Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AVR-4311 och AVR-A100

157 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 November 2010 - 00:42

pludder
  • pludder
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hifiklubben var mycket hjälpsamma då jag pratade med dem, en utgång på min är ju död vilket fall, så behöver utbyte även om denon kan fixa den blåa bildstörningen.
Men litet ruggigt känns det ju med tanke på vad jag betalat för den, inte kan väl denon komma undan ifrån att fixa felet om det skulle vara något slags designfel i hårdvaran?

I övrigt håller jag helt med dig, jag uppgraderade från en gammal Marantz utan hdmi och primitiv bashantering. Efter en snabb "slaskkörning" av autoinställningen har jag bättre integration av subbasen än jag någonsin haft! Den låter verkligen bra.

Postad 07 November 2010 - 01:01

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Missade det där med en Död hdmi utgång

Verkar inte vara helt ovanligt.

Det har rapporterats en hel del om detta i USA för just 4311

Taskig start, måste man säga och en dålig leverantör av HDMI korten

Får verkligen hoppas att det inte är ett hårdvarufel som som drabbar
alla 4311 och AVR-A100 i framtiden eller att det är en i allmnänhet dålig
hdmi hårdvara. Visserligen får de byta ut kortet på levererade enheter
och de lär ju inte leverera batch 2 med samma fel

Vi som fått våra först måste nog vara vaksamma på fel och skicka in
våra pjäser om det visar sig vara så olyckligt

Maveric

Redigerat av Unregistered1939, 07 November 2010 - 09:59.

Postad 07 November 2010 - 16:33

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en denon avr-a100 som har både Blue rain felet och dropout felet.

Blue rain får jag när jag använder Mede8er (mediaspelare) med Video convert på men inget när det är av.
Byter jag Hdmi ingång till där jag har min xtreamer sidewinder som för övrigt inte har nåt blue rain problem alls, så blir det ingen bild på Mede8ern när man ska spela en film eller video överhuvudtaget, förstärkaren lägger av helt och visar bara denon loggan i bilden.

När jag ska spela Xbox 360 på min Panasonic ae-2000 projektor så försvinner bild och ljud sådär typ varje halvtimme i typ 2 sekunder och förstärkaren klickar till.

Sen så smäller förstärkaren rätt rejält när man startar den ibland, jag har haft en del förstärkare och senast var en 4308 och denna lät inte såhär en enda gång när jag startade den.

Hoppas att andra har haft mer tur än jag, för annars är det en kanon förstärkare med mycket bra ljud.

M.V.H Magnus

Postad 07 November 2010 - 17:41

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Skulle inte dessa vara testade och kollade innan leverans ? Om det är så så är det ju skandal ..

Postad 07 November 2010 - 17:47

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ja visst var det så...var ju därför priset på A100 var högre samtidigt som man fick 5 års garanti. Känns bra att det är fel på hälften då...

MVH Flingan

Postad 07 November 2010 - 20:27

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Ja visst var det så...var ju därför priset på A100 var högre samtidigt som man fick 5 års garanti. Känns bra att det är fel på hälften då...

MVH Flingan

Om det är fel på hälften så måste dom lida av allvarliga konstruktions problem.

Postad 07 November 2010 - 20:36

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
köp en pioneer så slipper man både bekymmer och får bra ljud :)

skämta bara.... :)

tråkigt med fabriks buggar.... har själv varit offer för detta på betydligt dyrare apparater.
tex marantz sr-12s1 där hade jag stora problem med växling av bildkällor och den ville gärna hänga upp sig "ofta" (föregående bild fryste fast)...man fick göra en "norsk" dvs starta om den och detta är en apparat som kostade 45.000kr!!!

sen hade jag en primare spa20 som inte ville att man skulle köra digitalt dvs låta förstärkaren avkoda...då tickade det i högtalarna typ klick klick hela tiden...detta var en bugg som var ifrån fabrik som dom inte kunde få fix på därför släppte dom spa21 som är identisk förutom just mjukvaran.
denna apparat kostade 28.000kr.

Postad 07 November 2010 - 23:44

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Rexa

Det är en skandal

För dessa felen borde man upptäckt vid en test

Jag är mycket förvånad, då jag aldrig haft eller upplevt ett fel på en Denon tidigare

Postad 08 November 2010 - 09:21

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Rexa

Det är en skandal

För dessa felen borde man upptäckt vid en test

Jag är mycket förvånad, då jag aldrig haft eller upplevt ett fel på en Denon tidigare

Har kameran fått nya batterierier snart så jag får se lite bilder. Ta gärna en precis framifrån. :blink:

Postad 08 November 2010 - 21:05

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Jag har fixat och donat hela helgen med kableldragningar både inne och ute

Måste städa hela bänken och fixa till lite
Sedan skall jag ta lite kort i dagsljus ...

Postad 08 November 2010 - 21:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Fota inte i motljus hoppas jag :P
Eller gör det med blixt i så fall :)

Postad 09 November 2010 - 10:08

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Kom en Uppdatering idag

Den fixade inget av buggarna

Har ingen aning om vad den var till för

Skulle önska att det fanns en sida att läsa om sådant
både hos Denon och Hifi klubben för oss som köper där

Maveric

Postad 10 November 2010 - 06:10

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0
http://firmware.deno...ne.eu/index.php

Postad 11 November 2010 - 16:55

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Är det inte fler som köpt eller fått era AVR-A100 eller 4306 ?

Hör av er till mig via pm om ni har problem liknande de som jag och andra beskrivit i tråden tidigare

Maveric :)

Postad 19 November 2010 - 00:02

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Totalt dött ;)

Är vi bara 3 st som köpt dessa :P

Postad 19 November 2010 - 07:53

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Tydligen inte! Eller så hänger dom på andra forum, men vilka kan det va? Hmmm : )

Postad 19 November 2010 - 16:34

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Har inget att klaga på alls på min A100. Köpt och inkopplad för 2 veckor sedan och allting funkar som det ska.

Man får ett mäktigt ljud när man kör ett 11.1 system med Audyssey DSX.
Såg senast War of the worlds. Filmen får betyg 3 men vilket ljudspår(DTS HD-MA) filmen har. Trodde faktiskt att någon granne skulle ringa på och klaga och jag trodde i vissa scener att någon tavla skulle ramla ner från väggen...

Har provat internet radio, vilket fungerar utan problem, även att köra ljudet från min tv-dekoder genom receivern har fungerat bra utan att ljudet försvinner. Inte heller något probelm med s.k. blue rain som vissa har...
Denon gör förbannat bra receivers, detta är den första Denon receiver jag äger.
För mig är den värd varenda krona!

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 19 November 2010 - 17:13.

Postad 20 November 2010 - 15:39

JesperA
  • JesperA
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Synd att så många har så enorma problem med att ta kort på enheterna, vore kul med bilder även om inte varenda kabel är snyggt dragen, rummet dammsugat ner till 1 dammkorn per kubikmeter luft, varenda pryl i rummet är utmätt med linjal osv osv innan ett foto kan tas.

Om ni inte vill kladda ner era bildgalleri på Minhembio med bilder som inte följer ovanstående så ladda upp bilderna på annat ställe sålänge då?

Postad 21 November 2010 - 12:33

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ja det hade varit kul att se lite bilder :)
Dessutom...det som intresserar mig mest med denna maskin är nog Audysseys XT32 chip som verkar väldigt bra. Maveric..du sa innan att det var den största förbättring du upplevt ljudmässigt. Vad hade du för rumskorrektion innan...Audyssey XT? Verkar vara ett par fina receivers detta för övrigt!

MVH Flingan

Postad 21 November 2010 - 19:20

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Har inget att klaga på alls på min A100. Köpt och inkopplad för 2 veckor sedan och allting funkar som det ska.

Använder du uppskalningsfunktionen via HDMI från din digitalbox ?

Om inte så kan du inte säga att du inte har några fel, då det är där felen är ..
Vissa boxar fungerar vissa inte. Så om du tex får det till att fungera idag och sedan byter box så har
du också felet hemma hos dig .. Att man kan säga att det inte är fel på boxen, beror på att samma
box som inte fungerar med 4311/A100 fungerar med annan receiver både tidigare Denon och tex Onkyo

Kort kommer när den fungerar för full .. jag känner inte för att lägga ut bilder på en komponent
som inte fungerar fullt ut ..

Vad Denon gör eller inte gör, är det ingen som vet. Men vi vet att man har samma fel världen runt.

Men med en kompatibel Digitalbox så fungerar uppskalning. Audiodrops korta och permanenta
vet jag inte om det påverkas av detta eller inte.

BD, CD och andar källor fungerar bra. Skivspelare skall man inte koppla genom förstärkarens inbyggda
MM förstärkning (phono ingång) då det räcker med ett billigt Riia steg för att få dubbelt så bra ljud.
Då kopplar man EXT in (dvs frontar in på multikanal) Då är det helt analogt och rent.
Detta väljer man under ingångar på Phono.

Filmljudet är som jag tidigare sagt, helt enormt och skillnaden är milsvid från tidigare modeller utan
audyssey 32.

Att koppla på ett slutsteg typ Emotiva Xpa-2 gör susen och skillnade är markant i 2 kanal om man gör det.
Då skall man ställa inställningarna i 11 kanal och extern front. Inget annat !

Hoppas att fler hoppar på tåget, så vi kan få lite utbyte i tråden .. Ni behöver inte vara rädda.
Denon löser alla problem inom kort. Är det mjukvara så är det enkelt. Är det hårdvara så är det
inte lika enkelt, med de löser det. Man har ju både garanti och Hifi klubben som säkerhet.
Ni kan ALLTID lita på att HiFi klubben ger er den service ni behöver för att en produkt skall
vara felfri. Jag har aldrig under mina 20 år som kund upplevt något annat

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1939, 21 November 2010 - 20:26.

Postad 24 November 2010 - 18:53

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Hämtar troligen upp en AVR-4311 imorgon ;)
Är grymt sugen på att höra vad den går för...bara man inte får ett ex som har alla problemen ni pratar om.

Postad 25 November 2010 - 07:57

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Hämtar troligen upp en AVR-4311 imorgon ;)
Är grymt sugen på att höra vad den går för...bara man inte får ett ex som har alla problemen ni pratar om.

Sannolikt får du en med samma problem, då de som bytt in sina mot nya har fått samma sak på den nye

Men man kan ju alltid hoppas, eller att du inte använder de funtioner som det är problem med.
Tex om du sätter Video Convert på off och inte använder uppskalning, så får du inte
vissa av problemen. Blurain kan man avhjälpa genom att flytta upp kontrasten ett snäpp
i förstärkarens inställningar, om jag fattat det rätt. ( jag har inte det problemet )

Det finns även några andra små problem som jag inte skrivit om här ännu ..
Skalll först få svar från Denon om det är ett fel eller om det skall vara så ..

De har inte löst gåtan ännu och därför vet vi inte om allt kan lösas med bara en Firmware updatering.
Men Denon jobbar med det för full ( vore ju konstigt annars .. eller hur :rolleyes: )
I USA har man inte enheter kvar att skicka ut till dom som skickat tillbaka sina för utbyte
och det säger en del om omfattningen.

Men jag tycker absolut du skall satsa på en 4311 .. När väl allt är på banan, så har du bästa förstörkaren
på marknaden, enligt min mening. Jag är otroligt nöjd med min trots allt.

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1939, 25 November 2010 - 08:23.

Postad 25 November 2010 - 08:58

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Onödiga inlägg rensade.

