haha kul
internet är litet
ang BDP-S570 så är det en keeper!
absolut bästa 3d bilden av dom 3 blu ray 3d spelare jag har provat.
(alltså ljög inte whathifi när dom testade olika 3d spelare

)
knappt nån crosstalk att tala om med Sonyn!
betydligt mer djup i 3d bilden än med Samsung BD-C6900 och LG BX580.
ett STORT + för att man kan boosta kontrasten och ljuset ännu mer i 3d läget om man väljer videoinställningen LIGHT ROOM.
med den funktionen på så tappar man inget ljus i 3d vilket man gör med dom andra spelarna
tvn är redan maxad med ljus men drar alltså nytta av den här funktionen också.
den här rackarn gör underverk för bilden och nu som först börjar man få valuta för 20k kronors tvn även i 3D!
gillar även menyerna som är mer högupplösta än dom på samsungen samt cleanare färger.
en fördel att man kan snabbskrolla genom rutorna istället för att stega en och en!
och ett stort plus för att den kommer ihåg vart man har varit i menyn
ex om man går in i en inställning och går till en annan och sen vill gå tillbaka till den första så är det bara att trycka sig fram.
den kommer ihåg vart man var innan.
bara en sån smart grej sparar skit mycket tid
kanske ska tillägga att jag köpte en ny HDMI kabel från Supra till den här spelaren
men vilka kablar man kör med verkar ha mindre betydlse för just crosstalk
har testat att skifta mellan 3st olika HDMI kablar och det är ingen synbar skillnad.
Supra kabeln är dock en av dom snabbare och det behövs nog vid 3d då det är dubbla upplösningen mot 1080p som matas ut.
som sagt
att ni får dubbelbilder (crosstalk) vid 3d beror till stor del på vilken blu ray 3d spelare ni kör med.
eller så passar just LG 47LX950N som gjutet i hopp med Sonyn?
jag antar att just Sonyn är snabbare och mer precis när den böjer och förskjuter 3d bilderna så att dubbelbilder inte uppstår.
det är nog det dom andra lackar.
men ett problem har jag stött på
mina gamla NTFS USB hårddiskar stödjs inte av spelaren
är det så enkelt så att det måste vara FAT32 på dom?
Redigerat av Unregistered1008, 31 December 2010 - 02:20.