Ahmad är väl redan kvalificerad? Fast till den lätta klassen.
Helt korrekt, fel av mig det var jag som snurrade till det. Var det inte i Phoenix han kvallificeade sig?
G
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 11 August 2010 - 17:57
Helt korrekt, fel av mig det var jag som snurrade till det. Var det inte i Phoenix han kvallificeade sig? G Postad 11 August 2010 - 18:45
Jag säger inte att du har fel, men jag tycker att de flesta andra har rekommenderat att komplettera proteinpulvret med kolhydrater el maltodextrin som någon skrev... Jag slipper hemskt gärna kolhydraterna då jag ändå brukar vara pigg efter träningen och behöver inget fruktsocker el liknande då... Dessutom blir det ju dubbelt så dyrt och dubbelt så mkt att ta med sig varje gång om man ska ha både protein och kolhydrater. Postad 11 August 2010 - 19:01
Non-stimulanta produkter som inte mixtrar med din testo-produktion och endokrina system.
Inga mirakelprodukter jag använder - helt enkelt det bästa i längden. Karnosin, 7-keto, omega3, EAA. Jag käkar 3 mål om dan - 120g protein efter träning som proteinpulsprottokoll, för att sedan ytterligare peaka på 100g 2h efteråt. Kvällsmåltiden blir halstrad lax, havskräftor och majs/ägg etc oftast där jag når ett 100g intag igen med mjölk också. Sedan berikar jag insomnandet med mycket tryptofan, undviker fibrer, svalt sovrum och jag sover som en bäbis i fosterställning. efter 9h fastande, äter jag 3ägg (30g protein) för undvika nedbrytning, därefter fastar jag 11h till kvällen 2 stora måltider på vilodagen. Det har verkligen gjort dunder i praktiken - utöver all annan info som är ett pussel och man måste sköta givetvis. Sluta tjata om svenska bodybuilders GAES, vem bryr sig. Exhale är ett svettigt källargym. Det finns gott om plats tom för exhale snubbarna att komma till Sats Landala där ja tränar och lyfta 250 i bänk. Tyvärr gör dem ju inte det så fattar inte varför dem hänger i ett sånt fattigt gym. Du verkar inte förstå innebörden av the context som har skrivits ovanstående. Du är säkert 20år äldre också, men resultaten sviktar nog för dig och tror inte du besitter större info än mig. Du är mer stereotyp som tror att ungdomar inte kan något. Kom ti Landala nån gång så får vi väl se vem som är biffigast - det verkar ju bara vara de enda som räknas för dig Postad 11 August 2010 - 19:07
För att göra det så billigt och så enkelt som möjligt kan jag rekommendera Riskakor. Se till att alltid har ett pkt i träningsväskan. Det räcker med 1 st riskaka samt protein. Svårare behöver det inte vara med själva kolhydraterna. Här har faktiskt vår goda vän Hakuna helt rätt. Enbart Protein efter träning är inte att rekommendera. Satsa på att få i dig snabba kolhydrater i samband med protein. Vad du vil åstadkomma efter träningen är att så fort som möjligt få stopp på nedbrytningen. Protein är uppbyggande, men för att bromsa karusellen behöver du kolhydraterna, enkelt beskrivet G Postad 11 August 2010 - 19:21
Bra tips GAES. Riskakor gillar jag.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 August 2010 - 19:21. Postad 11 August 2010 - 19:22 . Tidigare förepråkades det 1 mål om dagen från diverse studier? Det talades även om att man skulle äta så mkt som möjligt innan man tränade och inte efter själva träningen? Jag tror allt ditt nonsensprat satt griller i huvudet på dig själv.
Om jag inte minns fel så var det en viss 1½ års tränande ungdom som gladelign delade med som om hur biffig han var tidigare, men som sagt det räknas ju inte, ha ha ha. Anledningen till att vissa får hålla till på andra gym är att vissa gymm edast tillåter sk "discobyggare". Som sagt, jag uppmuntrar dig gärna att komma med fler inlägg då du ideligent säger emot dig själv och dina studier, vilket jag har för mig att jag påpekade vara ett vanligt syndrom bland killar som tränat mellan 1-3 år Det här blir bara bättre och bättre för varje inlägg Kan du inte göra mig en tjänst. Skicka mig ett PM med alla dina inlägg så lovar jag att vissa människor kommer att få gå till doktorn under veckan pga av magknip Och så kan vi kanske få slut på pajkastandet. Jag tror inte att alla här inne är speciellt intresserade, förrutom du och jag då tråden har spårat ut helt och hållet G Postad 11 August 2010 - 22:05
Kolhydrater har inget med pigghet att göra överhuvutaget. Fruktsocker ska du avstå så mycket du kan för att det är fettbildande. Kolhydrater har inget med muskeltillväxt att göra så därför är det överflödigt.
Varför är inte det att rekommendera? Bromsar inte proteinet "karusellen", om inte varför gör kolhydraterna det? Postad 11 August 2010 - 22:11
Nja, om man äter en kost som innehåller lite kolhydrater och mkt fett så blir man ju tröttare och deppigare än om gör tvärtom. Det var mest det jag syftade på. Postad 11 August 2010 - 22:17
Min ursprungliga tanke var att kolhydrater främst behövs innan träning och protein direkt efter... men nu vet jag inte längre om det stämmer... Postad 11 August 2010 - 22:35
Hittade en intressant artikel här:
http://traningslara....es-vad-ar-det/# summa summarum : det verkar klokt men inte nödvändigt att tillföra lite kolhydrater tillsammans med proteinet efter styrketräningen. Vid hård konditionsträning är det ännu viktigare med kolisar efter passet. EAA är något mer effektivt än vassle men vassle är också bra. Framförallt detta var intressant: http://traningslara....et/#comment-403 Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 August 2010 - 22:45. Postad 11 August 2010 - 22:38
Först och främt. Kolhydrater är energi. Den snabbaste energin som finns är MCT. MCT är ett ämne som finns lagrat i musklerna. När man tränar tar man energi från mat man har tillgodosett kroppen långt innan träning.
Efter träningen skriker kroppen efter energi. Den snabbaste enerigin kroppen själv tillhandahåller är som sagt MCT vilket finns lagrat i musklerna. Det man vill förhindra efter träning är att kroppen ska ta energi ifrån musklerna. Därför tillför man snabb energi i form av snabba kolhydrater. Allt för att se till så att kroppen tar energin från musklerna. Vidare behöver muskler protein, vilket är dess byggstenar. Energin i form av kolhydrater förhindrar således kroppen för att ta energi ifrån musklerna dvs ämnet MCT. Proteinet används för att bygga upp musklerna efter det att kroppen bromsat nedbrytningen. Hoppas att ni försår resonemanget. Jag försökte återge det hela i enkla termer och inte i de invecklade rätta termiologiska fraser och ord vilka man lätt kommer in in för egen del. Alltså: Utan kolydrater, fortsatt nedbrytning. Utan Protein ingen muskeltillväxt. Hakuna är helt inne på rätt linje när han säger att kolhydrater är viktigare för kroppen direkt efter träning gentemot proteinet. Dosera lite mer kolhydrater gentemot protein. Tänk på att kolhydraterna skall vara extremt snabba. Därför brukar jag rekommendera riskakor. Som sagt, hoppas att ni förstår resonemanget Vill man köpa tillskott är Vitargo ett bra tips. Mvh G Postad 12 August 2010 - 00:31 Japp det stämmer bra det att man var väldigt mottaglig för falska budskap, där de lovade preparaten till skyarna, man svalde nästan allt dem skrev om produkterna. Man var ordagrant naiv. Men med tiden har man blivit klokare och vet bättre Kosttillskotts branschen kan man sammanfatta att det kostar mer än vad det smakar. Redigerat av Juhan, 12 August 2010 - 00:31. Postad 12 August 2010 - 06:06
Vad fasen snackar du om??? MCT är en form av mättat fett, är det ATP du menar? Energi tas från fett när du inte har kolhydrater, kroppen tillverkar konstant glykogen utan intag av kolhydrater. Däremot tas protein från musklerna till dom nytränade musklerna och så har det alltid varit och kommer alltid vara så oavsett hur du äter. Det går åt c:a 20% av glykogenförråden under träning och det fyller du på lätt under dagen utan kolhydrater efter träning oavsett om det är långsamma eller snabba. Postad 12 August 2010 - 06:11
+1. Jag håller med i det du skriver, ATP (adenosintrifosfat) är den "snabbaste" formen av lagrad energi och omsätts lika snabbt (dvs, "lagras" inte), mig veterligen... Postad 12 August 2010 - 07:21
Det kan mycket väl vara så att vi har sprungit på varandra, för min del blev det byte på grund av många resor i jobbet. Då passade sekten (SATS) faktiskt bättre för min del. Men jag saknar Exhale och stämningen på det gymmet. Kul att höra att det går bra för Martin igen, det kommer fler chanser på Olympia! Som sagt, tävlingarna efteråt så fick han ju dåvarande Mr O att se oerhört underdimensionerad ut så potentialen finns absolut där. Ahmad är inte lika intressant för mig eftersom han inte tävlar i tungvikten, det är freaksen jag vill se Postad 12 August 2010 - 10:24
Har din hjärna gått och lagt dig - har du ens läst abstrakt från studierna jag länkade? Du ska ta frukost med minmalt proteinintag (30g) för motverka nedbrytningen eller för höja uppbyggnaden med EAA på fastande mage utan frukost,. 1mål var ett exempel. 3 mål har utpekats vara idealiskt och det är de jag äter. Kolhydrater efter träning + fett på kvällen och lite kolhydrater för motverka kortisolet under natten (där 7-keto även kommer in i bilden för morgonens peak på kortisolet) Man stimulerar proteinsyntesen med kosten - först efter träning. Varför ska man äta så mkt man kan innan träning då? jag tränar fastande med en STOR måltid kvällen innan för lagra lite energi i glykogen förrådet. Ökar nedbrytningen, men också uppbyggnaden enligt auktoriteter inom ämnet som spekulerar dock om detta förtillfället enbart. Idealiskt: ta non-stimulanta tillskott. Snabba proteinkällor som oxiderar fort: (dagtid) Skaldjur Fågel Mager fisk Vitt kött (fläskfilé,karré etc) Äggvitor There u go! Detta hjälper dig betydligt mer än något vassleprotein Postad 12 August 2010 - 17:21
Rätt av dig, fel av mig. Jag blandade ihop två olika saker, då timmen var lite sen Mitt resonemang bygger på att man ätit ca 2-3 h innan träningspasset, att man får i sig en ordentlig måltid ca 1 h efter passet samt att man kört slut på sig själv under själva träningen. Kolhydraterna, slussas alltså ut i musklerna direkt då proteinet höjer insulinnivån i kroppen. Men har man ätit en duktigt portion direkt innan träningen och man endast går till gymmet och kör lite lätt, då har ovanstående mindre betydels, då man har ett rikligt förråd med energi kvar i kroppen Förlåt att jag nämnde fel termer tidigare och tack för rättelse För övrigt tänker jag göra er alla en tjänst och endast besvara brev via PM för att inte förstöra diskussionen, då jag uppenbarligen har svårt att låta bli att kommentera en viss herre här inne Därmed inte sagt att jag inte kommer att följa tråden och göra några inlägg då och då Må bäst allesammans och träna på ordentligt. Ni alla verkar vara riktigt flitiga på gynmmet och ute i spåren. G Postad 12 August 2010 - 18:04
Fan fick beställa ett helt ton med sådant där vassleprotin då man tränar 8 timmar om dagen.
Postad 12 August 2010 - 18:34
Det stämmer bra det! Ahmad 8 veckor innan Mr. O: http://se.betterbodi...mr-olympia-202/ Ser köttig ut Läste någonstans att han kanske ska börja tävla för Irak istället, tråkigt om det stämmer. Postad 12 August 2010 - 19:24
Tack för mattipsen! 1 mål mat är ju det som förespråkas för den som vill bli sumobrottare. Jag äter själv tre mål mat, vilket tydligen du gör också. Du skriver att du tränar fastande men förstår jag dig rätt om du äter "frukost med minmalt proteinintag (30g)"? I så fall tränar du ju inte fastande om du nu tränar efter frukosten vill säga. Äter du något mer än proteinet eller är det i pulverform? Jag pratar om din frukost nu alltså. Om du inte äter någon frukost men bara tar EAA så kan man förstås kalla det för fastande. Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 12 August 2010 - 19:25. Postad 12 August 2010 - 19:28
Vad menar du med detta?
Visst kan man äta innan passet, jag föredrar att träna på tom mage med en skvätt EAA innan träning. Mat innan kan ge slöhet(paltkoma), känner mig mycket lättare och allert på tom mage och måltid innan har ingen direkt effekt på träningsresultatet.
Jag tar det som en fråga. Enkelt uttryckt så åker kolhydraterna ut fortare i blodet, redan från magsäcken (nu beror det på vad det är typ av kolhydrater men jag utgår från malto) medans vassle utsöndras från tunntarmen. Båda nutrienterna ger normalt kraftiga "insulin-signaler" även om dom intas var för sig. Fett är den enda nutrienten som inte är beroende av insulin. Postad 12 August 2010 - 19:35
Det stämmer att man kan bli slö om man äter för mkt innan. Men ditt resonemang om "tom mage" bygger ju på att du har gjort som Hakuna och käkat en brakmåltid kvällen innan för att lagra energi (glykogen). Om du vaknar hungrig och sedan går och tränar och bara äter lite EAA och ingen frukost så blir det naturligtivs pannkaka av alltihopa. För min del så har jag en gräns på att det får inte går mer än ca 2 timmar efter frukost eller 3 timmar efter lunch fram till styrketräning. Går det längre tid än så då funkar inte träningen alls. Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 12 August 2010 - 19:43. Postad 12 August 2010 - 21:03
Du kan träna utan glykogen, musklerna får ATP från fettet eller så har du ätit kolhydrater under dagen som har fyllt på dina depåer. Jag är inte så jätte insatt i citronsyracykeln så jag kan inte återberätta hur det går till. Jag äter väldigt lite på kvällarna nu under en period eftersom jag går på diet men märker ingen skillnad mot om jag äter mer kvällen innan. Postad 12 August 2010 - 22:14
Jag är inte säker på att jag förstår exakt vad du menar men att träna hungrig är i alla fall inte bra. Och om man vill gå ner i vikt så är det väldigt lätt hänt att tappa muskelmassa tillsammans med fett. Det har jag själv råkat ut för när jag bantat. Tog ca. 6 månader att komma tillbaka till min normala muskelstyrka efter det.
"eller så har du ätit kolhydrater under dagen som har fyllt på dina depåer" Ja då är det ju en annan sak, men jag syftade ju på att träna på morgonen utan att äta någon frukost först. Det funkar ju bra om man vill springa 30 minuter, men inte om man ska köra ett hårt pass på gymmet. Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 12 August 2010 - 22:15. Postad 12 August 2010 - 22:45
Varför skulle det INTE vara bra att träna hungrig?
Varför är det "väldigt lätt hänt att tappa muskelmassa tillsammans med fett"? "eller så har du ätit kolhydrater under dagen som har fyllt på dina depåer" Ja då är det ju en annan sak, men jag syftade ju på att träna på morgonen utan att äta någon frukost först. Dom fylda depåerna kan du använda vid träningen morgonen efter på fastande mage. Men å andra sidan så går det inte åt särskilt mycket glykogen vid styrketräning så därför går det bra med fettreserverna. Postad 13 August 2010 - 00:37
Allvarligt talat: Fortsätt att träna hungrig om du gillar det. Till var och en sitt eget.
Postad 13 August 2010 - 01:22
Att träna på helt tom mage och vara utsvulten kan aldrig vara bra... Ps du har ett PM i lådan G Postad 13 August 2010 - 06:07
Jag har inte sagt att du/alla ska göra det utan jag undrar bara varför det "inte kan vara bra"? Att vara hungrig är inte något farligt, kroppen tar ingen skada av det. Postad 13 August 2010 - 10:16
Jag kör EAA isåfall på morgonen om jag tränar fastande. Allt beror på skol schemat etc och hur dagarna ser ut. Ev vissa dagar äter jag 30g protein till frukost (1 ägg ca 100-130g räkor) till frukost som absolut inte mättar givetvis, för att sedan fasta 10 timmar till tex kl 5 och träna. Andra dagar kör jag EAA på tom mage och 1½ timma efter när lederna har blivit varmare och mjuknat lite så är jag på gymmet och tränar. Viktigt: Höjning av insulin gör att man ramlar av fastan. Inget mellanmål m.a.o som frukt tex. Proteinkällorna jag skrev oxiderar fortare än annat protein och är idealiskt för att nå toppar under dagtid. ^^^--^^^^^---^^^^ (stimulering av s.k toppar av protein & muskelproteinsyntes) ^^-------------------- (efter ätit rött kött, fet fisk, druckit mjölk etc för en stadig balans som är idealiskt under natten). Detta ger lägre nedbrytning men lägre uppbyggnad. Detta är som sagt idealiskt på kvällen. Därför undviker man rött kött, fet fisk, kasein etc och placerar de till kvällen. Idealiskt under dagtid var som jag beskrev ovanstående. Postad 14 August 2010 - 08:05
Så då äter du nåt med hög andel fett utan kolhydrater och protein, eller?
Dom proteinkällorna är inte i närheten av vassle eller EAA utan är likvärdiga med kasein och rött kött när det gäller förhöjning av proteinsyntes. Postad 14 August 2010 - 10:53
Ur ett normal människas perspektiv där man äter MAT och inte dricker pulver konstant, så är dessa idealiska. Det är likvärdiga kasein och rött kött vad gäller tidsupptaget - men det bibehållna upptaget skiljer sig ordentligt. Kasein kan med hög konsumtion stanna upp emot 11h. Detta kan inte tex inte äggvitor göra och svar på din fråga: Nej jag äter ingenting under fastan. Vatten och te blir det. Ska lägga in 24h fasta dag kvällen innan vilodag och avbryta den på vilodags kvällen hädanefter. Bartoll har skrivit om det nyligen. Verkar vara positivt även om jag kommer lägga in lite egna metoder som jag anser lämpas bättre. Kolla hans facebook. Eller blog. Postad 14 August 2010 - 17:14
Så du menar att tex äggvita stimulerar proteinsyntesen mer än oxfilé?
Jag trodde du åt något när du skrev " Inget mellanmål m.a.o som frukt tex." jag läste det som att du åt mellanmål men inte frukt, fel av mig. 24h? Ska du fasta ett helt dygn innan vilodag eller har jag fattat fel? Postad 14 August 2010 - 21:06
http://www.bartoll.com/blog/ bartoll fastar tydligen 24 timmar på en vilodag i veckan vilket gör att han kan trycka i sig extra mkt käk under de dagar han tränar. Han skriver "extra carbs and protein pre-workout and extra protein during the workout". Postad 21 August 2010 - 14:39
Roligt att en pratas en viss Bartoll hela tiden. Jag undrar verkligen vilka meriter den killen har, bortsett från att åkt fast för några år sedan
Fasta i 24 h under en vecka låter verkligen som en perfekt idé om man ska bygga eller deffa Jag tror att kroppen verkligen att kroppen är konstruerad för detta. Vidare tror jag även att flera byggare följer Bartolls teorier om fast. Oj oj oj oj, man kan bara skratta åt vissa påstående. Snart skriver säkerligen den är B... om att det är sunt att äta nermalda järnbiter. Då undrar jag hur länge det tar tills en viss herre här inne börjar skiva om detta fenomen? G Postad 21 August 2010 - 18:16
Jag tycker Bartoll är vettig men jag lyssnar mer på Martin Berkhan isf. Fastan vet jag faktiskt inte, jag skulle inte pröva det, även om den gav mer muskler så är det nog markant och fasta i 24h är inte kul så det är inte värt det IMO.
Postad 21 August 2010 - 18:36
Mer realistiskt att kroppen är konstruerad för det sedan grottmänniskornas tid till 1900 talet - genetiskt betingat överfört från dåtid till nutid, än att äta var 3dje timma som ett osocialt djur. Visst håller jag med om att Bartolls mani är sjujäkla överdriven. Killens ambition samt primära nöje är typ att vrida sönder tillskott och hitta nya studier. Killen har gått för långt självklart men pga det , ska man utesluta något så underbart? Fasta i 8 timmar vetja, ät 3 huvudmåltider per dag - inget mer. Underbart, har nått kulmen av lycka då jag har numera all tid i världen och lägre kroppsfett, bättre insulinkänslighet, lägre risk för blodproppar, stabilare blodsocker, mindre kroppsfett, blablabla Postad 23 August 2010 - 00:55
He he, man kan undra om det finns ngn mer egotrippad person än nämnda herre när det kommer till matteorier, ha ha ha. Snubben har som du skriver, vridit ut och in på allt. Jag vet knappt vad han tror på längre??? Om två år kommer garanterat ngt som motsäger fasta och då är det senaste rönen, att han bara orkar.... Själv tror jag mer på sunt förnuft. Förr i tiden kunde man äta vad man ville då utbudet av godsaker var starkt begränsat. Vidare hade många ett mer fysiskt ansträngande jobb än idag. Under den gamla goda tiden åt man godis på lördagar. Idag äter man godis varje dag tillsammans med bakelser och andra onyttigheter. Vidare rör man inte heller på sig i samma usträckning. Att cykla till jobbet idag är ngt allt fler och fler låter bli av naturliga orsaker, bla avstånd. Det finns egentligen bara en regel: Få i dig lika mkt energi som du förbrukar. Undrar hur svårt det kan vara egentligen? Sedan får olika människor sätta div namn på olika dieter bla bla bla, men i slutändan är det ändå dagens kalorintag kontra hur mkt man gör av med som är det defnitiva. Lite sunt förnuft inbakat i den tesen så borde alla människor i hela världen klara av att förbli hälsosamma. Hur svårt kan det vara???? Låt bli muffinsen, ät regelbundet, äter du godis och dricker coca cola gör det en dag i veckan och inte som nu 4 dagar i veckan. G Postad 23 August 2010 - 10:27
Haha, måste bara säga att, var enda gång som jag skummer igenom forumet så läser jag "vasselin problem"....
sorry för OT...! Postad 06 November 2010 - 14:44
Nu är den här! Så nu kan kvinnor oxå köpa proteinpulver.
Källa
När jag kolla innehållsförteckningen så hade den samma innehåll som alla andra pulver. Dom borde ändra texten: "Fit & Smart Protein by Charlotte Perrelli är ett gott och högkvalitativt proteintillskott, förpackningen är speciellt utvecklad för kvinnor. Nä jag ska inte vara negativ, tycker bara att det är löjligt men hoppas ändå att det kan få kvinnor att inte dissa proteinpulver eftersom dom tror att dom kommer se ut som Arnold om dom dricker det. Andra citat:
Muskler som inte är fasta, finns det såna?
Felaktigt att skriva så eftersom protein höjer insulin nivåerna, särskillt vasslepulver. Passar alla typer av kost som behöver extra tillskott av protein. Postad 07 November 2010 - 15:05
Det är löjeväckande att ha Perelli som affischnamn för en serie kosttillskott. Hon är ju mest "käringspinkig" som tanterna i Desperate Housewives. Dvs smala utan muskelmassa. Postad 07 November 2010 - 17:22
Hon är inte bara affischnamn utan hon äger varumärket, tror jag. "käringspinkig"? Det heter slank, vad det nu betyder Postad 08 November 2010 - 08:12
Nej det är stor skillnad på slank och käringspinkig (sägs på Göteborska) ![]() Kolla armarna! Aha, hon äger varumärket. Då förstår jag. Lite OT: köpte Eldorado Smultron igår och den var underbar tillsammans med kvarg. Du hade rätt! Postad 08 November 2010 - 15:32
Usch, inga fina armar där inte, det är såna som brukar ha kraftigt markerade höftben som buktar upp när dom ligger ner, ser ut som svältoffer.
Postad 08 November 2010 - 15:43
Samma här, "vad f-n är det där?" när dom sitter med sina mariekex eller wafers etc. Ännu värre är det om man har med sig kokta ägg och käkar i fikarummet Postad 09 November 2010 - 07:44
Jag förstår inte varför vanliga svenssons tycker att det är så konstigt med vanlig mat. Man kan inte inte äta kvarg, ägg, mozzarella-boll eller protein i pulverform. Men en hel bunke med makaroner och 3 skivor falukorv med nåt hekto ketchup är helt ok, en donken meny med en avslutande muffin på +500kcal samt en ev läsk oxå är tydligen väldigt OK eftersom dom äter det så ofta och ingen kommenterar. Ju mer näringsrik och bra mat du äter desto konstigare är du, tydligen Postad 11 November 2010 - 10:34
Sådär ja, tack för att ni uppade tråden gubbar. Nu har jag köpt 3kg whey protein från body science (MM sports). Chokladsmak.
Enda problemet: det är riktigt ###### äckligt. Jag ÄLSKAR att dricka tex. Gainomax, Multipower muscle etc. men det blir så ###### dyrt att dricka detta efter varje pass. Inbillade mig väl något naivt att detta skulle vara lite åt det hållet. Men tyvärr så smakar vatten + pulver precis så äckligt som det låter. Lite som att blanda oboy med vatten istället för med mjölk. Alldeles för vattnigt helt enkelt. Jag körde 1 dl pulver + 2 dl vatten. Några tips på hur man kan få det godare? Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 November 2010 - 10:34. Postad 11 November 2010 - 10:49
Vänj dig! Jag tycker på fullaste allvar att MMs chokladpulver är gott ihop med vatten. Med mjölk gillar jag det däremot inte, då blir det för sliskigt gräddigt på något vis. Gainomax är väl i princip vassle, malto och mjölk? Enkelt att blanda själv! Men malto är onödigt för gymträning IMO. Postad 11 November 2010 - 11:36
Anathema
Testa blanda med så lite vatten du kan innan det blir trögt och du kan ju även köpa sockfri O'boy och blanda i en liten skopa för att öka på smaken. Gillar du choklad och billig vassle ska du köpa Kolozzeums vassle. Godaste chokladen jag druckigt, Pucko är äckligt i jämförelse. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |