Batteritiden, den är inte så dålig som många får den att låta. Inte för mig åtminståne. Kör wifi dygnet runt nästan, hör inte så mycket på musik men ser en del youtube och surfar en del. Kör inte push mail utan klarar mig som på gamla goda tiden. första fulla laddningen höll ca 20h. HTC folket verkar även sitta med in inkopplad i datorn hela tiden för att ladda.
Displayen, är mycket bättre än på t.ex. n97. Med pennan funkar det perfekt.
Applikationerna, har inte testat så mycket men det mesta verkar fungerar ganska bra. Irssi fungerar bra, ATi85 är en dröm och med tanke på potentialen av tredjeparts program så verkar det lovande. Snälla nokia klåpa inte bort detta genom nån inlåsning av applikationerna nu.
Integrationen av Msn/skype/sms/mail osv fungerar över förväntan, hade inte förväntat mig att det skulle fungera så här bra.
Som jag har sagt tidigare, kommer man ihåg målgruppen så verkar det vara en alldeles utmärkt allt i allo maskin.
Webbläsaren har krashat två gånger och mailklienten tycker inte om ett av mina mail men annars har den varit stabil... och framför allt snabb.