Canal Digital inspelningsbar HD-box (kabel-TV) HD PVR 102-CT
96 svar till detta ämne
Postad 30 juli 2010 - 15:00
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej på er
Jag fick min box idag och vissa kanaler visas i 4:3 med svarta kanter på sidorna, t.ex History Channel, Animal Planet, Tv4Plus. Jag har inte hunnit kika efter uppdateringar ännu men skall göra det senare ikväll.
I menyn på en kanal som är i 4:3 står det att boxen visar 16:9. Fältet är även gråat så jag kan inte byta.
har nån av er haft samma problem och vet hur man löser det ?
Tack på förhand
Postad 30 juli 2010 - 16:03
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Har du provat att trycka på "TV" på fjärrkontrollen för att ändra bildstorleken ?
Postad 30 juli 2010 - 16:14
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Eller "On Demand"-knappen.
Postad 30 juli 2010 - 16:16
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
Ett annat lustigt problem uppkom istället
Tvn får ingen HDMI signal. Kopplar jag via scart får jag bild.
Nu i varje uppstart så får jag Err00 i displayen, att mjukvaran är redan uppdaterad och behöver inte uppdateras igen.
Efter jag tryckt på OK så kommer jag till "Det finns ny mjukvara" , jag trycker ok på att uppdatera nu och boxen stängs och jag får Err00. Som i en ond cirkel
Jag kan trycka på att det skall uppdateras då boxen stängs och jag kan titta på tv via scarten. Om jag kopplar om till HDMI medans boxen och tvn är på får jag fortfarande ingen HDMI signal.
Har provat 2hdmi kablar i 4 olika hdmi uttag i tvn. Ingen hdmi signal.
Första gången jag startade boxen (1 timme sen cirka, har just hämtat ut den) så gick den igång precis som den skulle via HDMI och jag sökte in kanalerna och jag hade superfin bild. Jag stängde boxen och åkte hem och åt och nu då jag kommer tillbaka har jag detta mystiska fenomen.
Någon som vart med om detta ?
Tack för tipset om TV knappen falafel , jag ska prova det så fort jag får igång boxen igen.
Postad 30 juli 2010 - 16:37
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Tråden för kabel-tv boxen är som du säkert märkt inte så välbesökt. Det finns en tråd för satellitboxen HD PVR 101 som i stort är densamma som den vi har. Jag har hittat en del svar på mina funderingar där. Tyvärr blir de "pissed off" om man råkar ställa en fråga som rör HD PVR 102 i den tråden. Hoppas du hittar något matnyttigt där. Den är dock 228 sidor lång. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem. Adressen är: https://www.minhembi...howtopic=171163
Postad 30 juli 2010 - 17:14
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag förutsätter att du ställt om HD-utsignalen till JA i bildskärmsinställningarna.
Annars hade jag nog provat en återställning till fabriksinställningar och ominstallerat boxen.
Postad 30 juli 2010 - 17:17
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
TV knappen fungerade, hurra
nu fungerar boxen helt oförklarligt av sig själv igen.
Dock så ställer den sig på Er00 vid uppstart och efter jag tryckt OK så går den igång med kanaler via HDMI.
Har provat att stänga o starta igen och jag verkar ha kanaler  helgen är räddad, yay
Postad 05 augusti 2010 - 19:47
Unregisteredd31523b8
-
Unregisteredd31523b8
-
Användare
-
-
135 inlägg
Det finns en tråd för satellitboxen HD PVR 101 som i stort är densamma som den vi har. Jag har hittat en del svar på mina funderingar där. Tyvärr blir de "pissed off" om man råkar ställa en fråga som rör HD PVR 102 i den tråden.
