Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dreambox DM500HD

156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 juli 2010 - 23:52

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

I dagsläget har dom ingen pairing på HD kanalerna.
Det jag nämnde gäller bra ifall dom inför pairing.

Men det där har du skrämts med nu under flera år och inget har hänt, så länge du inte har bevis för att dom ska göra det så tycker jag inte man ska gå ut och göra köpare rädda.

Postad 31 juli 2010 - 00:16

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag säger bara att Dreambox 500HD är FANTASTISK!!!
Viasat Sport HD ser jag via Comhems HD-box medan andra HD-kanaler från Europa fungerar utmärkt via 500HD!
Hoppas att Canal+Sport HD ska direktsända flera sporter i HD-kvalité som La Liga, NBA och ATP Tennis!
NBA sändningar måste inkludera USA-kommentatörer annars är det fiasko!

Postad 31 juli 2010 - 01:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Men det där har du skrämts med nu under flera år och inget har hänt, så länge du inte har bevis för att dom ska göra det så tycker jag inte man ska gå ut och göra köpare rädda.

Säger det inte för att skrämma jag säger IFALL DOM INFÖR och det är ju faktiskt nåt som är CD's egen information + att dom släppt nya CA moduler med stöd för just pairing sen får man ju se när det blir.
Ska man vara petig så kör dom iofs redan med en lättare form av pairing men det hindrar inte att du stoppar kortet i t.ex Dreambox precis som Viasat.
Men som sagt i dagsläget funkar både SD och HD kanaler utmärkt.

Redigerat av Leatherface, 31 juli 2010 - 01:05.

Postad 02 augusti 2010 - 14:17

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag är väldigt ny på det här med Dreambox och egentligen ny på sattelitmottagare överhuvudtaget då jag bott i lägenhet och nu ska flytta till hus.

Funderar på en DM500HD men undrar om det går att spela in från en kanal medan man tittar på en annan? Det finns ju bara en tuner i boxen, men för att kunna göra det som jag vill krävs väl 2st tuners?

Som jag förstått det så kan man, om man vill, koppla upp denna box mot ett nätverk och köra "card shearing" eller vad det heter, men om jag vill köra på vanligt sätt med ett kort från tex Viasat så funkar väl det utan problem det också (förutom HD-kanalerna då vilket stör mig väldigt!)?

När man köpt en extern Sata-HDD så funkar boxen som vilken PVR-box som helst, dvs man kan pausa i program i realtid och man kan spela in via en program-lista osv?

Postad 03 augusti 2010 - 17:01

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Funderar på en DM500HD men undrar om det går att spela in från en kanal medan man tittar på en annan? Det finns ju bara en tuner i boxen, men för att kunna göra det som jag vill krävs väl 2st tuners?

Ja.

Som jag förstått det så kan man, om man vill, koppla upp denna box mot ett nätverk och köra "card shearing" eller vad det heter, men om jag vill köra på vanligt sätt med ett kort från tex Viasat så funkar väl det utan problem det också (förutom HD-kanalerna då vilket stör mig väldigt!)?

Ja.

När man köpt en extern Sata-HDD så funkar boxen som vilken PVR-box som helst, dvs man kan pausa i program i realtid och man kan spela in via en program-lista osv?

Ja.

Postad 03 augusti 2010 - 17:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Du kan spela in flera kanaler samtidigt med 1 tuner också men kanalerna måste ligga på samma transponder.

Cardsharing mot nätverk diskuterar vi inte här.

Du kan inte koppla extern sata hdd då den bara har en mini usb kontakt.
Möjligen om det finns nån slags konverter kanske det går.
Inspelning till nätverksutdelning på dator eller NAS funkar fint annars.

Redigerat av Leatherface, 03 augusti 2010 - 17:53.

Postad 03 augusti 2010 - 18:28

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Inspelning till nätverksutdelning på dator eller NAS funkar fint annars.

Gör det? Även HD-kanalerna?

Jag bökade och stökade som en tok med det på min DM800, men tröttnade till slut och stoppade i en intern disk istället. Men det har alltså blivit bättre med DM500HD?

Postad 04 augusti 2010 - 01:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Hänger mycket på hur bra nätverket är.
Bra router/switch, bra cat5e/cat6 kablar, bra och stabil dator/NAS som man spelar in till.
Finns ett antal options man kan använda då man mountar för att optimera också.
Det funkar utmärkt med min DM8000 iaf att både streama och och spela in då jag testat.
Funkade även från min gamla DM7025 då jag stremade från den till t.ex PS3 för att få ut HD kanalerna.

Redigerat av Leatherface, 04 augusti 2010 - 01:43.

