Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Emotiva Audio Gruppköp

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 maj 2010 - 16:13

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
ja hittade nått annat istället...hare alla och lycka till med era köp :)

Postad 23 maj 2010 - 16:18

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

ja hittade nått annat istället...hare alla och lycka till med era köp :D

Tråkigt att du hoppar av, Men hoppas såklart att du blir nöjd med det du hittade! :)

vad blev det för något? :D

Postad 23 maj 2010 - 17:09

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Tråkigt att du hoppar av, Men hoppas såklart att du blir nöjd med det du hittade! :)

vad blev det för något? :D

ett RMB 1095 =)

Postad 26 maj 2010 - 11:47

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Snart kommer mer info ang gruppköpet.

Håll utkik i PM alla ni som anmält intresse! :(

Hälsningar // Luli

Postad 26 maj 2010 - 11:54

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Jag tror inte man kan få mer än 10% vid gruppköp (vad jag tidigare hört från emotiva)
Men det plus en mycket billigare frakt ger en god rabatt för dom som köper mer än ett slutsteg.
Det är nämligen inte billigare frakt hos emotiva bara för att man köper mer, men det blir det med
de fraktalternativ som ni tidigare redovisat.

Postad 26 maj 2010 - 17:04

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Nu rasar kronan mot dollarn

Så det är kanske inte läge nu eller kanske skall man köpa nu om det rasar ännu mer

Edit: kronan stärktes igen

Redigerat av cedergren, 26 maj 2010 - 19:05.

Postad 28 maj 2010 - 16:52

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hej alla!

Vill bara påminna er om att passa på att anmäla er till emotiva gruppköpet!

vi är nu uppe i 17 personer!, och ju fler vi blir desto bättre fraktpriser kommer vi kunna få samt möjlighet till bättre rabatt på själva produkterna från emotiva.

för övrigt önskar jag alla en riktgit trevlig helg!

MVH // Luli

Postad 31 maj 2010 - 15:17

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Har du frågat emotiva om dom enbart kan skriva upp värdet på produkterna och skippa fraktkostnaden på värde deklarationen så att man slipper betala moms och tull på fraktkostnaden också ???

Även sett att XPA-2 & UPA-1 är slut och återkommer i lager i mitten av juni.

Har du kontaktat jetcarrier via båtfrakt och sedan inrikes frakt och kostnader på detta och ca frakttid för att få detta hem ??

eller har du hittat nån annan som är billigare ??

Postad 31 maj 2010 - 17:09

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Har du frågat emotiva om dom enbart kan skriva upp värdet på produkterna och skippa fraktkostnaden på värde deklarationen så att man slipper betala moms och tull på fraktkostnaden också ???

Nu förstår inte jag vad du menar

Om vi köper via gruppköp så kommer det inga fraktkostnader från Emotiva

Om du använder emotivas frakt, så spelar det väl ingen roll om det är produktpris eller fraktpris
Det är ju samma summa och samma moms

Postad 31 maj 2010 - 17:24

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Även sett att XPA-2 & UPA-1 är slut och återkommer i lager i mitten av juni.

Har du kontaktat jetcarrier via båtfrakt och sedan inrikes frakt och kostnader på detta och ca frakttid för att få detta hem ??

eller har du hittat nån annan som är billigare ??

hej jonas_79,

jag har möjligtvis hittat något bättre än jetcarrier! men håller lite på det änsålänge. vill gärna skriva en del till alla som anmält sig privat men moderatorerna här är inte snabba på att fixa lösenordsskyddad tråd....

jag kommer snart kontakta alla via PM och be om kontaktuppgifter för vidare kontakt och info om gruppköpet.

vi är som sagt 17 personer just nu som ska köpa, och det kommer nog dröja lite extra pga att vissa produkter är slut i deras lager. men den som väntar på något gott... ! :)

// Luli

Postad 31 maj 2010 - 18:01

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

men moderatorerna här är inte snabba på att fixa lösenordsskyddad tråd....

Audiovector är ju modd och läser dessa trådarna om emotiva
Kan inte han fixa det ?

Edit : Har skickat pm till honom :)

Redigerat av cedergren, 31 maj 2010 - 18:02.

Postad 31 maj 2010 - 18:56

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0

Nu förstår inte jag vad du menar

Om vi köper via gruppköp så kommer det inga fraktkostnader från Emotiva

Om du använder emotivas frakt, så spelar det väl ingen roll om det är produktpris eller fraktpris
Det är ju samma summa och samma moms

Därför ja frågar luli detta är för att om dom skriver ner totalvärdet......alltså kostnaden för produkten + frakten = totalkostnaden i "varuvärdet" så kommer man få betala moms + tull på fraktkostnaden också.

Men skriver dom bara kostnaden för tex ett XPA-2 = 799 dollar i varuvärdet så kommer man bara betala moms + tull för värdet på själva produkten och de känns helt rätt.

Gör dom detta slipper man betala moms + tull för fraktkostnaden......sedan om de händer nått kommer man ändå få pengarna tillbaka för produktkostnaden om de händer nått oförutsett under frakten med produkten.

Postad 31 maj 2010 - 19:00

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Därför ja frågar luli detta är för att om dom skriver ner totalvärdet......alltså kostnaden för produkten + frakten = totalkostnaden i "varuvärdet" så kommer man få betala moms + tull på fraktkostnaden också.

Men skriver dom bara kostnaden för tex ett XPA-2 = 799 dollar i varuvärdet så kommer man bara betala moms + tull för värdet på själva produkten och de känns helt rätt.

Gör dom detta slipper man betala moms + tull för fraktkostnaden......sedan om de händer nått kommer man ändå få pengarna tillbaka för produktkostnaden om de händer nått oförutsett under frakten med produkten.

Exakt.

Det har jag koll på :)

vi gör ju gruppköpet för att vi som endå tänkt beställa ifrån dem ska kunna få våra grejor billigare! :)

Trevlig kväll till er alla, nu är det filmtajm! :P

Postad 31 maj 2010 - 19:08

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Då förstår jag vad du menar
Men du skrev så här innan

och det kan de ju inte göra och det skulle ju bli lite fel

Postad 31 maj 2010 - 23:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Audiovector är ju modd och läser dessa trådarna om emotiva
Kan inte han fixa det ?

Edit : Har skickat pm till honom :P

Jag vet tyvärr inte hur man fixar lösenordsskydd... Hör med någon annan mod. ;)

Postad 01 juni 2010 - 15:09

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag vet tyvärr inte hur man fixar lösenordsskydd... Hör med någon annan mod. :(

Ajdå. :P

Har inte ni moddar något eget litet forum här som inte syns för oss vanliga användare, typ en admin-chat?

kan du inte fråga någon annan där?

//Luli

Vi är för övrigt 18 pers nu också! ;)

Postad 01 juni 2010 - 18:56

=JoNaZ=
  • =JoNaZ=
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
altså varför inte bara slänga upp en wave o bjuda in personerna som ska ha access?

wave.google.com

Postad 01 juni 2010 - 19:10

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
bra idé :P

Man måste ju inte vara kvar på detta forumet. Det räcker ju med att man fångar in de intresserade genom
denna tråden.

Skall det vara så svårt för moddsen att hjälpa till så har ju detta forumet förlorat en del av sin mening

Postad 01 juni 2010 - 19:49

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

altså varför inte bara slänga upp en wave o bjuda in personerna som ska ha access?

wave.google.com

Det är en bra idé!

jag tänkte tanken att snabbt slänga upp något eget gratisforum, men wave funkar nog fint.

har du några jedi-skills på wave, JoNaZ?

Postad 01 juni 2010 - 23:49

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Ska bli spännande att se vad du hittat för alternativ på frakten och hur mkt rabatt du fått på produkerna.

Om ja förstått hela proceduren med jetcarriers sjöfrakt så får man först räkna på USA inrikes frakt på 25 dollar per kolli + jetcarriers sjöfraktpris + 50 kr per kolli i avgift + inrikesfrakt sverige och blir totalkostnad hem till dörr.

Tex 197.50 kr inrikes i Usa till deras ombud i Usa.

Sedan när man räknar på sjöfrakten får man alltid betala 295 kr för första 70/kg

Tex: 18 slutsteg........37.5kg medelvikt per steg.....675 kg totalt 500-1000 kg = 2.2 kr kg

295 + (605 ggr 2.2) = 1626 kr /18 = 90.3333 kr + 50 kr kolliavgift

197.5 + 90.33 + 50 = 337.83 kr + inrikes frakten som även dom kan hjälpa till med och fixa för billigast möjligast vis enligt deras hemsida.......sett att bussgods tex har box upp till 35 kg = 249 sek men misstänker att detta går att få ner till 199 kr med förhandling med jetcarriers avtal eller eget avtal.

337.83 + 249 = 586.83 kr utan förhandling på inrikes frakt och fråga hur deras avtal ser ut...........säg kanske 50 kr mindre på inrikes frakten.......536.83 kr till dörr....totalt på frakten med alla parametrar inräknade.

Postad 02 juni 2010 - 07:33

Han Solo
  • Han Solo
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Men Emotiva har ju oftast gratis frakt inom USA så det borde väl inte kosta något att få det skickat till JetCarriers ombud?

Postad 02 juni 2010 - 11:01

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Nej de har inte oftast gratis frakt

De har däremot ofta erbjudande på vissa produkter om gratis frakt till ett visst datum
Just nu har de tex inte gratis frakt på XPA-2

Men de kan säkert bjuda på inrikes frakt (USA) om vi köper så mycket på en gång
Det är ju en förhandlings fråga

Redigerat av cedergren, 02 juni 2010 - 11:15.

Postad 09 juni 2010 - 10:40

Han Solo
  • Han Solo
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Ganska tyst om gruppköpet, händer det något? För mig gör det inget om det drar ut några veckor i tiden så att de nya utomhus- och inbyggnadshögtalarna hinner komma in, men hade varit kul att höra hur det går med förhandlingarna?

Postad 10 juni 2010 - 07:32

Rhoddyn
  • Rhoddyn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Instämmer med föregående talare. :P

Är på g att införskaffa ett XPA-2 som test av deras produkter och hänger gärna på ett gruppköp om det sker inom rimlig tid. För min del bör det ske inom de närmaste veckorna, men det kanske inte är möjligt?

Postad 10 juni 2010 - 08:56

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
är oxo grymt sugen att beställa...

Postad 10 juni 2010 - 09:05

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Ja, vad händer ?

Postad 10 juni 2010 - 09:10

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
värsta är ju att dollarn stiger som en raket nu så snart börjar det bli dyrt

Postad 10 juni 2010 - 09:58

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
jo det är riktigt

Men Emotivas slutsteg blir inte dyra, om så dollarn stiger till 10 kr

Tror ni som vet vad ni skall ha, bör göra en beställning själva

[email protected]
Använd denna adressen och skriv till Sarah att ni väntat på ett "power buy" i sverige
men att ni inte kan vänta pga att dollarn stiger och att ni gärna vill ha de utlovade 10% som man pratat om.
Då tror jag att det kan finnas en chans att ni får detta

Jag gör så

Postad 10 juni 2010 - 11:55

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
tjena på er!

har inte hänt så mkt senaste veckan då jag haft fullt upp med annat, men så tänkte jag att nu idag så ska jag dona lite med detta eftersom jag är ledig idag, så det var ju lämpligt läge att det börjar diskuteras mer här i tråden då :P

vänta lite med att göra egna beställningar, gruppköpet kommer att bli av. håll ut lite till bara.

vill också att ni andra som ej ännu anmält ert intresse för detta gruppköp så börjar det bli läge att göra det nu, inom rimlig tid på kommer beställning att göras hoppas vi på!

jag har också funderat kring betalningen för produkterna och jag ska höra med emotiva om alla som köper får en speciell beställningskod så får var och en betala för sig direkt till dem men sedan att frakt då kan betalas in till mig så betalar jag den klumpsumman. frågor / funderingar ang det?

:D nu kör vi!

//Luli

ska jag lägga upp en google wave tycker ni?

Postad 10 juni 2010 - 12:45

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Du kan inte vara bort så länge från en tråd som handlar om gruppköp :P

Vad kostar frakten då ?
Vilket fraktbolag blev det?
Hur lång är leveranstiden?
Vilken rabatt har du slutligen fått av emotiva?
Vilken dag kommer du sätta som deadlne för beställnng?
Hur gör vi med produkter som inte finns i lager?
Kommmer det då bli två sändningar, eller får alla vänta?
Om det blir två sändningar, blir det ett annat fraktpris?

Redigerat av cedergren, 10 juni 2010 - 12:47.

Postad 10 juni 2010 - 13:05

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Du kan inte vara bort så länge från en tråd som handlar om gruppköp :D

Vad kostar frakten då ?
Vilket fraktbolag blev det?
Hur lång är leveranstiden?
Vilken rabatt har du slutligen fått av emotiva?
Vilken dag kommer du sätta som deadlne för beställnng?
Hur gör vi med produkter som inte finns i lager?
Kommmer det då bli två sändningar, eller får alla vänta?
Om det blir två sändningar, blir det ett annat fraktpris?

ang frakten så ska jag kolla om det möjligt går att få grejerna skickade direkt ifrån kina(där allt tillverkas) istället som möjligt då kan göra att allt skickas i en och samma leverans.

personligen så tycker jag det vore bättre om allt skickas i en och samma leverans(sändning).

leveranstiden finns ej något svar på för tillfället då någon riktigt preleminär beställning ännu är gjord.

rabatten är på 10% som tidigare.. lite fjuttigt när det blir en så pass stor beställning men ska försöka klämma ut lite mer eller om alla kan få någon extra grej på köpet om det inte skulle gå att få mer grupprabatt, typ tshirt eller liknande.

har även tänkt på och fått frågan ang fraktpriset för de som beställer "lite" och de som beställer "mycket" så tycker jag inte att den som beställer lite ska behöva betala frakt för den som bestället "mycket". går alltså inte att dela frakten rakt av då inte frakten blir jämnt fördelad. någon som har förslag eller synpunkt ang det på frakten?

alla är välkomna med frågor/ funderingar / tips och ideer! :P

//luli

Redigerat av Unregistered1e15fe30, 10 juni 2010 - 13:06.

Postad 10 juni 2010 - 13:14

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Frakten skall så klart fördelas i vikt
Då utgår jag från att ingen beställer bara kablar

Varför jag frågar efter deadline, beror på att man kommer att släppa en del produkter
i Juli-augusti

Redigerat av cedergren, 10 juni 2010 - 13:16.

Postad 10 juni 2010 - 13:45

Han Solo
  • Han Solo
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag kan iofs tycka att någon som beställer för 30-40.000kr bidrar mer till att man kan förhandla sig till en bra rabatt och billigare frakt än någon som beställer för några tusen och att då de som beställer lite mindre kan betala procentuellt lite mer frakt, men kanske inte att man delar på det rakt av. Men så är jag ju något partisk också... :P

Redigerat av Han Solo, 10 juni 2010 - 13:46.

Postad 10 juni 2010 - 15:16

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Det är vikten som kostar frakt

Rabatten på 10% har alla oavsett vad man beställer för

Postad 10 juni 2010 - 15:29

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Nu har jag skapat en google Wave där vi kan diskutera vidare ang gruppköpet "privat" eftersom det aldrig skapades något lösenordskyddat forum här.

Ber ALLA som är redan lagt intesse av att vara med samt nya intressanter utav att vara med på gruppköpet att PMa mig med din e-post adress så att jag via mail kan bjuda in dig till wave´n!

// Luli

Postad 10 juni 2010 - 16:43

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
deadline för beställning är nu satt från emotiva.

sista datum för gruppköp beställning är satt till 15e juni!

observera!

Postad 10 juni 2010 - 16:52

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Då är det bara att hoppas på att de annonserar sina nyheter innan dess

Lite kort om tid

Kan de verkligen leverera allt på en gång
Vissa slutsteg är ju helt slut

Vi får nog ta en andra runda till hösten också

Redigerat av cedergren, 10 juni 2010 - 16:53.

Postad 10 juni 2010 - 17:08

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Då är det bara att hoppas på att de annonserar sina nyheter innan dess

Lite kort om tid

Kan de verkligen leverera allt på en gång
Vissa slutsteg är ju helt slut

Vi får nog ta en andra runda till hösten också

Ja, blev väldigt kort om tid nu helt plötsligt...

men jag tror de vill att vi gör beställning INNAN de nya produkterna kommer... de vill rensa innan det nya kommer in?

har eftersökt om möjlighet att prata med med över skype eller liknande så man får ett vettigt samtal med dem istället bara för att maila.

//luli

kommer du in på waven, cedergren?

Postad 10 juni 2010 - 17:28

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Precis som de vill rensa ut alla sina subbar som blev fel, då de inte funkar med 230v
och för att det kommer en ERS sub
Samt att det visade sig att de lyssnat till fel personer när det gällde ytskiktet
Alla vill ha samma som till deras vanliga högtalare så kommer de med en svart fuskvinyl

Tror inte heller de sålt slut på sina processorer, då många väntar på den stora
och sedan släppte de den första innan den var färdig

De har gjort en del missar sista halvåret och det är därför det är helt tyst just nu om allt
Inte ens vi vippare får info längre

Postad 10 juni 2010 - 18:51

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Precis som de vill rensa ut alla sina subbar som blev fel, då de inte funkar med 230v
och för att det kommer en ERS sub
Samt att det visade sig att de lyssnat till fel personer när det gällde ytskiktet
Alla vill ha samma som till deras vanliga högtalare så kommer de med en svart fuskvinyl

Tror inte heller de sålt slut på sina processorer, då många väntar på den stora
och sedan släppte de den första innan den var färdig

De har gjort en del missar sista halvåret och det är därför det är helt tyst just nu om allt
Inte ens vi vippare får info längre

hehe, ja möjligtvis så är det på det viset!

mänskligt att fela men det är en hel rad rätt stora fel på väldigt kort tid.. hum.

ang google wave så verkar det som att man behöver skapa ett wave konto på https://wave.google.com/wave/ sedan när det är gjort och man har fått sin "[email protected]" adress så kan jag bjuda in er till waven med den adressen.

va krongligare med wave än jag trodde att det skulle vara.... google som brukar göra det lättare.. men med waven verkar det va krongligare än nödvändigt.

så skapa först era @googlewave.com konton på wave.google.com och sedan PMar ni mig med den adressen och då lägger jag till er! :)

//luli

Postad 10 juni 2010 - 19:47

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
hehe.. verkar brinna i knölarna på emotiva..

.. nu fick jag ett mail precis där sarah vill ha mailadresser till alla som är med i gruppköpet och så kommer hon sedan att ta kontakt med alla ang frakt och betalning.

sedan så skriver hon att 10% är det enda hon kan göra på priset samt att hon skulle försöka fixa så att alla som beställer får en emotiva t-shirt. wow! ^^

så hur vill ni göra?

ska jag lämna ut mailadresser till henne eller ska vi försöka köra vårt race?

googlewave verkar rätt omständigt för att alla ska få det att fungera snabbt så därför skriver jag här om detta så att alla endå tar del utav infon.

//Luli

Redigerat av Unregistered1e15fe30, 10 juni 2010 - 21:15.

Postad 10 juni 2010 - 21:01

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
hur vart det nu med frakten då? blir det den gamla vanliga svindyra frakten då eller?

isof väntar jag nog på de nya grejerna å ser va det blir dessutom så kommer dom nog ha lite gammalt kvar som dom dumpar priserna på sen å då är det nog inte omöjligt med mer en 10%

Postad 10 juni 2010 - 21:05

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Själv måste ja få reda på hela kostnaden på det steg ja lagt intresse på för att veta om ja har råd att följa med på detta gruppköp eller ej.

Är de emotivas flygfrakt du tänker använda då och hur mkt kommer frakten ungefär att hamna på ???

Postad 10 juni 2010 - 21:11

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

hur vart det nu med frakten då? blir det den gamla vanliga svindyra frakten då eller?

isof väntar jag nog på de nya grejerna å ser va det blir dessutom så kommer dom nog ha lite gammalt kvar som dom dumpar priserna på sen å då är det nog inte omöjligt med mer en 10%

exakt.. lite så jag börjar tänka nu också. det kommer riktiga gosaker! sedan så verkar det som att de försöker snabba på för att sälja så mycket som möjligt utav de "gamla" innan de nya kommer in nu inom en månad ca(enligt uppgift av cedergren).. då är det nog inte helt omöjligt att få mer än de 10% som vi nu kan få.

10% känns väldigt lite endå. 10% kan vem som helst som ber om rabatt verkar det som.. då borde de kunna klämma ut 15-20 % nu när vi endå skulle beställa så pass mycket.

Postad 10 juni 2010 - 21:14

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Själv måste ja få reda på hela kostnaden på det steg ja lagt intresse på för att veta om ja har råd att följa med på detta gruppköp eller ej.

Är de emotivas flygfrakt du tänker använda då och hur mkt kommer frakten ungefär att hamna på ???

jag ville inte använda emotivas egna flyfrakt då den är rätt kostsam.. helst vill jag såklart köpa till deras orginalpris utan den svenska tullen och momsen ect.. det vill ju alla. så tråkigt att det ska vara sånna höga påslag här i sverige. betalar vi inte nog med skatt? ^^

jag har från början hoppats på att lyckas klämma ut mer än 10% rabatt på produkterna. men det verkar inte vara det lättaste.

Postad 10 juni 2010 - 21:22

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Tycker detta verkar vara lite mysko att dom lägger en deadline redan om 5 dagar

För det första så kommer inte alla som är intresserade att hinna fatta ett beslut
för det andra så är det för tidigt, för oss som hade hoppats på den nya processorn
Innad dess kan man ju inte bestämma sig för vilka steg man skall ha.

Jag får nog passa denna rundan och hoppas på en ny till hösten

Postad 10 juni 2010 - 21:39

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
För blir de emotivas flygfrakt och de priset ja fått på emotivas flygfrakt via offert tidigare som sedan skrivs till på värdet på produkten tex: XPA-3 som ja lämnade intresse på 499 B-stock - 10 procent rabatt + 183.09 frakt = 632.09 dollar + 25% moms + 4 % tull = 821.847 dollar sedan kanske de tillkommer nån annan avgift om man har otur.

6494 kr totalt på en b-stock XPA-3 med 10 procent rabatt.

A-stock 1 St XPA-3 7417.50 kr.

Sedan kanske de tillkommer avgifter för hantering av papper och sådant som ja vet att de kan tillkomma på 2-300 kr men vet inte hur de ser ut från fedex.......sedan vet ja när ja betala via paypal att dom inte växlade in lika som xe-kursen låg utan lite högre.

Så med dessa alla parametrar inräknade så måste ja dra ur från detta gruppköp........då ja har för små marginaler på budgeten och att de blev emotivas ordinare flygfrakt och ej båtfrakt.

Postad 10 juni 2010 - 21:54

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Tycker detta verkar vara lite mysko att dom lägger en deadline redan om 5 dagar

För det första så kommer inte alla som är intresserade att hinna fatta ett beslut
för det andra så är det för tidigt, för oss som hade hoppats på den nya processorn
Innad dess kan man ju inte bestämma sig för vilka steg man skall ha.

Jag får nog passa denna rundan och hoppas på en ny till hösten

Jag håller med där.. förstår inte varför deadline ska vara just 5 dagar? vad händer hos emotiva när de 5 dagarna har gått?

därför jag undrade om det brinner i knölarna hos dem?

blir bara väldigt stressigt för alla att bestämma sig med allt som har med detta gruppköp att göra nu när de helt plötsligt satt en så tight deadline, jag som också är intresserad utav deras nya prylar vill ju gärna veta med om vad som händer med dem och när nya stegen och processorn kommer ut.

Postad 10 juni 2010 - 22:03

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

För blir de emotivas flygfrakt och de priset ja fått på emotivas flygfrakt via offert tidigare som sedan skrivs till på värdet på produkten tex: XPA-3 som ja lämnade intresse på 499 B-stock - 10 procent rabatt + 183.09 frakt = 632.09 dollar + 25% moms + 4 % tull = 821.847 dollar sedan kanske de tillkommer nån annan avgift om man har otur.

6494 kr totalt på en b-stock XPA-3 med 10 procent rabatt.

A-stock 1 St XPA-3 7417.50 kr.

Sedan kanske de tillkommer avgifter för hantering av papper och sådant som ja vet att de kan tillkomma på 2-300 kr men vet inte hur de ser ut från fedex.......sedan vet ja när ja betala via paypal att dom inte växlade in lika som xe-kursen låg utan lite högre.

Så med dessa alla parametrar inräknade så måste ja dra ur från detta gruppköp........då ja har för små marginaler på budgeten och att de blev emotivas ordinare flygfrakt och ej båtfrakt.

det går att fixa annan frakt billigare helt klart, på nåt sett borde de endå ha fixat ett bättre avtal ang international shipping då det är väldigt viktigt för enskilda beställare.

får sova på saken nu, sedan imorgon får vi se om vi begraver detta gruppköp tills i höst igen då deras nya grejer kommit och förhoppningsvis kan man då få mer % på de äldre modellerna.

har endå hoppat av tillräckligt många nu för att de stressar på detta med så pass tight deadline och de som ännu inte läst detta, så finns det nog en del till som kommer hoppa av pga att det blir för kort om tid för beslut.

sova nu, sedan imorgon får vi se hur vi gör...

och ni nattugglor, om ni har några bra ideer! skriv ner dom! vi är alla sugna på emotiva stegen :)

over and out for tonight! // Luli

Postad 10 juni 2010 - 22:06

Han Solo
  • Han Solo
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med er andra tyvärr...

Hade planer på att beställa en hel del grejer nu när vi skulle fixa billig båtfrakt men om det ändå är den dyra frakten och bara 10% rabatt så tror jag att jag också avvaktar lite på de nya produkterna. Som redan sagts så kommer det säkert komma erbjudanden som är mer än 10% snart och om inte innan så iaf till jul när de brukar ha en drive med bra rabatter om man orkar vänta tills dess.

Jag hade hoppats på lite bättre än 10% och framförallt en mycket bättre fraktkostnad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.