Ja visst är det märkligt att de blir så jäkla arga när vi ställer en fråga om boxen där, det hände mig också. Det är ju för fasiken i princip samma box.. Man undrar vad är det som vi har gjort dem? Det bästa är väl att skriva där och låtsas som att man pratar om satellit versionen, undrar hur många där som gör det ^^ Grrrrrrr, en irriterande sak har hänt mig några gånger, senast idag, det är att jag har programmerat in en inspelning av en film i TV 4, via TV guiden, men eftersom det alltid är 20 minuters reklam+Nyheter i TV4:s 21.00 filmer så ser TV guiden detta: 21.00= Film 22.00= Nyheterna och vädret Så det är ju 21 grejen som man spelar in, så inspelningen slutar tvärt precis när Nyheterna+reklam ska börja, vips har man missat halva filmen. Jag glömmer alltid det där när jag programmerar in en inspelning. Det är såååååååååå jäkla frustrerande, speciellt när det är en riktigt bra film. Kommer säkert göra samma tabbe nån gång igen, grrrrrr jäkla TV4...
Redigerat av Unregisteredd31523b8, 05 augusti 2010 - 19:49.
Postad 05 augusti 2010 - 20:24
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Ja, det har hänt mig också men jag lärde mig av misstaget redan efter första gången
Postad 06 augusti 2010 - 12:24
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Ja visst är det märkligt att de blir så jäkla arga när vi ställer en fråga om boxen där, det hände mig också. Det är ju för fasiken i princip samma box. Man undrar vad är det som vi har gjort dem? Det bästa är väl att skriva där och låtsas som att man pratar om satellit versionen, undrar hur många där som gör det ^^ ...
Haha, det är väl inte så att folk blir arga det är väl bara det att man blir osäker om man kan hjälpa till och det kanske uttrycks på ett korkat sätt av vissa. Jag har också sett kabelfrågor i sat-tråden där kabel-folket blivit arga när de inte fått svar också så det jämnar ut sig "sa han som sket i brallan och satte sig". Kör med frågorna i -ST tråden men tänk på att även om HW är lika så är FW olika och att satellitmottagning ger andra problem än en kabel.
Postad 09 augusti 2010 - 13:06
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
Min box säger som sagt vid varje uppstart "ny programvara finns, vill du uppdatera?" ja, vid omstart och nej som alternativ.
om jag tar Ja så startar boxen om och ger Er00 (programvaran behövs inte uppdateras)
Har ni nåra tips på vad jag kan göra för att få bort detta ?
Vilken version har mjukvaran i era boxar ? min står på 2.3.8
Supertacksam för svar
Postad 10 augusti 2010 - 11:01
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Det är samma programvara som jag har. Tyvärr har jag inga bra svar på dina problem mer än att föreslå att du ringer supporten.
Postad 11 augusti 2010 - 13:25
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
Har kontaktat CD och dom ska kika på det med boxen. Var inget känt fel hos dem än iaf med mjukvaran/boxen.
Kan du göra mig en tjänst och kika vilket kanalnummer Travel Channel har ? jag får in alla kanaler utom den i boxen.
Den finns inte i kanallistan. Har provat Fabr återställning/kanalsökning.
Standard står kanalsökning som
Modulering QAM128
Frekvens 386000kHz
Symbolhastighet 69500hBds
Har du samma värden ?
Vad jag gissar på så är siffrorna kanske lite beroende på var man bor ?
Har för mig hos andra kabeloperatörer så finns det nån slags "nätnummer" för området ibland.
Postad 11 augusti 2010 - 16:19
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Travel Channel har kanalnummer 36 hos mig.
Standard står kanalsökning hos mig som
Modulering QAM64
Frekvens 386000kHz
Symbolhastighet 69500hBds
Jag har en fråga som du eller någon annan kan svara på. Får ni in några radiokanaler på ert nät? Jag hittar inga iaf.
Postad 11 augusti 2010 - 20:34
swedanne
-
swedanne
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Fick denna box igår och jag upplever ett stort problem vad gäller inspelningen.
Startar inspelningen för er automatiskt när ni har rödmarkerat ett program för inspelning i EPGn?
Jag har märkt att min inte startar efter det jag har programmerat in, utan att den startar när jag bläddrar förbi programmet... och då har oftast halva programmet gått.
EDIT: Märkte nyss att inspelningen heller inte slutar när den ska, den slutar först när jag går in på kanalen som boxen spelar in på.
Redigerat av swedanne, 11 augusti 2010 - 21:43.
Postad 12 augusti 2010 - 15:08
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
Falafel, tack för kollen.
Jag får inte in radio kanaler heller. Enbart tv kanaler vid kanalsökning.
Min box hoppar från 30 till 41 och har inte någon valbar kanal i listan däremellan.
Då jag pratade med Canal Digital så skulle jag ha kanalen i listan men eventuellt få upp ett felmeddelande om något var knas med den. Om den inte ingår i kanallistan låter ju konstigt.
Vet ni om boxarna har fasta kanal-listor som "A-lista" direkt efter fabr återställning eller om dom är rörliga på något vis ? Jag får in andra kanaler typ TV4 HD som jag får signalfel på. Konstigt att den hittar Tv4HD men inte Travel.
Då jag gör en adress-sökning på canal digitals hemsida får jag upp vilka kanaler jag ska ha möjlighet att titta på och där ingår SVT HD , C+ Sport HD och C+ Film HD. Dessa började plötsligt att fungera igår. De andra HD kanalerna får jag signalfel på precis som hemsidan står. Sketaskoj att dom hoppat igång
Swedanne: mystiskt, har du boxen i standby eller står den igång på annan kanal då din inspelning skall börja ?
Har du också 2.3.8 som mjukvaruversion, min var tvungen att uppdatera över en rätt lång stund innan jag fick den versionen, först blev den helt galen och HDMI utgången slutade fungera osv men allt sådant rättades till i 2.3.8
Har för mig det stod angående inspelning i kommentarerna till senaste uppdateringen också.
Det är guld värt att det finns forum som detta så man inte behöver ringa operatören typ 1-2 gånger om dan så fort man har minsta fundering
Postad 12 augusti 2010 - 15:13
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Hej!
Fick denna box igår och jag upplever ett stort problem vad gäller inspelningen.
Startar inspelningen för er automatiskt när ni har rödmarkerat ett program för inspelning i EPGn?
Jag har märkt att min inte startar efter det jag har programmerat in, utan att den startar när jag bläddrar förbi programmet... och då har oftast halva programmet gått.
EDIT: Märkte nyss att inspelningen heller inte slutar när den ska, den slutar först när jag går in på kanalen som boxen spelar in på.
Jag är inte säker på att jag riktigt förstår hur du menar. När jag ska spela in går jag in på EPG'n, bläddrar till det program jag vill spela in och trycker på REC-knappen. Programmet jag vill spela in blir då "rödmarkerat". Därefter går jag tillbaka genom att trycka på TV. Då startar och avslutas alltid inspelningen på utsatta tider och på vald kanal oavsett vilken kanal man tittar på eller om boxen är avstängd. Det måste vara något fel på din box i så fall.
Postad 12 augusti 2010 - 16:10
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Min box hoppar från 30 till 41 och har inte någon valbar kanal i listan däremellan. Då jag pratade med Canal Digital så skulle jag ha kanalen i listan men eventuellt få upp ett felmeddelande om något var knas med den. Om den inte ingår i kanallistan låter ju konstigt.
Vet ni om boxarna har fasta kanal-listor som "A-lista" direkt efter fabr återställning eller om dom är rörliga på något vis ? Jag får in andra kanaler typ TV4 HD som jag får signalfel på. Konstigt att den hittar Tv4HD men inte Travel.
Då jag gör en adress-sökning på canal digitals hemsida får jag upp vilka kanaler jag ska ha möjlighet att titta på och där ingår SVT HD , C+ Sport HD och C+ Film HD. Dessa började plötsligt att fungera igår. De andra HD kanalerna får jag signalfel på precis som hemsidan står. Sketaskoj att dom hoppat igång 
Jag ber om ursäkt. Travel Channel ligger på kanalplats 48 i A-listan hos mig dvs den lista som läggs upp vid kanalsökningen. Jag råkade titta i en egen lista. Jag har kanaler på följande kanalnummer, om det kan vara till någon hjälp för dig. 1-18 20-30 40-50 52-54 57-66 70-73 75-82 84 90-95 100-102 104-105 110-115 130-132 140-144 200-214 220-232 250 252-259 270-278 280-288 På kanal 40, som du inte verkar ha, ligger Discovery hos mig. Därefter 41 Discovery HD 42 National Geographic 43 Nat Geo HD 44 History Channel 45 History Channel HD 46 Animal Planet 47 Animal Planet HD 48 Travel Channel 49 BBC Knowledge 50 BBC HD Du har väl inget abonnemang på HD-kanalerna eftersom du inte får signal på TV4 HD? HD-paketet är enligt min mening värda sina 99 kr/mån.