Postad 25 November 2010 - 09:08

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Maveric..du sa innan att det var den största förbättring du upplevt ljudmässigt. Vad hade du för rumskorrektion innan...Audyssey XT? Verkar vara ett par fina receivers detta för övrigt!

MVH Flingan

Ja, jag hade Audessey MultEQ XT på min tidigare modell

Skillnaden är enorm med den nya Audessey MultEQ XT 32 :D

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1939, 25 November 2010 - 09:08.

Postad 25 November 2010 - 09:12

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Låter schysst det! Antar att man får ut mest av XT 32 vid filmtittande, men även musiklyssnande kanske får sig en skjuts. I vilket fall som helst så känns det bra att man nu har väldigt bra upplösning i basområdet då det oftast är här man får problem.

MVH Flingan

Postad 25 November 2010 - 09:18

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Låter schysst det! Antar att man får ut mest av XT 32 vid filmtittande, men även musiklyssnande kanske får sig en skjuts. I vilket fall som helst så känns det bra att man nu har väldigt bra upplösning i basområdet då det oftast är här man får problem.

MVH Flingan

Ja, kan man leva med att inte lyssna till musik i direktläget, så kan man ställa in ljudet så det passar ens
personliga tycke ganska bra.

Vad gäller att lyssna till musik, så finns det bara en ingång som är helt ren vad gäller analogt ljud
och det är ju bara vinyl som är anlogt .. Det är EXT ingången

Allt annat är ju redan digitalt behandlat och så även om man kör CD och analoga kablar.
Då sker det först lite i CD spelaren och sedan lite till i förstärkaren. Man kommer aldrig ifrån det.
Därför behöver man inte ha så dåligt samvete för att man manupulerar ljudet digitalt
bara man själv tycker det låter bra .. Det är ju den egna upplevelsen som styr .. ( eller borde vara det)

Maveric :D

Postad 26 November 2010 - 09:20

Unregisteredef41c1e8
  • Unregisteredef41c1e8
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Lånar hem en 4311 i helgen tanken är att den skall ersätta min gamla AVR A1 SE. Skall bli kul att höra om den funkar bra ihop med mina Audiovector.

Postad 26 November 2010 - 10:12

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Tänkte hoppa in här och fråga en sak om min Denon AVR 2311 (tror den passar på 4311 också)...

Jag är ny när det gäller Blu-ray och HD-ljud. När jag ser BD-filmer med sånt där extra bra ljud, DTS-HD eller Dolby Digital True-HD så står det inte så i displayen på receivern. Det står typ:
"Multi Channel In".

Är det rätt? Får jag HD-ljud då? Annars står det ju DTS eller Dolby Digital.

Postad 26 November 2010 - 10:15

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Tänkte hoppa in här och fråga en sak om min Denon AVR 2311 (tror den passar på 4311 också)...

Jag är ny när det gäller Blu-ray och HD-ljud. När jag ser BD-filmer med sånt där extra bra ljud, DTS-HD eller Dolby Digital True-HD så står det inte så i displayen på receivern. Det står typ:
"Multi Channel In".

Är det rätt? Får jag HD-ljud då? Annars står det ju DTS eller Dolby Digital.

Du får "HD-Ljud", vill du att det ska stå vilket format som spelas så får du ändra i din BD spelare så att den skickar Bitstream ist för PCM (Det är ingen skillnad ljudmässigt)

Postad 26 November 2010 - 12:06

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Det spelar väk egentligen ingen roll vad som står men det ska jag testa. Tack.

Postad 27 November 2010 - 08:12

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Lånar hem en 4311 i helgen tanken är att den skall ersätta min gamla AVR A1 SE. Skall bli kul att höra om den funkar bra ihop med mina Audiovector.

läs lite här innan du bestämer dig
http://www.hometheat...r-thoughts.html

Postad 28 November 2010 - 18:29

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Fick hem min 4311 i förrgår och har hittills inte upplevt några av de buggar som en del beskriver. Är helt sjukt nöjd med denna recievern =o)
Bytte upp mig från en Marantz SR8002 och även om jag var jättenöjd med Marantzen så är den chanslös mot 4311'an.

