Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonics plasmor

111 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du som ägare av en panasonic plasma problem med buzzing (surrande ljud)? (123 medlem(mar) har röstat)

Har du problem med buzzing ?

1. Ja (28 röster [22.76%])

Procent av omröstning: 22.76%

2. Nej (78 röster [63.41%])

Procent av omröstning: 63.41%

3. Har buzzing men inte så att det stör mig (17 röster [13.82%])

Procent av omröstning: 13.82%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 22 June 2010 - 12:32

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Jag har märkt att i vissa trådar diskuteras det mycket om buzzing från Panasonics plasmor, alltså ett slags surrande ljud. För den del kan det uppkomma mer i samband med ljusa bilder eller vissa typer av sändningar. För vissa värre än andra.

Jag har själv en plasma av Panasonic men har inget problem. Det intressanta vore att göra en undersökning i hur stor omfattning detta uppkommer.

Ni som äger plasmor både äldre och nyare var god lägg en röst.

Redigerat av Unregistered6df60672, 22 June 2010 - 12:35.

Postad 22 June 2010 - 16:18

davvie
  • davvie
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Vad beror detta på egentligen? Fläktar?

Är det någon som har försökt dämpa det genom att sätta upp något skynke eller liknande bakom tv:n?

Postad 22 June 2010 - 17:30

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0
Det har antingen med fosforet som "jobbar" eller nätdelen. Dock inte säker på vilket. Men det mest logiska tycker jag känns som fosforen. På årets modeller har dom tagit bort dubbelglasen (g20 och uppåt) vilket kanske påverkar att det låter mer. För 2009 års modeller var det inte många som klagade på buzzing, verkar desto vanligare i år och det kanske har med glasen att göra.

Postad 22 June 2010 - 18:16

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Det har antingen med fosforet som "jobbar" eller nätdelen. Dock inte säker på vilket. Men det mest logiska tycker jag känns som fosforen. På årets modeller har dom tagit bort dubbelglasen (g20 och uppåt) vilket kanske påverkar att det låter mer. För 2009 års modeller var det inte många som klagade på buzzing, verkar desto vanligare i år och det kanske har med glasen att göra.

Jag har då förskonats. Detta är min första plasma, hade LCD förut. Har TV:n på nu. Helt tyst. Har problemet med buzzing ändå bemötts av Panasonic så att det finns ett yttrande från dom?

Postad 22 June 2010 - 19:20

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
var på audio video och hämtade ut en 46 tums plasma en panasonic g15 den var bäst sa dom om man vill slippa buzzing och det stämmer han visade en g20 lät som fan.

Postad 22 June 2010 - 19:29

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0
Jag har en teori om att de gått över till enkelglas på årets modeller vilket gör att buzzing låter genom glaset betydligt mer. Fram tills 2010 har ju inte Panasonic haft större problem med buzzing, det börjar dock dyka upp många fall nu om årets modeller :)

Edit: Känns som ett högt pris att betala för att slippa "dubbelbild".

Redigerat av oliven, 22 June 2010 - 19:30.

Postad 22 June 2010 - 19:34

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Jag har en teori om att de gått över till enkelglas på årets modeller vilket gör att buzzing låter genom glaset betydligt mer. Fram tills 2010 har ju inte Panasonic haft större problem med buzzing, det börjar dock dyka upp många fall nu om årets modeller :)

Edit: Känns som ett högt pris att betala för att slippa "dubbelbild".

Men det verkar inte vara ett generellt problem då jag klarat mig från det. Jag har inte läst nåt om det i de recensioner som gjorts om G20, men då kanske det bara är bildkvalité i första hand som bedöms.... :P

Redigerat av Unregistered6df60672, 22 June 2010 - 19:34.

Postad 22 June 2010 - 19:43

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0
Har aldrig läst att någon recension som dömt ut en tv för att den låter, så det är nog bild och funktioner som bedöms.

Buzzing brukar ha med byggkvalitet att göra, vilket märke och modell man än köper så kan man råka ut för buzzing.

Men något verkar ha hänt då det är många som redan pratar om det på forumet om pannas senaste modeller. Dock så har jag bara hört det om G20,v20 och VT20. Om X20 och C2 fortfarande har dubbelglas och inga som stört sig på buzzing där så stödjer det min teori ännu mer :)

Fler som röstar här får gärna skriva vilken modell ni har och om ni har problem.

Edit: har själv en 50X10 utan buzzing

Redigerat av oliven, 22 June 2010 - 19:50.

Postad 22 June 2010 - 19:45

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Har en 50px8 ingen buzzing.

Postad 24 June 2010 - 00:10

Narii
  • Narii
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Har en TX-P42G10E, har inte lagt märke till nån buzzning.

Postad 24 June 2010 - 08:10

AlfaIndia2
  • AlfaIndia2
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har en TX-50G20E, helt ljudlös

Postad 24 June 2010 - 08:32

Millground
  • Millground
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har en TX-50G20E, och den är inte ljudlös. Surrar vid ljusa bilder, klart hörbart på 2-4 meter, störande om det bara är tal och dialoger med tysta partier emellan. Har dock bara haft TVn någon vecka och man kan alltid hoppas på att det försvinner. Har inte bestämt mig för om jag ska lämna tillbaka den. Bilden är sanslöst bra och jag är i övrigt toknöjd med TVn.

Postad 24 June 2010 - 08:43

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Har en 42-tums G20 sedan någon månad tillbaka. I början var den knäpptyst, men de senaste dagarna har den börjat låta mer och mer. Nu låter den så mycket att det är klart störande på normalt tittavstånd.

Postad 24 June 2010 - 09:17

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Har en 42-tums G20 sedan någon månad tillbaka. I början var den knäpptyst, men de senaste dagarna har den börjat låta mer och mer. Nu låter den så mycket att det är klart störande på normalt tittavstånd.

Har du den som väggTV?

Postad 24 June 2010 - 09:23

Millground
  • Millground
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag ska när jag får tid ta en runda och åka och lyssna på några olika plasma i olika butiker för att se om man kan göra nån slags jämförelse. Det blir förmodligen svårt, mycket hänger på vilket bakgrundsbrus som finns i lokalen och rummets akustik. Tror känsligheten för såna här missljud funkar ungefär som mörkerseendet. Gå från ett ljust rum in i ett mörkt och du ser ingenting, men efter ett tag börjar du se grejer. Jag har själv lurats att tro att min buzzing försvunnit ("Yes, jag hör det bara om lägger örat mot skärmen!"), men då har köksfläkten varit på, altandörren varit öppen, fågelkvitter, barn som hörs, prinskorvar i stekpannan etc etc och då hörs inte buzzingen. Sätter man sig sen på kvällen när det är tystare ja då hörs det tydligt igen.

Min Panna tjock-tv ger ifrån sig ett ganska högt pipande brum (låter högre än plasma-buzzet när de står sida vid sida) men det pipet är konstant hela tiden både i styrka och frekvens, därför tänker man inte på det efter en stund. Plasma-buzzet far ju upp och ner som en jojo både i ljudstyrka och frekvens och själva lätet, vilket jag upplever mycket mer störande eftersom det gör sig påminnt hela tiden.

Uppenbarligen finns det tysta exemplar, men beror det på att det faktiskt skiljer mycket mellan olika ex, eller beror det på yttre faktorer som rummets akustik, nåt elektriskt, man har en allmän bullernivå som överröstar TVn etc, etc...

Postad 24 June 2010 - 11:08

Narii
  • Narii
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag kan väl tillägga att det låter lite vid uppstart. Men thats it.

Postad 24 June 2010 - 11:36

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Jag har en 50G10E och en 42G10E, köpte en 42G10E till min pappa och samtliga lider av buzzing som är lite över vad som är normalt enligt mig.

Som vanligt är Panasonic rent ut sagt skitdåliga på att svara på problem med sina produkter, vilket gör att jag inte kommer att köpa någon Panasonic-produkt igen. Att Panasonic Sverige inte vill uttala sig om buzzingen kan man ju tolka lite som man vill, men för min del känns det som att man kör ner huvudet i sanden och inte vill bry sig utan hoppas på att folk struntar i det och att man löser det till nästa modell!

Min 50G10E har precis blivit ersatt av en ny LG 60" 950N som inte alls har några problem med buzzing.

Så... Kontentan är väl att antingen är jag väldigt känslig för buzzing och har haft otur med de tre tv som jag har köpt, eller så har Panasonic ett problem med buzzing.

Postad 24 June 2010 - 12:44

tomasborlin
  • tomasborlin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har haft en C2E hemma ett tag och hörde inget oljud, fast jag letade heller inte.

Postad 25 June 2010 - 00:05

Zlaatan
  • Zlaatan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har en 46" S10 och den är knäpp tyst. Och en förebannat bra tv dessutom!

Postad 25 June 2010 - 00:06

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Jag har en Panasonic Viera TH-42PV70 och ingen buzzing.

Postad 25 June 2010 - 00:43

NightFred
  • NightFred
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har sen ca 6v tillbacka en 46 tums G20 monterad på väggen och den har inte gjort ett ljud ifrån sig mer än vad som är brukligt när man startar upp den. Sen är det knäpptyst.. Bilden är ju helt enorm.. Inga konstigheter i dom vita eller svarta visningarna.. Jag har väl, ta i trä, haft tur eller så tillhör jag inte gruppen som någon före mig skrev "jag är väl extra känslig för missljud". Köpte den desutopm av min kompis som är Radio och Tv butiksägare sen 15 år tillbacka. Han är grymt petig och skulle ha byt ut den i ett nafs om det var något fel på den. Jag kan inget säga mer än att jag inte kommer att byta ut den inom dom närmsta åren.. :)

Postad 25 June 2010 - 17:19

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Jag har en Panasonic 50 G20 och hade buzzning eller surr första dagen eller två. numera är det knäpptyst.
Hörs kanske nåt lågt om man sätter örat intill bakpå på tvn och skruvar ner ljudet men där bak ser inte jag på tv i alla fall. :P

Postad 26 June 2010 - 12:43

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Har du den som väggTV?

Ja, den hänger på väggen.

Postad 26 June 2010 - 14:15

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har en 46 tums G20 som står på TV-bänk. Har haft den i 3 dagar nu. Jag hör betydande buzzing från normalt tittaravstånd (3 meter för mej) trots att jag har ljudet på. Buzzingen varierar med ljuset på bilden, dvs högre ljud med ljusare bild. Enligt mej så är det extra störande att ljudet varierar. När jag lyssnar bakom TVn så hör jag det naturligtvis extra tydligt och det låter som att ljudet kommer från hela panelens baksida, dvs det är ingen enskild punkt bakom TVn som låter. Detta borde väl tyda på att det kanske är "fosfor-ljud".? Jag har fortfarande förhoppning om att ljudet ska avta med tiden, kanske inom några dager eller veckor, eftersom jag läst på detta forum att ljudet kan försvinna efter ett tag. Om inte så är det stor risk att jag ska utnyttja "öppet köp" på OnOff...

Finns det olika typer av missljud på G20? Är det någon som har haft denna typ av "fosfor-buzzing" på G20 och där detta sedan försvunnit inom ett par dagar/veckor?

Postad 26 June 2010 - 16:57

Peter.J
  • Peter.J
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Min g20 surrade för mycket. Jag lämnade tillbaka den. Vågade inte chansa på att den skulle låta mindre med tiden.

Postad 26 June 2010 - 18:54

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Har en 46 tums G20 som står på TV-bänk. Har haft den i 3 dagar nu. Jag hör betydande buzzing från normalt tittaravstånd (3 meter för mej) trots att jag har ljudet på. Buzzingen varierar med ljuset på bilden, dvs högre ljud med ljusare bild. Enligt mej så är det extra störande att ljudet varierar. När jag lyssnar bakom TVn så hör jag det naturligtvis extra tydligt och det låter som att ljudet kommer från hela panelens baksida, dvs det är ingen enskild punkt bakom TVn som låter. Detta borde väl tyda på att det kanske är "fosfor-ljud".? Jag har fortfarande förhoppning om att ljudet ska avta med tiden, kanske inom några dager eller veckor, eftersom jag läst på detta forum att ljudet kan försvinna efter ett tag. Om inte så är det stor risk att jag ska utnyttja "öppet köp" på OnOff...

Finns det olika typer av missljud på G20? Är det någon som har haft denna typ av "fosfor-buzzing" på G20 och där detta sedan försvunnit inom ett par dagar/veckor?

Jag hade det högt i början. hördes när jag kolla på fotboll. men det har försvunnit helt o hållet nu. Min tv hänger på väggen

Postad 27 June 2010 - 18:17

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag hade det högt i början. hördes när jag kolla på fotboll. men det har försvunnit helt o hållet nu. Min tv hänger på väggen

Har du också en G20? Hur lång tid tog det innan ljudet försvann?

Postad 27 June 2010 - 18:59

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Min g20 surrade för mycket. Jag lämnade tillbaka den. Vågade inte chansa på att den skulle låta mindre med tiden.

Fick du en annan G20 då? Och hur var den isf?

Postad 27 June 2010 - 20:46

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Har du också en G20? Hur lång tid tog det innan ljudet försvann?

några dagars fotbolls vm tittande. sen vet jag inte om det påverakde att jag under den tiden hade tagit ner tvn och satt uipp den på väggen igen. men surrandet lät vid ljsua scener och mset vid dyanamiskt läge, nu hörs det inget.