Postad 12 augusti 2010 - 19:39
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
ahh, tackar för hjälpen falafel
mysko, allt utom Travel finns. Om jag kör program+ för att zappa uppåt hoppas 48 över.
dock har jag inte heller Viasat kanalerna eller vissa HD kanaler i listan som jag vet att jag inte kan få på min adress.
Är inte direkt nån kanal jag lider utan
men YAY för de HDkanaler jag kan ha. jag ringde CD och frågade om jag kunde ha HDpaketet men det gick inte på min adress utan bara SVTHD och C+ HD kanalerna.
Jag måste iaf klämma in cred till Canal Digital som jag tycker är superbra att ha att göra med. Det har blivit lite småknas med räkningen o lite såna mindre saker att det legat några dubbelrader och saker som skulle vara makulerade fanns med osv men det är snabbt avklarat i första kontakten med dem.
Stort plus till Canal Digital ! Rekommenderas om någon icke-kund läser tråden  jag kommer handla mer kanaler av dom.
Postad 29 augusti 2010 - 21:38
TorpaKarl
-
TorpaKarl
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte att jag skulle skriva in hur jag löste mitt problem ifall någon får liknande.
Jag gjorde en fabriksåterställning och råkade sätta land till norge och fick då in massa icke fungerande kanaler i kanallistan och boxen tvärlåste sig då återställningen var klar. Drog strömmen, lät den va ur 5 min och startade upp igen och gjorde ny fabriksåterställning. Då dök även Travel Channel upp för mig i listan som den inte gjorde förut samt de nya Hockey och Fotboll + C+ Sport Extra kanalerna.
En vanlig fabriksåterställning hjälpte inte. Utan då jag råkade välja norge och sedan en ny fabriksåterställning då dök dom upp då jag valt sverige igen och kört igenom.
Jag bokade C+ i lördags men får bara svart bild utan ljud och texten löper längst ner i takt med filmerna på samtliga C+ kanaler. Får upp den blå rutan först "om du prenumerar på denna kanal..."
Jag har som sagt provat fabr återställning/kanalsökning/haft box avstängd nåra minuter samt dragit ur och i kortet.
Fortfarande rutan. Ringde Canal Digital 2 gånger och första gången skickade de signal och jag stod på en C+ kanal i en timme utan att det hände nåt. Ringde igen och de såg nåt som var misstänksamt där och det slutade med att de grejade nåt och skickade ny signal efter eventuell ändring. Ingen skillnad dock.
Ska ringa dom igen imorrn och se om jag har mer tur då.
Är det nåt viktigt moment jag glömt som gör så att jag inte får in kanalerna tror ni ?
Tack på förhand
edit: det tog typ 3 dygn innan C+ hoppade igång av sig självt  ge inte upp. hehe
Redigerat av TorpaKarl, 31 augusti 2010 - 12:01.
Postad 31 augusti 2010 - 22:07
ringis
-
ringis
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ber om ursäkt om jag hamnat fel...
Jag undrar om man kan använda Canal Digitals parabolkort till Canal Digitals Kabel TV?
CD:s kort är väll inte pairade med respektive box?
Tackar // Ringis
Postad 24 oktober 2010 - 16:15
Euforin
-
Euforin
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Eftersom jag är Kabel-TV kund hos CD så är nog detta tråden för mig, har skrivit i fel tråd ett tag och förpestat parabol-gänget lite men nu har jag hittat rätt (ska nog vara glad att jag är kabel-tv-kund så mycket problem som dom verkar ha med sin box...)  Fick hur som helst min HD PVR 102-CT förra veckan! Har nu i två månader alla kanaler men sen blir det nog Mina 8 Favoriter + HD Paketet! Har inte upplevt några större problem än! Allt fungerar utmärkt. Kvalitén på HD kanalerna är fläckfri.. att det finns folk än idag som påstår att det inte är någon skillnad på HD kan jag nu skratta åt  Har bara småsaker än så länge att påpeka.. tex att informationen på all inspelad material är på norska/danska? Rätt störande, vore grymt om det gick att fixa! Samma för alla eller? Och en annan sak, har dock bara hänt en gång men då fanns det ingen text när jag spelade upp något jag spelat in.. var dock bara att starta om uppspelningen så fungerade det igen.. Den låter lite väl mycket,.. dock bara något som stör mig om tv'n skulle vara avstängd.. har kopplat boxen till mitt hemmabiosystem så surret försvinner i princip helt när jag kollar på burken! Ber om ursäkt om jag hamnat fel...
Jag undrar om man kan använda Canal Digitals parabolkort till Canal Digitals Kabel TV? CD:s kort är väll inte pairade med respektive box?
Tackar // Ringis
Vad jag förstår så ska inte korten vara "pairade" till en unik box.. Men kan ha fel.. googla!
Redigerat av Euforin, 24 oktober 2010 - 16:35.
Postad 24 oktober 2010 - 18:24
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
"Har bara småsaker än så länge att påpeka.. tex att informationen på all inspelad material är på norska/danska? Rätt störande, vore grymt om det gick att fixa! Samma för alla eller?"
Det där har jag inte haft några problem med. Allt är på svenska. Föreslår att du gör en ominstallation och om inte det hjälper, ringer supporten.
För övrigt kan jag säga att jag haft denna box ganska exakt ett år nu och (peppar, peppar...) inte haft några större problem alls. Vad jag kan komma ihåg har jag fått göra en reset med startknappen 1 gång under denna tiden när den låste sig och så har jag fått radera mina inställda serieinspelningar och lägga in dem på nytt ett par ggr när boxen vägrat ta emot nya serieinspelningar.
Min box är dessutom relativt tyst. Jag sitter ca 40 cm från den och störs inte nämnbart av fläktljudet.
Jag avundas verkligen inte parabolboxkunderna att döma av vad man läser i den tråden och hoppas att de inte skickar ut ny mjukvara till oss innan den testats ordentligt.
Postad 24 oktober 2010 - 18:38
Unregisteredd31523b8
-
Unregisteredd31523b8
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har också samma problem att informationen på inspelade program är på norska/danska.
Tycker också att boxen är något högljudd, men man vänjer sig vid det
Postad 25 oktober 2010 - 12:20
Euforin
-
Euforin
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ja vi får verkligen hoppas dom inte ger oss någon jädra uppdatering som bara ställer till problem!
Just det, i bildinställningar på boxen, under "HD Color Space" vad har ni valt där?
Jag ändrade till "YCbCr" (det finns ju det och RGB att välja mellan) och jag tycker det blev lite bättre kvalité..
Har självklart kopplat boxen till tvn via HDMI och då behöver jag väl inte ändra på inställningarna för "AUX Scart" och "Standard Composite"?
Förresten, ni vet om att boxen kan vara avstängd och ändå får alla era schemalagda inspelningar inspelade?
Upptäckte detta när jag experimenterade
Redigerat av Euforin, 25 oktober 2010 - 12:23.
Postad 25 oktober 2010 - 20:45
Unregisteredd31523b8
-
Unregisteredd31523b8
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har självklart kopplat boxen till tvn via HDMI och då behöver jag väl inte ändra på inställningarna för "AUX Scart" och "Standard Composite"?
Förresten, ni vet om att boxen kan vara avstängd och ändå får alla era schemalagda inspelningar inspelade? Upptäckte detta när jag experimenterade 
Nej du behöver inte ändra på inställningarna för AUX scart och standard composite, är 99% säker på detta. Japp vi vet om det =) Det är bland annat det som är så bra med inspelningsbara boxar.
Postad 30 oktober 2010 - 09:39
Euforin
-
Euforin
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hm, kan någon hjälpa mig med detta problem.. Nu helt plötsligt när jag försöker starta en serie-inspelning " 0 ) "
så säger den när jag trycka andra gången på REC : "Varning, tidigare program kan inte spelas in".
Fattar inget, tänkte starta en serie-inspelning på "Starke Man" på SVT1 HD, den kommer nästa gång imorgon klockan 20.00, så jag bläddrade fram till den och trycker en gång på REC, inga problem... men när jag trycka en gång till för att göra " ) " röd så får jag felmeddelandet ovan.
Vad beror detta på?
Postad 30 oktober 2010 - 11:57
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Euforin:
Detta är i stort sett det enda problem jag haft med boxen. Jag vet inte vad det beror på men man löser det som jag beskriver i inlägg #73 dvs gå in i Menyn o radera alla programmerade inspelningar o lägg sen in dem på nytt.
Redigerat av Unregistered8f84b172, 30 oktober 2010 - 12:01.
Postad 31 oktober 2010 - 05:40
Rolle
-
Rolle
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
"Varning, tidigare program kan inte spelas in" inträffar när den just har spelat in ett avsnitt och ännu inte har plockat upp nästa från EPG. Hade EPG sträckt sig över mer än 6 dagar så hade problemet nog bara uppstått om man har glömt at radera efter sista avsnittet på en säsong.
Ni behöver inte radera alla programmerade inspelningar för at komma runt buggen. Gå in i listan och radera den eller de serieinspelningar som har datum och tid som är äldre än nutid. Problemet är at när man efter en dag eller två skall lägga in de raderade på nytt, så ligger där antagligen en annan programmering som har blivit gammal, så det blir en evig runddans
Redigerat av Rolle, 31 oktober 2010 - 05:41.
Postad 31 oktober 2010 - 17:43
Euforin
-
Euforin
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tack! Jag gjorde som Rolle skrev! Mycket riktigt, jag hade ett gammal serie-inspelning av ballar av stål den 27.. har ju redan vart.. och efter att jag tog bort den inspelningen fungerade det igen!  Slapp ta bort alla inspelningar, va ju skönt
Postad 09 november 2010 - 14:24
Unregistered06ab5e86
-
Unregistered06ab5e86
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag är intresserad av att skaffa en Digital HD-box via kabel-TV-nätet. Jag har läst manualen till PVR 102-CT, men det framgår inte om man kan spela in ett program och efter en stund börja titta från början av det program man håller på att spela in? Med andra ord: kan man börja att se en film (från början av filmen), innan boxen hunnit spela in hela filmen?
Postad 09 november 2010 - 14:47
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Det går alldeles utmärkt, neromancer.
Postad 09 november 2010 - 22:32
Unregistered06ab5e86
-
Unregistered06ab5e86
-
Rookie
-
2 inlägg
Tack för snabbt svar Falafel58!
Postad 01 december 2010 - 12:21
jengora
-
jengora
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Hoppas jag är i rätt forumdel. =)
Jag bor på en adress där jag inte kan få canaldigitals HD-paket genom marknätet. Måste ha en parabol för detta. 
Jag har däremot idag Canaldigital's standardbox (C1201CX) för marknätet till mitt abonnemang.
Kan man använda CD's inspelningsbara HD-boxar till marknätet även om man inte har HD-paketet?
Har någon några tips på vad jag har för alternativ på inspelningsbara HD-boxar som är CD "godkända" och kan användas till mitt abonnemang?
Tack på förhand
Postad 01 december 2010 - 13:40
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
"Kan man använda CD's inspelningsbara HD-boxar till marknätet även om man inte har HD-paketet?"
Kan inte tänka mig att det att det är något problem. Det finns inget krav på att man måste abonnera på HD-paketet. Har en polare som kör en HD PVR 102-CT i sitt kabelnät utan HD-paket.
För att vara på den säkra sidan i ditt fall hade jag ringt CD's kundtjänst.
Postad 01 december 2010 - 14:41
jengora
-
jengora
-
Rookie
-
2 inlägg
"Kan man använda CD's inspelningsbara HD-boxar till marknätet även om man inte har HD-paketet?"
Kan inte tänka mig att det att det är något problem. Det finns inget krav på att man måste abonnera på HD-paketet. Har en polare som kör en HD PVR 102-CT i sitt kabelnät utan HD-paket.
För att vara på den säkra sidan i ditt fall hade jag ringt CD's kundtjänst.
Enligt CD's kundtjänst kan man inte det men de har haft fel innan, därför frågade jag här. Din polare tex är ju ett bra exempel på att det skulle kunna fungera. Tack för snabbt svar
Postad 10 december 2010 - 17:19
gnux
-
gnux
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjena!
