Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony W380, HX5V, TX7

51 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 May 2010 - 12:39

Mullsjönisse
  • Mullsjönisse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

För mig står det absolut mellan dessa kameror men jag har väldigt svårt att bestämma mig. Jag har en systemkamera för "riktig" fotografering så tanken men kompakten är att den ska vara just kompakt, vilket talar för tx7. Dock har hx5 lite mer vidvinkel vilket jag ofta tycker jag behöver när jag använder min nuvarande kompakt... Dessutom är ju GPS lite kul... :)

Decisions, decisions, decisions...

Ja så har det nästan varit för mig också.
Först lutade det åt TX7 för dess format, men när jag "kollat upp" HX5V så har den blivit given.
Nu hittade jag ytterligare en aspirant nämligen Panasonic Lumix DMC-TZ10. Kollar man på Youtube så kan man jämföra den på samma videoklipp som SONY HX5V och då verkar Lumix DMC-TZ10 vara bättre på HD-Filmning. Dock fanns andra nackdelar med Lumix DMC-TZ10 ang. filmformatet som krävde att man köpte eget video-redigeringsprogram mm.
Vill ju så gärna ha en SONY trots allt, men den finns ju inte på lager ännu.

Postad 24 May 2010 - 15:12

Lord Findus
  • Lord Findus
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Gillar HX5 väldigt mycket då jag tycker optiken är mycket bra för en sådan kompakt kamera dock så tror jag att TX5 verkar vara mer en kamera för mig ju mer jag läser om den, vattentät mm. perfekt för sommarn och alla festivaler. :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.