Samsung PS50C7705
476 svar till detta ämne
Postad 14 juni 2010 - 19:57
adion
-
adion
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fick igång CanalDigital via Strong CAM-modul till sist. Tydligen så är det lite trixigt att få in kortet rätt så att det blir kontakt. Fungerade på typ försök 12... MEN! Strong CA-Modul för CanalDigital fixar inte HD kvalitet! Illa! Tv'n säger att det är upplösning 1080i men det stämmer inte. Bilden är mycket sämre än om man kör via boxen. Har pratat med en radiohandlare som bekräftat att detta stämmer, modulen stöder inte HD. Riktigt kasst! Borde finnas information om detta på återförsäljarnas sidor, men det gör det inte. Blir till att köra med boxen i alla fall då. Tråkigt när jag köpte boxen som man inte kan spela in på i och med att jag hade tänkt fixa detta via tv'n och en USB-disk istället...
Hur menar då CanalDigital att man ska kunna ta emot HD-Kanalerna direkt i tvn? "– Vi vill göra det så enkelt som möjligt för våra kunder att ta del av vårt kanalutbud. Idag erbjuder vi ett hundratal TV-kanaler varav totalt 13 är HD-kanaler. Samsungs modeller gör det enklare än någonsin att se på TV i HD-format, säger Mats Almgren, VD Canal Digital Sverige." http://www.mynewsdes...t-i-tv-n-405706Är inte Strong CAM-modulen den enda som fungerar?
Postad 14 juni 2010 - 20:54
fross
-
fross
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej igen,
har pratat med Samsung, Canaldigital och ett antal återförsäljare. Har dessutom mailat Strong, men inte fått något svar. Det verkar som att alla hänvisar till varandra och att alla har olika uppfattningar om vad kortet klarar av. Oavsett om kortet har HD stöd eller inte så spottar det ur sig mycket sämre bild än vad jag får med boxen från Canaldigital. Enligt CD så ska kortet kunna koda 1080i, men enligt bland annat Elgiganten klarar det bara 720 (oklart om i eller p...). TV'n säger att bilden är 1080 när jag tittar på exempelvis TV4 HD men den är som sagt mycket sämre än vad boxen ger. Det märks väldigt väl på textade program, där texten blir klart oskarp (trots samma inställningar i tv'n).
Har under dagen haft ett antal intressanta diskussioner med ett antal olika supportorganisationer om detta. Det verkar som att det är ganska olika vad man menar med HD, HD Ready och full HD. Elgiganten anser att HD är 720p (samma som HD Ready med andra ord...) medans CanalDigital säger olika beroende på vem och hur man frågar. Är 1080i full HD? En tjej på CD sa att 1080i är HD Ready medans en annan kallar det fet HD...
Oavsett detta så ger Strongen sämre bild och det är ingen ny CA-modul på väg att godkännas av CD, så det blir till att köra med boxen framöver. Återkommer om jag får något intressant svar från Strong.
Postad 14 juni 2010 - 22:25
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 302 inlägg
Texten kan du inte avgöra med eftersom på vissa kanaler är texten inbränd medan andra lägger TV:n själv på texten och då kan det skilja mellan olika mottagare.
CAM:en har ingen som helst betydelse i sammanhanget så länge det är en Conax, får du bild på HD-kanalerna så är det HD du tar emot.
Att bilden ser bättre ut med extern box kan möjligen bero på att TV:n har aktiv over-scan med den inbyggda mottagaren, ett otyg som tyvärr ej går att avaktivera.
Postad 16 juni 2010 - 13:37
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Har den fina förmånen att jobba i branschen, så här tänkte jag iaf när jag köpte min C7705.
I mina ögon finns det inget bättre flyt i bilden än i Pannas G20, ( har inte sett V20 och sålde VT20 efter 1dag så har inte hunnit jämnföra)
Gjorde en kompromiss som låter sisåhär. C7705 e SJUKT snygg. BIlden är snäppet under G20 och kanske framför allt så blänker C7705 betydligt mer än G20. (Har ni panorama fönster, =ajaj)
När man kaliberar upp C7705 så påminner bilden mycket om pannas förutom när det panorerar.
Känns lite fel att jobba i branschen och inte köpa den TVn man tycker e bäst (bättre) haha, men det är ju lika mycket inredning, design som bild idag när man väljer.
Kan starkt rekommendera den iaf, sjukt fin svart borstad aluminium tavla som kan hänga på din vägg och leverar riktigt bra digital\HDtv, samt Blu-ray.
DLNA funkar finfint, har fortf lite problem med lite undertexter på typ mina animefilmer och dylikt. Internet @TV e väll en app som e sisådär, tycker Yåtube kan va rätt soft men kör hellre TVn som dator skärm isf.
Hur tycker du bildkvaliteten på denna plasma står sig jäntemot en Pioneer 8:gen plasma?
Postad 18 juni 2010 - 11:29
adion
-
adion
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ingen som har något nytt att tillföra denna tråd?  Väntar med spänning på fler recensioner, samt lite bilder kanske?
Postad 20 juni 2010 - 08:43
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej!
Jag är också i tagen att köpa en 3D-tv och PS50C7705 eller UE46C7705 är de 2 som ligger närmast till hands. De ligger ju på ungefär samma pris, så jag undrar vad ni anser är fördelen/nackdelen med de 2 apparaterna? Den ena är ju uppenbarligen 4 tum större, och det är inte helt oviktigt för mig. Jag sitter nästan 5 meter från TVn så för liten bild är inte bra. Jag har rätt mycket fönster, så även när jag har nedrullat blir det ändå rätt mycket ljus från sidan (på sommaren) vilket kanske spelar roll. Jag har sett LED-en i butik, men inte plasman och undrar därför mer vad som skiljer i bildkvalitet och så. Dessutom, jag har fått känslan av att 3D-effekter blir "sämre" med stort avstånd från TVn, kan något verifiera det? Är 5m för långt för att det ska vara vettigt att köpa 3D-tv överhuvudtaget?
Tacksam för tips!
Redigerat av mrnis, 20 juni 2010 - 09:06.
Postad 20 juni 2010 - 09:56
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Hej!
Jag är också i tagen att köpa en 3D-tv och PS50C7705 eller UE46C7705 är de 2 som ligger närmast till hands. De ligger ju på ungefär samma pris, så jag undrar vad ni anser är fördelen/nackdelen med de 2 apparaterna? Den ena är ju uppenbarligen 4 tum större, och det är inte helt oviktigt för mig. Jag sitter nästan 5 meter från TVn så för liten bild är inte bra. Jag har rätt mycket fönster, så även när jag har nedrullat blir det ändå rätt mycket ljus från sidan (på sommaren) vilket kanske spelar roll. Jag har sett LED-en i butik, men inte plasman och undrar därför mer vad som skiljer i bildkvalitet och så. Dessutom, jag har fått känslan av att 3D-effekter blir "sämre" med stort avstånd från TVn, kan något verifiera det? Är 5m för långt för att det ska vara vettigt att köpa 3D-tv överhuvudtaget?
Tacksam för tips!
Med tanke på tittavståndet så är 50" att föredra. Bägge panlerna reflekterar. LED-TV kommer med all sannolikhet att ge dig clouding, vilket för mig ger plasman fördel i det här fallet. 3D på 5 meter låter dock inte bra även om jag inte prövat på det avståndet själv, men även av den anledningen är ju 50" bättre.
Postad 20 juni 2010 - 19:48
julgransfot
-
julgransfot
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hej!
Tacksam för tips!
Hej! Är precis i samma sits och jämför samma apparater, 20 000 är smärtgränsen för mig... Jag har sett båda spela HD material, dock har jag bara sett 3d på 46an (led). FÖr min del lutar det just nu åt plasman pga följande: Större, inte oviktgt när man ser på 3d effekter. Helst hade jag velat köpa en 3d projektor men de finns tyvärr inte till vettiga priser än. I många trådar och på många forum verkar det som de flesta föredra 3d på plasma pga den snabba uppdateringen som minimerar "crosstalk" dvs att du får eftersläp som gör att du ser bägge bilder samtidigt vilket yttrar sig i konstiga skuggor på 3d effekterna. Men som sagt, upplevde inte detta som ett stort problem själv när jag tittade på 3d på leden. Efter ces 2010 höll många panasonic vt20 som favorit på 3d och den är ju en plasma. Talar ju också för den tekniken. Jag älskar bra svärta och det får du helt klart mer av på en plasma. Det som gör att jag fortfarande velar är att leddarna får en så sjukt "poppig" bild som jag hela tiden dras till när jag i butik jämför plasmorna med leddarna. Sen innbillar jag mig att de är bättre till tvspel och det är en av huvudanledningarna till att jag skaffar en 3d tv, just för att kunna spela Gran Turismo 5 mfl i 3d i höst Jag som alla andra vädjar till de som fått tag i ett ex (verkar vara slut på de flesta ställen och de flyttar hela tiden fram leveransdatumen) att de lägger upp lite bilder och omdömen. Vore grymt tacksamt!
Postad 21 juni 2010 - 02:42
HomieX
-
HomieX
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kanske lite dum fråga, men eftersom de flesta nya apparater stödjer internet@tv så som youtube o facebook.
Kan man då koppla ett trådlöst USB/BT tangentbord direkt till TV för att smidigare kunna skriva ?
/Homie
Postad 24 juni 2010 - 12:52
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kanske lite dum fråga, men eftersom de flesta nya apparater stödjer internet@tv så som youtube o facebook. Kan man då koppla ett trådlöst USB/BT tangentbord direkt till TV för att smidigare kunna skriva ?
/Homie
Har nu beställt denna TV + blueray-spelare efter att äntligen hittat en butik med den uppställd för Demo. Den är som andra skrivit grymt snygg. Får den leverad i början av nästa vecka och har BT-tangentbord hemma så jag kan testa då, men jag gissar redan nu att det inte kommer funka. /mrnis
Postad 24 juni 2010 - 23:27
MortalWombat
-
MortalWombat
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Så ja, nu har jag fått min PS50C7705!  Väldigt snabb leverans; beställde den i måndags från Netonet, fick den igår (torsdag). Har knappt hunnit koppla in den ännu, men kan konstatera ett par saker: - 50" är ABSOLUT inte för stort på 2 m avstånd!
- Ingen* buzzing
 - Otroligt snygg!
- Dynamiskt läge framkallar kräkreflexer
- Filmläget är bra. Har beställt DVE, men väntar nog minst ett halvår med riktig kalibrering.
- 2D till 3D-konverering fungerar....sådär. Kommer nog inte använda det så mycket.
(*Om man inte lägger örat helt intill skärmen hörs ingenting.) Hoppas att få min PS3 imorgon så jag får testa lite blu-ray skivor och kanske nåt 3D-spel i helgen.
Redigerat av MortalWombat, 24 juni 2010 - 23:29.
Postad 25 juni 2010 - 00:36
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Postad 25 juni 2010 - 07:13
MortalWombat
-
MortalWombat
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Om du menar allvar med no Buzz så kan jag snart inte stå emot 
Jag har helt normal hörsel, och jag hör ingenting när jag sitter i soffan, 2 m från teven, med mute på ljudet.
Postad 25 juni 2010 - 09:14
weiuweiu
-
weiuweiu
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ingen buzzning här heller!
Varje dag jag använder tvn blir jag bara mer och mer nöjd:)
Postad 29 juni 2010 - 06:20
HomieX
-
HomieX
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Köp-krampen växer sig allt starkare.
/Homie
Postad 29 juni 2010 - 08:59
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Får TVn hemlevererad imorgon och är som ett barn dagen innan julafton. Nu har jag kollat lite mer på vad som levereras med TVn och har ett par frågetecken. Dels står det på Samsungs spec för TVn att "power cable" inte ingår. Stämmer det, och i så fall hurdan sladd måste jag skaffa? Fråga nummer 2 är egentligen relaterat till Blueray-spelaren BD-C6900 XXE och jag undrar om det är samma jox med sladdar där, ingår strömsladd/HDMI etc?
Jag gissar att jag kommer behöva köpa minst en HDMI-sladd iaf, och då är frågan, hur stor kvalitetsskillnad är det på olika sladdar? Vad är bra prisnivå att lägga sig på?
Tacksam för svar!
/mrnis
Postad 29 juni 2010 - 23:18
simesime
-
simesime
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
mrnis: Strömkabeln till tvn följer med, eller inte bara det, den sitter tom fast i tvn  HDMI till bluray-spelaren behöver du köpa däremot. Vad gäller kvalitet på denna kör jag med nån halvdan som kostade gratis på webhallen. Iom att signalen är digital ska det knappt va märkbar skillnad, iaf om du inte ska ha längre sladd än några meter. Tror jag köpte https://www.prisjakt...kt.php?p=310803, men skulle du inte va nöjd antar jag att du kan lämna tillbaka den och köpa en dyrare. Lycka till med tv+bluray, är ca en månad efter köp fortfarande kalasnöjd!
Postad 30 juni 2010 - 15:23
trollsländan
-
trollsländan
-
Rookie
-
9 inlägg
det har kommit en uppdatering till PS50C7705
nån som vet vad den gör ?
Postad 30 juni 2010 - 22:39
weiuweiu
-
weiuweiu
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
det har kommit en uppdatering till PS50C7705 nån som vet vad den gör ?
är det 1014.1 ?
Postad 30 juni 2010 - 23:00
trollsländan
-
trollsländan
-
Rookie
-
9 inlägg
T-VALDEUC 1014.3 <- den e det
Postad 30 juni 2010 - 23:16
weiuweiu
-
weiuweiu
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
T-VALDEUC 1014.3 <- den e det
Från programuppdateringen eller? Får varken upp den där eller hittar den på samsungs supportsida :/
Redigerat av weiuweiu, 01 juli 2010 - 01:02.
Postad 01 juli 2010 - 11:00
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Fick TVn igår och är grymt nöjd med utseendet när den hänger på väggen. Tyvärr blev Blueray-spelaren restad (min vanliga tur) men har fått tag på HDMI-sladd för 1.4 iaf, så det ska nog funka när den väl kommer. Blev lite väckt inatt när TVn bestämde sig för att starta automatisk uppdatering 2 timmar in i standby trots att jag inte ens konfat nätverksstödet än, men det var ju lätt att ändra den inställningen till att bara uppdatera manuellt. Vad är lättaste sättet att installera firmware-uppdatering? Låta TVn söka själv (när jag anslutit till nätverk), eller ladda ner på USB? Fick igång CanalDigital via Strong CAM-modul till sist. Tydligen så är det lite trixigt att få in kortet rätt så att det blir kontakt. Fungerade på typ försök 12... MEN! Strong CA-Modul för CanalDigital fixar inte HD kvalitet! Illa! Tv'n säger att det är upplösning 1080i men det stämmer inte. Bilden är mycket sämre än om man kör via boxen. Har pratat med en radiohandlare som bekräftat att detta stämmer, modulen stöder inte HD. Riktigt kasst! Borde finnas information om detta på återförsäljarnas sidor, men det gör det inte. Blir till att köra med boxen i alla fall då. Tråkigt när jag köpte boxen som man inte kan spela in på i och med att jag hade tänkt fixa detta via tv'n och en USB-disk istället...
fross: Hur har det gått med din USB-disk och din CA-modul? Jag sitter lite i samma sits som du. Min BRF har precis bytt till Canal Digital, och nu ska jag antingen skaffa CA-modul, HD-box eller inspelningsbar HD-box. CA verkar med tanke på upplösningen vara fel, men vad anser du om TVns inspelningsfunktion, är den tillräcklig, eller rekommenderar du att jag skaffar inspelningsbar HD-box? Mvh mrnis
Redigerat av mrnis, 01 juli 2010 - 11:16.
Postad 01 juli 2010 - 19:11
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Från programuppdateringen eller? Får varken upp den där eller hittar den på samsungs supportsida :/
Hej! Jag fick den inte heller via programuppdateringen, däremot finns den på supportsidan. Klicka på länken till "Upgrade File (ver.T-VALDEUC-1013.2)" i filarkivet. När du laddat ner exe-filen och kör den visar det sig att det är version 1014.3. Lycka till! //mrnis
Postad 02 juli 2010 - 08:36
weiuweiu
-
weiuweiu
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tack för hjälpen.
Någon som hittat vad den gör än?
Postad 06 juli 2010 - 20:28
Unregistered22188daf
-
Unregistered22188daf
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag funderar på att köpa denna och skulle vilja ha lite mer feedback från er som redan har den
1. Laggar den något? Dom jag kollat på inne i stan visar på tydligt lagg på 50-60" aparaterna på vissa modeller
2. Har ni provat DLNA mot den?
3. Medflöjer 3D brillor?
4. Kan man spela upp 3D filmer från datorn till TV?
5. Hur funkar PS3 med TV:n? 3D?
6. Tycker ni den är värt sitt pris? (rätt dyrt tycker jag personligen)
7. Funkar den på 4m avstånd tror ni?
8. Har den RJ45 kontakt eller man måste köra wireless USB stick grej?
snabba svar är uppskattade =) tack på förhand
Redigerat av Unregistered22188daf, 06 juli 2010 - 20:29.
Postad 07 juli 2010 - 20:29
Bogge
-
Bogge
-
Forumräv
-
-
802 inlägg
Hej, svarar på det jag testat. 1. Den har Gamemode och då minskar inputlag avsevärt. Har spelat 360 och inte störts av inputlag. Utan gamemode laggar muspekaren duktigt i windows. 2. Den hittar min HTPC direkt. Inte testat att spela upp något. 3. Ja, men påminn i affären. Mina låg inte i kartongen trots klistermärke på sidan. 4. 5. 6. Absolut om man är ute efter en 3D Plasma (jmför priset på Panna VT20). Personligen ville jag ha en tunn tv med skönt bildflyt (Motion Judder Canceller) att koppla till datorn, bra TV bild, bra betraktningsvinkel samt att den skulle funka för spel. Den uppfyller mina krav med råge och 3D fick jag på köpet. Samsungs "fejk" 3D läge funkar faktiskt bra på 360. Digitaltv bilden är riktigt bra, fotbolls-VM ser underbart ut. En god vän tycker snudd på HD klass (han har HD kanalerna och Samsung LCD). Kan nämna att jag valde mellan Samsungs olika LCD/LED:ar, Sharp 820, Panna V20 mfl. Men dom föll bort av olika anledningar som betraktningsvinkel, ful design, för tjock mm 7. Har under 3m bildavstånd och funkar fint förutom på analog-tv. Men det är lite för nära förutom vid 720p, 1080p och spel. 8. Den har RJ45 och det funkar fint. Men uppdatering av mjukvaran verkar funka bäst via USB-minne. Jag funderar på att köpa denna och skulle vilja ha lite mer feedback från er som redan har den
1. Laggar den något? Dom jag kollat på inne i stan visar på tydligt lagg på 50-60" aparaterna på vissa modeller 2. Har ni provat DLNA mot den? 3. Medflöjer 3D brillor? 4. Kan man spela upp 3D filmer från datorn till TV? 5. Hur funkar PS3 med TV:n? 3D? 6. Tycker ni den är värt sitt pris? (rätt dyrt tycker jag personligen) 7. Funkar den på 4m avstånd tror ni? 8. Har den RJ45 kontakt eller man måste köra wireless USB stick grej?
snabba svar är uppskattade =) tack på förhand
Postad 07 juli 2010 - 21:14
Unregistered22188daf
-
Unregistered22188daf
-
Rookie
-
4 inlägg
Tackar för svaren! Här kommer några frågor till =) 1. Jag blir orolig när du säger att den laggar. Kan du förtydliga när den laggar och när den inte gör det? 2. Kan du prova spela upp lite MKV filmer via DLNA? Den ska ju ha stöd för ett antal HD format. Kör utan transcoding. 6. Den ultimata frågan: Om jag ska köpa en 50"> för ca 20lök ska jag då ha LED eller Plasma? =) Jag fokuserar på bildkvalité, inget lagg, inga reflektioner osv. Djupet är inget jag fokuserar på. 9. Hur är reflektionerna? 10. Säg tre positiva saker och tre negativa saker om TV:n. Tack på förhand. Hej, svarar på det jag testat.
1. Den har Gamemode och då minskar inputlag avsevärt. Har spelat 360 och inte störts av inputlag. Utan gamemode laggar muspekaren duktigt i windows. 2. Den hittar min HTPC direkt. Inte testat att spela upp något. 3. Ja, men påminn i affären. Mina låg inte i kartongen trots klistermärke på sidan. 4. 5. 6. Absolut om man är ute efter en 3D Plasma (jmför priset på Panna VT20). Personligen ville jag ha en tunn tv med skönt bildflyt (Motion Judder Canceller) att koppla till datorn, bra TV bild, bra betraktningsvinkel samt att den skulle funka för spel. Den uppfyller mina krav med råge och 3D fick jag på köpet. Samsungs "fejk" 3D läge funkar faktiskt bra på 360. Digitaltv bilden är riktigt bra, fotbolls-VM ser underbart ut. En god vän tycker snudd på HD klass (han har HD kanalerna och Samsung LCD). Kan nämna att jag valde mellan Samsungs olika LCD/LED:ar, Sharp 820, Panna V20 mfl. Men dom föll bort av olika anledningar som betraktningsvinkel, ful design, för tjock mm 7. Har under 3m bildavstånd och funkar fint förutom på analog-tv. Men det är lite för nära förutom vid 720p, 1080p och spel. 8. Den har RJ45 och det funkar fint. Men uppdatering av mjukvaran verkar funka bäst via USB-minne.
Redigerat av Unregistered22188daf, 08 juli 2010 - 07:33.
Postad 08 juli 2010 - 09:57
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Tackar för svaren! Här kommer några frågor till =)
1. Jag blir orolig när du säger att den laggar. Kan du förtydliga när den laggar och när den inte gör det? 2. Kan du prova spela upp lite MKV filmer via DLNA? Den ska ju ha stöd för ett antal HD format. Kör utan transcoding. 6. Den ultimata frågan: Om jag ska köpa en 50"> för ca 20lök ska jag då ha LED eller Plasma? =) Jag fokuserar på bildkvalité, inget lagg, inga reflektioner osv. Djupet är inget jag fokuserar på. 9. Hur är reflektionerna? 10. Säg tre positiva saker och tre negativa saker om TV:n.
Tack på förhand.
Jag fyller på med lite mer svar.... 7: Jag sitter på nästan 5m avstånd. Tycker det funkar mycket bra. 3D-effekterna blir bättre på närmare håll, så jag använder extra fåtölj på typ 3m håll då jag ser på 3D-filmer. 9: Jag har rätt ljus lgh, och upplever att på dagtid med sol in så reflekterar skärmen en del. Brukar dra ner persiennerna och ställa bilden till "Dynamiskt" läge och då tycker jag det funkar bra. (använder orginalkalibrering än så länge) 10: Plus: Grymt Snygg, Mycket Bra bild, Många roliga funktioner (Mediaspelare över LAN, 3D, 2D->3D m.m). Minus: Lite långsam att byta kanal om man trycker på kanalnummer (pil upp/ner är snabbt). Finns bara 1 SCART-in, och adaptern som jag fick till den funkade inte ens. Jag har haft lite gammal utrustning kvar i hyllan, men de är nu också kasserade/uppgraderade och jag kör nu komponent och HDMI-anslutningar så det kanske egentligen är ett plus. Kommer inte på fler minus. Jag har ännu inte fått min nya digital-box/kort så jag kan inte säga hur kvaliteten är på HD-TV. Men i övrigt är jag mycket nöjd med min TV och tycker den är ett bra köp. //mrnis
Postad 08 juli 2010 - 23:23
Unregistered22188daf
-
Unregistered22188daf
-
Rookie
-
4 inlägg
just nu lutar det åt UE46C7705 eller UE55C7705 efter att försäljaren övertygat mig om att en LED är bättre speciellt om man ska spela lite PS3 spel och så pga inbränningar samt det faktum att plasman tappar färgen redan efter första året? Jag tar dock det med en nypa salt men det med inbränningar om man lirar spel där det finns mycket statiska grejor i interfacet (typ bilspel där varvtal/hastighetsmätare alltid är på samma ställe).
Vad tror ni om PS50C7705 VS UE55C7705? Fördelar/nackdelar?
Postad 09 juli 2010 - 08:03
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
just nu lutar det åt UE46C7705 eller UE55C7705 efter att försäljaren övertygat mig om att en LED är bättre speciellt om man ska spela lite PS3 spel och så pga inbränningar samt det faktum att plasman tappar färgen redan efter första året? Jag tar dock det med en nypa salt men det med inbränningar om man lirar spel där det finns mycket statiska grejor i interfacet (typ bilspel där varvtal/hastighetsmätare alltid är på samma ställe).
Vad tror ni om PS50C7705 VS UE55C7705? Fördelar/nackdelar?
Alltså förutom att priset för LED 55" är 12000 kr högre och att den är större? Svärta och mindre eftersläpningar är nog fortfarande bättre på Plasman. Det är som du själv skriver inbränningar då du spelar som fortfarande kan vara problem, men jag tror att alla "anti-inbrännings"-funktioner som numera finns gör att det inte är någon jättestor fara (dock har jag ingen spelkonsol så det kan nog någon annan svara på bättre). Tidigare har ju LED varit överlägset tunnare(snyggare) än de tjockare plasmorna, men nu är skillnaden mindre än en cm, det är försumbart. Jag valde också mellan de 2 olika modellerna, och tog plasman mest för att jag tyckte den var mer prisvärd. Hade 55an legat på 20-25k så hade jag nog tagit den.
Redigerat av mrnis, 09 juli 2010 - 08:04.
Postad 19 juli 2010 - 22:02
SoWErA
-
SoWErA
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag skulle också gärna vilja få ett svar på:
4. Kan man spela upp 3D filmer från datorn till TV? via hdmi 1.4 sladd till dator med ett nytt grafikkort typ 4870x2 eller 5000 serien.
Postad 20 juli 2010 - 13:39
Kimjo
-
Kimjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag skulle också gärna vilja få ett svar på:
4. Kan man spela upp 3D filmer från datorn till TV? via hdmi 1.4 sladd till dator med ett nytt grafikkort typ 4870x2 eller 5000 serien.
4. Enda sättet(som jag känner till) för att spela 3D filmer från dator -> TV så är det att filmen ska vara inspelad i side-by-side och sen är det bara ställa TVn på side-by-side så får du ut en 3D effekt. 5. Det går alldeles utmärkt att spela PS3 på TVn. 3D ser bra ut på Super Stardust HD men Wipeout HD och Motorstorm får jag inte ut någon bra 3D effekt av(Ser väldigt ofta dubbla bilder), men jag tror det beror på mina ögon att jag inte ser 3D helt 100%.
Redigerat av Kimjo, 20 juli 2010 - 13:40.
Postad 20 juli 2010 - 14:35
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Beställde en 7705 och en BD-6900 plus en Strong Ca modul idag. Längtar redan som ett litet barn som längtar efter julafton 
Fick ge 22500:- för kalaset.
Redigerat av Unregistered30592, 20 juli 2010 - 14:40.
Postad 21 juli 2010 - 07:17
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Beställde en 7705 och en BD-6900 plus en Strong Ca modul idag. Längtar redan som ett litet barn som längtar efter julafton  Fick ge 22500:- för kalaset.
Grattis! Då fick du det till lite bättre pris än jag. Jag hoppas du blir lika nöjd som jag är. TVn och Bluerayen är mitt bästa köp på många år. Jag har också Strongs CA-modul (för canal digitals kabel-tv) och har tyvärr ett litet problem med den. Jag tycker bildkvaliteten och de flesta funktionerna funkar jättebra. Däremot när jag använder inspelningsfunktionen döps alla TV-program med föregående programs namn. Dvs jag spelar in en film direkt efter "rapport" och då får inspelningen namnet "rapport" trots att när jag tittar på egenskaper ser jag att det är filmen. Jag har fått ett lösningsförslag på problemet från Samsung att scanna om alla kanaler, men har inte hunnit testa än eftersom jag är på semester. Ett tips är också att om du också har canal digital, kontakta dem för rätt information när du scannar efter kanaler. Jag höll på i flera timmar innan jag fick reda på att man var tvungen att ställa in speciella nätinställningar för digital-scanningen. Lycka till!
Postad 21 juli 2010 - 09:24
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
hejsan var och kolla in ps50c7705 i butik. och jag säger bara wow..
Den stod brevid en panasonic g20, bilden var så mörk på g20 kankse är en inställningsfråga.
Men på ps50c7705 var bilden lika skarp som på led tyckte jag.. fasen vad grymmt.
vill gärna ha skarp bild eftersom tv ska stå i ett ljust vardagsrum. och användas till spela ps3 spel på.
står i val och kval vilken av dessa två modeller jag ska köpa.
har inte hittat någe test på 50g20 förutom det på avsforum tråden.
50g20 eller ps50c7705..
m.v.h
Daniel
Postad 21 juli 2010 - 11:43
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Grattis! Då fick du det till lite bättre pris än jag. Jag hoppas du blir lika nöjd som jag är. TVn och Bluerayen är mitt bästa köp på många år. Jag har också Strongs CA-modul (för canal digitals kabel-tv) och har tyvärr ett litet problem med den. Jag tycker bildkvaliteten och de flesta funktionerna funkar jättebra. Däremot när jag använder inspelningsfunktionen döps alla TV-program med föregående programs namn. Dvs jag spelar in en film direkt efter "rapport" och då får inspelningen namnet "rapport" trots att när jag tittar på egenskaper ser jag att det är filmen. Jag har fått ett lösningsförslag på problemet från Samsung att scanna om alla kanaler, men har inte hunnit testa än eftersom jag är på semester. Ett tips är också att om du också har canal digital, kontakta dem för rätt information när du scannar efter kanaler. Jag höll på i flera timmar innan jag fick reda på att man var tvungen att ställa in speciella nätinställningar för digital-scanningen.
Lycka till! 
Vad menar du med digitalscanning? Har du satellit lr kabel? Kanske du har inställningarna i huvudet  Jag har satellit. Sorry såg att du hade kabel nu
Redigerat av Unregistered30592, 21 juli 2010 - 13:31.
Postad 21 juli 2010 - 18:16
Bogge
-
Bogge
-
Forumräv
-
-
802 inlägg
Tackar för svaren! Här kommer några frågor till =)
1. Jag blir orolig när du säger att den laggar. Kan du förtydliga när den laggar och när den inte gör det? 2. Kan du prova spela upp lite MKV filmer via DLNA? Den ska ju ha stöd för ett antal HD format. Kör utan transcoding. 6. Den ultimata frågan: Om jag ska köpa en 50"> för ca 20lök ska jag då ha LED eller Plasma? =) Jag fokuserar på bildkvalité, inget lagg, inga reflektioner osv. Djupet är inget jag fokuserar på. 9. Hur är reflektionerna? 10. Säg tre positiva saker och tre negativa saker om TV:n.
Tack på förhand.
1. Den laggar när inte Game Mode är aktiverat. 2. Provade lite snabbt med Samsung PC Share program, funkade sådär. Nästan inget av det jag delade ut syntes men det kan vara någon inställning i Media Center på min HTPC som ställer till det. Dom mkv filerna som tv:n kom åt kunde den spela upp iaf. Men jag spelar upp från HTPC via HDMI istället. Annars köp en Xtreamer för att vara säker. 6. Plasma för färgerna, svärtan, tittvinkeln, att den grejjar snabba scener. 9. Blankt frontglas ger fin bild och reflektioner men jag har fönstret 3,5m åt sidan och kollar oftast på kvällarna. 10. + Bilden och Samsungs bildflyt på film, tillräckligt tunn för att jag ska kunna ha duk framför, snygg tv och snygg fjärr. - Reflektioner, fortfarande outvecklat internet@tv, att man måste ladda ner Samsung PC Share Manager för att dela ut film från datorn. Går tydligen med ngt annat share program också. Jämfört med min Xtreamer som hittar alla mina utdelade shares utan problem och utan extraprogram på PC:n.
Postad 23 juli 2010 - 10:00
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Vad menar du med digitalscanning? Har du satellit lr kabel? Kanske du har inställningarna i huvudet  Jag har satellit. Sorry såg att du hade kabel nu 
Jag var nog lite otydlig  När man söker efter kanaler, kan man söka "analogt" "analogt & digitalt" eller bara "digitalt". När jag valde "analogt och digitalt" fick jag bara träff på de analoga kanalerna. När man väljer digital-sökning finns fler alternativ, det var det jag menade. Tyvärr kommer jag inte ihåg siffrorna i huvudet, är på landet just nu och har anteckningarna hemma. Lycka till! //mrnis
Postad 23 juli 2010 - 14:56
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
En liten dum fråga ang. dom där kärnorna som mna skall fästa runt kablarna. Ska man klämma ihop dom så att piggen i mitten träffar kabeln? Eller ska man göra en typ ögla och trä igenom den 2 gånger?
Postad 23 juli 2010 - 16:54
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Fått igång tv.n och bilden tycker jag é grym. Kör bara på standard läget. Tog ett tag att uppdatera ca modulen men nu funkar det utmärkt. Grym bild på SVT-HD. Lite plasma surr hör man men det liksom ligger runt i rummet. Lyssnar man framme vid tv.n så hörs det bara lite fram på skärmen. Inget surr bakom lr dyl. Men lite måste det nästan surra för det är juh rätt mkt elektronik som ska drivas o skärmen é juh stor. Får se hur det blir när man har haft den ett tag om det blir mindre lr mer.
Någon som har några bra inställningar att testa?
Postad 24 juli 2010 - 10:58
trollsländan
-
trollsländan
-
Rookie
-
9 inlägg
köpte min tv för några dagar sen och är helnöjd än så länge men ska försöka klura ut hur man spelar upp filmer från mitt usb minne... den vill inte hitta den, apropå buzzing så hör jag inte den för min ps3 är mer högljudd
sitter väl ca 3 meter ifrån den
Postad 25 juli 2010 - 13:28
Dennsan
-
Dennsan
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej, jag köpte tvn för ca 1 vecka sen.
För att kunna njuta av go 3d köpte jag även en ps3 som ska kunna spela upp 3d sägs det!!
Idag köpte jag min första 3d-film och försökte spela upp den via ps3s blue-ray-spelare!
Icke sa nicke....
När jag väljer "play movie in 3d" ploppar det upp ett felmeddelande - "3D experience requires 3D enabled TV and Player"
Nu är det så att jag har uppdaterat både min tvs och min ps3s mjukvara till nyaste versionerna!
Någon som lyckats spela upp en 3d-film via ps3 och vet vilka inställningar som krävs??
Tack för svar!
Postad 25 juli 2010 - 13:46
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Som jag förstår det så har PS3an enbart stöd för 3D i spel än så länge stöd för film skulle komma senare.
Postad 25 juli 2010 - 16:52
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Vet inte om det är detta som é problemet men har du 1.4 HDMI kabel.
Postad 25 juli 2010 - 17:16
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
apropå buzzing så hör jag inte den för min ps3 är mer högljudd sitter väl ca 3 meter ifrån den
Min é juh inte direkt högljud på ngt vis och inget som man störs vid normala volymer.Men om man stänger av högtalarn på tv:n och går fram till skärmen så hörs juh lite ljud på ovansidan bak på tv:n. där ventilationshålen är. Sen om man lägger örat till mot panelens framsida(överkant) så hörs det lite lite surr. Men det vore juh kul o höra med ni som har tv:n om era är helt tysta när högtalarna är avstängda när ni lägger örat till. Annars så måste jag säga att jag som helhet är ruggigt nöjd med tv:n. Snygg,tunn o mkt bra bild på alla källor. Läste på AVS forum att ngn snubbe har tagit in C8000(samma som 7705) och håller på med kalibrering. Hoppas han verkligen lägger ut dom på AVS.
Redigerat av Unregistered30592, 25 juli 2010 - 17:17.
Postad 25 juli 2010 - 20:34
Dennsan
-
Dennsan
-
Rookie
-
5 inlägg
Vet inte om det är detta som é problemet men har du 1.4 HDMI kabel. http://www.fyndborse...-HDMI---HDMI-3mhar en sådan, det framgår inte vilken version men måste väl vara 1.4?! har någon hunnit kolla upp det med playstations nyaste version på mjukvaran, om den är kompatibel för 3d-filmer eller ej?!
Postad 25 juli 2010 - 22:39
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
http://www.fyndborse...-HDMI---HDMI-3m
har en sådan, det framgår inte vilken version men måste väl vara 1.4?!
har någon hunnit kolla upp det med playstations nyaste version på mjukvaran, om den är kompatibel för 3d-filmer eller ej?!
Läste på ett annat forum att en snubbe körde på en 1.3 kabel. Tror 1.4 är att man kan skicka ljudet och internet signaler och mer upplösning och 3d i 1080P bild. Hittade detta du kan läsa. 1.4
Redigerat av Unregistered30592, 25 juli 2010 - 23:10.
Postad 26 juli 2010 - 13:10
trollsländan
-
trollsländan
-
Rookie
-
9 inlägg
läste nånstans att det kommer att komma en uppdatering så man kan köra 3d filmer på ps3an via hdmi 1.3.senare i höst . gäller endast ps3 då kan jag tänka mig
Postad 26 juli 2010 - 16:06
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
läste nånstans att det kommer att komma en uppdatering så man kan köra 3d filmer på ps3an via hdmi 1.3.senare i höst . gäller endast ps3 då kan jag tänka mig
Det stämmer med vad jag också har hört. Sony påstår att de har löst problemet att kunna köra 3D via HDMI 1.3 (så det funkar med PS3). Här står det: http://m3.idg.se/2.1...nya-3d-spelarna. Hur det ska funka tillsammans med en TV som vill ha HDMI 1.4 vet jag inte. Jag kollade på senaste patchen för PS3 och den verkar inte inkludera något extra 3D-stöd så lär väl komma i höst då kanske.
Redigerat av mrnis, 26 juli 2010 - 16:07.
Postad 26 juli 2010 - 16:09
fross
-
fross
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fick TVn igår och är grymt nöjd med utseendet när den hänger på väggen. Tyvärr blev Blueray-spelaren restad (min vanliga tur) men har fått tag på HDMI-sladd för 1.4 iaf, så det ska nog funka när den väl kommer. Blev lite väckt inatt när TVn bestämde sig för att starta automatisk uppdatering 2 timmar in i standby trots att jag inte ens konfat nätverksstödet än, men det var ju lätt att ändra den inställningen till att bara uppdatera manuellt. Vad är lättaste sättet att installera firmware-uppdatering? Låta TVn söka själv (när jag anslutit till nätverk), eller ladda ner på USB?
fross: Hur har det gått med din USB-disk och din CA-modul? Jag sitter lite i samma sits som du. Min BRF har precis bytt till Canal Digital, och nu ska jag antingen skaffa CA-modul, HD-box eller inspelningsbar HD-box. CA verkar med tanke på upplösningen vara fel, men vad anser du om TVns inspelningsfunktion, är den tillräcklig, eller rekommenderar du att jag skaffar inspelningsbar HD-box?
Mvh mrnis
Hej, Jo, jag fick igång disken så den fungerade som den skulle. Däremot tyckte jag bilden blev mycket sämre med CA-modulen för CanalDigital, och framförallt texten på vissa program blev otroligt bluddrig och flöt ihop med bilden, så jag lämnade tillbaka kortet. Köpte en DreamBox istället. Jag har testat att köra bilder och mp3-filer från datorn med den inbyggda mediaspelaren i tv'n, både via kabel och via DLNA, och det fungerar ok. Men det är segt! Vid stora mappstrukturer går det riktigt ordentligt segt. Lite synd när det annars är ganska snyggt. För info: Ny firmware finns nu ute på Samsung.se. Version 1016.
Redigerat av fross, 26 juli 2010 - 16:10.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|