Mass Effect 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(11)
|
128:- |
Mass Effect 2 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 23 December 2010 - 07:59
Postad 23 December 2010 - 08:42
Men som sagt bana 2 i demot är betydligt mer representativt för vad ME3 uppdateringen av U3 är kapabel till. Mest påtagbart gällande ljuskällor.
Postad 23 December 2010 - 09:16
Kontrollen var sådär först. Men ökade känsligheten till High så blev det bättre och mer spelbart. Grafiken kan jag inte klaga på och ljudet var mediokert. Rösterna från dialogerna var ganska låga.
Får se om det blir ett köp. Lite sugen är jag
Postad 23 December 2010 - 10:22
Vet ärligt talat inte om du är seriös eller bara sarkastisk... ser ingen större sklllnad på screenshots annat än att PS3 version ser lite bättre ut... men smaken är som baken...
![]()
Dessutom: We decided to compare both demos of Mass Effect 2 to keep the playing field fair, but as you can see the Xbox 360 version still looks to have the graphical advantage. Lets hope the PlayStation3 demo is a very old build. Check back early next month for our full in-depth analysis when the PlayStation 3 retail version finally hits stores shelves.
Spelar egentligen ingen större roll, ME2 gjorde mig nästan sugen på en 360.... nu blir det ett köp till PS3an istället
Tankar demot nu så får la testa det lite
Nej, jag var inte sarkastisk och jag hoppas också att demot var en old build.
Postad 23 December 2010 - 10:33
Postad 23 December 2010 - 10:34
Testa demot igår och är lite kluven. Gillar upplägget med FPS och RPG. Jag valde "Infiltrator" för jag tyckte cloaking lät coolt. Men det kom inte till någon nytta för man har ju andra som springer efter en som fienden ser... Hela poängen med att smyga sig på fienden försvinner ju när man är i en grupp som inte kan "spela" som en själv
Ni som har spelat igenom det på X-lådan, har man jämt folk som springer efter en eller är man ensam större delen av spelet?
Kontrollen var sådär först. Men ökade känsligheten till High så blev det bättre och mer spelbart. Grafiken kan jag inte klaga på och ljudet var mediokert. Rösterna från dialogerna var ganska låga.
Det är alltid ett team du styr. Det är inte meningen att du ska smyga dig på dem. Meningen är att du ska flanka dem medans ditt team skjuter på dem.
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 December 2010 - 10:35.
Postad 23 December 2010 - 10:36
Håller med artikeln till 100%. Känns mer som en smakfråga än teknisk briljans.
Postad 23 December 2010 - 10:45
Testa demot igår och är lite kluven. Gillar upplägget med FPS och RPG. Jag valde "Infiltrator" för jag tyckte cloaking lät coolt. Men det kom inte till någon nytta för man har ju andra som springer efter en som fienden ser... Hela poängen med att smyga sig på fienden försvinner ju när man är i en grupp som inte kan "spela" som en själv
Ni som har spelat igenom det på X-lådan, har man jämt folk som springer efter en eller är man ensam större delen av spelet?
Man är alltid en grupp på tre personer. Ja större delen av spelet iaf. Du kan placera ut dina gubbar bakom skydd så dom står still. Har dock aldrig spelat "Infiltrator" så jag har lite dålig koll på ur just den klassen funkar.
Postad 23 December 2010 - 11:01
Som beskrivning av den klassen stod det att den var till för att smyga sig på fienden. Lite missvisande. Flankning kan dock funka.Det är alltid ett team du styr. Det är inte meningen att du ska smyga dig på dem. Meningen är att du ska flanka dem medans ditt team skjuter på dem.
Postad 23 December 2010 - 13:15
Som beskrivning av den klassen stod det att den var till för att smyga sig på fienden. Lite missvisande. Flankning kan dock funka.
Jo det blir ju som sagt lite svårt att smyga när resten av teamet skjuter hej vilt
Postad 23 December 2010 - 13:47
Ja, precis va jag menar!Jo det blir ju som sagt lite svårt att smyga när resten av teamet skjuter hej vilt
Spelet verkar i alla fall ha en stadig story och en stark historia bakom sig, alltså från ettan. Hur många speltimmar rör det sig om?
Postad 24 December 2010 - 00:45
Vist är det inte såå vackert men ack så skoj...
Kan knappt vänta på att de ska släppas..
Körde på näst svåraste och med lite hjälp av de andra och de var rätt lagom svårt när man druckit några groggar
Postad 26 December 2010 - 22:40
Då måste jag ju köpa det även till PS3an
Postad 27 December 2010 - 01:22
Plöjt igenom demot och hel**** vilket intro
![]()
Vist är det inte såå vackert men ack så skoj...
Kan knappt vänta på att de ska släppas..
Körde på näst svåraste och med lite hjälp av de andra och de var rätt lagom svårt när man druckit några groggar
Äckligt bra spel som du bara måste köpa. Själv funderar jag på att spela igenom det igen innan 3an släpps.
Postad 28 December 2010 - 02:52
storyn verkar ju vara riktigt intressant och spännande till skillnad från väldigt många andra spel som finns ute.
blir lätt ett köp när det släpps.
Postad 12 January 2011 - 20:54

http://blog.us.plays...-a-simple-port/Mass Effect 2 for the PlayStation 3 goes on sale in stores on January 18th in North America, and will also be available in downloadable form through the PlayStation Network in North America on January 18th.
Postad 12 January 2011 - 21:57
Postad 12 January 2011 - 22:19
Postad 13 January 2011 - 05:17
Nice, då kan man skaffa det billigareME2 blir tillgängligt via PSN samtidigt som retail-releasen.
http://blog.us.plays...-a-simple-port/
Postad 13 January 2011 - 05:20
Om du har någon som du delar konto med så kan man ju gå ihop och köpa det.Är nog smartast att köpa den på skiva... dels blir priset exakt samma om inte lägre när det är lite priskrig i dom fysiska butikerna men också för att om man inte gillar spelet eller vill sälja/byta den efter att man spelat klart så går det ju lite lättare med en fysisk skiva.
Postad 13 January 2011 - 08:39
Om du har någon som du delar konto med så kan man ju gå ihop och köpa det.
Aha.. det där tänkte man inte på
Postad 13 January 2011 - 08:42
Postad 13 January 2011 - 10:16
Postad 13 January 2011 - 13:21
Smaken är nog verkligen som baken tror jag....prövade demot och själv tycker jag spelet verkar rätt trist......har lite svårt att begripa att det är så hype:at som det är.
Håller med dig. Har faktiskt spelat en det på Xbox och tyckte inte det var något speciellt.
Postad 13 January 2011 - 14:46
Om du har någon som du delar konto med så kan man ju gå ihop och köpa det.
nej. du kan dela och ladda ner 5ggr totalt med psn spel, men bara spel som säljs enbart på psn, altså inte detta som även kommer på skiva.
Postad 13 January 2011 - 16:25
=/Smaken är nog verkligen som baken tror jag....prövade demot och själv tycker jag spelet verkar rätt trist......har lite svårt att begripa att det är så hype:at som det är.
Och jag som hade så höga tankar om din spelsmak
Postad 13 January 2011 - 23:32
Mass Effect 2 - [PC] 1 st á 139 kr
Mass Effect - [PC] 1 st á 79 kr
Det är ju löjligt billigt så jag kunde inte låta bli eftersom jag helt enkelt missat Mass Effect så lär man ju se "what the fuss is all about" så att säga.
EDIT: webhallens priser det där.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 13 January 2011 - 23:32.
Postad 14 January 2011 - 08:41
=/
Och jag som hade så höga tankar om din spelsmak
Ja jag vet.....jag som har beställt Bayonetta, Vanquish, Enslaved och Lords of shadows på din "rekommendation"......vad hände sen.....tappade du smaken helt eller......
Postad 14 January 2011 - 09:51
Ja jag vet.....jag som har beställt Bayonetta, Vanquish, Enslaved och Lords of shadows på din "rekommendation"......vad hände sen.....tappade du smaken helt eller......
+1
Postad 14 January 2011 - 11:47
Postad 14 January 2011 - 11:54
Dolde några inlägg.
Postad 14 January 2011 - 12:03
Såg några inlägg om att det var tradigt med skjutandet etc och jag kan ju inte försvara det på konsol direkt, men på PC blev det aldrig direkt tradigt. Rätt så standard 3rd person shooter. Hade väl personligen önskat ett mer RPGliknande stridssystem i spelet, men trots det så är Mass Effect 1 & 2 kanonbra spel. Vet inte hur mycket tid jag bara spenderat i codexen och lyssnat/läst om olika raser, teknologi, platser etc etc. Bioware kan sin sak när det gäller att skapa världar helt enkelt.
Postad 14 January 2011 - 13:01
Postad 14 January 2011 - 13:17
Fått spelet. Jag hinner dock inte testa spelet förens väldigt sent ikväll. Intryck kommer under morgondagen dock.
Till PS3? det släpps väl inte förrän i slutet på nästa vecka
Postad 14 January 2011 - 13:21
Postad 14 January 2011 - 13:24
Japp. Till ps3. Jo jag vet.
Inte menat som skryt. Utan säger bara. Ska bli kul och se skillnaderna. Har precis spelat igenom 360 versionen på insanity.
Okej, känner nånting komma krypande längs ryggraden...kan vara avundsjuka
Häftigt, du får gärna skiva några rader om ditt intryck av PS3-versionen när du testat det.
Postad 14 January 2011 - 13:28
Postad 14 January 2011 - 13:39
Det kan jag absolut göra. Förväntar mig dock ej något radikalt.
Men det finns några miljöer jag är mer en nyfiken på.
Näe, det förstår jag att du inte gör. Man bara det att du vill köra det igen, på en anna konsol, låter i mina öron som att du ger spelet ett betyg aningen över medel..
Postad 14 January 2011 - 13:57
Postad 15 January 2011 - 13:59
The Bad: över 20 min install. Därefter måste du ladda ner Cerberus pack. Det är endast så den loggar in på nätverket. Sammanlagt drygt 40 min. Novellen är en bra sammanfattning dock absolut inget jag hade gett 5 öre för. O jag tillhör skaran som älskar ME.
The good: Gillar "nya" motorn. Jag tycker att det ger ett mer autentiskt intryck. Överlag bättre färger smat skarpare med mer distinkt kontrast. Man har dock inte gjort något med texturupplösningen. Den är lika kass up-close. Upplever shep som mer responsiv. Fastar inte lika ofta. Demo nivåerna ger en halvkass representaiton av förbättringarna. Nåja. INga groundbreaking skillnader...men dom finns och är direkt noterbara.
Postad 15 January 2011 - 15:28
Gött, så man kan äntligen stoppa i sig hur mycket käk som helst nu då?Upplever shep som mer responsiv. Fastar inte lika ofta.
Postad 15 January 2011 - 17:00
Tack för ditt första intryck.
Låter inte som att spelet blivit sämre i PS3-version, nice. Att installationen tar en halv dag gör mig inte så mycket, är ju trots allt bara en gång.
Postad 15 January 2011 - 17:58
Gött, så man kan äntligen stoppa i sig hur mycket käk som helst nu då?
Exakt! No biggest looser contender här inte.
En annan grej som jag störde mig på var manualen...visserligen en petitess men den är svartvit och är på 4 sidor max. Så jäkla skabbigt. Ser sjukt billigt ut. Jaja...jag är medveten om att det är en sturntsak...men ändå.
Överlag en mer än ok port. Delvis bättre än originalet. Som sagt mer en ok. Geyridp vad har du för nick på psn?
Postad 16 January 2011 - 08:37
du vet att manualer är för amatörer väl?
Absolut. Därav ditt behov av ett sådant.
@Andi: Nä du missförstod. Från att du stoppar skivan i ps3-an till du får spela tar drgya 40 min. Jag tog dock ej tid därav kan det deviera någon minut. Mao ink install som tar runt 20-25min.
Den skarpare bilden bidrar även till att man noterar jaggies betydligt mer på vissa banor. Blir även mer tydligt var man har slarvat lite med texturer. Grunts planet har några riktigt kassa marktexturer. Samt är ljuskällan ibland så "konstig" att karaktären känns nästan påklistrade. Men när allt stämmer så ser det, tycker jag, betydligt bättre ut.
Postad 16 January 2011 - 21:23
Fanns det stöd för move?
Har kört det på pc men vill ha ett bra spel för move så jag tänkte köra det på ps3an också om stödet finns.
MVH nborve
Postad 17 January 2011 - 11:52
Hello..
Jag har inte move, men jag ser ingen sån option in menyn.
Noooo illa. men tack för infon
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Mass Effect 2
18 bilder
152 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?