Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Enslaved: Odyssey to the West

129 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Enslaved: Odyssey to the West (22 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg på spelet:

1. 5 (6 röster [27.27%])

Procent av omröstning: 27.27%

2. 4 (6 röster [27.27%])

Procent av omröstning: 27.27%

3. 3 (7 röster [31.82%])

Procent av omröstning: 31.82%

4. 2 (1 röster [4.55%])

Procent av omröstning: 4.55%

5. 1 (2 röster [9.09%])

Procent av omröstning: 9.09%

Rösta Gäster kan inte rösta
Enslaved: Odyssey to the West (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.571428 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 December 2010 - 22:27

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Vad gör Zavvi egentligen? Fick ett mail om att de skulle kontrollera sina leverantörer. Jag har inte fått mitt spel än. Det är 9 dagar sedan jag beställde det och det står fortfarande "Processing" på min status.

Postad 14 December 2010 - 13:45

hence776
  • hence776
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Vad gör Zavvi egentligen? Fick ett mail om att de skulle kontrollera sina leverantörer. Jag har inte fått mitt spel än. Det är 9 dagar sedan jag beställde det och det står fortfarande "Processing" på min status.

Samma här (beställde någon dag innan dig att döma av tråden ovan). Skickade mail till dom och frågade. Fick ett "goddag yxskaft" svar tillbaka där dom i princip sa att dom arbetar med ordern. Kanske är snålhet som bedrar vishet genom att beställa från Zavvi i detta fall...? :)

Postad 14 December 2010 - 15:39

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Jag tror du och jag, Zoiler, har en förbannat olik spelsmak. Varje spel du hyllar extra är spel som jag inte tycker särskilt mycket om :)

Postad 15 December 2010 - 10:54

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Samma här (beställde någon dag innan dig att döma av tråden ovan). Skickade mail till dom och frågade. Fick ett "goddag yxskaft" svar tillbaka där dom i princip sa att dom arbetar med ordern. Kanske är snålhet som bedrar vishet genom att beställa från Zavvi i detta fall...? :ph34r:

Verkar vara så. De kanske hoppas på att man beställer något annat under tiden också. Jag fick ett mail utskickat av dem där de skrev precis som i ditt mail att de jobbade på det. Gruff. Det var första gången jag har beställt från Zavvi. Beställer från Play.com annars.

Postad 15 December 2010 - 11:38

sekolon
  • sekolon
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Samma från The Hut - beställde den 30/11 och de har fortfarande problem med att skicka spelet. Kanske är slut i hela england?

Postad 15 December 2010 - 11:46

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Samma från The Hut - beställde den 30/11 och de har fortfarande problem med att skicka spelet. Kanske är slut i hela england?

Kan nog vara så illa. Det är störigt. Här i Sverige står spelet i alla butikshyllor, men är ju minst dubbelt så dyrt också.

Postad 15 December 2010 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag tror du och jag, Zoiler, har en förbannat olik spelsmak. Varje spel du hyllar extra är spel som jag inte tycker särskilt mycket om B)

Va f-n, inte alla väl?? Gillade inte du Darksiders eller var det någon annan?

Om så inte är fallet så kan du ju alltid göra tvärtemot vad jag gillar så har du ändå en recensent du kan "lita på" :ph34r:

Postad 15 December 2010 - 21:58

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Då var jag klar med storyn och ska försöka sammanfatta min upplevelse med spelet. Storyn fungerar bra och röstskådespelarna är väldigt bra, dock så är inte läppsyncen helt perfekt. Men jag ska ta mig en titt till på just läppsyncen för när jag kollade lite gamplay på youtube så kändes syncen betydligt bättre än på min tv. Spelmomenten är hyffsat varierade och varken plattformandet, striderna eller de få pusslen hinner bli tråkigt, däremot är allting väldigt lätt. Spelade igenom på Hard(svåraste svårighetsgraden) och när man hade lärt sig kontrollen så kändes det som att jag bara dog när jag hade dåligt tålamod i striderna. Vad det gäller klättermomenten så KAN man inte ens dö.

Grafiken är bra, speciellt Trip och Pigsy är fruktansvärt bra gjorda. Huvudkaraktären Monkey är i mina ögon inte riktigt lika putsad men även han riktigt bra gjord. En annan sak man har lyckats med är vyerna. Men, som Tony Irwing skulle ha sagt, det finns en del saker som gör att helhetsintrycket sjunker. Jag är ingen expert på vad spel- och grafikmotorn sätter för begränsningar eller vad som är dålig programmering från utvecklarna, men jag får iaf känslan av att nu är det fan dags att pensionera Unreal-motorn. Många texturer syns inte från början utan hoppar fram en bit in i en scen, Monkeys skugga kan synas nere på marken men plattformen han står på ger ingen skugga vilket gör att det ser ut som han flyger. Vissa gånger då han lyfter upp portar så är det några centimeter mellan hans händer och porten. Flera smågrejer som är väldigt irriterande.

Fram till kapitel 9 fanns det dock egentligen inga buggar, men när jag skulle jaga
Spoiler
så dog jag några gånger och då ändrades ljudmixen. Tal och ljudeffekter sänktes eller försvann och musiken höjdes till ett irriterande dunkande. Efter det så rullade det på med buggar med jämna mellanrum.

Jag skulle verkligen vilja ge detta spelet en 4a eftersom det spelmässigt gör så mkt rätt, men det finns helt enkelt för mkt saker som borde ha putsats bort innan releasen. Därför får det bli en 3a. Hoppas verkligen på en uppföljare iaf, det förtjänar spelet. Även om det inte hade någon direkt cliffhanger i slutet.

Jag verkar dela din smak iaf, Zoiler ;) Darksiders var ett av detta årets bästa spel, detta är ett mycket bra spel, jag har inte köpt Vanquish än men tror att jag kommer gilla det och din 10a till Castlevania ska undersökas eftersom spelet står och väntar i hyllan ;)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 15 December 2010 - 22:00.

Postad 15 December 2010 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag verkar dela din smak iaf, Zoiler :D Darksiders var ett av detta årets bästa spel, detta är ett mycket bra spel, jag har inte köpt Vanquish än men tror att jag kommer gilla det och din 10a till Castlevania ska undersökas eftersom spelet står och väntar i hyllan ;)

Japp, du och jag tycker nästan alltid typ likadant ;)

(Även om en trea är snålt). Men jag håller med dig om allt du skrev. Förutom att pensionera Unrealmotorn då, det är utvecklarnas fel och inte motorn. Mass Effect bygger på den exempelvis, här har du fler spel.

Postad 15 December 2010 - 23:01

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Va f-n, inte alla väl?? Gillade inte du Darksiders eller var det någon annan?

Om så inte är fallet så kan du ju alltid göra tvärtemot vad jag gillar så har du ändå en recensent du kan "lita på" ;)

Mja, Darksiders var roligt i sig, men jag stötte på många buggar, bl.a en där jag fick spela om hela spelet när jag nästan hade klarat det. Det sänker ju betyget rejält, ur min högst personliga synvinkel, förstås.

Men det är bra, då ska jag helt enkelt hålla mig borta från spel du hyllar ;)

Postad 15 December 2010 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Mja, Darksiders var roligt i sig, men jag stötte på många buggar, bl.a en där jag fick spela om hela spelet när jag nästan hade klarat det. Det sänker ju betyget rejält, ur min högst personliga synvinkel, förstås.

Men det är bra, då ska jag helt enkelt hålla mig borta från spel du hyllar ;)

Bah. Jag blir den som skrattar sist när 10an kommer på Uncharted 3 ;)

Postad 16 December 2010 - 07:15

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Japp, du och jag tycker nästan alltid typ likadant ;)

(Även om en trea är snålt). Men jag håller med dig om allt du skrev. Förutom att pensionera Unrealmotorn då, det är utvecklarnas fel och inte motorn. Mass Effect bygger på den exempelvis, här har du fler spel.

Dock en stark 3a, hade blivit en 7a om skalat gått upp till 10. (Men det hade varit lite overkill med 10 alternativ i denna tråden ;)) Men jag förstår vad du menar och det svider i hjärtat att veta hur jäkla bra det hade kunnat bli med lite längre utvecklingstid.
Finns ett uttalande av en spelutvecklare som är väldigt bra. Nu kommer jag inte ihåg vilken utvecklare det var som sa det, men han sa såhär iaf: Ett dåligt spel är dåligt för alltid, ett försenat spel är bara sent en kort tid. Tycker att det stämmer så klockrent in på det här spelet. Sen kan man ju säga att idag kan spel patchas och att man inte ska gå ut med datum som man inte kan hålla, men det skiter vi i :D

Jo, visst är det säkert programmerarna som klantat sig. Men varför använde man inte Heavenly Sword-motorn? Du skrev ngt om det i din recension.

Postad 16 December 2010 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ett dåligt spel är dåligt för alltid, ett försenat spel är bara sent en kort tid.

Kan det ha varit George Broussard eller Scott Miller på 3D Games ;) ? (Duke Nukem Forever)

Jo, de hade väl inte rättigheterna till HS-motorn vad jag minns. Står som sagt i rec.

Redigerat av Zoiler, 16 December 2010 - 13:01.

Postad 18 December 2010 - 16:58

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Nu är äntligen mitt spel skickat från zavvi. Beställde det också i början på december.

Postad 03 February 2011 - 19:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Sales for Ninja Theory's cinematic action game Enslaved: Odyssey to the West are much lower than expected.

November reports of 800,000 units were greatly exaggerated; today's Namco Bandai money report shows only 460,000 copies of the game have been sold - worldwide.

You.. you fucking bastards... :D

Postad 03 February 2011 - 19:37

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Förvånansvärt lite faktiskt. Synd, för det här spelet skulle nog må bra av en uppföljare.

Postad 03 February 2011 - 19:46

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
ush vad jag känner mig dålig när jag inte köpt detta än

Postad 03 February 2011 - 20:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Förvånansvärt lite faktiskt. Synd, för det här spelet skulle nog må bra av en uppföljare.

Det sa de dock att de hade tankar på för inte längesen (när de visste om hur det sålt).

Postad 16 February 2011 - 00:41

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Nu är det fler än 460 000 sålda, fick mitt från zavvi idag. Underbart spel, glad att jag väntade med det och nu får njuta när det är stiltje på spelsläppen.

Postad 16 February 2011 - 08:20

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Inte kul med så låga siffror. Jag beställde ett ex igår kväll, dock till en konkurrerande konsol. Det blir intressant att se om det håller måttet!

Postad 05 April 2011 - 10:34

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
En bra bit in på spelet nu (skulle gissa runt 80% klart), spelat på svåraste och vill inte riktigt hålla med om att det skulle vara så enkelt (men jag är kass på fightingspel så... )

Enda irritationsmomentet är att styrningen är lite kymig ibland, har en tendens att "rulla" mot en väg när jag vill hoppa över och ibland vägrar Monkey att hoppa över gap för att jag står lite snett (?), har stött på 2 buggar där tjejen bara stod och gjorde ingenting när hon borde knatat iväg och öppnat en dörr eller liknande (i ett fall såg det ut som om hon hamnat i ett oändligt fall)

Hittils 7/10, med lite finputsning skulle jag säga minst en 8/10

Tänkte fixa platinum så kanske jag kommer att hata spelet innan jag hittat alla tech orbs :D

Postad 07 April 2011 - 15:54

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Bra spel, 5/5 från mig. Var ett tag sen jag spelade det nu men är ett spel jag nu saknar att spela. Blir nog att spela om senare om nåt år. Gärna fler spel som detta och Uncharted.

Postad 11 May 2011 - 13:23

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Detta spel finns nu att köpa på cdon.se för endast 99kr. KÖP!!!

PS3: http://cdon.se/spel/enslaved-7810668

Xbox360: http://cdon.se/spel/enslaved-7810669

Postad 11 May 2011 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tråkigt att det faller så snabbt i pris. Om man inte köper nu så....

Läste att det sålt ung. 750 000 hittills. Inte jättebra.

Postad 11 May 2011 - 13:40

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Tråkigt att det faller så snabbt i pris. Om man inte köper nu så....

Läste att det sålt ung. 750 000 hittills. Inte jättebra.

Väldigt tråkigt för ett så bra spel ... Kommit halvvägs och lite mer och det är helt fantastiskt. Får nästan stödköpa en kopia för 99kr :P

Postad 31 May 2011 - 10:34

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag hade helt missat det här spelet. Det blev en beställning idag, anländer lagom till min semester börjar :)

Redigerat av Pansarhund, 31 May 2011 - 12:38.

Postad 31 May 2011 - 20:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Såå långt är det inte att man behöver en semester till att komma igenom det :)

Postad 01 June 2011 - 09:23

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Såå långt är det inte att man behöver en semester till att komma igenom det :D

När skrev jag det? Jag menar mer att jag ser fram emot ren förströelse på min semester. TV-spel kommer bli ett av nöjena som jag annars inte hinner med.

Postad 05 February 2012 - 23:00

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Sjukt bra spel det här. Lite Low tech att hoppa direkt från Batman till detta dock. Riktigt snyggt och man vill inte lägga ifrån sig kontrollen. Tycker att klättringen är alldeles för enkel och kameran driver en till vansinne emellanåt men i övrigt ett klockrent spel. Absurt att de säljer det för 49 spänn. Alla som gillar uncharted bara måste ju köpa detta.

Postad 05 February 2012 - 23:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tja.. jag gjorde vad jag kunde för att försöka få folk att inse just det, men tyvärr så ser det inte så värst bra ut för en uppföljare:

http://kotaku.com/58...ts-a-good-thing
http://www.gamezone....appen_after_all

Den andra länken antyder ju dock om att det kan vara möjligt. Jag hoppas verkligen de kör på till nästa generation men det känns verkligen tveksamt. Vet inte vad folk köper istället.

Postad 05 February 2012 - 23:36

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Jag gillade det skarpt.
Men om jag hade köpt det för fullpris så hade jag nog retat mig på den korta speltiden, lite buggar här och där.

Men för 49:- som det finns lite varstans så är det ett givet köp att ha i samlingen.

Postad 05 February 2012 - 23:40

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Det här är ju verkligen ett spel man skulle vilja se en uppföljare på ju.....vi har nog lika smak rätt ofta ändå zoiler.....;-)

Postad 05 February 2012 - 23:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Så har jag också uppfattat det :)

Postad 06 February 2012 - 08:23

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Ja om inte folk kan tänka sig att lägga 49 spänn på detta spel så är man galen. Så....ska jag spela Vanquish eller Castlevania efter detta spelet då zoiler.... :D

Postad 06 February 2012 - 10:05

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Ja om inte folk kan tänka sig att lägga 49 spänn på detta spel så är man galen. Så....ska jag spela Vanquish eller Castlevania efter detta spelet då

Castlevania kan jag inget om men Vanquish får stora tummen upp. Jag funderar på att jaga platinum på det kanske.

Postad 06 February 2012 - 10:33

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Rekommenderar Castlevania. Sjukt bra!

Postad 06 February 2012 - 12:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Så....ska jag spela Vanquish eller Castlevania efter detta spelet då zoiler.... :D

Vanquish går mycket snabbare, om du vill spara det bästa till sist ;) . Men båda är grymma.

Postad 06 February 2012 - 16:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Minns inte riktigt vilka lir det kan tänkas ha krockat med. Det fick bra recensioner i alla fall. Jag hade mycket trevligt med det absolut.

Tycker spel får alldeles för mycket uppföljare nuförtiden. Kör man för många så blir det besk eftersmak till slut.

Postad 06 February 2012 - 17:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tycker spel får alldeles för mycket uppföljare nuförtiden. Kör man för många så blir det besk eftersmak till slut.

När det gäller vissa spel helt klart, men det står oftast i direkt proportion till hur ofta spelen släpps. Zelda släpps ju t.e.x med långa mellanrum, likaså Super Smash Bros. Ibland får man upp suget efter ett tag, t.e.x skulle jag vilja se ett nytt bärbart castlevania nu.

Eller en uppföljare till konsol-Castlevania och jag är jäkligt peppad på uppföljaren till Darksiders, Beyond Good and Evil, Diablo etc.

Sedan finns det också sådana uppföljare som inte lyckas men Enslaved är ju bara första spelet i serien. Man vill ju ha minst ett till.

Postad 06 February 2012 - 23:19

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Castlevania kan jag inget om men Vanquish får stora tummen upp. Jag funderar på att jaga platinum på det kanske.

Rekommenderar Castlevania. Sjukt bra!

Jag kan rekommendera båda :D Vanquish har inte direkt någon engagerande story, men gameplayet är oerhört tillfredsställande när man behärskar det. Dock kommer du får kämpa för att ta platina, alltidxx. Dom 5 hordeliknande utmaningarna är nämligen skitsvåra. Har bara klarat 4 av dom själv och då behövdes MÅNGA försök :)

Postad 19 February 2012 - 18:06

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Då var detta spelet också avklarat. Har haft grymt kul under tiden så detta hamnar väldigt högt på min topplista. Gillar verkligen epilogen också......lite skönt ambivalent.....

Postad 09 January 2013 - 14:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Happ, tänkte bara kolla om det är någon som spelat detta sedan tråden var uppe senast? Någon som ännu inte spelat det och därmed missat ett jättebra äventyr? 99:- är ju inte så farligt om man känner sig sugen.

Postad 09 January 2013 - 23:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Hmm 99 kr...

Postad 10 January 2013 - 01:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Kan du inte köpa det och sätta igång bara så jag får se vad du tycker om det ;) ?

Postad 10 January 2013 - 01:17

Unregisterede497fc2e
  • Unregisterede497fc2e
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag tyckte Enslaved var ett riktigt trevligt spel och gav mig ett par timmars spelande :) Är ett stort fan av Uncharted serien och alla liknande spel i övrigt

Postad 10 January 2013 - 08:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Kan du inte köpa det och sätta igång bara så jag får se vad du tycker om det ;) ?

Beställt. :)

Postad 10 January 2013 - 14:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nice! Hoppas du sätter igång med det relativt snart också :)

Jag tyckte Enslaved var ett riktigt trevligt spel och gav mig ett par timmars spelande

Bara två timmar sedan lade du ner =P?

Postad 10 January 2013 - 23:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Det blir nog ganska snart. Både Valkyria Chronicles och Vanquish, bjuder på så stort motstånd (är i slutet av de) att jag inte mäktar med de nu.

Postad 11 January 2013 - 11:29

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Får du provision Zoiler? :P

Postad 11 January 2013 - 14:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Får du provision Zoiler? :P

Han brinner extra för Enslaved, det är helt tydligt :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.