* Officiell tråd AC - Ryan Playon *
389 svar till detta ämne
Postad 27 October 2010 - 15:16
Unregistered409cb17f
-
Unregistered409cb17f
-
Användare
-
-
169 inlägg
Tjaba, fick hem min Playon!HD igår, testade bara lite snabbt.. Nu idag uppdaterade jag till senaste FW, och då ser jag att en massa inställningsmöjligheter för "Video" har försvunnit.. Med den föregående FW kunde jag välja screen size osv. där man fick upp en ruta som man skulle anpassa till hur stor TV bilden är.. Den möjligheten finns inte längre, så nu när jag startar alla mina HD filmer så fylls inte hela ytan på TV bilden ut.. Måste anv knappen zoom för varenda film tills jag kommer till ett läge "x100% y100%" där jag kan anpassa bilden så den fyller ut TV bilden. Ska det verkligen vara så krångligt att man måste ställa in det för varje filmjäkel eller finns det något smidigare sätt? Har en 50" Panasonic plasma..
MVH // Thomas
**Kan tillägga att när jag bläddrar runt ett varv på knappen "TV SYS." så fylls bilden ut helt.. Räcker att jag går från 720p 50Hz till nästa steg 60 Hz så fylls bilden ut som den ska. Fortsätter jag ett varv tillbaks till 720p 50Hz så är bilden korrekt även då, men så fort jag byter film så är det samma skit igen..
***Nevermind, kom på att jag hade ingen overscan påslagen på hdmi ingången på TV'n.  Så nu funkar allt klockrent! Måste säga att jag e grymt nöjd med denna spelaren, hade en Curanta innan men denna sopar mattan med den
Redigerat av Unregistered409cb17f, 28 October 2010 - 21:54.
Postad 29 October 2010 - 10:29
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tjaba, fick hem min Playon!HD igår, testade bara lite snabbt.. Nu idag uppdaterade jag till senaste FW, och då ser jag att en massa inställningsmöjligheter för "Video" har försvunnit.. Med den föregående FW kunde jag välja screen size osv. där man fick upp en ruta som man skulle anpassa till hur stor TV bilden är.. Den möjligheten finns inte längre, så nu när jag startar alla mina HD filmer så fylls inte hela ytan på TV bilden ut.. Måste anv knappen zoom för varenda film tills jag kommer till ett läge "x100% y100%" där jag kan anpassa bilden så den fyller ut TV bilden. Ska det verkligen vara så krångligt att man måste ställa in det för varje filmjäkel eller finns det något smidigare sätt? Har en 50" Panasonic plasma..
MVH // Thomas
**Kan tillägga att när jag bläddrar runt ett varv på knappen "TV SYS." så fylls bilden ut helt.. Räcker att jag går från 720p 50Hz till nästa steg 60 Hz så fylls bilden ut som den ska. Fortsätter jag ett varv tillbaks till 720p 50Hz så är bilden korrekt även då, men så fort jag byter film så är det samma skit igen..
***Nevermind, kom på att jag hade ingen overscan påslagen på hdmi ingången på TV'n. Så nu funkar allt klockrent! Måste säga att jag e grymt nöjd med denna spelaren, hade en Curanta innan men denna sopar mattan med den 
Hej, Svaret på ditt problem är att du säkerligen sitter på r. 3582 firmware och de är tyvärr något vi inte är stolta över. Uppgradera till denna version -> http://www.acryan.co...php?f=44&t=9237Instruktioner står i URL:en. Du kommer inte behöva 'fylla ut' dina filmer efter denna uppdatering, samt att inställningen med skärmen är tillbaks. Så löser båda problemen. Hur du installerar -> Ladda ner/packa upp i 'root' katalogen i en USB-sticka. Koppla in din USB-sticka till din Playon!HD -> Gå till Setup>System>System update. Notera att du måste ha r. 3582 eller r. 4090 före du installerar dessa. Är bara en uppgradering! Du ser du nuvarande version ifall du går till Setup>System>Systeminfo>Software version. Mvh Mikael
Redigerat av ACRyan_Mikael, 29 October 2010 - 10:32.
Postad 29 October 2010 - 10:37
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Beställt en AC Ryan Playon!HD - utan HDD + Western Digitial Caviar® Green 2TB för jag ville ha lagringsutrymmet och fil kompabiliteten.Hoppas nu att inte fläkten surrar för mycket då surar jag .Sen ska det också bli en HRT Music Streamer II.Får väl återkoma om fläktljudet när jag fått den.
Fick den i går.Komplett är ju supersnabba på att skicka .Hursomhelst tycker jag verkligen inte att fläkten är högljudd.Hör den inte alls ska jag säga.Det kanske är annorlunda om man bor mitt i skogen och hemmets ljud ambience är ljudlöst?Det som varit dåligt efter att jag bara testat den ett tag är väl att manualen är verkligen billig.Menjag tror jag kommer att trivas merd den här.
Jag vet att det finns kräsna människor när det kommer till ljud. Därför ville jag inte lova för mycket  Håller med när det kommer till manualen. Den är även rätt gammal nu. Det har hänt en del sedan dessa spelare släpptes med firmware och nya funktioner. Finns i alla fall forum, e-post och telefon support för frågor som uppstår.
Postad 30 October 2010 - 11:21
Unregistered409cb17f
-
Unregistered409cb17f
-
Användare
-
-
169 inlägg
Hej,
Svaret på ditt problem är att du säkerligen sitter på r. 3582 firmware och de är tyvärr något vi inte är stolta över. Uppgradera till denna version -> http://www.acryan.co...php?f=44&t=9237
Instruktioner står i URL:en. Du kommer inte behöva 'fylla ut' dina filmer efter denna uppdatering, samt att inställningen med skärmen är tillbaks. Så löser båda problemen.
Hur du installerar -> Ladda ner/packa upp i 'root' katalogen i en USB-sticka. Koppla in din USB-sticka till din Playon!HD -> Gå till Setup>System>System update.
Notera att du måste ha r. 3582 eller r. 4090 före du installerar dessa. Är bara en uppgradering! Du ser du nuvarande version ifall du går till Setup>System>Systeminfo>Software version.
Mvh Mikael
Supertack, installerade denna och nu funkar det klockrent igen och jag behöver inte anv. overscan funktionen på min TV
Postad 31 October 2010 - 12:39
Firre77
-
Firre77
-
Användare
-
-
241 inlägg
Sitter o lurar på om man "behöver"  en mediaspelare till.. Lite sugen på att testa HD Mini'n.
Men en fråga skulle behöva ha svar innan inköp.
Har AC Ryan vaknat och insett att det finns något som heter OSx, som inte kör ntfs, fat o allt vad det heter. Utan något så finurligt som "Mac OS Extended"?? Vet som sagt att stödet har saknats innan och därför styrt undan dessa spelare...
Och när jag ändå har frågestund... Sitter i dag på en WD Hd Live, där man med hjälp av 120X180 jpeg's i samma mapp som tex film filen får en fin liten thumbnail. Är det något HD mini'n stöder? Som jag förstår det har den "jukebox browsing" där man tydligen kan få en liten mer snyggare översyn av sina filer. Hur lirar det med mina covers jag på diskarna i dag? Bara o skrota och börja om??
Tack för svar...
Postad 01 November 2010 - 11:52
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Sitter o lurar på om man "behöver" en mediaspelare till.. Lite sugen på att testa HD Mini'n. Men en fråga skulle behöva ha svar innan inköp. Har AC Ryan vaknat och insett att det finns något som heter OSx, som inte kör ntfs, fat o allt vad det heter. Utan något så finurligt som "Mac OS Extended"?? Vet som sagt att stödet har saknats innan och därför styrt undan dessa spelare...
Och när jag ändå har frågestund... Sitter i dag på en WD Hd Live, där man med hjälp av 120X180 jpeg's i samma mapp som tex film filen får en fin liten thumbnail. Är det något HD mini'n stöder? Som jag förstår det har den "jukebox browsing" där man tydligen kan få en liten mer snyggare översyn av sina filer. Hur lirar det med mina covers jag på diskarna i dag? Bara o skrota och börja om?? 
Tack för svar...
Hejsan, Lite osäker på vad du menar med 'Mac OS Extended'? Vi har rätt nyligen lagt till +HFS support som är ett filsystem till Mac OS ifall jag inte minns fel. Annars vet jag inte. Är inte alls hajs på Mac och allt som hör till  Du har liknande stöd i Mini som du har med WD live = Bilder i en katalog som automatiskt visar 1x bild/katalog för att få fram en liten thumbnail som enkel/snabb variant för att kika filmer/serier i kataloger. Du har även 3 andra sätt att 'browsa' filmer/serier. 1. Du har 'Media Library' som automatiskt hämtar all lokal media (inte nätverk) som du har lagrad och sorterar upp efter bokstavsordning. Ett exempel: http://media.photobu...an/PICT2048.jpg2. Du har även YAMJ(Yet another Movie Jukebox). Bra för filmer och överblick! Du måste med detta sätt installera en klient i din PC föra att bygga ditt film arkiv med bilder. Har 'steg för steg' guider på Engelska för detta. Är lite mer 'pill' men ser snyggt ut när du är klar. Googla lite YAMJ bilder så får du exempel. Ett exempel: http://www.compafric...rnhour_yamj.jpg3. Du har även ThumbGen som är en förenklad men 'snyggare' variant av YAMJ och min personliga favorit. Även här måste du installera en klient på din PC för att styra upp ditt bibliotek. Ett exempel: http://i41.tinypic.com/352neqc.jpgMvh Mikael
Postad 01 November 2010 - 13:12
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har precis införskaffat mig en AC - Ryan Playon HD
som jag själv satte in en 1,5 Tb disk i.
Fungerar förträffligt och är supernöjd.
Kör betan Firmware_PV73100_v7.3.4.r4368_European
Men jag har en synpunkt som säkert går att ordna.
När man bläddrar i huvudmenyerna under Brows ex och skall välja HDD och undermenyerna så syns knappast vad man har valt. Finns det något skins för att förbättra detta?
När kommer det svenska menyer så min fru fixar den?
Går det att förändra layouten i huvudmenyerna? med andra skins?
Går det att fixa skiftningarna på Audio ut SPIF mellan passtrought och ch2 med ett auto så man slipper ändra för ljud ut beroende på vad mediat är codat med? dvs så att den ändrar själv efter typ av ljud
Finns det möjlighet att få in spotefy/youtube/internet streaming i den då skulle den vara en fulländad maskin.
Annars är jag helt såld på den slut med USBminnen och Hårdiskar samt DVDer som man inte hittar sina fodral till.
Postad 02 November 2010 - 09:34
gregerartursson
-
gregerartursson
-
Rookie
-
1 inlägg
Halloj,
Jag skulle behöva bekräfta två frågor kring Playon-modellerna:
- Är det endast AC Ryan Playon! HD som har FTP stöd, eller har även Mini-varianten det?
- Kan FTP-servern hantera externa hårddiskar? I mitt scenario ämnar jag endast använda externa hårddiskar (oavsett om jag köper Mini eller HD).
Tack!
Postad 02 November 2010 - 13:36
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Hej, ska med största sannolikhet åka o köpa en AC Ryan PlayOn!HD imorgon. Verkar vara en av de mest felfria spelarna just nu. Men en sak undrar jag, kommer det att funka smidigt att streama från min NAS ? Har en qnap ts-219p.
Postad 02 November 2010 - 17:10
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Har också bestämt mig för en Ac ryan.. Vilken Modell det blir är jag fortfarande osäker på....
Har därmed några frågor som ni jätte gärna får svara på....
1. Kommer koppla in en del externa hårddiskar, som jag pluggar in via usb. Hur bra flyter filmerna på via usb, både mindre dvdrip till större blurayrip/hd? Behöver man kanske en intern hårddisk att lägga in filmerna på?
2. Hur lång överförshastighet är det t.ex på 4 gig (till den intern hårddisk, från en extern)
3. Hur bra är menyerna? Enkla ooch bra eller? Är det smidigt att röra sig i menyerna med fjärrkontrollen?
4. På iso filer, vob/ifo, mkv-filer... Innehåller dessa menyer?
5. När det gäller vob/ifo filer.. Lägger man då in hela mappen i spelaren/externa hårddisken?
Som sagt vore jätte tacksam om ni kunde svara på m ina frågor....
/ Johan
Postad 02 November 2010 - 23:05
TbX
-
TbX
-
Användare
-
-
190 inlägg
jag fyller på med lite frågor
går det att koppla in en br drive via usb och köra köpe skivor?
kan den köra br folder med menyer ?
om den kör Br folder/iso funkar text?
mvh Tomas
Postad 04 November 2010 - 19:36
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Upplever upplösningen i menyerna vara rätt låg. Det går inte att öka den? Har provat att ändra inställningarna för video-output och TV-system men utan skillnad.
Postad 05 November 2010 - 00:16
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Har märkt en sak när man kollar på en film med separat text, alltså srt-fil. När det ska vara kursiv text så är den inte det utan det enda som händer e att man får se några tecken som e först o sist i meningarna. Ser ut typ så här: </i> Gissar på att det ska vara kursiv egentligen för det är typ när det är en berättarröst som detta händer.
Nån som vet varför det är så?
Redigerat av zitzo, 05 November 2010 - 00:17.
Postad 08 November 2010 - 16:00
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag har precis införskaffat mig en AC - Ryan Playon HD
som jag själv satte in en 1,5 Tb disk i. Fungerar förträffligt och är supernöjd. Kör betan Firmware_PV73100_v7.3.4.r4368_European
Men jag har en synpunkt som säkert går att ordna. När man bläddrar i huvudmenyerna under Brows ex och skall välja HDD och undermenyerna så syns knappast vad man har valt. Finns det något skins för att förbättra detta?
När kommer det svenska menyer så min fru fixar den?
Går det att förändra layouten i huvudmenyerna? med andra skins?
Går det att fixa skiftningarna på Audio ut SPIF mellan passtrought och ch2 med ett auto så man slipper ändra för ljud ut beroende på vad mediat är codat med? dvs så att den ändrar själv efter typ av ljud
Finns det möjlighet att få in spotefy/youtube/internet streaming i den då skulle den vara en fulländad maskin.
Annars är jag helt såld på den slut med USBminnen och Hårdiskar samt DVDer som man inte hittar sina fodral till.
Hejsan, Även fast jag har negativa svar här så hoppas jag att du förblir nöjd! När det kommer till menyer samt GUI/skins etc. Så går det just nu inte att göra så mycket på egen hand. Ni får stå ut med hur det ser ut ett tag till, sååå hemskt hoppas jag att den inte är i nuläget  Men jag kan i alla fall säga att vi jobbar med något nytt men kan inte säga så mycket mer just nu. Men jag är positiv till att det kommer! Detta är något jag personligen försöker skynda fram! Du skall inte behöva ändra din 'audio output' för att skifta mellan fler kanaler i ditt ljud till färre kanaler -> Surround->Stereo. Ifall du har detta problem så är det för att det just nu finns en 'bug' som vi försöker fixa med samarbeta med realtek. Finns ingen 'auto' för detta just nu. Du kan skifta till äldre/nyare firmware för att få bukt med detta problem. Ifall du just nu sitter på nyare SDK 3.0 firmware så kan du nedgradera dig till SDK 2.0 baserade firmware för att slippa denna bug. Jag rekommenderar r. 4318 (-> http://www.acryan.co...php?f=44&t=6510 ) ifall du vill göra detta. Just nu har vi inga 'Browser' möjligheter i våra spelare. Vi har experimenterat med detta i tidigare versioner och du kan säkerligen med lite sök i våra forum i alla fall hitta youtube stöd ifall du verkligen är intresserad. Jag har läst om detta tidigare. Men officiellt så finns det inte just nu. Något som också kan ändras framöver. Svensk översättning av menyer är något som jag inte har status på just nu. Jag vet att vi nyligen fick klart Norksa/Danska menyer och kommer att ta upp denna fråga igen när tillfälle ges. Mvh Mikael
Postad 08 November 2010 - 16:24
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Halloj,
Jag skulle behöva bekräfta två frågor kring Playon-modellerna:
- Är det endast AC Ryan Playon! HD som har FTP stöd, eller har även Mini-varianten det?
- Kan FTP-servern hantera externa hårddiskar? I mitt scenario ämnar jag endast använda externa hårddiskar (oavsett om jag köper Mini eller HD).
Tack!
Hej, Bara Playon!HD har FTP stöd eftersom du behöver en intern hård disk för detta. Du kan heller inte komma åt externa hård diskar via FTP klienten. Du kan dock komma åt dina externa hård diskar via Samba protokollet genom att bläddra via ditt nätverk. Hej, ska med största sannolikhet åka o köpa en AC Ryan PlayOn!HD imorgon. Verkar vara en av de mest felfria spelarna just nu. Men en sak undrar jag, kommer det att funka smidigt att streama från min NAS ? Har en qnap ts-219p. 
Hej, I normala fall så skall det inte vara några problem. Du behöver bara se till att du kopplar din Playon!HD till ditt nätverk och sedan ställer in 'Nas Mode On' under Setup>Network inställningar. Vi har även en QPNAP TS-459 Pro som vi använder själva i vårat kontor. Mvh Mikael
Postad 08 November 2010 - 17:51
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har också bestämt mig för en Ac ryan.. Vilken Modell det blir är jag fortfarande osäker på....
Har därmed några frågor som ni jätte gärna får svara på....
1. Kommer koppla in en del externa hårddiskar, som jag pluggar in via usb. Hur bra flyter filmerna på via usb, både mindre dvdrip till större blurayrip/hd? Behöver man kanske en intern hårddisk att lägga in filmerna på?
2. Hur lång överförshastighet är det t.ex på 4 gig (till den intern hårddisk, från en extern)
3. Hur bra är menyerna? Enkla ooch bra eller? Är det smidigt att röra sig i menyerna med fjärrkontrollen?
4. På iso filer, vob/ifo, mkv-filer... Innehåller dessa menyer?
5. När det gäller vob/ifo filer.. Lägger man då in hela mappen i spelaren/externa hårddisken?
Som sagt vore jätte tacksam om ni kunde svara på m ina frågor....
/ Johan
Hej, 1. Svårt att säga exakt. Men rent generellt klarar en USB-hård disk runt 25MB/s. Det är inte många filer som skulle kräva mer. Ifall du är en person som har tillgång till mycket hög kvalitet när det kommer till dina filer så kanske det skulle vara bättre med en intern hård disk för att vara säker. Nu pratar jag enbart om Bluray och högre. DVD.iso/kataloger skall inte vara några problem alls. 2. Tog mig 6 minuter och 20sek att föra över 4.5GB när jag testa precis. Kan skilja lite speciellt ifall det är många små filer. 3. Menyerna är helt ok ifall du frågar mig. Men skulle kunna förbättra lite genvägar och utseende till viss del. Något som vi förhoppningsvis kan ändra snart. 4. Filer som stödjer menyer som t.e.x DVD filmer har vi fullt stöd till. Bluray menyer har vi enbart en 'lite' version. Våra spelare stödjer inte flash och därav kan vi inte ha 'full' Bluray meny stöd, utan en bantad variant. 5. Ifall de är en 'katalog' form så spelar våra spelare upp hela katalogen automatiskt. Du kan även gå till individuella filer och spela upp dem när filsystemet är uppbyggt i katalog form. Båda funkar. Mvh Mikael jag fyller på med lite frågor
går det att koppla in en br drive via usb och köra köpe skivor?
kan den köra br folder med menyer ?
om den kör Br folder/iso funkar text?
mvh Tomas
Hej, Du kan koppla in en USB-DVD och köra egna skivor. Det ä olagligt för en mediaspelare att koda av köpta skivor och därför har vi givetvis inte stöd för det. Du kan dock spela av egna brända skivor som inte har kopierings skydd. Jag har aldrig testat en BR-spelare så jag vet inte ifall den funkar likadant. Mvh Mikael Upplever upplösningen i menyerna vara rätt låg. Det går inte att öka den? Har provat att ändra inställningarna för video-output och TV-system men utan skillnad.
Hej, Menyerna är gjorda så att de skall se bra ut i HD. Det enda du kan göra att är välja rätt upplösning till din TV. Du får helt enkelt hoppas att våra nästa generation GUI ser bättre ut. Fick precis bekräftat att det skall vara på ingång och förhoppningsvis inom en månad. Detta är alltså 5 minuter sen jag hörde  Mvh Mikael Har märkt en sak när man kollar på en film med separat text, alltså srt-fil. När det ska vara kursiv text så är den inte det utan det enda som händer e att man får se några tecken som e först o sist i meningarna. Ser ut typ så här: </i> Gissar på att det ska vara kursiv egentligen för det är typ när det är en berättarröst som detta händer.
Nån som vet varför det är så?
Hej, Detta beror nog på din firmware. Det är en bugg som vi märkt dök upp nu i senaste versionerna. Det är när det skall vara kursiv text i dina undertexter som det blir ett litet fel. Du kan nedgradera till äldre firmware ifall du vill slippa just detta problem. Mvh Mikael
Postad 08 November 2010 - 20:24
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Om man nu skulle vilja nergradera för att skippa srt-buggen, vilken firmware är den bästa i så fall??
Postad 09 November 2010 - 10:09
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Om man nu skulle vilja nergradera för att skippa srt-buggen, vilken firmware är den bästa i så fall??
Hej, Beror på lite hur du använder din spelare. Men ifall minnet inte sviktar nu så både r. 3582 samt r. 4318 till Playon!HD borde vara utan kursiv buggen. Jag skulle dock inte köra annat än. r 4368 just nu ifall du enbart har strul med kursiv buggen. Men du får ju göra precis som du vill  Mvh Mikael
Postad 09 November 2010 - 14:44
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hejsan,
Även fast jag har negativa svar här så hoppas jag att du förblir nöjd!
När det kommer till menyer samt GUI/skins etc. Så går det just nu inte att göra så mycket på egen hand. Ni får stå ut med hur det ser ut ett tag till, sååå hemskt hoppas jag att den inte är i nuläget Men jag kan i alla fall säga att vi jobbar med något nytt men kan inte säga så mycket mer just nu. Men jag är positiv till att det kommer! Detta är något jag personligen försöker skynda fram!
Du skall inte behöva ändra din 'audio output' för att skifta mellan fler kanaler i ditt ljud till färre kanaler -> Surround->Stereo. Ifall du har detta problem så är det för att det just nu finns en 'bug' som vi försöker fixa med samarbeta med realtek. Finns ingen 'auto' för detta just nu. Du kan skifta till äldre/nyare firmware för att få bukt med detta problem. Ifall du just nu sitter på nyare SDK 3.0 firmware så kan du nedgradera dig till SDK 2.0 baserade firmware för att slippa denna bug. Jag rekommenderar r. 4318 (-> http://www.acryan.co...php?f=44&t=6510 ) ifall du vill göra detta.
Just nu har vi inga 'Browser' möjligheter i våra spelare. Vi har experimenterat med detta i tidigare versioner och du kan säkerligen med lite sök i våra forum i alla fall hitta youtube stöd ifall du verkligen är intresserad. Jag har läst om detta tidigare. Men officiellt så finns det inte just nu. Något som också kan ändras framöver.
Svensk översättning av menyer är något som jag inte har status på just nu. Jag vet att vi nyligen fick klart Norksa/Danska menyer och kommer att ta upp denna fråga igen när tillfälle ges.
Mvh Mikael
Tack för dina svar Jag kör redan denna Firmware som du refererade till. men förstärkningen av menyvalen skulle uppskattas. //NYDK
Postad 11 November 2010 - 09:29
Oldis
-
Oldis
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej
Efter läst allt gott om denna, övergav jag min WD och införskaffade denna med HD.
Blev lite besviken då den inte vill spela mina ts filer från min Vantage satellit box, detta klarade WD utan problem.
Men jag har en annan fråga som jag går bet på.
Hur loggar jag in på min spelare via nätverket?
jag kan nå mina datorer från spelaren, men vill nå spelaren från en dator. har förstått att det inte går att byta namn på "WORKGROUP" i spelaren på ett enkelt sätt så jag lade en av mina datorer i WORKGROUP, men den hittar inte spelaren, det går utmärkt att pinga spelaren från datorerna. Anledningen är att jag inbillar mig att det är enklare med filöverföringen o skapa kataloger från datorns gränssnitt än spelarens gränssnitt.
Kör trådlöst, om det spelar någon roll
Tacksam för hjälp
Oldis
Postad 11 November 2010 - 17:13
Oldis
-
Oldis
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej Efter läst allt gott om denna, övergav jag min WD och införskaffade denna med HD. Blev lite besviken då den inte vill spela mina ts filer från min Vantage satellit box, detta klarade WD utan problem. Men jag har en annan fråga som jag går bet på. Hur loggar jag in på min spelare via nätverket? jag kan nå mina datorer från spelaren, men vill nå spelaren från en dator. har förstått att det inte går att byta namn på "WORKGROUP" i spelaren på ett enkelt sätt så jag lade en av mina datorer i WORKGROUP, men den hittar inte spelaren, det går utmärkt att pinga spelaren från datorerna. Anledningen är att jag inbillar mig att det är enklare med filöverföringen o skapa kataloger från datorns gränssnitt än spelarens gränssnitt. Kör trådlöst, om det spelar någon roll Tacksam för hjälp Oldis
Kan svara mig själv om att logga in på AC Ryan via nätverk från annan dator Jag hade uppdaterat till en senare firmware, där Samba inte syntes om det var on eller Off, läste också att ibland får man köra uppdatering två ggr. Skulle köra den för andra gången när jag upptäckte att det fanns något som heter "Extension Package Upgrade", körde detta också o då installerades en massa, bl a något med Samba. Efter detta var det inga problem att logga in, oavsett Workgroup. Låt oss bara hoppas att detta löste mitt problem med ts-filerna också, annars har jag ett digert jobb att konvertera allt till mkv... Oldis
Postad 11 November 2010 - 17:24
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Kan svara mig själv om att logga in på AC Ryan via nätverk från annan dator Jag hade uppdaterat till en senare firmware, där Samba inte syntes om det var on eller Off, läste också att ibland får man köra uppdatering två ggr. Skulle köra den för andra gången när jag upptäckte att det fanns något som heter "Extension Package Upgrade", körde detta också o då installerades en massa, bl a något med Samba. Efter detta var det inga problem att logga in, oavsett Workgroup. Låt oss bara hoppas att detta löste mitt problem med ts-filerna också, annars har jag ett digert jobb att konvertera allt till mkv... Oldis
Vilken fw uppdaterade du till? Verkar intressant att det kommer extra saker vid en andra uppdatering. . .
Postad 11 November 2010 - 23:49
JICA
-
JICA
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej, jag har precis registrerat mig som medlem i formumet. Spännande!
Jag planerar att köpa en AC Ryan Playon!HD Mini. Om man vill köra trådlös uppkoppling måste man köpa Ryans egna trådlösa AC Ryan Wireless-N USB Adapter eller fungerar det med andra standard fabrikat på marknaden? Ryans egna var nämligen slutsålda där jag skulle köpa huvudenheten.
Tacksam för svar.
Postad 12 November 2010 - 09:20
Oldis
-
Oldis
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Vilken fw uppdaterade du till? Verkar intressant att det kommer extra saker vid en andra uppdatering. . . 
Uppdaterade till r3875, vet inte om det är nån extra funktion eller vad, tror inte det valet fanns med innan uppdateringen. Men efter detta så fanns Samba tillgängligt för On/Off
Postad 12 November 2010 - 10:44
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Bra att du löste det. Ibland när man uppdaterar firmware så kan det behövas att göra det 2 gånger för att 'NAS Mode' inte fungerar första gången. Den installerar inte något 'nytt' andra gången. En bugg som är helt ofarlig. Mvh Mikael
Postad 12 November 2010 - 10:49
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej, jag har precis registrerat mig som medlem i formumet. Spännande!
Jag planerar att köpa en AC Ryan Playon!HD Mini. Om man vill köra trådlös uppkoppling måste man köpa Ryans egna trådlösa AC Ryan Wireless-N USB Adapter eller fungerar det med andra standard fabrikat på marknaden? Ryans egna var nämligen slutsålda där jag skulle köpa huvudenheten.
Tacksam för svar.
Hejsan, Officiellt stöder vi Realtek baserade 'dongles'. Du kanske kan kolla fler återförsäljare ifall de har våran dongles inne? Ifall du behöver hjälp att hitta en så skicka ett PM. Du kan även kolla denna tråd -> http://www.acryan.co...mpatible dongle Ifall du vill kolla andra som fungerar. Men det är på egen risk eftersom vi inte kunnat testa det själv. Mvh
Postad 12 November 2010 - 10:55
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hejsan, Till er som inte är jätte nöjda med nuvarande GUI (lite svårt att se menyval etc) borde kolla in våran kommande Playon!GUI 2.0 som vi hoppas kunna lansera inom 1-2 månader till alla våra spelare. Ni hittar information och bilder i följande länkar. Detta lanseras i samband med en ny produkt som vi släpper. Men mest för GUI/meny som jag länkar er http://www.acryan.co...hp?f=143&t=9551& http://www.playonhd....yonhdessential/Mvh Mikael
Postad 12 November 2010 - 12:55
Oldis
-
Oldis
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Bra att du löste det. Ibland när man uppdaterar firmware så kan det behövas att göra det 2 gånger för att 'NAS Mode' inte fungerar första gången. Den installerar inte något 'nytt' andra gången. En bugg som är helt ofarlig.
Mvh Mikael
Tack Du kanske kan hjälpa mig med mitt andra problem.... Har en Vantage satelitbox med hårdisk. Spelar in program i ts eller trp format. Dessa filer kan jag ej spela upp i AC Ryan, dom går o spela upp i andra mediaspelare typ WD och i datorn utan problem. Om jag konverterar dem till mkv eller annat format så går det bra att spela upp. Oldis
Postad 12 November 2010 - 15:14
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hejsan!
Kan AC - Ryan Playon HD spela upp hela bluray filmer (runt 50 gig) via den interna hårddisk (när man fört över filmen dit). Om man t.ex har en bakup på sina film på datorn?
Vad är det för videoformat på en hel bluray film?
/ Johan
Postad 12 November 2010 - 16:43
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tack Du kanske kan hjälpa mig med mitt andra problem.... Har en Vantage satelitbox med hårdisk. Spelar in program i ts eller trp format. Dessa filer kan jag ej spela upp i AC Ryan, dom går o spela upp i andra mediaspelare typ WD och i datorn utan problem. Om jag konverterar dem till mkv eller annat format så går det bra att spela upp. Oldis
Hejsan, Officiellt så stödjer vi båda formaten som du frågar efter. Men det kan skilja sig väldigt mycket i inställningar i själva filen som gör att våra eller andra spelare in kan spela upp dem. Det enda säkra sättet för mig att svara på denna fråga är ifall du kan skicka nått exempel på .ts samt . trp format som du inte kan spela. Det räcker med ett par sekunder för jag kommer bara titta på innehållet i filen. Ifall du kan spela in en kort snutt på varje format och ladda upp till http://www.mediafire.com eller liknade och sedan skicka ett PM med länk så kommer jag att kunna svara mer exakt vad som händer, eller i detta fall inte händer! ;/ Hejsan!
Kan AC - Ryan Playon HD spela upp hela bluray filmer (runt 50 gig) via den interna hårddisk (när man fört över filmen dit). Om man t.ex har en bakup på sina film på datorn? Vad är det för videoformat på en hel bluray film?
/ Johan
Jag har inga filer som är större än 50GB. Men alla Bluray filmer jag har i både BD.ISO samt BD-folder fungerar att spela upp via interna hårddisken. De är mellan 35-48GB i storlek. Bluray är oftast i .M2TS eller BD.ISO. Mvh Mikael
Postad 13 November 2010 - 17:58
JICA
-
JICA
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej, jag skaffade mig en PlayonHD igår. Vilken fin maskin! Jag har dock ett problem. När jag ska spela upp video från en nätverkshårddisk (via trådlös uppkoppling) så får jag inte ljudet att fungera i TVn. Jag har provat alla tre inställningarna för ljudet via HDMI men det funkar inte. Dock när jag prova pass through så funkar det ca 10 sek sedan blir det tyst. Någon som har råkat ut för samma sak? Vad kan man göra? Filerna är i formatet M2TS.
Redigerat av JICA, 13 November 2010 - 18:01.
Postad 13 November 2010 - 18:10
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Hej, har en Playon HD och har vart jättenöjd. Men idag inträffade ett fel. När jag startade den så kom det upp att man skulle välja meny språk, och sen nätverksinställningar. Alltså så som det gör när man startar den första gången. Jag fyllde i allt och gick sen in i browsern för att fixa i ordning genvägarna till min nas. När jag har gjort första genvägen och väljer att spara så startar spelaren om och meny språk och nätverksvalet kommer tillbaka. Och så gjorde den varje gång. Ska nu testa att köra in firmwaren en gång till och se om det löser problemet. Hoppas det inte e massa strul med denna spelaren, har haft höga förhoppningar om den.
Postad 14 November 2010 - 17:28
joakim_ni
-
joakim_ni
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Köpte en Playon igår. Inwarehouse hade den som lördagsgodis.
Det innebar att man fick "lådan" + en 1 tb HDD för ca 1500:-
Nu väntar jag med späning på att få testa den ordentligt!
Postad 15 November 2010 - 06:37
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Någon snälla ??
Kan man adda flera diskar och med Jukebox t.ex lista alla filmer vill inte gå in på varje disk för att spela upp en film och så råkar just den filmen vara på en annan disk, jobbigt om man har 600 + filmer på flera diskar.
Nas är inget alternativ har haft och var inte alls nöjd.
Redigerat av motif, 16 November 2010 - 07:11.
Postad 16 November 2010 - 12:14
Roger_O
-
Roger_O
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Har problem med att få min PlayonHD att spela upp DVD-ISO filer, i jukeboxen finns de inte med. Har den senaste firmwaren installerad. Det spellar ingen roll om jag har filändelsen .iso eller .img. Det jag har hittat på nätet så svarar någon som heter A.C.Ryan Mikael (hoppas det är samma trevliga kille som ovan)på Sweclockers hemsida 10-10-14: "A.C Ryans spelare spelar för tillfället inte upp .img filer." Frågan på Sweclockers forumÄr det så att det inte fungerar just nu eller är det ett handhavande fel från min sida? Tacksam för svar om någon har koll på läget. /Roger
Redigerat av Roger_O, 16 November 2010 - 12:15.
Postad 16 November 2010 - 14:15
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej!
Har problem med att få min PlayonHD att spela upp DVD-ISO filer, i jukeboxen finns de inte med. Har den senaste firmwaren installerad. Det spellar ingen roll om jag har filändelsen .iso eller .img.
Det jag har hittat på nätet så svarar någon som heter A.C.Ryan Mikael (hoppas det är samma trevliga kille som ovan)på Sweclockers hemsida 10-10-14:
"A.C Ryans spelare spelar för tillfället inte upp .img filer." Frågan på Sweclockers forum
Är det så att det inte fungerar just nu eller är det ett handhavande fel från min sida?
Tacksam för svar om någon har koll på läget.
/Roger
Fick samma problem som du. Lösningen var att jag testade dessa filer från en PC med VLC player och fick då klart för mig att filerna var skadade i filkopieringen. Samba servern är lite lurig om filen skitersig i kopieringen. numer så kopierar jag upp till boxen och sedan testar jag med VLC från datorn innan jag tar bort rippen. Rippar ner orginalerna med dvd decrypter till ISO fungerar klockrent.
Postad 17 November 2010 - 09:44
Roger_O
-
Roger_O
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick samma problem som du. Lösningen var att jag testade dessa filer från en PC med VLC player och fick då klart för mig att filerna var skadade i filkopieringen. Samba servern är lite lurig om filen skitersig i kopieringen. numer så kopierar jag upp till boxen och sedan testar jag med VLC från datorn innan jag tar bort rippen. Rippar ner orginalerna med dvd decrypter till ISO fungerar klockrent.
Hej! Hittade lösningen på mitt problem i en annan tråd på Sweclokers, det var A.C.Ryan Mikael och Linkarnnr3 som svarde följande. "Vill du fortfarande bytan namn på filerna så går du på mappalternativ i kontrollpanelen och väljer fliken visning och avmarkerar "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"¨. Nu kan du byta filtilläg på alla filer ('ven mera känsliga filer), så om du inte är en van annvändare så kan du markera den sen igen när du är klar!" "För att förtydliga .img frågan. Man måste byta namn ifrån .img till .iso så skall det fungera. Precis som föregående talare förklara så måste man ändra i sina map alternativ i Windows för att kunna göra det. Klipp/klistrat -> "Vill du fortfarande byta namn på filerna så går du till map alternativ i kontrollpanelen och väljer fliken visning och av markerar "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"" Så det jag lyckades med eftersom jag hade glömt att visa filnamnmnstillägget var att när jag döpte om filen från film.img till film.iso så blev det film.iso.img detta hade spelaren minst sagt problem med. Nu efter mitt hjärnsläpp så funkar det kanon! /Roger
Redigerat av Roger_O, 17 November 2010 - 09:53.
Postad 17 November 2010 - 10:28
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej, jag skaffade mig en PlayonHD igår. Vilken fin maskin! Jag har dock ett problem. När jag ska spela upp video från en nätverkshårddisk (via trådlös uppkoppling) så får jag inte ljudet att fungera i TVn. Jag har provat alla tre inställningarna för ljudet via HDMI men det funkar inte. Dock när jag prova pass through så funkar det ca 10 sek sedan blir det tyst. Någon som har råkat ut för samma sak? Vad kan man göra? Filerna är i formatet M2TS.
Hejsan, Det låter som du försöker dig på det omöjliga. .M2TS är oftast väldigt krävande filer och du måste nog ha minst trådad kabel för att det skall flyta utan video/audio problem. I vissa fall även USB/Intern hårddisk. Beror på filen i sig. Hej, har en Playon HD och har vart jättenöjd. Men idag inträffade ett fel. När jag startade den så kom det upp att man skulle välja meny språk, och sen nätverksinställningar. Alltså så som det gör när man startar den första gången. Jag fyllde i allt och gick sen in i browsern för att fixa i ordning genvägarna till min nas. När jag har gjort första genvägen och väljer att spara så startar spelaren om och meny språk och nätverksvalet kommer tillbaka. Och så gjorde den varje gång. Ska nu testa att köra in firmwaren en gång till och se om det löser problemet. Hoppas det inte e massa strul med denna spelaren, har haft höga förhoppningar om den.
Hej, Tror vi redan löste ditt problem med att ominstallera ditt firmware? Känner igen frågan. Ifall det inte var du så är det min rekommendation  Någon snälla ??
Kan man adda flera diskar och med Jukebox t.ex lista alla filmer vill inte gå in på varje disk för att spela upp en film och så råkar just den filmen vara på en annan disk, jobbigt om man har 600 + filmer på flera diskar. Nas är inget alternativ har haft och var inte alls nöjd.
Hej, Det går men är lite klurigt då du måste ändra lite manuellt i filer. Jag har inte testat detta själv och har inte riktigt tiden att börja testa med detta just nu. Vi har många väldigt duktiga personer som kan hjälpa dig på vårat officiella forum ifall du klarar dig på Engelska -> http://www.acryan.co...php?f=95&t=8543Du har även YAMJ sektionen här -> http://www.acryan.co...wforum.php?f=95 där du kan ställa frågor ifall något du undrar inte finns redan frågat/svarat. Ifall du inte lyckas på egen hand, samt ingen svarar på dina frågor angående detta så får du hojta till i PM så får jag försöka ta mig tid framöver! Mvh Mikael
Postad 17 November 2010 - 14:54
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
EN fråga till ACRyan_MikaelFinns det en möjlighet att beta testa det nya GUI 2.0 ? innan officiell release. Det såg nice ut. Sen jag införskaffade min Playon HD så är jag såld på den och lagt åtskilliga timmar på ripning, YAMJ och Tumbgen Även köpt en mini till sovrummet som jag skall installera ikväll. Ganska snabbt tror jag (Ny firware och plugga i kablarna) Min Son tycker äntligen så slipper man leta dvd:er som inte finns i sina fodral ,har en dotter/fru som inte e så noga med vilket fodral de stoppar tillbaka den i. Sonen använder sin Dator och kör iso:n med VLC och det fungerar förträffligt. Ett tips: ni som kör YAMJ "Merga" den med ac ryans version och den nya från den officiella sidan så fungerar den lite bättre Med Filmdelta dvs plot på svenska osv efter lite ändringar i config filen
Postad 17 November 2010 - 22:01
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Har stött på ett problem till. Jag har införskaffat mig ett par trådlösa hörlurar, men jag får inget ljud. Jag använder mig utav en Supra kabel som är toslink-3,5mm. När jag har lurarna inkopplade till min reciver i vardagsrummet så funkar det kanon. Går det inte att köra ut ljudet direkt från min Ryan mini till mottagarn till lurarna?
Postad 18 November 2010 - 06:14
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Har stött på ett problem till. Jag har införskaffat mig ett par trådlösa hörlurar, men jag får inget ljud. Jag använder mig utav en Supra kabel som är toslink-3,5mm. När jag har lurarna inkopplade till min reciver i vardagsrummet så funkar det kanon. Går det inte att köra ut ljudet direkt från min Ryan mini till mottagarn till lurarna?
Inte för jag vet svaret just i detta fall men av ren logistk tänkande och teknisk nyfikenhet så kan jag tänka mig att det är så enkelt att den bara matar ut ljudet via en utgång, så om du drar ut optiska kabeln så får du säkerligen ljud ?
Postad 18 November 2010 - 14:07
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag har ljud redan från tv:n som den är kopplad till,och ljudet på tv:n funkar fast jag har den optiska kabeln i och hörlurarna igång.
Postad 18 November 2010 - 17:55
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag ser att vi har en "Support" via AC Ryan här i tråden, så jag passar på att fråga lite saker.
Jag har en PlayonHD med 2TB disk. Kör Version r4368
1. Jag kommer inte in på sidan där man skall dona med torrentklienten?
2. Hur gör jag lättast 'snygga' menyer, är det med YAJM. Installerar jag det på POHD Eller min PC?
3. Går det att fixa så texten i listorna blir mindre, just nu så ser jag verkligen inte vad mina filer heter. Filnamnen är för långa så dom heter tex; Hej.Serie.Du.Aer.Bra.S01.E... Väldigt jobbigt att inte veta vad jag slår på. (Kör FÖ 1080p i 60hz)
4. Kommer det komma playback från .RAR? (Som fungerar i XBMC)
5. Kommer man kunna köra delay på ljudet då det kan bli osync ibland. (Väldigt smidigt i tex VLC att bara dra fram/bak ljudet några ms)
Kommer säkert på fler frågor i framtiden, men börjar med dom
Tack på förhand!
Postad 19 November 2010 - 15:01
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
EN fråga till ACRyan_Mikael
Finns det en möjlighet att beta testa det nya GUI 2.0 ? innan officiell release.
Det såg nice ut.
Sen jag införskaffade min Playon HD så är jag såld på den och lagt åtskilliga timmar på ripning, YAMJ och Tumbgen
Även köpt en mini till sovrummet som jag skall installera ikväll. Ganska snabbt tror jag (Ny firware och plugga i kablarna)
Min Son tycker äntligen så slipper man leta dvd:er som inte finns i sina fodral ,har en dotter/fru som inte e så noga med vilket fodral de stoppar tillbaka den i. Sonen använder sin Dator och kör iso:n med VLC och det fungerar förträffligt.
Ett tips: ni som kör YAMJ "Merga" den med ac ryans version och den nya från den officiella sidan så fungerar den lite bättre Med Filmdelta dvs plot på svenska osv efter lite ändringar i config filen
Hejsan, Skoj att höra lite positiv feedback! Glad att du verkar trivas med spelaren  Tack för att du erbjuder att ställa upp! Men vi har inga planer på att beta testa bara Playon!GUI 2.0 för allmänheten. Vi har dock en sluten beta test grupp för allt. Ifall detta är något som intresserar dig så dra ett PM till mig med dina kontakt uppgifter så sparar jag ditt intresse ifall vi kommer att utöka antalet i framtiden! Har stött på ett problem till. Jag har införskaffat mig ett par trådlösa hörlurar, men jag får inget ljud. Jag använder mig utav en Supra kabel som är toslink-3,5mm. När jag har lurarna inkopplade till min reciver i vardagsrummet så funkar det kanon. Går det inte att köra ut ljudet direkt från min Ryan mini till mottagarn till lurarna?
Hej, Jag har inte testat det du försöker dig på. Men inget vi officiellt stödjer och kan inte göra så mycket åt det just nu. Du måste nog köra via en AVR/TV eller liknande för att detta skall fungera. Jag ser att vi har en "Support" via AC Ryan här i tråden, så jag passar på att fråga lite saker.
Jag har en PlayonHD med 2TB disk. Kör Version r4368
1. Jag kommer inte in på sidan där man skall dona med torrentklienten? 2. Hur gör jag lättast 'snygga' menyer, är det med YAJM. Installerar jag det på POHD Eller min PC? 3. Går det att fixa så texten i listorna blir mindre, just nu så ser jag verkligen inte vad mina filer heter. Filnamnen är för långa så dom heter tex; Hej.Serie.Du.Aer.Bra.S01.E... Väldigt jobbigt att inte veta vad jag slår på. (Kör FÖ 1080p i 60hz) 4. Kommer det komma playback från .RAR? (Som fungerar i XBMC) 5. Kommer man kunna köra delay på ljudet då det kan bli osync ibland. (Väldigt smidigt i tex VLC att bara dra fram/bak ljudet några ms)
Kommer säkert på fler frågor i framtiden, men börjar med dom 
Tack på förhand!
Hejsan, Ja, det har blivit lite 'support linjen' här  Mig spelar det ingen roll vart jag svarar så länge det är lugnt för resterande användare. Går även bra att kolla våra officiella support uppgifter via våran hemsida eller vårat forum. 1. Ifall du menar 'Webmangement'? Så behöver du veta din spelares IP adress och det får du via Setup>Network>Wired eller Wireless beroende på vad du använder. Sedan skriver du följande i din webbläsare/utforskare -> http://ipnummer:10242. Vi har två sätt att göra detta på. YAMJ samt Thumbgen. Ger dig vårat officiella exempel nu (Googla Thumbgen ifall du vill testa det också!) -> Hur du kommer igång med YAMJ: Ladda ner klienten och installera till din PC -> http://www.acryan.co...taller1.0.2.zipNär du installerat det så kan du följa följande 'steg för steg' guide -> http://www.acryan.co..._User_Guide.pdfÄr på Engelska men är inte så avancerat samt finns bilder. Ifall du inte får igång det så dra ett PM eller email till mig! 3. Inte just nu. Vi har våran nya meny på ingång Playon!GUI 2.0 som kommer fixa till den biten -> Du kan läsa mer om det här, samt se lite exempel bilder -> http://www.playonhd....yonhdessential/ & http://www.acryan.co...hp?f=143&t=95514. Inte för tillfället och kommer nog inte komma närmaste framtiden vad jag vet. Är lite osäker dock! 5. Ifall du får filer 'osyncade' så har du fel inställningar eller en dålig fil. Ifall detta sker med många eller alla filer så rekommenderar jag dig att testa och byta mellan 50hz/60hz samt 24p mode av/på. Kan även hjälpa att trycka på stop/play. Finns inga inställningar som syncar ljudet genom att välja långsammare/snabbare just nu. Kan vara något som kommer i framtiden med nya SDK/Firmware releaser. Du kan dock synca undertexer ifall det hjälper!  Mvh Mikael
Redigerat av ACRyan_Mikael, 19 November 2010 - 15:04.
Postad 20 November 2010 - 10:21
torhel
-
torhel
-
Rookie
-
1 inlägg
Har nu beställt en playon hd 1tb till kanonpris(1999:-). Ska bli intressant att se ifall den är så lätt att installera som folk säger. Det tråkiga är att instruktionsboken tydligen är på engelska. Vi 50+ är ju inga hejare på teknikengelska.
Men man kan ju få hjälp på detta utmärkta forum.
Tord
Postad 20 November 2010 - 12:33
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har nu beställt en playon hd 1tb till kanonpris(1999:-). Ska bli intressant att se ifall den är så lätt att installera som folk säger. Det tråkiga är att instruktionsboken tydligen är på engelska. Vi 50+ är ju inga hejare på teknikengelska. Men man kan ju få hjälp på detta utmärkta forum.
Tord
Otur att du inte var med på en viss internetshops lördagsgodis för en vecka sedan. Då kostade PlayON HD bara 990kr. Sen köpte jag en 2TB disk till. Allt som allt med frakten blev 1980kr. Det är relativt lätt att få det att rulla. Men om man vill ha det mer 'fint' med menyer så är det mera pill. Ingen kärnfysik direkt, men tidskrävande
Postad 20 November 2010 - 12:38
Larry2k
-
Larry2k
-
Amatör
-
-
69 inlägg
2. Vi har två sätt att göra detta på. YAMJ samt Thumbgen. Ger dig vårat officiella exempel nu (Googla Thumbgen ifall du vill testa det också!) -> Hur du kommer igång med YAMJ:
Ladda ner klienten och installera till din PC -> http://www.acryan.co...taller1.0.2.zip När du installerat det så kan du följa följande 'steg för steg' guide -> http://www.acryan.co..._User_Guide.pdf
Är på Engelska men är inte så avancerat samt finns bilder. Ifall du inte får igång det så dra ett PM eller email till mig!
Hej! Jag har lite funderingar kring YAMJ. Jag har filmer på lite olika hårddiskar (NAS och extern hdd in i NASen), hur gör jag för att få upp samtliga filmer i samma bibliotek på min playon hd? Läste även att det fanns tvixie2playon hd, hur fungerar det? Är det en motsvarighet till YAMJ eller ska man använda båda? Jag är van vid tvixie och vet hur det programmet fungerar. Samt: Igår kollade jag på en film med extern text till. Texten hoppade igång perfekt men efter 1-3 minuter så stängdes texten av. Startade då texten men samma historia igen. Så höll jag på hela filmen (ganska störande). Gick igenom srt-filen för att se om det var något i texten, men såg inget som märkte ut sig. Testade även en annan film och där fungerade texten bra (förutom kursivproblemet). Kör med senaste fw (4368 va?).
Postad 20 November 2010 - 17:00
JICA
-
JICA
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej, jag är ny här och har precis skaffat en AC Ryan PlayonHD. Jag har två frågor:
1. Går det att streama film från nätet direkt till Playon på samma sätt som internetradio? Man kan ju t.ex. streama film till en dator från CDON.COM. Hur kan man göra detta i så falll?
2. Jag tankade ner en film i WMV-format från CDON.se. Denna placerade jag på en USB-disk kopplad till Playon som jag använder som NAS. När jag försöker köra igång filmen så får jag meddelandet FATAL ERROR och filmen körs inte igång. Enligt specifikationen ska ju WMV-format kunna hanteras av enheten. Vad kan vara fel?
Redigerat av JICA, 21 November 2010 - 12:35.
Postad 21 November 2010 - 15:27
Lotus0ne
-
Lotus0ne
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tjenare MHB
Är det bara jag som fått med fel strömadapter när jag köpte en Playon!HD ? Lade märke till det idag när jag äntligen hade tid över för att koppla in den. Kontakten på strömadaptern är bra mycket mindre än själva ingången för ström på spelaren.
Har jag bara haft otur eller är jag bara korkad och har missat något?
Postad 21 November 2010 - 16:28
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Hej!
Fundera på en PlayOn HD. Antingen en Playon HD Mini då jag har filmerna på nätverket.
Har idag en TViX 4100 + en 6500. Har även en Asrocki biorummet som ersatte TViX'en 6500 för ett är sedan. Då slapp jag allt strul med olika FW som funkar olika bra för olika ändamål.
Men en mediaspelare som denna eller TViX har en del fördelar rörande pris, enkelhet m.m. så min fråga är om denna är mycket bättre än en TViX 6500?
Är det stabila FW?
Inga hängningar?
Klarar den BD isos bra?
Är bilden likvärdig med TViX'en för er som sett denna?
Snabb uppstart?
Tyst?
Tack på förhande för eventuella kommentarer-
mvh
T
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|