Har du en riktig biogrotta kan du dock få lite bättre svärta med jvc x30:an.
Ta det via pm om du fortf är intresserad.
Redigerat av Unregisteredbfabe95c, 14 juni 2012 - 19:22.
1 relaterade trådar
Postad 14 juni 2012 - 19:21 Har du en riktig biogrotta kan du dock få lite bättre svärta med jvc x30:an. Ta det via pm om du fortf är intresserad. Redigerat av Unregisteredbfabe95c, 14 juni 2012 - 19:22. Postad 09 december 2016 - 08:40 Hur står sig denna projektor mot dagens t.ex VPL-HW45ES, VPL-HW65ES & Epson 7300? Skulle den fungera i ett ljuskontrollerat rum, tänk helt mörkt?
/Kribban Redigerat av kribban, 09 december 2016 - 08:50. Postad 09 december 2016 - 15:56 Jag har ingen erfarenhet av VPL-VW90ES, men jag har en VPL-VW95ES och vad jag förstår är skillnaden inte enorm. Mitt rum går att mörklägga bra och reflekterar lite ljus, helt mörkt kan man säga, och jag tycker att det fungerar väldigt bra. Nu har jag visserligen en bildprocessor och har fått den och projektorn kalibrerade hemma, men jag tycker att bilden är väldigt bra för pengarna. Det enda smolket i bägaren är att den uppmätta kontrasten ligger på c:a 2500:1. Bilden är dock så bra att jag inte upplever det som ett problem.
Orsaken till detta ska vara en förslitning (degradering) av panelen som förekommer på flera modeller från Sony. Eftersom bilden ändå är bra för pengarna så avråder jag inte från köp, men jag tycker att man ska känna till problemet innan man köper (vilket jag inte gjorde). I tråden om VPL-VW95ES på Component finns en lång diskussion om detta som börjar här. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |