Metro 2033 (first person shooter)
Metro 2033: The Last Refuge (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Metro: Last Light (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Recension: Metro 2033 ( inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 21 March 2010 - 10:02
Postad 21 March 2010 - 12:44
Tyckte spelet var helt ok med bra svårighetsnivå (på normal).
Gillade inte livsystemet då man egentligen inte riktigt hade någon koll på hur mycket liv man hade kvar o.s.v. Knapert med ammo men ändå tillräckligt mycket för att aldrig behöva ta fram kniven och slåss med den (och då handlade jag inte ammo vid ett enda tillfälle. Jag köpte heller inga vapen (för det behövs inte helt enkelt inte). Man får vapen under spelets gång och som nämns i reviewn här ovanför så känns det som att alla vapen är lika bra, eller dåliga, beror på hur man väljer att se på situationen.
6/10 får det från mig.
Postad 21 March 2010 - 15:41
Det är Filip som skrivit denTrevlig review Zoiler. Låter som att spelet behöver en patch eller två. Och hmm..9-10 timmar speltid är ju inte så supermycket direkt. 50:- timmen då kan man säga kanske.
Sedan tog det 14 timmar för Petter Hegevall på GR att klara det tydligen, men det känns som han spelade på tok för långsamt.
Postad 22 March 2010 - 01:35
Kan hålla med Shamanix om kollen på liven, men det är väl ganska standard nuförtiden? Märker av det ganska ofta.
Postad 22 March 2010 - 07:03
Men jag tycker att andra spel fångar det här med blod på skärmen och sånt bättre. I Metro 2033 känns det som att blodet försvinner även fast du inte har fått tillbaka full hälsa och såna där smådetaljer som gjorde mig småirriterad.
Förövrigt så gillar jag att glida runt i gasmasken, det blir en liten klaustrofobisk känsla när filtret håller på att ta slut och hela masken är full med sprickor.
Jag gillar även att fienderna också har gasmask på sig, och den går att skjuta av vilket resulterar i antingen en förgiftad, död fiende eller att de springer och hämtar den igen och sätter på sig den, men då skjuter dom iaf inte tillbaka på ett tag
Postad 15 May 2010 - 16:24
THQ has finally confirmed the contents of the upcoming DLC for Metro 2033, titled the ‘Ranger Pack; it adds new weapons, new achievements and the deadly ‘Ranger Mode’ game rules. In standard Ranger Mode, ammo is dramatically reduced and all weapons and attacks cause more damage. Your foes are deadlier than ever – but then, so are you. ‘Ranger Hardcore’ adds an additional challenge as the HUD is totally removed, creating the most immersive Metro 2033 experience yet.
Rise to the challenge with two new weapons – the Heavy Automatic Shotgun, and the Volt Driver, Miller’s signature gun. New achievements and 250 Gamerscore points are up for grabs. The Ranger Pack will be released on both Xbox LIVE Marketplace and Steam in the very near future, with pricing to be confirmed closer to release.
Postad 09 November 2012 - 11:47
Postad 09 November 2012 - 11:53
och lampan laddar du upp för att få den att lysa starkare. läser du när det kommer instruktioner eller kör du på "jag har spelat spel innan jag kan allt"?
Postad 09 November 2012 - 12:07
Och vilken ammo är det liksom. Den ser inte likadan ut i magasinet som på bordet. Och tvärtom så har jag laddat checkpoints och gått igenom en gång till bara för att jag missade läsa text som försvann. För när väl texten är borta så finns det ingen mer hjälp att få av spelet längre gällande spelmekanik. Det är inte som Civilization direkt.du köper givetvis den ammo som är till det vapnet du använder
och lampan laddar du upp för att få den att lysa starkare. läser du när det kommer instruktioner eller kör du på "jag har spelat spel innan jag kan allt"?
Det kanske löser sig men man har ju snubblat sig fram ganska ordentligt inledningsvis. Och när jag fick upp den screen med vapenöverblick på olika tangenter så tänkte jag klicka för att få ett vapen jag inte visste jag hade så började gubben skjuta bort sin värdefulla ammo för man skulle tydligen trycka på något annat. Inte var det E heller tror jag. Och efter att man dött ett par gånger så märker man som av en slump att man använder båda musknapparna för att skjuta dubbelpipig shotgun.
Alltså, det hinner byggas upp en hel del frustration/irritation innan man lärt sig allt genom att göra fel.
Postad 09 November 2012 - 14:40
Jag tyckte inte alls spelet var speciellt kul i början och det tog ett tag innan man fastnade, men jag fastnade ordentligt sen. Vissa nivåer var riktigt kul där man kan testa olika sätt att ta sig vidare och leta nya gångar och vägar. Ett av de spelen på sistone man verkligen suttit på nålar och varit skiträdd emellanåt.
Postad 09 November 2012 - 15:10
Jag har ju läst mycket gott om det så jag ska hänga i tänkte jag även om inget särskilt sug finns nu.Minns också att det var lite konfunderande med ammon i början samt att det tog ett bra tag innan jag kom på hur man laddade upp lampan då jag missade den infon nånstans. Tror t.o.m att jag fick googla.
Jag tyckte inte alls spelet var speciellt kul i början och det tog ett tag innan man fastnade, men jag fastnade ordentligt sen. Vissa nivåer var riktigt kul där man kan testa olika sätt att ta sig vidare och leta nya gångar och vägar. Ett av de spelen på sistone man verkligen suttit på nålar och varit skiträdd emellanåt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Metro 2033
9 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?