Postad 28 November 2010 - 20:59

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Fick hem min 4311 i förrgår och har hittills inte upplevt några av de buggar som en del beskriver. Är helt sjukt nöjd med denna recievern =o)
Bytte upp mig från en Marantz SR8002 och även om jag var jättenöjd med Marantzen så är den chanslös mot 4311'an.

På vilket sätt är Maranzen chanslös? Bara lite nyfiken...

MVH Flingan

Postad 28 November 2010 - 21:44

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

På vilket sätt är Maranzen chanslös? Bara lite nyfiken...

MVH Flingan

Tänkte precis samma sak .

Postad 29 November 2010 - 09:50

Unregisteredef41c1e8
  • Unregisteredef41c1e8
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har testat 4311an nu i helgen och tycker att den leverarar ett kraftfullt filmljud där det inte är några problem att följa dialoger etc. Jag har även testat en Pioner LX-53 (Jag vet att jämförelsen haltar lite ) som jag tyckte funkade bra till film men betydligt sämre till musik där jag tyckte att Denon funkade riktigt bra. För mig är det klart motiverat att lägga de extra pengarna på 4311an vs Pioneer.

Har ännu bara en gammal CanalDigital mottagare (parabol och RCA till förstärkaren) men skall byta snart till TV via bredbandet (Bredbandsbolaget, Telia, ??) vad jag förstår är det då som jag kan börja få problem ? Är det någon TV mottagare som har visat sig fungera ?

Postad 29 November 2010 - 10:49

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Tänkte precis samma sak .

Samma här, vore jätteintressant att veta eftersom jag sitter på en Marantz SR7002 och går i uppgraderingstankar... :)

Postad 29 November 2010 - 12:21

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Framför allt tycker jag att detaljrikedomen i ljudet är som natt och dag mellan marantzen och 4311'an. Det är även ett helt annat tryck i ljudet. Det är dom 2 stora sakerna... sen är ju alla småfinesser som nätverk och airplay osv bara en bonus. Nu har jag inte gjort några som helst inställningar än utan bara packat upp och kopplat in, och redan nu upplever jag som sagt en högre detaljrikedom i ljudet. Är i tagen att möblera om lite så när det är gjort ska jag köra audissey och konfigurera den ordentligt.

/edit

Kan för övrigt tillägga att det grafiska snittet när man har den kopplad till en tv/projje är skitlätt att navigera i till skillnad från marantzen.

Redigerat av Unregistered4f83064c, 29 November 2010 - 22:10.

Postad 30 November 2010 - 05:48

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Framför allt tycker jag att detaljrikedomen i ljudet är som natt och dag mellan marantzen och 4311'an. Det är även ett helt annat tryck i ljudet. Det är dom 2 stora sakerna... sen är ju alla småfinesser som nätverk och airplay osv bara en bonus. Nu har jag inte gjort några som helst inställningar än utan bara packat upp och kopplat in, och redan nu upplever jag som sagt en högre detaljrikedom i ljudet. Är i tagen att möblera om lite så när det är gjort ska jag köra audissey och konfigurera den ordentligt.

/edit

Kan för övrigt tillägga att det grafiska snittet när man har den kopplad till en tv/projje är skitlätt att navigera i till skillnad från marantzen.

Vet du ens vad du kommenterar ?? Dom jämför sr 7005 och den har samma saker som 4311 men inte audysey xt32 utan den har pro modelen istället.

Postad 30 November 2010 - 09:11

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Vet du ens vad du kommenterar ?? Dom jämför sr 7005 och den har samma saker som 4311 men inte audysey xt32 utan den har pro modelen istället.

Vet du ens vad du kommenterar då? Vi pratar Marantz SR8002..inte något annat.

MVH Flingan

Postad 30 November 2010 - 11:43

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Läs om och gör rätt...

Postad 30 November 2010 - 12:08

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Fortvarande inga problem med min AVR-A100 har haft den i snart en månad.
Har just köpt ett begagnat Primare A30.3 (3 kanals) slutsteg till superpris.
Har nu 2 st A30.3 slutsteg.

Funderar på att använda Primare slutstegen till av driva 5 st högtalare och låta ett steg vila så att Primare slutstegen driver frontar, center och front wide kanalerna medans resterade 6 högtalare front height och surround och surround back drivs av receivern...

Är detta en bra lösning?

Receivern får "vila lite mer" när den driver surrounder istället för frontar och center. När man ser på film så är det väl centern och frontarna som jobbar hårdast.

Postad 01 December 2010 - 06:38

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Läs om och gör rätt...

Nej du skall göra rätt först och skriva vilket model nummer du menar
och sedan att jämföra en reciver som inte har nät verk air play och fan och sin moster det är verkligen att slänga sten bara för det så skall jag köpa en AV7005 och jämföra den mot min denon 3806

Postad 01 December 2010 - 12:06

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Nej du skall göra rätt först och skriva vilket model nummer du menar
och sedan att jämföra en reciver som inte har nät verk air play och fan och sin moster det är verkligen att slänga sten bara för det så skall jag köpa en AV7005 och jämföra den mot min denon 3806

Seriöst, lägg ner. Hade du följt tråden så hade du fattat vad han pratat om redan från början, inse ditt kaxiga misstag. Jag ser inget fel i att jämföra modeller bara för de inte har samma finesser, och jag tror inte nätverk och air play har en inverkan på ljudet.

Postad 01 December 2010 - 13:13

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Var in på Denons hemsida och kika Denon väger drygt 17 kg jämfört med 13 kg på Marantz hur kan dom jämföra dessa två det är väll helt olika divisioner ?
I alla fall om man kolla på vikt och kraft , såg nu att Denon har 9,1 ljud så det är ju där skillnaden ligger .

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 01 December 2010 - 13:14.

Postad 01 December 2010 - 15:02

Unregistered0fa59934
  • Unregistered0fa59934
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vad tror panelen, är en 4311/a100 kraftfull nog att själv kunna driva ett 5.0 system tillfredställande med ett par canton rc-l som frontar eller måste det kompletteras med ett separat slutsteg?

Postad 01 December 2010 - 15:57

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Seriöst, lägg ner. Hade du följt tråden så hade du fattat vad han pratat om redan från början, inse ditt kaxiga misstag. Jag ser inget fel i att jämföra modeller bara för de inte har samma finesser, och jag tror inte nätverk och air play har en inverkan på ljudet.

Och du äger förstås en denon som jag såg i ditt galleri så heter den nad och rotel
du äger inte ens en apparat från denon?

Postad 01 December 2010 - 16:23

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Och du äger förstås en denon som jag såg i ditt galleri så heter den nad och rotel
du äger inte ens en apparat från denon?

På vilket sätt är det relevant tycker du?

Postad 01 December 2010 - 16:27

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

På vilket sätt är det relevant tycker du?

Du försöker att prata om denon när du inte ens äger en men du kanse gör som många andra läser manualen och tror.

Postad 01 December 2010 - 17:32

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Tyvär OT

Men SDX vad har du för behov av att vara otrevlig hela tiden?
Förstår inte vad du är ute efter och tycker du gör bort dig nu.

Har ingen Denon men funderar eventuellt på att skaffa en.
Passat på och ställa en fråga, om jag skall använda ett slutsteg vid tvåkanals lyssning
kommer jag märka någon skillad på 3311 och 4311?

Redigerat av ILCapitano, 01 December 2010 - 17:39.

Postad 01 December 2010 - 18:03

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Tyvär OT

Men SDX vad har du för behov av att vara otrevlig hela tiden?
Förstår inte vad du är ute efter och tycker du gör bort dig nu.

Varför skall man ta skit själv ger dom mig skit så får dom tillbaka skit så enkelt är det .

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.