Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonics plasmor

111 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du som ägare av en panasonic plasma problem med buzzing (surrande ljud)? (123 medlem(mar) har röstat)

Har du problem med buzzing ?

1. Ja (28 röster [22.76%])

Procent av omröstning: 22.76%

2. Nej (78 röster [63.41%])

Procent av omröstning: 63.41%

3. Har buzzing men inte så att det stör mig (17 röster [13.82%])

Procent av omröstning: 13.82%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 22 July 2010 - 22:03

frogeyes
  • frogeyes
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ni som upplever hög buzzing, ring Panasonics support och få det fixat...

Postad 23 July 2010 - 07:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Det är klart att ljudet kommer från strömförsörjningen. Trafon eller någon annan komponent. Att tro att fosforn skulle kunna låta är bara nys, rent tekniskt omöjligt. Det spelar därför ingen som helst roll om det är dubbelt glas eller inte då ljudet kommer från komponenter på baksidan.
Min PX700 surrar från trafon, men det är inget som stör för min del. Kan ju bero på att jag har haft olika PVR-boxar som låter betydligt högre från både hårddisk och fläkt.

Postad 23 July 2010 - 10:03

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Det är inte alls klart att buzzing kommer från strömförsörjningen. Vore det så enkelt så skulle ingen plasma TV "buzza".

Självfallet kan strömförsörjningen eller byggkvalitén vara boven, dvs en dålig transformator, komponenter vars vibration inte dämpats eller en dåligt monterad panel, men buzzing i sin egentliga mening är en egenskap som är gemensamt hos 100% av PDP även om det kan skilja ordentligt mellan tillverkare och modeller hur mycket man hör.

Buzzing kommer sig av att högspänning läggs mellan ledare som är separerade i rymden i riktning mot betraktaren. Så länge som konstruktikonen är sådan kommer det obönhörligen att leda till att ljud alstras i den riktningen, sk buzzing.

Vad enskillda ägare upplever som buzzing är i stort sett omöjligt att svara på, men om ljudet förändras med bildinnehållet, är extremt lokaliserat till rakt framför panelen (dvs om man flyttar sig åt sidan så mer eller mindre tystnar det) och tystnar helt i stand-by så är det säkerligen buzzing. Allt i övrigt är säkerligen inte buzzing och bör gå att åtgärda.

Postad 23 July 2010 - 10:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Buzzing kommer sig av att högspänning läggs mellan ledare som är separerade i rymden i riktning mot betraktaren. Så länge som konstruktikonen är sådan kommer det obönhörligen att leda till att ljud alstras i den riktningen, sk buzzing.

Ok, mitt missförstånd. Det jag kan höra på min 42" Pana är helt klart endast trafo-surr (50 hz). Panelen i sig är helt tyst. Vi talar om 2 helt olika ljud med andra ord.

Postad 23 July 2010 - 13:03

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Ni som upplever hög buzzing, ring Panasonics support och få det fixat...

Jo så lätt e det ju!

Postad 23 July 2010 - 17:47

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Jo så lätt e det ju!

Jag misstänker att svaret blir typ " Det är sånt man får räkna med" men ett sådant svar kan ge folk dåliga erfarenheter av Panasonic.

Då är man lyckligt lottad då...

Redigerat av Unregistered6df60672, 23 July 2010 - 17:47.

Postad 24 July 2010 - 11:00

Unregistered1190014e
  • Unregistered1190014e
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
har nyss köpt en 42tums G20E, upplever inget som helst buzzing.Kanon nöjd med min första plasma slår lcd med hästlängder. :D

Postad 24 July 2010 - 17:12

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hur länge testade du tv apparaterna innan du lämnade tillbaka dem? Jag hade surr, men det försvann efter ett par
dagaras tv tittande, (tv stod på ganska mycket i o m fotbolls vm.

Jag körde båda ganska mycket under 4 -6 dagar utan att oljudet(buzzingen) minskade med tiden. Jag ville testa dem ett antal dagar just för att jag hade läst här på forumet att ljudet försvann efter ett antal dagar för vissa. Kändes meningslöst att testa längre än så, och jag ville ju vara lite schyst mot butiken som lämnade öppet köp också, så jag vill inte vänta allt för länge med att returnera.

Jag är fortfarande utan ny TV. Känns lite surt då man läser att andra köpt ny G20 46 tum som inte låter ett smack. Kanske provar jag köpa ett nytt exemplar om nån månad och hoppas att jag får TV från en annan tillverknings-serie där dom inte har samma problem. Om det är ett kännt problem (t.ex. "bad power board") som kan åtgärdas genom att byta kretskort så kan man ju hoppas att detta är åtgärdat förr eller senare i tillverkningen också.

Hade varit intressant att veta om det är vissa produktions-veckor/månader som har buzzing-problem. Och om det skiljer sig mellan 50 tum och 46 tum t.ex.

Postad 26 July 2010 - 09:28

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Ok, mitt missförstånd. Det jag kan höra på min 42" Pana är helt klart endast trafo-surr (50 hz). Panelen i sig är helt tyst. Vi talar om 2 helt olika ljud med andra ord.

Jepp, ljudet ska ha de egenskaper som jag räknade upp annars är det knappast buzzing, men det är definitivt inte enkelt att skilja mellan missljud av olika slag så det är inte undra på att det tenderar att konvergera till en och samma benämning av olika fenomen. :D

Postad 26 July 2010 - 10:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Undrar vad som skulle hända om man försiktigt placerade en plexiglasskiva framför en plasma där det surrar från glaset. Det är ju känt att KURO även surrar från hela glaspanelen. Om man nu satte en skiva framför kanske surret minskar? I mitt huvud är det tekniskt möjligt. :D

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 26 July 2010 - 10:07.

Postad 26 July 2010 - 20:43

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Sprillans ny stående 46G20 som surrar på rätt bra. Ska köra den ett par dagar för att se om det försvinner.

Postad 27 July 2010 - 09:52

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
53 röster, varav 20 som har buzzing i varierande grad. Det är f-n bedrövligt tycker jag! Blir nog ännu en LCD vid höstens köp. Prioriterar, förutom bra bild, även problemfritt ägande och i det ingår inte att lämna tillbaka en eller flera apparater med förhoppningen om att slutligen få en som är tyst. Trist...hade sett fram mot en G20 hemma.

//P

Postad 27 July 2010 - 10:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Surr är irriterande. Men jag skulle ALDRIG bortprioritera en bra bild. Du kommer bara irritera dig om du köper en LCD och sitter halvnöjd varenda kväll.

Postad 27 July 2010 - 15:51

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0
Har buzzing på min om bilden är helt vit, dock inget som jag stör mig på ifrån soffan.

Postad 27 July 2010 - 20:01

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Surr är irriterande. Men jag skulle ALDRIG bortprioritera en bra bild. Du kommer bara irritera dig om du köper en LCD och sitter halvnöjd varenda kväll.

Som sagt, bra bild är viktigt, men det är också problemfritt ägande. Jag har helt enkelt inte tid, ork och/eller lust att köra hela byteskarusellen om jag får en apparat med buzzing. Av samma skäl kommer jag heller inte köpa en edge-led lcd av nån modell som dras med clouding. Dessutom anser jag inte att jag bortprioriterar bra bild. Möjligen att jag prioriterar bort den bildkaraktär som av många anses vara bäst för bl a film, dvs plasma, men enligt mig klarar även dagens lcd:er att visa bra bild, iaf tillräcklligt bra för att jag och många med mig ska vara nöjda. Vi behöver inte ta den diskussionen här, men det är iaf min åsikt...

Men visst...hade alla G20 som säljs varit buzz-fria hade jag gärna köpt en sån. Tyvärr är det ju inte så...

//P

Postad 28 July 2010 - 10:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Man kan väl köpa en G20 i butik och kräva att få starta och testa den innan man tar hem den, bara för att vara säker på att det är ett ok ex?

Postad 28 July 2010 - 10:37

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Vår ena HDTV är en 42" plasma från Panasonic som vi haft i två och ett halvt år. Jag har inte märkt något problem med den alls när jag kollar på film där. Dock är det inte särskilt ofta jag ens använder den teven.

Postad 28 July 2010 - 21:31

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Hej! Har problem med lite buzzing vad gäller min G20. Hör endast surret vid ljusa scener, annars är TV:n tyst. Är det någon annan här som har samma problem? Hur gjorde ni för att lösa problemet? Ringde ni Panasonics support och så hjälpte de till med att fixa TV:n eller ignorerade de problemet? Hur är Panasonics support, bra eller dålig?

Postad 29 July 2010 - 06:11

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej! Har problem med lite buzzing vad gäller min G20. Hör endast surret vid ljusa scener, annars är TV:n tyst. Är det någon annan här som har samma problem? Hur gjorde ni för att lösa problemet? Ringde ni Panasonics support och så hjälpte de till med att fixa TV:n eller ignorerade de problemet? Hur är Panasonics support, bra eller dålig?

Var i kontakt med Panasonic igår angående min G20 med Buzzing, dom hänvisa mig till butiken där jag köpt tvn. Ringde då Netonnet (där jag köpt den), eftersom jag hade köpt den i "butik" tyckte de att jag skulle köra tillbaka tvn och få den bytt i "butiken"... Drygt. Ska dit med tvn idag, får se vad som händer.
Hur som helst har jag inte förbrukat mina 14 dagar öppetköp än så allt borde vara lugnt.

/Ringis

Postad 30 July 2010 - 07:28

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har nu varit på Netonnet och bytt min 46G20 mot en annan. Ställde upp den gamla för att låta service lyssna på den. pga allt bakgrundsljud var det väldigt svårt att höra något och trodde nästan det gått bort under frakten tillbaka. Bytte ändå till en ny som vi ställde bredvid den returnerade och jämförde ljudet. Det var en klar skillnad i ljudnivå trots allt.
Nu har jag iaf en plasma som inte buzzar :)

Bra service hos Netonnet som lät mig jämföra mm.

Service killen sa även att G20 modellen var en utav de modeller de hade haft minst service på, därför hade han köpt en själv...

Redigerat av ringis, 30 July 2010 - 07:33.

Postad 30 July 2010 - 08:42

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Har nu varit på Netonnet och bytt min 46G20 mot en annan. Ställde upp den gamla för att låta service lyssna på den. pga allt bakgrundsljud var det väldigt svårt att höra något och trodde nästan det gått bort under frakten tillbaka. Bytte ändå till en ny som vi ställde bredvid den returnerade och jämförde ljudet. Det var en klar skillnad i ljudnivå trots allt.

Service killen sa även att G20 modellen var en utav de modeller de hade haft minst service på, därför hade han köpt en själv...

På vilket netonnet bytte du TV:n?

Postad 30 July 2010 - 09:22

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

På vilket netonnet bytte du TV:n?

På Netonnet i Göteborg, hurså?

Postad 30 July 2010 - 10:27

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

På Netonnet i Göteborg, hurså?

Undrar om de har lika bra service på netonnet i stockholm:)

Postad 31 July 2010 - 10:28

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Åkte och bytte ut min g20 på netonnet i Stockholm till en v20. Ingen buzzing nu som är störande och extremt bra svärta. Trodde inte det skulle skilja så mycket mellan g20 och v20, men enligt mitt tycke så är skillnaden stor.

Postad 31 July 2010 - 15:04

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Vet du vilken tillverknings-månad det är på din nya TV som inte surrar? Jag tror att år och månad ska synas på baksidan. (Verkar göra det på engelska modeller iallafall.) Man skulle kunna hoppas att dom har åtgärdat buzzingen/surrandet i tillverkningen om det nu är ett kännt fel som går att åtgärda via reparation också. (Vilket indikeras på andra utländska forum.)

Postad 31 July 2010 - 16:55

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Åkte och bytte ut min g20 på netonnet i Stockholm till en v20. Ingen buzzing nu som är störande och extremt bra svärta. Trodde inte det skulle skilja så mycket mellan g20 och v20, men enligt mitt tycke så är skillnaden stor.

Ja det skiljer sig ca 4 k så det borde innebära bättre egenskaper.

Postad 03 August 2010 - 07:15

ringis
  • ringis
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Vet du vilken tillverknings-månad det är på din nya TV som inte surrar? Jag tror att år och månad ska synas på baksidan. (Verkar göra det på engelska modeller iallafall.) Man skulle kunna hoppas att dom har åtgärdat buzzingen/surrandet i tillverkningen om det nu är ett kännt fel som går att åtgärda via reparation också. (Vilket indikeras på andra utländska forum.)

Försökte hitta tillverkningsdatum utan något resultat. Såg en del konstiga siffror men inget som såg ut som ett datum... Ingen som vet var det visas?

Tyvärr har jag insett att även denna G20 har buzzing, men det är enbart störande i bildformat 16:9 vilket är riktigt konstigt. I 16:9 formatet råkade jag även ut för detta någon enstaka gång. http://www.youtube.c...feature=related

Det blir med andra ord en till sväng förbi Netonnet med denna tv:(

Så tråkigt när man hade bestämt sig för en tv och är nöjd med bilden...

Postad 03 August 2010 - 07:47

knasen78
  • knasen78
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Är nu inne på min andra Panasonic plasma. Hade tidigare en 42-tums pv70 och nu en 46-tums G20. Bägge är drabbade av buzzing, men inte på ett sätt som stör mig (nu i alla fall). Hör det om jag har nästan helt tyst i rummet, så vi får se hur det blir framöver, ifall det ökar eller minskar. Om det ökar i mängd/ljud får jag ta och lämna in den, men är det som nu eller mindre gör jag inget.

Postad 03 August 2010 - 10:12

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Försökte hitta tillverkningsdatum utan något resultat. Såg en del konstiga siffror men inget som såg ut som ett datum... Ingen som vet var det visas?

Tyvärr har jag insett att även denna G20 har buzzing, men det är enbart störande i bildformat 16:9 vilket är riktigt konstigt. I 16:9 formatet råkade jag även ut för detta någon enstaka gång. http://www.youtube.c...feature=related

Det blir med andra ord en till sväng förbi Netonnet med denna tv:(

Så tråkigt när man hade bestämt sig för en tv och är nöjd med bilden...

Samma för mej. Tycker mycket om Tvn, man klarar inte buzzingen. Hade också hem 2 olika exemplar som lät lika illa innan jag gav upp. Det lustiga är att även jag upptäckte dom där vita linjerna överst i bilden på några enstaka kanaler, och jag är ganska säker på att linjerna syntes bara på det andra exemplaret av TV som jag hade hemma...

Postad 03 August 2010 - 14:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Blir ju lite orolig nu, med tanke på att jag är sugen på en G20 vid flytten i höst. Slipper man problemen med buzzing om man kostar på sig en V20 istället? Bättre bild får man ju förstås...

Postad 03 August 2010 - 16:04

Unregistered99fd5f7d
  • Unregistered99fd5f7d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hadde också vilja köpa en g20(50) men nu vet jag inte efter allt strul folk skriver om :)

Postad 03 August 2010 - 16:38

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0

Hadde också vilja köpa en g20(50) men nu vet jag inte efter allt strul folk skriver om :)

Nästa generation kommer våren 2011, kanske värt att vänta för dom som kan :(

Postad 03 August 2010 - 19:26

Unregistered99fd5f7d
  • Unregistered99fd5f7d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nää om man skulle köpa sig en radio i stället :)

Postad 05 August 2010 - 17:42

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Ngen buzz på min nya 50 g20, däremot 37 tummarn som är 5 år gammal låter riktigt fint vid helvita bilder.

Postad 06 August 2010 - 17:25

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0
Svärfar köpte en 42G20 i veckan, den bussade väldigt mycket. Idag så gick han fram till tvn och knackade med handen försiktigt på ramen(där det står Panasonic) och helt plötsligt vart det tyst. Nu hör han endast buzzet om han inte har volym på. Och då sitter den på väggen i ett litet sovrum på 11-14 kvm så det är väldigt isolerat där.

Hur kunde det sluta efter man knackade på den?

Postad 06 August 2010 - 19:12

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Svärfar köpte en 42G20 i veckan, den bussade väldigt mycket. Idag så gick han fram till tvn och knackade med handen försiktigt på ramen(där det står Panasonic) och helt plötsligt vart det tyst. Nu hör han endast buzzet om han inte har volym på. Och då sitter den på väggen i ett litet sovrum på 11-14 kvm så det är väldigt isolerat där.

Så sjukt. Men kan det ha vart det surret som vanligen förekommer? (Tog en paus i meddelandet. Mutade G20. Satte örat mot TV:n - TYST -) . Har läst att vissa fått problem med surr när de hängt upp TV:n. Kanske det bara är nåt med att den inte är tillräckligt ihopsatt/ihopskruvad och nåt material vibrerar mot nåt annat...
Bara min amatörspekulation men kan det vara så..? :(

Postad 06 August 2010 - 19:23

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

Panasonic kanske för börja skika med en liten hammare i lådan :(

Postad 06 August 2010 - 20:15

fiveosix
  • fiveosix
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fick hem min 50G20 tidigare idag. Jag kan inte höra någon buzzing, hoppas det förblir så.

Postad 06 August 2010 - 22:48

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Panasonic kanske för börja skika med en liten hammare i lådan :P

Plasthammare i såfall :)

Förstår inte hur dessa knack fick tvn att sluta buzza? :(

Kanske pacman kan förklara?

Postad 07 August 2010 - 11:02

Unregistered1084
  • Unregistered1084
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Påstående.Panasonics G20 serie verkar vara den populäraste tv-apparaten på prisjakt.Bör innebära att den säljer rätt bra.

Fråga.Kan inte detta ha lite att göra med att det hittas många Panasonics med någon form av oljud i DENNA tråd?

Postad 07 August 2010 - 12:06

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0
Jag tror tyvärr att den här omröstningen är lite missvisande, egentligen så skulle bara folk med 2010 års paneler rösta. Tror procenten skulle vara betydligt högre på buzzingsidan då.

Rankingen på prisjakt funkar väl så att den det klickas mest på ligger högst i rankingen. Så hur mkt den säljer är ju svårt att säga.

Postad 07 August 2010 - 13:33

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Jag tror tyvärr att den här omröstningen är lite missvisande, egentligen så skulle bara folk med 2010 års paneler rösta. Tror procenten skulle vara betydligt högre på buzzingsidan då.

Rankingen på prisjakt funkar väl så att den det klickas mest på ligger högst i rankingen. Så hur mkt den säljer är ju svårt att säga.

Jo visst vore det kanske bättre med enbart omröstning på 2010 års modeller men jag vet att jag har hört talas om buzzing från tidigare år också.

Postad 07 August 2010 - 13:42

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0
Jovisst har det funnits tidigare, tekniken är ju sådan att den låter. Frågan är bara hur nära man måste gå. Men känslan säger att det har blivit betydligt vanligare på årets modeller. Kan mkt väl ha att göra med dubbelglasen som försvann till årets modeller.

Postad 10 August 2010 - 19:38

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
G20 50"
Buzzar rätt kraftigt beroende på vilket bildläge.Buzzar mest vid THX och med 24p super smooth på slaget.
Minst buzzningar vid Normal bildlägge.
sitter ungefär 4 meter ifrån.
jobbigast är att jag upplever att tv,en har börjat ge ifrån sig ett högfrekvent tjutande ljud.
riktigt tråkigt då det är i andra fall en riktigt grym tv.
ska ringa support samt Expert...blir nog att utnyttja 14 dagars öppet köpet och få den bytt/reparerad.

Postad 11 August 2010 - 11:45

Tob_E
  • Tob_E
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Köpte en 46 tum PZ85 för ett och ett halv år sedan. Kan vid ljusa partier höra något svagt, men det är endast vid uppspelning från vissa dvder/bd skivor. Aldrig hört något från någon annan insignal.

Postad 11 August 2010 - 20:02

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
har nu pratat med Panasonic,och det gick hur bra som helst.
ringde Expert och dom skickar en ny tv.

Felen som jag fick bekräftade av Micke på Panasonic supporten var följande.

1.Tjuter,kan liknas ett tinnitus ljud.(tv,en ska vara i det närmaste ljudlös enligt supporten)
2.efter att slagit igång tv,en så den hamnar i standby,så kommer det ett klickande ljud(tänk strömbrytare) lite då och då.
3.ibland kan man se lite av text tv,en framträda i toppen av bilden i typ 1-2 sec.

så jag hoppas nu att den nya G20in funkar perfa.

Postad 12 August 2010 - 18:04

Jonas88
  • Jonas88
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

har nu pratat med Panasonic,och det gick hur bra som helst.
ringde Expert och dom skickar en ny tv.

Felen som jag fick bekräftade av Micke på Panasonic supporten var följande.

1.Tjuter,kan liknas ett tinnitus ljud.(tv,en ska vara i det närmaste ljudlös enligt supporten)
2.efter att slagit igång tv,en så den hamnar i standby,så kommer det ett klickande ljud(tänk strömbrytare) lite då och då.
3.ibland kan man se lite av text tv,en framträda i toppen av bilden i typ 1-2 sec.

så jag hoppas nu att den nya G20in funkar perfa.

Detta borde ju betyda att har man problem med buzzing så ska man få tvn utbytt eller reparerad av panasonic. Om nu tvn ska vara så gott som ljudlös.

Postad 30 August 2010 - 12:13

Lajjnuz
  • Lajjnuz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
tja!
köpte för 5 dagar sedan en P42 S10E, upplever också problemmed buzzing, särskilt när jag kör den i 720p /1080p i datorn, av nån anledning väldigt mkt buzz när jag har spotifyfönstret uppe i windows, kanske för att det är mkt svart och vitt?
har dock ett annat problem som jag funderar på att byta ut tvn för, när jag sitter och tittar kan tvn helt plötsligt bara byta source, om jag kör 720 p från htpcn och tittar på film kan skärmen helt plötsligt bli svart för ett par sekunder, sedan gå tillbaka till vanlig tv, sedan svart i någon sekund igen, sen vanlig tv igen, samma sak ett par ggr till, står och gläpper, sedan efter några gläppanden ( man kan inte röra någonting under själva "gläppandet" fjärren reagerar inte) så funkar det bra igen? detta kan komma väldigt oregelbundet, men framför allt efter att tvn har varit på ett tag, kom 3-4 ggr på en kväll när jag såg på film men händer även i vanlig tv, alltså det spelar ingen roll vilken source jag kör. Någon som har haft liknande problem?

Postad 03 September 2010 - 22:19

mroger
  • mroger
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej upplever buzz i min nyinköpta (1vecka sedan ca 50h påslagen) V20 på 50"

Har bifogat 5st 1080 upplösta jpg, om jag kör dem i mediaspelaren i min 50" V20 buzzar det.

I min TV blir det värst om jag har bild 3 uppe, men även bild 1 och 2 låter en del , bild 4 ger en del surr men inte farligt, bild 5 är i princip tyst. (Jag har bidlläget i Cinema View (då THX ej finns i mediaspelaren)

Pröva gärna med dessa, även ni som inte har buzzing. Har ni HELT tyst när dessa visas, dvs ni märker inget surr eller ändrad karaktär på surr när ni bläddrar i dessa är det definitivt fel på min TV.

Bifogad fil(er)

Postad 05 September 2010 - 15:14

Unregistered90cc9ce3
  • Unregistered90cc9ce3
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
:) Har precis köpt ytterligare en P50G20ES (till ovanvåningen). Den buzzar inte heller. Hur röstar man två gånger... :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.