Vilken av dessa har bästa bildprocessorn och presterar bäst?
Mede8er MED500X har Realtek RTD1073.
Xtreamern har Realtek RTD1283.
Kanske Kanelbullen?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Mede8er MED500X/MED400X Mini *
Startad av
Kanelbulle
, Feb 02 2010 13:09
533 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 02 June 2010 - 10:10
En fråga angående chip/bildprocessor.
Vilken av dessa har bästa bildprocessorn och presterar bäst? Mede8er MED500X har Realtek RTD1073. Xtreamern har Realtek RTD1283. Kanske Kanelbullen? Postad 02 June 2010 - 10:29
Redmarathon:
De är i det närmaste identiska. RTD1283 är designad för spelare med inspelning medan RTD1073 för rena spelare. Sitter chippen då i spelare är det i princip ingen skillnad alls! Skillnaden Xtreamer vs Mede8er så har Xtreamer mer Webtjänser osv medan Mede8er är en renodlad spelare med fokus på stabilitet. Xtreamer har ett halvtaskigt rykte rent support/utvecklingsmässigt, medan Mede8er har mycket bra rykte. Rent prestandamässigt är Sigma 8642/3 bättre, kör man värstingfiler (killer/killasample.mkv osv) så är dessa spelare klart bättre. Vi talar i och för sig då om "toppar" 40-45Mbps, så i verkligheten ger detta antagligen ingen större skillnad. Bland Sigma 8642/3 spelare hittar du Popcorn Hour A/C-200, HDI Dune 3.0 o HDX BD1 (köp inte HDX). Vem sa att det skulle vara enkelt... Redigerat av Kanelbulle, 02 June 2010 - 10:33. Postad 03 June 2010 - 20:31
Hur ligger det till med Dvdfilmer då ? är det img eller iso eller vilket format funkar med denna ?
Postad 04 June 2010 - 07:31
marotos:
I 95% av alla fall är ISO o IMG exakt samma filformat. Det är en exakt Imagekopia (exakt kopia av en skiva i en fil). Mede8er hanterar ISO, du får alltså döpa om dina IMG filer så kommer dessa funka! Postad 04 June 2010 - 18:03
Har bestämt mig för denna mediaspelare men undrar vilken hårddisk jag skall välja? En Samsung Spinnpoint eller Caviar Green eller kanske något helt annat?
Postad 04 June 2010 - 19:17
Loboman:
Spelar nog ingen roll, välj bara en tyst (vilket du gjort). Plånboken brukar vara avgörande... Postad 04 June 2010 - 19:22
Hej igen!!
För er som inte hängt med, det har kommit en 3.02 Firmware med några saker som rättats! Laddas ner här!! Mede8er Change Log v3.0.2 -- 3 June 2010 1. Fixed: ogg audio support 2. Fixed: wma audio support 3. Fixed: aac audio support 4. Fixed: Dolby Digital Plus support 5. Fixed: AAC 6 channel passthrough 6. Fixed: Audio player song total length time update on next song play 7. Fixed: Enable Folder Protection Setup Menu -- Zoom about.jpg and navigate up/down nav to a protected folder and press Play or Enter. Pin code screen appears and now wait about 30 sec and do not enter pin code. Mede8er bombs 8. Fixed: Pin Protection "on" enter File Manager. Don't input code press, return, go to Setup and switch Pin Protection "off", back to File Manager sometimes Mede8er bombs 9. Fixed: Select Movies Tab, the Folder Play function plays previously played video and not the video within the folder selected 10. Fixed: Media Library -- Press any number and then press Setup button - layer beneath partly shows 11. Fixed: 16 x 10 Screen size save 12. Fixed: .divx video files 13. Fixed: Italtian "Formato HDD" change to "Formattazione HDD" Known issues: o Under certain filter conditions, time bar artwork punching through SETUP screen -- Under investigation o .ogg files sometimes not playing off internal HDD -- Under investigation o Network (SMB) write not available to Non-Mede8er-formatted HDD (NTFS-only) -- Under investigation o DVD resume on VIDEO_TS structure - Not working -- SDK o Repeat A-B on BDISO -- SDK o Restore from v1.x or v2.x backups -- not restoring all fields correctly o On certain 16:9 DVD menus - selection highlight is misplaced -- SDK issue o Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF -- SDK restriction o resume dialogue DVDISO -- SDK o resume play DVD VIDEO_TS -- SDK Postad 09 June 2010 - 09:18
Märks alltså detta om man skulle köra planet earth 1080p med att den laggar under t ex "killasample" avsnittet med alla fåglarna? Dessutom, vad jag har sett så när man går till "media library" måste man först välja vart disken ligger, och sedan bläddra runt som om det vore en file manager... Finns det någon möjlighet att få den att direkt hoppa till något som kan liknas vid xbmc media library? Postad 09 June 2010 - 16:05
Erki_k:
Absolut, det är ju en riktig värsting fil.... ser inte så snygg ut! Tror inte någon Realtek maskin orkar med riktigt! Min gamla goda PCH A-100 klarade den nästan. Ska du vara säker på att såna tunga saker ska kunna funka så är det nog PCH A/C-200 eller HDi Dune som gäller!! Postad 09 June 2010 - 20:55
Är Mede8er:n klenare än A100:an? Tänkte precis uppgradera från A100 till MED500. Främst för att kunna sätta i SATA-disk och få USB-slave. Kör mest 720p mkv, men man vill ju inte gå miste om möjligheten att kunna köra 1080p problemfritt. MvH Jonas Postad 10 June 2010 - 08:09 Jag antar att jämföra RealTeks och Sigma Designs chipset är som att jämföra AMD och Intel. Oavsett klockfrekvens m.m. så klarar bägge dessa att leverera det dom är byggda för. Mede8er klarar att spela upp 1080p vare sig det är en MKV, ISO eller Blu-Ray katalog struktur, helt utan problem. /V-man Postad 10 June 2010 - 14:59
Cally_pb:
Både ja och nej är svaret. När det gäller 1080p generellt är det aldrig problem, maskinen tuggar det mesta! Det vi talade om är VÄRSTINGFILER, dvs dom kräver så mycket bandbredd av processorn så vi är uppe på vad processor fysiskt klarar. Bland dessa filer finns det en som heter "killersample.mkv" eller "killasample.mkv", den kör ca 45 Mbps, den berömda fågelscenen där ett par tusen fåglar rör sig. Ingen mediaspelare klarar den lätt, den är skittung. Jag är/var Betatestare för PCH A-100 och den klarade den till slut, för att sedan inte klara den korrekt. Det är så hårfint att det kan gå överhuvud taget. När jag kör den på min Mede8er så är det inte speciellt snyggt i fågelscenen, det ser lite halvfel ut, fyrkantseffekter osv. När det gäller jämförelsen processorer så är ju Realtek en mer "lågbudget" processor än Sigmas motsvarande 8642/3, har ej någon PCH A/C-200 så jag har inte provkört den, men att det är mer krut i Sigma är inget snack! Men det här är ingen normal scen eller klipp, vid normal körning blir aldrig detta något problem. Mede8er:n kör åttor runt Popcorn Hour vad gäller användarvänlighet osv så valet är enkelt! Västman: Faktum är att det beror på. Går vi på de mest krävande filerna så är det skillnad, men då pratar vi "referens" eller testmaterial. Men ladda gärna hem filen ovan o testa själv! Postad 10 June 2010 - 20:52
Hur ser undertexter ut på den här maskinen?
Min A-100 ser suddig ut i textremsan när man kör med 120" Resten av bilden är dock klockren. Postad 11 June 2010 - 15:36
Kanelbulle:
Laddade ner dessa "killersample", jäklar vad "tunga" de var! Min laptop var inte ens i närheten av att kunna spela upp dem. La en beställning på en mede8er från Hembiobutiken nu! Återkommer med en längre redogörelse av mina intryck och jämförelse med A100 när jag testat den ett tag. Kommer sätta en Western Digital Caviar Green 2TB i den. Klarar Mede8er:n av att läsa bitmap textning i .MKV filer? Rippar mina dvd:s med Handbrake till .MKV för att få dubbla ljudspår (mycket tecknat till ungarna! MvH Jonas Redigerat av Unregistered468c32b1, 11 June 2010 - 15:44. Postad 14 June 2010 - 20:19
Ny Firmware!
Changelog: Mede8er-v3.04 - 14th of June 2010 1. Fixed: Internet Radio. Station list limited by Shoutcast - Require to Use Search for more stations Do not use "System Restore" feature from a previous Mede8er firmware version 2. Audio info and other info screens changed to larger info screen 3. Russian text Media Library1 for "Hard drive" changed to "??????? ????". 4. Improved navigation (smoother) on folders with images inside 5. Fixed: "Pin Protection ""on"" setup Menu -- then go to ""Home Page "" - select ""File Manager"" - enter ""File Manager"" - exit ""file manager"" with ""return key"" - press ""home key"" ---> mede8er asks you the PSW 6. Fixed: "Folder Protection" set to "on" -- Now must enter pin code to protect folder 7. Fixed: "Folder Protection" "on" Setup menu. File manager copy to protected folder-- Now does not ask for a pin code when selecting a protected folder 8. Fixed: Music Player cut on some TV's -- Moved up 10 pix 9. Fixed: Cyclic only in one direction -- ZOOM about.jpg and now can cycle down or up 10. Updated Internet Time GMT names GMT + 12 New Zealand (Wellington dst) GMT + 6 Bangladesh GMT + 4 Dubai GMT + 3 Kuwait GMT +1 Netherlands GMT -1 Cape Verde (Praia) GMT -2 Brazil GMT -3 Argentina (Buenos Aires) GMT -4 Chile (Santiago dst) GMT -5 New York GMT -8 California Known issues: o 6 June 2010 - Very high bit rate 29fps BDISO (+- 40GB+) have stuttering and audio loss - Workaround -- to revert to V2.0.2 or extract your BDISO files to BDMV Folder structure with a program such as ISOBUSTER. If you are using a program like AnyDVD we suggest you save as BDMV and not a ISO o Under certain filter conditions, time bar artwork punching through SETUP screen -- Under investigation o Network (SMB) write not available to Non-Mede8er-formatted HDD (NTFS-only) -- Under investigation o DVD resume on VIDEO_TS structure - Not working -- SDK o Repeat A-B on BDISO -- SDK o Restore from v1.x or v2.x backups -- not restoring all fields correctly o On certain 16:9 DVD menus - selection highlight is misplaced -- SDK issue o Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF -- SDK restriction o resume dialogue DVDISO -- SDK o resume play DVD VIDEO_TS -- Mede8er Firmware 3.04 ZIP fil Postad 15 June 2010 - 16:27
tack kanelbullen jag har gåt velat på Dune Prime 3.0 och andra... men tro jag beställer HDI Dune prime 3.0 idag... alltid intressant läsa det du skriver. Tack för dela med dig din kunskap Postad 16 June 2010 - 10:54
Jonas, kan du testa om ditt ex kan spela upp DTS HD? Är grymt intresserad av denna mediespelare. Jag antar att den spelar upp 1080p-mkv-filer utan problem? Hur är det med bdrippar som ligger på 20-25gig? Inga problem? Finns det något sätt att veta vilket chip man får? Fungerar det med DTS HD på vissa eller inga alls? Känns surt att man har en förstärkare som klarar det men att mediaspelaren inte ens kan skicka signalen. Som sagt, det hade varit guld om man på nåt vis kan se vilket chip det är, känns sådär att köpa ett defekt chip. Det jag kommer använda den till 90% är mkv-filer i 720p, med vanligt DTS-ljud, men jag vill att möjligheten finns för DTS-HD. Är då Mede8er att glömma? Om den inte klarar HD-ljuden är det väl lika bra att köpa en tvix n1 efter som den är billigare (kommer att streama från servern i vilket fall) Postad 16 June 2010 - 12:02
Jag har ägt Mede8er i ett par veckor och är helnöjd med spelaren. Idag skulle jag radera filer för första gången (15 GB) genom utforskaren i Windows. Borttagandet av filerna var inga problem, dock frigjordes inget nytt utrymme på hårddisken. Är det någon som har haft samma problem eller vet hur man åtgärdar detta? Jag har senaste FW.
mvh DFL Postad 16 June 2010 - 14:09
Någon som vet om man kan köra Squeezebox Server (tidigare Squeezecenter) på denna maskin? Vore skönt att slippa ytterligare en enhet för att kunna lagra/hantera musikfiler till min Squeezebox.
Postad 16 June 2010 - 18:06 Jag sitter också och trixar med just detta, någon som har några bra tips på hur man skapar genvägar till olika delningar i nätverket så att dom blir åtkomliga på ett smidigare sätt? Postad 18 June 2010 - 08:16
Vad menar du med spela upp? Min förstärkare klarar inte DTS-HD... Kan testa filer av den typen (mkv, .ts m.m.) och se ifall den klarar att downmixa ljudet till format som min reciever/tv klarar av. Har för övrigt precis kopplat in den och håller as we speak på att föra över de första film-filerna till disken i den! Första utlåtandet (efter pillat på den i 10 sek och inte ens startat en fil än): Mycket snabbare än min gamla PCH A100 på att reagera när man trycker på knappar på fjärren. (något som stört mig på A100:an). /Jonas Postad 21 June 2010 - 16:44
Första saken att reta sig på med mede8er har dykt upp:
Det går inte att ha digitalt ljud ut både genom spdif och HDMI samtidigt. Vilket antagligen inte är något problem för de flesta. Men jäkligt retligt för mig, då jag kör HDMI direkt till TV:n och spdif till receivern. Detta leder ju till att jag alltid MÅSTE slå receiver:n varje gång jag vill använda mede8er:n. Gjorde ett inlägg om detta i en befintlig tråd på mede8er-forumet här: http://www.mede8erfo...pic,1108.0.html Postad 22 June 2010 - 07:45
Hur är det med syncet mellan ljud och bild (på olika filtyper) med den här spelaren?
Har en WDTVLive som egentligen gör allt jag vill men det då-och-då förekommande osynket gör att man funderar på att byta (igen) i alla fall. Postad 22 June 2010 - 12:29
Då var beställningen gjord från Hembiobutiken!
Hade en Xtreamer SideWinder men pga av en krånglade medföljande hårddisk så återlämnades allt och det blev återköp! Bara hoppas att denna produkt fungerar bra, sett till recensionerna så vådar det gått! En fråga vilken 3.5 tums hårddisk rekommeneras, har hastigheten varv/min och mb minnet någon betydelse eller jobbar spelaren likadant oavsett vilken hårddisk som är kopplad till spelaren? Postad 22 June 2010 - 14:42
cally_pb:
Såg att dom svarat dig att det inte går i dagsläget pga SDK:et inte fixar det... Så det är nog bara att hålla tummarna! sKalman: Jag har inte märkt någon osynk, så det kommer nog inte blli problem! RedMarathon: Du kan nog i princip slänga in vilken Sata som helst. Det är inte några särskilda krav vad gäller hastighet osv. Ta en disk som är tyst, dvs Eco eller Green osv dom heter lite olika! Postad 22 June 2010 - 22:30
Tack igen Kanelbullen!
Prismässigt ser det ut som Samsungs EcoGreen liggar i ett köpvänligt spann! Är det någon som har en susning om vad F1,F2 och F3 står för hos Samsungs hårddiskar? Lite klagomål över ljudet ses i recensionerna på Samsungs 2 TB disk! WD har jag lite sämre förtroende för då den senaste beställda disk från dom inte funkade! Visst kör man formateringen av hårddisken direkt i Mede8er MED500X utan dator kontakt? (Det var i denna fas min Xtreamer inte fungerade med hårdisken varken i mediaspelaren eller mot datorn trots live support från deras serviceombud i Sverige) Såg att dom idag skickat iväg spelaren! Redigerat av RedMarathon, 22 June 2010 - 22:33. Postad 22 June 2010 - 23:16
Då det inom kort tid spottats fram 3 st firmware till Med8ern räcker det att jag installerar den sista som kommit
typ denna: Mede8er Firmware 3.04 ZIP fil eller skall alla 3 läggas in? Man vill ju inte att självgod handhavande av produkt leder till att den slutar fungerar el krånga så att den måste retuneras, ursäkta för min idiotfråga Hur ser jag vilken firmware spelaren har då jag kopplar in den första gången? Passar på att ställa dessa frågor innan jag fått den vill ha lite framförhållning. Jag vet att det finns en engelskt forum men då mina kunskaper om detta språk är så begränsade så får jag lita på detta forum! Postad 23 June 2010 - 07:16
RedMarathon:
- Det räcker att lägga in den senaste, dvs 3.04 - Du kan se Firmware version direkt i spelaren, så det är inga problem. - Jag kör en WD 1,5Tb i min, har inte varit något problem! Hoppas allt går bra för dig nu! Postad 23 June 2010 - 22:31
Tack Kanelbulle!
Det blev en WD 1 TB Green från MM, är det fel på den så behövs den inte skickas med post tar denna merkostnad vid handel direkt från butiken! Varför skall postgången i detta land vara så långsam vi lever ju trots allt på 2000 -talet! Formateringen av hårddisken görs i Mede8ern? Man behöver inte koppla upp den mot dator för att göra denna formatering? Några frågor till! Vid uppdatering - Wait until the Mede8er re boots itself +/- 90 sec; - Your Mede8er is now be updated; - Re-boot once by pulling power and use as normal; Hur ser man att Mede8ern har gjort re-bootsen? Att man inte stänger av den för tidigt eller är det så att den stänger av sig själv efter uppdateringen och att man sedan får sätta igång den manuellt? Redigerat av RedMarathon, 23 June 2010 - 22:55. Postad 24 June 2010 - 09:55
RedMarathon:
Följer du bara Emergency proceduren så är det inga problem. Du ser på LED:en som blinkar röd/blå att laddprocessen är igång, har du skärmen på så följer du även förloppet där! Exakt hur den startade om osv kommer jag inte ihåg, men det känns tämligen stabilt o enkelt! När det är färdigt kan du ju gå in o kolla Firmware versionen, glöm inte kolla din version innan du kör, så det inte är 3.04 på den (inte troligt). Kör hårt! Emergency Installation Procedure - Download the latest Firmware from the Mede8er website; - Unzip the file i.e. install.img; - Copy this file to the root directory of a Flash Drive; - Plug the flash drive into the Mede8er; - Disconnect the power jack at the rear of the Mede8er then plug it back in; - Now press the on/off button and keep it pressed in for 10 seconds and then release; - The LED on the from fascia of the Mede8er with flash red-blue; - You will get a progress bar on your TV display (some TV's will not display this); - Wait until the Mede8er re boots itself +/- 90 sec; - Your Mede8er is now be updated; - Re-boot once by pulling power and use as normal; Postad 24 June 2010 - 16:05
Fråga:
Har en USB HD kopplad till routern direkt (apple airport extreme) men fattar inte hur jag ska komma åt den via mede8er? WiFi dongeln funkar och jag kommer åt HD från min mac (den syns som en utdelat enhet i nätverket). Har försökt gå via media libray>network>shortcut men vet ej om det är rätt. Postad 24 June 2010 - 18:43
Haft mediaspelaren några veckor och naturligtvis uppdaterat den men ny fin mjukvara. Allt verkar fungera bra förutom närjag trycker på stopknappen.... då försvinner bilden och jag måste starta om spelaren! Inte värdens grej men ganska irriterande. Vad säger ni andra om bildkvaliten är nu supernöjda eller som jag halvnöjd?
Postad 25 June 2010 - 00:59
Hitills är jag nöjd med Mede8er, TVn hittade den direkt, nya firmwaren inga problem och diskformateringen felfritt!
Har nu flyttat filer från en av mina externa hårddisker till hårddisken i Mede8er, oj vilken tid det tog ~150 Gb, finns det någon snabbare sätt att föra över filer? Såg att man kunder göra inställningar i Mede8er vid uppspelning så som kontast, ljus mm kör nu på fabriksinställningarna (såg att dessa var inställda på värde 25), tips gärna från er andra vilka inställningar kör ni med på Mede8ern? Sedan beror det väl också vilken TV man har och hur mycket filerna är komprimerade! Redigerat av RedMarathon, 25 June 2010 - 01:03. Postad 27 June 2010 - 16:58 USB eller nätverk är det som gäller, och USB är ju det snabbare alternativet... Det var ju ok på den tiden det gällde Mp3-filer på 5MB men det känns som att överförningshastigheten inte hänger med när man nu för tiden kopierar Blu-Ray skivor på 45GB. Ytterligare en anledning att streama över nätverket så man slipper kopiera över allt man har till mediaspelaren. /V-man Postad 27 June 2010 - 23:43 Jag har inte koll på Mac men när du går via media libray>network> så förutsätter det att din Airport använder SMB protokollet. Har din Airport det? Annars ska du kanske prova NFS istället (om Airporten har det vill säga). Kolla om det finns några inställningar för att dela filer med Windows eller linux. Och för att konstatera att WiFi dongeln fungerar och är rätt inställd så borde du kunna t.ex. lyssna på Internet radio. /V-man Postad 04 July 2010 - 17:51
Kodar den här om DTS-ljud själv eller behöver man en reciever som gör det? Skulle ni rekommendera den här till ett par 50-plussare eller är det mycket pill för att få den att fungera?
Postad 04 July 2010 - 19:23
Seamless:
Inga problem, den mixar ner DTS till 2 kanaler om du vill! Jag vågar säga att Mede8ern nog är bland de mest lättanvända du kan hitta. Den är lätt att starta upp, logisk samt tämligen stabils och buggfri! Så det är nog en mycket bra 50-plus maskin! Postad 04 July 2010 - 19:43
Stort tack! Postad 12 July 2010 - 10:15
Tjena!
Jag har suttit med min nya Mede8er i helgen och tycker att den funkar skitbra. Nu till det visuella som jag inte fått snurr på. Hur gör jag för att bläddra bland filmerna med omslag? Jag har testat Tvixie och har fått en about.jpg som visar omslaget på höger sida istället för förhandsvisningen. Kan man bläddra bland omslag istället för filnamn och klicka på ett omslag för att få upp mer info om filmen? Några tips om hur jag ska göra? Istället för att scrolla ner ända från början, kan man på något sätt komma ner snabbare (typ, klicka på "S" på fjärren om jag vill kolla på Scarface)? Postad 14 July 2010 - 13:06
Hej. Funderar på denna men är totalt noob på mediacenters/extenders. Kör med en vanlig dator som HTPC nu med vanligt windows å kör precis som vanligt bara att den är kopplad till TV å recievern istället för till en datorskärm.
Har ni stött på problem med filformat som den inte stödjer? Hur framtidssäker är den? Kommer det bra med firmware? Är den lättanvänd? Försökt få min 360 att fungera som mediacenter vilket den ska vara gjord för men aldrig fått det att fungera. Bara hänger sig när man försöker spela en film och lyckas bara med vissa låtar. Står wifi-ready så man måste köpa till det? går det med vad som helst som om det vore en PC? I så fall hur installerar man drivrutiner å sånt? Finns bättre mediacenter under 3k? EDIT: Kan man köra HDMI för bilden och ljudet via koixal eller optisk? Min reciever har inte HDMI. Redigerat av dagas, 14 July 2010 - 13:12. Postad 15 July 2010 - 10:42 Mede8er fixar allt jag testat inklusive BD mappstruktur. Det enda som inte finns i dagsläget är stöd för de nya HD-ljuden men det sägs komma inom kort. Svårt att säga vad framtiden kräver men jag skulle säga att Mede8er är framtidssäker. Firmware är stabil och kommer "lagom" ofta. Bara att koppla in och köra! Det finns en WiFi dongle (USB) att köpa till för 399kr. Den hittas automatiskt av spelaren så inga drivrutiner behöver installeras. Nej. (Aj aj, här kan det bli debatt Ja. /V-man Postad 15 July 2010 - 21:29
Låter bra. Men kom på en sak. Jag tittat mycket på videoklipp via internet, speciellt TV-spels sidor som giantbomb och gamespot. Det går väl inte att titta på via en sån här då den väl knappast kan surfa på internet?
Redigerat av dagas, 15 July 2010 - 21:30. Postad 16 July 2010 - 10:35
Angående stöd för HD-ljud så hittade jag en post från Mede8er skrivet den 11:e juli på mede8erforum.com
(översatt av Google) Sanji utvecklar för närvarande koden för DD + version hårdvara som kommer att slå i hyllorna snart (Den availibility av + version kommer att bero på vilket land och lagren hos DD hårdvara) De DD + maskinvara inte kan dra fördel av genomströmning Dolby True HD Audio tills den fasta programvaran är uppdaterad och vi är upptagna med detta för tillfället. Baserat på vad vi ser nu det kan ta ungefär 4 till 5 veckor att få den här versionen till våra användare när vi planerar också att innefatta andra nya funktioner och en ny SDK. Den goda nyheten för ägare av den aktuella DD hårdvara är att med den nya firmware uppdateringen kommer du att kunna Passthrough Dolby True HD och DTS Master Audio som bitström till Core 5,1 så även om kanske inte idealisk för vissa är den kommer att bli mycket bättre än förväntas. Låter väl bra? /V-man Postad 16 July 2010 - 18:31
Detta är nästan min första mediaplayer, hade en Xtreamer men skickade den tillbaka, köpte då Mede8er och ångrar inte köpet! Den är lätt att komma igång med. Hade en blueray film (720p bluray.x264) jag skulle köra med hittade inte svenska subtexten men efter lite pillande så fanns lösningen. Det som skulle vara önskvärt är en instruktionsbok på svenska och gärna lite mer utförlig än den medföljande engelska, tycker den är lite väl tunn. Att flytta filer från en extern hårddisk till den interna hårddisken är lite omständig det är svårt att komma till läget "move" man skall hålla både vä o hö pil intryckta men av o till kommer inte denna ruta fram (move) faktiskt lite irriterande! Köp till en tystgående 3,5" hårddisk fick rekommendationer av användare på forumet, det var ett mycket bra råd! Redigerat av RedMarathon, 16 July 2010 - 18:37. Postad 19 July 2010 - 10:24
Såg att det går att använda Mede8er MED500X som NAS-server. Någon som vet om det går att köra Squeezebox Server (tidigare Squeezecenter) på denna maskin? Vore skönt att slippa ytterligare en enhet för att lagra och strömma musik till min Squeezebox.
Postad 19 July 2010 - 22:34
northernspirit:
För att kunna köra Squeezebox server behöver du en version av den som är gjord för rätt "Linux dialekt" dvs för Realteaks processor o Mede8er:s mjukvara. Detta är ingen omöjlighet, men jag har inte sett det. Kolla på Squeezebox olika forum. Men du kan inte räkna med att den kommer funka "out of the box" med Squeezebox som en server, tyvärr! Alternativet för dig är att kolla efter en bra NAS (Nätverks disk), där finns det en del som har stöd för Squeezebox. Då kan du ställa den i källaren och använda både mot din Squeezbox och mot Mede8ern! Postad 21 July 2010 - 00:58
FW V3.04 with WebControl
Nu finns en moddad FW 3.04 med webremote så du bl.a. kan styra din Mede8er via en webläsare i din dator eller telefon. Det finns även en del andra funktioner. - get System Info about storage, hardware and network. - Mobile Remote for mobile phones - Web Remote for laptop.. - Custom NAS, change workgroup, create own NAS directorys, restart NAS... - Sleep Timer, restart, shutdown player... - Install RT73 WiFi Driver to support other Wlan-USB-Sticks! - Autoselect Device Feature, go directly to HDD or USB after startup! - Install new Themes, Icons and Fonts on your mede8er! http://www.mede8erfo...pic,2544.0.html /V-man Postad 03 August 2010 - 12:04 Det finns en quick start guide på svenska. http://www.mede8er.e..._start_rev0.pdf Det skulle vara gött med stöd för HD-ljud snart Någon som har hört eller sett något? /V-man 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |