Men menar du att du ändrade Network standby till off och att det var buggen??? Jag hade det på on...
Har upptäckt buggen redan igår men inte hunnit skriva här förrän nu....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Apple öppnar upp Airplay för 3:e part (Denon, B&W, Marantz)
Startad av
JesperA
, Sep 01 2010 20:38
61 svar till detta ämne
31 relaterade trådar
Postad 12 January 2011 - 21:56
Har fått samma fel som dig twingo....att förstärkaren låser sig och agerar konstigt just med AirPlay!!!!
Men menar du att du ändrade Network standby till off och att det var buggen??? Jag hade det på on... Har upptäckt buggen redan igår men inte hunnit skriva här förrän nu.... Postad 13 January 2011 - 17:12
Ja, så vitt jag hittills ser så har den inte återkommit i.a.f. Så ut med strömsladden och starta om löste det för mig. Men frågan är om inte detta bör "rapporteras" till de "ansvariga".. vi får väl se om fler råkar ut för det vilket ju är högst troligt... i min värld känns det lite som att AVn behövde, precis som en dator vid uppdateringar, startas om från "noll"..
Symtomen på buggen var att källväxlare låst, volym låst, från Itunes ( datorn) AV låst, m.m m.m , korrupt helt enkelt. Postad 14 January 2011 - 10:18
Funkar det bara med ljud när man streamar AirPlay till förstärkaren, eller kommer man även kunna streama video som sedan skickas ut från förstärkarens HDMI utgång till display?
Postad 14 January 2011 - 17:49
Nu funkar det bara med ljud med airplay till förstärkaren....om det kommer att funka med video i framtiden vet jag ej...men hade varit kanon det funkat med både ljud och bild
Postad 15 January 2011 - 23:18
Att köra Spotify från iPhone/iPad ut till Marantzen via Airplay funkar MEN jag kan inte köra ut ljudet ifrån Spotify på Mac/pc.....eller??
Postad 17 January 2011 - 14:15
Finns det någon mer "stand-alone-pryl" förrutom airport express som har Air-Play? Typ kommande Cambridge NP30 ska väl ha det?
Redigerat av Corpze, 18 January 2011 - 06:02. Postad 25 January 2011 - 19:46
Jodå, det funkar fint med hjälp av programmet Airfoil. http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ Postad 26 January 2011 - 17:39
Tack för tipset. Nu funkar det att få ut Spotify från min mac till Marantzen med hjälp av Airfoil...härligt!! Postad 26 January 2011 - 22:23 AppleTV2. Sen släpptes det en hel del på CES tror jag, bl.a Klipsch, Postad 27 January 2011 - 17:54
Japp, vill bara instämma i tack kören här... Airfoil vart ju dunder , utöver det faktum att från Spotify kan jag även spela min lagrade musik (all...!!) som jag lagt på hårddisken och jag upplever att ljudet är bättre än från ITunes !!!
Kör Spotify Premium men är det någon som kan bekräfta min upplevelse av bättre ljud? Enda nackdelen 'är ju att den enkla styrning som finns med iTunes inte är möjlig med Spotify, tyvärr... man får helt enkelt ladda en lista o låta den rulla, hade ju varit ännu bättre om den enkla styrning ( stopp, fram o bak o exit o volym) som finns i iTunes även fanns för Spotify..... eller hur...? Postad 02 April 2011 - 13:15
Pioneers kommande VSX-1021 kommer att stödja AIrPlay också. Priset blir väsentligt lägre se Pioneer 2011
Postad 02 April 2011 - 13:57
Hur fungerar volumkontrollen med airplay? Om man höjer och sänker volymen förstör man bitexaktheten då? Eller kontrollerar volymen förstärkarens volym kontroll?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |