Tack så mycket!Mycket vackert... Är särskilt imponerad av tekniken du gjorde ovansidan med, den lär jag prova själv i framtiden
Jag är lite förvånad själv att det var så enkelt att fräsa toppen!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Kommentarer till Dynaudio 2-vägare Diy. av Lisa91
Startad av
Unregistered63539a9c
, Oct 22 2009 20:54
95 svar till detta ämne
Postad 11 December 2009 - 20:30 Tack så mycket! Jag är lite förvånad själv att det var så enkelt att fräsa toppen! Postad 20 December 2009 - 19:54
Grymt bygge, här snacka vi världsklass! Detta får mitt projekt att kännas fjantigt i jämförelse... men jag är ingen snickare precis, första ggn man försöker bygga något i huvudtaget
Postad 22 December 2009 - 22:21
Detta är vad jag kallar för handverk, du kan din sak killen. Grymt bra jobbat och mera bilder på den. vagar man fråga hur mycket tid du har lagt ner på detta.
Postad 26 December 2009 - 09:56 Tack så mycket! Mer bilder kommer. I snickarboa är det kanske 30 timmar,men i huvudet är det nog det dubbla. Jag tycker att designen är 50% på en högtalare,dom står ju oftast i vardagsrummet som en möbel. Postad 28 December 2009 - 18:10
Ja, man undrar vad tillverkarna av dom där portarna tänkte på... ?! =S
Postad 28 December 2009 - 22:45
Lisa91 , grymt snyggt!
Iframtiden kanske man slipper göra sina egna lådor, bara att ringa dig eller? Postad 30 December 2009 - 02:43
Ursnyggt bygge ..
blir sugen på att bygga nya högtalare själv, har lite lust att testa på transmissionline högtalare, finns ju massvis med olika typer av lådor man får lust att sätta ihop,, Postad 03 January 2010 - 00:32
Ruskigt snyggt byggt
Postad 09 January 2010 - 00:14
Ser makalöst bra ut. Nu vet jag...tips, det finns en högtalarverkstad som behöver lite hjälp både beträffande design och arbetsbelastning, slå INO en signal och ge han ett gesällprov på vad du kan vettja... Klockren tia för din insats, fattas bara.
Earshot Postad 11 February 2010 - 22:45
Har det hänt något mer? Man är ju förväntansfull över att få se lite nya bilder nu!
Postad 07 March 2010 - 19:31
Vi vill se mer
Postad 19 May 2010 - 08:07
Grymt snyggt bygge. Men vad har hänt? Tappat kameran? Vi vill se mer bilder.
Postad 01 June 2010 - 08:11
Trevligt att det finns intresse fortfarande!
Jag brukar lacka själv men detta bygge tänkte jag lämna bort. Tyvärr så har lackeraren haft fullt upp med knäoperationer och sitt vanliga jobb så detta har inte blivit av! Har även börjat med ett lite mer avancerat högtalarbygge,som kräver lite nyinvesteringar i maskinparken-bilder kommer! Postad 25 August 2010 - 14:09
I goda stunder har man ju känt sig lite händig, men efter detta vet jag inte...
Makalöst snyggt jobb! Postad 05 February 2011 - 16:31
Helt otroligt... verkligen...
Är det möjligen så att du har som bröd att fin-snickra eller bara ett eldande intresse av dess like? Postad 06 February 2011 - 09:10
jag misstänker att det inte bara är jag som känner mig lite mindre manlig i själen när jag ser vad du byggt ihop. otroligt snygga högtalare, riktigt imponerande!
Postad 16 February 2011 - 19:28
Återigen,tack för alla positva kommentarer!
Högtalarna väntar fortfarande på lack pga att lackeraren har haft fullt upp. Jag är inne på att lacka själv,men det kan inte bli förens till våren tyvärr! Men högtalarna är klara i övrigt och används dagligen. Jag har gjort om filtren några ggr och även ändrat lutningen på dom. Det är som vanligt,man hittar alltid nya småsaker som man vill prova! Jag håller på med ett par nya högtalare som jag ska ha tillfälligt medans dom andra lackas. Lite Scandynastuk fast givetvis med Dynaudioelement....... Postad 21 February 2011 - 13:59
Grymt arbete! Hantverk på högnivå! Hade gärna velat målat dom där åt dig i nån valnöt eller mahogny
Postad 27 February 2011 - 20:40 Det hade varit riktigt häftigt,men dom är iväglämnade nu(äntligen)! Postad 20 March 2012 - 15:17
Riktigt fint bygge.. Måste ha tagit jäkligt många timmar? Finns inga mer bilder på det färdiga resultatet?
Postad 06 February 2013 - 22:09
Riktigt grymt gjort!!!
Förstår inte riktigt hur du lyckats att få toppen välvd? Vill du förklara, eller finns det fler bilder på det? Får inte ihop det :/ Ruskigt snyggt blev det iallafall 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |