Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BDP-S370, BDP-S570, BDP-S770

110 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S370 (Blu-ray & DVD-spelare) 3 8.321428 (27) Inga priser
Sony BDP-S470 (Blu-ray & DVD-spelare) 3 8.5 (5) Inga priser
Sony BDP-S570 (Blu-ray & DVD-spelare) 4 8.142856 (6) Inga priser
Sony BDP-S373 (Blu-ray & DVD-spelare) 5 7.833332 (5) Inga priser
Sony BDP-S770 (Blu-ray & DVD-spelare) 3 5.5 (1) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 06 July 2010 - 21:20

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Har nu fått hem min S370 och är mycket nöjd med den.

Angående om den spelar MKV. filer genom USB fungerar det utmärkt. Jag använde mig utav en extern hårddisk och det fungerade felfritt!
Tycker maskinen startar fort och spelar upp blu-ray filmer mycket bra. Gillar dess design, men hade gärna kunnat vara djupare för att ge ett mer gediget utseende. Men den är snygg, utan tvekan!

Den används ihop med Sony Bravia NX700 med mycket bra resultat. Rekommenderar både blu-ray spelaren samt tv:n.

/Andreas

Postad 06 July 2010 - 21:37

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Angående om den spelar MKV. filer genom USB fungerar det utmärkt. Jag använde mig utav en extern hårddisk och det fungerade felfritt!
Tycker maskinen startar fort och spelar upp blu-ray filmer mycket bra. Gillar dess design, men hade gärna kunnat vara djupare för att ge ett mer gediget utseende. Men den är snygg, utan tvekan!

Den används ihop med Sony Bravia NX700 med mycket bra resultat. Rekommenderar både blu-ray spelaren samt tv:n.

/Andreas

Kan du se om undertexter fungerar som de ska med MKV och DIVX/XVID?

Postad 14 July 2010 - 20:45

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Ska kika det så fort som möjligt, återkommer.

Mvh /Andreas

Postad 15 July 2010 - 21:39

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Klarar BDP-S370 att koda om samtliga HD-format?
Min receiver klarar av att ta emot LPCM format, men jag behöver en BD-spelare som tar hand om kodningen internt.

Funderar på att köpa en S370 under veckan.

Min receiver är en Marantz SR6001, vilken som sagt klarar av att ta emot signaler via LPCM.

G

Postad 15 July 2010 - 21:53

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Enligt Sony´s hemsida verkar den klara DTS MA och Dolby True HD

Postad 15 July 2010 - 22:22

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Enligt Sony´s hemsida verkar den klara DTS MA och Dolby True HD

Hur är det med DTS HD?

Vilka format är de vanligaste på Blu-ray skivor?

G

Postad 16 July 2010 - 00:23

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Dom vanligaste är väl DTS HD MA och Dolby True HD tror jag.

Postad 16 July 2010 - 00:39

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Vilka andra BD-format kan vara bra att ha, syftar bla på DTS HD.

Själv kör jag dock bara 5.1 ljud och inte 7.1

Räcker det i sådant fal med de format som anges?

I sådant fall köper jag mig en spelare på Media Markt eller Netonnet.

Mediamarkt säljer visst BDP S373 och Netonnet BDP S370, vad det nu är för skillnad???
Priset skall vara ungefär detsamma, runt 1500 tror jag.

G

Postad 16 July 2010 - 08:34

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Har för mig att 373 har bakgrundsbelyst fjärr.

Postad 16 July 2010 - 09:52

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Vilka andra BD-format kan vara bra att ha, syftar bla på DTS HD.

Själv kör jag dock bara 5.1 ljud och inte 7.1

Räcker det i sådant fal med de format som anges?

G

Den klarar även att koda av DTS HD och vanlig DTS och Dolby digital.

Så det är bara att välja om du vill ha en bakgrundsbelyst fjärr eller inte :)

Postad 19 July 2010 - 19:40

hyllplan
  • hyllplan
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej, har införskaffat en 373 idag, Nån som vet hur man konfar fjärrens kodnummer för tv-apparater? På s32 i manualen finns ett antal tv apparater som den kan styra men det står inte hur man väljer/sätter koden?

Också skulle jag vilja ha lite info om hur man styr den via iPhone, finns inte heller i manualen...?

Edit: När det gäller iPhone så var det bara att installera Sony Remote från app store och sen parkoppla med bluerayen, funkar super, går fortare att skriva med qwerty tgb och kontrollen är bra känsla i, mycke bättre än orginal fjärren.

Redigerat av hyllplan, 20 July 2010 - 12:51.

Postad 23 July 2010 - 17:18

Unregistereddb0f65ed
  • Unregistereddb0f65ed
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Kan du se om undertexter fungerar som de ska med MKV och DIVX/XVID?

Undertexter fungerar som de ska med både MKV samt DIVX/XVID.

Dock är det "dålig" kvalitet på texten eller vad man ska säga. Märks speciellt om man kikar MKV. då texten också brukar vara högupplöst vilket den inte är när jag spelar detta format från hårddisken. Så det kanske inte är 100% stöd men texten finns där.

Hoppas du fick svar på din fråga, och bara hör av dig om det är något annat du funderar över.

/Andreas

Postad 23 July 2010 - 18:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Undertexter fungerar som de ska med både MKV samt DIVX/XVID.

Dock är det "dålig" kvalitet på texten eller vad man ska säga. Märks speciellt om man kikar MKV. då texten också brukar vara högupplöst vilket den inte är när jag spelar detta format från hårddisken. Så det kanske inte är 100% stöd men texten finns där.

Hoppas du fick svar på din fråga, och bara hör av dig om det är något annat du funderar över.

/Andreas

Tackar så mycket för det!

Postad 28 July 2010 - 14:34

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Kan man spela upp DVD VOB filer med undertext och meny på BDP-S370?

Postad 30 July 2010 - 15:16

Zeth
  • Zeth
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hur funkar det att streama 720p mkv och iso från en nas?
Har en tvix nu men vill få bort lite prylar från tv bänken och tänkte det vore en bra lösning, så får jag byta ut den gammla dvd spelaren jag har nu :)

Postad 02 August 2010 - 09:31

JKS
  • JKS
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kommer man åt SVT play med S370?

/j

Postad 03 August 2010 - 12:17

_ms_
  • _ms_
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

...
/Andreas

Någon som testat att MKV via nätverk?

Stödjer spelaren uppspelning av ISO-filer (har backuper av mina barnfilmer i ISO-format på datorn)?

Postad 03 August 2010 - 18:59

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Vad kostar WiFi USB-dongeln? Hittar den inte på Sonys hemsida.

Postad 03 August 2010 - 21:34

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Den heter Sony UWA-BR100 och kostar 7-800 kr.

Postad 04 August 2010 - 08:37

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tack för svaret... dyr liten rackare...

Postad 04 August 2010 - 10:52

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Någon som testat att MKV via nätverk?

Stödjer spelaren uppspelning av ISO-filer (har backuper av mina barnfilmer i ISO-format på datorn)?

Har försökt, (kör Playback på en Mac) men spelaren (BDP-S570) hittar inga spelbara filer i katalogerna. Har verifierat med annan DLNA-player att servern faktiskt listar filerna. Lite beskviken på den här fronten.

Postad 14 August 2010 - 22:31

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har snackat med Sony support, de skickade en länk till en manual där det numera står att den inte kan spela MKV över DLNA. De har alltså valt att inte implementera det stödet. Kul för en som köpte den bl a för den funktionen. Däremot har jag upptäckt att man kan lura den, om man har en tillräckligt konfigurerbar DLNA-server (MediaTomb, Serviio osv) som kan servera MKV-filer med MIME-type video/divx så sväljer den filerna med hull och hår. Däremot kan man glömma trådlöst, hackar hopplöst om bitraten kliver över 5-6 MBps.

Postad 14 August 2010 - 23:04

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Köpte en BDP-S370 idag (1299kr på Expert) och en extern hårddisk (Verbatim) för att kunna koppla hårddisken via USB och titta på film mm. Började föra över lite filmer till hårddisken när jag plötsligt får upp följande meddelande "filen för stor för målfilsystemet"
Efter lite sökande på nätet så fick jag reda på att jag behövde formatera om disken till NFTS för att kunna föra över filer större än 4 GB, gjorde detta och nu fungerade det fint att föra över filerna. När jag sedan kopplade in disken till spelaren så får jag informationen "Stöd saknas för USB apparaten som är ansluten"...
Vad har jag gjort för fel? Vad ska jag göra? Som ni säkert förstår har jag ingen koll på det här...

Hoppas på hjälp.

/Peter

Postad 15 August 2010 - 12:22

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Tror hårddisken måste vara formaterad i FAT eller FAT 32. Men då funkar ju inte filer större än 4GB.
Är inte så insatt i detta men har läst att flera har klagat på just detta.

Postad 17 August 2010 - 18:00

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Köpte en BDP-S370 idag (1299kr på Expert) och en extern hårddisk (Verbatim) för att kunna koppla hårddisken via USB och titta på film mm. Började föra över lite filmer till hårddisken när jag plötsligt får upp följande meddelande "filen för stor för målfilsystemet"
Efter lite sökande på nätet så fick jag reda på att jag behövde formatera om disken till NFTS för att kunna föra över filer större än 4 GB, gjorde detta och nu fungerade det fint att föra över filerna. När jag sedan kopplade in disken till spelaren så får jag informationen "Stöd saknas för USB apparaten som är ansluten"...
Vad har jag gjort för fel? Vad ska jag göra? Som ni säkert förstår har jag ingen koll på det här...

Hoppas på hjälp.

/Peter

Hej, Sony's Blu-ray spelare kan inte läsa NTFS-formaterade diskar. Det blir LG eller NAD om de ska klara sånt.

mvh
/c

Postad 18 August 2010 - 14:08

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Hej!
Funderar på BDP-S370 då priset är rätt och recensionerna bra.
En fråga innan:
Kan den spela upp .AVI eller .MOV filer?
Jag kan acceptera usb, DVD eller strömning som källa, men inte med transcoding.
Jag har en Bravia KDL-40EX700, den klarar det inte utan transcoding på PC vilket är en jungel.

Edit: Förstår nu att .AVI inte är ett kod-format utan en "container" för flera olika kodformat. Ställer därför om frågan lite:
Kan den spela upp .MOV filer och läsa innehållet i .AVI filer? :)

Redigerat av Pexer, 18 August 2010 - 15:28.

Postad 18 August 2010 - 19:07

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Besvarar mig själv eftersom jag inte lyckades stå emot längre... :)

Nej, den klarar inte .MOV filer
Ja, den klarar presentera .AVI filer, men uppspelning hänger på hur dom är kodade. I mitt fall fungerar det inte med filer från en Panasonic DV-kamera.

I övrigt verkar detta vara en mycket trevlig spelare väl värd de 1.299:- den kostade.

Postad 20 August 2010 - 11:27

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Ok, här kommer ett par frågor om BDP-S370:
  • När jag startar en BluRay film så får jag välja språk för menyn. Är inte det precis vad man ställt in i inställningarna av spelaren att den ska välja Svenska automatiskt? En bluray feature som inte funkar, eller är det disken? (Alice i underlandet)
    Edit: Blev bättre med att mata in koden för sverige istället för att välja "Svenska".
  • Har en Bravia KDL-40EX700 vars fjärr styr det mesta på spelaren via Bravia Sync. En sak funkar sådär: Komma åt skivmenyn på ett enkelt sätt via TVns kontroll. Jag måste trycka "Options"-, bläddra till "Top Menu" och trycka [Välj-knappen]
    Vet någon om det finns ett smartare sätt?
    Edit: Nej, verkar inte finnas idag.
  • ...och varför väljs inte svenska som undertext automatiskt?
    Edit: Görs efter ändring av språkkod.
Sen en reflektion: Hur otroligt värdelöst är det inte att man köper en Svenskförpackad Bluray film, Alice i Underlandet. Regionkodad för Europa. Innehållande en länk till "Disney Live" som man inte kan använda utanför USA....? Precis helt hjärndött av distributören och Disney. Skäms!

Edit: Lagt till fråga och undrar lite varför jag inte sett dessa synpunkter i recensioner mm...? Spelaren är trevlig, men inte var min gamla Samsung så strulig...?

Redigerat av Pexer, 27 August 2010 - 07:43.

Postad 29 August 2010 - 18:18

Unregistered69626a27
  • Unregistered69626a27
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Köpte i veckan en BDP-S373 och det mesta fungerar utmärkt för de 1300kr som jag gav för den. Men jag lyckas inte spela MKV-filer som ligger på min nätverksdisk. Det går bra att bränna en skiva eller peta in ett USN-minne med en MKV men när jag ska öppna en MKV-fil på nätverksdisken säger min spelare att det inte finns någon spelbar fil i den mappen.

Ska det vara så eller är det jag som gör något tokigt eller missat att ställa in något?

En lösning hade ju varit att koppla in disken med USB men S373:an verkar ju endast ha stöd för FAT32 och då begränsas filstorleken en hel del. Dessutom är det enklare att ha allt på nätverksdisken och placera den i ett annat rum.

Vet någon om det finns någon lösning på det här?

Kan lägga till att min nätverksdisk är en Lacie Networks Space V2.

Redigerat av Unregistered69626a27, 29 August 2010 - 18:20.

Postad 02 September 2010 - 10:07

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Ny firmware för BDP-S370 på http://support.sony-...o...&m=BDP-S370

* Förbättrad HDMI-anslutning
* Förbättrar kompatibiliteten för bättre interaktivitet med vissa BD-ROM-skivor.

Fördelar i tidigare uppgraderingar som ingår i version M03.R.694:

* Stöd för DLNA-funktionen
* Förbättrad router-anslutbarhet
* Entertainment Database Browser med Gracenote: Suveräna nya funktioner som förbättrar din Blu-ray-filmdatabas såsom sökning av relaterad information och innehållssökning.
* Förbättrade bildspel: Nya visuella effekter och ny musik att lägga till fotona när de visas på teven.
* Förbättrad kompatibilitet – kompatibel med DTS Neo:6

Tydligen fixar den också uppspelningsproblemen med filmen Infestation.

Postad 08 September 2010 - 10:05

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Förstår inte varför alla ska hålla på och streama via nätverk. Köp/hyr filmerna så funkar allt klockrent hela tiden...

Postad 08 September 2010 - 19:23

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Förstår inte varför alla ska hålla på och streama via nätverk. Köp/hyr filmerna så funkar allt klockrent hela tiden...

- Därför att tekniken finns för att hyra direkt i utrustningen via nätet när du vill se den och inte när du är i affären.
- Därför att dina egna semesterfilmer inte finns att hyra/köpa
- Därför att filmen du vill streama alltid är tillgänglig oavsett hyr många som hyr den
- Därför att du inte vill strula med en PC kopplad till TV för att visa bilder
Räcker det som svar?

Postad 08 September 2010 - 20:39

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

- Därför att tekniken finns för att hyra direkt i utrustningen via nätet när du vill se den och inte när du är i affären.
- Därför att filmen du vill streama alltid är tillgänglig oavsett hyr många som hyr den
- Därför att alla filmer finns gratis på The Pirate Bay
Räcker det som svar?

fixed ;)

Postad 12 September 2010 - 16:32

Unregisteredae02d0cb
  • Unregisteredae02d0cb
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej. Har köpt en 370 precis och märkt att det inte går att justera färg, ljus,kontrast-styrka m.m eller hittar jag det inte bara.
Någon som märkt att den hackar bilden vid snabba filmrörelser. Såg att den gjorde det i en film och undrar ok det bara är någon inställning eller om den bara är så kass?!!

Postad 06 November 2010 - 12:48

Unregistered268f019e
  • Unregistered268f019e
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte en S370 för några veckor sedan och eftersom jag saknar receiver med HDMI så går bilden via HDMI direkt till TV:n och ljudet via coaxial till receivern. Allt var frid och fröjd till igår, när ett jäkligt skumt problem uppenbarade sig.

Helt plötsligt började ljudet hacka som fan i en BD-film, det försvann och kom tillbaka om vartannat typ en gång i sekunden och såklart gick detta inte att lyssna på. Bytte BD film - samma problem. Det som var riktigt skumt är att felet bara uppstod när jag spelade filmerna och inte i filmernas menyer. Testade att koppla ljudet via optisk sladd till receivern och fick precis samma problem. Slog av receivern och lyssnade på ljudet som matades via HDMI till TV:n - inga problem.

Jag fortsatte felsöka och spelade en DVD i spelaren istället och där var det inga som helst problem att få ljud genom receivern med både optisk eller coaxial, oavsett om jag var i filmens menyer eller spelade filmen. Drog också igång både Xbox 360:n och PS3:an, som båda är kopplade med optiska sladdar till förstärkaren, och det var heller inga bekymmer. Men med BD i 370n:n var det omöjligt, det strulade så fort jag försökte få ljud via optisk eller coaxial.

Till sist kollade jag spelarens inställningar och där kan man välja om man vill att spelaren ska spela upp Dolby-/DTS-spår om man inte har utrustning som fixar PCM (vilket jag alltså inte har) eller "Downmixed PCM". Default-inställningen var att spela Dolby/DTS, men jag bytte till "Downmixed PCM" och plötsligt funkade det fint igen både med optisk och coaxial.

Så för att sammanfatta strular ljudet åt helsike enbart när jag spelar BD-filmer och enbart när jag väljer DTS/Dolby före Downsized PCM, oavsett om ljudet går via optisk eller coaxial. Ljudet som går via HDMI påverkas inte alls oavsett inställningar. Och detta uppenbarade sig alltså efter ett par veckors användning. Någon som har en toeri om vad fasen det är för fel, för jag fattar verkligen ingenting?

Postad 16 November 2010 - 21:23

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
770 finns hos http://www.tele-ha.s...mp;ref=prisjakt
för 3190 kr.

Vad tror ni om den?

Postad 24 November 2010 - 17:54

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Verkar ju prisvärd denna 370.
Men om man bara har analoga ingångar på sin förstärkare, kan man få ut ljudet från en BD -film till förstärkaren då?

Postad 24 November 2010 - 17:58

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Verkar ju prisvärd denna 370.
Men om man bara har analoga ingångar på sin förstärkare, kan man få ut ljudet från en BD -film till förstärkaren då?

Ej hd ljud, endast DD eller Dts

Postad 24 November 2010 - 22:36

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan S370, S570 och S770 är vad jag kan se 7.1 utång, wifi och 3d. Är det skillnad på videochippet i dessa tre maskiner?

EK

Postad 25 November 2010 - 08:12

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Jag skaffade precis en S370, som min första BD-spelare. Är nöjd än så länge. Har inte så mycket att jämföra med men den fungerar perfekt med min Denon-receiver (HDMI) och min nya Epson-PJ, TW3200. Använder den endast för BD-filmer, inget nätverk då jag redan har en Mac Mini kopplad till systemet.

Postad 29 December 2010 - 00:20

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
funderar på att skrota min Samsung 3D blu ray mot en BDP-S570

några frågor:
vilka möjligheter har man att ställa in färgerna?
finns det separat inställning för färgmättnad? (saturation)

sen undrar jag om den här enligt tester visar en bättre 3d bild än övriga?
mindre crosstalk?

Postad 29 December 2010 - 00:24

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Räcker det som svar?

nej det räcker inte
köp en USB HD för **** :)
fattar heller inte vittsen med att hålla på och streama
gör ni det bara för att grannen gör det?

det säger sig självt att ni aldrig kan få samma kvalitet som med trådad överföring vare sig det gäller bildkvalitet eller överföringshastighet med lagg och tappad sync i bilden som följd

Redigerat av Unregistered1008, 29 December 2010 - 00:26.

Postad 29 December 2010 - 16:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Fick hem både en 370 och 570 från mellandagsrean. Landade vid 370n då jag beslöt att wifi var en dålig idé. Mycket bra idé i efterhand då internettjänsterna är toksega. 3D för film tror jag inte heller på och det är vad jag förstått bara det här som skiljer. 1 GB USB stickor har man ett gäng av hemma redan.

Av det jag testat hittills så hade Avatar en laddningstid på 1 minut. Något gick nog fel där då Toy Story 3 gick betydligt snabbare att ladda. Den DVD film jag testade Babel där fick jag svart som var mer blått än svart? Vad orsakar detta fenomen. Går att åtgärda hoppas jag? Inte haft detta problem tidigare med PS 3, oppo bd83se/Dator med min Sony KDL32V200. I övrigt så fungerade uppskalningen bra helt klart.

Postad 29 December 2010 - 16:27

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

där fick jag svart som var mer blått än svart? Vad orsakar detta fenomen.

mest troligt felaktigt färgområde
efter att ha läst maunalen för S570 så går det att välja olika utsignaler för färgerna.
testa att ändra mellan Auto eller RGB eller dom andra två lägena för färgutmatning

det som orsakar att du har blått där det ska vara svart är en felaktig gråskala
sånt går bara att ställa in från en hårdvarumätare om nu inte det gör skillnad med olika inställningar från spelaren.

rätt gråskala är A och O för att få 6500 kelvin för färgerna.

oqvist föresten hehe
jag tycker jag känner igen namet
är det du som hänger på swedishsimracers?

Redigerat av Unregistered1008, 29 December 2010 - 16:28.

Postad 30 December 2010 - 00:21

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Stämmer bra det PG.

Kasst att Sonys blurayspelare ska strula med deras egna tv apparater. Får hoppas det är en så pass enkel lösning.
För övrigt luktade eran Sony bränd plast den första veckan eller så?

Postad 31 December 2010 - 02:12

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
haha kul
internet är litet

ang BDP-S570 så är det en keeper!

absolut bästa 3d bilden av dom 3 blu ray 3d spelare jag har provat.
(alltså ljög inte whathifi när dom testade olika 3d spelare ;))

knappt nån crosstalk att tala om med Sonyn!
betydligt mer djup i 3d bilden än med Samsung BD-C6900 och LG BX580.
ett STORT + för att man kan boosta kontrasten och ljuset ännu mer i 3d läget om man väljer videoinställningen LIGHT ROOM.
med den funktionen på så tappar man inget ljus i 3d vilket man gör med dom andra spelarna
tvn är redan maxad med ljus men drar alltså nytta av den här funktionen också.

den här rackarn gör underverk för bilden och nu som först börjar man få valuta för 20k kronors tvn även i 3D!

gillar även menyerna som är mer högupplösta än dom på samsungen samt cleanare färger.
en fördel att man kan snabbskrolla genom rutorna istället för att stega en och en!
och ett stort plus för att den kommer ihåg vart man har varit i menyn
ex om man går in i en inställning och går till en annan och sen vill gå tillbaka till den första så är det bara att trycka sig fram.
den kommer ihåg vart man var innan.
bara en sån smart grej sparar skit mycket tid

kanske ska tillägga att jag köpte en ny HDMI kabel från Supra till den här spelaren
men vilka kablar man kör med verkar ha mindre betydlse för just crosstalk
har testat att skifta mellan 3st olika HDMI kablar och det är ingen synbar skillnad.
Supra kabeln är dock en av dom snabbare och det behövs nog vid 3d då det är dubbla upplösningen mot 1080p som matas ut.

som sagt
att ni får dubbelbilder (crosstalk) vid 3d beror till stor del på vilken blu ray 3d spelare ni kör med.
eller så passar just LG 47LX950N som gjutet i hopp med Sonyn?

jag antar att just Sonyn är snabbare och mer precis när den böjer och förskjuter 3d bilderna så att dubbelbilder inte uppstår.
det är nog det dom andra lackar.

men ett problem har jag stött på
mina gamla NTFS USB hårddiskar stödjs inte av spelaren
är det så enkelt så att det måste vara FAT32 på dom?

Redigerat av Unregistered1008, 31 December 2010 - 02:20.

Postad 31 December 2010 - 02:25

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Hej, Sony's Blu-ray spelare kan inte läsa NTFS-formaterade diskar. Det blir LG eller NAD om de ska klara sånt.
mvh
/c

det var ju lite B aktigt
eller ska man säga back to the 90s

då är det bara att skrota alla MKV filer man har på hårdiskarna som är över 4gig
vilket betyder rubbet ;)

lågt!

Postad 31 December 2010 - 04:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0

det var ju lite B aktigt
eller ska man säga back to the 90s

då är det bara att skrota alla MKV filer man har på hårdiskarna som är över 4gig
vilket betyder rubbet ;)

lågt!

Litet internet helt klart. Ja stödjer bara FAT32. Rätt ovanligt med spelare som stödjer NTFS. LG har någon spelare i alla fall vet jag som stödjer ntfs. Oppos nyaste i alla fall 95 har utlovat ntfs stöd. Annars är Dune spelarna mycket bra för funktionsmässigt i alla fall. Oppo har också eSATA. Nu snackar vi helt andra prisklasser dock.

Postad 01 January 2011 - 13:19

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Däremot har jag upptäckt att man kan lura den, om man har en tillräckligt konfigurerbar DLNA-server (MediaTomb, Serviio osv) som kan servera MKV-filer med MIME-type video/divx så sväljer den filerna med hull och hår. Däremot kan man glömma trådlöst, hackar hopplöst om bitraten kliver över 5-6 MBps.

nu får du förklara för en n00b hur det där funkar ^_^
jag antar att jag först måste skaffa en router? och en extra nätverkssladd då
eller är det en Switch man ska ha?
jag har nätverksladden direkt i datorn utan nåt modem eller router.
du märker att man är nollad på nätverk ;)

du menar att det går att spela upp MKV och TS/M2TS filer från en DLNA server?
det skulle ju lösa allt
jag har nämligen datorn rätt nära spelaren så det skulle ju vara perfekt.

testade igår att formatera 1TB USB HDn till FAT32 men det köpte inte spelaren.

posta gärna info hur man går till väga för att få det där som du skrev att funka

Redigerat av Unregistered1008, 01 January 2011 - 13:44.

Postad 01 January 2011 - 14:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Det SKA fungera. Jag har en 2TB USB hårddisk formatterad till FAT32 genom partitionmagic. Du valde inte FAT av misstag? Men det fungerar måhända det med. Undrar om man måste skapa en folder som heter music att lägga musiken i? Det måste man på PS3an i alla fall.

Jag har nu testat den analoga stereoutgången också... Sjukt positivt överraskad. Bara testat cd och en del mp3 än så länge men för CD så har den en närmast identisk signatur som min Audio GD Ref9! Främst testat med klassiskt än så länge.

Blir att kolla upp S770n som har 7.1 analoga utgångar också. Dock har den lite extra som man bryr sig om. Wifi eller extra minne som är helt meningslöst för egen del verkar va det enda extra förutom 7.1 utgångar man får? Ja förutom en något bättre låda också? Men av bilder att dömma verkar det inte direkt vara cambridge eller denon klass?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.