Inget exakt datum när de börjar säljas än... fortfarande sept-okt...
SVS SB12-NSD
(Subwoofers)
|
4
|
(9)
|
Inga priser | |
SVS SB13-Plus
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
SVS SB-12 NSD (119 inlägg)
|
8 år sedan |
SvS Basar (540 inlägg)
|
8 år sedan |
Velodyne SPL-1200 Ultra? Bra eller anus? (79 inlägg)
|
9 år sedan |
Någon som hört Dynavoice Thunder T-12 än? (92 inlägg)
|
10 år sedan |
Motvilligt val av sub till musik (1 inlägg)
|
10 år sedan |
svs klubben (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr" (500 inlägg)
|
11 år sedan |
1 st Velodyne DD-15 Plus eller 2 st Monitor Audio Glod GXW-15? (63 inlägg)
|
12 år sedan |
Utförsäljning SVS PB&SB12-NSD + Nya modeller! (3 inlägg)
|
12 år sedan |
SVS SB12-NSD vs XTZ 99 W12.16 (6 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 02 September 2010 - 19:18
Inget exakt datum när de börjar säljas än... fortfarande sept-okt...
Postad 02 September 2010 - 19:20
Såg en annons precis på hifimagasinet
http://www.hifimagas...?annonsID=14994
och gick in här för att kolla
Det verkar vara en ordentlig subwofer som säljs där ?
JoRa, fast rabatten kan man ju skratta åt
Postad 02 September 2010 - 20:45
Borde inte de nya SB-basarna ha levererats till Lsound nu? Innan semestern sa de ju att de skulle få en leverans precis efter semestern, dock enbart provlyssningsex, men ändå. Har för mig att Tomas på Lsound skrev det.
MVH Flingan
Postad 03 September 2010 - 11:17
japp. Till nypris.Såg en annons precis på hifimagasinet
http://www.hifimagas...?annonsID=14994
och gick in här för att kolla
Det verkar vara en ordentlig subwofer som säljs där ?
Postad 03 September 2010 - 13:17
Jag hade först tänkt mig PB12-NSD men jag tror nog att tanten uppskattar SB-12an mer. Vad tror ni, kommer det att bli stor ljudskillnad mellan dessa 2, jag tänkte mest på att det är ju en stor skillnad i storlek...
Postad 03 September 2010 - 13:45
Några prisuppgifter?
Starting with the new powerhouse SB12-NSD costing €649 up to the sophisticated sledgehammer SB13-Plus clocking in at aprox €1650 (prices incl. VAT).
Postad 03 September 2010 - 13:58
Observera cirka...
Finns det någon Stockholmare som har tänkt sig köpa någon SVS produkt?
Redigerat av TexasDog, 03 September 2010 - 14:07.
Postad 03 September 2010 - 15:16
Hur menar du ?
Att den begagnade subben kostar ungefär vad en ny kostar. Dvs man kan lika gärna köpa en ny. En del tror att de kan få 80-90% av nypriset när de säljer beggat. Suck.
MVH Flingan
Postad 04 September 2010 - 13:14
Kolla min tråd här.
https://www.minhembi...p;#entry3003428
Postad 04 September 2010 - 17:27
Postad 24 September 2010 - 08:22
Postad 24 September 2010 - 13:09
SB12-NSD vil ligge på cirka 649€.
Observera cirka...
Finns det någon Stockholmare som har tänkt sig köpa någon SVS produkt?
Inte omöjligt, men menar du då att det blir 5% rabatt? Vad är fördelen med gruppköpet?
Redigerat av joakim123, 24 September 2010 - 13:10.
Postad 24 September 2010 - 13:28
Inte omöjligt, men menar du då att det blir 5% rabatt? Vad är fördelen med gruppköpet?
Fördelen med gruppköpet är ju såklart att vi alla sparar minst 5% på det vi köper, de som beställer 2st subbar får 7,5% rabatt, istället för att vi beställer var och en för sig och får betala ordinarie pris. Får jag ihop en beställning på 5000€ + frakt så får vi alla rabatt på det vi beställer. Frakten blir till respektives hemadress eller det man nu skriver på beställningen, betalning och beställning sker av respektive beställare men man får ett lösenord av mig för att få den extra rabatten.
Postad 25 September 2010 - 08:30
De har nu gått ut med info om de nya förstärkarna med DSP... Verkar släppas till julen, förhoppningsvis dumpar de de nuvarande då.
Postad 25 September 2010 - 08:49
Låter som en riskfullt äventyr.
Postad 25 September 2010 - 10:38
Kanske 10":arna kommer passa bättre? En annan fundering jag har är
att många rekommenderar högnivå vid 2-kanalslyssning, och om jag
fattat det hela rätt så saknar SB12-NSD möjlighet för högnivå? Någon
som vet om jag fattat rätt?
Postad 25 September 2010 - 11:14
"får ett lösenord av mig för att få den extra rabatten."
Låter som en riskfullt äventyr.
Varför skulle det vara riskfullt???
Alla beställer sina egna grejer med eget kort precis som vanligt, det är baggarna som vill veta vilka beställningar som kommer från oss på hemmabio siten så då skriver man in ett lösenord så vet de vilka beställningar som kommer härifrån och då får man den extra rabatten under förutsättning att vi kommer upp i förutsagda belopp.
Det enda man riskerar är att vi inte kommer upp i förutsagda belopp och man får då betala normalpriset som man skulle få betala i allafall om man beställde solo.
Ta reda på fakta innan du kritiserar något öppet är du snäll... Ditt inlägg tillför knappast något utan en förklaring varför DU anser att det skulle vara riskfyllt...
Redigerat av TexasDog, 25 September 2010 - 11:25.
Postad 25 September 2010 - 11:34
Helt klart intressant, men jag tror att jag vill vänta till de uppdaterar de nuvarande basarna.
De har nu gått ut med info om de nya förstärkarna med DSP... Verkar släppas till julen, förhoppningsvis dumpar de de nuvarande då.
Jag tror du refererar till det här?
New amplifiers – Sledge DSP™
Coming in both SB models are the all new SVS Sledge™ amplifiers. They not only belt out more powerful watts than their predecessors, they are also smarter, more efficient and maybe the most well thought out subwoofer-amplifiers on the market today.
DSP as a technology is nothing new, but how SVS have chosen to exploit this technology is. These new SVS subwoofers comes sporting features that will make many think “Why did no one think of this before?”. SVS is no longer content setting the standard for performance, but is now pulling ahead also in the field of functionality.
Var det en sådan du menade att du ska vänta på så är det en sådan jag ska beställa nu, det är därför jag försöker få ihop ett gruppköp. De kommer in i lager i slutet av oktober enligt den info jag fått...
Redigerat av TexasDog, 25 September 2010 - 11:43.
Postad 25 September 2010 - 11:54
När jag köper mina kommer de endast användas till musik.
Kanske 10":arna kommer passa bättre? En annan fundering jag har är
att många rekommenderar högnivå vid 2-kanalslyssning, och om jag
fattat det hela rätt så saknar SB12-NSD möjlighet för högnivå? Någon
som vet om jag fattat rätt?
Jag tänkte använda SB12an till 2 kanals till att börja med och det finns en high pass out funktion bak på subben men om det är det samma som högnivå låter jag någon mer kunnig i ämnet säga, jag trodde i allafall att det var det?
WEB_ImagePLID888_1Dim900x1200SMWAbsSMHMinSTrue_1_largeA.jpg 68.32K
1 Antal nerladdningar
Postad 25 September 2010 - 21:23
Jag tror du refererar till det här?
New amplifiers – Sledge DSP™
Coming in both SB models are the all new SVS Sledge™ amplifiers. They not only belt out more powerful watts than their predecessors, they are also smarter, more efficient and maybe the most well thought out subwoofer-amplifiers on the market today.
DSP as a technology is nothing new, but how SVS have chosen to exploit this technology is. These new SVS subwoofers comes sporting features that will make many think “Why did no one think of this before?”. SVS is no longer content setting the standard for performance, but is now pulling ahead also in the field of functionality.
Var det en sådan du menade att du ska vänta på så är det en sådan jag ska beställa nu, det är därför jag försöker få ihop ett gruppköp. De kommer in i lager i slutet av oktober enligt den info jag fått...
Ok! Jo det är den jag menar. Läste att den kommer till årsskiftet på AVSforum, men då kommer de nog tidigare.
Tror faktiskt inte jag köper en till för tillfället. Har precis plöjt igenom Legion (plågsamt) och inser att jag har galet mycket bas hemma....
Postad 26 September 2010 - 07:11
Varför skulle det vara riskfullt???
Alla beställer sina egna grejer med eget kort precis som vanligt, det är baggarna som vill veta vilka beställningar som kommer från oss på hemmabio siten så då skriver man in ett lösenord så vet de vilka beställningar som kommer härifrån och då får man den extra rabatten under förutsättning att vi kommer upp i förutsagda belopp.
Det enda man riskerar är att vi inte kommer upp i förutsagda belopp och man får då betala normalpriset som man skulle få betala i allafall om man beställde solo.
Ta reda på fakta innan du kritiserar något öppet är du snäll... Ditt inlägg tillför knappast något utan en förklaring varför DU anser att det skulle vara riskfyllt...
Lugna dig Texasjycken. Menade inget illa. Det lät bara som en blocketannons när du skrev att du hade lösenordet. Jag har bara en naturlig försvarsinstinkt när man måste lita på någon man inte sett i ögonen.
Postad 26 September 2010 - 09:56
Lugna dig Texasjycken. Menade inget illa. Det lät bara som en blocketannons när du skrev att du hade lösenordet. Jag har bara en naturlig försvarsinstinkt när man måste lita på någon man inte sett i ögonen.
Trist bara att man får "kritik" när man försöker vara schysst.
Jag kan förstå att det hade verkat skumt om det var jag som sålde grejerna men det är det ju inte
Redigerat av TexasDog, 26 September 2010 - 09:58.
Postad 26 September 2010 - 20:09
Postad 27 September 2010 - 08:25
Tumbs up för L sound som än en gång visar att dom verkligen bryr sig om sina kunder.
Postad 27 September 2010 - 10:20
En privatperson som handlar 2st får ju 5% rabatt + att det bara blir en fraktkostnad.. Nu handlar ni kanske ~8 basar? Och får fortfarande bara 5%... (2,5% mer vid köp av 2)..
Misstolka mig inte nu, initiativet är grymt och "villkoren" är bra. Men rabatten är faktiskt ett skämt... Du har precis sålt prylar ÅT dom för 50k och får inte mer än en klapp på axeln...
Postad 27 September 2010 - 10:30
Det är ju redan most bang for the buck, jag sparade mig ett par tusenlappar så jag klagar inte iaf
10% på två stycken pb13u blir trots allt en liten slant eller hur.
Postad 27 September 2010 - 10:35
Postad 27 September 2010 - 10:38
Men dom har kanske gjort om det sen jag handlade.
Postad 27 September 2010 - 10:47
Jag måste skriva det att jag tycker det är riktigt snålt att bara ge 5% rabatt när gruppköpet blir på så stora summor.
En privatperson som handlar 2st får ju 5% rabatt + att det bara blir en fraktkostnad.. Nu handlar ni kanske ~8 basar? Och får fortfarande bara 5%... (2,5% mer vid köp av 2)..
Misstolka mig inte nu, initiativet är grymt och "villkoren" är bra. Men rabatten är faktiskt ett skämt... Du har precis sålt prylar ÅT dom för 50k och får inte mer än en klapp på axeln...
Dessvärre blir det ännu tråkigare än så, jag får inte ens 5% rabatt, då jag idag fick veta att SB12-NSD och SB13 inte ingår i den tilltänkta rabatten då de redan är prissänkta så mycket.
Jag har beställningar på runt 7000 € (rättelse 6061€) skulle jag tro utan att ha kontrollräknat, det damp in ett gäng intresserade nu under natten.
Jag tillhör själv de som ska ha en SB så allt jobb har jag gjort utan att själv få del av rabatten, kul va!
Men ja iden med lösenord är ju grymt, sedan att rabatten är sisådär speciellt nu med de ändrade vilkoren som jag inte hade förstått då min norska är sisådär.
Misströsta inte jag har skickat in en vädjan om att vi som har tänkt beställa SB serien också får någon rabatt så slipper de som har beställt annat gå miste om sin rabatt. Återkommer när jag får svar om hur det blir.
Mitt förslag för att vara schysst med dem som beställt annat är att de som ska beställa sub skriver in lösenordet i allafall så får i allafall någon rabatt
Redigerat av TexasDog, 27 September 2010 - 10:58.
Postad 27 September 2010 - 11:52
Då kanske det är bättre att ni som köper de nya basarna går ihop 2 och 2 och får åtminstone 5% rabatt... För de kör väl fortfarande sin Duorabatt?
Jag är sugen på att köpa en till, men det verkar ändå vara mer lönsamt att vänta tilsl de kampanjar produkten, då är det ofta mer rabatt än vad man får med 5%..
Postad 27 September 2010 - 12:06
Aj, vad tråkigt...
Då kanske det är bättre att ni som köper de nya basarna går ihop 2 och 2 och får åtminstone 5% rabatt... För de kör väl fortfarande sin Duorabatt?
Jag är sugen på att köpa en till, men det verkar ändå vara mer lönsamt att vänta tilsl de kampanjar produkten, då är det ofta mer rabatt än vad man får med 5%..
Ja duo rabatten kör de fortfarande men jag vet inte hur det blir med frakt och så då...
Postad 27 September 2010 - 12:15
Postad 27 September 2010 - 12:18
Utover det vi har gitt tidligere med 5% rabatt per sending og 7,5% for ordre med to eller flere subwoofere (gjelder dagens BASH lagervare/produkter) kan vi gi priser med følgende SB rabatter:
SB12-NSD:
580€ for en stykk (Black Charcoal, + 50€ for Piano)
559€ for to stykk (Black Charcoal, + 50€ for Piano)
SB13-Plus:
1580€ for en stykk
1550€ for to eller flere
Jag mailar ut lösenordet i kväll så kan de som ska beställa fylla i det i sin beställning. Jag hoppas att alla fortfarande ska ha sina subbar, vi SB beställare får i allafall runt 3,0% rabatt.
Jag måste påpeka att om vi inte kommer upp i förutsagda belopp så går rabatten om intet.
Jag ber om ursäkt att jag inte har förtsått norskan och missat att vi som ska beställa SB serien inte ingår i rabatten.
Har du ingen gruppköpstråd? Blir lätt rörigt med info om nya subbar och gruppköpet i en och samma tråd.
Haha jo men de flesta har skrivit på den här tråden så det har blivit att jag svarar här.
https://www.minhembi...p;#entry3028563
Redigerat av TexasDog, 27 September 2010 - 12:32.
Postad 27 September 2010 - 12:32
Blir helt oläsligt för den som är ute efter info ang dom senaste modellerna.
Postad 27 September 2010 - 12:35
5% på 1 bas, 7,5% vid köp av 2 skriver Texas? Eller vad har jag missat?
Det är de siffrorna jag har fått från LSound själva, så var 10% rabatten kommer ifrån vette f-n. Jag tror ju knappast att om man har beställt 2 subbar tidigare så har man fått 5+5% rabatt utan bara 5% rabatt för 2st subbar.
Postad 27 September 2010 - 13:31
*klipp*
SB13-Plus:
1580€ for en stykk
1550€ for to eller flere
*klipp*
Postad 28 September 2010 - 22:02
Postad 29 September 2010 - 06:14
La min order idag; Blev 2 x SVS SB12-NSD Piano Gloss Black tillslut. Tack texas för initiativet!
Ingen orsak
Postad 30 September 2010 - 14:40
Jag skulle kunna tänka mig att byta upp mig till en Ultra, så jag undrar om någon är intresserad att köpa min så kan jag köpa en ultra? Min finns i Sthlm...
Postad 30 September 2010 - 16:38
Nu vet jag inte hur många som läser här, och om detta inlägg är OK(?) men jag har en nästan helt ny PC12-plus som jag fick i augusti.
Jag skulle kunna tänka mig att byta upp mig till en Ultra, så jag undrar om någon är intresserad att köpa min så kan jag köpa en ultra? Min finns i Sthlm...
Lägg in en post på köp å sälj med
Postad 30 September 2010 - 18:31
Lägg in en post på köp å sälj med
Fattar inte hur köp och sälj funkar på minhembio, jag blir förbannad varje gång jag försöker lägga upp en annons
Postad 01 October 2010 - 20:20
Bifogad fil(er)
Redigerat av PDDNOS, 01 October 2010 - 20:23.
Postad 01 October 2010 - 20:28
Ptja, vi betalar ju i euro så vi får ju den skillnaden iaf...Dollarn har ju dippat rejält på senare tid, läge för prisjustering Lsound?
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
SVS SB-12 NSD
2 bilder
10 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?