Enslaved: Odyssey to the West
Enslaved: Odyssey to the West (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(6)
|
Inga priser |
Enslaved: Odyssey to the West ( inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 13 December 2010 - 22:27
Postad 14 December 2010 - 13:45
Vad gör Zavvi egentligen? Fick ett mail om att de skulle kontrollera sina leverantörer. Jag har inte fått mitt spel än. Det är 9 dagar sedan jag beställde det och det står fortfarande "Processing" på min status.
Samma här (beställde någon dag innan dig att döma av tråden ovan). Skickade mail till dom och frågade. Fick ett "goddag yxskaft" svar tillbaka där dom i princip sa att dom arbetar med ordern. Kanske är snålhet som bedrar vishet genom att beställa från Zavvi i detta fall...?
Postad 14 December 2010 - 15:39
Postad 15 December 2010 - 10:54
Samma här (beställde någon dag innan dig att döma av tråden ovan). Skickade mail till dom och frågade. Fick ett "goddag yxskaft" svar tillbaka där dom i princip sa att dom arbetar med ordern. Kanske är snålhet som bedrar vishet genom att beställa från Zavvi i detta fall...?
Verkar vara så. De kanske hoppas på att man beställer något annat under tiden också. Jag fick ett mail utskickat av dem där de skrev precis som i ditt mail att de jobbade på det. Gruff. Det var första gången jag har beställt från Zavvi. Beställer från Play.com annars.
Postad 15 December 2010 - 11:38
Samma från The Hut - beställde den 30/11 och de har fortfarande problem med att skicka spelet. Kanske är slut i hela england?Vad gör Zavvi egentligen? Fick ett mail om att de skulle kontrollera sina leverantörer. Jag har inte fått mitt spel än. Det är 9 dagar sedan jag beställde det och det står fortfarande "Processing" på min status.
Postad 15 December 2010 - 11:46
Samma från The Hut - beställde den 30/11 och de har fortfarande problem med att skicka spelet. Kanske är slut i hela england?
Kan nog vara så illa. Det är störigt. Här i Sverige står spelet i alla butikshyllor, men är ju minst dubbelt så dyrt också.
Postad 15 December 2010 - 15:36
Va f-n, inte alla väl?? Gillade inte du Darksiders eller var det någon annan?Jag tror du och jag, Zoiler, har en förbannat olik spelsmak. Varje spel du hyllar extra är spel som jag inte tycker särskilt mycket om
Om så inte är fallet så kan du ju alltid göra tvärtemot vad jag gillar så har du ändå en recensent du kan "lita på"
Postad 15 December 2010 - 21:58
Grafiken är bra, speciellt Trip och Pigsy är fruktansvärt bra gjorda. Huvudkaraktären Monkey är i mina ögon inte riktigt lika putsad men även han riktigt bra gjord. En annan sak man har lyckats med är vyerna. Men, som Tony Irwing skulle ha sagt, det finns en del saker som gör att helhetsintrycket sjunker. Jag är ingen expert på vad spel- och grafikmotorn sätter för begränsningar eller vad som är dålig programmering från utvecklarna, men jag får iaf känslan av att nu är det fan dags att pensionera Unreal-motorn. Många texturer syns inte från början utan hoppar fram en bit in i en scen, Monkeys skugga kan synas nere på marken men plattformen han står på ger ingen skugga vilket gör att det ser ut som han flyger. Vissa gånger då han lyfter upp portar så är det några centimeter mellan hans händer och porten. Flera smågrejer som är väldigt irriterande.
Fram till kapitel 9 fanns det dock egentligen inga buggar, men när jag skulle jaga
Jag skulle verkligen vilja ge detta spelet en 4a eftersom det spelmässigt gör så mkt rätt, men det finns helt enkelt för mkt saker som borde ha putsats bort innan releasen. Därför får det bli en 3a. Hoppas verkligen på en uppföljare iaf, det förtjänar spelet. Även om det inte hade någon direkt cliffhanger i slutet.
Jag verkar dela din smak iaf, Zoiler
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 15 December 2010 - 22:00.
Postad 15 December 2010 - 22:56
Japp, du och jag tycker nästan alltid typ likadantJag verkar dela din smak iaf, Zoiler
Darksiders var ett av detta årets bästa spel, detta är ett mycket bra spel, jag har inte köpt Vanquish än men tror att jag kommer gilla det och din 10a till Castlevania ska undersökas eftersom spelet står och väntar i hyllan
(Även om en trea är snålt). Men jag håller med dig om allt du skrev. Förutom att pensionera Unrealmotorn då, det är utvecklarnas fel och inte motorn. Mass Effect bygger på den exempelvis, här har du fler spel.
Postad 15 December 2010 - 23:01
Va f-n, inte alla väl?? Gillade inte du Darksiders eller var det någon annan?
Om så inte är fallet så kan du ju alltid göra tvärtemot vad jag gillar så har du ändå en recensent du kan "lita på"
Mja, Darksiders var roligt i sig, men jag stötte på många buggar, bl.a en där jag fick spela om hela spelet när jag nästan hade klarat det. Det sänker ju betyget rejält, ur min högst personliga synvinkel, förstås.
Men det är bra, då ska jag helt enkelt hålla mig borta från spel du hyllar
Postad 15 December 2010 - 23:32
Bah. Jag blir den som skrattar sist när 10an kommer på Uncharted 3Mja, Darksiders var roligt i sig, men jag stötte på många buggar, bl.a en där jag fick spela om hela spelet när jag nästan hade klarat det. Det sänker ju betyget rejält, ur min högst personliga synvinkel, förstås.
Men det är bra, då ska jag helt enkelt hålla mig borta från spel du hyllar
Postad 16 December 2010 - 07:15
Dock en stark 3a, hade blivit en 7a om skalat gått upp till 10. (Men det hade varit lite overkill med 10 alternativ i denna trådenJapp, du och jag tycker nästan alltid typ likadant
![]()
(Även om en trea är snålt). Men jag håller med dig om allt du skrev. Förutom att pensionera Unrealmotorn då, det är utvecklarnas fel och inte motorn. Mass Effect bygger på den exempelvis, här har du fler spel.
Finns ett uttalande av en spelutvecklare som är väldigt bra. Nu kommer jag inte ihåg vilken utvecklare det var som sa det, men han sa såhär iaf: Ett dåligt spel är dåligt för alltid, ett försenat spel är bara sent en kort tid. Tycker att det stämmer så klockrent in på det här spelet. Sen kan man ju säga att idag kan spel patchas och att man inte ska gå ut med datum som man inte kan hålla, men det skiter vi i
Jo, visst är det säkert programmerarna som klantat sig. Men varför använde man inte Heavenly Sword-motorn? Du skrev ngt om det i din recension.
Postad 16 December 2010 - 13:01
Kan det ha varit George Broussard eller Scott Miller på 3D GamesEtt dåligt spel är dåligt för alltid, ett försenat spel är bara sent en kort tid.
Jo, de hade väl inte rättigheterna till HS-motorn vad jag minns. Står som sagt i rec.
Redigerat av Zoiler, 16 December 2010 - 13:01.
Postad 18 December 2010 - 16:58
Vad gör Zavvi egentligen? Fick ett mail om att de skulle kontrollera sina leverantörer. Jag har inte fått mitt spel än. Det är 9 dagar sedan jag beställde det och det står fortfarande "Processing" på min status.
Nu är äntligen mitt spel skickat från zavvi. Beställde det också i början på december.
Postad 03 February 2011 - 19:19
Sales for Ninja Theory's cinematic action game Enslaved: Odyssey to the West are much lower than expected.
November reports of 800,000 units were greatly exaggerated; today's Namco Bandai money report shows only 460,000 copies of the game have been sold - worldwide.
You.. you fucking bastards...
Postad 03 February 2011 - 19:37
Postad 03 February 2011 - 20:24
Det sa de dock att de hade tankar på för inte längesen (när de visste om hur det sålt).Förvånansvärt lite faktiskt. Synd, för det här spelet skulle nog må bra av en uppföljare.
Postad 16 February 2011 - 00:41
Postad 16 February 2011 - 08:20
Postad 05 April 2011 - 10:34
Enda irritationsmomentet är att styrningen är lite kymig ibland, har en tendens att "rulla" mot en väg när jag vill hoppa över och ibland vägrar Monkey att hoppa över gap för att jag står lite snett (?), har stött på 2 buggar där tjejen bara stod och gjorde ingenting när hon borde knatat iväg och öppnat en dörr eller liknande (i ett fall såg det ut som om hon hamnat i ett oändligt fall)
Hittils 7/10, med lite finputsning skulle jag säga minst en 8/10
Tänkte fixa platinum så kanske jag kommer att hata spelet innan jag hittat alla tech orbs
Postad 07 April 2011 - 15:54
Postad 11 May 2011 - 13:23
PS3: http://cdon.se/spel/enslaved-7810668
Xbox360: http://cdon.se/spel/enslaved-7810669
Postad 11 May 2011 - 13:30
Läste att det sålt ung. 750 000 hittills. Inte jättebra.
Postad 11 May 2011 - 13:40
Tråkigt att det faller så snabbt i pris. Om man inte köper nu så....
Läste att det sålt ung. 750 000 hittills. Inte jättebra.
Väldigt tråkigt för ett så bra spel ... Kommit halvvägs och lite mer och det är helt fantastiskt. Får nästan stödköpa en kopia för 99kr
Postad 31 May 2011 - 10:34
Redigerat av Pansarhund, 31 May 2011 - 12:38.
Postad 31 May 2011 - 20:29
Postad 01 June 2011 - 09:23
Såå långt är det inte att man behöver en semester till att komma igenom det
När skrev jag det? Jag menar mer att jag ser fram emot ren förströelse på min semester. TV-spel kommer bli ett av nöjena som jag annars inte hinner med.
Postad 05 February 2012 - 23:00
Postad 05 February 2012 - 23:33
http://kotaku.com/58...ts-a-good-thing
http://www.gamezone....appen_after_all
Den andra länken antyder ju dock om att det kan vara möjligt. Jag hoppas verkligen de kör på till nästa generation men det känns verkligen tveksamt. Vet inte vad folk köper istället.
Postad 05 February 2012 - 23:36
Men om jag hade köpt det för fullpris så hade jag nog retat mig på den korta speltiden, lite buggar här och där.
Men för 49:- som det finns lite varstans så är det ett givet köp att ha i samlingen.
Postad 05 February 2012 - 23:40
Postad 06 February 2012 - 08:23
Postad 06 February 2012 - 10:05
Castlevania kan jag inget om men Vanquish får stora tummen upp. Jag funderar på att jaga platinum på det kanske.Ja om inte folk kan tänka sig att lägga 49 spänn på detta spel så är man galen. Så....ska jag spela Vanquish eller Castlevania efter detta spelet då
Postad 06 February 2012 - 12:38
Vanquish går mycket snabbare, om du vill spara det bästa till sistSå....ska jag spela Vanquish eller Castlevania efter detta spelet då zoiler....
Postad 06 February 2012 - 16:44
Tycker spel får alldeles för mycket uppföljare nuförtiden. Kör man för många så blir det besk eftersmak till slut.
Postad 06 February 2012 - 17:51
När det gäller vissa spel helt klart, men det står oftast i direkt proportion till hur ofta spelen släpps. Zelda släpps ju t.e.x med långa mellanrum, likaså Super Smash Bros. Ibland får man upp suget efter ett tag, t.e.x skulle jag vilja se ett nytt bärbart castlevania nu.Tycker spel får alldeles för mycket uppföljare nuförtiden. Kör man för många så blir det besk eftersmak till slut.
Eller en uppföljare till konsol-Castlevania och jag är jäkligt peppad på uppföljaren till Darksiders, Beyond Good and Evil, Diablo etc.
Sedan finns det också sådana uppföljare som inte lyckas men Enslaved är ju bara första spelet i serien. Man vill ju ha minst ett till.
Postad 06 February 2012 - 23:19
Castlevania kan jag inget om men Vanquish får stora tummen upp. Jag funderar på att jaga platinum på det kanske.
Jag kan rekommendera bådaRekommenderar Castlevania. Sjukt bra!
Postad 19 February 2012 - 18:06
Postad 09 January 2013 - 14:06
Postad 10 January 2013 - 01:03
Postad 10 January 2013 - 01:17
Postad 10 January 2013 - 08:16
Beställt.Kan du inte köpa det och sätta igång bara så jag får se vad du tycker om det
?
Postad 10 January 2013 - 14:37
Bara två timmar sedan lade du ner =P?Jag tyckte Enslaved var ett riktigt trevligt spel och gav mig ett par timmars spelande
Postad 10 January 2013 - 23:53
Postad 11 January 2013 - 14:31
Han brinner extra för Enslaved, det är helt tydligtFår du provision Zoiler?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Enslaved: Odyssey to the West
24 bilder
84 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?