* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 12 mars 2010 - 15:35
Fast det kommer aldrig hända, så det blir ingen iPhone för mig. Synd att n900 "kräver" penna för navigation.
Redigerat av JetJaguarr, 12 mars 2010 - 15:36.
Postad 12 mars 2010 - 15:42
Postad 12 mars 2010 - 23:29
Det hoppas jag verkligen inte, fysisk t-bord hör hemma på 1900-talet och det är tio år sedan vi lämnade det nu. Slösa/utöka med massa yta för att ha sådant, usch.
Usch, fysiskt tangentbord, går långsammare att skriva på än skärmtangentbordet, gör telefonen minst 5mm tjockare, fler lösa delar som kan gå sönder samt förstör designen.
Nä, här har ni fel tycker jag, ja inte att telefonen blir större då utan att skärmtangentbord är bättre. IPhone:en har absolut det bästa skärmtangentbord jag provat men jämfört med t.ex. det som finns på min Touch Pro 2 har det inte en chans. Och ja, jag har en av båda (och många fler än så) så jag vet vad jag snackar om. Jag skulle gärna se en iPhone med fysiskt tangentbord, faktum är att avsaknaden av fysiskt tangentbord är främsta skälet till att jag funderar på att köpa ännu en telefon, då Touch Pro 2:an (ja, windows mobiler i största allmänhet) har en del begränsningar i övrigt som bekant...
Sen kan jag absolut förstå att många som kanske inte skriver så mkt tycker att det totalt sett inte är värt en större och tyngre telefon, men för mig skulle det gärna få finnas en iPhone med tangentbord också.
Redigerat av Unregistered1413, 12 mars 2010 - 23:30.
Postad 13 mars 2010 - 13:28
Ska vi vara petiga så är det bara den första iPhonen som presenterades i mars och den släpptes aldrig i Sverige. iPhone 3G presenterades den 9 juni och iPhone 3GS presenterades den 8 juni. De två senaste gångerna har de presenterat kommande iPhone på WWDC (Worldwide Developers Conference) och det känns troligt att iPhone 4G presenteras på WWDC 2010 som hålls nu i juni. iPhone 3GS släpptes i Sverige den 31 juli, jag fick min i augusti och det är det som räknasSka vi vara petiga så har Apple släppt nyheten om telefonen i typ mars för att sedan lansera i juli i Sverige.
Vad det gäller konceptbilderna som shan1 visade så hoppas jag verkligen inte att den kommer se ut i stil med dessa, ser ut som en HTC med en släng av OSX/iPhoneOS.

iPhone 3G officiell
iPhone 3GS officiell
Postad 13 mars 2010 - 17:13
Postad 23 mars 2010 - 18:08
Själv skulle jag gissa på något ut av de 2 första alternativen

Jag gillar Apples produkter speciellt Iphonen men gillar inte alls Apple som företag.
Vet inte om det här blir lite väl off-topic men då den här tråden saknade lite aktivitet under några dagar så postar jag den här

Redigerat av Unregistered1232, 23 mars 2010 - 18:08.
Postad 23 mars 2010 - 19:30
Alla var fina men jag hoppas att nästa iphone har fysiskt tangentbord.
Inte en chans att nästa iPhone får ett fysiskt tangentbord.
Postad 23 mars 2010 - 20:47

Men jag måste nog erkänna att jag varit en extrem motståndare till touch-tangentbord ända tills man skaffade en iphone. Fungerar helt sjukt bra och man vill nog inte gå tillbaka till ett fysiskt igen. Man slipper utfällbara sliders och saker som kan glappa m.m Man skriver ruskigt fort på en iphone.
Postad 23 mars 2010 - 20:54
Kan det inte vara värme problemet dom har,,,tänkte ifall det därför dom bannar alla skydd?Apple bannar alla displayskydd från deras affärer... även fodral där displayskydd ingår. De har inte sagt varför men från och med maj så får de inte säljas på apples officiella sälj ställen. Själv undrar man varför.. vill de att displayen ska repas så att man får köpa en ny iphone snabbare eller vill de inte att andra parter ska tjäna pengar på deras produkter då de ständigt ser till att man inte kan använda 3:e parts tillbehör på Iphonen. ELLER vill man att folk ska lita på att deras produkt håller utan något skydd?
Själv skulle jag gissa på något ut av de 2 första alternativen![]()
Jag gillar Apples produkter speciellt Iphonen men gillar inte alls Apple som företag.
Vet inte om det här blir lite väl off-topic men då den här tråden saknade lite aktivitet under några dagar så postar jag den härDå det har något att göra med Iphonens framtid
Postad 23 mars 2010 - 21:59
Så den anledningen låter väl logiskt

