Ingen annan som har detta problem?
Postad 18 oktober 2010 - 12:59
Ingen annan som har detta problem?
Postad 19 oktober 2010 - 11:34
Det är bara den första boxen som skickades ut som klarar detta, alla andra blir nekade åtkomst, eftersom det redan finns en registrerad box med det numret.
Det är alltså inte internetleverantörernas fel utan boxens, eftersom Viasat skickar ut boxar med samma nummer.
Hmm... hur löser ni detta Viasat?
Postad 19 oktober 2010 - 18:27
Jodå, visst är det problem med att få Viasat on demanden att fungera. Det är inte så konstigt med tanke på att boxarna inte har egna specifika nummer.
Det är bara den första boxen som skickades ut som klarar detta, alla andra blir nekade åtkomst, eftersom det redan finns en registrerad box med det numret.
Det är alltså inte internetleverantörernas fel utan boxens, eftersom Viasat skickar ut boxar med samma nummer.
Hmm... hur löser ni detta Viasat?
OT Min erfarenhet är att det är ytterst osannolikt att viasat löser någonting öht, den förra viasat boxen vi hade gick det att göra kanallistor på först efter sisådär 6år och den hängde sig och var buggig som fan.
OnT, stödjer boxen HDMI cec, magic eye eller något annat sätt att kontrollera den eller är det aids fjärren som gäller?
Postad 26 oktober 2010 - 10:07
De rekomenenderar dig att köpa en router som kommer att ge boxen ett IP-nummer!
Undrar när Viasat tänker satsa på en inspelningsbar HD-box som fungerar i alla lägen?
Nu har vi testat alla deras modeller och ingen fungerar fullt ut!
Det här var nog droppen i alla fall.
Att inte se till att köpa in boxar som har egna nummer. Självklart att det blir kaos hos bredbandsleverantörerna,när det finns ett stort antal boxar med samma nummer. För att inte tala om hur kunderna mår, efter allt strul med dåliga icke fungerande boxar.
Men vad gör det, vi är ju "bara" kunder, så vi får ödmjukt tacka och ta emot skiten de skickar ut, betala och se glada ut.
En fråga till Viasat, finns det verkligen ingen bättre box på marknaden, som både klarar av att spela in programmen som man vill, inte hänger sig och tycker att allt är konflikter och dessutom klarar av Viasat on Demand???
Som det nu är så har boxarna bara blivit sämre och sämre.
Postad 26 oktober 2010 - 10:34
Jag förstår inte problemet! Varenda router kan väl tilldela ansluta apparater IP-adresser via DHCP. Det är så jag gör med min 850. Kör du default-IP så blir det självklart problem då det mycket väl kan vara samma i alla boxar.De rekomenenderar dig att köpa en router som kommer att ge boxen ett IP-nummer!
Hur gör du med andra apparater som du ansluter till din router? Det är väl samma sak?
Jag har EN IP-adress ut och tilldelar lokala adresser via DHCP till alla min anslutna apparater, ca ett 10-tal trådlösa. Det är ingen skillnad på Viasat-boxen, förutom att den har en trådlös brygga (erhållen gratis från Viasat och kräver ingen konfiguration, då den bara pratar med sin andra halva och släpper igenom all trafik oförändrat).
Uppenbarligen 850, eftersom den "gamla" boxen klarar av allt detta utan något annat problem än att HD-filmer tar sådan tid att ladda ned att det inte går att titta förrän hela filmen är nedtankad.En fråga till Viasat, finns det verkligen ingen bättre box på marknaden, som både klarar av att spela in programmen som man vill, inte hänger sig och tycker att allt är konflikter och dessutom klarar av Viasat on Demand???
Som det nu är så har boxarna bara blivit sämre och sämre.
Postad 27 oktober 2010 - 18:23
Jag förstår inte problemet! Varenda router kan väl tilldela ansluta apparater IP-adresser via DHCP. Det är så jag gör med min 850. Kör du default-IP så blir det självklart problem då det mycket väl kan vara samma i alla boxar.
Hur gör du med andra apparater som du ansluter till din router? Det är väl samma sak?
Jag har EN IP-adress ut och tilldelar lokala adresser via DHCP till alla min anslutna apparater, ca ett 10-tal trådlösa. Det är ingen skillnad på Viasat-boxen, förutom att den har en trådlös brygga (erhållen gratis från Viasat och kräver ingen konfiguration, då den bara pratar med sin andra halva och släpper igenom all trafik oförändrat).
Uppenbarligen 850, eftersom den "gamla" boxen klarar av allt detta utan något annat problem än att HD-filmer tar sådan tid att ladda ned att det inte går att titta förrän hela filmen är nedtankad.
Det är tur att det finns någon som inte har problem.
Viasat själva vet inte hur de ska lösa det problemet med Viasat on demand på Pace 865. Det är ett jätteproblem de står inför, eftersom alla Pace 865 har samma "nummer".
Bredbandsbolaget fick totalkaos på grund av de här boxarna, och de är tydligen inte de ända som har fått problem.
Viasat on demand, med Viasats trådlösa uppkopplingen, fungerade klockrent med pace 855. Det var dock jätteproblem med inspelningen och hängningar på den, likadant med 850.
Så, du är inte ensam om att inte förstå problemet, vi är nog faktiskt helt gäng som inte gör det.
Och tydligen är vi fler på den här tråden som inte gör det heller, bland annat Joey, som tydligen också har blivit rekomenderad att köpa en router, trots att han också har ett kombinerat modem/router.
Nu är det så att skaffar man en avancerad digitalbox som ska fungera på alla "plan", så vill man inte få som svar "köp en router så fungerar det nog", speciellt inte som just den biten har fungerat klockrent med tidigare Paceboxar, så en en gång, jag förstår inte heller problemet.
Postad 28 oktober 2010 - 07:39
Det är tur att det finns någon som inte har problem.
Viasat själva vet inte hur de ska lösa det problemet med Viasat on demand på Pace 865. Det är ett jätteproblem de står inför, eftersom alla Pace 865 har samma "nummer".
En ny mjukvara är lanserad vilket gör att detta problem är löst. Vill man ha hjälp att uppgradera mjukvaran i sin mottagare så kan man alltid ringa kundservice så kan de skjuta ut den till er.
Om jag inte missminner mig helt så lades mjukvarufixen ut på satelit i måndags.
Mvh Linus Eriksson
Viasat
Postad 30 oktober 2010 - 22:52
- Sega menyer
- Dålig fjärrkontroll
- Man kan inte styra volymen via fjärrkontrollen. Varken upp/ned eller mute.
Jag har ett program till min ipad så jag kan göra denna till fjärrkontroll. Tror ni jag kan styra volymen då. Är det bara knapparna som är inaktiverade på tegelstenen som hänger med boxen??
Postad 31 oktober 2010 - 00:04
Om du inte fick koderna med leveransen så finns dom på Viasats hemsida.
Postad 31 oktober 2010 - 15:22
Postad 01 november 2010 - 08:25
Har iPad IR? Trodde den appen bara var för BlueTooth.Jag installerade min box idag och är inte helt nöjd.
- Sega menyer
- Dålig fjärrkontroll
- Man kan inte styra volymen via fjärrkontrollen. Varken upp/ned eller mute.
Jag har ett program till min ipad så jag kan göra denna till fjärrkontroll. Tror ni jag kan styra volymen då. Är det bara knapparna som är inaktiverade på tegelstenen som hänger med boxen??
Postad 02 november 2010 - 08:58
Jaja, men då är det ju inte bara ett program utan även en extra hårdvara, vilket du missade att nämna.http://www.l5remote.com/
Funkar utmärkt.

Postad 04 november 2010 - 18:27

Postad 04 november 2010 - 18:37
Hur lång tid brukar det ta för Viasat att skicka ut sina programkort? Är förväntansfull, har kopplat in boxen.
Fick mitt kort dagen efter boxen anlände. Lycka till!

Ska koppla in min box den 17/11. Ett tag till..
Postad 09 november 2010 - 14:40
Hade just tänkt beställa Viasat inkl. denna box, men man blir lite avskräckt när man läser tråden. Det jag undrar över är det höga ljudet, är det bara när den spelar in och spelar upp material? Låter den även när man tittar på TV "live"? Är väldigt känslig för hög ljudnivå när det vankas film.

Postad 09 november 2010 - 17:45
Hej,
Hade just tänkt beställa Viasat inkl. denna box, men man blir lite avskräckt när man läser tråden. Det jag undrar över är det höga ljudet, är det bara när den spelar in och spelar upp material? Låter den även när man tittar på TV "live"? Är väldigt känslig för hög ljudnivå när det vankas film.
Vad jag hört så ska denna boxen va mkt tystare än 855 och CDs motsvarighet. Både fläktar och HDD ska va tystare än vanligt. Tror mest det "stör" när man slötittar på vanlig tv då man har lite lägre volym. Ska väl klicka lite när den "buffrar". Tyvärr inte kopplat in min än. Hör av mig nästa v. om eget omdöme.
Sen är det lite hur man vårdar sin box mot damm och hår. Min ps3 slim var ljudlös första veckorna när jag köpte den. Nu låter den som en tornado pga damm och hundhår runt och i den..

Postad 10 november 2010 - 11:57
Det har mer med tekniken (hårddisk och fläkt) att göra än vilken box det är. Även om det kan skilja lite mellan olika PVR-boxar. men går man från en box utan fläkt och hårddisk så kommer man givetvis att uppleva att det låter mer. Det gör ju en dator också, eller hur?Vad jag hört så ska denna boxen va mkt tystare än 855 och CDs motsvarighet. Både fläktar och HDD ska va tystare än vanligt. Tror mest det "stör" när man slötittar på vanlig tv då man har lite lägre volym. Ska väl klicka lite när den "buffrar". Tyvärr inte kopplat in min än. Hör av mig nästa v. om eget omdöme.
Sen är det lite hur man vårdar sin box mot damm och hår. Min ps3 slim var ljudlös första veckorna när jag köpte den. Nu låter den som en tornado pga damm och hundhår runt och i den..
Postad 10 november 2010 - 13:29
Jag är på G att beställa en sån här box av viasat.
Är det mycket strul med den? Är nätverksproblemen lösta?
JAg vill inte ha samma strul igen som jag hade med CD insp box.
Fredrik
Postad 10 november 2010 - 16:39
Det har mer med tekniken (hårddisk och fläkt) att göra än vilken box det är. Även om det kan skilja lite mellan olika PVR-boxar. men går man från en box utan fläkt och hårddisk så kommer man givetvis att uppleva att det låter mer. Det gör ju en dator också, eller hur?
Jag syftade givetvis på jämförelse mellan pvr boxar som jag hört folk som provat ett par stycken innan denna. Jämföra en box utan fläkt och HDD med en med är väl ganska orelevant?
Klart det skiljer från box till box. Det finns 100 olika fläktar som dom kan välja mellan som kan låta från otroligt högt till ingenting. Sen skiljer HDD väldigt mycket också. En del surrar mycket och andra är ljudlösa. Har svårt att tro att alla boxarna har exakt samma fläktar och HDD och borde därför låta olika mycket?
Sen i 865an sitter det en mindre HDD på 2.5" som ska dra mindre ström och borde då bli mindre varm och göra hela boxen tystare iom fläktarna inte behöver jobba lika högt.
Men som sagt, jag har bara "hört" att denna ska va tystare än motsvarande andra märken och modeller.
Postad 11 november 2010 - 09:00
Du kan vara lugn , Den är tyst både på uppsp o inspelning
menu fungerar klockrent INTE slö
Det jag inte har kopplat är VOD, Så där vet jag inte
Slöar det ner bredbandet , Som det blir med en router till playstation
Då blir datorn riktigt slö i så fall
Då menar jag bara att Svarstiden blir från ca 11 till 300-400 hur drygt som helst
Uppdateras boxen av sig själv eller
Redigerat av hydda63, 11 november 2010 - 09:06.
Postad 11 november 2010 - 16:14
Nu har inte jag 865 utan 850 och denna är mycket tyst jämfört med min gamla Sagembox från CD. 850'n susar lite, men det hörs bara när TV-ljudet är avstängt. Det beror nog mest på att Pace-boxen är ungefär dubbelt så hög och därför har plats för en större fläkt som kan jobba med lite lägre varvtal. Vilken storlek på HDD det är vet jag inte.Jag syftade givetvis på jämförelse mellan pvr boxar som jag hört folk som provat ett par stycken innan denna. Jämföra en box utan fläkt och HDD med en med är väl ganska orelevant?
Klart det skiljer från box till box. Det finns 100 olika fläktar som dom kan välja mellan som kan låta från otroligt högt till ingenting. Sen skiljer HDD väldigt mycket också. En del surrar mycket och andra är ljudlösa. Har svårt att tro att alla boxarna har exakt samma fläktar och HDD och borde därför låta olika mycket?
Sen i 865an sitter det en mindre HDD på 2.5" som ska dra mindre ström och borde då bli mindre varm och göra hela boxen tystare iom fläktarna inte behöver jobba lika högt.
Men som sagt, jag har bara "hört" att denna ska va tystare än motsvarande andra märken och modeller.
Postad 13 november 2010 - 18:21
nu ska vi prata signal Styrka o Kvalite
Jag hade från början styrka ca 83 o kvalite 100
nu är det ca 68 och 21 till 100
Då går alla kanaler Utom HD KANALERNA
Visst det kan vara oväder MEN detta hade jag inte med Nokia 9902 boxen
men det har varit såhär i flera dagar kommit o gått
Nu har det blivit styrka 69 o kvalite 100 . Då fungerar allt
Hur ska det bli när det verkligen blir Oväder
Viasat tyckte att jag skulle upp på taket o justera
men herre gud jag har hafft denna inställning i 4 år
och allt är nytt även kablarna 2 st
Är HD kanalerna så mycket känsligare Det kunde vi fått veta från början
Är det någon mer som har detta problem
Postad 13 november 2010 - 20:45
hej igen
Jag reagerade på den lilla skitparabolen och den "bräckliga" konstruktionen när jag monterade tallriken idag. Vet inte om det är samma som 4 år sedan, men dom 3 paraboler jag monterat har varit mycket större och rejälare konstruktion. Denna lär ändra sig när det blåser till lite med endast en klämma runt parabolfästet och små skitskruvar.. Ska koppla in boxen på tisdag eller onsdag så får jag återkomma om styrkan på boxen.
En fråga i samma ämne när du ändå nämner 2 kablar till boxen. Har ett quadhuvud då jag ska ha två boxar. Enligt instruktionerna ska man koppla 2 kablar från huvudet in på 865an medans man ska använda den medföljande splittern om man har ett vanligt LNB. Vad är skillnaden och "tappar" man styrka om man splittar den efter 15m istället för att dra 2 kablar från LNB´t?
Postad 18 november 2010 - 10:38
Enda jag kan klaga på är fjärrkontrollen som är extremt ful och klumpig och jag undrar om jag någonsin kan vänja mig vid den och tycka mig fram med en hand utan att titta på fjärren..
Postad 18 november 2010 - 10:54
Kollat alla kontakter och skarvar? Det är oftast där det kan spöka enligt min erfarenhet. Kolla även signalen med hjälp av Sat-beepern, så att du är säker på att parabolen står rätt. Mycket kan hända på 4 år.hej igen
Postad 20 november 2010 - 22:25
hej igen
Har faktiskt lite sämre signalstyrka på denna boxen jämfört med min standardbox. Har ca 70-80/100 på denna och 100/94 på standardboxen med samma parabol, + att kablarna är nya på 865an och på standardboxen sitter en 15 år gammal kabel. Lite konstigt att kvaliten är sämre på standardboxen när man har 100 på styrkan.
Men så länge man har bild på boxarna så är det ju skitsamma. Har inga störningar på nån av dom och det är ju det som räknas. Tror bara boxarna tolkar signalen olika.
Redigerat av Megaman1, 20 november 2010 - 22:25.
Postad 21 november 2010 - 12:43
Det är ju mjukvaran i boxen som tolkar och visar signalstyrkan. För att veta exakt måste du koppla in en voltmeter och mäta på kabeln. Du skulle då få samma resultat oavsett vilken box du har.Har faktiskt lite sämre signalstyrka på denna boxen jämfört med min standardbox. Har ca 70-80/100 på denna och 100/94 på standardboxen med samma parabol, + att kablarna är nya på 865an och på standardboxen sitter en 15 år gammal kabel. Lite konstigt att kvaliten är sämre på standardboxen när man har 100 på styrkan.
Men så länge man har bild på boxarna så är det ju skitsamma. Har inga störningar på nån av dom och det är ju det som räknas. Tror bara boxarna tolkar signalen olika.
Postad 30 november 2010 - 15:05
Postad 30 november 2010 - 15:40
Och? Det är ju en dator som ska boota ett operativ. Det är därför som den normalt bara står standby när man slår av den med fjärren. Därtill så går det ju inte att ha några inprogrammerade inspelningar om du bryter strömmen.En sak som jag retar mig på är att det tar typ 2 min att starta boxen när den varit strömlös. Vet inte om nån ny mjukvara fixar detta? Drygt då jag alltid stänger av på strömbrytare på grenuttaget.
Postad 30 november 2010 - 16:33
Skalar boxen upp sd kanaler 720p/1080P, och gör detta bra eller dåligt.
Vill ha en mottagare som har Hdmi, för att köra mot projektorn (optoma 82)
Och går det att spela in två program samtidig,/ spela in ett titta på ett annat program/ spela in samtidigt titta på ett inspelat program.
Redigerat av Unregistereddceea937, 30 november 2010 - 20:21.
Postad 01 december 2010 - 11:28
720p eller 1080i. 1080p klarar den inte. Du kan spela in 2 program samtidigt om du samtidigt tittar på det ena alternativ tittar på något inspelat.Har lite frågor om Hdmi. funkar handskakningen bra mot era tv-apparater. och om någon kör mot en projektor.
Skalar boxen upp sd kanaler 720p/1080P, och gör detta bra eller dåligt.
Vill ha en mottagare som har Hdmi, för att köra mot projektorn (optoma 82)
Och går det att spela in två program samtidig,/ spela in ett titta på ett annat program/ spela in samtidigt titta på ett inspelat program.
Postad 11 december 2010 - 11:38
Postad 07 januari 2011 - 21:48
Har provat med direkt kabel från box till modem men icke. Testade sedan med Router men det behöver jag inte skriva om det gick skit..
Så nu skiter jag nog i VOD. Om jag inte kan få hjälp av någon..
Annars fungerar boxen bra ..
signalstyrka 93 signalkvalite 100
Den kan låsa sig ibland (det blir då kontakten)
Release number 103
Driver Version; Pace Drivers 1.144
Är det den senaste mjukvaran.. Vilken programvaruversion är den aktuella till 865an?
komentera gärna detta och en hjälp tråd (TACK)
hydda
Redigerat av hydda63, 07 januari 2011 - 21:52.
Postad 08 januari 2011 - 17:42
Pace TDS 865 NV Har idag (hela dagen) försökt att få igång VOD men det går inte fast allt är ok hos viasat..
Har provat med direkt kabel från box till modem men icke. Testade sedan med Router men det behöver jag inte skriva om det gick skit..
Release number 103
Är det den senaste mjukvaran.. Vilken programvaruversion är den aktuella till 865an?
hydda
hejsan, kollade precis om VOD funkade på min box och den funkade utmärkt som vanligt. Jag har aldrig ändrat mjukvara i min box och jag var bland dom första som fick hem boxen. Vet inte vad jag har för version där.. Har inte brytt mig om det då allt har funkat kanon hittills. Min box har inte hängt sig nån gång heller än. Trots en hel del VOD, inspelningar och paus och spolningar.
Postad 08 januari 2011 - 18:38
Lite låter den alltid, eftersom den alltid är igång i standby. Enda skillnaden är att den inte ger bild och buffrar.Min box låter och gör ljud, trots att den står i standby. Ska man behöver rycka sladden varje gång för att få den tyst?
Signalstyrka mm har inget ed VOD att göra. Kolla inställningarna i din router så att boxen får korrekt adress mm.Pace TDS 865 NV Har idag (hela dagen) försökt att få igång VOD men det går inte fast allt är ok hos viasat..
Release number 103
hydda
Postad 16 januari 2011 - 14:56
Postad 17 januari 2011 - 09:59
Volymkontrollen är til dit tv och inte 865an. Har du din TV inkodad på Viasat fjärrkontrollen?Någon mer som har problem med fjärrkontrollen? Min funkar som den ska förutom att detinte går att justera volymen. Någon som vet vad det kan bero på?
Postad 17 januari 2011 - 10:42
Postad 17 januari 2011 - 10:46
Men om man jämför så är denna boxen betydligt bättre än cd inspelsbara box?
Frågan jag ställer mig är att om man skall köpa en lös box, tex miracel box vu+ doe eller någonting annat.
Men jag orkar inte jobbiga installationer osv. Då är detta det bästa alternativet på markanden idag om man jämför med boxer, viasat och Cd?
Postad 17 januari 2011 - 10:53

Postad 17 januari 2011 - 11:05
Någon som har något att tilllägga där? Problem med ljud osv???
Postad 17 januari 2011 - 11:49
Postad 17 januari 2011 - 13:18
Ljud ut via spdif funkar dock klocktrent med AC3. Ljud via HDMI är ett kapitel för sig...Som jag har fattat det måste man ställa om via digitalboxen varje gång när man vill ha digital 5:1 ljud. Lite konstigt
Postad 17 januari 2011 - 21:58
Enda problemet jag har med parabolen/förstärkare är att jag märkt vid ett fåtal tillfälle att ljudet blir efter. Då brukar jag pausa och sen play direkt så funkar det igen. Vet inte vad det kan va för fel..? Ingen större grej dock. Händer sällan och vad jag kan komma på, endast på HD kanalerna.
Postad 18 januari 2011 - 10:22
AC3 är standarden som Dolby Digital använder. SPDIF är detsamma som extern utgång för digitalt ljud. Antingen via koaxial eller fiber för att kunna ansluta till en extern förstärkare om denna inte kan ta HDMI. Oftast kan man då för denna ingång på förstärkaren justera fördröjningen av ljudet, "Lip sync".vad är en spdif via AC3?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar