För det här priset verkar det som ett rätt bra val
Onkyo TX-NR708 säljs nu för endast 5990kr på komplett!
Onkyo TX-NR708
(Förstärkare)
|
4
|
(11)
|
Inga priser |
Onkyo tx-nr 708,808 (30 inlägg)
|
7 år sedan |
det blev en onkyo tx-nr 808 (39 inlägg)
|
14 år sedan |
Onkyo TX-NR708 vs Pioneer VSX-1020 (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Onkyo TX-NR708 + Tangent Clarity 4 = ? (3 inlägg)
|
15 år sedan |
708 till 1008 från Onkyo (65 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 November 2010 - 17:03
För det här priset verkar det som ett rätt bra val
Postad 29 November 2010 - 09:14
Jag testade streaming i helgen och det funkar, du får köra ett streaming program på din PC/Mac och sen lägga in det IP´t som en internet radiostation på förstärkaren.
Ljudet var klockrent, däremot blir det en delay på 5-10 sekunder.
Däremot körde jag Audussey setupen och den drog ned basen till -9 även fast jag har en rätt liten baslåda, dock står den i ett hörn i rummet, kanske därför, men spontant blev det lite basfattigt, ska testa setupen igen, körde bara 3 mätpunkter.
/N
Postad 29 November 2010 - 10:44
Det finns inget inbyggt stöd för det, men det går att lösa på andra sätt (t ex med en trådlös ljudbrygga).Kan man streama Spotify med 708:an???
Redigerat av galactus, 29 November 2010 - 10:45.
Postad 29 November 2010 - 11:49
Det har hänt lite sen jag köpte min senaste hemmabio förstärkare yamaha 640.
En funktion som jag gillade skarpt var möjligheten att begränsa max volym då små barn tenderar att ratta på volymkontrollen.
Tråkigt nog fungerade inte Canaldigitals HD box som förinställd kontrollenhet men man kunnde lära in så det gick bra tillslut ändå.
En sak till som diskuterats tidigare är knaster knäppljud i högtalarna det hörs tydligt vid byte av ljudformat (digitalt till analogt)när jag kör från datorn.
Kör där dvi till hdmi in i recivern och ljudet optisk vet inte om det gör någon skillnad om man skulle testa med tex koaxial spdif.
Någon som testat den varianten utan ljudknaster ?
Postad 01 December 2010 - 22:20
Jag testade med att aktivera HDMI lip sync (blir 32ms), men känns som ljudet blir efter då och inte bilden.
Verkar nästan som Audyssey processandet tar några milisekunder ?
Ska testa med fler källor men på digitalTV blir det 0ms tills vidare...vore intressant o höra vad ni andr har för erfarenheter. Bildkälla är en Pioneer plasma.
/N
Redigerat av da.king, 01 December 2010 - 22:21.
Postad 02 December 2010 - 07:30
Då får det nog bli ett köp för mig med...
Jag hann aldrig slå till innan inWareHouse höjde priset igen. Kanske tur det, eftersom jag har kommit på att Onkyo är ganska fula jämfört med konkurrenterna. Men hur funkar egentligen det här med Internetradio? Går det se på vilken kanal som helst? Eller finns det bara förinställda stationer?
Postad 02 December 2010 - 10:00
..... Valde mest mellan Onkyo 608, 708 och yamaha 767, 1065 och nu blev det 767 då de satt ned priset. Den verkar enkel samt har DSP som är lite kul och kan även köra igenom HDMI i standbyläge. ......
Frågan om HDMI pass thru eller köra igenom som du skriver skall funka på Onkyo TX-NR807 också som isaca skriver men jag får det inte att funka, se detta inlägg
Skulle vara mycket tacksam för att kunna se på tv utan att vara tvungen att ha receivern på varje gång.
Edit> Jag fick till det själv :-) Hur ??
Redigerat av HeRmAN, 02 December 2010 - 18:46.
Postad 02 December 2010 - 22:03
Frågan om HDMI pass thru eller köra igenom som du skriver skall funka på Onkyo TX-NR807 också som isaca skriver men jag får det inte att funka, se detta inlägg
Skulle vara mycket tacksam för att kunna se på tv utan att vara tvungen att ha receivern på varje gång.
Edit> Jag fick till det själv :-) Hur ??
Ja det funkade på min 808 iaf, tv slocknade 1sec medans den slår om men inga problem sen att köra.
Postad 06 December 2010 - 20:17
Har fixat mitt problem med knaster ljud i högtalarna vid formatbyte av ljud.
Kör nu ljudet genom ett Asus d1 ljudkort istället för det inbyggda på moderkortet då vart allt bättre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Onkyo tx-nr 708,808
1 bild
38 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?