Sennheiser RS 160,170,180 trådlösa, digitala
Sennheiser RS 170 Over-ear
(Hörlurar)
|
4
|
(65)
|
Inga priser | |
Sennheiser RS 160 Over-ear
(Hörlurar)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Sennheiser RS 180 Over-ear
(Hörlurar)
|
6
|
(37)
|
Inga priser |
Frågor om Sennheiser RS-170 (1 inlägg)
|
12 år sedan |
trådlösa hörlurar permanent inkopplade (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Multizone eller Zone 2 (5 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 25 April 2010 - 10:01
Postad 25 April 2010 - 11:23
Du kan koppla in den i vad som helst som har en linjeutgång (två RCA-kontakter eller SCART via en adapter) eller en hörlursutgång. Jag skulle vara otroligt förvånad om en "plasma TV av senare modell" inte har det.Säkert en dum fråga, men... Kan man koppla in lurarna direkt till en plasma TV av senare modell? Eller måste man även ha en förstärkare?
Postad 25 April 2010 - 13:56
/Mvh
Postad 25 April 2010 - 16:09
Du kan koppla in den i vad som helst som har en linjeutgång (två RCA-kontakter eller SCART via en adapter) eller en hörlursutgång. Jag skulle vara otroligt förvånad om en "plasma TV av senare modell" inte har det.
Tack för svaret! Jag ser mest på högupplöst nedladdat material, ensam. Så nu när jag ska shoppa en ny tv/hifi anläggning så borde det upplägget ge mig absolut mest för pengarna - stor plasma, mediaextender och ett par bra hörlurar. Toppen ju, så slipper jag en massa dyra högtalare och grejer...
Postad 27 April 2010 - 17:39
Postad 01 June 2010 - 17:03
Postad 20 November 2010 - 16:08
Postad 20 November 2010 - 16:25
Så om jag hajjat denna produkt rätt så är det ingenting man kan koppla in till sin mobil och gå ut på promenad med direkt? Verkar ju som att man måste släpa på den stora stationen som hänger med?
Om du har en ryggsäck, en 1-fas kabelvinda för utomhusbruk och inte tar längre promenader än 30-40 m så fungerar det nog.
Skämt åsido, denna produkt är till för att kunna strosa runt i hemmet och lyssna på musik då den har en laddnings-/sändarstation som måste vara anslutet till elnätet.
Jag blev otroligt imponerad på ljudkvaliteten, även vid längre räckvidder. Rekommenderas.
Postad 20 November 2010 - 16:45
oskja738 har fel, sändaren till RS160 kan köras på laddbara batterier. Stoppa sändaren och mobilen i fickan så kan du gå ut på stan och lyssna. Men lurarna har inga kontroller så du måste ta fram mobilen för att byta låt etc. RS170 och RS180 har däremot bara fasta sändare.Så om jag hajjat denna produkt rätt så är det ingenting man kan koppla in till sin mobil och gå ut på promenad med direkt? Verkar ju som att man måste släpa på den stora stationen som hänger med?
Postad 20 November 2010 - 18:32
Går i tankar om att köpa RS 180. Är en hörlursförstärkare lika "viktigt" att ha för trådlösa som för vanliga hörlurar?
Det ska inte behövas någon förstärkare då sändaren har egen strömmatning. Koncentrera dig istället på att källan är bra och uppgradera annars tex med en DAC.
Postad 20 November 2010 - 18:41
Alltså, det viktiga är ju att en välkonstruerad sändare har i stort sett linjär (och rätt hög) impedans över hela frekvensregistret. Precis det som en hörlursförstärkare har! Eller med andra ord - sändaren spelar samma roll som en ingångssteget i en hörlursförstärkare. Utan att ha mätt så skulle det ju förvåna storligen om inte Sennheiser lyckats göra en bra sändardel. Analogdelen i hörlurarna lär ju vara ett större problem eftersom de av nödtvång behöver vara strömsnåla, och det finns gränser för vilken peakström batterierna kan lämna. Men det hjälper man ju inte upp med en hörlursstärkare ändå!Det ska inte behövas någon förstärkare då sändaren har egen strömmatning. Koncentrera dig istället på att källan är bra och uppgradera annars tex med en DAC.
Postad 20 November 2010 - 22:10
oskja738 har fel, sändaren till RS160 kan köras på laddbara batterier. Stoppa sändaren och mobilen i fickan så kan du gå ut på stan och lyssna. Men lurarna har inga kontroller så du måste ta fram mobilen för att byta låt etc. RS170 och RS180 har däremot bara fasta sändare.
Helt rätt att RS160 har batteridriven sändare. Jag förmodade att han menade RS170/180 då han skrev " den stora stationen".
Postad 21 November 2010 - 20:50
oskja738 har fel, sändaren till RS160 kan köras på laddbara batterier. Stoppa sändaren och mobilen i fickan så kan du gå ut på stan och lyssna. Men lurarna har inga kontroller så du måste ta fram mobilen för att byta låt etc. RS170 och RS180 har däremot bara fasta sändare.
Är mest inne på RS170, och den sändaren är ju stor som Texas.. så antar att promenader enbart sker med RS160 som har liten sändare? =)
Postad 23 November 2010 - 08:46
Vilka inkopplingsalternativ finns det, måste dom kopplas in på hörlursutgången på fronten eller kan man koppla in dom på någon annan utgång på baksidan av receivern ?
Tacksam för svar !
Mvh Pär
Redigerat av kh_vorsteh, 23 November 2010 - 08:47.
Postad 23 November 2010 - 18:39
Postad 23 November 2010 - 21:45
det går bra att använda utgång på baksidan också ja, vet dock inte om du kan ändra volymen annat än på hörlurarna då, men är väl ändå där du tänkt göra det.
Är det Zon2 utgången då eller ?
Postad 23 November 2010 - 21:53
Postad 23 November 2010 - 22:19
Postad 24 November 2010 - 08:16
Postad 28 November 2010 - 19:03
Postad 28 November 2010 - 23:13
Vill du dock ha mer korrekt ljud är RS 180 betydligt bättre, men tänk bara på att den släpper ut betydligt mer ljud än RS 170, så du inte stör några nära och kära
Postad 29 November 2010 - 15:02
Borde inte vara något krångel att ha 2 stycken lurar+2 basstationer men låta båda lurarna kommunicera med samma bas-station?
Postad 29 November 2010 - 19:26
http://www.sennheise...S180_US_INT.pdf
Dom går att beställa lösa, man måste inte köpa sändare+lur varje gång.
Postad 29 November 2010 - 23:05
Postad 30 November 2010 - 20:18
där är den för ca 1200-1300kr, så den kostar en hel del. Finns normalt sett inte ofta i lager heller utan beställs in från distributören direkt efter kundbeställningar kommit in. Att RS180 med sändare inte är så mycket dyrare beror på de stora mängder gråimport av sennheiser som sker, vilket har gett den något skeva prisbild som råder på nätet mot de flesta fysiska butiker, men det görs inte på extralurarna.
Postad 30 January 2011 - 16:18
Har i princip bara ett trådlöst wlan igång hemma (comhem router på kanal13), så inte massor som borde störa.
Postad 20 February 2011 - 00:03
Nu har Arcam kommit med en USB sändare med Kleer teknik. Egentligt tänkt för deras egna Kleer mottagare (bl.a en trådlös DAC) men borde fungera med Sennheiser RS160/170/180 hörlurar eftersom alla Kleer enheter "bör" fungera med varandra.
Arcam rWave på Hifi-klubben
Har letat på nätet efter någon som testat kombinationen rWave / RS180 men inte hittat något än. Man vill ju få bekräftat att det fungerar innan man köper.
Postad 29 March 2011 - 01:16
Någon mer än mig som upplever störningar (klickande,hackande) i lurarna när man tittar på film, oftast i partier när det är tyst. Har läst en del att lurarna har lite problem med att de tappar signalen i just såna delar, men tycker det är rätt mycket och ibland tappar den helt signalen i flera sekunder.
Har i princip bara ett trådlöst wlan igång hemma (comhem router på kanal13), så inte massor som borde störa.
Köpte med mig ett par RS 170 från jobbet idag men jag stör mig sjukt på att den stänger ner mellan ljud..
Förklaring:
Person A: Hi
klick
Person B: hi
klick
Person A: How are you?
klick
osv....
ska se om jag kan komma över det eller om det blir bättre men första filmen växlade jag till trådade lurar mitt i för att jag inte orkade längre...
Postad 29 March 2011 - 06:17
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Frågor om Sennheiser RS-170
29 filmer
22 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?