Assassin's Creed Brotherhood
68 svar till detta ämne
Postad 24 November 2010 - 16:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Någon som testat multiplayer? Är det bra/kul?
Köpte spelet på Elgiganten för 379 i helgen, men har inte hunnit testa det än.
Det smaskigaste är dock multiplayerläget, som jag undanhöll tidigare. Nu är man inte längre ensam med att spela lönnmördare. Ubisoft har nämligen möjliggjort matcher online där man kan slåss om att bli den bästa Animus-användaren i tempelriddarnas led. Multiplayerläget är fördummat (på ett bra sätt) och har de vanligaste onlineformerna, som deathmatch (Efterlyst), team deathmatch (Allians), och en form av kulleken med en dödlig twist (Jakt). Istället för att man dödar varandra hej vilt så har Ubisoft tagit inspiration från temat, och implementerat en slags katt-och-råtta lek. Alla spelare släpps ned på en karta befolkad av NPCs, får en måltavla som de måste jaga och, till sist, annihilera. Man får ingen vägledare, förutom en kompass som mäter avståndet mellan måltavlan och jagaren. Samtidigt måste man hålla ryggen fri från andra som har precis samma agenda, fast mot dig.
Det är riktigt bra matchmaking, vilket gör att matcherna blir jämna och vilar på rättvisa regler och förutsättningar. Det är också nervkittlande att veta att man har sin måltavla i sitt våld samtidigt som någon annan upplever samma sak. Man blir lätt ”hoppig” efter en stund.
Allt eftersom man segrar och dödar sina motståndare i varierande former (ju tystare och mer obemärkt, desto bättre och mer poäng får man) så går man upp i ”nivå”, vilket låser upp färdigheter och fördelar som man kan använda i sin kamp, t.ex. förvandling till någon annan eller en rökbomb som immobiliserar förföljare. https://www.minhembio.com/spelrec/2228Kanske du redan läst?
Postad 24 November 2010 - 16:53
IP-Plan
-
IP-Plan
-
Amatör
-
-
54 inlägg
https://www.minhembio.com/spelrec/2228
Kanske du redan läst?
Ah, sorry. Hade inte läst den. Låter riktigt bra, men med tanke på BLOPS framgångar så riskerar väl AC:B att blir rätt marginaliserat som MP spel..
Postad 20 December 2010 - 09:47
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Kan man få italienskt tal på detta spelet med? Den engelskitalienska brytningen är så brutalt hemsk för mina öron så spelet står och faller med detta. Tvåan i serien var en härlig upplevelse mkt på grund av språket, kronan på verket lite. Önska mer spel hade "orginalspråk".
Spelet i sig verkar ju högklass.
Postad 20 December 2010 - 10:00
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Den går, men krävs lite övning men grejade den i söndags faktiskt. med inte många sekunder till godo 
Det ska itne vara lätt. Det där är för achievment-whores som bara måsta klara allt. Man behöver ju inte 100% synk för att klara spelet
Postad 20 December 2010 - 10:19
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Är det en fördel eller nackdel att ha spelat dom tidigare delarna ?
Tänkte köpa detta som julspel tänkte jag, är det olika story i varje del eller är det en sammanhängande story som man måste ta del av varje spel för att förstå helheten?
Sen är ju spelen ganska lika varandra antar jag, så det kanske är en fördel att inte ha spelat tidigare spel så man inte har lessnat på upplägget.
Postad 20 December 2010 - 10:39
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Ettan kan du skippa för det är så otroligt repetivt och buggigt. Jag orkade inte ens spela klart det.
2an är däremot riktigt bra. Brotherhood är fortsättning på Ezio's äventyr vilket påbörjas i 2an. Inget tvång att spela föregångarna men 2an är ett så pass bra spel så du bör spela det.
Postad 20 December 2010 - 17:56
sistabossen090
-
sistabossen090
-
Användare
-
-
108 inlägg
vet inte vart jag ska posta detta, men behöver hjälp att komma till en speciell del på kartan men kommer inte på hur jag ska göra. Bifogar en bild på området nere i mitten jag behöver komma till för att ta sista flaggan och sista skatten.  Jag har markerat den ungefära bergsväggen med streckad linje och den trasiga bron. Någon som kan berätta hur jag ska göra? Mvh /// André
Postad 20 December 2010 - 18:15
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har markerat den ungefära bergsväggen med streckad linje och den trasiga bron. Någon som kan berätta hur jag ska göra?
Mvh /// André
Om det är "ön" med en trasig bro till så ska du bara rida med en häst över bron, så hoppar hästen över med dig på.
Postad 20 December 2010 - 18:22
Marlow
-
Marlow
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Absolut. Givet köp. 2an var fantastiskt bra.
Ettan hade många begränsningar och buggar, men känslan av miljön och tiden (assassiner och korsriddare) fanns där. Spealde igenom spelet, det var ganska svårt bitvis. AC2 hade många förbättringar men tröttnade spela tvåan då spelet (striderna) var ALLDELES för lätta, barnsligt enkelt. Det krävdes ingen särskild smygtaktik och det spelade ingen roll vilka vapen man använde, man var helt överlägsen, bara att gå fram som en slugger. Mer Conan Barbarian än en lönnmördare. Sidouppdragen (jakten på hustaken var betydligt svårare). Medeltidsmiljön var inte lika fascinernde även om grafiken var bättre. Hoppas de gjort något åt det i 3:an!
Redigerat av Marlow, 20 December 2010 - 18:28.
Postad 20 December 2010 - 18:34
sistabossen090
-
sistabossen090
-
Användare
-
-
108 inlägg
Om det är "ön" med en trasig bro till så ska du bara rida med en häst över bron, så hoppar hästen över med dig på.
Är de så enkelt är det ju nästan lite pinsamt, trodde man skulle använda fallskärmen på nått sätt. Ska kika om de funkar! Tack för hjälp!
Postad 20 December 2010 - 23:38
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Ettan hade många begränsningar och buggar, men känslan av miljön och tiden (assassiner och korsriddare) fanns där. Spealde igenom spelet, det var ganska svårt bitvis.
AC2 hade många förbättringar men tröttnade spela tvåan då spelet (striderna) var ALLDELES för lätta, barnsligt enkelt. Det krävdes ingen särskild smygtaktik och det spelade ingen roll vilka vapen man använde, man var helt överlägsen, bara att gå fram som en slugger. Mer Conan Barbarian än en lönnmördare. Sidouppdragen (jakten på hustaken var betydligt svårare). Medeltidsmiljön var inte lika fascinernde även om grafiken var bättre.
Hoppas de gjort något åt det i 3:an!
3an är ännu lättare än 2an vill jag nog påstå
Postad 16 June 2013 - 23:23
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Väcker liv i gammal tråd =)
Är det ingen som spelar assassin's creed III härinne? Jag köpte spelet från Live 299:-, lite överpris men jag hade tråkigt den kvällen.
Det är min första assassin's creed spel jag spelar och jag är helt fast! Riktigt bra spel men svårt därför skulle behöva lite hjälp med vissa uppdrag =)
Postad 20 June 2013 - 23:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tycker du om trean så skulle du älska tvåan och brotherhood. Brotherhood är det bästa dom gjort i serien. Gillade inte revelations eller trean alls tyvärr.
Postad 21 June 2013 - 14:41
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Tycker du om trean så skulle du älska tvåan och brotherhood. Brotherhood är det bästa dom gjort i serien. Gillade inte revelations eller trean alls tyvärr.
Jag är helt såld, visste att den skulle vara bra men inte såhär bra och genomtänkt spel! Jag kommer spela hela serien när jag är klar med 3:an =)
Postad 22 June 2013 - 13:50
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
håller med Zartok att tvåan och Brotherhood är riktigt bra. Revelations tröttnade jag på efter nån timme, det är EXAKT samma sak som i Brotherhood med nån ny meningslös skill. Trean har jag inte ens testat men man klarar bara en viss mängd av AC.
Postad 22 June 2013 - 14:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Kackerlackan: trean har båtstrider, vilka är rätt fräcka. I övrigt så är det skandalöst dåligt. Man har tagit bort mycket av det som gjorde brotherhood och alla andra spelen bra. Klättra högt? Tre våningar! Klättra fritt? Omöjligt i skogen och spelet består fan av mer skogsyta än städer!
Redigerat av Zartok, 22 June 2013 - 14:41.
Postad 22 June 2013 - 15:17
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
låter inte som nåt för mig ändå, har tröttnat rejält på AC-serien sen jag testade brotherhood DLC'n dom kallar Revelations. Tre våningar! wtf? Det ska ju vara såpass högt att man får svindel i fåtöljen, allvarligt!
Postad 22 June 2013 - 15:21
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Mer eller mindre. Ett utkiksplan var en kulle med en träpåle på. Nu kom jag bara till andra storstaden innan jag hoppade av skiten, men det är helt klart att ass 3 är det... sämsta eller näst sämsta ass-spelet hittills på stationära komsoler. Ettan är i hård kamp om sistaplatsen med dagens mått mätt imo.
Postad 22 June 2013 - 15:58
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Mer eller mindre. Ett utkiksplan var en kulle med en träpåle på. Nu kom jag bara till andra storstaden innan jag hoppade av skiten, men det är helt klart att ass 3 är det... sämsta eller näst sämsta ass-spelet hittills på stationära komsoler. Ettan är i hård kamp om sistaplatsen med dagens mått mätt imo.
Ettan var ju iaf coolt ett par timmar iom att det var "nytt", klättra runt på höga torn och leka var ballt...sen att det blev nåt av världens mest enformiga spel är ju en annan femma
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|