Redigerat av Bulldog76, 27 June 2010 - 20:50.

Postad 27 June 2010 - 22:14

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Du kanske har vant dig och misstar buzzingen för alla dessa hel**tes vuvuzela's! I regel brukar buzzing inte bara försvinna utan ngn gjord åtgär. Så jag skulle inte inge någon hopp om detta, även fast ovanståendes verkar ha buzzat färdigt :P

Postad 27 June 2010 - 23:46

kakadeluxe
  • kakadeluxe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Min G20 surrar också (även i standby) och det är på en sådan nivå att jag kan höra det från soffan även när ljudet är på normal volym.

Edit: Efter att ha kollat en del på avsforum.com verkar många ha fått det löst genom att de fått hem en tekniker som snabbt bytt ut vad de har kallat en "bad power board". Kanske kan vara något.

Redigerat av kakadeluxe, 27 June 2010 - 23:50.

Postad 28 June 2010 - 07:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Du kanske har vant dig och misstar buzzingen för alla dessa hel**tes vuvuzela's! I regel brukar buzzing inte bara försvinna utan ngn gjord åtgär. Så jag skulle inte inge någon hopp om detta, även fast ovanståendes verkar ha buzzat färdigt :P

hehe, nej, Buzzningen hörde jag när det var paus i studion, sänkte ner volymen och det surrade rejält. (när jag hörde det första gången överröstade det min hembio. Ändrade lägen till dynamisk, normal mm, det lät i alla lägen. (upp till 4,7 m från tvn.)
Efter nån dag tänkte jag inte mer på det, sedan så var det fler som ställde frågor så jag var tvungen att lyssna efter ordentligt. Ner med volymen och på med tv. hördes inget alls, ett svagt surr om man satte örat intill tvn.

eftersom jag har 30 dagars öppet köp tänkte jag just så att jag låter det vara några dagar, eftersom flera på forumet har skrivit att surret kan avta med tiden. Tur kanske, jag vet inte, men när det gäller vuvzelaljudet så har det dessvärre inte avtagit. Måste vara fel på tvn eller hembioanläggningen :D

Postad 28 June 2010 - 08:05

Peter.J
  • Peter.J
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Fick du en annan G20 då? Och hur var den isf?

Ville inte chansa med en annan g20 med tanke på att det är flera som har problem med surr. Dessutom tyckte jag att den var alldeles för ljussvag för min smak.
Jag funderar på att köpa en lcd istället. Jag tror att en lcd passar mina behov bättre.

Postad 30 June 2010 - 19:01

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Ville inte chansa med en annan g20 med tanke på att det är flera som har problem med surr. Dessutom tyckte jag att den var alldeles för ljussvag för min smak.
Jag funderar på att köpa en lcd istället. Jag tror att en lcd passar mina behov bättre.

Men detta är ju ett underligt problem. Jag har inga problem öht och det verkar bara vara tur som gör att man får en problemfri TV. Jag förstår att det är trist med surret men jag skulle nog försöka mig på en annan G20. Att gå över till lcd är ju trist. Du kanske inte får surr då men får en sämre bildkvalité...

Postad 30 June 2010 - 19:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Kommer surret bakifrån går det ju att dämpa med tjocka tyger eller liknande.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 July 2010 - 06:13.

Postad 30 June 2010 - 20:49

Unregisterede961f687
  • Unregisterede961f687
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
P46G15E, ingen buzzing.

Postad 30 June 2010 - 22:20

mellker
  • mellker
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
50G20 inget surr

Postad 01 July 2010 - 07:05

McNulty
  • McNulty
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Kommer surret bakifrån går det ju att dämpa med tjocka tyger eller liknande.

Har inte en plasma skärm själv, men såvitt jag förstått det blir de väl väldigt varma på baksidan? En tumregel är att försöka låta bli att lägga filtar över elektriska saker som kan bli varma.

Framförallt om man täpper för ställen som är menat som ventilation.

Hade en dator förut som lät så otroligt mycket. Det lät som att sitta på gatan. När jag pratade med folk över skype etc så kunde de knappt höra mig... Sin syster i rummet brevid blev lack för hon inte kunde sova på kvällarna...
Krävdes ett superdyrt isolerat headset för att jag inte skulle få grava öronproblem.

Hursomhelst, poängen är att om jag nu skulle laggt ett täcke över denna skulle tempraturen stiga drastiskt (jag har testat...) från sin normal tempratur på 20-60 upp mot 100-120 grader+ på visa komponenter, vilket inte är speciellt bra om man nu vill att en produkt ska hålla åtminstone ett litet tag.

För att sammanfatta allt, om du lägger ett täcke över din skärm lär den gå sönder inom en snar framtid.

Postad 01 July 2010 - 07:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Den enda gången jag stör mig på buzzing är när jag surfar på nätet via plasma TVn, då hörs det högre än min dator faktiskt. Annars när man lyssnar på normal TV volym så hörs inte buzz ljudet. Har en gammal LG 50 PC1R.

Postad 01 July 2010 - 10:49

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
jag har varit nära att beställa de en panasonic G20, men nu vet jag inte om jag vågar längre, vet att jag skulle störa mig väldigt mycket på en tv som låter.
Men alla är ju inte drabbade så kanske, men jag blir lite nojig när jag läser sånt här.

Postad 01 July 2010 - 11:12

tomasborlin
  • tomasborlin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
jag har en s20e och upplever inget tjut alls

Postad 02 July 2010 - 18:08

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

jag har varit nära att beställa de en panasonic G20, men nu vet jag inte om jag vågar längre, vet att jag skulle störa mig väldigt mycket på en tv som låter.
Men alla är ju inte drabbade så kanske, men jag blir lite nojig när jag läser sånt här.

Beställ från nån seriös försäljare i så fall som kan förstå problemet med buzzing om det tyvärr skulle uppstå. Det är min rekommendation.

Postad 03 July 2010 - 21:30

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

Beställ från nån seriös försäljare i så fall som kan förstå problemet med buzzing om det tyvärr skulle uppstå. Det är min rekommendation.

Försöker att alltid beställa från seriösa butiker :D , men de är alldrig kul med problem att koppla bort alla saker upp med gammla tven och krångla in alla prylar igen, får se om jag vill chansa, nån som vet hur många % som har detta fel.

Postad 03 July 2010 - 21:48

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
P50VT20E - inget störande ljud från TV'n, Ståendes på bänk, gott om luft runt om.

Kan ingen som har detta "oljud" spela in det & dela med sig, då kanske folk har lättare att förstå vad man ska lyssna efter

Postad 04 July 2010 - 04:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

P50VT20E - inget störande ljud från TV'n, Ståendes på bänk, gott om luft runt om.

Kan ingen som har detta "oljud" spela in det & dela med sig, då kanske folk har lättare att förstå vad man ska lyssna efter

Vi kanske kan ge ut en skiva? Best Of Transformatorsurr.

Postad 04 July 2010 - 10:18

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Vi kanske kan ge ut en skiva? Best Of Transformatorsurr.

Fick googla lite för att veta hur detta surr låter. nej tack, det låter inget vidare.

Postad 04 July 2010 - 20:48

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
har 2st X10 som snurrat ett halvår nu, inga problem alls med någon av dom.

Postad 04 July 2010 - 22:41

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Konstigt nog verkar det vara bara vissa exemplar av G20 som är drabbade. ("Bad power board" är som sagt en teori som förs fram ibland.)
Jag har haft hemma 2 exemplar av G20 som surrade för mycket. Måste leta annan TV nu för jag pallar inte med detta surr. Det som gör ljudet extra jobbigt är ju att det varierar i styrka och frekvens beroende på hur ljus/vit bilden är. Jag har lättare för att "glömma bort" surret från fläkten i min LG DVD-inspelare eftersom den surrar likadant hela tiden ...

Postad 05 July 2010 - 07:54

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Konstigt nog verkar det vara bara vissa exemplar av G20 som är drabbade. ("Bad power board" är som sagt en teori som förs fram ibland.)
Jag har haft hemma 2 exemplar av G20 som surrade för mycket. Måste leta annan TV nu för jag pallar inte med detta surr. Det som gör ljudet extra jobbigt är ju att det varierar i styrka och frekvens beroende på hur ljus/vit bilden är. Jag har lättare för att "glömma bort" surret från fläkten i min LG DVD-inspelare eftersom den surrar likadant hela tiden ...

Hur länge testade du tv apparaterna innan du lämnade tillbaka dem? Jag hade surr, men det försvann efter ett par
dagaras tv tittande, (tv stod på ganska mycket i o m fotbolls vm.

Postad 22 July 2010 - 18:29

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Majoriteten har inte plasmor som surrar men 60 % är ändå på tok för lite...

Att så många har buzzing är ändå ett tecken på att nåt är fel och det verkar vara en slump som avgör om man drabbas eller inte.

Nu kanske inte Panasonic ser denna omröstning och om de så väl gjorde det är det inte någon professionell analys.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.