LG 42" LCD-TV 42LD420 - 4.990:-
162 svar till detta ämne
Postad 13 August 2010 - 11:20
solvberg
-
solvberg
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Eller va är de som skiller 420 och 450 åt?
Taget från LG's hemsida http://www.lg.com/se.....Ftv/index.jspHär är vad de själva säger är skillnaden, 420's värden först och 450's värde till höger. (Dock ger de väldigt konstig och ibland motsägelsefull info om exempelvis USB 2.0). Färgåtergivning (R,G,B ): 8 bit *** 10 bit USB 2.0 (Jpeg, mp3, mpeg 2/4): Nej *** Ja Lite senare... USB 2.0: Ja *** Ja LAN: Ja *** Nej Luminance -ratio: % 71 *** 65 Vet inte hur det ska tolkas faktiskt. För 420 har ju USB-port. Kanske syftas på att 450 redan har mediaspelaren fullt upplåst? Och 420 har väl ingen nätverksport?
Postad 13 August 2010 - 15:46
BlackSpett
-
BlackSpett
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Taget från LG's hemsida http://www.lg.com/se.....Ftv/index.jsp
Här är vad de själva säger är skillnaden, 420's värden först och 450's värde till höger. (Dock ger de väldigt konstig och ibland motsägelsefull info om exempelvis USB 2.0).
Färgåtergivning (R,G,B ): 8 bit *** 10 bit USB 2.0 (Jpeg, mp3, mpeg 2/4): Nej *** Ja
Lite senare... USB 2.0: Ja *** Ja LAN: Ja *** Nej Luminance -ratio: % 71 *** 65
Vet inte hur det ska tolkas faktiskt. För 420 har ju USB-port. Kanske syftas på att 450 redan har mediaspelaren fullt upplåst? Och 420 har väl ingen nätverksport?
Nej nätverksport ska de inte va, de verkar ju stå lite olika på olika ställen, man blir ju förvirrad  Undra om 450in också går att köra i 60hz ? går den de så verkar de ju vara smartare att köpa den. Bättre färgåtergivning? upplåst usb, mindre o snyggare  42LD420  42LD450
Redigerat av BlackSpett, 13 August 2010 - 15:48.
Postad 13 August 2010 - 22:08
planta
-
planta
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag köpte 450N i från elgigaten för ett par dagar sen. Och jag fick låsa upp stöd för spela upp video filer. Och den går att köra i 60hz.
Postad 13 August 2010 - 22:24
Vaaka14
-
Vaaka14
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag köpte 450N i från elgigaten för ett par dagar sen. Och jag fick låsa upp stöd för spela upp video filer. Och den går att köra i 60hz.
har lagt en order på den modellen idag så tänkte passa på och fråga om du är nöjd än så länge? eventuellt ser nåt du inte är det med. skriv gärna en snutt
Postad 14 August 2010 - 01:13
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
har lagt en order på den modellen idag så tänkte passa på och fråga om du är nöjd än så länge? eventuellt ser nåt du inte är det med. skriv gärna en snutt 
Åkte och hämtade min LD450 idag, och än så länge så är jag supernöjd!! Vilken bild! Svärtan är absolut inte blåaktig enligt mig, men jag har väl inget jättetränat öga precis. Tyvärr har jag inte hunnit spela eller kolla på film på den ännu. Verkar också som att man måste hacka usbporten för att kunna se videofiler direkt från den, även fast det stod att man skulle kunna göra det från början enligt komplett
Postad 14 August 2010 - 11:46
TheJohan
-
TheJohan
-
Användare
-
-
204 inlägg
Åkte och hämtade min LD450 idag, och än så länge så är jag supernöjd!!
Vilken bild! Svärtan är absolut inte blåaktig enligt mig, men jag har väl inget jättetränat öga precis. Tyvärr har jag inte hunnit spela eller kolla på film på den ännu.
Verkar också som att man måste hacka usbporten för att kunna se videofiler direkt från den, även fast det stod att man skulle kunna göra det från början enligt komplett 
Håller med har en 420 som har samma panel. Och den har en riktigt bra bild, och då kör jag bara via vga än så länge! Väntar bara på att få köra lite bluray!
Postad 14 August 2010 - 11:59
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Fick min TV igår. Är det bara jag som ser en lite mörkare horisontell, mjuk "linje" ungefär i mitten av bilden när bilden är ljus? Syns inte alls i mörka partier. Något som går att fixa med inställningar? Eller är den trasig? Eller är det bara så den är och något man ska förvänta sig av en TV i den här prisklassen? Med tanke på att TV:n bara verkar ha fått positiva omdömen och ingen har nämnt detta så kanske det bara är jag som har haft otur? 
Redigerat av Leonopteryx, 14 August 2010 - 16:05.
Postad 14 August 2010 - 12:02
Vaaka14
-
Vaaka14
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Åkte och hämtade min LD450 idag, och än så länge så är jag supernöjd!!
Vilken bild! Svärtan är absolut inte blåaktig enligt mig, men jag har väl inget jättetränat öga precis. Tyvärr har jag inte hunnit spela eller kolla på film på den ännu.
låter onekligen som ett bra val då  du får jättegärna skriva lite till när du spelat och sett nån film. är så nojig när jag köper tv. vill veta allt o lite till
Postad 15 August 2010 - 15:28
roggeee
-
roggeee
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Fick min TV igår. Är det bara jag som ser en lite mörkare horisontell, mjuk "linje" ungefär i mitten av bilden när bilden är ljus? Syns inte alls i mörka partier. Något som går att fixa med inställningar? Eller är den trasig? Eller är det bara så den är och något man ska förvänta sig av en TV i den här prisklassen? Med tanke på att TV:n bara verkar ha fått positiva omdömen och ingen har nämnt detta så kanske det bara är jag som har haft otur? 

Jag har inte sett något sådant, har HDMI från datorn till TV:n om det är relevant. Kan prova dra upp någon ljus bild/video på TV:n sedan och kolla/fota, men har inte sett något den veckan jag haft den så skulle tro att något är fel för dig. Är dock ingen expert, så uppmuntrar dig till att använda den fantastiska sökmotorn Google innan du gör något förhastat.
Postad 15 August 2010 - 16:50
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Kan tillägga att det visst är synligt i mörk bild, bara inte lika tydligt. Det syns oavsett källa (har i och för sig inte provat alla men det syns både på analoga TV-kanaler och PS3:n med HDMI).
Hittar heller ingen som har något sådant här problem på någon LCD TV ö.h.t. genom Google. Det enda jag får upp är antingen clouding, som ju är ljusa områden på mörk bild, eller folk som har problem med olika färgade linjer och streck eller döda pixlar eller skumma fyrkanter hit och dit, men inte så som jag har.
Redigerat av Leonopteryx, 15 August 2010 - 16:54.
Postad 17 August 2010 - 14:01
Dino_Zoff
-
Dino_Zoff
-
Användare
-
-
154 inlägg
Kan tillägga att det visst är synligt i mörk bild, bara inte lika tydligt. Det syns oavsett källa (har i och för sig inte provat alla men det syns både på analoga TV-kanaler och PS3:n med HDMI).
Hittar heller ingen som har något sådant här problem på någon LCD TV ö.h.t. genom Google. Det enda jag får upp är antingen clouding, som ju är ljusa områden på mörk bild, eller folk som har problem med olika färgade linjer och streck eller döda pixlar eller skumma fyrkanter hit och dit, men inte så som jag har.
Ser ut som trassel med lysröret (-en). Det finns ingen programuppdatering? Testa att dra på kontrasten till 100% och kolla vad som händer. Se mina äventyr med en PhilipsTV... https://www.minhembi...howtopic=143395
Redigerat av Dino_Zoff, 17 August 2010 - 14:23.
Postad 17 August 2010 - 15:08
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ser ut som trassel med lysröret (-en). Det finns ingen programuppdatering? Testa att dra på kontrasten till 100% och kolla vad som händer.
Se mina äventyr med en PhilipsTV... https://www.minhembi...howtopic=143395
TV:n är redan inlämnad på "service" nu imorse. Den servicen kommer förmodligen gå till så att de berättar för Komplett vad en "reparation" (byte av skärm) skulle kosta, Komplett tycker att det är för dyrt, och skickar en ny. Hoppas bara att den nya som då kommer inte har något fel...  Jag provade att leka runt med ljusstyrka och bakgrundsbelysning och kontrast och inget fick strecket att helt försvinna.
Postad 17 August 2010 - 18:42
Euforin
-
Euforin
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Har väldigt nära till NetOnNet och i dagsläget har jag en LG HD READY 37'' och känner att det är dax för en FULL HD. Jag hittade denna på NetOnNet: (LG 42LD450) http://www.netonnet....50/128583.5155/Är detta är en bra TV? Vad skiljer denna och 420? Inget? Är den prisvärd? Spelar en del och kollar en hel del bluray!
Redigerat av Euforin, 17 August 2010 - 18:42.
Postad 17 August 2010 - 19:14
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har väldigt nära till NetOnNet och i dagsläget har jag en LG HD READY 37'' och känner att det är dax för en FULL HD. Jag hittade denna på NetOnNet: (LG 42LD450) http://www.netonnet....50/128583.5155/
Är detta är en bra TV? Vad skiljer denna och 420? Inget? Är den prisvärd? Spelar en del och kollar en hel del bluray!
Snyggare design på 450'n samt att den är lite nyare (?) Jag är iaf jävligt nöjd med min. Köp från komplett.se istället, där kostar den 4990
Postad 18 August 2010 - 09:58
Unregisteredf8188410
-
Unregisteredf8188410
-
Rookie
-
3 inlägg
LG 42" LCD-TV 42LD450 Klarar inte av att spela upp filmer via USB .. .Det står på komplett sida inbyggd mediaspelare med stöd för de flesta av marknadens format, tex mkv, DivX-HD, mp3 och jpeg. Enkel uppspelning med plug n’ play direkt via USB-anslutningen. Möjlighet att koppla upp hårddiskar upp till 1 TB.Det var mycket därför jag köpte denna Höll på flera timmar i går kväll för att få det att funka ..men icke ..Ringde LG på morgonen och fick det bekräftat..denna TV kan inte spela upp film från USB...skit också
Redigerat av Unregisteredf8188410, 18 August 2010 - 11:19.
Postad 18 August 2010 - 16:05
Unregisteredbd71cc02
-
Unregisteredbd71cc02
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Dumt med USBporten. Varför inte låsa upp den liksom? LG vinner ju bara på det. Jaja. är väl tvungen att köpa en universalfjärr som jag aldrig mer kommer att använda
Vi borde köpa en dosa och posta den mellan oss så vi alla kan låsa upp USBn =)
Postad 18 August 2010 - 17:22
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ja det är lite konstigt att de "har" en funktion som inte används. Finns det egentligen någon anledning till det? Överhettning? Annat?
Vad är förresten den billigaste "universalfjärren" som kan användas till att fixa "hacket"?
Postad 18 August 2010 - 17:40
- Christoffer -
-
- Christoffer -
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Vad är förresten den billigaste "universalfjärren" som kan användas till att fixa "hacket"?
Med en OneForAll URC-3720 som har funktionen "Key Magic" gick det väldigt lätt iaf (den kan bara styra två produkter och är ganska ful i mitt tycke, men den gjorde sitt jobb) . Outlet24 verkade vara den billigaste butiken på den varan (175:-).
Redigerat av - Christoffer -, 18 August 2010 - 17:50.
Postad 18 August 2010 - 17:52
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Med en OneForAll URC-3720 som har funktionen "Key Magic" gick det väldigt lätt iaf (den kan bara styra två produkter och är ganska ful i mitt tycke, men den gjorde sitt jobb) . Outlet24 verkade vara den billigaste butiken på den varan (175:-).
Och det händer inget konstigt när man kör video från USB?
Postad 18 August 2010 - 19:17
- Christoffer -
-
- Christoffer -
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Och det händer inget konstigt när man kör video från USB?
Inte testat så jättemycket, men hittills inga problem.
Postad 18 August 2010 - 22:53
Unregisteredbd71cc02
-
Unregisteredbd71cc02
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är också lite orolig ang. överhettning. Vore jävligt om TVn gick sönder och jag får skicka tillbaka den till Komplett :/
Men vad jag vet har ingen sagt någonting om överhettningsproblem.
Redigerat av Unregisteredbd71cc02, 18 August 2010 - 22:54.
Postad 18 August 2010 - 23:17
TheJohan
-
TheJohan
-
Användare
-
-
204 inlägg
Är också lite orolig ang. överhettning. Vore jävligt om TVn gick sönder och jag får skicka tillbaka den till Komplett :/
Men vad jag vet har ingen sagt någonting om överhettningsproblem.
Har haft på den i över 12 h i sträck vissa dagar och jag märker inga problem.
Postad 19 August 2010 - 00:31
Unregisteredf8188410
-
Unregisteredf8188410
-
Rookie
-
3 inlägg
Kan någon vara snäll och skicka en fjärrkontroll + instruktion för att låsa upp USB så skickar jag tillbaka den sen + en slant. ..Någon som är så snäll.
Redigerat av Unregisteredf8188410, 19 August 2010 - 00:33.
Postad 19 August 2010 - 11:49
Unregisteredbd71cc02
-
Unregisteredbd71cc02
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har haft på den i över 12 h i sträck vissa dagar och jag märker inga problem.
Det låter bra det  Biltema har en dosa, tror ni att den fungerar? http://www.biltema.s...-fjarrkontroll/
Postad 19 August 2010 - 12:41
liath
-
liath
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Om jag förstått detta rätt så kan varken LD450 eller LD420 spela upp varken DIVX eller MKV filer från USB porten? Detta går att hacka med en Universal kontroll (varför behövs det en sådan?) och då klarar båda modellerna detta? Jag har sökt guide via Google men hittar inget nyttig.
Vore tacksam för snabbt svar då jag planerar att beställa en LD420 nu när Dustin har bra pris på den. Tänkte först lägga en order på LD450 men nu har komplett höjt priset på den igen.
Obs, Om någon orkar skriva ner skillnaderna modellerna emellan vore det också kanon. Har jämtfört på LGs hemsida men det gav ju inte mycket vettigt...
Postad 19 August 2010 - 14:52
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vore tacksam för snabbt svar då jag planerar att beställa en LD420 nu när Dustin har bra pris på den. Tänkte först lägga en order på LD450 men nu har komplett höjt priset på den igen. http://www.komplett....aspx?sku=596320fortfarande 4990, dock 10dagars leverans...
Postad 19 August 2010 - 17:03
TheJohan
-
TheJohan
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jag har en logitech harmony 600 fjärr hemma, skulle en sådan fungera för att komma åt service menyn? om det i så fall går, hur programerar jag in så att man kommer åt den?
Sedan en fråga till, vad menas egentligen med att tv blir "bricked"?
Redigerat av TheJohan, 19 August 2010 - 17:03.
Postad 19 August 2010 - 17:25
Unregisteredbd71cc02
-
Unregisteredbd71cc02
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har en logitech harmony 600 fjärr hemma, skulle en sådan fungera för att komma åt service menyn? om det i så fall går, hur programerar jag in så att man kommer åt den?
Sedan en fråga till, vad menas egentligen med att tv blir "bricked"?
Om TVn blir brickad så betyder det att TVn blir stendöd och inte går att använda mera. Typ
Postad 19 August 2010 - 22:03
Minau
-
Minau
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vann 5000 i en pokerturnering på jobbet i Fredags och kunde äntligen köpa mig en platt tv, det blev en LG 42LD420 efter
att ha läst bra saker om den här inne. Nu undrar jag eftersom jag är värdelös med tekniska prylar hur man ställer in de
bästa inställningarna för bilden? TVn var slut på Dustinhome men dom hade ett ex som stått i butik en vecka och drog av
1000 kr på priset och bjöd på hemkörning och postförskottsavgift, iaf den kan stå på vilka crazy inställningar som helst
och jag har nada koll på vad som ska vara vad.
Någon som kan hjälpa till ?
Postad 19 August 2010 - 22:05
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Vann 5000 i en pokerturnering på jobbet i Fredags och kunde äntligen köpa mig en platt tv, det blev en LG 42LD420 efter att ha läst bra saker om den här inne. Nu undrar jag eftersom jag är värdelös med tekniska prylar hur man ställer in de bästa inställningarna för bilden? TVn var slut på Dustinhome men dom hade ett ex som stått i butik en vecka och drog av 1000 kr på priset och bjöd på hemkörning och postförskottsavgift, iaf den kan stå på vilka crazy inställningar som helst och jag har nada koll på vad som ska vara vad.
Någon som kan hjälpa till ? 
Köp DVE och lär dig grunderna och få ett perfekt resultat efter ditt egna hem. DVD: https://www.prisjakt...ukt.php?p=56533Blu-ray: https://www.prisjakt...kt.php?p=233997
Postad 19 August 2010 - 22:50
liath
-
liath
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
http://www.komplett....aspx?sku=596320
fortfarande 4990, dock 10dagars leverans...
Japp jag såg det sedan! Det måste ha varit något knasigt / eventuellt att jag såg fel på pris/modell när jag skrev mitt tidigare inlägg. Det blev en beställning från komplett.
Postad 20 August 2010 - 14:48
Minau
-
Minau
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Köp DVE och lär dig grunderna och få ett perfekt resultat efter ditt egna hem.
DVD: https://www.prisjakt...ukt.php?p=56533 Blu-ray: https://www.prisjakt...kt.php?p=233997
tack för tipset! men urkass som jag är skulle jag nog bara krångla till det värre + att varannan användar recension om DVDn tyckte att menyer o annat var urkrångligt, fundera då på hur det skulle bli för mig Lite snabba tips från någon som har TVn vore uppskattat!
Postad 20 August 2010 - 15:02
Unregisteredf8188410
-
Unregisteredf8188410
-
Rookie
-
3 inlägg
Kan någon vara snäll och skicka en fjärrkontroll + instruktion för att låsa upp USB så skickar jag tillbaka den sen + en slant. ..Någon som är så snäll.
Det var tydligen inga hygglos här inne ..Har precis skickat tillbaka skiten ..Nästa TV jag beställer ska jag ringa tillverkaren så man är 100%..Förjäkligt att man inte kan lita på specifikationerna på kompletts sida .. grinig? ..ja det är ja!!!
Postad 20 August 2010 - 15:12
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ni som köper DVE på Blu-ray, akta så ni inte "råkar" köpa region A och inte kan spela upp den! Det råkade jag göra så där rök 242 kr om de inte vill ta tillbaka den. (Megastore). På AxelMusic.com kan man beställa regionsfri DVE på Blu-ray, vilket jag nu har fått göra. Till och med billigare än Megastore och det skickas ändå från Kanada.
Redigerat av Leonopteryx, 20 August 2010 - 15:12.
Postad 20 August 2010 - 15:44
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Ni som köper DVE på Blu-ray, akta så ni inte "råkar" köpa region A och inte kan spela upp den! Det råkade jag göra så där rök 242 kr om de inte vill ta tillbaka den. (Megastore).
På AxelMusic.com kan man beställa regionsfri DVE på Blu-ray, vilket jag nu har fått göra. Till och med billigare än Megastore och det skickas ändå från Kanada. 
Eller så köper man från en seriös handlare såsom Discshop eller Hemmabiobutiken.
Postad 20 August 2010 - 20:51
Nordica
-
Nordica
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
tack för tipset! men urkass som jag är skulle jag nog bara krångla till det värre + att varannan användar recension om DVDn tyckte att menyer o annat var urkrångligt, fundera då på hur det skulle bli för mig
Lite snabba tips från någon som har TVn vore uppskattat! 
Det finns massor med inställningar att leka med, jag brukar personligen bara trycka in en dvd med THX. På de filmerna finns ett kalibrerings program/guide. Följer man den så får man en riktigt bra utgångspunkt vad gäller skärpa, kontrast, svärta och ljusstyrka. OBS! Innan du kör THX guiden ska du även stänga av alla bildförbättrings funktioner! Och de som inte går att stänga av, välj då "låg". Detta är hur jag gör, och jag brukar bli riktigt nöjd =)
Postad 21 August 2010 - 11:03
Minau
-
Minau
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det finns massor med inställningar att leka med, jag brukar personligen bara trycka in en dvd med THX. På de filmerna finns ett kalibrerings program/guide. Följer man den så får man en riktigt bra utgångspunkt vad gäller skärpa, kontrast, svärta och ljusstyrka.
OBS! Innan du kör THX guiden ska du även stänga av alla bildförbättrings funktioner! Och de som inte går att stänga av, välj då "låg".
Detta är hur jag gör, och jag brukar bli riktigt nöjd =)
tack för tipset låter hyffsat enkelt om det nu är så bra som det låter, one question tho! Vad är en THX dvd ?
Postad 21 August 2010 - 13:16
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Eller så köper man från en seriös handlare såsom Discshop eller Hemmabiobutiken.
Påstår du att AxelMusic inte är seriösa? tack för tipset låter hyffsat enkelt om det nu är så bra som det låter, one question tho! Vad är en THX dvd ? 
Nästan vilken DVD-film som helst som är "THX Certified". Trodde att jag skulle få den på min Avatar Blu-ray men det är inget jag hittar i menyn, och inte heller på DVD:n (fick ju både BD och DVD av filmen i samma)...
Postad 21 August 2010 - 14:30
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Någon här inne som kan yttra sig om tvn är lämpad för sportsändningar eller inte?
Själv tittar jag en hel del på fotboll har eventuella planer på att placera den här tvn i mitt sovrum, där jag ostört kan ligga och titta på sport utan att ngn annan i huset ska bläddra till exempelvis idol...
Mina förutsättningar här hemma är parabol via Canal Digital.
Tacksam för svar
Mvh
G
Postad 21 August 2010 - 14:41
Leonopteryx
-
Leonopteryx
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Någon här inne som kan yttra sig om tvn är lämpad för sportsändningar eller inte?
Själv tittar jag en hel del på fotboll har eventuella planer på att placera den här tvn i mitt sovrum, där jag ostört kan ligga och titta på sport utan att ngn annan i huset ska bläddra till exempelvis idol...
Mina förutsättningar här hemma är parabol via Canal Digital.
Tacksam för svar
Mvh
G
Det beror ju bara helt och hållet på hur kräsen du är. Ja, den kan visa sport alldeles utmärkt, precis som annan "bild", oavsett vad som filmas. Med mina nuvarande krav duger TV:n mycket bra till både film, TV (inkl. sport), och spelande. En annan fråga är vilken TV som är absolut bäst anpassad för sport men rent allmänt så är min uppfattning att den här TV:n är bland de bästa TV-apparaterna som finns att köpa för det här priset idag - oavsett vad den ska visa.
Postad 21 August 2010 - 14:46
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Det var tydligen inga hygglos här inne ..Har precis skickat tillbaka skiten ..Nästa TV jag beställer ska jag ringa tillverkaren så man är 100%..Förjäkligt att man inte kan lita på specifikationerna på kompletts sida .. grinig? ..ja det är ja!!!
Men herregud, lägg ner.... Tror du helt seriöst att någon skickar en fjärrkontroll till en random person som nyss har registrerat dig?
Redigerat av Fuzzmeister, 21 August 2010 - 14:46.
Postad 24 August 2010 - 18:17
samwisepoker
-
samwisepoker
-
Rookie
-
3 inlägg
Har beställt en 42 ld450. Vill givetvis hacka usbporten. Eftersom har inte har någon telefon som krävs så får jag väl inhandla en fjärr. Tänkte bara vilken ska man ha? https://www.prisjakt...rkare.php?t=168Där ser ni många olika, fungerar någon av dessa? Hade tänkt använda mig av denna guide: http://lgusb.wikispa...sal Remote HackDock undrar jag om usb minnet måste vara i FAT32? I så fall är ju max filstorlek 4 gb och många mkv filmer är ju större än det?
Postad 25 August 2010 - 17:52
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har beställt en 42 ld450. Vill givetvis hacka usbporten. Eftersom har inte har någon telefon som krävs så får jag väl inhandla en fjärr. Tänkte bara vilken ska man ha?
https://www.prisjakt...rkare.php?t=168
Där ser ni många olika, fungerar någon av dessa?
Hade tänkt använda mig av denna guide: http://lgusb.wikispa...sal Remote Hack
Dock undrar jag om usb minnet måste vara i FAT32? I så fall är ju max filstorlek 4 gb och många mkv filmer är ju större än det?
Eftersom den klarar av bilder och musik från NTFS Hårddiskar / USB-minnen så tror jag den klarar videor..  Lycka till med hacket, jag ska själv prova med min n95a i helgen... /Ludvig
Postad 26 August 2010 - 18:04
Fuzzmeister
-
Fuzzmeister
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Eftersom den klarar av bilder och musik från NTFS Hårddiskar / USB-minnen så tror jag den klarar videor..  Lycka till med hacket, jag ska själv prova med min n95a i helgen...
/Ludvig
Har precis "hackat" usbporten, fungerar klockrent  bättre tv för 5 lax går det inte att få! Så jäkla nöjd!
Postad 26 August 2010 - 18:30
Chris_Kadaver
-
Chris_Kadaver
-
Användare
-
-
168 inlägg
Hur är svärtan i förhållande till LH3000 serien? Är det någon skillnad?
Postad 26 August 2010 - 18:41
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Det beror ju bara helt och hållet på hur kräsen du är.
Ja, den kan visa sport alldeles utmärkt, precis som annan "bild", oavsett vad som filmas. Med mina nuvarande krav duger TV:n mycket bra till både film, TV (inkl. sport), och spelande.
En annan fråga är vilken TV som är absolut bäst anpassad för sport men rent allmänt så är min uppfattning att den här TV:n är bland de bästa TV-apparaterna som finns att köpa för det här priset idag - oavsett vad den ska visa.
Det enda jag kräver egentligen är att bollen inte blir suddig och att man ser spelarna på ett bra sätt. Sedan skulle det givetvis vara bra med non lag vis snabba panoreringar. Själv tycker jag faktiskt att min tjock tv visar bra mkt bättre bild än min platt tv. Men nu är jag intresserad av en tv till sovrummet, där är det tyvärr lite för trångt för en tjock tv. Generellt sett tycker jag emellertid att Plasma är att föredra vid sport av det jag sett... G
Postad 26 August 2010 - 19:27
Unregistered93bc27c2
-
Unregistered93bc27c2
-
Rookie
-
6 inlägg
Hackade usb-porten idag. Använde mig av IR-knepet med mobiltelefonen, hade på jobbet en gammal Nokia 5500 som jag installerade Psiloc IrRemote på. Passwordet på min 42ld420n var annars 0000.
Nu skall det avnjutas lite film
Postad 26 August 2010 - 21:41
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Några frågor innan ev. köp;
Jag är sugen att beställa en 45LD450 från komplett men jag undrar bara hur pass bra servicen funkar om man skulle ha otur och få något problem med tv'n.
Har komplett någon form av studentrabatt?
Tror ni att elgiganten kan tänka sig att prismatcha mot komplett/inwarehouse?
Och slutligen, har den ett vanligt antennuttag för en stackare som mig som fortfarande dras med det? =)
Redigerat av spuj, 26 August 2010 - 21:52.
Postad 26 August 2010 - 22:10
TheJohan
-
TheJohan
-
Användare
-
-
204 inlägg
Några frågor innan ev. köp;
Jag är sugen att beställa en 45LD450 från komplett men jag undrar bara hur pass bra servicen funkar om man skulle ha otur och få något problem med tv'n.
Har komplett någon form av studentrabatt?
Tror ni att elgiganten kan tänka sig att prismatcha mot komplett/inwarehouse?
Och slutligen, har den ett vanligt antennuttag för en stackare som mig som fortfarande dras med det? =)
Eftersom komplett inte köper in nordiska apparater(de nordiska slutar med N, ex 45LD450N) så måste vända dig till komplett vid ett eventuellt fel, inte direkt till LG. Vet ej Vet ej Ja den har ett vanligt antenn uttag som man kan se gratiskanalerna med, eller betalkanaler ifrån Boxer eller Com Hem om du köper till en CA modul.
Postad 26 August 2010 - 22:29
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Eftersom komplett inte köper in nordiska apparater(de nordiska slutar med N, ex 45LD450N) så måste vända dig till komplett vid ett eventuellt fel, inte direkt till LG.
Vet ej
Vet ej
Ja den har ett vanligt antenn uttag som man kan se gratiskanalerna med, eller betalkanaler ifrån Boxer eller Com Hem om du köper till en CA modul.
Tackar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|