sista i chapter 3 iaf har ja för mig, vill inte spoila
![]() |
![]() |
![]() |
419:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
Postad 09 oktober 2010 - 23:08
sista i chapter 3 iaf har ja för mig, vill inte spoila
Postad 09 oktober 2010 - 23:15
Tänkte hålla mig sysselsatt med Dead Rising 2.Men nu har ja kört ut det ett varv och helt plötsligt har jag tappat allt sug att köra ett varv till
Postad 09 oktober 2010 - 23:23
Jag hade ju tänkt kunna vänta nån månad innan jag köper detta..
Aj aj..

Postad 09 oktober 2010 - 23:38
Hav medlidande med en stackars Playan spelare och skicka ditt ex till mig

Postad 09 oktober 2010 - 23:44
wicked77
Hav medlidande med en stackars Playan spelare och skicka ditt ex till mig
hehe
Redigerat av wicked77, 09 oktober 2010 - 23:44.
Postad 09 oktober 2010 - 23:55
Dessutom så måste ja ju lira BFBC2 lite varje dag oxå.
Postad 28 oktober 2010 - 21:27
Köp inte detta spel, bortkastade pengar. Kameran i spelet är kass, kontrollerna är dåliga... ibland blir man osäker på om man gör rätt för att sedan märka att det är kontrollerna och styrningen som är kass och inte vägen, sen känns hela spelet lagom tråkigt bara. Trodde det skulle vara något som god of war.. men inte ens i närheten.

Årets mest underskattade spel.
Postad 31 oktober 2010 - 16:08
Hoppas verkligen ni tar till er och köper så ni inte missar det. Gillar ni God of War så har ni mycket att hämta här, jag tycker det är bättre än trean till och med.
Postad 31 oktober 2010 - 20:29
Postad 01 november 2010 - 10:02
Hade gärna fått vara längre bara.
Men så är de väl oftas, för med handen på hjärtat så visst de tog mig 30+ timmar
att klara spelet på första försöker o de är fanimej godkänt
Postad 01 november 2010 - 10:42
Bra recension Zoiler.
Men de får vänta lite...Fyller snart år så jag får hoppas nån är snäll ..
Seså skrammla ihop lite cash nu

Postad 01 november 2010 - 10:55

Stör mig dock på usel framerate för det mesta, dock ingen screen tear vilket är bra samt att kontrollen är lite hit n miss. Gubben är lite tjurig att springa med speciellt när kameran ändrar vy titt som tätt. Sen slår nog detta spel rekord i osynliga väggar...
Många bossar vilket är rätt kul och varierande miljö.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 november 2010 - 11:01.
Postad 01 november 2010 - 13:39
Det missade jag att ta upp iofs, men tänkte mest på det i början. Sen vart det bättre imo.Stör mig dock på usel framerate för det mesta
Jag har aldrig varit med om något liknande när det gäller varierade miljöer, objekt och kameravinklar. I ett 20-timmars äventyr.Många bossar vilket är rätt kul och varierande miljö.
Postad 02 november 2010 - 13:42
Det missade jag att ta upp iofs, men tänkte mest på det i början. Sen vart det bättre imo.
Jag har aldrig varit med om något liknande när det gäller varierade miljöer, objekt och kameravinklar. I ett 20-timmars äventyr.
Ehm, 20 timmar speltid eller 20 timmar "in game"-tid? Hoppas inte det tidigare för jag hade planerat att köpa detta

Postad 02 november 2010 - 14:14
Vad ar det for fel pa 20 timmar speltid? Ar ju dubbelt mot de flesta nya spel.Ehm, 20 timmar speltid eller 20 timmar "in game"-tid? Hoppas inte det tidigare för jag hade planerat att köpa detta
Postad 02 november 2010 - 14:27
Vad ar det for fel pa 20 timmar speltid? Ar ju dubbelt mot de flesta nya spel.
Inget fel alls, bara det att jag köper inte de flesta ny spel

Postad 02 november 2010 - 14:34
20 timmar speltid med alla filmsekvenser, på ett ungefär då.Ehm, 20 timmar speltid eller 20 timmar "in game"-tid? Hoppas inte det tidigare för jag hade planerat att köpa detta
Postad 02 november 2010 - 14:38
20 timmar speltid med alla filmsekvenser, på ett ungefär då.
Hur är det med kombinationerna då, har man lyckats köpa de flesta innan spelet är slut?
Postad 02 november 2010 - 14:55
Postad 02 november 2010 - 14:59

Postad 02 november 2010 - 15:19
Haha ja spelet är nog lite för långt faktiskt. Men då av den anledningen att det kommer ta för lång tid att göra 110% på alla kapitel...
Är spelet bra kan det enligt mig iaf inte bli för långt

Postad 23 november 2010 - 15:25
Castlevania: Lords of Shadow passes 1,000,000 mark
KONAMI’s reinvention of classic series enjoys massive success
Konami Digital Entertainment GMbH has announced that its Castlevania: Lords of Shadow title for PlayStation®3 and the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft has shipped one million units across Europe and the US.
The latest Castlevania experience was developed by Mercury Steam in association with Kojima Productions Studio, and has rapidly become a fan favourite thanks to its rich storytelling, innovative gameplay, intricate graphics, and iconic voice acting by illustrious stars, such as Patrick Stewart, Robert Carlyle, Natasha McElhone and Jason Issacs. Castlevania: Lords of Shadow will be released in Japan this December.
“The public and press response to the reinvention of Castlevania has been astonishing, and we are delighted that such a classic franchise is entertaining a new generation of games players,” said Martin Schneider, European Marketing and PR Director of Konami Digital Entertainment GmbH. “The remarkable sales achieved in such a short time are a true testament of the work and dedication that went into this project, and we’re very grateful to have partnered with such fine talent in the rebirth of one of KONAMI’s most successful franchises.”
Fan vad gött, då blir det en fortsättning med det episka slutet!

Postad 25 november 2010 - 15:13
Det jag har i tanke är framerate och liknande saker som kan skilja.
// Crabban
Postad 25 november 2010 - 17:46
Är PS3 versionen bättre än 360 versionen? Har för mig att jag läste det någonstans. Är det någon som har koll?
Det jag har i tanke är framerate och liknande saker som kan skilja.
// Crabban
Ja PS3 versionen är lite bättre, FPS är mer stabil och håller överlag sig några få FPS högre än på 360 versionen. Det handlar om ca 2-6 FPS högre till PS3'ans fördel
Postad 25 november 2010 - 18:32
Postad 26 januari 2011 - 12:39
Några synpunkter som gammal Castlevania- och gaming-veteran:
Din absolut största fiende, går inte heller att rotera (?)- Bossfigherna
Vad i ****?
Det värsta jag vet är QTE's och skriptade fighter - bossfighterna i detta består av bägge.
Nu ska jag vara ärlig och erkänna att jag inte orkade lira längre än till andra bossen, men fick nog av den då jag inte orkade vänta på att skripten skulle triggas.
Sammanställning
Bra spel
Dåliga bosser
Försöker vara mer än vad det är (Light Magic, Dark Magic)
Inte ett Castlevania-spel
Postad 26 januari 2011 - 13:03
Tyvärr missar du ju hela spelet om du lägger ned där men... finns tre sådana bossar i spelet som pågår 20+ timmar, råder dig att tvinga dig igenom dem

Postad 26 januari 2011 - 13:12
Postad 26 januari 2011 - 13:16
Postad 26 januari 2011 - 13:19
Postad 26 januari 2011 - 13:37
Ah.. den andra bossen. Så mången spelare han brutit ned =/. Värdig att kallas boss om något.
Tyvärr missar du ju hela spelet om du lägger ned där men... finns tre sådana bossar i spelet som pågår 20+ timmar, råder dig att tvinga dig igenom dem
Värdig vet jag inte - han var ju knappast svår (Ja, jag tog honom på nästa försök) bara så att hela eventen var så ruskigt irriterande med all väntan och om man missade att hålla kvar sig i bossen så fick man börja om, inklusive väntan på första stenen

Postad 26 januari 2011 - 13:43
Något är det med honom som får många att lägga av iafVärdig vet jag inte - han var ju knappast svår (Ja, jag tog honom på nästa försök) bara så att hela eventen var så ruskigt irriterande med all väntan och om man missade att hålla kvar sig i bossen så fick man börja om, inklusive väntan på första stenen

Postad 26 januari 2011 - 13:50
Helt underbart spel ju! Kameran vänjer man sig ju vid efter någon timme.
Fått alldeles för mkt skit imo. nej fan ett av de bästa spelen förra året imo.

Postad 26 januari 2011 - 13:56
Om så är fallet är det för att inledningen är så seg i jämförelse med resten av spelet. Många har inte tålamod att fortsätta.Fått alldeles för mkt skit imo.
Postad 26 januari 2011 - 14:17
Ja inte vare några större problem att fixa den bossen. O då spela ja endå på svårast möjliga i början för att bara behöva spela spelet 2ggr. ^^
Helt underbart spel ju! Kameran vänjer man sig ju vid efter någon timme.
Fått alldeles för mkt skit imo. nej fan ett av de bästa spelen förra året imo.
Missförstå mig inte; jag tycker inte heller att bossen var svår utan det jag är allergisk mot är all QTE och att behöva vänta in de events som krävs (Tog nästan 3 minuter innan bossen kastade första stenen mot mig, vilket är väldigt frustrerande) samt att om man är lite för snabb på att klättra och missa en R2 för att hålla sig kvar så är man tillbaka till början i event-kedjan

Postad 26 januari 2011 - 14:35

O då får man allt stressa
Postad 07 februari 2011 - 23:04

Njuter av fulla drag. Gött att se att det sålt ok.
Postad 15 mars 2011 - 21:02

Tog kanske 2-3 kapitel innan kontrollen började sitta men nu känns det riktigt bra. Systemet med lite kortare levels gillar jag eftersom det blir lite naturligare brytpunkter om man ska stänga av, och det är enkelt att spela om speciella levels för att klara 100 (110)%. Stort och episkt är det ju oxå.
Försår inte riktigt gnället på kameran, har väl hänt en handfull gånger att fienderna och kameran inte har samspelat men det är inte ofta. Sen är ju kameran fast placerad på GoW oxå och inte kunde man röra kameran i dom gamla 2D Castlevania heller?

Postad 16 mars 2011 - 11:05
Där jag fastnade:
Någon som vet om det är jag eller spelet som gör något fel?
För övrigt så är det ett av mina favoritspel då jag verkligen älskar storyn och spelets gameplay, styrningen tycker jag är riktigt bra, kanske beror på vad man är van.
Kameran som många har klagat på har jag inte upplevt några problem med.
Postad 16 mars 2011 - 11:43

Postad 16 mars 2011 - 12:04
Måste genast testa det då jag kommer hem!
Förhoppningsvis kan jag då köra klart detta underbara spel =)
Postad 16 mars 2011 - 13:38
Men precis när ja va redo att ge upp o skrika fel på skivjäveln så testa ja o bara trycka in snabbt o sen
knalla runt utan problem.

Postad 16 mars 2011 - 15:23

Postad 18 mars 2011 - 13:06
Det gick alla kanoners att vrida hävarmen om man inte höll ner triggern.
Postad 22 mars 2011 - 17:09

Tycker pusslen har hållit en överkomlig nivå genom hela spelet ända fram till kapitel 11. Men där kom ett pussel som jag inte ens förstod efter att jag kollat upp lösningen.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 22 mars 2011 - 17:10.
Postad 22 mars 2011 - 17:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar