Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ASRock 330 ION och ffdshow medmera

44 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 september 2009 - 17:20

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Fick igår min ASRock från webhallen. Tanken är att jag skall ha den i vardagsrummet och den skall strömma filmer från min stationära dator där allt ligger. Jag har tidigare använt enbart den stationära, men är trött på att hela tiden växla skärm, samt jag vill att gumman kan kolla på filmer, tv serier samtidigt som jag arbetar på den stationära.

Jag kommer köra Windows 7, Media Center + Media Browser för att nå mitt filmbibliotek. Varför jag vill köra Media Center är för att allt ser så ljuvligt ut på teven, samt musik och bilder fungerar klockrent i nya sjuan. För er som inte provat eller vet vad Media Browser är, rekommenderar jag det starkt. Kolla http://www.mediabrowser.tv/ och ladda ned både Media Browser, samt Meta Browser som du använder för att ladda ned omslag, info om filmer samt serier.

Nog om detta, till problemet.
Vet att 330n inte är den starkaste datorn, men har sett på testerna att den klarar att spela 1080p material utan problem, och det stämmer. Till viss gräns.

Det som ASRock själva visar upp i sina video tester, är filmer uppspelade i Media Player Classic, då funkar det utmärkt. Men nu vill jag inte använda mig av enskilda spelare, eftersom det kräver att jag använder musen via utforskaren varje gång jag skall se en film. Har en multifjärr och gillar att kunna styra allt med den.

Själv kör jag ffdshow, haali media splitter, ur K-lite codec pack. Allt funkar utmärkt om jag använder Windows egna codecs för uppspelning, 1080p x264 filmer såväl som xvid filmer. Men så fort jag kör en film med undertext tillsammans med vsfilter så pallar inte datorn av att spela upp. Om jag byter preffered codecs i Win7 till ffdshow, så laggar filmerna där oxå.

Jag skriver allt detta, dels för jag vill folk skall veta att 330n ej verkar klara 1080p material via media player eller media center helt utan trubbel.

Den stora frågan:

Kan ha fel, men i så fall skulle jag verkligen vilja veta om någon där ute får 330n att funka med 1080p, 720p x264 filmer samt undertexter (srt osv) inuti Media Center Windows 7?

Postad 03 september 2009 - 19:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Jag skriver allt detta, dels för jag vill folk skall veta att 330n ej verkar klara 1080p material via media player eller media center helt utan trubbel.

Den stora frågan:

Kan ha fel, men i så fall skulle jag verkligen vilja veta om någon där ute får 330n att funka med 1080p, 720p x264 filmer samt undertexter (srt osv) inuti Media Center Windows 7?

Kolla om du kan få MC att spela upp via CoreAVC, har för mig den har stöd för videoavkodning i grafikkortet.

Postad 04 september 2009 - 02:42

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag provade CoreAVC nu. Givetvis avinstallerade jag samtliga codecs osv innan. Efteråt måste man i Win7 välja preferred codec till CoreAVC så den inte använder microsofts egna.

Alltså filmer spelar bra, precis som innan. Det är undertexter jag inte kan få att funka fullt ut. Så fort datorn behöver använda VSfilter för undertexter så laggar filmen. Dock fick jag några filmer att funka med undertext, men det hjälper inte eftersom man gärna vill se samtliga filmer...

Dessutom måste jag ändå ha fler codecs för att kunna koda dts med mera. Tack för hjälpen iallafall.

Samma stora fråga igen:

Någon där ute som fått K-lite (ffdshow, haali media splitter, vsfilter) att fungera inuti Media Center på ASRock 330 ION?

Postad 04 september 2009 - 07:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Jag provade CoreAVC nu. Givetvis avinstallerade jag samtliga codecs osv innan. Efteråt måste man i Win7 välja preferred codec till CoreAVC så den inte använder microsofts egna.

Alltså filmer spelar bra, precis som innan. Det är undertexter jag inte kan få att funka fullt ut. Så fort datorn behöver använda VSfilter för undertexter så laggar filmen. Dock fick jag några filmer att funka med undertext, men det hjälper inte eftersom man gärna vill se samtliga filmer...

Dessutom måste jag ändå ha fler codecs för att kunna koda dts med mera. Tack för hjälpen iallafall.

Samma stora fråga igen:

Någon där ute som fått K-lite (ffdshow, haali media splitter, vsfilter) att fungera inuti Media Center på ASRock 330 ION?

Hur ser lasten i processorn ut ? Bottnar du den ?

Postad 04 september 2009 - 12:11

WhoCare
  • WhoCare
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
vsfilter pajjar hårvaruaccelerationen = filmerna laggar. Finns vad jag vet ingen lösning på det fn än att köra något annat än Mediacenter. Antingen ser de ljuvligt ut på skärmen eller så funkar undertexter!

Postad 04 september 2009 - 14:30

Unregisteredf68ca3cd
  • Unregisteredf68ca3cd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

vsfilter pajjar hårvaruaccelerationen = filmerna laggar. Finns vad jag vet ingen lösning på det fn än att köra något annat än Mediacenter. Antingen ser de ljuvligt ut på skärmen eller så funkar undertexter!

Det stämmer, hårdvaruacceleration är en väldigt fin balansgång och vsfilter fungerar som ett totalt blockage i kedjan.

Postad 04 september 2009 - 16:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Skulle tro att ffdshow inte är nån höjdare då det inte kan utnyttja dvxa alls, nyare versioner utnyttjar dock 2 kärnor.
Kan nog spela upp och skala tex divx om man inte lägger på för tunga filter.

Postad 09 september 2009 - 14:16

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag har provat lite grejer nu och fått det att funka tillsammans med vobsob, dock inte riktigt fullt ut ännu.

Först installerade jag k-lite codec pack, som jag behöver för dts ljud och annat, samt att både haali media splitter och vsfilter följer med. Även media player classic finns med som än så länge spelat filmerna med bäst resultat. Finns säkert många där ute som tycker det är fel med codec packs, men k-lite är faktiskt ypperligt bra.

Sedan installerade jag coreavc. I windows 7 måste man ange vilka codecs man vill använda, annars blir det microsofts egna oavsett om du installerat andra. Här väljer jag coreavc för x264 filer.

Nu klarar burken av att spela 1080 samt 720 filmer med text via vsfilter utan problem. Men det finns en hake:

Alla filmer jag har har inbäddade texter som laddas via vsfilter, oftast endast engelska eller ingen alls. Mina svenska text filer ligger ju som vanligt i filmmappen i srt format.

Mitt dilemma:

Någon som vet hur jag skall göra för att få vsfilter att prioritera filer istället inbäddade texter? Eller överhuvudtaget få vsfilter att visa filtexter när filmen har inbäddade texter redan...

Postad 11 september 2009 - 19:36

Unregisteredec8459fc
  • Unregisteredec8459fc
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ähuum du har inte prövat denna variant ?
Brukar fungera klockrent att spela upp 1080p utan lagg och med 10-15% processorbelastning :P
Följ bara bruxen så ordnar nog allt sig

http://xbmc.org/foru...ead.php?t=54705

Postad 12 september 2009 - 00:42

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Vill ju köra Windows på, inte bara media center.

Kör Media Center på andra datorn så underlättar att köra samma system på denna.

Enda lösningen jag har idag verkar vara att muxa alla mkv filmer, men det lär jag knappast orka göra...

Postad 15 september 2009 - 06:24

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag tror jag har hittat lösningen! Återkommer med utförlig guide senare om någon vill ha...

Postad 25 september 2009 - 15:51

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag tror jag har hittat lösningen! Återkommer med utförlig guide senare om någon vill ha...

Vill ha!

Din setup är exakt vad jag vill köra också. Har dock inte vågat investera i en 330 ännu pga diverse skäl.

Postad 27 september 2009 - 19:58

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Har hört att den ska ha problem med flash tex från svt.se/play tv3, tv6 osv provat detta? vore tacksam om du kunde göra det på tv3.se/play och köra ett avsnitt av lyxfällan och se om den fixar ett helt avsnitt utan att hacka.

Tack på förhand

Postad 27 september 2009 - 23:54

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag skall i dagarna installera Windows 7 på nytt, installerade 64-bitars, men processorn är 32-bitars så jag gör om helt rent... Då kommer det bli enklare för mig att samtidigt förklara från början till slut hur ni går till väga, så återkommer då.

Skall prova tv3 play osv samtidigt, så i veckan får ni svar på allt.

Postad 29 september 2009 - 03:30

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat om Win 7 och fått det att funka som jag vill med undertexter osv. Följ alla stegen så skall det förhoppningsvis funka: (tänk på att ha avinstallera alla gamla codecs som finns innan du installerar detta)

*Installera K-Lite codec pack. Länk.
Jag ändrar inget i setup förutom att jag inte vill associera filer med någon spelare, thats it.

*Installera CoreAVC codec. Länk.
Här måste du bocka av 'Preferred decoder' i programmets inställningar, verkar vara det som annars hindrar VSFilter att ladda. Dessutom bocka för 'Prefer CUDA acceleration' så går HD filmer smidigare.

*Använd Codec Tweak tool för Windows 7. Länk.
Du måste du välja CoreAVC som codec för H.264/AVC filer, annars används microsofts egna. Programmet varnar om att du inte kan registrera 64-bit, tryck bara ok där.

*Installera Media Browser. Länk.
Välj vart du har dina film mappar osv.

Nu ska det vara klart!

Detta är gjort på en Win 7 32-bit OS, med följande program versioner:

K-Lite Codec Pack Mega 5.1.0
CoreAVC Codec 1.9.5
Win7 Preferred Codec Tool 1.8
Media Browser 2.1.1.0

Glöm inte inte att öppna en .mkv fil med Media Player och associera den för alltid så de filerna syns i Media Center.
Fortfarande lite strul med 1080 filmer i Media Browser, men 720 funkar fint för mig.

Ganska enkel guide, orkar ju liksom inte gå in på alla personliga inställningar i diverse program, men om ni undrar något så fråga.

Postad 29 september 2009 - 03:49

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Har hört att den ska ha problem med flash tex från svt.se/play tv3, tv6 osv provat detta? vore tacksam om du kunde göra det på tv3.se/play och köra ett avsnitt av lyxfällan och se om den fixar ett helt avsnitt utan att hacka.

Tack på förhand

Har provat svt play, tv3 play t4 play och tv6 play.

Endast SVT funkar i fullskärm.

TV3, TV4 och TV6 funkar ej så bra i fullskärm, men jag tror inte det är videon som datorn ej klarar utan snarare att kontrollerna för volym, spolning etc är så högupplösta att datorn inte orkar. Detta är testat under 1920x1200 upplösning.

Samtliga funkar om man ej kör helskärm. Så den klarar ju av att spela upp själva videon.

Postad 29 september 2009 - 19:47

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Har provat svt play, tv3 play t4 play och tv6 play.

Endast SVT funkar i fullskärm.

TV3, TV4 och TV6 funkar ej så bra i fullskärm, men jag tror inte det är videon som datorn ej klarar utan snarare att kontrollerna för volym, spolning etc är så högupplösta att datorn inte orkar. Detta är testat under 1920x1200 upplösning.

Samtliga funkar om man ej kör helskärm. Så den klarar ju av att spela upp själva videon.

Tack så mycket för hjälpen.

Du har inte möjlighet att kolla lägre upplösningar? min gamla acer aspire one klarar det juh i fullskärm dock inte ett helt avsnitt av nån anledning. Får testa med lägre upplösning på den så får jag se. Kan vara vad som utesluter ett köp tyvärr

Vad krävs för att köra flash egentligen? Trodde det räckte med bra uppkoppling.

Suck :rolleyes:

Postad 29 september 2009 - 20:00

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Har provat i 1360x768 vilket jag alltid kör på min 32 tummare i sovrummet. Det funkar bättre, tv4 funkar fullt ut ser det ut som. Tv3/6 laggar fortfarande lite, men inte lika mycket. Provade även 1280x720 med samma resulatat där.

Allt hänger på upplösningen på menyerna du får upp om du drar musen längst ned. Så fort man tar fram den laggar det mer.

Säg till viasat idioterna att dom inte behöver göra sånt överupplöst menysystem vettja!

Postad 29 september 2009 - 20:42

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Har provat i 1360x768 vilket jag alltid kör på min 32 tummare i sovrummet. Det funkar bättre, tv4 funkar fullt ut ser det ut som. Tv3/6 laggar fortfarande lite, men inte lika mycket. Provade även 1280x720 med samma resulatat där.

Allt hänger på upplösningen på menyerna du får upp om du drar musen längst ned. Så fort man tar fram den laggar det mer.

Säg till viasat idioterna att dom inte behöver göra sånt överupplöst menysystem vettja!

Tack för din hjälp det blir nog ett köp. får väl köra 800x600 i värsta fall om nu det hjälper :rolleyes:

Postad 30 september 2009 - 15:16

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag tog mig an och provade 800x600 och där funkar allt utmärkt, filmen glider på. Blir endast lite lagg när du tar fram menyn på tv3/tv6 men när den ej är framme funkar det ok.

Bortsett från det här med TV Play som inte funkar är detta en oerhört prisvärd produkt om du redan har ett OS. Här har du en liten lista på för- och nackdelar, jämfört med en NMT spelare eller dyligt. Finns givetvis massor av fördelar men jag listar de viktiga.

+ Möjlighet att själv välja OS
+ Funkar lika bra för film som helt vanlig arbetsdator
+ Storleken och mobiliteten, får plats vart som helst
+ Priset, galet bra pris för det man får
+ Du kan för framtida bruk byta hårddisk och DVD-rom

- Klarar inte 1080 fullt ut. Filmerna funkar utmärkt i vissa spelare, önskade att den orkade spela dem i Media Center 7 oxå...
- Igen, problem med vissa filmformat såsom flash. Tycker dom på ASRock lovar lite för mycket.
- Inget inbyggt WiFi
- Endast två S-ATA portar inuti
- Ingen front USB port

Egentligen inga större nackdelar, men ska jag nämna några så är det dessa. Maskinen är väldigt tyst oxå, enda problemet är att jag har min i sovrummet, där det är knäpptyst i vanliga fall. När den är är helt avstängd så har min ett svagt 'surrande' ljud, som antagligen kommer från att den inte är jordad eller liknande. Sånt är är ju standard när man använder AC adaptrar. Men det är egentligen bara hörbart när du är i ett rum som är helt knäpptyst.

Nån som har liknande 'surr' där ute? Har ni blivit av med det på något sätt?

Postad 30 september 2009 - 15:39

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Jag tog mig an och provade 800x600 och där funkar allt utmärkt, filmen glider på. Blir endast lite lagg när du tar fram menyn på tv3/tv6 men när den ej är framme funkar det ok.

Bortsett från det här med TV Play som inte funkar är detta en oerhört prisvärd produkt om du redan har ett OS. Här har du en liten lista på för- och nackdelar, jämfört med en NMT spelare eller dyligt. Finns givetvis massor av fördelar men jag listar de viktiga.

+ Möjlighet att själv välja OS
+ Funkar lika bra för film som helt vanlig arbetsdator
+ Storleken och mobiliteten, får plats vart som helst
+ Priset, galet bra pris för det man får
+ Du kan för framtida bruk byta hårddisk och DVD-rom

- Klarar inte 1080 fullt ut. Filmerna funkar utmärkt i vissa spelare, önskade att den orkade spela dem i Media Center 7 oxå...
- Igen, problem med vissa filmformat såsom flash. Tycker dom på ASRock lovar lite för mycket.
- Inget inbyggt WiFi
- Endast två S-ATA portar inuti
- Ingen front USB port

Egentligen inga större nackdelar, men ska jag nämna några så är det dessa. Maskinen är väldigt tyst oxå, enda problemet är att jag har min i sovrummet, där det är knäpptyst i vanliga fall. När den är är helt avstängd så har min ett svagt 'surrande' ljud, som antagligen kommer från att den inte är jordad eller liknande. Sånt är är ju standard när man använder AC adaptrar. Men det är egentligen bara hörbart när du är i ett rum som är helt knäpptyst.

Nån som har liknande 'surr' där ute? Har ni blivit av med det på något sätt?

Tack för din hjälp. det de problem som du säger är inget som påverkar mig som tur e :) blir nog en sånhär snart
Kan skriva om mina tankar när jag testat lite

Återkommer

Tack än en gång :D

Postad 30 september 2009 - 15:41

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Finfin guide.
Har också strul att få min asrock att koda 1080p med subtitles.
Sket i det och körde coreavc med cuda och subbs, då fixade den det iallafall i 720p.
Men ska testa med din guide.
Nu till mitt största problem.
Jag skulle vilja ha ljud ut samtidigt i HDMI och optical / analog . Tror ni att det går att lösa ?
Anledningen till detta är att min onkyo förstärkare inte klarar att köra digitala ljudet via hdmi till ZONE 2 .
För att kunna spela tex musik i min ordinarie högtalaruppsättning samt i zone 2 måste jag byta default device till analog ... ska jag sen se en film i 5.1 så måste jag switcha tillbaka.
skitjobbigt.

Någon som har en ide om det går att få ljudoutput i flera device samtidigt?

Redigerat av TooT, 30 september 2009 - 15:42.

Postad 30 september 2009 - 16:10

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Det är inte möjligt att få ut ljudet genom båda samtidigt.

Däremot finns det program så du kan ändra smidigt via media center. Prova detta:

http://www.vistaaudiochanger.com/

Postad 30 september 2009 - 18:11

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Antar att bilden genom HDMI i 1280x720 blir tydlig och läsbara från 3m på en 42tummare, text alltså.

Körs ljudet genom HDMI till en förstärkare eller måste man köra optisk till ljuden? blir det 5.1 då? dum fråga kanske

Redigerat av Unregistered98ef0649, 30 september 2009 - 18:11.

Postad 30 september 2009 - 18:34

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Antar att bilden genom HDMI i 1280x720 blir tydlig och läsbara från 3m på en 42tummare, text alltså.

Körs ljudet genom HDMI till en förstärkare eller måste man köra optisk till ljuden? blir det 5.1 då? dum fråga kanske

Ja bilden blir läsbar, det bästa är om du kan köra 1360x768, sk overscanning. Då kommer det stå 720p på teven men du får tydligast bild. Kolla om din teve stödjer 1360 bara.

Ljudet körs via HDMI. Men du kan även välja att köra ljudet via analog eller optisk om du vill. Man väljer helt enkelt bara vilken ljudutgång man vill köra som standard.

Postad 30 september 2009 - 20:00

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Ja bilden blir läsbar, det bästa är om du kan köra 1360x768, sk overscanning. Då kommer det stå 720p på teven men du får tydligast bild. Kolla om din teve stödjer 1360 bara.

Ljudet körs via HDMI. Men du kan även välja att köra ljudet via analog eller optisk om du vill. Man väljer helt enkelt bara vilken ljudutgång man vill köra som standard.

Det är en Panasonic PV60 så det är väl 1024x768 men jag tror den stöder de oxå.

Postad 30 september 2009 - 20:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Om jag ställer in min px70 på 1360*768 så står det att den får 1080 alla upplösningar över 720 ger resultatet 1080. Nativeupplösning på tvn är 1024*768

Postad 30 september 2009 - 20:39

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Ja det är ju olika från teve till teve det där, har ingen erfarenhet av plasma, aldrig haft någon.

Det kommer säkert funka fint med 720 där då.

Postad 30 september 2009 - 20:54

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Om jag ställer in min px70 på 1360*768 så står det att den får 1080 alla upplösningar över 720 ger resultatet 1080. Nativeupplösning på tvn är 1024*768

Ok då är nog saken biff :)

Föresten hur är det med regionsfrihet på DVD:n?

Postad 30 september 2009 - 21:23

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Inte en jädra aning, använder inte dvd filmer, sen har jag bara region 2 filmer hemma...

Men det brukar vara som vilken annan pc dvd som helst, bara mjukvaruskydd, så sånt är enkelt att lösa om du skulle stöta på något problem...

Postad 30 september 2009 - 22:13

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Inte en jädra aning, använder inte dvd filmer, sen har jag bara region 2 filmer hemma...

Men det brukar vara som vilken annan pc dvd som helst, bara mjukvaruskydd, så sånt är enkelt att lösa om du skulle stöta på något problem...

Ok som vanligt då mao. har en del serier och film från den tiden innan DVD fanns i sverige. Brukar kunna ändra typ 5 ggr eller nåt sånt så jag ställer bara in den på reg 1och kör övriga filmer i ps3. inga kostigheter när man kör den genom hdmi-växel i en receiver?

Detta kommer bli skitbra tror jag.Den känner automatiskt av att det är HDMI-signal den ska skicka ut till TV/proj antar jag. Kommer med lite dumma frågor som jag egentligen vet svaret men eftersom du har en så....

Blir nog ett köp i nästa vecka

Postad 30 september 2009 - 22:49

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
HDMI växeln har ju inget med ASRocken att göra, det har ju med receivern att göra. Dvs om det är några problem, är det receivern du skall felsöka.

Vet inte riktigt vad du menar med automatiskt utskick, men om du bara har HDMI kabel inkopplad så funkar det ju precis som en scart kontant i princip, bild och ljud skickas...

Postad 30 september 2009 - 22:57

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

HDMI växeln har ju inget med ASRocken att göra, det har ju med receivern att göra. Dvs om det är några problem, är det receivern du skall felsöka.

Vet inte riktigt vad du menar med automatiskt utskick, men om du bara har HDMI kabel inkopplad så funkar det ju precis som en scart kontant i princip, bild och ljud skickas...

Bra precis vad jag trodde

Postad 01 oktober 2009 - 13:26

Rangvald
  • Rangvald
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Är helt inne på att köpa detta paket, dock har jag aldrig kört HTPC tidigare!

Tanken är att köpa till en en sån pryl man pluggar i USB för att kunna connecta till mitt WiFi där hemma, samt att köpa till något windowsbaserat OS.

Som jag har det nu där hemma så streamar jag från datorn till min 360, men detta vill jag slippa. Jag vill kunna använda uTorrent på min HTPC för att tanka ner direkt till HTPCn och köra på.

Jag har en 42" HDReady tv, så 1080 kommer jag inte köra sålänge jag har denna tvn..

Är jag helt ute och cyklar i mina tankar eller kommer 330I0N att duga till detta? Är det värt att lägga ~5000 (OS, trådlöst osv..) på denna??

Postad 01 oktober 2009 - 15:06

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag absolut det är värt det. Runt 5000 kr antar jag du menar för allt, inklusive ASrocken.

Jag kör själv en D-link 160 trådlös usb adapter (140 funkar lika fint).

Tänk dock på att du 'bara' har 320GB hårddisk från början. Samt, om du kör många torrenter samtidigt rekommenderas ej trådlöst.

Redigerat av jayem, 01 oktober 2009 - 15:06.

Postad 01 oktober 2009 - 19:35

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
BTW, nån som vet om man kan stänga av att standby knappen blinkar under viloläge osv?
Vore bättre om den var helt av, eftersom min står i sovrummet.

Samt, är det nån annan som har samma sorts 'surrande', lågt pipande ljud när asrocken är helt avstängd?

Postad 01 oktober 2009 - 20:05

Rangvald
  • Rangvald
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag absolut det är värt det. Runt 5000 kr antar jag du menar för allt, inklusive ASrocken.

Jag kör själv en D-link 160 trådlös usb adapter (140 funkar lika fint).

Tänk dock på att du 'bara' har 320GB hårddisk från början. Samt, om du kör många torrenter samtidigt rekommenderas ej trådlöst.

Ursäkta att jag krigar i din tråd igen ;)

http://www.webhallen...od.php?id=43294 är ju billigt och ser ok ut, kan funka?

Sen tänkte jag på vilket Windows OS man bör köpa, vill ju hålla priset nere, men ändå inte bli lidande av dåligt val etc..

Utöver detta är det inget annat som behövs köpas? Såvida man inte vill uppgradera osv såklart.

Postad 01 oktober 2009 - 20:15

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

BTW, nån som vet om man kan stänga av att standby knappen blinkar under viloläge osv?
Vore bättre om den var helt av, eftersom min står i sovrummet.

Samt, är det nån annan som har samma sorts 'surrande', lågt pipande ljud när asrocken är helt avstängd?

Släng in senaste bios så skall du kunna köra "Good night LED", dvs inga lysande dioder som stör dig ;) du hittar senaste bios här --> http://www.asrock.co...p?Model=ion 330

Min är helt tyst då den är avstängd.

Postad 01 oktober 2009 - 22:35

jayem
  • jayem
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tack för tipset KungCarl skall installera senaste bios nu.

Rangvald, ingen höjdare att stream HD filmer osv utan Wireless N trådlöst. Men vill man spara in 200 kr och inte behöver Wireless N så spelar det ju ingen roll.

Postad 02 oktober 2009 - 07:56

ontrose
  • ontrose
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hejsan hoppas det är ok om jag lånar din tråd lite skaffade mig denna lilla pärlan igår och har fått allt att fungera (tror jag) dock är det en liten sak som är lite skum.
I enhetshanteraren så saknar coprocessor (matematikprocessor på svenska tydligen) drivrutiner någon annan som har det problemet eller vet någon lösning?
Kör win 7 64bit, kör nvidias senaste beta 191.03.

Mvh Ontrose

edit: Hade laddat ner drivrutinerna ifrån Nvidias hemsida, testade de ifrån asrock och nu verkar allt fungera som det ska.

Redigerat av ontrose, 02 oktober 2009 - 10:25.

Postad 30 mars 2010 - 08:03

Unregisteredddf77809
  • Unregisteredddf77809
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur funkar den med spel, nån som testat?

Postad 30 mars 2010 - 08:13

homer966
  • homer966
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hur funkar den med spel, nån som testat?

Har kört lite WoW på min.. I tillräckligt låga upplösningar lirar det.

Postad 30 mars 2010 - 08:18

Unregisteredddf77809
  • Unregisteredddf77809
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
ok hur låg upplösning?

Postad 30 mars 2010 - 17:50

Unregisteredddf77809
  • Unregisteredddf77809
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nån som har testat att spela på ASRock Nettop ION 330 Pro som vet hur pass mycket man måste ställa ner upplösningen för att kunna spela typ Diablo 2 o liknande spel. Skulle va perfekt om de funkar då grabben släpar datorn mellan mig och sin mamma. Han kollar på film och spelar spel så de måste funka med bägge. Han spelar inte så mycket nya spel utan mest Diablo 2, wc3, Medal of honor o dyl. han har inte så höga krav på grafik men vill naturligtvis inte att det laggar.

Postad 06 april 2010 - 07:09

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Vad krävs för att köra flash egentligen? Trodde det räckte med bra uppkoppling.

Suck :)

Tyvärr kräver flash snuskigt mycket processorprestanda och det är först i senaste versionen, 10.1 (som finns i beta just nu), som GPU'n börjar användas. Installera alltså 10.1 och den borde klara flash betydligt bättre :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.