Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dålig bildkvalitet Viasat Sport HD /Comhem

86 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 september 2010 - 07:21

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hallå allesammans!

Vi har nu publicerat information angående ljudsynk på viasatsoprt.se, följ länken nedan så har ni uppdaterad information att tillgå.

http://www.viasatspo...v-ljud-och-bild

MVH Linus Eriksson

Postad 14 september 2010 - 10:38

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Då frågar jag oxå eftersom föregående personer ej fått svar. Varför har ni ingen pling på Viasat sport HD?

Postad 14 september 2010 - 15:32

tomten08
  • tomten08
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Då frågar jag oxå eftersom föregående personer ej fått svar. Varför har ni ingen pling på Viasat sport HD?

Hade också gärna sett ett uttalande på exakt när vi kan förvänta oss att Viasat leverar bra bildkvalitet på Viasat Sport HD (enligt tidigare inlägg när sändningen övergår till 1080i).

Postad 15 september 2010 - 08:05

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hade också gärna sett ett uttalande på exakt när vi kan förvänta oss att Viasat leverar bra bildkvalitet på Viasat Sport HD (enligt tidigare inlägg när sändningen övergår till 1080i).

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så vet vi ännu inte när vi kommer att göra denna justering. Någon gång under hösten är allt jag vet som det är idag.

När det gäller pling i rutan på HD sändningarna så ska jag ställa frågan vidare. Jag har dock bestämt för mig att vi inte sänder dessa pga att vi inte vill "spoila" resultaten då vi har en hel del kunder som tex förljer en match på HD kanalen samtidigt som dom spelar in en av de andra matrcherna för att se på i efterhand.
Men som jag sa, kommer ställa frågan vidare så återkommer jag med svar när jag vet.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Postad 15 september 2010 - 11:23

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så vet vi ännu inte när vi kommer att göra denna justering. Någon gång under hösten är allt jag vet som det är idag.

När det gäller pling i rutan på HD sändningarna så ska jag ställa frågan vidare. Jag har dock bestämt för mig att vi inte sänder dessa pga att vi inte vill "spoila" resultaten då vi har en hel del kunder som tex förljer en match på HD kanalen samtidigt som dom spelar in en av de andra matrcherna för att se på i efterhand.
Men som jag sa, kommer ställa frågan vidare så återkommer jag med svar när jag vet.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

VÄLDIGT konstig anledning, jag skulle tro att det är betydligt fler kunder som skulle uppskatta pling även på HD-kanalerna...

Postad 15 september 2010 - 12:23

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag är en av de kunderna som hatar plingande och löpande textband på sportkanalerna! Sånt där tillhör hemma på Bloomberg kanalen och eventuellt CNN eller MSNBC USA eller CNBC Europe! Om Viasat inför plingande och löpande textnyheter säger jag upp mitt abonnemang direkt!

Postad 15 september 2010 - 12:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
jag tycker i sig att pling är något digitalboxen borde klara idag... dvs något sänds via signalen och boxer är istället på om den ska visa det eller ej.

ja, med dagens teknik borde det vara möjligt att via box ta upp målgörare, aktuell tabell, varningar, spelare på plan, bänk, ställning i andra matchen...

INTE via textTV, via modernare teknik.

Men detta klarar av vad jag vet inga boxar i Sverige.

Postad 15 september 2010 - 16:50

steffmoney
  • steffmoney
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag är en av de kunderna som hatar plingande och löpande textband på sportkanalerna! Sånt där tillhör hemma på Bloomberg kanalen och eventuellt CNN eller MSNBC USA eller CNBC Europe! Om Viasat inför plingande och löpande textnyheter säger jag upp mitt abonnemang direkt!

Nu är det väl framförallt frågan om "pling" under lördagseftermiddagen och inte massor av textremsor med nyheter á la Bloomberg, en stor skillnad enligt mig.

Postad 17 september 2010 - 08:54

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
HD PLING ! ?

BUMP trick :-)

Postad 17 september 2010 - 12:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

HD PLING ! ?

BUMP trick :-)

Fast är det målpling ni vill ha, är det tipsmatcher ni vill bevaka har jag ett annat tips...

en bärbar dator + excel + ett tipsark
ne, ska inte göra reklam för något men är ni intresserade är det bara att söka på webben...

Postad 19 september 2010 - 10:57

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Gillar företag som erkänner sina misstag och öppet berättar hur de ska göra saker bättre. Jag är mycket mer benägen att acceptera sändingsproblem när ni har denna ödmjuka approach.

Postad 19 september 2010 - 16:14

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Jaha. Blackburn - Arsenal på Viasat Sport HD och samma skit IGEN. Flimmer på de röda tröjorna.

Bra bild på Premier League HD.

Måttligt road av detta

Hade detta flimmer idag också på United-Liverpool matchen, grymt irriterande emellanåt, speciellt i närbilder. Jag har Viasats HD box utan inspelning. Funderar på att skaffa en box som klarar av både Viasat och Canal Digital så småningom, men just nu har jag inte råd och man vet inte om HD kanalerna kommer fungera på en Dreambox i all evighet, tex.

Postad 20 september 2010 - 16:14

ibiobiz
  • ibiobiz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Mitt problem är lite annorlunda.

ja, bild kvalite'n är inte riktigt bra och synken inte är helt ok men det som stör mig mest är att PL bilderna som kommer via Viasat är fördröjda med upp till 3-5 sekunder jämfört med när det verkligen händer på planen borta i England.

Det problemet fanns inte med Canal+ sändningar då dom var i det närmaste live man kan komma.

Anledningen till att jag vet att det är fördröjning på bilderna är att jag tradar liveodds på en oddsbörs och när t ex ett mål görs så stängs marknaden ner av oddsbörsen och detta händer 3-5 sekunder innan jag själv ser målet på tv'n här hemma.

För mig, och många andra är det här problemet under all kritik och när man kan leta upp en halvtaskig stream online som är snabbare än Viasats "livebilder" är det något som inte är som det ska i bildöverföringsstrukturen.

Höj priset, köp nya, snabbare grejor, vad som helst :)

Postad 21 september 2010 - 07:26

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hallå igen!

Vi har uppmärksammat era önskemål om pling i rutan och jobbar på att få in det i Viasat Sport och Viasat Sport HD också. Kommer tyvärr inte hinnas med till denna helg, men vi hoppas att ha det fixat till nästa vecka.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Postad 21 september 2010 - 09:47

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hallå igen!

Vi har uppmärksammat era önskemål om pling i rutan och jobbar på att få in det i Viasat Sport och Viasat Sport HD också. Kommer tyvärr inte hinnas med till denna helg, men vi hoppas att ha det fixat till nästa vecka.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Linus ,

Verkligen kanon !

Tackar så mycket, bra jobbat !

/Martin

Postad 21 september 2010 - 12:59

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Hallå igen!

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Grymt bra jobbat! Det höjer verkligen lördagsnöjet!

Postad 21 september 2010 - 13:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Grymt bra jobbat! Det höjer verkligen lördagsnöjet!

Bra det, men ni borde kolla upp varför så många tycker att bildkvalitén är dålig också. Jag fick mycket flimmer i Liverpool matchen, är det digitalboxen som är kass eller ?

Postad 22 september 2010 - 13:27

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Bra det, men ni borde kolla upp varför så många tycker att bildkvalitén är dålig också. Jag fick mycket flimmer i Liverpool matchen, är det digitalboxen som är kass eller ?

Det har han ju redan förklarat. Det beror på nedkonvertering av orginalmaterialet till 720p som ska fixas i höst av viasat.

Postad 22 september 2010 - 20:22

ibiobiz
  • ibiobiz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Mitt problem är lite annorlunda.

ja, bild kvalite'n är inte riktigt bra och synken inte är helt ok men det som stör mig mest är att PL bilderna som kommer via Viasat är fördröjda med upp till 3-5 sekunder jämfört med när det verkligen händer på planen borta i England.

Det problemet fanns inte med Canal+ sändningar då dom var i det närmaste live man kan komma.

Anledningen till att jag vet att det är fördröjning på bilderna är att jag tradar liveodds på en oddsbörs och när t ex ett mål görs så stängs marknaden ner av oddsbörsen och detta händer 3-5 sekunder innan jag själv ser målet på tv'n här hemma.

För mig, och många andra är det här problemet under all kritik och när man kan leta upp en halvtaskig stream online som är snabbare än Viasats "livebilder" är det något som inte är som det ska i bildöverföringsstrukturen.

Höj priset, köp nya, snabbare grejor, vad som helst :)

Kul att man får svar varför Viasats sändningar ligger MYCKET efter i realtid.

Ett tips från mig....ring Canal+ och fråga hur dom gjorde/gör.

Jag kommer att dra ihop "betting communitit" i den här frågan och ev oddsbörsen själv då dom också förlorar intäkter i miljon klassen pga att vi odds traders inte kan trada längre.

Det finns ett STORT ansvar när man tar över såna här sändningsrättigheter och man måste ÅTMINSTONE erbjuda en likadan service som vi som kunder hade hos den gamla leverantören, servicen måste vara MINST lika bra, det är oerhört pinsamt att det har blivit sämre, det är "åt fel håll".

Postad 23 september 2010 - 16:56

ibiobiz
  • ibiobiz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kul att man får svar varför Viasats sändningar ligger MYCKET efter i realtid.

Ett tips från mig....ring Canal+ och fråga hur dom gjorde/gör.

Jag kommer att dra ihop "betting communitit" i den här frågan och ev oddsbörsen själv då dom också förlorar intäkter i miljon klassen pga att vi odds traders inte kan trada längre.

Det finns ett STORT ansvar när man tar över såna här sändningsrättigheter och man måste ÅTMINSTONE erbjuda en likadan service som vi som kunder hade hos den gamla leverantören, servicen måste vara MINST lika bra, det är oerhört pinsamt att det har blivit sämre, det är "åt fel håll".

Kan ju tillägga detta.....

Igår såg jag på Zlatan med sitt Milan på Tv4 sport som har varit NOTORISKA när det gäller fördröjning på sina matcher, upp till 5 sek fördröjning MEN, dom har jobbat bort problemet och låg igår med MAX 0.5 sekunder i fördröjning gentemot live.

Kan ju också tillägga till posten ovan att det är olika tidsfördröjningar på Viasats olika kanaler?????, Viasat sport, som alltid har varit sämst (tennis t ex) ligger efter Viasat fotboll.

Hur ser det ut med infrastrukturen för sändning egentligen, det verkar vara ett virrvarr om jag ska vara ärlig.

FIXA problemen, kan Tv4 sport så kan ALLA.

Postad 24 september 2010 - 07:45

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag har lyft din fråga Ibiobiz. Har tyvär ingen information om detta i dagsläget.

Återkopplar så fort jag har någon information att dela med mig utav.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Postad 26 september 2010 - 14:43

tomten08
  • tomten08
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Viasat Sport HD i 1080i nu, och mycket bättre bild. Tack :wub:

Redigerat av tomten08, 26 september 2010 - 14:43.

Postad 27 september 2010 - 07:11

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Viasat Sport HD i 1080i nu, och mycket bättre bild. Tack :)

Hmm det var ju bra men felet verkar ha ramlat över till premiersändingen på viasat fotboll nu istället. Alltså i nedkonverteringen från 1080i till SD. Nån annan som märkt detta?

Postad 03 oktober 2010 - 16:23

tomten08
  • tomten08
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tomten var nöjd och glad, men det varade inte länge - nu är flimmret tillbaka på VS HD (Chelsea - Arsenal). Inte alls lika illa som tidigare men det finns där. Skillnaden blir tydlig när man bytar till PL HD som har fin bild.

Precis som tidigare syns problemet på de röda tröjorna, alternativt röda kragen på chelseas tröjor. Jag förstår inte riktigt varför det ska behöva vara såhär, varför petar Viasat på signalen och försämrar kvaliteten?

Postad 03 oktober 2010 - 17:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Bra bild?
mmh, lite taskigt med bandbredd tror jag nog jag har på SD-kanalen...

Bifogad fil  Viasat_Fotboll_2010_10_03_18_08_10.jpg   79,12K   1 Antal nerladdningar
(via kabelnät där Tv-programmet i datorn visserligen säger cirka 12 Mbit/s men tror nog den siffran är i överkant, gissar snarare på kring 3-4 Mbit/s)

Postad 05 oktober 2010 - 10:46

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Viasat Sport HD i 1080i nu, och mycket bättre bild. Tack :)

Kommer Viasat Sport HD sända allt i 1080i från och med nu, inklusive Champions League?

Kanske Linus kan svara på...

Postad 05 oktober 2010 - 12:07

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Kommer Viasat Sport HD sända allt i 1080i från och med nu, inklusive Champions League?

Det kan han inte svara på just nu. Men ska ställa frågan vidare direkt!

Mvh Linus Eriksson
Viasat support

Postad 06 oktober 2010 - 17:39

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Måste ni ha nedräkning på plinget? Känns väldigt onödigt och spänningen som ni säkert vill framföra i det når inte fram i min mening.

Postad 06 oktober 2010 - 18:32

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Måste ni ha nedräkning på plinget? Känns väldigt onödigt och spänningen som ni säkert vill framföra i det når inte fram i min mening.

Det har inget med spänning att göra, alla kanske inte vill få reda på resultatet och ska ha tid att se bort/blunda.

Postad 07 oktober 2010 - 13:48

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Det har inget med spänning att göra, alla kanske inte vill få reda på resultatet och ska ha tid att se bort/blunda.

Helt korrekt!

Nu har jag kollat upp detta och svaret är Ja! Viasat sport HD sänder nu allt material i 1080!

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Postad 16 oktober 2010 - 14:43

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med ingen åtkomst av PL-kanalen? Skulle kolla igår och då fick jag ingen åtkomst, alla andra viasat sport kanaler fungerar utmärkt.

Postad 16 oktober 2010 - 16:06

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Japp, samma här...

...men det är helt i sin ordning enligt comhem. PL HD ingår inte i gamla premium-paketet.

Postad 16 oktober 2010 - 17:10

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har problem jag med, har Viasat sport hd paketet hos comhem.
Viasat sport,fotboll,motor och hockey fungerar men HD samt PL kanalen fungerar inte och efter ett tag kommer det ingen åtkomst (20 sek).

Gjort kanalsökning,startat om boxen.

Ser att signalen finns där på infon..

Någon med en lösning?

Postad 16 oktober 2010 - 18:31

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Viasat sport,fotboll,motor och hockey fungerar men HD samt PL kanalen fungerar inte och efter ett tag kommer det ingen åtkomst (20 sek).

Någon med en lösning?

Ja, ring och skäll ut comhem? :blink:

Postad 18 oktober 2010 - 16:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Någon med en lösning?

Nu har jag fått svar, jag tecknade om mitt Viasat Premium i mars på 12 månader för 199:- i månaden. Så jag har de kanaler som gällde för Premium då. När mars 2011 kommer förlorar jag HD-kanalerna om jag inte väljer att teckna Premium HD istället, då får jag även PL kanalen. Eller teckna om nu och betala 80:- mer i månaden för att få PL-kanalen.

Postad 23 november 2010 - 16:17

Tiwaa
  • Tiwaa
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nu har jag fått svar, jag tecknade om mitt Viasat Premium i mars på 12 månader för 199:- i månaden. Så jag har de kanaler som gällde för Premium då. När mars 2011 kommer förlorar jag HD-kanalerna om jag inte väljer att teckna Premium HD istället, då får jag även PL kanalen. Eller teckna om nu och betala 80:- mer i månaden för att få PL-kanalen.

Exakt detta jag måste göra, så ###### less på piss comhem då jag köpte Viasat endast för att få Premier League HD och så sjabblar dem till det så jag inte ens har den!

Postad 16 september 2013 - 20:43

Misiek69
  • Misiek69
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
och vad säger ni om ljudet ??? är det ingen som har märkt detta då ???

TV4 Sport X HD, DolbyDigital, men ändå inte ?

Varför är ljudet bara "stereo" under fotbollen ? Dekoder visar att ljudet ska vara DD ? men inte förstärkaren , den visar "stereo"

TV4 Sport X HD, DolbyDigital, men ändå inte ?

Varför är ljudet bara "stereo" under Italienska fotbollen ? Dekoder visar att ljudet ska vara DD ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.