Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Splinter Cell: Conviction

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 April 2010 - 20:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jasså, från vem :) ?

Postad 15 April 2010 - 20:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
He he, men varje avsnittl kan ju också ställa in svårighetsraden på enligt det här.
Men jag har ju inte spelet, än så länge :)

gamers looking for a greater challenge for their first play through should head to the OPTIONS and turn OFF the WAYPOINT INDICATOR - perhaps Ubisoft have shot themselves in the foot with this, because although helpful to casual players does make navigation a piece of cake, rather than letting gamers explore the levels themselves, like in the previous games of the series. The game also offers a level select and the option to replay levels on a harder setting. Not everyone is going to do this but at least the option is there and can effectively double the 5 hours playtime. Those who start the game on the hardest setting for a first play are also going to extend the playtime considerably.

Postad 15 April 2010 - 20:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

He he, men varje avsnittl kan ju också ställa in svårighetsraden på enligt det här.
Men jag har ju inte spelet, än så länge B)

Läst recensionen har du inte gjort heller, då får du se varför jag tycker som jag gör. Titta aldrig på enbart siffror och sammanfattningar :)

Pulse gav det 3.5/5, FZ 3/5, GR 8/10, Level 8/10.

Jänkarna ger alltid höga betyg, 9.3 från IGN som fick ta hand om den första recensionen. Luktar illa imo.

Men angående det du/de säger om att ställa in svårighetsgraden så kan man göra så i alla spel. Du kan spela utan att ta healingitems eller bara använda första vapnet. Försöka klara Gears enbart med motorsågen. Men det är inte riktigt det jag vill åt.

Om vi kollar på detta:

The way Conviction is designed means that using the level select, you're able to play your favoured scenes again and again. In addition, the option to choose load-outs for specific play styles is also available. Want to try running and gunning through Kobin's Mansion, then you can do this. If you favour not using the Mark & Execute feature, or remaining undetected you can try this also - there are simply many ways you can tackle each mission which warrants playing through them several times.

Jag kollade inte, men jag tror inte man kan välja level select innan man klarat leveln. Så då måste man spela om spelet för att få... en annnan load out? Sånt spelar ingen roll. Det spelar ingen roll om du inte använder mark and execute heller, det gjorde jag så sällan ändå helt enkelt eftersom behovet inte finns.

Edit:

gamers looking for a greater challenge for their first play through should head to the OPTIONS and turn OFF the WAYPOINT INDICATOR - perhaps Ubisoft have shot themselves in the foot with this, because although helpful to casual players does make navigation a piece of cake, rather than letting gamers explore the levels themselves, like in the previous games of the series. The game also offers a level select and the option to replay levels on a harder setting. Not everyone is going to do this but at least the option is there and can effectively double the 5 hours playtime. Those who start the game on the hardest setting for a first play are also going to extend the playtime considerably.

Jag spelade på svåraste och waypointen var en av de grejer jag gillade :) . Håller inte med i mycket av vad de säger faktiskt.

Redigerat av Zoiler, 15 April 2010 - 20:17.

Postad 15 April 2010 - 20:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jo jag kollade upp tiden det tog för dig att ta igenom denna .

Inga invändningar. :)

Postad 15 April 2010 - 20:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Skulle spela co-op med en polare nu men det laggar ju fan sten, knappt spelbart :)
Nu blev vi disconnectade, sett fram emot en spelkväll juh! :)

Redigerat av genstruktur, 15 April 2010 - 20:59.

Postad 15 April 2010 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Splitscreen ftw =P

Postad 15 April 2010 - 21:02

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Splitscreen ftw =P

ha ha ja det är ju också en lösning :) . Kan jag släpa fram 26" crt lika gärna B)

Hmm polaren lirar med någon snubbe från USA nu, verkar funka bättre. Skumt då vi båda har comehem :)

Redigerat av genstruktur, 15 April 2010 - 21:04.

Postad 15 April 2010 - 21:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

ha ha ja det är ju också en lösning :) . Kan jag släpa fram 26" crt lika gärna B)

Inte riktigt samma sak, det är stort och tydligt nog :) . Det är mycket trevligare när man sitter bredvid varandra ändå imo.

Den delar vertikalt by default, verkar inte gå att ändra. Fungerade mycket bra dock.

Postad 15 April 2010 - 21:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Inte riktigt samma sak, det är stort och tydligt nog :) . Det är mycket trevligare när man sitter bredvid varandra ändå imo.

Den delar vertikalt by default, verkar inte gå att ändra. Fungerade mycket bra dock.

Äsch det är nåt mellan mig och polaren för både han och jag kan spela med andra utan att det laggar, grrrrrrrr :)

Postad 15 April 2010 - 21:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Men hur ska du göra om du måste klappa till honom när han blir upptäckt? Det går liksom inte om han inte är på 1 meters avstånd :)

Och sen blir det storgräl i slutet, kommer kännas mycket mer belönande om du kan hoppa på honom irl.

Edit: Ändrade undertiteln till "del 6 i serien" eftersom det inte är "del 5". Skäms på dig Audiocode, du missade Essentials :)

Redigerat av Zoiler, 15 April 2010 - 21:51.

Postad 16 April 2010 - 07:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Fick hem liret igår och tänkte att det skulle bli en helkväll framför TVn. Det blev så med....men bara för att tjejen ville kolla på TV... :blink:

Postad 16 April 2010 - 08:29

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Har inte klarat ut det än iofs men tycker att det hittills är på tok för lätt, och det på realistic.
Co-op är okej, men det känns som att det är något som saknas i det läget också. Jag vet inte... Jag är besviken, hade förväntat mig ett mycket bättre spel, utan att för den sakens skulle tycka att spelet är dåligt.

7/10

Postad 23 April 2010 - 01:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Uplay Rewards Trailer

Postad 23 April 2010 - 10:16

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Man skäms ju nästan lite... Var den första som bokade spelet på mitt Gamestop, hämtade ut det på release. Spelade iofs en del Coop då, men jag har inte ens rört singleplayer :S

Postad 23 April 2010 - 10:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jag vet inte, har inte spelat Battlefield på single heller ;) ;)

Postad 23 April 2010 - 13:17

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Nä men detta är ju främst ett singleplayerspel :-/

Kan ju inte spela prologen och sen inte spela huvudstoryn

Postad 23 April 2010 - 13:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nä men detta är ju främst ett singleplayerspel :-/

Kan ju inte spela prologen och sen inte spela huvudstoryn

Det brukade ju vara det iaf =/.

Postad 26 April 2010 - 18:02

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Zoiler bra recension, fick ungefär samma känsla när jag testade det..

Gillade gamla "Chaos" tiden då det kunde ta 20minuter att ta sig förbi 2 gubbar eftersom man inte kunde skjuta ner dem. Nu känns det som det är ett spel som grundar sig på Jack Bauer i 24a..en kille som smyger sig in och sen skjuter ner allt i sin väg.

Tänk den gamla goda tiden när man skar upp en plastskynke och gick igenom för att göra ett nack-vridning för att sedan dra med sig kroppen...och man hade flera olika "kroppsrörelser" för att slå ut sin fiende :) Det var en gamla goda tiden.
Funderar faktiskt på att köpa Chaos Theory istället

Postad 26 April 2010 - 19:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det var en gamla goda tiden.

Ja.. Svunna tider som nog aldrig kommer tillbaka tyvärr :)

Chaos är ju bättre men det har du väl redan spelat åas?

Postad 27 April 2010 - 16:27

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Någon som har stenkoll på splinter cell storyn?

1. När han fick veta, eller blev tillsagd, i Double agent, att hans dotter var död, var det endast eftersom third echelon ville veta mer om en JBA fånge? Verkar ju väldigt överdrivet om man gör en sån drastisk sak bara för det.

2.
Varför dödade Sam Irving Lambert, och hur fick han reda på att han blivit utnyttjad för att inflitrera på jba?

3.
Sam är jagad av third echelon bara för att han dödat Lambert eller?

4.
Vad hände med JBA och uppdraget i double agent?

har spelat double agent, men kommer inte ihåg om man fick veta detta där

Redigerat av suffix, 27 April 2010 - 16:41.

Postad 27 April 2010 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Någon som har stenkoll på splinter cell storyn?

Man undrar om utvecklarna själva har det, jag har ingen aning.

Postad 27 April 2010 - 19:19

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Tror jag klurat ihop storyn själv så delar med mig(rätta mig om jag har fel).

Tidigt i double agent får Sam veta att hans dotter blivit mördad i någon "olycka", och detta sade Lambert eftersom han fått uppgifter om att en mullvad i third echelon var på väg att ta Sams dotter, så för att undanröja detta sade han att Sams dotter var död, och det resulterade i att både mullvaden slutade jakten samtidigt som man kunde utnyttja Sam(som var förbannad över hennes död och ville veta vem hennes mördare var) för att ta reda på info om en person hos JBA, i ett fängelse.

Vet inte varför Sam dödade Lambert, eller hur han fick reda på att allt var en lögn och att han bara blev utnyttjad, men efter att han dödat Lambert så lämnade han third echelon för att leta efter vem som låg bakom hans dotters död, och när han får reda på att hans dotter lever så ska han fortsätta leta efter mullvaden och bakgrunden där, inte vet jag.
och third echelon jagar nu Sam eftersom han dödat Lambert(?)

och vad som hände med JBA vet jag inte, får spela om sista uppdraget i double agent och kolla, men annars sitter det mesta på plats. en ganska bra story, vet dock fortfarande inte varför han dödade Lambert, kanske fick han höra att det var han som beställt "mordet". Men när han senare får veta att detta inte är fallet och att allt var en lögn blir han förbannad så in i ****, och vill leta efter mullvarden.. storyn är lite ostabil, hjälp mig!!

Redigerat av suffix, 27 April 2010 - 19:27.

Postad 27 April 2010 - 20:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Inte omöjligt.

Postad 27 April 2010 - 20:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vet inte varför Sam dödade Lambert, eller hur han fick reda på att allt var en lögn och att han bara blev utnyttjad,

Han dödade Lambert för att blev tvingad av JBA som hade fångat honom, annars hade hans identitet blivit avslöjad då han var undercover. Han får reda på att det var en lögn i Conviction om du varvat det. TE vill fånga Sam eftersom han dödade Lambert.

JBA upplöstes antagligen när Sam dödade båda ledarna.

Redigerat av Zoiler, 27 April 2010 - 21:00.

Postad 29 April 2010 - 19:57

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker det kan kännas lite enformigt ibland? Vill man spela effektivast så är det ju följande som gäller om och om igen. Först döda en fiende i närstrid för att sedan kunna använda mark and execute på 3-4 fiender. Sen dödar man en ny i närstrid, använder mark and execute osv. Men som sagt, man kanske inte ska spela det effektivaste så mycket även om det automatiskt blir så utan att man tänker på det. Försöker variera mig lite vid dom ställerna där det öppnas upp möjligheter för det. Vid en del ställen har man ju dock få valmöjligheter.

Tycker dock det är ett riktigt bra spel ändå och jag har spelat 4-5 timmar i sträck både idag och igår så att man blir alldeles slut i huvudet. Det första jag tänkte på när jag vaknade idag var att jag ville spela SC:C. Var längesedan jag kände så för ett spel måste jag säga. Var mer när man var yngre.. Tror jag har en hel del speltid kvar också eftersom jag alltid restartar när jag blir upptäckt och fiendena börjar skjuta.

Riktigt grymma actionsekvenser man kan göra när man kombinerar mark and execute med andra saker. Tex först slänga in en EMP granat så ingen ser någonting, ta ner en fiende genom närstrid, markera 2 fiender med mark and execute, ta en ny fiende som personlig sköld, verkställa avrättningen på dom man markerat, knäcka nacken på den sista fienden man håller. Och allt innan fienderna har fattat vad som har hänt. Man myser varje gång.

Det finns såklart lite att klaga på och jag måste nog också säga att jag innerst inne hade väntat mig lite mer, även om jag tycker det är bra. Men det är nog för att jag har väntat i 3 år på detta spelet och varit enormt hypad. Det är stundtals för lätt, banorna känns ofta lite för små och trånga med en väldigt strikt väg, och det finns tendens till att kännas lite repetitivt ibland.

Redigerat av belzebubb, 29 April 2010 - 20:33.

Postad 30 April 2010 - 11:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
New Weapon is This Week’s Free Splinter Cell: Conviction DLC

Ubisoft is continuing to make good on its promise to deliver weekly free content for Splinter Cell: Conviction with another piece of content now on Xbox Live.

This week’s free DLC is a FAMAS G2 Assault Rifle, following on from the proximity mine and MP7A1 Machine Pistol that were handed out in the previous two weeks.

Ubisoft says that content will continue to hit every Thursday, some of which includes “new weapons, skins and even a new Deniable Ops map.”

It’s always good when developers give out free content, so get downloading!

Postad 02 May 2010 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tar Sam ut en fiende i närstrid får han möjlighet att avrätta motståndarna genom några enkla knapptryck och han ser då upp till fyra nära fiender segna ner på marken. Tekniken är ett måste för att överleva på de hårdare svårighetsgraderna.

Neeej, man ska ju undvika att använda det så det inte blir för lätt =P.

Postad 13 May 2010 - 15:50

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Har inte spelet själv men här kan man få en bonusbana via aftonbladet

http://www.aftonblad...ticle7112533.ab

Postad 17 May 2010 - 13:23

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Spelade Co-Op med en vän först igår, och vi gillade det riktigt mycket.
Lite taktik, ilte action och lite ren smygning.
Hur mycket av PEC-utmaningarna har ni klarat ? Finns en del som kommer av sig själv när man kör story, men en hel del är lite svårare..

Postad 27 May 2010 - 13:18

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Ingen som spelar detta ?

Någon som fått tag i alla uniformer ? Spelat igenom hela singleplayerstoryn och en bit in i co-op, men det saknas fortfarande 3-4 stycken skulle jag tro.

Postad 01 October 2010 - 21:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Spelet har svenska subs. Jag blir så ledsen... WTF Ubisoft!?

Finns det någon nackdel med att byta locales till UK eller något?

Postad 02 October 2010 - 12:32

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Spelet har svenska subs. Jag blir så ledsen... WTF Ubisoft!?

Finns det någon nackdel med att byta locales till UK eller något?

Inte såvitt jag märkt.

Postad 02 October 2010 - 13:58

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
De har monterat deras rödpunktsikte (som de kallar för reflex-sikte) bak och fram ;)

Samma sak hände Bruce Willis i Tears of the Sun

Postad bild

Mycket pinsamt då siktet inte fungerar om man tittar in i det från fel håll :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.