Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nikon D3100

91 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nikon D3100 (Systemkameror) 4 8.42857 (6) Inga priser
Nikon D3100 + 18-55/3,5-5,6 G VR (Systemkameror) 8 8.882352 (16) Inga priser
Nikon D3100 + 18-55/3,5-5,6 VR + 55-200/4,0-5,6 VR (Systemkameror) 8 (0) Inga priser
Nikon D3100 + 18-55/3,5-5,6 VR + 55-300/4,5-5,6 VR (Systemkameror) 8 (0) Inga priser
Nikon D3100 + 18-105/3,5-5,6 VR (Systemkameror) 7 8.999998 (6) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 November 2010 - 20:39

Unregistered35dd75d7
  • Unregistered35dd75d7
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej,

är på jakt efter min första systemkamera. Har i dagsläget en kompakt Canon ixsus 60...

Har fastnat lite för Nikon D3100. Kameran kommer till största del användas till foton av barnen och lite filmning av desamma. Kan hända att man utökar användningsområdet i framtiden.

Har dock två funderingar inför ett ev köp.

Som jag förstått det så klarar den av typ 3 bilder per sekund. Klarar man sig på det eller ska man sikta in sig på någon snabbare kamera? Såg att några andra systemare i samma prisklass är liite rappare. Tänkte så man hinner fånga de gyllene stunderna på ungarna... :-)

Vidare så funderar jag på objektivet. Komplett har den med 18-55/3,5-5,6 VR för 5290:-, men jag är egentligen sugen på en med 18-105/3,5-5,6 VR, och den går billigast för 6990:-. Är det motiverat att lägga 1700:- extra för det objektivet?

Eller kanske Nikon D5000 är ett bättre alternativ?

Ärligt talat så vet jag inte hur mycket den verkliga zoomen skiljer sig på en bild tagen med max zoom mellan dessa objektiv, men jag skulle vilja klara mig med endast ett objektiv. Till att börja med iaf.. :-)

Hoppas någon kan vägleda en rookie i kameradjungeln

Mvh
Peke

Postad 21 November 2010 - 18:12

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Är det bara kamera och objektivet så fungerar denna Lowepro utmärkt (en nackdel dock som jag kom på, den glider lätt av axeln men det gäller många av denna typ av väskor om man inte hänger den i kors över bröstet). Använder den fortfarande för lättare turer. Ska du ha med mer objektiv mm senare så rekommenderar jag en mindre ryggsäck

http://www.clasohlso...px?id=156220363

Tack för tipset. Köpte en sån idag. Passar fin fint.

Postad 23 November 2010 - 20:47

ad72
  • ad72
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hittade lite d3100 böcker på cdon.se

http://cdon.se/böcke..._d3100-12174248
http://cdon.se/böcke..._guide-12411825
http://cdon.se/böcke...ummies-12415346
http://cdon.se/böcke...rkshop-12570667

för övrigt rätt bra pris på komplett.se nu på Nikon D3100 m/18-55VR 5.290:-

http://www.komplett....sku=605979#info

Postad 26 November 2010 - 13:49

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
4999 på Expert med 18-55

Jag kanske slår till då jag tror inte att jag har råd med något dyrare just nu.

Kan experterna uttrycka sig på minsta tänkbara hastigheten på SD? Skall fota unge (som många andra säkert) så kortet skall inte bli en flaskhals.

Postad 26 November 2010 - 15:01

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

4999 på Expert med 18-55

Jag hittar inte det priset, är det något lokalt erbjudande? Är det objektivet med VR?

Postad 28 November 2010 - 23:25

ad72
  • ad72
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag hittar inte det priset, är det något lokalt erbjudande? Är det objektivet med VR?

Måste ha sett fel på priset... Har aldrig sett det priset på epert.se, däremot säljer flera affärer kitet utan 'VR' för 4995:-, bl.a. elgiganten...

Var på mediamarkt i gbg, högsbo idag & de har 18-55 VR för 5795 eller var det 5895 minns inte men man får med vinterkitet med väska, bok, rengöring / en kurs på köpet, dock inte minneskort...

Postad 29 November 2010 - 09:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Måste ha sett fel på priset... Har aldrig sett det priset på epert.se, däremot säljer flera affärer kitet utan 'VR' för 4995:-, bl.a. elgiganten...

Var på mediamarkt i gbg, högsbo idag & de har 18-55 VR för 5795 eller var det 5895 minns inte men man får med vinterkitet med väska, bok, rengöring / en kurs på köpet, dock inte minneskort...

jag det med lägre pris är utan VR, men det utan VR är inte så illa rent bildmässigt. Det är inte som Canons där objektivet med IS ger betydligt bättre optiska egenskaper. Man kan fundera om de extra pengarna är värt för denna typ av objektiv, för på en 18-55 så är inte VR ett måste. Kanske kommer man ändå snart att köpa lite andra spännande objektiv och då ligger detta objektiv ändå bara i lådan både med och utan VR. Om jag skulle köpa något över de 5000:- så hade jag valt 18-105 som är användbart även när man fått en samling objektiv

Vet inte om länkningen funkar men Siba har den under 5000:- med bildram och bok mm (om man nu vill ha lite extra lull lull)

http://www.eyemag.se...d5dbb972d3908cf

Postad 13 December 2010 - 18:06

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Hittade lite d3100 böcker på cdon.se

http://cdon.se/böcke..._d3100-12174248
http://cdon.se/böcke..._guide-12411825
http://cdon.se/böcke...ummies-12415346
http://cdon.se/böcke...rkshop-12570667

för övrigt rätt bra pris på komplett.se nu på Nikon D3100 m/18-55VR 5.290:-

http://www.komplett....sku=605979#info

Hej!

Nån av dessa böcker som rekomenderas för en glad fotoamatör som precis skaffat denna kamera?

Postad 25 December 2010 - 17:56

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Nu har dottern köpt sej en D3100, satt i ett gammalt minneskort att börja med och nu sitter jag och letar efter ett som är i rätt prisklass.

Läste på nätet att det ska vara ett klass 6 kort för att kunna filma HD, stämmer det?
vad har ni köpt för minnes kort som funkar bra?

har titta lite på det här:

har fått bra betyg på den här sidan kan det funka?
http://www.techpower...ries_16GB_SDHC/

Postad 27 December 2010 - 19:44

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Nu har dottern köpt sej en D3100, satt i ett gammalt minneskort att börja med och nu sitter jag och letar efter ett som är i rätt prisklass.

Läste på nätet att det ska vara ett klass 6 kort för att kunna filma HD, stämmer det?
vad har ni köpt för minnes kort som funkar bra?

har titta lite på det här:

har fått bra betyg på den här sidan kan det funka?
http://www.techpower...ries_16GB_SDHC/

ag köpte en D3100 för ett tag sedan och med ett Sandisk Ultra II på 8GB, det fungerar jättebra att filma i full-HD med.
http://www.elgigante...t-vid-kamerakop

Microfonen som är inbyggd och sitter någon centimeter från objektivet gör mig däremot galen.
Det låter illa när man fokuserar under tiden man filmar.

Något jag skulle uppskatta vore ett microfonhack som gör att man på något sätt kunde koppla in en extern mic och på så sätt få den att inte ta upp det höga ljudet från objektivet.

Annars är jag hur nöjd som helst. Min första DSLR så jag hade inga tidigare jämförelser att göra men ändå. Skarpa foton med originalobjektivet (18-55 utan VR) och den är både lätt viktmässigt och användningsmässigt.

Postad 08 January 2011 - 14:32

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nu har man haft kameran (och kitobjektivet 18-55 utan VR) och den känns riktigt bra.

Greppet för högerhanden känns dock aningen för litet, skulle gärna haft bättre grepp. Men man kanske vänjer sig som vid allt annat. Hade inte varit fel heller om det släpptes en firmware som snabbade upp hastigheten lite, 3 bilder per sekund är lite i minsta laget ibland. För filmning känns kameran helt fel då man inte kan koppla in extern mikrofon och den inbyggda tar upp ljudet från objektivet då det fokuserar. Går väl fixa genom att köra manuell fokusering men det har jag inte provat alls.

Och är det någon som vet ifall det går att köpa något prisvärt batterigrepp till D3100?

Något som jag känner att jag bara måste köpa är ett 35mm f1.8, sedan kanske någon ordentlig tele.
Har kameran mest för att fota då jag är ute och fiskar, så ett tele vore trevligt för fisk som vakar i ytan och enstaka djur.

Postad 12 January 2011 - 13:49

Unregistereddc19de9c
  • Unregistereddc19de9c
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Köpt en d3100 och tänkte kpl med ett xtra batteri.

Söker man på ebay efter EN-EL14 så finnds det gott om det men de billigaste står det not for D3100 only P7000 vad är det för skillnad? spec är samma EN-EL14

Mest nyfiken.......

Likaså blir det ett F1.8 objektiv när man hittat ett prisvärt :)

Postad 12 January 2011 - 14:17

Perman_
  • Perman_
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Köpt en d3100 och tänkte kpl med ett xtra batteri.

Söker man på ebay efter EN-EL14 så finnds det gott om det men de billigaste står det not for D3100 only P7000 vad är det för skillnad? spec är samma EN-EL14

Mest nyfiken.......

Likaså blir det ett F1.8 objektiv när man hittat ett prisvärt :)

Intressanta frågeställningar som jag själv funderat över...

Beställde min första systemkamera idag, blev D3100 efter mkt funderande!! Tack alla glada för att ni besvarat mina frågor innan jag ens hann ställa dem :)

Postad 14 January 2011 - 22:06

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Var på Expert i förrigår och slog till på en.

Fick D3100 med 18-55 VR+ vintererbjudandet (Väska från Nikon och en fotobok + gratis kurs för kameran/fotografering), UV-filter och 4 GB Sandisk Extreme III minneskort för 5700:-

Jävligt bra pris imo.

Funderar även på att köpa till Experts försäkring för ca 1500:- som täcker allt utom direkt stöld (nån som rycker den från handen från en), självrisk för 100:-. Gäller i fyra år och de kör inte med värdeminskning, dvs ska de ersätta kameran så är det dagens värde de kör efter.
Försäkringen förbrukas först när kameran byts ut, om ett objektiv skulle gå sönder och bytas eller om något del på kameran skulle bytas ut vid reparation så gäller försäkringen tiden ut.

Låter ruskigt bra.

Postad 15 January 2011 - 13:51

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Min syster köpte en D3100 i julklapp till sin familj.
2 saker jag reagera emot, ingen usb sladd följer med! wtf lixom.
Hur kan de förutsätta att man har en sådan lr minneskortläsare?

Sen sjukt oxå att de tagit bort Ir-porten från D3000!!
Jag köpte en ir fjärka i julklapp åt dem, men fick behålla den själv.

Annars mkt trevlig kamera

Postad 15 January 2011 - 14:05

access
  • access
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0

Min syster köpte en D3100 i julklapp till sin familj.
2 saker jag reagera emot, ingen usb sladd följer med! wtf lixom.
Hur kan de förutsätta att man har en sådan lr minneskortläsare?

Sen sjukt oxå att de tagit bort Ir-porten från D3000!!
Jag köpte en ir fjärka i julklapp åt dem, men fick behålla den själv.

Annars mkt trevlig kamera

;)

Så det stämmer m.a.o. Råkade höra en kund i affären, då jag var och klämde på lite stativ, som klagade på det. Jag trodde först att han hade tappat bort den och att försäljarne bara skojade när han sa att de inte längre orkar slänga med en 5 kronors kabel i förpackningen. :)

Tur man tillhör the dark side som ännu orkar kasta med kabel iaf. :lol:

Postad 15 January 2011 - 14:14

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag tror inte att Nikon försöker spara genom att inte skicka en USB kabel. Det handlar om miljö i första hand. Jag har garanterat 10 stycket liggande hemma från alla möjliga prylar. WTF säger jag med! Skräppberget bara växer ju! ;)

Postad 15 January 2011 - 14:21

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlägg
  • 0

Tur man tillhör the dark side som ännu orkar kasta med kabel iaf. :)

Eller som inte skulle ta bort IR, spegeluppfällnig, bracketing, eller någon grundläggande fotofunktion ens från sina instegare. Vips blev mörka sidan den ljusare :lol:

Jag önskade att alla kameror skulle skickas med en liten minnsekortsläsare. Har aldrig använt medföljande kabel, men läsaren "Sandisk Micro Mate" som följde med ett minneskort är suverän! ;)

Redigerat av Supernaut77, 15 January 2011 - 14:21.

Postad 15 January 2011 - 14:23

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Jo de går ju åt så ju mer desstobättre :)
Man vill ju ha en sådan kabel till varje handkontroll man har till ps3orna :lol:
O till externa hdd`n o till bankdosan etc etc Så man kan fan inte ha för många iaf ;)

Men i de här fallet hade min systers familj inte en enda!!

Postad 15 January 2011 - 14:32

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag blir nästan avundsjuk på alla dessa människor som inte köper prylar och som resultat inte äger massa kablar. De kan njuta av livet på ett sätt jag inte kan.

Ursäkta OT ;)

Postad 19 January 2011 - 17:38

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
såg ett par recensioner på youtube på denna kameran, den verkar riktigt bra någon som kan dela med sig om sina erfarenheter med denna kameran?

Postad 20 January 2011 - 10:31

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hejsan,
Jag har haft den här kameran sen i julas, köpte den i ett paket med bland annat Scott kelbys bok Digital fotografi. Jag har provat lite olika saker som han skriver om i boken men det här med att ta ett kort med spegeln låst får jag inte till att fungera. Det är ju inga problem att låsa spegeln i uppfällt läge men det går ju inte att ta något kort? Jag funderade på om inte det är samma sak som att ta ett kort med Live visning för då är väl också spegeln låst i öppet läge eller har jag helt fel?

Thomas

Postad 20 January 2011 - 13:08

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlägg
  • 0
Det borde bli samma effekt med LV. Tanken är ju att slippa en spegel som rör sig i kameran vid bildtagningen för potentiellt bättre skärpa. Nikons instegare saknar saknar annars spegeluppfällning så du kan sluta leta ;)
(se mitt inlägg en bit upp vad som saknas mer)

Postad 22 January 2011 - 11:34

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
så då har man inhandlat en D3100 och hittils (igår kväll) så funkar den riktigt riktigt bra.. ett par smakprov kan ni se här: http://www.flickr.co...99@N05/?saved=1

gillar framförallt bilderna på trädet mest :).. kan tillägga att det var dimma ute om ni undrar

Postad 26 January 2011 - 11:13

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0
Ny firmwareuppdatering har kommit till D3100:
http://nikoneurope-s...tail/a_id/48384

Följande förbättringar har gjorts i firmware A och B version 1.01.

– Ett magentafärgstick syntes längst ned i stillbilder tagna med hög känslighet efter fotografering i livevisningsläge eller vid inspelning av film under lång tid. Förekomsten av detta magentafärgstick har minskats.
– Vid visning av bilder tagna med serietagning i livevisningsläge, visades bilderna vid ett fåtal tillfällen inte korrekt. Det problemet har åtgärdats.
- Vid fotografering i livevisningsläge med AF-områdesläge inställt på Motivföljande AF flyttades fokuspunkten i vissa sällsynta fall från det valda motivet, trots att autofokusering på det avsedda följemotivet hade valts. Det problemet har åtgärdats.
– Vid kalendervisning av bilder redigerade med kamerans retuscheringsfunktioner tilldelades de datum som inte var baserade på exponeringsdatum, utan på redigeringsdatum. Det problemet har åtgärdats.
– När vitbalansen i RAW-bilder tagna med kamerans bildöverläggsfunktion finjusterades med Capture NX 2 eller ViewNX 2 fick bilderna ett magentafärgstick. Det problemet har åtgärdats.
– En del av felmeddelandet som visades när livevisningsläget inte kunde startas på grund av att kamerans innertemperatur var för hög, har ändrats.
– När brusreducering på fotograferingsmenyn är inställt på På fungerar det enligt följande.
Brusreducering utförs vid alla inställningar för ISO-känslighet. Brusreducering är särskilt effektiv vid fotografering vid höga ISO-känsligheter. Medan brusreduceringen sker blinkar "Job nr" i sökaren. Det går inte att fotografera förrän "Job nr" inte längre visas. Tiden som krävs för brusreducering motsvarar ungefär den slutartid som krävs för exponering av bilden. Brusreduceringen sker omedelbart efter exponeringen i de situationer som nämns nedan.
– Fotografering vid slutartider längre än ungefär 8 sekunder.
– Fotografering vid höga ISO-känsligheter när kamerans innertemperatur är hög.
Hjälpinformationen som visas för alternativet Brusreducering på fotograferingsmenyn har också skrivits om enligt dessa ändringar.

Redigerat av nedman, 26 January 2011 - 11:14.

Postad 24 February 2011 - 23:50

samhe
  • samhe
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Intressanta frågeställningar som jag själv funderat över...

Beställde min första systemkamera idag, blev D3100 efter mkt funderande!! Tack alla glada för att ni besvarat mina frågor innan jag ens hann ställa dem :lol:

Har precis fått min D3100.
Letar även efter extrabatterier och då gärna "ersättningsbatterier" som är mycket billigare.
Också sökt på Amazon etc. Är det någon som vet om "EN-EL14" alltid fungerar till D3100, trots att de skriver "endast för P7000" ?

Postad 25 February 2011 - 10:10

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
http://www.batterycl...amp;Model=D3100

Kan det vara något?

Postad 25 February 2011 - 13:24

Unregistered50209da3
  • Unregistered50209da3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Finns det trådlös fjärrkontroll att köpa till denna ?
eller måste man köpa med sladd ?

Postad 25 February 2011 - 13:46

samhe
  • samhe
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

http://www.batterycl...amp;Model=D3100

Kan det vara något?

Tack, men de säljer bara originalbatteri som kostar 600kr. Ersättningsbatterier som jag tycker funkar bra, kostar betydligt mindre.

Postad 28 February 2011 - 14:08

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hur lång batteritid har ni på kameran?
Min dotter har en D3100 och igår var hon ute en sväng, runt -5 grader
och efter 10 minuter/15 kort så var batteriet tomt
Det var full laddat när hon gick ut.

Ska det inte vara bättre?

Postad 28 February 2011 - 14:28

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Använde hon LiveView, VR och kontinuerlig auto-focus? Har aldrig haft problem med någon systemkamera i kyla själv, men batterier brukar vara känsliga. 10 min låter iofs extremt.

Postad 28 February 2011 - 15:13

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0

Batterier förlorar stor del av sin kapacitet (bl. a. pga ökad inre resistans) vid låga temperaturer varför det är extra viktigt att alltid ha fulladdade batterier när man fotograferar i kyla.

Postad 28 February 2011 - 15:21

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Nej 15 kort låter rimligt för vad ett batteri ska klara av.
Näe vars, när ja var i fjällen nu o fota lite fåglar på ett fågelbord så drog de bra mkt mer
än dito inomhus på mina syskonbarn. Men ja tog iaf runt 100-200 kort ute utan att va i närheten av att ens
tömma batteriet halvvägs. O då va de iaf -15 ute.

OM din dotters batteri verkligen va fullladdat så är de fel på batteriet helt klart.
Min systers familj hade med sig sin D3100 upp till fjällen nu förra veckan o de nämnde aldrig
några batteriproblem o då tog de endå rätt mkt o under lång tid bilder utomhus. tempraturer mellan
-10 -20.

Postad 01 March 2011 - 23:19

samhe
  • samhe
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har inte provat i kyla, men kan svara för hur batteritiden på min D3100 varit hittills.
Första laddningen, Live-view, film, "testa funktioner" = 130 bilder
Andra laddningen, vanlig systemfotografering, ingen live-view och någon enstaka film = 529 bilder.

Postad 19 April 2011 - 22:04

pege36
  • pege36
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Trodde att jag bestämt mig för D3100an men fingrade lite på Sonys Nex5a och hittade en skön liten effekt "bakgrunds defokus" finns det något motsvarande i D3100an eller är det bara Nexarna som har detta?

Postad 20 April 2011 - 14:19

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Sonys "bakgrundsdefokus" är inget annat än att man ställer största bländare (litet f-tal som 3.5 eller 2.8) och därmed får begränsat skärpedjup.

Postad 23 August 2011 - 16:51

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Har någon köpt batterigreppet till sin D3100?
https://www.prisjakt...kt.php?p=880333

Har hittat samma på en utländsk sida där det kosta mindre än hälften och då börjar det ju bli lite intressant.
Inga extra funktioner man får precis, men en utlösare och möjlighet till dubbla batterier.

Postad 30 September 2011 - 13:12

Harleystroker
  • Harleystroker
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Sitter här i Turkiet på semester och just innan jag skulle gå på fest igår kväll satt jag och pillade lite med min D3100. Klickade bland annat på "rengör sensorn" och kameran pajade.
fick till slut klart för mig att spegeln halakt va fästet på ena sidan och nikonsupporten sa att det bara var att lämna in den på verkstad. Googlade en stund och fann att detta hänt ett antal andra oxå och att det inte var något man kunde fixa själv..
Skit vilket. jag tryckte tillbaka spegeln på vinst och förlust - man är ju på semester och vill använda sin kamera. Min D70 ligger hemma och "skräpar" och kameran funkar perfekt igen.

Nu är det ju så att jag inte litar på denna kameran ett smack mer och dessutom var greppet och tyngden på gamla D70 mycket bättre så jag kommer att försöka reklamera kameran (9 månader gammal) med hänsyn till att felet säkerligen kommer tillbaka och köpa en D7000 istället. Plast är plast och magnesium hus är klart mer förtroendeingivande. Angående vikten så är man väl bra svag om man skulle välja denna före en tyngre för det är ju knappast kameran som väger om man nu använder ett ordentligt objektiv .. men men
Kompisen har en DX1:a.. gammal som gatan men vilken skillnad bara att hålla i så D7000 verkar vara ett klipp i frågan..

Postad 30 September 2011 - 17:45

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

Har någon köpt batterigreppet till sin D3100?
https://www.prisjakt...kt.php?p=880333

Har hittat samma på en utländsk sida där det kosta mindre än hälften och då börjar det ju bli lite intressant.
Inga extra funktioner man får precis, men en utlösare och möjlighet till dubbla batterier.

Tycker oftast att kameror är generellt skönare att hålla i med just batterigrepp, bara det är ju ett stort +

Postad 03 October 2011 - 12:45

Unregistered0c2a6016
  • Unregistered0c2a6016
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Köpte min D3100 med 18-55 VR + 55-300 VR under en resa till Hongkong för 5500:-
Tycker det var en bra deal.

Såg dock att dom kommer släppa en vinröd variant som jag tycker verkar helläcker!
Postad bild
Någon som vet om den går eller kommer att gå att få tag på i Sverige?

Postad 04 October 2011 - 16:08

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
jag såg den röda på MM

Postad 07 October 2011 - 23:02

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tycker oftast att kameror är generellt skönare att hålla i med just batterigrepp, bara det är ju ett stort +

Ja absolut, jag håller med dig.
Sen är det ju ibland si & så med tredjepartsgrejer och det finns ju inget batterigrepp från något vidare känt märke så man blir osäker på passform och kvalitet. I alla fall jag.

Därför undrade jag om någon provat det på en D3100 och kan säga hur han/hon tyckte att det kändes.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.