Är det många som haft problem med med högljudd fläkt på HD PVR 102-CT? Jag ringde CD för att få en annan, och de kunde tom höra fläktljudet i bakgrunden när jag pratade i med dem telefonen, så de skickade mig snabbt en ny enhet. Dessvärre lät den nya ännu värre, ett högfrekvent vinande jämfört med den andra som brummar lågfrekvent.
Lägger man handen på burken känner man att den vibrerar. Jag kikade runt på forum och hittade en bild på fläkten som är en SUNON GB1205PKV3-8AY. Enligt specifikationen ska ljudnivån vara 30dB, vilket låter OK i mina öron, så kanske fläkten sitter fast ordentligt så det skramlar i plasten eller nå't.
Nåväl, CD skickar ytterligare en burk - tredje gången gillt kanske det löser sig?
Postad 10 december 2010 - 17:43
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag har väl haft tur med min box. Har inte haft några större problem med den förutom med serieinspelningarna. Min box står ca en halvmeter från mina öron och ljudet besvärar inte. Visst hör man att den är igång men inte så att det stör. Jag brukar annars vara känslig för ljud.
Postad 14 december 2010 - 13:36
gnux
-
gnux
-
Rookie
-
2 inlägg
Suck. Jag fick min tredje PVR 102-CT från Canal Digital idag, och även den (surprise surprise) surrar som ett flygplan och vibrerar den också. Men fin bild får man på TV:n, jajemän.
Om det inte finns några bättre alternativa boxar, så får man väl bygga in den i något ljuddämpat skåp, eller sprätta upp lådan och försöka dämpa fläktvibrationerna med någon from av gummilist/upphängning. Men då ryker förstås garantin. Dagens I-landsproblem.
Postad 14 december 2010 - 14:19
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag glömde i tidigare inlägg säga att jag ställt min box på två disksvampar, typ dessa: http://www.matservic...ringssvamp.aspxKan kanske vara värt att testa, gnux. Billigt iaf
Postad 31 oktober 2011 - 12:47
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Tänkte bumpa denna tråd med att fråga om någon prövat denna box (HD PVR 102-CT) i ComHems nät?
Har nämligen flyttat från parabolen till CH och hade satellit-versionen (HD PVR 102-ST) och var nöjd så jag skulle gärna använda denna box även för ComHem.
Postad 31 oktober 2011 - 12:55
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är det någon mer än jag som tycker denna boxen tar en evighet på sig att sluta jobba med hdd efter att man stängt av den?
Kan ju stå och tugga i upp till 5min.
Postad 09 november 2011 - 02:59
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Tänkte bumpa denna tråd med att fråga om någon prövat denna box (HD PVR 102-CT) i ComHems nät? Har nämligen flyttat från parabolen till CH och hade satellit-versionen (HD PVR 102-ST) och var nöjd så jag skulle gärna använda denna box även för ComHem.
Rent teoretiskt borde det funka men CH pairar väl kort med dekoder för HD så där får du nog problem... Är det någon mer än jag som tycker denna boxen tar en evighet på sig att sluta jobba med hdd efter att man stängt av den? Kan ju stå och tugga i upp till 5min.
Jo den tuggar ganska rejält men inget jag tänker på nu efter några år med den. Hoppas för övrigt att CH's köp av CD kabel-tv går igenom
Postad 09 november 2011 - 09:13
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja den borde funka utan problem för SD kanalerna men glöm HD kanalerna med den pga pairing till Comhems egna boxar.
Postad 10 november 2011 - 20:41
SS_454
-
SS_454
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Sökte om det fanns en vanlig tråd om Canal Digital (Kabel-TV). Men sökning hittade ingen. Så ställer frågan här som in CD har svaret på sin hemsida. Finns det några fria digitala kanaler som man kan se på med eller utan CA-modul i TVn? Eller är allt analogt om man inte har något abonnemang tecknat hos CD? Hjälper en arbetskompis som har flyttat in ett CD-hus.
Postad 10 november 2011 - 20:58
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
CD kodar allt så utan abonnemang så är det analogt som gäller.
Postad 14 maj 2013 - 11:31
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|