Jag har lagt ut totalt strax under 1000:- för 7 stycken spel som är förhandsbokade via Gamestop. Hur det blir 699:- per spel vet jag inte. Min poäng var att säga att spelen är för dyra därför piratkopierar jag är ett ganska dåligt argument idag.Jo tack, vilken tur att Gamestop erbjuder en att köpa så många spel för 1kr, lite som med mobiler för 1kr, inga extra avgifter alls. Att du sedan måste lägga ut 200-400kr per spel till 2-3 spel att byta in är väl en kostnad vi kan bortse ifrån?
Spelen kostar ändå 599-699 att köpa, oavsett hur man än vänder sig.
Har du rippade spel eller chippad Kryss låda @ Live
Postad 01 November 2009 - 16:30
Postad 01 November 2009 - 18:27
Nu engagerar du dig mer än du behöver. Jag reagerade bara över hur du tycker synd om de som får sina konsoller bannade.du verkar tycka att allt är svart och vitt när det kommer till att folk har flashade spelare, så är inte fallet, sedan att det
kanske inte är speciellt vanligt att folk gör backupper på egenköpta spel och använder de av olika anledningar, i början vet jag att en del folk gjorde så för att xboxdvdromar käkade skivor och det var stort sett omöjligt att få en ny skiva, och i ett exempel jag beskrev tidigare
Jag ber dig igen, du får gärna plocka fram där jag blir förbannad över att konsoller bannas. du får också gärna visa där jag tar pirater i försvar... och vad jag har märkt av bland folk som har flashat 360 är att kunskapen om att bli bannad från live är ganska liten, en del vet inte ens om att man kan bli det.
för mig handlar det inte om att det är en accetabel risk att bli bannad om man kör med flashad spelare och kör piratade spel, vilket jag tycker det är utan det är som jag sade från början, jag tycker inte att det är ok att skapa en tråd där man HÅNAR människor för att saker går sönder för dom och kör med felaktig info...
/Daniel
Jag ber om ursäkt om jag helt utan anledning antog dig för att vara förbannad på MS och för att vara på piraternas sida. Jag förstår nu att du inte alls är det utan att du endast är någon sorts moralväktare som är här för att visa ditt objektiva stöd till piraterna, ty alla har ju rätt till en försvarsadvokat.
Men åter till det väsentliga. Jag tycker det är helt okej att vara glad över att MS agerar angående pirat-problemet. Och det hela är väl inget annat än väntat. Eller? Så jag tycker inte ens att det kan vara synd om dom som detta drabbar.
Och hånar vet jag inte? De som får sina konsoller bannade hånar väl snarare sig själva om dom börjar sura om det, eller försöker försvara sig. Det finns liksom ingen ursäkt - så enkelt är det.
Postad 01 November 2009 - 22:12
Jag köper alla mina spel så för min del betyder detta inget. Har man fast jobb och stadig inkomst så ser jag inte varför man ska behöva piratkopiera. Jag har lätt råd med 1-2 nya spel i månaden och ärligt så hinner man inte spela mer om man har jobb och ett hem att ta sköta. Vi får väl se vad detta kommer innebära i framtiden, jag är vanligtvis inte för hårdare regler, men man kan väl räkna med att många som har höga Gamerscores kommer försvinna eller åtminstone förbli offline
Postad 01 November 2009 - 22:36
Antagligen innebär detta att MS kommer vara hårdare mot pirater, dom har nog sett lite mellan fingrarna ett bra tag nu även om det varit banningsvågor tidigare också.
De ser knappast mellan fingrarna, problemet är bara för dem att hitta modifierade konsoller. Med stealth och abgx360 så är det svårt för microsoft att se vilka konsoller som är modifierade. Tror de som de bannar just nu är spelare som spelat live med spel före de kommit ut i den vanliga handeln. Självklart hade de bannat alla om de kunnat hitta dem.
Postad 01 November 2009 - 22:41
De ser knappast mellan fingrarna, problemet är bara för dem att hitta modifierade konsoller. Med stealth och abgx360 så är det svårt för microsoft att se vilka konsoller som är modifierade. Tror de som de bannar just nu är spelare som spelat live med spel före de kommit ut i den vanliga handeln. Självklart hade de bannat alla om de kunnat hitta dem.
Jag ser dock ett problem med detta. Ibland får man ju faktiskt original spelen flera dagar tidigare än vad som är release datum. Hur ska MS kunna banna bara för att man spelar ett spel som man fått tidigare, visst rör det sig om flera veckor i förväg så kan man ju ana något, men att banna för att man spelar 2-3 dagar innan vore kasst. Det finns ju dessutom spel som går att importera i förväg från tex USA om det är regionsfritt. Nu händer det väl inte särskilt ofta men jag tror inte MS kan gå enbart på datum. Dom måste nog kolla flera orskarer och det är väl därför det tar sådan tid att banna, antgaligen har man gått igenom många olika tester nu och därför kommer en banningsvåg av stort slag.
Postad 01 November 2009 - 23:15
Jag ser dock ett problem med detta. Ibland får man ju faktiskt original spelen flera dagar tidigare än vad som är release datum. Hur ska MS kunna banna bara för att man spelar ett spel som man fått tidigare, visst rör det sig om flera veckor i förväg så kan man ju ana något, men att banna för att man spelar 2-3 dagar innan vore kasst. Det finns ju dessutom spel som går att importera i förväg från tex USA om det är regionsfritt. Nu händer det väl inte särskilt ofta men jag tror inte MS kan gå enbart på datum. Dom måste nog kolla flera orskarer och det är väl därför det tar sådan tid att banna, antgaligen har man gått igenom många olika tester nu och därför kommer en banningsvåg av stort slag.
Det var ju snack om det angående Borderlands och Forza 3. Och då gick Major Nelson ut och sa att det endast gällde piratkopior som blev bannade. Självklart kan dom inte banna en för att man skaffat spelet tidigare, i så fall ska det ju stå klart och tydligt.
Postad 02 November 2009 - 10:26
Troligtvis inte.
Varför gläds ni då åt att folk stängs av? Det betyder ju färre betalande/spelande på Live. Vill ni ha sämre Live? Färre folk på serverna?
Jag spelar hellre mot 10 st piratkopior än sitter själv på servern...
MS kör bans då och då men man ska komma ihåg att det är endast "a small percentage of consoles" som drabbas. Denna gången inför julen. Det har spekulerats om att det är mest de riktiga hard-core spelarna som bannas eftersom de troligtvis är de som genast köper en ny konsol istället för att skita i det och går över till PS3. Om spelen är kakan så är ju Live åtminstone en liten kakbit för MS.
Redigerat av TukTuk, 02 November 2009 - 10:27.
Postad 02 November 2009 - 12:13
Har det skett något dokumenterat fall av fusk på Live överhuvudtaget?
Inte pga att folk har hackat sina boxar, men det har ju funnits diverse fusk. Folk som har byggt om sina kontroller så deras pistoler blir SMGs med oändlig ammo i Cod4 bland annat...
Varför gläds ni då åt att folk stängs av? Det betyder ju färre betalande/spelande på Live. Vill ni ha sämre Live? Färre folk på serverna?
Vad jag vill ha är en fortsatt möjlighet att kunna köpa bra spel för 1 SEK + två gamla spel på gamestop.
Dagens piratverksamhet får inte bolagen att sluta göra spel som de länge fruktats, utan de kommer att fortsätta göra spel. Skillnaden är att bolagen kommer att mer och mer drivas till att släppa sina spel via nätet, vilket kommer att innebära de sjuka priserna vi idag ser på 'Games on Demand' utan möjlighet att kunna sälja spelet vidare, utan möjlighet att kunna förhandsboka för 1 SEK eller nån som helst kontroll över ägandet av sitt spel.
Vi ser detta redan idag när vart och vartannat spel kommer med engångskoder som ska skrapas och knappas in.
Själv på Live lär du ju knappast bli hursomhelst; PS3an har ingen piratverksamhet och det verkar ändå inte vara några problem att hitta folk att spela Uncharted 2 med...
Postad 02 November 2009 - 13:47
bgjriktigt skönt me ps3 där man slipper piratdyngan
Istället möter du folk som spelar med mus + tangentbord och får överlägsen träffsäkerhet
Hellre jag spelar mot folk som piratat sina spel, där jag inte "märker skillnaden", har mött många pirater på PC också men ändå kunnat spela bra matcher. Orättvisa kontroller däremot, det är saker som medför problem. En person som piratar spel skadar bara spelindustrin, och Ms intäkter såklart, en person som använder mus/tangentbord förstör spelupplevelsen för alla andra online.
Nu kanske jag är egoistisk men jag bryr mig mer om en jämn match, än företagens vinstsiffror. Dock är det inte rätt att piratkopiera, skillnaden är bara att piratproblemet inte berör mig privat, inte stör min spelupplevelse, och då bryr jag mig mindre om det.
Jag har lagt ut totalt strax under 1000:- för 7 stycken spel som är förhandsbokade via Gamestop. Hur det blir 699:- per spel vet jag inte. Min poäng var att säga att spelen är för dyra därför piratkopierar jag är ett ganska dåligt argument idag.
Tja, för att slippa betala 699kr/spel så måste du ha andra spel att byta in. Spel som kostat dig 699 om du inte köpt dem endast för inbyte, eller långt efter release. Fortfarande kostar dock spelen 150-300kr/styck, eller ännu dyrare i butik (som beg). Även om jag köper en skrotbil för 1000kr och får 20 000kr i rabatt när jag köper en ny bil hos ex. Ford, så medför inte det att bilen jag köper blir billigare, bara att jag betalar mindre för den.
Sen har jag aldrig sagt att spelen varit för dyra, eller uppmuntrat till piratkopiering, det är din alldeles egna (snedvridna) tolkning ("som fan läser bibeln" - passande talesätt), då jag bara påpekade att spelen var dyra att köpa. Visserligen kan man tack vare andra privatpersoner göra inbytesaffärer och komma undan med 300-400kr för ett nytt spel, eller så väntar man en månad eller två och köper det sen för samma summa utan inbytesbesväret. Dock är spelen fortfarande dyra, 2 nya spel = ny konsol, det är ett fakta.
Dock är prissättningen fri, och så länge folk betalar 699 för nya spel, eller istället byter in 2-3spel och indirekt ger samma summa eller mer i vinst till företagen, lär priserna förbli så. Att piratkopiera spel kommer dock inte sänka priserna, tvärt om. Istället vore det utmärkt om folk skulle bojkottanya spel vid release, och unisont köpa dem först när de hamnat på en bra nivå (399-499), men det lär aldrig ske. Istället kommer "missnöjda kunder (citat valve) fortsätta piratkopiera spel, vilket leder till högre priser och fler/krångligare aktiveringsprocesser innan man får spela, om man köper spelen.
Många av mina äldre spel kan jag endast spela tack vare piraterna, aktiveringar och skiv-kontroller osm inte fungerar gör spelen ospelbara om man inte laddar hem "inofficiella uppdateringar". Att det sedan är vi betalande kunderna som ska bestraffas för andras brott, gör mig bara mer upprörd. Att ha unika nycklar som omöjliggjorde onlinespel för pirater räckte förr, nu ska spel kollas, aktiveras, kontakta nätet etc vid varje genomspelning. Skivan måste vara i läsaren etc. och fungerar inte programmet så kan du inte spela, bortkastade pengar. Tack så mycket för att vi som betalar ska bestraffas!
Det kan väl inte vara så svårt att hindra piraterna från att spela utan att förstöra för oss andra?
Postad 02 November 2009 - 15:50
Jag har inga problem med att ha skivan i när jag spelar eller att spelet tar kontakt med en server för att kolla om det finns en ny patch tillgänglig. En gång i tiden stod jag på skolgården och bytte disketter till min Amiga med andra ungar. Men idag med fast jobb och internetbutiker som pressar priserna känns det inte lika het att sitta och ladda ner. Samma sak med musik och film, det jag vill ha köper jag. Och med två ungar hemma, 7 och 4 år kan jag säga att ha en flashad maskin på grund av repiga skivor är ett tunt argument.
Postad 02 November 2009 - 17:05
Jag håller med! Är det alltså mer vanligt med "kontroll-fusk" i tex CoD4 på PS3 än på 360? I så fall varför?Istället möter du folk som spelar med mus + tangentbord och får överlägsen träffsäkerhet
Hellre jag spelar mot folk som piratat sina spel, där jag inte "märker skillnaden", har mött många pirater på PC också men ändå kunnat spela bra matcher. Orättvisa kontroller däremot, det är saker som medför problem. En person som piratar spel skadar bara spelindustrin, och Ms intäkter såklart, en person som använder mus/tangentbord förstör spelupplevelsen för alla andra online.
Nu kanske jag är egoistisk men jag bryr mig mer om en jämn match, än företagens vinstsiffror. Dock är det inte rätt att piratkopiera, skillnaden är bara att piratproblemet inte berör mig privat, inte stör min spelupplevelse, och då bryr jag mig mindre om det.
Postad 02 November 2009 - 17:34
Postad 02 November 2009 - 19:58
Såna här åtgärder lär återkomma årligen, har för mig det var likadant förra året.
Grejjen är ju att detta bara är skrämselpropaganda från MS sida, de har tagit typ 5 människor som varit så uppenbara och då blåser de upp allt. Fast MS brukar ju alltid göra en höna av en fjäder
Postad 02 November 2009 - 20:03
Postad 02 November 2009 - 20:16
Eller så gör media en höna av en fjäder, vi pratar ändå om en marginell grupp.Fast MS brukar ju alltid göra en höna av en fjäder
Postad 02 November 2009 - 22:46
Redigerat av Unregistered1232, 02 November 2009 - 22:47.
Postad 03 November 2009 - 01:04
Tror det blir svårt att få bort piratkopiering om man inte gör det ekonomiskt olönsamt. Man hittar alltid nya metoder att får ner material gratis. Det spelar ingen roll vad en tycker eller hur mycket MS satsar för att skydda sina produkter.
Väldigt sant, det kommer alltid finnas personer som tycker gratis är godare, och så länge det finns en vilja så finsn en väg. Men MS och spelutvecklare kan fortfarande delvis skydda sig genom att ta betalt för Live, DLC och liknande. Även om du kopierar spelet, så måste du fortfarande betala för att få expansioner/extramaterial vilket ändå blir en intäkt för spelutvecklarna/MS. Därför tycker jag MS ska satsa mer på Live och övriga tjänster, ju större mervärde desto fler kommer att betala (tills det hackas?!).
Oavsett varför man piratkopierar så är det inte rätt väg att gå. Är man fattig så får man vänta med att köpa nya spel, eller byta in beg. spel (köpa beg. spel) tills man får råd. Tycker man prissättningen är för hög kan man vänta tills spelet blivit billigare, och bojkotta release-priserna på 699kr. Vill man att "kulturen ska vara fri" så får man själv erbjuda kultur, Black, Liero, Yager m.fl. är spel som ett par personer skapat av intresse, berika kulturen med ditt eget bidrag (gratis) så föregår du med gott exempel. Vill du slippa köpa "dåliga spel" så se videos, läs recensioner eller hyr spelet och testa. Det finns möjligheter för den som vill...
Postad 03 November 2009 - 06:52
Att ni bara orkar bry er, låter det likadant när ngn går mot röd gubbe, kör mot gult, inte gör rent efter sig i tvättstugan (luddet i torktumlaren) eller hämtar musik från youtube etc?
Postad 03 November 2009 - 08:08
I Sverige tror jag nog att siffran är väldigt hög. Jag känner 5 st. med 360, 4 av dom har chippat sin konsol. Den femte har inte hunnit men vill göra det. Nu vet jag inte hur många boxar det finns i Sverige men jag tror nog att minst 40-50% har flashat sin box.Undrar hur många det är egentligen som har chippade boxar.. 100.000? tror inte ens det är så många men.. även om man når den gränsen så är det ju ingenting jämfört med det totala antalet konsoler där ute.
Redigerat av Unregistered8b4a8e90, 03 November 2009 - 08:09.
Postad 03 November 2009 - 08:34
Jag känner sex med Xbox 360, ingen av dem har chipat. Alltså: ingen i Sverige har chipad xbox.
Postad 03 November 2009 - 08:35
Väldigt sant, det kommer alltid finnas personer som tycker gratis är godare, och så länge det finns en vilja så finsn en väg. Men MS och spelutvecklare kan fortfarande delvis skydda sig genom att ta betalt för Live, DLC och liknande. Även om du kopierar spelet, så måste du fortfarande betala för att få expansioner/extramaterial vilket ändå blir en intäkt för spelutvecklarna/MS. Därför tycker jag MS ska satsa mer på Live och övriga tjänster, ju större mervärde desto fler kommer att betala (tills det hackas?!).
Oavsett varför man piratkopierar så är det inte rätt väg att gå. Är man fattig så får man vänta med att köpa nya spel, eller byta in beg. spel (köpa beg. spel) tills man får råd. Tycker man prissättningen är för hög kan man vänta tills spelet blivit billigare, och bojkotta release-priserna på 699kr. Vill man att "kulturen ska vara fri" så får man själv erbjuda kultur, Black, Liero, Yager m.fl. är spel som ett par personer skapat av intresse, berika kulturen med ditt eget bidrag (gratis) så föregår du med gott exempel. Vill du slippa köpa "dåliga spel" så se videos, läs recensioner eller hyr spelet och testa. Det finns möjligheter för den som vill...
Enda som får mig att vilja flasha (även om det skulle vara högst osannolikt att jag gör det för att det gör det jobbigt att spela spel utan att riskera live ban och jag hatar när saker blir jobbigare) är att MS som bolag är jäkligt fula. Tar överbetalt för undermåliga produkter. Som jag pratade om i Xbox vs PS3 tråden, de verkar ju inte skicka med vettiga adapter så man kan få ut HDMI samt optiskt samtidigt på alla sina modeller, folk visste inte heller om de fortfarande skickade med sådan adapter man kan "modda" för att både HDMI samt adaptern med optiskt får plats, och detta är då med "premium". Fast MS är ju ganska kända för att ta hutlöst betalt för dåliga produkter, se bara på windows
Kan säga att för 3 år sedan skulle jag direkt flashat (närmar mig 23 iaf), men idag försöker jag inte ladda ned alls. Har ersatt all min musiknedladdning med Spotify Premium (samt köper favorit CDs att ha hemma), och kommer förhoppningsvis helt ersätta filmnedladdning med Voddler. Förhoppningsvis kommer Voddler med någon sorts "se så mycket du vill" för 500 kr eller så, inga problem att betala för mig. Tror många laddar ner/flashar för det är smidigare att göra det än att A) åka till butik och vänta,
Redigerat av Derox, 03 November 2009 - 08:49.
Postad 03 November 2009 - 08:47
Ja framförallt luddet i torktumlaren, det är ett j*vla otyg!Jaså, det är här ALLA moraltanter håller till?
Att ni bara orkar bry er, låter det likadant när ngn går mot röd gubbe, kör mot gult, inte gör rent efter sig i tvättstugan (luddet i torktumlaren) eller hämtar musik från youtube etc?
75% Wow, hur backar du upp dessa siffror?Chippade och flashade konsoler är troligen störst i Europa. Av alla xbox 360 i Sverige idag skulle jag vilja påstå att 75% är flashade eftersom det endast kostar 500kr om man inte gör det själv. Jag skulle även vilja påstå att xbox 360 är populärare för åldersgruppen 12-25 och de över och under går nog mer på en ps3. I Sverige är det väldigt vanligt men utanför gränserna ser jag inte alls lika mycket, vilket kan bero på att i Sverige har vi så många företag som livnär sig på bland annat flashade konsoler. "Chipp" är onödigt att säga eftersom det inte finns någon som chippar en xbox 360 idag...
Postad 03 November 2009 - 09:25
Ja framförallt luddet i torktumlaren, det är ett j*vla otyg!
75% Wow, hur backar du upp dessa siffror?
Se det såhär. flashningen av 360 är kanske det billigaste hacket i modern historia av TV spel o kanske även det enklaste. Han säger det går kring 500kr, jag säger du får det för 200kr o lägre i storstäderna.
Känner exakt 16st men 360 i min närhet, 1 har inte flashat den.
Flashar själv o kan säga jag har fixat till mammor, poliser, invandrare, kids med mera så det är nog ingen kategori i landet som ser det som speciellt fel. Att flash är dessutom inget olagligt vilket gör det helt ok. Bränna är dock en annan femma.
Postad 03 November 2009 - 09:36
Enda som får mig att vilja flasha (även om det skulle vara högst osannolikt att jag gör det för att det gör det jobbigt att spela spel utan att riskera live ban och jag hatar när saker blir jobbigare) är att MS som bolag är jäkligt fula. Tar överbetalt för undermåliga produkter. Som jag pratade om i Xbox vs PS3 tråden, de verkar ju inte skicka med vettiga adapter så man kan få ut HDMI samt optiskt samtidigt på alla sina modeller, folk visste inte heller om de fortfarande skickade med sådan adapter man kan "modda" för att både HDMI samt adaptern med optiskt får plats, och detta är då med "premium". Fast MS är ju ganska kända för att ta hutlöst betalt för dåliga produkter, se bara på windows
.
Vad dillar du om? du har fått beskrivit exakt vad som ingår i en Arcade mot vad som ingår i en Elite. Vad fan vet du om överpris? PS3 när den släpptes där kan vi snacka överpris. Acarde går på under 2000kr o du gnäller om en optisk utgång? du kan fixa det utan att ens komma nära priset av en PS3. Aracde är bara kompositkabel, som folk har sagt till dig flera gånger, och elite är med Komponentkabel med optiskt utgång, som folk har sagt till dig flera gånger. Den kabeln, som folk har sagt till dig flera gånger, är lätt att skala för att få plats med 2 kablar samtidigt. Microsoft egna HDMI lösning går på 400kr, annars kan du köpa någon billig kopia. MEN du är fortfarande inte nära priset av en PS3.
Att du har ett personligt hat mot MS som många andra "jag sitter på windows men jag hatar det" personer är tråkigt, men skippa generaliseringen.
Postad 03 November 2009 - 09:37
Redigerat av JockeJ, 03 November 2009 - 09:53.
Postad 03 November 2009 - 09:46
Grejjen är ju att detta bara är skrämselpropaganda från MS sida, de har tagit typ 5 människor som varit så uppenbara och då blåser de upp allt. Fast MS brukar ju alltid göra en höna av en fjäder
Okunskap, 5 personer? Nej det är betydligt fler o ser vi till alla som blivit avstängda sen dag 1 så pratar vi tusentals.
Aha, du är som horan som säljer sexet, inget olagligt med det, och det är "torskarna" som som köper som är "the bad guys"...
Jag gör egna hårddiskar till 360, reparerar dem, jailbreakar iphone, flashar in nya dvd-spelare när den gamla i en 360 går sönder, bytar kylning till tystare med mera. Varför tror du jag uttalar mig så mycket om hårdvaran i en 360?
Ja jag är lika mycket the bad guy som killen som trimmar bilar åt folk, du får ju ändå inte köra snabbare än 120km/h. Det jag gör är en förberedelse till ett brott som stor del av befolkningen inte ser som ett brott ändå. Lika olagligt som att tanka ner ett spel är det att tanka ner en mp3 låt. Folk har ändå ingen uppfattning om upphovsrätten, populär media länkar till olagliga youtube klipp, folk använder bilder från google med upphovsrättsskydd i sina arbeten, studenter kopierar böcker och att vara delaktig i ett brott när man ser en divx film hos någon är det ingen som bryr sig om. Sen alla dessa på forumet som undrar om konsolerna stödjer .mkv, man undrar vad de har tänkt? rippa sina BluRay filmer?
*orka ändra hela ditt inlägg
Redigerat av PalmiNio, 03 November 2009 - 09:47.
Postad 03 November 2009 - 09:51
Bilar går ju ändå över hastighetsgränsen och trimmning kan man ju använda lagligt upp till hastighetsgränsen.
Finns det något lagligt motiverat användningsområde för att flasha?
Jag reagerar på när du skriver så här
Allt som inte är olagligt är inte helt ok faktiskt.Att flash är dessutom inget olagligt vilket gör det helt ok.
*Jag ändrade mitt inlägg för att liknelsen var lite grov i formuleringen, i sak är tycker jag den är riktig.
Jaja, nu spelar inte pirateriet någon roll för priset på spel iaf, ända sedan Amiga fick man höra att det är piratkopieringen som gjorde spelen dyra, sen blev det PS1 och N64 och spelen var fortfarande lika dyra så skit samma egentligen.
Redigerat av JockeJ, 03 November 2009 - 09:57.
Postad 03 November 2009 - 09:56
Din liknelse med biltrimmaren ger jag inte mycket för.
Bilar går ju ändå över hastighetsgränsen och trimmning kan man ju använda lagligt upp till hastighetsgränsen.
Finns det något lagligt motiverat användningsområde för att flasha?
Jag ändrade mitt inlägg för att liknelsen var lite grov i formuleringen, i sak är tycker jag den är riktig.
- möjlighet till homebrew
- utbyte av spelare
- dra ner hastigheten o därmed ljudet
- egenbackup för förhindring av slitage (en person uppgav detta faktiskt)
Ne visst trimmaren gör inget och bilåterförsäljaren gör inte fel. Alla bryter mot trafiklagar någon gång men de bakom bilen kan inte stå skyldiga. Jag är inte naiv o inte tror att de jag flashar till inte bränner men det är inte mitt problem. Folk frågar såklart om jag kan bränna till dem men där går gränsen då jag vet att det området är 100% olagligt.
Sex jämförelsen blir lite fel, isf skulle jag varit pimpen vilket faktiskt är olagligt. Varför en tjej som säljer sig inte gör något olagligt är en helt annan fråga då man anser att det försvårar jakten. Att döda utbudet är sällan rätt åtgärd i sexhandel utan handlar om de som är bakom utbudet eller att döda efterfrågan.
Kan i alla fall inte dras med att sälja fysiska ting som att sälja sin egen kropp.
Redigerat av PalmiNio, 03 November 2009 - 09:59.
Postad 03 November 2009 - 10:00
Naturligtvis, men jag syftade på att varan är laglig att sälja men att köpa den är olagligt, vilket ju också haltar lite när jag tänker efterKan i alla fall inte dras med att sälja fysiska ting som att sälja sin egen kropp.
Redigerat av JockeJ, 03 November 2009 - 10:03.
Postad 03 November 2009 - 10:03
Vad dillar du om? du har fått beskrivit exakt vad som ingår i en Arcade mot vad som ingår i en Elite. Vad fan vet du om överpris? PS3 när den släpptes där kan vi snacka överpris. Acarde går på under 2000kr o du gnäller om en optisk utgång? du kan fixa det utan att ens komma nära priset av en PS3. Aracde är bara kompositkabel, som folk har sagt till dig flera gånger, och elite är med Komponentkabel med optiskt utgång, som folk har sagt till dig flera gånger. Den kabeln, som folk har sagt till dig flera gånger, är lätt att skala för att få plats med 2 kablar samtidigt. Microsoft egna HDMI lösning går på 400kr, annars kan du köpa någon billig kopia. MEN du är fortfarande inte nära priset av en PS3.
Att du har ett personligt hat mot MS som många andra "jag sitter på windows men jag hatar det" personer är tråkigt, men skippa generaliseringen.
Sist jag kollade gick en PS3 Slim 120 GB för 2590 kr i många media markt butiker, så en Elite + HDMI sladd (för att få samma utgångar) så blir Xboxen dyrare. Skall man räkna in Wifi osv så blir det ännu större skillnad. Sen skall inte endast priset spela in när man bestämmer sig för vilka konsoller man ska ha.
Angående kabeln har det skrivits en del om att nyare Elite versioner eventuellt saknar komponent"adaptern", ingen verkar veta om det till 100% följer med en sådan till Elite.
Har inget generellt MS hat direkt, bara det att efter 17 år med windows börjar man tröttna lite på MS stilen
Postad 03 November 2009 - 10:03
Skit samma eg..Nu spelar inte pirateriet någon roll för priset på spel iaf, ända sedan Amiga fick man höra att det är piratkopieringen som gjorde spelen dyra, sen blev det PS1 och N64 och spelen var fortfarande lika dyra så....
Ne tror inte jag heller, sålänge vinsten för att bränna ett spel är större än att köpa det så finns där en anledning. En CD skiva kostar kanske 100kr men folk laddar ner hela den ändå.
Lösningen är som jag ser det att skippa fysiskt media samt skapa alternativa intäkter, vägen som de har gått på PC har iaf inte hjälpt.
Postad 03 November 2009 - 10:10
Sist jag kollade gick en PS3 Slim 120 GB för 2590 kr i många media markt butiker, så en Elite + HDMI sladd (för att få samma utgångar) så blir Xboxen dyrare. Skall man räkna in Wifi osv så blir det ännu större skillnad. Sen skall inte endast priset spela in när man bestämmer sig för vilka konsoller man ska ha.
Angående kabeln har det skrivits en del om att nyare Elite versioner eventuellt saknar komponent"adaptern", ingen verkar veta om det till 100% följer med en sådan till Elite.
Har inget generellt MS hat direkt, bara det att efter 17 år med windows börjar man tröttna lite på MS stilen. Har t.ex. bytt operativ som main redan. Som sagt ger jag bara teorier om varför folk flashar, av de jag känner som flashat är det för att många anser MS just släpper halvfärdiga lösningar till höga priser.
Du får ingen HDMI sladd på PS3 heller o 2590kr i butik har inte media markt idag vad jag vet. Jag kan bara gå på prisjakt.nu vilket säger 2870kr för en slim och det är ingen fysisk butik. Att MM skulle ligga 500kr billigare än närmaste fysiska butik fortfarande känn svårt då det är med bra minus mariginal. Du kan köra drives på Elite också.
Att dina polare flashar för att de tycker MS släpper dåliga produkter ser jag inte logiken i. Deras vinst ligger i maskin och tillbehör, den enda de blåser är utvecklarna. Dessutom gör inte flashet att någon av de halvfärdiga sakerna bättre. Du får inte optisk utgång med flash, du får inte wifi med flash, du får inte en större hårdisk med flash och ingen BluRay.
* jag rättar mig o ber om ursäkt. Gjorde efterforskning på det enklaste stället att hitta informationen för 360, på ms egna hemsida, och vad jag kan se här:
http://www.xbox.com/.../compare101.htm
Så ingår bara kompositkabeln numera i de nya paketen. alltså ingen optisk utgång alls.
Redigerat av PalmiNio, 03 November 2009 - 10:16.
Postad 03 November 2009 - 10:13
Att MS tar betalt för varje single grej är ett faktum ju, man får ju köpa allt runt om kring själva xboxen. Jag gillar inte MS som företag... de mjölkar så mycket pengar som det går.. men jag är nöjd med deras produkter, windows och även xboxen
edit: jag var långsam med mitt inlägg, alla mina punkter har redan tagit upp i föregående inlägg
Redigerat av Unregistered1232, 03 November 2009 - 10:16.
Postad 03 November 2009 - 10:27
Jag ser inget fel i att modda en 360, de som enbart gör det för att piratkopiera borde tänka om.
Däremot har jag inte moddat min 360, eftersom vinsten inte är i närheten av vad man fick med Xbox (XBMC), Playstation 2 (hårddisk) eller Wii (Homebrew Channel).
Innan NXE och möjligheten att installera spel på hårddisken på Xbox, så hade jag känt ett behov av att modda en 360, men inte idag när 360:n faktiskt erbjuder väldigt mycket out-of-the-box.
Får känslan av att det är just pirater med ouppdaterad mjukvara och gamla maskiner som klagar på 360:n. Sedan gnäller de även på att spelen är dåliga pga att de kräver Live Gold eller saknar DLC i kopiorna.
Postad 03 November 2009 - 10:39
När xboxen lanserades så sålde den väl också till överpris? tror det låg på över 4000kr om jag inte har fel. När det gäller ps3 får man iaf valuta för pengarna enligt mig, man får en gedigen produkt (tyst), man kan säga vad man vill ang fläktljudet men en tyst maskin är bättre ingenjörskonst än en högljudd, desutom har den bluray spelare, inbyggd strömadapter, WLAN.. gratis online spel.. till dagens pris på 2500kr är galet billigt. Nu vill jag inte gå in på att xbox live är bättre eller vilken konsol som är bäst. Men för att försvara xboxen så kan man inte säga att ps3:an är överpris.
Då trodde du fel. Premium var 3995 och Core 2995. Ps3 var ett överpris, märk väl VAR. Första tiden den var ute hade den inga spel, alla multispel var sämre o i månmga fall riktigt mycket, del saknade online, mjukvaran var piss jämfört med idag (inget in-game osv) för ett pris på nära 6000kr. Men det var mest under första året.
Nu blir det intressant att se huruvida Microsoft bannar chippade maskiner eller inte.
Det gör de och har gjort ett bra tag, sen 2006.
Postad 03 November 2009 - 10:49
Ne tror inte jag heller, sålänge vinsten för att bränna ett spel är större än att köpa det så finns där en anledning. En CD skiva kostar kanske 100kr men folk laddar ner hela den ändå.
Lösningen är som jag ser det att skippa fysiskt media samt skapa alternativa intäkter, vägen som de har gått på PC har iaf inte hjälpt.
Precis. Så länge man sparar pengar på varje spel så kommer folk köra med flashat. Bekvämligheten är nog inte en så stor del som det gärna skylls på. I just den yngre 360 kundgruppen är nog de flesta för snikna eller oförstående inför varför man bör köpa spelen.
Fast folk vill fortfarande pyssla med sina skivor och för många är en nerladdning av ett spel inte smidigt alls. Fler och fler expansions kommer ju senare på skiva.
Egentligen borde MS köra ban hammern på offline piraterna endast då de tillför nada.
Postad 03 November 2009 - 10:56
Redigerat av bananplanta, 03 November 2009 - 10:56.
Postad 03 November 2009 - 11:00
Egentligen borde MS köra ban hammern på offline piraterna endast då de tillför nada.
Om det hade gått så hade de nog gjort det. Offline ban är ju mer eller mindre omöjligt.
Postad 03 November 2009 - 11:01
Postad 03 November 2009 - 11:18
Utom möjligtvis elda upp den då det kan ses som mordbrand eller iaf. allmänfarlig ödeläggelse.
Trimma bilen och besiktiga den är ok det också om du typar om den.....
Postad 03 November 2009 - 11:31
Om det hade gått så hade de nog gjort det. Offline ban är ju mer eller mindre omöjligt.
Precis, finns inget att banna ifrån väl?
Vi får väl se hur många som blir bannade egentligen, själv tror jag inte det blir så många, det blir väl de oförsiktiga som egentligen inte bryr sig som råkar ut för det, dom som verkligen vill stanna kvar på Live lär kunna fortsätta med det också...
Postad 03 November 2009 - 11:45
Du får ingen HDMI sladd på PS3 heller o 2590kr i butik har inte media markt idag vad jag vet. Jag kan bara gå på prisjakt.nu vilket säger 2870kr för en slim och det är ingen fysisk butik. Att MM skulle ligga 500kr billigare än närmaste fysiska butik fortfarande känn svårt då det är med bra minus mariginal. Du kan köra drives på Elite också.
Att dina polare flashar för att de tycker MS släpper dåliga produkter ser jag inte logiken i. Deras vinst ligger i maskin och tillbehör, den enda de blåser är utvecklarna. Dessutom gör inte flashet att någon av de halvfärdiga sakerna bättre. Du får inte optisk utgång med flash, du får inte wifi med flash, du får inte en större hårdisk med flash och ingen BluRay.
* jag rättar mig o ber om ursäkt. Gjorde efterforskning på det enklaste stället att hitta informationen för 360, på ms egna hemsida, och vad jag kan se här:
http://www.xbox.com/.../compare101.htm
Så ingår bara kompositkabeln numera i de nya paketen. alltså ingen optisk utgång alls.
Notera det är inte HDMI sladden jag är ute efter, det är möjlighet till optiskt ljud och och HDMI. Angående PS3 för 2590 kr läste jag i PS3 pris tråden om några som köpt för det priset förra veckan på media markt. Notera, jag är inte ute efter PS3 vs 360, det är meningslöst då folk har olika spel de vill spela osv.
Det jag menar med att folk flashar pga att MS är snåla är som följer, du köper en Xbox 360 Elite för typ 2400 kr, kommer hem glad och packar upp, du inser snabbt att du inte kan använda den ordentligt. MS tvingar dig gå tillbaka till butiken och köpa en adapter för 500 kr för att få ut ordentligt ljud till din stereo (och har du stereo för X antal tusen antar jag att man vill använda den). Skall du sen ha wifi kostar det extra osv osv. Vet flera som blivit frustrerade på denna konstanta merkostnad så de köpte endast Arcade + en kina hårddisk som de sedan flashade för att aldrig mer behöva lägga pengar på sitt Xbox.
Jag förespråker inte flashning eller piratkopiering, men jag har viss förståelse för folk som inte vill/har så mycket pengar att lägga på konsol men köper en xbox för den ser ut att vara billigare, för att sedan upptäcka att den faktiskt inte är billigare när man väl skall använda den.
Hur som haver verkar det som att det inte går att få optiskt utan att köpa sladden oavsett om jag köper Elite eller inte. Någon som vet hur DACen är i Xboxen? Nu blev det helt plötsligt intressant att köpa Arcade och modda en kontakt för att köra RCA. Och då kommer man ju lite billigare undan.
Postad 03 November 2009 - 11:48
Nja, tänker mer på att stoppa uppdateringar, allt online i dashborden, gamertagen osv osv. Det hade nog svidit för en del.
I slutändan kanske även varna 3 ggr (temp ban ) och sedan låsa ner konsolen. Givetvis med ett fint erbjudande om att låsa upp den till en skälig avgift...
Postad 03 November 2009 - 13:37
Trimma bilen och besiktiga den är ok det också om du typar om den.....
Mja, definera 'typa' om den... Visst, du kan ju alltid trimma 10-15 likadana bilar och uppvisa krockprov odyl för att få den typgodkänd, eller så gör du nått drastiskt med den och försöker få in den som ombyggt fordon men då lär det inte vara motoreffekten du trimmat upp, det är inte många hästar per 100kilo man får ha då...
Precis, finns inget att banna ifrån väl?
Det har ju funnits RYKTEN om att Microsoft har en killswitch i alla 360:s.
Postad 03 November 2009 - 14:17
Jag spenderade min lunch med att ringa runt till mina polare som jag vet har 360, 12 stycken han jag få tag på. Flesta är som mig mellan 30-35 år med "vanliga" jobb. Exakt 0 av dem hade flashat sina maskiner. Men vi är tydligen miniroritet där ser man, även om jag har svårt att förstå varför man skulle flasha sin maskin. Men å andra sidan har jag inte satt mig in i frågan heller då jag inte ser någon nytta med det.Se det såhär. flashningen av 360 är kanske det billigaste hacket i modern historia av TV spel o kanske även det enklaste. Han säger det går kring 500kr, jag säger du får det för 200kr o lägre i storstäderna.
Känner exakt 16st men 360 i min närhet, 1 har inte flashat den.
Flashar själv o kan säga jag har fixat till mammor, poliser, invandrare, kids med mera så det är nog ingen kategori i landet som ser det som speciellt fel. Att flash är dessutom inget olagligt vilket gör det helt ok. Bränna är dock en annan femma.
Postad 03 November 2009 - 16:08
Det har ju funnits RYKTEN om att Microsoft har en killswitch i alla 360:s.
Nooooooo
Dom är allt smarta dom där tvspels-snickarna
Postad 03 November 2009 - 16:14
Sen är det ju trots allt så att Microsoft är ett företag. Företag vill tjäna pengar, det är ingen välgörenhetsorginisation.
Postad 03 November 2009 - 16:28
Handlar inte om att betala 600kr för ett spel,det handlar för min del om att betala 600kr för ett BRA spel,ja har flashat å testar spelet å är det bra köper jag det är det dåligt slänger ja det å förlorar 10kr ist för å ha ett spel för 600kr ja inte vill spela,jag är 35år å tjänar väldigt bra men kasta bort pengar tänker ja inte göra.Åldersgruppen som flashar konsolerna är ju självklart under 25 eftersom man inte har någon stor inkomst under den tiden. Ganska självklart eller? Idag har jag inga problem att betala 600kr per spel men när man var yngre sved det till i plånboken. Flashningen som man idag får för "200kr" + 10kr per skiva är ju en ganska billig lösning.
Redigerat av Unregistered035dce0b, 03 November 2009 - 16:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
35 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?