Postad 04 augusti 2010 - 06:58

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Du kan inte koppla extern sata hdd då den bara har en mini usb kontakt.

Men en sån här (typ) funkar väl fint att ansluta via eSATA utgången på boxen?

Postad 04 augusti 2010 - 10:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Justja den hade ESATA då funkar de självklart med såna.

Postad 04 augusti 2010 - 17:32

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Gör det? Även HD-kanalerna?

Jag bökade och stökade som en tok med det på min DM800, men tröttnade till slut och stoppade i en intern disk istället. Men det har alltså blivit bättre med DM500HD?

Det är inte DM 800 det hänger på om det inte funkar att spela in/upp på en NAS i DITT nätverk.
Jag kan spela in/upp HD material på 2st DM800 boxar plus SD material på en DM7020 samtidigt i mitt nätverk från samma NAS . Så..gör om gör rätt.
Det där sista var på skoj, men det funkar att använda en NAS som HDD för bla DM800.

Redigerat av Hakon, 04 augusti 2010 - 17:33.

Postad 05 augusti 2010 - 12:30

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kan man använda en Dreambox till Canal Digital kabel-tv och köra CS?
Är det samma inställningar mm som för Canal Digital via Parabol?

Postad 05 augusti 2010 - 13:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja du kan använda Dreambox till CD's kabeltv.
Frågor ang CS svarar jag inte på.

Postad 05 augusti 2010 - 13:35

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack :)

Postad 11 augusti 2010 - 19:55

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Hänger mycket på hur bra nätverket är.
Bra router/switch, bra cat5e/cat6 kablar, bra och stabil dator/NAS som man spelar in till.
Finns ett antal options man kan använda då man mountar för att optimera också.
Det funkar utmärkt med min DM8000 iaf att både streama och och spela in då jag testat.
Funkade även från min gamla DM7025 då jag stremade från den till t.ex PS3 för att få ut HD kanalerna.

Det är inte DM 800 det hänger på om det inte funkar att spela in/upp på en NAS i DITT nätverk.
Jag kan spela in/upp HD material på 2st DM800 boxar plus SD material på en DM7020 samtidigt i mitt nätverk från samma NAS . Så..gör om gör rätt.
Det där sista var på skoj, men det funkar att använda en NAS som HDD för bla DM800.

Jovars, det klart det spelar roll.
Men jag kör Gigabit-nät i hela huset med helt nya cat 5e-kablar. Router är en D-link DIR-655, switchar är D-link Gigabit rakt över. Spelar in på en Windows Home Server som också har Gigabit-kort såklart.
Alla övriga komponenter och datorer i nätverket får finfin fart, men att spela in HD från DM800 gick alltså inget vidare. Dock testade jag aldrig NFS-delning innan jag slängde i en disk i 800:an istället. Möjligt att det hade gjort susen... Nu har jag dock satt upp en NFS-server i WHSen av andra anledningar så jag skulle kunna testa att mounta den i 800an och testa.

Spela in SD mot WHSen går fint och det gör jag från mina andra DM600 utan problem.

Det konstiga är att jag inte kan streama inspelat HD från DM800 till PC utan hackande bild heller. Däremot går det utmärkt att streama till min mediaextender i sovrummet (Xtreamer) från DM800:an. :D
Även till PS3an.
(Dessutom med bättre bild än vad det är när det spelas upp via DM800 själv, men det är en annan femma...)

Postad 12 augusti 2010 - 06:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Tja nåt är galet hos dig för jag vet dom som streamar och spelar in på linuxdator iaf utan några som helst problem.
NFS är självklart bättre än SMB/CIFS.
Sen så vad jag sett verkar folk ha problem med just D-Link 655 router tillsammans med DM800 så testa en annan router eller ännu bättre sätt en switch för interna nätet istället bakom routern.
Jag kan då streama HD både från min gamla DM7025 och DM8000 utan problem iaf.
Men då kör jag enbart Linux på alla mina datorer och inget från bills fönstervärld.

Redigerat av Leatherface, 12 augusti 2010 - 06:26.

Postad 17 augusti 2010 - 12:36

sebulator
  • sebulator
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Går det att byta ut tunern mot en DVB-C på denna låda? ex. http://www.dreambox-...tml?cPath=58_61

Postad 17 augusti 2010 - 13:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej tyvärr går bara på DM600, DM7025, DM800, DM8000.
Kommer en ny DM800SE med samma chip som DM500HD och senare DM7020HD också som man kan byta tuner i.

Postad 17 augusti 2010 - 13:56

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
En tanke som slog mej ang de flesta dreambox, Varför är dom inte godkända hos de stora jättarna?

Postad 17 augusti 2010 - 14:05

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Den kan göra för mycket...

Postad 17 augusti 2010 - 14:07

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hmm okej.

Postad 28 augusti 2010 - 18:59

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att få snabbval på knapparna d.v.s 1an på knapp ett på fjärrkontrollen 2an på knapp två osv, jag blir snart tokig, fattar inte hur man gör. Är iofs en amatör :) Hoppas på hjälp iaf

Postad 16 september 2010 - 19:42

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej, jag har en Dreambox 500 HD och skulle spela in från den till min DVD med hårddisk men det gick inte. När jag slog på Boxen i morse stod det nått meddelande om att Disken var full tror jag, minns tyvärr inte riktigt vad det stod. Dreamboxen har jag kopplat till DVDn med scart o timeat båda två, någon som vet varför den inte skickar ut via scart när man timeat den för jag kan se på den via DVD om jag vill. Någon som vet vad jag gör för fel får gärna hjälpa mig.

Postad 17 september 2010 - 07:52

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Hej, jag har en Dreambox 500 HD och skulle spela in från den till min DVD med hårddisk men det gick inte. När jag slog på Boxen i morse stod det nått meddelande om att Disken var full tror jag, minns tyvärr inte riktigt vad det stod. Dreamboxen har jag kopplat till DVDn med scart o timeat båda två, någon som vet varför den inte skickar ut via scart när man timeat den för jag kan se på den via DVD om jag vill. Någon som vet vad jag gör för fel får gärna hjälpa mig.

Dreamboxen kan ju bara styra en inspelning till en E-sata hårddisk eller till en nätverksdisk,som är kopplad till Dreamboxen.Att du fick felmeddelande "disken full" är för att den troligtvis provat att spela in på det interna minnet i boxen.

Postad 19 september 2010 - 16:24

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Dreamboxen kan ju bara styra en inspelning till en E-sata hårddisk eller till en nätverksdisk,som är kopplad till Dreamboxen.Att du fick felmeddelande "disken full" är för att den troligtvis provat att spela in på det interna minnet i boxen.

Är det så "illa", om det inte går att göra så enkelt, är det då svårt att koppla in en E-sata hårddisk att spela in på? Måste man in någonstans o programmera eller kan man göra det själv genom att bara koppla in den i uttaget? Som ni förstår är det inte jag själv som ställt in min box ;)

Postad 19 september 2010 - 16:41

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Det är bara att stänga av Dreamboxen, koppla in E-Sata disken och starta upp boxen igen ,det klarar du nog av ;)

Postad 19 september 2010 - 16:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Var det inte någon sorts initialisering också, typ trycka OK

Postad 07 oktober 2010 - 01:59

Zed_the_man
  • Zed_the_man
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Om man nu ska köpa sig en HD-box från dreambox, vilken ska man köpa? För och nackdelar?

Funderar på en DM500HD eller en DM800HD PVR.

Postad 09 oktober 2010 - 07:14

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Om man nu ska köpa sig en HD-box från dreambox, vilken ska man köpa? För och nackdelar?

Funderar på en DM500HD eller en DM800HD PVR.

Läs och jämför: http://www.dream-mul...roduct-overview http://www.dream-mul....de/en/products Allt beror på vilka krav du har...

Redigerat av bpl, 09 oktober 2010 - 07:16.

Postad 15 oktober 2010 - 19:19

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Varför försvinner en del kanaler i favoritlistor när strömmen varit borta, satt sen och la dit de som var borta och gjorde en omstart men då blev det likadant o samma kanaler var borta. :D ;) Ska man göra på nåt speciellt sätt när man lägger till, jag har bara valt i vilken lista jag vill ha kanalerna när jag lagt till då och då, men det verkar ju som att vissa har jag gjort fel med det eftersom de försvinner. Boxen är en 500 HD med Gemeni2, någon som har förslag på vad jag gjort för fel

Postad 16 oktober 2010 - 07:49

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Du måste starta om boxen via menyerna (då sparas dina ändringar) om du gjort någon ändring innan du fimpar strömmen, vad nu det ska va bra för? ;)

Redigerat av bpl, 16 oktober 2010 - 07:52.

Postad 16 oktober 2010 - 17:51

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
När de försvann första gången hade det varit strömavbrott, då la jag till kanalerna som försvann igen o startade om boxen via menyn men det blev samma kanaler som försvann igen, OBS inte alla kanaler men vissa canal +sport o filmkanaler utom 1000 family

Postad 17 oktober 2010 - 18:03

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Slår jag av boxen med knappen på fjärrkontrollen som jag normalt gör så ligger kanalerna kvar, men gör jag en omstart försvinner de kanaler som jag lagt till senast som det verkar. Och skulle strömmen fara igen försvinner de ju.Ingen som vet hur jag får behålla lister som jag kompleterar, gör jag som sagt omstart som jag ska försvinner en del

Postad 20 oktober 2010 - 20:50

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Ingen som haft samma fel som jag?

Postad 21 oktober 2010 - 17:37

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nej, du gör något fatalt fel om det händer...

Flasha om boxen med en fräsch image (LT6 1/2 SP1 kom ut idag) och gör en ny kanalsökning, lägg inte in någon gammal kanallista. Konfigurera boxen och starta om via menyerna så ska allt funka utan problem.

Postad 30 november 2010 - 21:40

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Varför försvinner en del kanaler i favoritlistor när strömmen varit borta, satt sen och la dit de som var borta och gjorde en omstart men då blev det likadant o samma kanaler var borta. :) :) Ska man göra på nåt speciellt sätt när man lägger till, jag har bara valt i vilken lista jag vill ha kanalerna när jag lagt till då och då, men det verkar ju som att vissa har jag gjort fel med det eftersom de försvinner. Boxen är en 500 HD med Gemeni2, någon som har förslag på vad jag gjort för fel

Kan det vara för att den lyckats spela in ca 1min på det interna minnet den inte kommer ihåg hela favoritlistor? Har försökt få bort "snutten" det spelat in men det går inte. Trycker på videoknappen på fjärren o kommer in i videobiblioteket typ o väljer att ta bort och då försvinner det, men nästa gång jag går in där är den fortfarande kvar på nåt sätt. Någon som vet hur jag får bort den ur minnet o helst bara den o inte allt annat som bör vara kvar för boxens skull

Postad 01 december 2010 - 18:28

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Kan det vara för att den lyckats spela in ca 1min på det interna minnet den inte kommer ihåg hela favoritlistor? Har försökt få bort "snutten" det spelat in men det går inte. Trycker på videoknappen på fjärren o kommer in i videobiblioteket typ o väljer att ta bort och då försvinner det, men nästa gång jag går in där är den fortfarande kvar på nåt sätt. Någon som vet hur jag får bort den ur minnet o helst bara den o inte allt annat som bör vara kvar för boxens skull

Logga in i boxen via FTP eller Telnet och ta bort filen.

Din HDD är inte korrekt monterad därför spelar den i på flash minnet.

Postad 02 december 2010 - 17:15

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Gjorde en fabriksåterställning o nu fungerar det :) Nu skulle man bara haft en hårddisk till den!

Postad 07 februari 2011 - 12:17

bennnne
  • bennnne
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Heej,

är på gång att köpa den här boxen via en kollega. Jag har läst igenom hela tråden nu och tycker det är lite oklart vilka HD-kanaler man kan kolla på. Så vilka HD-kanaler kan man kolla på via den här maskinen, får man med alla Viasats HD-kanaler,CD HD-kanaler, andra HD-kanaler så som svt, tv4 osv osv?

Hur funkar den annars, är ni nöjda med den?

Tacksam för snabba svar!

Postad 08 februari 2011 - 11:44

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Heej,

är på gång att köpa den här boxen via en kollega. Jag har läst igenom hela tråden nu och tycker det är lite oklart vilka HD-kanaler man kan kolla på. Så vilka HD-kanaler kan man kolla på via den här maskinen, får man med alla Viasats HD-kanaler,CD HD-kanaler, andra HD-kanaler så som svt, tv4 osv osv?

Hur funkar den annars, är ni nöjda med den?

Tacksam för snabba svar!

Som tidigare nämnt fungerar alla förutom Viasats HD-kanaler då de har pairing på dem. tyvärr

mvh

Postad 09 februari 2011 - 12:56

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej!

Har inhandlat en dreambox 500HD och installerat den, parabolen står på sirius 4 (Viasat) och Hotbird.
Jag hittar alla viasat-kanaler men hittar inte SVT1 och SVT2.
Någon som vet var problemet ligger?

Redigerat av Alexander040, 09 februari 2011 - 12:57.

Postad 10 februari 2011 - 19:26

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Skapa en ny satellites.xml fil här: http://satellites-xml.eu/ och skicka över den till boxen. Starta om boxen via fjärren, ställ in satelliterna igen och gör en ny kanalsökning.

Välj rensa före sökning också...

Redigerat av bpl, 10 februari 2011 - 19:28.

Postad 16 februari 2011 - 01:16

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Skapa en ny satellites.xml fil här: http://satellites-xml.eu/ och skicka över den till boxen. Starta om boxen via fjärren, ställ in satelliterna igen och gör en ny kanalsökning.

Välj rensa före sökning också...

Tack så jättemycket!

vet du någonstans där man kan läsa om att Streama sin dreambox till en dator (via internet)

MVH

Postad 03 maj 2011 - 23:30

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej!

Idag när jag slog på boxen och ändrade kanal till ESPN America HD så står det "Tuning misslyckades". någon som vet vad felet kan vara, är även på några andra HD kanaler som C+ extra 3D och MTVN HD.

Någon som vet vad felet kan vara?

tack på förhand, Alexander

Postad 02 juni 2011 - 12:03

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Hej gott folk!

Tänkte skaffa en extern disk till min 500HD. Extern strömförsörjning har jag uppfattat som ett krav efter div. forskning så utbudet sjunker ju då rätt drastiskt.
Har egentligen tre alternativ:

1. eSata-docka + intern Sata-disk. http://www.dustinhom...5010169341.aspx . Inte så supersnyggt kanske, men den går ju att dölja.

2. Extern USB 3.0 disk med USB 3.0-eSata adapter. Borde väl funka, eller? Kanske svårt att hitta en med extern ström..?

3. Helt enkelt köpa en extern eSata-disk med extern ström. Verkar dock vara extremt svårt att hitta en bra till ett vettigt pris.

Ska tillägga att jag spelar in ytterst lite program. Dock bra att ha möjligheten...

Redigerat av Fangface, 02 juni 2011 - 12:07.

Postad 04 juni 2011 - 07:47

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Hej gott folk!

Tänkte skaffa en extern disk till min 500HD. Extern strömförsörjning har jag uppfattat som ett krav efter div. forskning så utbudet sjunker ju då rätt drastiskt.
Har egentligen tre alternativ:

1. eSata-docka + intern Sata-disk. http://www.dustinhom...5010169341.aspx . Inte så supersnyggt kanske, men den går ju att dölja.

2. Extern USB 3.0 disk med USB 3.0-eSata adapter. Borde väl funka, eller? Kanske svårt att hitta en med extern ström..?

3. Helt enkelt köpa en extern eSata-disk med extern ström. Verkar dock vara extremt svårt att hitta en bra till ett vettigt pris.

Ska tillägga att jag spelar in ytterst lite program. Dock bra att ha möjligheten...

Gick extremt snabbt att hitta :) 729 kr ink frakt , sedan är det upp till dig vad som är bra pris.
http://www.amazon.de...t...9148&sr=8-1

Redigerat av Hakon, 04 juni 2011 - 07:49.

Postad 01 december 2011 - 07:08

hotroa
  • hotroa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man byter arbetsgrupp på DM500 HD den har som default "Workgroup"

Tack på förhand.

Postad 29 juli 2012 - 15:09

movitzen
  • movitzen
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Verkar som en rolig box det här men väldigt svårt att hitta information och guider till den. Förstod att jag måste bränna in en ny image i boxen och har lagt in den här nu:

gemini2-510-dm500hd-20100721132509

via firmwareuppdateraren i webbläsaren (när man håller in strömknappen och flippar på strömmen på baksidan).

Nu fungerar inte fjärrkontrollen och bilden står och bläddrar mellan hdmi, scart osv och vill att man ska trycka OK.
Kan inte heller komma tillbaka till omflashning via webbläsaren som jag gjorde innan.

Någon som har någon idé om vad jag kan göra i detta läge? Kan jag telnetta in och radera någonting så att den fabriksåterställs och köra någon annan image?

Redigerat av movitzen, 29 juli 2012 - 15:10.

Postad 29 juli 2012 - 16:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Skulle rekomendera att lägga in senaste imagen från http://www.lt-forums.org
Imagen du har lagt in ser ut att vara från 2010 dessutom så den är 2 år gammal.

Redigerat av Leatherface, 29 juli 2012 - 16:59.

Postad 29 juli 2012 - 19:35

movitzen
  • movitzen
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Skulle rekomendera att lägga in senaste imagen från http://www.lt-forums.org
Imagen du har lagt in ser ut att vara från 2010 dessutom så den är 2 år gammal.

Jo men hur sjutton gör jag det? Det går inte att göra genom webbläsaren för det funkar inte längre. Flashwizard säger att jag inte kan flasha eftersom dm7020 inte är kompatibel med imagen jag vill läsa in (har ingen dm7020). Finns det något sätt att göra det genom telnet? I värsta fall får jag väl jaga reda på en nullmodemkabel

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.