En äkta hifi upplevelse
206 svar till detta ämne
Postad 04 July 2010 - 11:26
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Det skall vara någon av oppos blå stråle spelare som skall fungera ypperligt som 2 kanals förmedlare då det skall vara samma innehåll som goldmund.
Ok,hur menar du nu,att det är det man skall ha, eller att min är det? Ursäkta om jag är lite trög... Men i vilket fall,är det en vettig spelare jag köpt eller är det bara skräp? Den är ganska tung för att vara en cdspelare iaf.
Postad 04 July 2010 - 11:30
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Ok,hur menar du nu,att det är det man skall ha, eller att min är det? Ursäkta om jag är lite trög...
Men i vilket fall,är det en vettig spelare jag köpt eller är det bara skräp? Den är ganska tung för att vara en cdspelare iaf.
Vilken har du?
Postad 04 July 2010 - 11:37
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Ok,hur menar du nu,att det är det man skall ha, eller att min är det? Ursäkta om jag är lite trög...
Men i vilket fall,är det en vettig spelare jag köpt eller är det bara skräp? Den är ganska tung för att vara en cdspelare iaf.
Ett mycket bra köp Marantz gör väldigt bra CD spelare.  Nu har du verkligen tagit stora kliv uppåt när det gäller högtalare + förstärkare. Audio Analogue Maestro Duecento SE skulle jag inte säga nej till.
Postad 04 July 2010 - 11:59
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1158 inlägg
Ett mycket bra köp Marantz gör väldigt bra CD spelare.  Nu har du verkligen tagit stora kliv uppåt när det gäller högtalare + förstärkare. Audio Analogue Maestro Duecento SE skulle jag inte säga nej till.
Jag tror inte Jörgen säljer någonting i butiken som är skräp! Men det finns säkert alternativ som är lika bra för en billigare peng men det är inte så lätt att veta allt om alla prylar som finns där ute..?
Postad 04 July 2010 - 12:04
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Vet ej vad marantz har för innan mäte men goldmund andvänder innan mäte från oppo i sin blåstråle spelare och då kostar den pengar det är det samma när goldmund andvände pioneers innan mäten i sina dc18 och cd20 och då hade dom en pris lapp på över 50kt när man kunde köpa samma produkt för en 1500kr. Men välkommen till hifi träsket där man blir blåst på pengar.
Postad 04 July 2010 - 12:14
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1158 inlägg
Vet ej vad marantz har för innan mäte men goldmund andvänder innan mäte från oppo i sin blåstråle spelare och då kostar den pengar det är det samma när goldmund andvände pioneers innan mäten i sina dc18 och cd20 och då hade dom en pris lapp på över 50kt när man kunde köpa samma produkt för en 1500kr. Men välkommen till hifi träsket där man blir blåst på pengar.
Det har du rätt i..!!! Men jag tycker att köpa demo/beg en pryl som är testad och skriven om och naturligtvis nypt och testad själv. Kan man verkligen göra fynd i hifi träsket men det gäller att veta vad man vill ha,för det går fort i svängarna när något bra objekt kommer ut på nätet.
Postad 04 July 2010 - 12:21
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Det skall vara någon av oppos blå stråle spelare som skall fungera ypperligt som 2 kanals förmedlare då det skall vara samma innehåll som goldmund.
Jo du tänker på Oppo NuForce Edition,den kostar lika mycket som Marantz SA-15S1. Vilken som är bäst av dom 2 vet jag inte. Men att han har blivit lurad tycker jag inte,då Marantz alltid gjort riktigt bra spelare genom åren.
Redigerat av jonasprivate, 04 July 2010 - 12:23.
Postad 04 July 2010 - 13:03
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag hoppas jag inte blev blåst.
Jag fick den för 7500 istället för 15000 så det var ju ok.
Den var använd men det syns inte alls.
Ser helt 100% ny ut.
Verkar riktigt bra byggd,men det är säkert skit med den vanliga turen en annan har
Postad 04 July 2010 - 13:06
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Jag hoppas jag inte blev blåst. Jag fick den för 7500 istället för 15000 så det var ju ok. Den var använd men det syns inte alls. Ser helt 100% ny ut. Verkar riktigt bra byggd,men det är säkert skit med den vanliga turen en annan har 
Marantz gör nog kanongrejer, det finns de som "kan" sin sak som föredrar Marantz framför Oppo Inga namn nämnda
Postad 04 July 2010 - 13:22
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jag hoppas jag inte blev blåst. Jag fick den för 7500 istället för 15000 så det var ju ok. Den var använd men det syns inte alls. Ser helt 100% ny ut. Verkar riktigt bra byggd,men det är säkert skit med den vanliga turen en annan har 
Bra pris rena fyndet med andra ord.
Postad 04 July 2010 - 13:25
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
När vi lyssnade på systemet användes en audionet art g2 tror jag det var. Jörgen sa att jag får 95% av det ljudet med Marantzen. Hoppas det stämmer. Jag fick även med en signalkabel på köpet,en Audioquest columbia. Ingen aning om det är nåt att ha. Det är olidligt att behöva vänta såhär... Hemskt jobbigt. Bra pris rena fyndet med andra ord. 
Jag tyckte också det verkade ok.
Postad 04 July 2010 - 13:28
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Ska du köra ren 2-kanal eller har du tänkt utöka till 5.1 senare ?
Postad 04 July 2010 - 13:30
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Det bästa jag fick med var ett par 4 meters Harmonic tech pro 9+. Det var väl ok att få med dom kablarna HELT GRATIS? Ska du köra ren 2-kanal eller har du tänkt utöka till 5.1 senare ?
Det blir 2 kanal to the bone. 5.1 blir lite väl dyrt. Däremot kanske jag skaffar en Velodyne sub sen,det får vi se.
Postad 04 July 2010 - 13:45
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jo det va inte dumt att få dom gratis, när får du hem allt ?
Vore kul att lyssna på ditt system någon dag.
Postad 04 July 2010 - 18:51
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jo det va inte dumt att få dom gratis, när får du hem allt ? Vore kul att lyssna på ditt system någon dag.
Jag väntar på högtalarna och racket,Solid tech eller vad det hette. Rätt ok design faktiskt. Grejerna skulle anlända i slutet på nästa vecka, eller början på veckan därpå. Visst går det att lyssna nån gång,men först måste jag få till allt som jag vill och spela in högtalarna. Sen skulle Jörgen komma hit och finjustera in allt. Blir det som jag hoppas så är det bara att komma o hälsa på nån gång efter det. Hoppas de kommer funka bra i mitt rum bara,det är ju lite konstiga mått på gillestugan.
Postad 04 July 2010 - 22:10
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Men deras ljudrum faller mig inte alls på läppen. Tycker ljudet helt tappar gnistan, utan allt blir kliniskt, platt och helt utan värme eller tryck i basen. Nä usch, rummet fick nästan Dynaudios största högtalare för 400 000kr att låta illa och det är en bedrift.
Håller med. Jag gillade inte Svanås level 3 rum när jag och en kompis var och lyssnade. Visst, det kan även beror på högtalarna (Focal maestro utopia lr om det var scala utopia) men jag tyckte ljudet smetades ut lite och mindre detaljer var svårare att höra. Sen så gillade jag inte alls hur tunn basen var. Jag föredrar helt klart en house curve över det. Corpsegrinder, Fan, här händer det saker. Kul
Postad 05 July 2010 - 07:36
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Ska bli otroligt spännande att läsa om intryck när du fått hem och ihop allt.
Postad 05 July 2010 - 11:23
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Håller med. Jag gillade inte Svanås level 3 rum när jag och en kompis var och lyssnade. Visst, det kan även beror på högtalarna (Focal maestro utopia lr om det var scala utopia) men jag tyckte ljudet smetades ut lite och mindre detaljer var svårare att höra. Sen så gillade jag inte alls hur tunn basen var. Jag föredrar helt klart en house curve över det.
Corpsegrinder, Fan, här händer det saker. Kul 
I det akustikfixade rummet lyssnade vi som sagt enbart på vansinnestrummor på hög volym,det är möjligt att det kommer till korta med vanlig musik. Annars tyckte jag att MBL lät riktigt bra. Lite tunn bas,det var det faktiskt i rummet. Men jag måste fråga en sak,ditt rum är ju extremt dämpat så man nästan kände ett tryck i öronen när man gick o skulle byta cd,blir inte det en onaturlig klang när man dämpar så mycket? Eller kräver ino att man dämpar till max?
Postad 05 July 2010 - 12:32
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nja, det är ju två olika skolar, dämpa eller diffusera. Sålänge man dämpar långt ner i frekvenserna så ändras inte klangen alls, det man främst hör hos mig är högtalarens direktljud. Det som förstör hos mig är att jag inte fixat basabsorbent än, så med djupbas så blir det bumligt. Ska försöka få till det nu under sommaren.
Men nog om mitt rum, ska bli intresssant och se vad du gör med din anläggning nu
Postad 05 July 2010 - 13:36
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Det var just det som var meningen med det rummet jag lyssnade i,att man bara ska höra högtalaren.
Jag tyckte det lät bra förutom något tunn bas då.
Vad jag ska göra med min anläggning?
Ja, jag suttar PA:t åt fanders och sitter o njuter på låg volym istället.
Tro det eller ej,men den värsta "spelahögtaren" här,har blivit en "spelalågtare" över en natt.
Jag vet att jag kommer bli lite besviken på djupbasen i S1ex,men det går att råda bot på.
Jag kommer inte göra ett enda inlägg i tråden om bästa subwoofern för maken till att alla är oense och sprider dålig stämning får man leta efter.
Och nej,jag har inte gått med i livets ord eller blivit religiös jag har bara insett hur dum i huvet jag varit i hela mitt liv fram tills nu.
Postad 05 July 2010 - 13:42
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Det var just det som var meningen med det rummet jag lyssnade i,att man bara ska höra högtalaren. Jag tyckte det lät bra förutom något tunn bas då.
Du skall inte höra högtalern alls om det är rätt utan det skall vara som en stor scen.
Postad 05 July 2010 - 14:25
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Du skall inte höra högtalern alls om det är rätt utan det skall vara som en stor scen.
Ja givetvis. Är det rätt så försvinner ju högtalaren framför en och ljudet svävar fritt mellan högtalarna. Jag formulerar om det då: Rummet är gjort så man inte hör några resonanser från rummet,utan det är bara högtalaren som spelar. Får man bort resonanserna är det lättare att få fram det du beskriver,en scen med utställda musiker. Men det tror jag faktiskt du redan vet.
Postad 09 July 2010 - 11:13
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Fick reda på igår att det tar ytterligare en eller två veckor innan de anländer
Tråkigt med denna väntan...
Och den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.
Postad 09 July 2010 - 11:28
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Fick reda på igår att det tar ytterligare en eller två veckor innan de anländer Tråkigt med denna väntan...
Och den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.
Borde du inte kränga av PA prylarna till Bakerman22 så länge?
Postad 09 July 2010 - 11:40
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Borde du inte kränga av PA prylarna till Bakerman22 så länge?
Han vill inte ha PA grejer,så det blir svårt. Han vill ju ha Ino. Men om nån annan är intresserad så är hela riggen till salu.
Postad 09 July 2010 - 13:03
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Han vill inte ha PA grejer,så det blir svårt. Han vill ju ha Ino.
Men om nån annan är intresserad så är hela riggen till salu.
"Vill ha Ino", stämmer väl inte riktigt.. Jag vill ha en bra högtalare som låter bra, som klarar av att lira 120 db utan risk för att paja skiten. Jag vill inte ha megastora lådor, och jag vill att dom ska se skapliga ut. i56 stämmer bäst in än så länge..  Dom är ganska höga, men inte så breda.
Postad 09 July 2010 - 13:05
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
"Vill ha Ino", stämmer väl inte riktigt.. Jag vill ha en bra högtalare som låter bra, som klarar av att lira 120 db utan risk för att paja skiten. Jag vill inte ha megastora lådor, och jag vill att dom ska se skapliga ut.
i56 stämmer bäst in än så länge.. Dom är ganska höga, men inte så breda.
Sen köper jag dom billigt när han har pajat hörslen.
Postad 09 July 2010 - 13:43
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Ok.
Mina toppar kan spela 130 db utan att det pajar,men dom är väl för fula antar jag.
Kör på Ino du,det blir du nog nöjd med.
Jag frågar igen,en sak jag frågat förut men inte fått svar på,har du lyssnat på klipsch större modeller?
De kan spela högt,och är väl inte så anskrämligt fula.
Jag gillar inte deras ljud,men du kanske gör det?
Rf83 kostar ju rätt mycket mindre än vad dina förmodade i56 kostar.
Postad 09 July 2010 - 13:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
RF-83 ska ju klara en bit över 120 db och 130 i peak.
Frågan är med hur mycket dist?
Men jag gillar ju Klipsch, hade RF-35 förut  Ljudmässigt dock många steg under Ino... enligt min öron.
Postad 09 July 2010 - 14:21
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Ja,klipsch ligger ju rätt långt efter Ino i ljudkvalitet,det tycker jag också.
Som jag personligen tycker så är Klispch bland det sämre jag hört (om man undantar proson o sånt för nån tusing) Det enda som är sämre är Cerwin vegas nyare modeller,de låter bedrövligt.
Jag tänkte bara ge han ett tips på nåt som kan spela högt som inte är lika dyrt.
Bara för att jag själv inte gillar Klipsch,så kanske han gör det.
Postad 09 July 2010 - 18:07
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Nä, nu j***lar. Dra inte all Klipsch i skiten. Då vaknar
gubben till liv och trollar sönder tråden!
Klipschhorn:
as2009klipschraven.jpg 54.85K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 July 2010 - 21:55
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Ok,jag gillar inte ljudet från Klipsch Rf serie,det är dom jag främst har hört.
En kompis har några små klipschar,dom låter helt ok däremot.
Klipschorn har jag inte hört,och kan därför inte uttala mig om dessa.
Postad 09 July 2010 - 21:58
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag hörde några dyra Klipsch på arken och dom lät inget vidare alls.
Postad 10 July 2010 - 14:25
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Var det palladium du lyssnade på?
Tror inte jag hört nån som lyssnat till dessa som sagt att de låter bra.
Men nu har det varit lite mycket OT här(som vanligt på MHB) så vi skippar Klipsch nu va?
Postad 10 July 2010 - 16:04
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Var det palladium du lyssnade på?
Tror inte jag hört nån som lyssnat till dessa som sagt att de låter bra. Men nu har det varit lite mycket OT här(som vanligt på MHB) så vi skippar Klipsch nu va?
Föregå med gott exempel och posta nån bild eller liknande då..
Postad 11 July 2010 - 10:34
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Ja,det kan jag väl göra.
Men på vadå?
Förstärkarn o cd:n är nerpackade fortfarande,o PA:t har ni ju sett.
Det kommer bilder när högtalarna anländer,när nu det blir
Postad 13 July 2010 - 23:50
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
YES!! They have arrived!!
Imorse ringde Jörgen och sa att högtalarna hade kommit
Så,iväg o hyra släp o blåsa ner till Vimmerby i 35 graders värme,motsol och ingen Ac..
Till råga på allt var kylfläkten trasig på bilen,så vi fick ha full värme på i kupén så inte bilen skulle koka..
Härliga bananer..
Så efter totalt 40 EXTREMT svettiga mil så kom vi då hem.
Då utbröt ett fruktansvärt åskväder med tropiskt hällregn så man fick vänta över en timme innan man ens kunde tänka på att bära in dom.
Efter diverse akrobatkonster och fara för mitt eget liv när jag bar ner de minst sagt stora kartongerna i gillestugan så var jag fullständigt slut, och svetten bara rann..
Så nu står de äntligen på plats
Har inte spelat så mkt än,men det inger förhoppningar iaf.
Låter lite stelt o knepigt på en del musik,men de är ju helt nya så det lär väl bli bättre om några veckor när de spelat in sig lite.
Bilder kan jag inte ta några,för jag har lånat ut kameran till en kompis...
Men det bästa är att imorrn är jag ensam hemma hela dan,då ska det lyssnas...
Återkommer imorrn när jag spelat lite mera.
Postad 14 July 2010 - 09:21
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
låt högtalarna stå o spela in sig... gärna konstant....och dra inte på allt för mkt nu i början...
tänkt även på att visst det kan låta lite platt o livlöst nu i början men det blir ändring på det...garanterat....
mina tog 2 månader att spela in o det blev en liten förändring veckovis typ... nu när gummikanterna mjukat upp sig spelar basen så rappt att jag höll på att tappa hakan jämnfört med när de var nya men ok det är ju en gummikant modell fatboy på mina o de var stenhårda när de var nya.
efterlyser bilder.....
Postad 14 July 2010 - 10:39
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Fan va kul. Hoppas du får till det hemma.
Postad 14 July 2010 - 11:00
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Instämmer med föregåeende talare!! Ursäkta en överkokad hjärna,
för det är väl S1-Ex du köpt?
Postad 14 July 2010 - 11:36
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Kul ! Vi vill se lite bilder !
Postad 14 July 2010 - 14:29
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Yes,det är S1EX jag har köpt
Jag har som sagt lånat ut kameran till en kompis,men jag kan försöka få igång den gamla kompaktkameran från 1800 kallt,dåliga bilder är ju bättre än inga alls eller vad säger ni?
Har suttit uppe sen klockan 8 imorse o lyssnat o lyssnat o lyssnat....
Vissa skivor blir riktiga haksläpp och låter inte alls som man är van vid,jag kan ju säga att man hör lite mer detaljer på skivorna nu.. Lågt mixade ljud bakom det andra,sånt hördes inte förut.
På en del skivor så spelar det på sidan,och bakom mig,hur fasen går det till?
Första gången det hände undrade jag vad det var som lät,helt psycho..
Annat låter sämre än förut också,man hör det dåliga liksom.
Det enda som fattas är lite mera tyngd i basen,men det blir väl bättre när dom mjukat upp sig en smula antar jag.
Blir det ändå inte den tyngden jag vill ha,så kommer jag skaffa en eller helst 2 feta subbar.
Det blir antingen SVS eller Velodyne DD isåfall,men det får vi se då.
Nu ska jag lyssna lite mer,och sätta batteriet till bajskameran på laddning.
Återkommer när jag tagit en bild eller 2..
Postad 14 July 2010 - 16:14
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Riktigt kul att du äntligen fått hem dom. Grattis till nya köpet!
Postad 14 July 2010 - 16:43
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Tack! Det är verkligen skitkul att lyssna på musik nu,sliter väl snart ut cdspelaren när man hela tiden byter cd för att höra hur "den skivan låter" Vi börjar väl med en bild på CD.n då..  Bilderna suger verkligen,men bättre än inget alls. Var tvungen att använda blixt,annars blev det för mörkt. Blixten framhäver damm o annat som man inte ser annars. Skitkamera.. Och här är en på den lilla förstärkaren  Nöjd som ett spett med den!  Likaså här,blixten får fram damm o sånt,men det får ni stå ut med. Och så slutligen då,en bild på systemet som helhet. Bilden gör inte högtalarna rättvisa på nåt sätt,eländiga skitkamera!  Att förstärkare o Cd står på golvet, är för jag väntar på racket som förhoppningsvis ska komma nästa vecka. Och ja,jag är nöjd som ett spett med högtalarna också givetvis!
Postad 14 July 2010 - 17:40
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Ser grymt ut! Du kanske kan testa att experimentera med lite placering och akustik med så kanske du får ännu bättre resultat?
Postad 14 July 2010 - 17:56
uzzi
-
uzzi
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Är inte alls avis
Grattis
Postad 14 July 2010 - 17:58
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Jäklar vilken brutal förstärkare
Ser riktigt grymt ut!
Postad 14 July 2010 - 18:16
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1158 inlägg
YES!! They have arrived!!
Imorse ringde Jörgen och sa att högtalarna hade kommit
Så,iväg o hyra släp o blåsa ner till Vimmerby i 35 graders värme,motsol och ingen Ac..
Till råga på allt var kylfläkten trasig på bilen,så vi fick ha full värme på i kupén så inte bilen skulle koka.. Härliga bananer.. Så efter totalt 40 EXTREMT svettiga mil så kom vi då hem. Då utbröt ett fruktansvärt åskväder med tropiskt hällregn så man fick vänta över en timme innan man ens kunde tänka på att bära in dom.
Efter diverse akrobatkonster och fara för mitt eget liv när jag bar ner de minst sagt stora kartongerna i gillestugan så var jag fullständigt slut, och svetten bara rann..
Så nu står de äntligen på plats Har inte spelat så mkt än,men det inger förhoppningar iaf. Låter lite stelt o knepigt på en del musik,men de är ju helt nya så det lär väl bli bättre om några veckor när de spelat in sig lite. Bilder kan jag inte ta några,för jag har lånat ut kameran till en kompis...
Men det bästa är att imorrn är jag ensam hemma hela dan,då ska det lyssnas... 
Återkommer imorrn när jag spelat lite mera.
Härligt att höra och se att du har fått hem bla högtalarna,det är alltid lite nervöst innan högtalarna är på plats! Den ser väldigt respektingivande ut din nya förstärkare... Jag har tänkt att göra en liknande uppgradering som dig Corpsegrindern men jag har en del jobb att fixa innan det förhoppningsvis blir min tur.... Nu när du kommit så här långt har du det roliga att små fixa med inställningarna,du kan gå in på min sida. Och se lite på vad för akustik prylar som jag har satt upp i vardagsrummet för att få ett bättre ljud. Det är inte någon utav det motsatta könet som har tyckt att det sett fult ut,utan många tycker att det ser läckert och annorlunda ut. När det gäller basar som verkar var ett het ämne,så tycker jag har du plats SVS annars skulle jag ta velodyne DD. Men jag har DD-18 så jag är väl lite partisk.... /Roger
Postad 14 July 2010 - 19:27
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Skönt att det är fler än jag som har en "skitbil".
Skönt att komma ut från jobbet där man jobbar i 4 grader med underställ för att sätta sig i en stekhet bil utan ac. Men du har å andra sidan en riktigt fet anläggning och det har inte jag längre.
Hur fasen kan man låna ut en kamera när man har beställt högtalare, tänk på oss forumdeltagare!
Postad 14 July 2010 - 21:15
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Ser grymt ut! Du kanske kan testa att experimentera med lite placering och akustik med så kanske du får ännu bättre resultat? 
Ja,jag har tänkt testa lite olika placeringar,men dels så är de inte så jättelätta att flytta på,och dels så låter det riktigt bra nu tycker jag. Men skulle det låta ännu bättre så vore det ju helt fantastiskt,det är sant  Jag har hållit på och fintrimmat in dom lite under dan,och det blev lite bättre. Jag utgick från det Jörgen på Ultimate sa och har sen finjusterat lite grann (nån centimeter hit o dit) Är inte alls avis 
Grattis 
Tack tack!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|