ASROCK NETTOP ION330HT
237 svar till detta ämne
Postad 28 December 2009 - 18:55
Videoten
-
Videoten
-
Användare
-
-
104 inlägg
Även jag är intresserad av detta. Hur är BD bild jämfört med t.ex. PS3 Det skulle jag också vilja veta. Det finns mängder med utförliga tester av ASRock ION330 på nätet men tyvärr är samtliga gjorda av datorentusiaster (och inte hembioentusiaster) som enbart fokuserar på spelprestanda och CPU-utnyttjande. Jag struntar i hur många % CPU:n belastas när jag tittar på film (så länge det flyter utan hack) men jag vill veta hur bra bild den presterar som BD-spelare.
Men jag tror att frågan du ställer är för generell. Det går inte att kategorisera "HTPC" och "BD spelare i 3-4000 klassen". Jag skulle vilja se ett seriöst test där man jämför ION-plattformen (Nvidia 9400m) med ett antal BD-spelare i olika prisklasser och enbart fokuserar på bildkvaliteten.
Anyone?
Postad 29 December 2009 - 09:56
maseman
-
maseman
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hej,
Vet någon om man kan sätta in ett DVB-C PCI kort, eller är det USB allt. Firewire som är lösningen. Hur har ni gjort för att få TV att fungerar på ASROCK?
Postad 29 December 2009 - 15:15
Berguven66
-
Berguven66
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej,
Fungerar den bra med Win7 64bit? eller skall man välja 32 bitars versionen av win7?
Postad 29 December 2009 - 16:11
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Hej,
Fungerar den bra med Win7 64bit? eller skall man välja 32 bitars versionen av win7?
Atom processorn är 32 bitars och man kan bara ha max 4 gb minne i den så jag ser inte poängen med att köra 64 bitars... Hej,
Vet någon om man kan sätta in ett DVB-C PCI kort, eller är det USB allt. Firewire som är lösningen. Hur har ni gjort för att få TV att fungerar på ASROCK?
Finns varken PCI plats eller Firewire, så det är USB som gäller...
Redigerat av fragge, 29 December 2009 - 16:12.
Postad 29 December 2009 - 16:19
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej,
Jag kör med 64bit och det funkar utan några problem.
Postad 29 December 2009 - 18:08
Berguven66
-
Berguven66
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tackar för svaren. Lutar åt 64bitars eftersom det fungerar.
Postad 29 December 2009 - 18:28
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Den här killen har experimenterat en hel del, han körde 64 bitars först och ändrade sedan till 32 bitars... https://www.minhembi...howtopic=241831Om du sedan kommer att köra 32 bitars program på ditt 64 bitars OS kommer du få en liten försämring av prestandan mot ett 32 bitars OS. 64 bitars OS väljer man om man har en 64 bitars processor och över 4 gb minne och sedan tänker köra huvudsakligen 64 bitars programvaror.(i verkligheten servrar och workstations för CAD och bild/video typ..) Många går i villfarelsen att fler bitar måste vara bättre utan att kunna förklara varför. I dagsläget är 64 bitars OS på en liten Atom burk bara en nackdel. Om någon tycker annat vill jag veta varför.
Redigerat av fragge, 29 December 2009 - 18:44.
Postad 29 December 2009 - 18:38
Videoten
-
Videoten
-
Användare
-
-
104 inlägg
Vad är fördelen med Asrock gentemot EEEBoxen?
Postad 29 December 2009 - 18:44
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Atom processorn är 32 bitars och man kan bara ha max 4 gb minne i den så jag ser inte poängen med att köra 64 bitars...
På intels hemsida så står det iaf att atom 330 är 64-bit arkitektur. Källa Intel
Postad 29 December 2009 - 19:09
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
På intels hemsida så står det iaf att atom 330 är 64-bit arkitektur. Källa Intel
Då ber jag om ursäkt, jag gick på killen i tråden jag länkade till tidigera som hävdade att det var en 32 bitars processor, jag skulle ha kollat upp det själv... Men faktum kvarstår, det är ingen större poäng att köra 64 bitars OS om man inte kör 64bitars program...
Postad 29 December 2009 - 19:19
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Då ber jag om ursäkt, jag gick på killen i tråden jag länkade till tidigera som hävdade att det var en 32 bitars processor, jag skulle ha kollat upp det själv... Men faktum kvarstår, det är ingen större poäng att köra 64 bitars OS om man inte kör 64bitars program...
Det är ju sant, kör man bara 32-bitsprogram så kan man lika gärna ha 32-bit os, men fler och fler program skrivs för 64-bit
Postad 30 December 2009 - 14:50
Redemp
-
Redemp
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon som vet om en tyst och bra utbyttes Cpu kylare?
Postad 30 December 2009 - 20:37
noobs
-
noobs
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag köpte mig en Asrock 330 i julklapp och tyvärr så "klickar" den ibland. Jag tror det är hårddisken som strular. Windows blir helt oanvändbart och jag måste starta om. Ett par gånger har jag fått rycka strömsladden. Ska kontakta butiken för en return nästa år. Trist att nya leksaker ska strula
Postad 30 December 2009 - 23:03
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
hej,
Om man köper en ASRock Nettop ION 330HT-BD - 1,6GHz DC 2GB 320GB BD/DVD±RW av Webhallen, ingår OS då eller måste man köpa det separat?
Postad 31 December 2009 - 10:53
ChristerN
-
ChristerN
-
Amatör
-
-
65 inlägg
hej,
Om man köper en ASRock Nettop ION 330HT-BD - 1,6GHz DC 2GB 320GB BD/DVD±RW av Webhallen, ingår OS då eller måste man köpa det separat?
Var på väg att skriva att den alltid säljs med W7 men om man ser på senaste recensionen på Prisjakt så har han köpt den utan OS, så WH säljer nog sina utan OS eftersom det inte står något om OS på deras sida. För säkerhets skull - kontakta dem och fråga.
Postad 31 December 2009 - 10:55
Videoten
-
Videoten
-
Användare
-
-
104 inlägg
Var på väg att skriva att den alltid säljs med W7 men om man ser på senaste recensionen på Prisjakt så har han köpt den utan OS, så WH säljer nog sina utan OS eftersom det inte står något om OS på deras sida. För säkerhets skull - kontakta dem och fråga.
Meddela gärna svaret här ifall det ingår os
Postad 31 December 2009 - 11:08
Unregisteredba341f94
-
Unregisteredba341f94
-
Användare
-
-
135 inlägg
Kan svara på det eftersom jag köpte en asrock därifrån igår, och svaret är nej det ingår inte.
Postad 31 December 2009 - 17:11
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Kan svara på det eftersom jag köpte en asrock därifrån igår, och svaret är nej det ingår inte.
Och nu har jag också köpt en från WH, med Win7 OEM 64bit, som just nu håller på att installeras
Postad 01 January 2010 - 11:15
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Jag har anslutit den till receiver via HDMI men får inte ut nåt ljud. Nån som har nåt tips?
mvh
Postad 01 January 2010 - 11:44
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jag har anslutit den till receiver via HDMI men får inte ut nåt ljud. Nån som har nåt tips?
mvh
Ställt in i windows att det är hdmi duanvänder som uppspelningsenhet. Andra saken man får kolla är om ljudet på recivern är ställt som hdmi in, min reciver tex uppfattar inte att ljudet kommer via hdmi om jag ställer det på auto, vilket funkar utmärkt med en dedikerad blurayspelare. Antagligen skickar den dedikerade spelaren nån signal till recivern som får den att ställa om sig vilket inte datorn verkar göra.
Postad 01 January 2010 - 12:07
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Fixat, tack så mycket Ställt in i windows att det är hdmi duanvänder som uppspelningsenhet. Andra saken man får kolla är om ljudet på recivern är ställt som hdmi in, min reciver tex uppfattar inte att ljudet kommer via hdmi om jag ställer det på auto, vilket funkar utmärkt med en dedikerad blurayspelare. Antagligen skickar den dedikerade spelaren nån signal till recivern som får den att ställa om sig vilket inte datorn verkar göra.
Postad 01 January 2010 - 15:18
isso
-
isso
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Måste man köpa PowerDVD för typ 100$ för att kunna spela upp bluray?
Postad 01 January 2010 - 15:37
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Måste man köpa PowerDVD för typ 100$ för att kunna spela upp bluray?
Antingen det eller arcsoft total media theatre Tycker personligen att arcsoft är mycket bättre.
Postad 01 January 2010 - 16:40
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hjälp Hjälp Hjälp...
Jag fick för mig att uppdatera bios på min asrock 330HT och tv:n tappade bilden, då kunde jag inte göra annat än att manuellt trycka på on/off knappen. Nu verkar det som jag har en korrupt bios och undrar om jag kan göra något själv för att fixa skiten, blir så trött... Tacksam för all hjälp jag kan få.
Postad 01 January 2010 - 21:44
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Nu funkar det mesta.
Köpte till ett Deltaco TB-225 trådlöst tangentbord. Riktigt uselt. Redan vid 2,5 meter uppför den sig som om den är full. Musplattan beter sig konstigt och det hoppar runt och tangenterna tar lite till och från. Minst 5 meter hade man ju hoppats på i alla fall. Nån som har tips på nåt annat bättre trådlöst keyboard?
Sen att num-lock är på default varje gång man startar förstår jag inte vitsen med.
Postad 01 January 2010 - 22:21
ChristerN
-
ChristerN
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Sen att num-lock är på default varje gång man startar förstår jag inte vitsen med.
På den gamla goda tiden (=15 år sedan typ) så styrdes NumLock i BIOS. Jag har för mig att det år så i många BIOS fortfarande men att man kan få Windows att ställa det också nuförtiden men där är jag också osäker.
Postad 01 January 2010 - 22:31
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Hjälp Hjälp Hjälp...
Jag fick för mig att uppdatera bios på min asrock 330HT och tv:n tappade bilden, då kunde jag inte göra annat än att manuellt trycka på on/off knappen. Nu verkar det som jag har en korrupt bios och undrar om jag kan göra något själv för att fixa skiten, blir så trött... Tacksam för all hjälp jag kan få.
Hej ! Om du inte kan få den att läsa från skiva eller USB-minne så är det nog inte så lätt att göra något själv. ASUS (kanske fler tillverkare än så) har skydd mot just detta på vissa moderkort...skiter det sig så kan man alltid få igång ett "reserv-BIOS", men så är det väl tyvärr inte i Asrock fallet. Vad innehöll den nya BIOS-versionen som behövdes? Det stod något om NVMM, men om det inte är något som behövdes så är tyvärr en BIOS-uppgradering en "riskabel" operation som man inte bör utföra utan synnerliga skäl...det är ju dock lite sent i det här fallet :-(. Självklart är det inte kört för datorn, men jag är tveksam om man kan få till det själv... Lycka till. Edit: Jag hittade förresten ett svenskt företag som säljer Bios chip och även kan programmera diverse olika Bios chip. Då måste dock chipet först kunna plockas bort från moderkortet...och det kan vara lurigt då vissa kan vara fastlödda. Kolla vidare på http://www.eksitdata.com/. mvh Manor
Redigerat av Manor, 01 January 2010 - 23:17.
Postad 02 January 2010 - 09:46
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Nu funkar det mesta.
Köpte till ett Deltaco TB-225 trådlöst tangentbord. Riktigt uselt. Redan vid 2,5 meter uppför den sig som om den är full. Musplattan beter sig konstigt och det hoppar runt och tangenterna tar lite till och från. Minst 5 meter hade man ju hoppats på i alla fall. Nån som har tips på nåt annat bättre trådlöst keyboard?
jag har ett Logitech dinovo edge, superbra, men kostar en slant...
Redigerat av fragge, 02 January 2010 - 09:49.
Postad 02 January 2010 - 14:43
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Går det att få ljud via HDMI och optisk utgång (s/pdif eller vad den heter) samtidigt?
Postad 02 January 2010 - 16:06
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tack Manor för svaret, jag har lämnat in den på service idag och gissar att asrock löser mitt problem på Garantin då den är 1 månad gammal. Ska bli intressant hur butiken samt asrock ställer sig till problemet.
Postad 02 January 2010 - 16:21
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Tack Manor för svaret, jag har lämnat in den på service idag och gissar att asrock löser mitt problem på Garantin då den är 1 månad gammal. Ska bli intressant hur butiken samt asrock ställer sig till problemet.
Lycka till med servicen. Var har du förresten köpt din Asrock? mvh Manor
Postad 03 January 2010 - 03:09
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Manor, den är köpt på EIS data. Har aldrig handlat där förut så nu är det upp till bevis om fysisk butik är bättre än nätbutik. Fixar dom detta snabbt och smidigt så blir det fler inköp, och dom är tyvärr alldeles för många.
Postad 03 January 2010 - 14:45
awakt
-
awakt
-
Rookie
-
7 inlägg
Någon som har lösningen på mitt problem ?
Jag har anslutit min Asrock 330 HT till 2 bildskärmar, primär skärm = VGA - LCD skärm
sekundär= HDMI till förstärkaren.
När jag startar en film med MPC HC funkar allt jättebra, tills jag flyttar över bilden till tv skärmen, då blir filmen lite ryckig.
Hur ska man göra om man vill använda 2 skärmar, ( starta en film till barnen och sen kunna surfa lite på den andra skärmen ?
Anders
Postad 03 January 2010 - 22:53
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Underbart! det fixade biffen. Tack! På den gamla goda tiden (=15 år sedan typ) så styrdes NumLock i BIOS. Jag har för mig att det år så i många BIOS fortfarande men att man kan få Windows att ställa det också nuförtiden men där är jag också osäker.
Postad 04 January 2010 - 21:15
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Igår natt gick mitt TB-225 sönder. Bytte det idag mot ett TB-224. Känns mycket bättre med trackball! RF räckvidden på 224 är MYCKET bättre än på 225!! Fick sitta framåtlutad och fick ont i axlar och nacke pga av det. Nu kan jag sitta laid-back i soffan och navigera runt, precis så slappt som det ska vara  Underbart! det fixade biffen. Tack!
Postad 04 January 2010 - 21:40
milt0n
-
milt0n
-
Rookie
-
7 inlägg
Manor, den är köpt på EIS data. Har aldrig handlat där förut så nu är det upp till bevis om fysisk butik är bättre än nätbutik. Fixar dom detta snabbt och smidigt så blir det fler inköp, och dom är tyvärr alldeles för många. 
Komiskt! Köpt min på EIS och de nämnde att det var en annan med samma bios problem. Illa. Skall lämna in på torsdag!
Postad 04 January 2010 - 22:18
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Jag kör Win7 och MCE (1920x1080) bild+ljud via HDMI
När jag spelar mp3 OCH kör bildspel tycker jag att den inte riktigt orkar spela upp musiken rent utan det blir ofta olika typer av störningar/missljud. Är den så slö för er också? eller är det min 1080p bild som drar all kräm?
Jag har inte lekt med OC, kanske det är dags för det nu...
Postad 07 January 2010 - 22:44
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Komiskt! Köpt min på EIS och de nämnde att det var en annan med samma bios problem. Illa. Skall lämna in på torsdag! 
Jasså... Vi får hålla varandra uppdaterade om ärendet, har du även nämnt att du tycker fläktljudet är väl högt`? Jag hoppas det går hyffsat snabbt, men tisdag lunch hade dom inte ens kontaktat asrock Tyskland vilket jag tycker är dåligt då jag lämnade den på lördagen. Jag tänker fan inte betala för någon service då killen i butiken hade uppdaterat på samma sätt som jag. Tyvärr tror jag vi blir utan dator i ca 6veckor...bara gissning men tror det kommer stämma rätt bra. Lycka till och berätta gärna mer om ditt ärende när du vet mer!
Postad 11 January 2010 - 21:43
Unregistered1b955732
-
Unregistered1b955732
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Antingen det eller arcsoft total media theatre Tycker personligen att arcsoft är mycket bättre.
Fungerar DXVA/hårdvaruavkodningen för BluRay via PowerDvd9 eller ArcSoft..?
Postad 11 January 2010 - 22:25
milt0n
-
milt0n
-
Rookie
-
7 inlägg
Jasså... Vi får hålla varandra uppdaterade om ärendet, har du även nämnt att du tycker fläktljudet är väl högt`?
Jag hoppas det går hyffsat snabbt, men tisdag lunch hade dom inte ens kontaktat asrock Tyskland vilket jag tycker är dåligt då jag lämnade den på lördagen. Jag tänker fan inte betala för någon service då killen i butiken hade uppdaterat på samma sätt som jag. Tyvärr tror jag vi blir utan dator i ca 6veckor...bara gissning men tror det kommer stämma rätt bra.
Lycka till och berätta gärna mer om ditt ärende när du vet mer!
Jag håller dig informerad. Jag ska bara kopiera över lite bilder från den sen skall den in oxå. Jag personligen anser att de skall ersätta med en ny och debitera asrock. Men det kanske är utopi?
Postad 12 January 2010 - 08:01
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Är det någon som har koll på hur man kan trixa med fjärrkontrollen? Jag skulle vilja att något av följande händer när man trycker på den gröna knappen. Alternativ 1, Startmenyn öpnnas motsvarande som att man trycker på windowstangenten på tangentbordet, Alternativ 2, XBMC startas.
Jag kör på Windows XP.
Tacksam för svar!
PS. Vet någon om det är möjligt att få ljud både via HDMI och s/pdf (eller vad den nu heter den optiska utgången)?
Postad 12 January 2010 - 13:23
zx12r-surfer
-
zx12r-surfer
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu när man upptäckt att det går att använda MCE Remote Controller´n i tex Voddler så undrar jag vilken knapp på fjärren som motsvarar "ESCAPE" på tangentbordet? Pil bakåt (under volymknappen tror jag den sitter) funkar ju inte...
Vet ni?
MVH
-Tobbe-
Postad 12 January 2010 - 15:09
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Nu när man upptäckt att det går att använda MCE Remote Controller´n i tex Voddler så undrar jag vilken knapp på fjärren som motsvarar "ESCAPE" på tangentbordet? Pil bakåt (under volymknappen tror jag den sitter) funkar ju inte...
Vet ni?
MVH -Tobbe-
Den lilla knappen längst ner till vänster, tror att den heter "clear", funkar i XBMC. Mvh /Niklas
Postad 15 January 2010 - 08:19
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Är det någon mer än jag som upplever att ASRocken har ett ganska irriterande fläktljud eller är det bara min dator som det är fel på? Är missljudet tillräcklig orsak till att få den utbytt/åtgärdad? En av huvudanledningarna till att man väljer den här typen av dator är ju att den skall alstra lite värme och därmed vara tyst...
Postad 17 January 2010 - 12:39
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Kan man streama trådlöst till den? Hur gör man i så fall?
Postad 18 January 2010 - 09:35
zx12r-surfer
-
zx12r-surfer
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det någon mer än jag som upplever att ASRocken har ett ganska irriterande fläktljud eller är det bara min dator som det är fel på? Är missljudet tillräcklig orsak till att få den utbytt/åtgärdad? En av huvudanledningarna till att man väljer den här typen av dator är ju att den skall alstra lite värme och därmed vara tyst...
Alltså... det måste vara något fel med era exemplar som låter mycket. Min är otroligt tyst och så borde det ju vara... Lämna tillbaka och byt.
Postad 19 January 2010 - 13:32
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Alltså... det måste vara något fel med era exemplar som låter mycket. Min är otroligt tyst och så borde det ju vara... Lämna tillbaka och byt.
Vad kör du på för fläktläge då och vad har du för temp i datorn(enligt oc tuner) vid belastning? Om man kör datorn på "Silent" så blir den ju i princip tyst men kanske för varm, men om man kör på Normal eller högre så låter den ju lite...
Postad 26 January 2010 - 16:27
mikaelglad
-
mikaelglad
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det någon som provat bränna 360 spel på sin asrock? Kan inte hitta om den har stöd för dual layer eller ej.
Postad 27 January 2010 - 16:20
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Någon som vet ifall man kan få tag på den vita? Eller är det endast den svarta som gäller?
Kollade de första butikerna men de har endast den svarta i lager.
Mvh
Twim
Postad 30 January 2010 - 00:48
croft
-
croft
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Någon som fått asrocken att spela upp 1080p filmer utan lagg och dyligt ?
Har testat på både bluray film och mkv filer och det är alltid 1080p som är boven.
720p mkv filer går jättebra flyter på som bara den.
Installerade community codec pack 'cccp' för att köra mkv via windows 7 media center.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|