Ha ha, nej konceptet med allt och nya ipad:en som enligt de själva har den "ultimata" web upplevelsen faller ju ganska hårt om de lanserar en ny iphone med ett tangentbord
![]()
Men jag måste nog erkänna att jag varit en extrem motståndare till touch-tangentbord ända tills man skaffade en iphone. Fungerar helt sjukt bra och man vill nog inte gå tillbaka till ett fysiskt igen. Man slipper utfällbara sliders och saker som kan glappa m.m Man skriver ruskigt fort på en iphone.
Tycker också att det går mycket fortare att skriva på touch än fysiska... de fysiska behöver man trycka in med lite kraft, man förlorar några sekunder där.. jämfört med touch där man behöver bara snudda. För att man ska kunna skriva fort på touch så måste den som sagt vara bra då.. vilket den är på Iphonen.
Postad 24 mars 2010 - 09:07
http://www.tradera.c...x?aid=109699127
Edit: Nu är annonsen borttagen..undrar varför?

Redigerat av Djingis Khan, 24 mars 2010 - 10:17.
Postad 24 mars 2010 - 11:14
Redigerat av Unregistered1232, 24 mars 2010 - 11:14.
Postad 24 mars 2010 - 11:42
Om man ska döma från de tidigare Iphone namnen så tror jag Apple kör med att behålla nät namnet och sedan tillägga med någon bokstav för förändringen.
iPhone 3gC - är mitt bud. Att de lägger fokus på kameran den här gången t.ex tillägg av front kamera, högre mpix, flash, hd videoinspelning.
Redigerat av Unregistered1232, 24 mars 2010 - 11:46.
Postad 24 mars 2010 - 16:28
Och AT&T har bara planer på att lansera ett 4G-nät och innan de hinner sätta upp de grejerna så har det kommit en 5:e eller kanske tom 6:e iphone.
Skulle den fortsätta heta 3g så blir iaf jag lite förvirrad, det är ju rätt uppenbart att de kör 3g nu?
Jag tror heller inte att Apple låter kameran vara ngn slags dragplåster eftersom det är en relativt oviktig del av telefonen i Apples ögon.
Jag hoppas däremot att nästa iphone heter iPhone, inget 3g eller HD eller annat addendum.
Postad 24 mars 2010 - 16:41
Jag hoppas däremot att nästa iphone heter iPhone, inget 3g eller HD eller annat addendum.
Word.
Postad 24 mars 2010 - 16:44
Den skulle omöjligen kunna heta iphone 4G, till att börja med är inte Wimax 4G oavsett hur mkt Sprint och Intel vill framhäva det.
Och AT&T har bara planer på att lansera ett 4G-nät och innan de hinner sätta upp de grejerna så har det kommit en 5:e eller kanske tom 6:e iphone.
Skulle den fortsätta heta 3g så blir iaf jag lite förvirrad, det är ju rätt uppenbart att de kör 3g nu?
Jag tror heller inte att Apple låter kameran vara ngn slags dragplåster eftersom det är en relativt oviktig del av telefonen i Apples ögon.
Hoppas inte för mkt bara eftersom att den första iPhonen som kom ut hette just "iPhone". Vi har kallat den iPhone 2G för att kunna skilja den mellan 3G och 3Gs... Jag skulle nog gissa att den kommer hete iPhone 4 eller iPhone Pro
Postad 24 mars 2010 - 17:28
Postad 24 mars 2010 - 17:29
Iphone pro däremot kan vara ett tänkbart namn.
Sen tror jag inte att kameran är en oviktig del i Apples ögon då Apples produkter i helhet är en multimedia collection, man har inte direkt riktat sig mot programmerare. Nyligen har man desutom satsat på kamera genom videokamera funktionen på 3gs och på Ipod nano. Jag tror fortfarande på att den största förändringen vi kommer att se är just på kameran det här året sen om man bestämmer för att namnge den baserat på det är en annan femma.
Det jag menar är då inte bara högre megapixlar utan även front kamera och möjlighet till deras ichat eller vad det är då det har varit en efterfrågan på det bland kunderna.
Redigerat av Unregistered1232, 24 mars 2010 - 17:35.
Postad 24 mars 2010 - 17:34
Hoppas nog att de satsar på lite mer än kameran till nästa modell, kameran får gärna bli bättre, men jag stör mig sällan på att kvaliteten är dålig, däremot på andra saker som mjukvaran inte fixar.
Postad 24 mars 2010 - 17:36
Javisst tusan...personen var ny på Tradera och skulle försöka kränga två st Iphone 4G, en vit och en svart. Alla annonser är borta nu.Var det någon som försökte sälja en Iphone 4g?
Postad 24 mars 2010 - 17:40
Javisst tusan...personen var ny på Tradera och skulle försöka kränga två st Iphone 4G, en vit och en svart. Alla annonser är borta nu.
hehe a asså om man inte hänger runt på sådana här forum eller läser om nyheter om telefoner så skulle nog någon gå på det och lägga ett bud.
Själv var jag nära att lägga ett bud på en 120gb USB sticka för 240 kr för ett tag sedan

Redigerat av Unregistered1232, 24 mars 2010 - 17:41.
Postad 24 mars 2010 - 20:48
Det är som att släppa ett tangentbord med bara a, nästa uppgradering b och c, nästa uppgradering d e f g h
Så täta uppdateringar på sån kort tid och man måste köpa NY DYR för att få det!
LÖJLIGT när det gäller mobiler!
Postad 24 mars 2010 - 21:00
Jag förstår inte problemet härTycker det här är ett jäkla hån mot mobilköparna
Det är som att släppa ett tangentbord med bara a, nästa uppgradering b och c, nästa uppgradering d e f g h

Hittar vad du behöver/vill ha - köp. Svårare än så är det inte.
Saknas det funktioner som du behöver (tangenter"b, c & övriga" i din metafor) så köper du inte.
Det är bara bra att mobiler utvecklas så här fort.
Modellen man har blir inte sämre av att en ny släpps.
Postad 24 mars 2010 - 21:19
@ shan1
Går det att byta namnet på tråden ?
iPhone 4:e gen är bättre
hehe ingen dum ide faktiskt, fixat.
Postad 24 mars 2010 - 22:10
Tycker det här är ett jäkla hån mot mobilköparna
Det är ju så det ska vara, jag köpte inte 3G S eftersom det extra den gav inte hade ngt större värde för mig, men nu när kontraktet gått ut så kommer jag att hoppa på nästa iphone.
Bättre att modellen uppdateras än stagnerar.
Postad 24 mars 2010 - 22:35
Redigerat av Unregistered1232, 24 mars 2010 - 22:36.
Postad 24 mars 2010 - 22:36

Här kommer några tankar som har en grund att baseras på
[1] Muntlig uttalan från S.Jobs om att nya iPhone kommer få "A+ uppdatering"
Apple har hamnat i storbråk med Adobe och Google (främst av allt). Steve Jobs har många gånger uttryckt sin irritation att förre detta partner (Google) vill "ta kål" på Apple. Konkurrera ut från telefonmarknaden. Google:s VD Eric Schmidt är inte längre med i Apples styrelse och S.Jobs har kastat ett par muntliga kängor mot Google.
Android tar marknadsandelar snabbare än Google + att Android modeller släpps många gånger om året och att Android OS telefoner släpps av många olika företag.
Apple behöver kraftfulla uppdateringar för att säkra sin ställning. Slutsats: kommande uppdatering kommer vara mer betydande än uppgraderingen från 3G till 3G S.
[2] Apple har köpt en processortillverkare
Köpet gjordes för sent för att 3G S skulle hinna få en "egentillverkad" processor. iPad:en däremot har en Apple-brandad processor. Det är inget speciellt med processorn i iPad:en alls, vilket lämnar misstankar om att det har mest jobbats på hårdvara för kommande iPhone modellen.
[3] Uppköp av mjukvaruföretag
Apple har köpt upp Simplify Media, ett företag som tillverkade app:ar som lät att komma åt hemmadatorns innehåll. Musik (med länk), bilder, filmer som strömmades till telefonen. Programmen är numera borta från AppStore. Företaget har köpts upp och verksamheten har mörklagts med förklaringen att man inte får avslöja något förrän om ett par månader...
Apple har köpt upp Lala, i listan bland andra företag. Lala är något lik Spotify, skillnaden är att det körs i en webbläsare...
Sammanfattning:
- Ny egenutvecklad processor (som i sin tur tillåter bättre batterianpassningar och möjligtvis multitasking)
- Nya networking möjligheter i nya OS:et (att komma åt datorns mediainnehåll, att ströma musik från hemma datorn, använda iPhone som router osv...)
Redigerat av algorithm, 24 mars 2010 - 22:39.
Postad 25 mars 2010 - 01:55
Man måste ju kunna skilja på modellerna, /.../
/.../Man kan inte byta namn på en gammal modell eller ta namnet till en ny och ta bort den helt ur sortimentet det blir ju helt knas.
Nejdå, man måste inte alls kunna skilja på modellerna. Se bara på Macbook och Macbook Pro. Jämför modellen innan unibody:n kom och just unibodymodellerna. Extrema skillnader, men samma namn... Så Apple kan nog mycket väl välja att bara kalla den för iPhone..
Redigerat av shapic, 25 mars 2010 - 01:55.
Postad 25 mars 2010 - 09:30
Håller med.Nejdå, man måste inte alls kunna skilja på modellerna. Se bara på Macbook och Macbook Pro. Jämför modellen innan unibody:n kom och just unibodymodellerna. Extrema skillnader, men samma namn... Så Apple kan nog mycket väl välja att bara kalla den för iPhone..
Namn som "iPhone HD" skulle dock få mer spridning i media. Därför tror att Apple kommer att komma med tilläggen tills marknadsnadelarna stabiliseras eller tills företaget har flera olika (samtidigt introducerade) modeller på marknaden.
Postad 25 mars 2010 - 15:15
Riktigt bra att tråden har en sammanfattning i första meddelandet så att man slipper läsa hela tråden och alla diskussioner
!
Här kommer några tankar som har en grund att baseras på
[1] Muntlig uttalan från S.Jobs om att nya iPhone kommer få "A+ uppdatering"
Apple har hamnat i storbråk med Adobe och Google (främst av allt). Steve Jobs har många gånger uttryckt sin irritation att förre detta partner (Google) vill "ta kål" på Apple. Konkurrera ut från telefonmarknaden. Google:s VD Eric Schmidt är inte längre med i Apples styrelse och S.Jobs har kastat ett par muntliga kängor mot Google.
Android tar marknadsandelar snabbare än Google + att Android modeller släpps många gånger om året och att Android OS telefoner släpps av många olika företag.
Apple behöver kraftfulla uppdateringar för att säkra sin ställning. Slutsats: kommande uppdatering kommer vara mer betydande än uppgraderingen från 3G till 3G S.
Fast folk läser in ALLDELES för mkt i försäljningsrapporter, handeln med Apples produkter går ALLTID ner när det ryktas om uppdaterade modeller, detta eftersom Apple sällan höjer priserna utan mest byter ut modeller, så är man ute efter en iphone idag så väntar man helst ett halvår och får bättre grejer än köper nu och tappar features.
Sen ser jag inte att man kan jämföra android med iPhone, man kan jämföra HTC Desire med iPhone, eller iPhone Os med Android, Android är en plattform på många telefoner, självklart kan Androidmodeller att gå om iPhone i volym när det finns x antal fler modeller på marknaden, det är irrelevant.
Man jämför maskin mot maskin, inte maskin mot plattform.
Apple sa även att iPad skulle bli en riktigt ball grej, och det stämde ju inte, det börjar kännas som om Apple inte riktigt vet hur de ska uppgradera iPhonen för att konkurrera med de hetaste Droidlurarna, att lyssna på användarna är ngt som de helst inte gör, de träffar ibland fruktansvärt rätt men känslan man får är att de vilar på lagrarna lite för mkt med iphone.
Redigerat av simulacra, 25 mars 2010 - 16:40.
Postad 25 mars 2010 - 16:42
Fast folk läser in ALLDELES för mkt i försäljningsrapporter, handeln med Apples produkter går ALLTID ner när det ryktas om uppdaterade modeller, detta eftersom Apple sällan höjer priserna utan mest byter ut modeller, så är man ute efter en iphone idag så väntar man helst ett halvår och får bättre grejer än köper nu och tappar features.
Sen ser jag inte att man kan jämföra android med iPhone, man kan jämföra HTC Desire med iPhone, eller iPhone Os med Android, Android är en plattform på många telefoner, självklart kan Androidmodeller att gå om iPhone i volym när det finns x antal fler modeller på marknaden, det är irrelevant.
Ja, fast när det kommer till Apple så är det ju i grund och botten en försäljningsjämförelse dom gör.
Att det finns diverse tekniska likheter och olikheter är sekundärt. Pengar styr.
Tror verkligen inte marknadsandelar är irrelevant för Apple.
Håller helt klart med dig och det är precis vad jag kommer göra....så är man ute efter en iphone idag så väntar man helst ett halvår och får bättre grejer än köper nu och tappar features.
Postad 25 mars 2010 - 17:45
Den modellen är säkert jättebra för iPhone, men den funkar inte för ett företag som satsar enbart på mobiltelefoni, Apple sa sig vara nöjda med att ta 1% av mobilmarknaden under iPhones första år, nu ligger de på 3.8% eller så, skulle de nu vara nöjda med att ha störst andel av alla mobiltillverkare?
Postad 27 mars 2010 - 13:37

Nog ingen risk att de skulle göra en sån designmiss
Postad 27 mars 2010 - 14:33
Ha ha, en gungstolstelefon. Skulle nog bli jättebra att knappra på den när man har den på bordet framför sig. Som mormors gamla gungstol ungefär
Nog ingen risk att de skulle göra en sån designmiss
lol, ja håller med.
Men är det bara jag som blir så imponerad av hur väl folk kan förfalska en video och få det att se så otroligt proffsigt ut.
Jag menar det är ingen photoshoppad bild vi talar om här...
Redigerat av Seriouz, 27 mars 2010 - 23:44.
Postad 27 mars 2010 - 15:35
lol, ja håller med.
Men är det bara jag som blir så imponerad av hur väl folk kan förfalska en video och få det att se så otroligt proffsigt ut.
Jag menar det är ingen photoshoppad ild vi talar om här...
Haha ja hur hittat man tiden till att göra BS?
Är väll iofs ett rätt bra sätt att få jobb inom reklambranshen kanske

Redigerat av uppviglare, 27 mars 2010 - 15:35.
Postad 27 mars 2010 - 15:44
Apple sa även att iPad skulle bli en riktigt ball grej, och det stämde ju inte, det börjar kännas som om Apple inte riktigt vet hur de ska uppgradera iPhonen för att konkurrera med de hetaste Droidlurarna, att lyssna på användarna är ngt som de helst inte gör, de träffar ibland fruktansvärt rätt men känslan man får är att de vilar på lagrarna lite för mkt med iphone.
Håller med det du skrivit

I det här fallet så minskar Androidlurar (Desire, Hero, Legend, X10, Droid...) Apples försäljning. Därför blir hela plattformen, främst det dyrare segmentet i den, direkt konkurrent till Apple.

Därför tror jag att efter årets lansering kommer Apple att ha flera olika modeller ute på marknaden & namngivningssystemet kommer att stabiliseras (dvs. namnen kommer att behållas under åren, men telefonerna uppdateras)
Redigerat av algorithm, 27 mars 2010 - 15:47.
Postad 27 mars 2010 - 20:01
främst eftersom de inte är ett telekombolag som har rnd på 10 olika telefoner samtidigt.
Samt att de späder ut sitt eget produktsortiment, ska telefonerna dessutom använda olika
hårdvara så kan du även sabba AppStore, en iPhone mini tex med lägre upplösning skulle
innebära att du helt plötsligt har 3 versioner av varje app, det förtar liksom lite av det
iPhone är, det är en unifierad modell med samma featureset, vill folk betala mindre så
är det bättre att de köper en äldre modell eller en med mindre minne etc.
Postad 30 mars 2010 - 03:54
Postad 30 mars 2010 - 05:58
Samma här. Jag hoppade över 3GS:en så nu är det verkligen dags för en ny iPhone och då vill jag gärna att den har högre skärmupplösning (gärna lite större skärm också, men det är väl ganska osannolikt), bättre kamera och en snabbare cpu. Vad gäller nästa version av operativsystemet vore multitasking trevligt men för mig är det absolut ingen dealbreaker.jag hoppas innerligen att vi får se Grubers förutsägelser
Postad 30 mars 2010 - 16:48
http://www.tuaw.com/...display-leaked/Quit a long time broke the habit of
But still a lot of friends at home and abroad often interesting information came to me look
Take advantage of a good mood today
Now share with you recently received broke the picture (addiction has committed do)
The above picture is coming from a certain User
I have not seen the kind so I can not exactly tell you the truth in
This is his cell phone so the quality is not a good film
However, User who does have a video I took with me Look at those things
So ..
According to his statement
This is iPhone LCD with touch of four generations in the glass and frame photos
As we all know
iPhone generation LCD plus touch glass is ㄧ the entire group
But the iPhone 3G / iPhone 3GS turned into a separate LCD and touch
The iPhone 4G LCD is indeed again together with the touch can not be divided (that maintenance costs can be relatively high)
The screen because of the positive lens more
So, somewhat longer than the overall length of the current iPhone 3G / iPhone 3GS
Figure 2 we can see that the middle of the screen that is the iPhone 4G Group
There is the white top left position of the location of pre-isight video camera
The first figure we can also see a blank screen at the top left is really the location of
While the frame at present we see is black
I wonder if this is not the prototype materials and parts through the plating and the like will not be processed
Stent position in the box but now that the current iPhone 3G / iPhone 3GS different
We can see from the first group on the left side of Figure 4 position liquid crystal corresponding to the third position of the graph box
Will find that can really mix
So these three images has greatly enhanced the credibility of
In any case
Read a positive screen and the frame
In addition to more than isight
Does not seem to change much
You must be on the back cover of the material compared with the appearance of curiosity
Judai break next time ... (that is, Jobs is often said that One more thing ... ha)
Hmm, kontrollerade läckor från Apple för att ta fokus från den nya HTC:n tro, man kan ju alltid hoppas att det där stämmer, men innan de tidigare iphones:arna släpptes så dök det upp ett gäng "läckor" en del stämde, en del var delar från kinesiska iphone-kopior.
Den största mängden felaktiga rykten har däremot varit mockups som folk gjort i 3D-program och sen fakeat lite information runt om, så de senaste ryktena kan mkt väl stämma till viss del.
*Hoppas hoppas*

Postad 30 mars 2010 - 18:50

Postad 30 mars 2010 - 18:57
Postad 30 mars 2010 - 19:20
Om den där länken stämmer så ser den ju likadan ut som dom gamla 3g och 3gs. Jag hoppas på en ny design. Annars känns det inte så roligt att uppgradera. Om det bara är insidan som ändras.
Fick samma tanke som du men sen är det bara displayen vi fått se, tror inte man kan förändra den speciellt mycket designmässigt förutom storleken då.. återstår att se hur själva skalen kommer att se ut.
Postad 30 mars 2010 - 19:59
iPad 3g har tex plast upptill på baksidan för UMTS och GPS, men har man 2 olika material så slits de olika och ger med tiden ett skitigt intryck.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar