Jag börjar just rota på nätet ifall en "vanlig" dvd-spelare kan spela upp musik-cd i lika bra ljudkvalitet som en dyrare renodlad cd-spelare? Läser man denna tråd o några andra så blir man paff, kanske min dvd-spelare klarar av det? :-D ( Pioneer DV-490V )
https://www.prisjakt...ukt.php?p=89082Jag är född kritiker och blir inte det minsta förvånad över det man här kommit fram till. Jag ser "dagligen" hur man i livet blir blåst på det mesta man har runt kring sig, man är så dum och godtrogen att man köper vad som helst utan att ifrågasätta, man slukar upp all marknadsföring som finns som en torr svamp. "jaha, ska man köpa en Iphone vart annat år, och priser man ska betala är 6500kr - jaha - då blir det så" ...med överdrifte kommer man sanningen närmst. Jo visst har man inget val, kostar en iphone 6500kr och man vill ha en så är det de man för pröjsa.
Finns hur många skriverier som helst på att köksskåp är tillverkade i samma fabriker o ser likadana ut men säljs i olika namn, IKEA, Marbodal osv. Måste vara ett av de älsta och enklaste försälningsknepen som finns att köpa en billig vara och sälja den hutlöst dyrt. Gjordes också blindtest i sverige på HDMI-kablar nydligen och flera tunga hifi-representanter medverkade och man kom där fram till att billigaste kabeln var lika bra som de dyraste. Går man in i en hifi-butik som känner jag redan i entreen hur rånad man kommer bli, men ser i ögonen på säljarna att de inte har rent mjöl i påsen, att lura på folk produkter till fantasipriser och som inte leverar alls avsevärt mkt bättre än någon annat krafs från ONOFF. Jeans, 1200kr paret? ...jeans som idag går sönder i grenen efter 3-4 månader, jag ser hur ägarna pillar sig i naveln o skrattar åt oss. Rostgaranti på bilar, läser man det finstilta så måste rosten gå igenom hela plåten och börjat från insidan, annars gäller inte garantin, då gäller det att garantin är sjukt lång om man ska vänta tills rosten är igenom plåten, o kan rost börja från insidan? Vi kan ju också slänga in hantverkspriser, rörkillen köper en toastol hos den grosisst han har rabatt på, installerar den för 6000kr (exkl.arbete) till kunden som renoverat sitt badrum, kunden ser samma toastol på k-rauta för 3000kr, hantverkaren monterar stolen fel och får göra om jobbet, hantverkare tar betalt för merjobbet...det här är inte ovanligt. En take-away-kaffelatte på espressohouse för 37kr, är det ett skämt?! Nästan 40kr! = 4 liter mjölk! Man kan nog göra listan hur lång som helst på ting som sticker i ögonen och plånboken.
Superkul att läsa om dessa dvd/cd-spelare!
Redigerat av nattugglan, 02 januari 2010 - 16:16.