Har inget att klaga på alls på min A100. Köpt och inkopplad för 2 veckor sedan och allting funkar som det ska.
Använder du uppskalningsfunktionen via HDMI från din digitalbox ?
Om inte så kan du inte säga att du inte har några fel, då det är där felen är ..
Vissa boxar fungerar vissa inte. Så om du tex får det till att fungera idag och sedan byter box så har
du också felet hemma hos dig .. Att man kan säga att det inte är fel på boxen, beror på att samma
box som inte fungerar med 4311/A100 fungerar med annan receiver både tidigare Denon och tex Onkyo
Kort kommer när den fungerar för full .. jag känner inte för att lägga ut bilder på en komponent
som inte fungerar fullt ut ..
Vad Denon gör eller inte gör, är det ingen som vet. Men vi vet att man har samma fel världen runt.
Men med en kompatibel Digitalbox så fungerar uppskalning. Audiodrops korta och permanenta
vet jag inte om det påverkas av detta eller inte.
BD, CD och andar källor fungerar bra. Skivspelare skall man inte koppla genom förstärkarens inbyggda
MM förstärkning (phono ingång) då det räcker med ett billigt Riia steg för att få dubbelt så bra ljud.
Då kopplar man EXT in (dvs frontar in på multikanal) Då är det helt analogt och rent.
Detta väljer man under ingångar på Phono.
Filmljudet är som jag tidigare sagt, helt enormt och skillnaden är milsvid från tidigare modeller utan
audyssey 32.
Att koppla på ett slutsteg typ Emotiva Xpa-2 gör susen och skillnade är markant i 2 kanal om man gör det.
Då skall man ställa inställningarna i 11 kanal och extern front. Inget annat !
Hoppas att fler hoppar på tåget, så vi kan få lite utbyte i tråden .. Ni behöver inte vara rädda.
Denon löser alla problem inom kort. Är det mjukvara så är det enkelt. Är det hårdvara så är det
inte lika enkelt, med de löser det. Man har ju både garanti och Hifi klubben som säkerhet.
Ni kan ALLTID lita på att HiFi klubben ger er den service ni behöver för att en produkt skall
vara felfri. Jag har aldrig under mina 20 år som kund upplevt något annat
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 21 November 2010 - 20:26.