Om inte annat så visar det vilka platformar som är viktigast för EA. De verkar inte bry sig så mycket om PC.
Näst intill ospelbart på ps3 iaf... laggar, fryser och man blir utsläng från partyn osv
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 11 November 2010 - 15:36
Näst intill ospelbart på ps3 iaf... laggar, fryser och man blir utsläng från partyn osv Postad 11 November 2010 - 15:36
EA?? När det gäller Activison så verkar dom mest bry sig om Xbox ja. Postad 11 November 2010 - 15:40
Bump.. gick med automatik när jag såg brittans namn och black ops.
Redigerat av Unregistered1331, 11 November 2010 - 16:01. Postad 11 November 2010 - 15:48
Vet inte vad jag tänkte där. Hade nog otur Postad 11 November 2010 - 15:52
I o f s stämmer det överens med EA också men det hör ju inte lika mycket till tråden. Postad 11 November 2010 - 18:57
Jag har tänkt på en grej:
En vän till mig har köpt Black Ops och har en nästan likadan processor som jag har och för honom så flyter spelet på helt laggfritt. Nästan iaf. Han har en AMD Athlon 65 X2 Dual Core 5000+. Han har 3 GB RAM Själv har jag en AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+. Jag har 2 GB RAM Men skillnaden är att han kommer in och faktiskt kan spela smärtfritt medans jag inte kommer in på någon MP server (det laddar i 2-5 min för att sedan stå "Lost connection to host".) överhuvudtaget. Spelet slutar svara i SP när en bana har laddat klart och precis ska starta så man blir tvungen att ta Ctrl+Alt+Delete för att avsluta spelet. Just därför så räknar jag inte upp grafikkort för jag tror inte att det är just det som får det att fungera bättre för honom. Så vad tror ni att felet ligger i? RAMen eller processorn? Eller kan det vara både och? Eller rättare sagt, vad tror ni behövs bytas för att få det att fungera? Räcker det med RAM? Redigerat av Axxident, 11 November 2010 - 19:05. Postad 11 November 2010 - 19:10 Jag tror att Treyarch har klantat sig ordentligt den här gången. Själv har jag AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ och 2 gb ram - nästintill omöjligt att spela MP. (Det VAR dock omöjligt att spela MP före config-modden). Fortfarande så får jag ca 45 fps men det är något med processort som gör att det rycker hela tiden när man rör sig runt på banorna. Så det är som du säger att det inte har med grafikkortet att göra. För i MW2 har jag konstant 50 fps och det flyter på jättebra. Inget behöver bytas, det är Treyarch som behöver lära sig att för optimerade spel! För som jag sa innan att Treyarch kan inte förvänta sig att folk köper monsterdatorer för 15 000-20 000:- bara för att spela Black Ops som kostar 380 spänn. För alla andra spel funkar ju klockrent, inte behöver man en monsterdator för dom. Redigerat av King D, 11 November 2010 - 19:11. Postad 11 November 2010 - 19:24
Okej tack för att du svarade snabbt
Så du menar alltså att jag ska vänta på en patch eller är min dator helt död när det gäller Black Ops? Sen märkte jag att det inte fanns någon AMD Athlon 65 X2 5000+ heller, han hade alltså en likadan som jag fast med 1 GB mer RAM än mig. Tror du att det skulle fungera om jag bytte RAM från 2 GB till kanske 3 eller 4? EDIT: Banorna i MW2 tog också tid att ladda. Missade alltid första ronden i S&D om jag inte själv var host Redigerat av Axxident, 11 November 2010 - 19:26. Postad 11 November 2010 - 21:02 Vad jag hört så håller Treyarch på att undersöka vad som ger så mycket lagg. Så de kommer troligen att släppa någon patch om de vill fortsätta med att producera spel, annars är de rätt körda eftersom de klantat sig ordentligt denna gång. De skulle tappa förtroende helt och hållet om de inte fixa detta för laggen gäller både PS3 och PC (kanske tom. Xbox). Det är dock mest lagg på PC. Jag tror inte det skulle göra skillnad att lägga till 1 eller 2 gb RAM till eftersom problemet med största sannolikhet har med att processorn att göra, den "läcker" processorkraft (dvs. jäkligt dåligt optimerat spel). Vad gäller MW2 och laddning av banorna så har det med det kassa hostsystemet MW2 har. Jag har samma problem, det tar så lång tid att ladda en bana att jag måste vänta på respawn i S&D. Den enda gången banan laddade snabbt var när jag var host. Min rekommendation är att testa config-fixen och spela singleplayer så länge. Förhoppningsvis så dröjer det inte så jättelänge tills en patch kommer. Du laddar ned config-filen här: http://www.fnatic.co...evy-config.html Lägg den sedan i C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\call of duty black ops\main. När du startar spelet sen kommer det upp två fönster, välj "Nej" på båda. Denna fix ger mycket mindre lagg, i singleplayer i alla fall. Postad 12 November 2010 - 01:07
Konstiga är ju att alla har inte lika mycket "lagg"
Men dessa saker har hjälpt vissa iallafall: Aktivitetshanteraren: Ange hög prioritet på blackops.exe Ange låg prioritet på steam.exe I spelet skriv i konsol: sv_maxrate 25000 cl_maxpackets 100 Postad 12 November 2010 - 01:15
Vad gör sv_maxrate? Postad 12 November 2010 - 01:47
Treyarch släppte nyss en uppdatering på 8 mb. Uppdateringen installerades automatiskt via Steam. Men jag skulle vara oerhört tacksam om någon kunde berätta för mig vad uppdateringen gör! För det står inget på Treyarchs hemsida eller på Steam update history.
Den förbannade laggen finns fortfarande kvar, så vad f*n är det de uppdaterat? Eller vill de bara hålla oss tysta ett tag och säger här får ni nåt bara?! Postad 12 November 2010 - 02:02
Postad 12 November 2010 - 03:10
Skall vara den data som klienten kan ta emot ifrån servern. Snaps kan man väl också pilla med tror jag, vet ej om anticheat reagerar på denna någon som vet? Är inte riktigt säker på vad snaps gör men tror det har något med antal uppdateringar som man kan ta emot ifrån servern. Jag har inte ändrat på snaps själv tror snaps ligger default på 20 vet att i äldre codspel så ändrade man denna till 30 men som sagt vet inte om anticheat reagerar på denna eller inte? Jag själv tycker jag märkte skillnad på maxrate ändringen om det var inbillning eller inte låter jag vara osagt! Tycker dock fortfarande det är en skandal att dem ens kan släppa ett spel som beter sig såhär online (inte spelat SP) Postad 12 November 2010 - 08:36
Testade, fick hög fps(100-200), men hittade bara Free for all servrar, hur jag än ändrade i serverbrowsern! hähä Postad 12 November 2010 - 08:49
Dom verkar i alla fall jobba på problemen och som sas tidigare i forumet så har en patch släpps.
Hey PC gamers: We are listening to you and we’ve been busy working on updates based on feedback from the community. We have already deployed a number of updates, and there will be many more to come. Stay tuned right here for all the latest info. LIVE FIXES 11/10 - GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag. - GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions. 11/11 - Friends fix for join in progress and Friends tab in server browser. - Performance improvement for dual and quad core. - Improved connectivity with Black Ops Rcon tool. IN PROGRESS - GPU hitching on certain graphics cards. - Incomplete server browser results. - Improvements to Quickmatch joins (results with better ping and reduced lag). - Zombies "The game session is no longer available" error. Regards, -JD Call of duty.com/black ops Postad 12 November 2010 - 16:21
vart ladar man hem den? Postad 12 November 2010 - 16:29
Detta är orsaken till allt ryck i spelet på PC, läs detta:
Det här bevisar att Treyarch suger. Postad 12 November 2010 - 16:29
Men problemet är just att jag inte ens kan starta första banan
Spoiler
och sen blir allt svart och man måste ta Ctrl+Alt+Delete för att kunna avsluta det.Det måste ju ha någonting med min dator att göra eftersom det funkar för er andra? Postad 12 November 2010 - 16:33
Händer detta alltid vis exakt samma tidpunkt? För det har hänt med mig också men nästa gång jag spelar samma uppdrag så funkar det bra. Postad 12 November 2010 - 22:53
Nej det bevisar att de lagt sin tid på konsolversionerna och inte på pc versionen. Postad 12 November 2010 - 23:28
Så du menar att konsolversionerna är bra? Det är nästan lika mycket problem där? Tror också att PS3-spelare skulle säga att Treyarch suger. Varje gång jag sätter igång multiplayer och hoppas att det ska funka lite bättre så blir jag fortfarande lika frustrerad och förbannad efter varje försök att spela klart en rond. Så släpper de inte en riktig patch snart så kommer jag aldrig någonsin att köpa ett spel från Treyarch, om det så vore det enda spelet kvar på jordklotet! Tur att man har något annat att se fram emot som dämpar ilskan, nämligen Gran Turismo 5. Postad 13 November 2010 - 01:11
Ingen aning. Jag spelar inte online så jag kan inte uttala mig om hur det funkar. Postad 13 November 2010 - 08:31
Har spelat igenom single-player och sedan kört multiplayer, är dock bara på level 30 hittils eller nåt sånt. Gillade Single-player hyffsat bra, även om det fanns en del bakslag. Men det finns en hel massa buggar som jag tycker förstör. Sedan har jag en del åsikter om vad som kunde gjorts bättre. Än så länge är det roligt iaf. Det finns en viss charm i CoD-typen av spel kontra battlefield. Två helt skilda upplevelser, och jag värderar dem inte sinsemellan då jag anser att det inte riktigt går att jämföra.
Buggarna. * Laggar i menyerna och serverbrowsern så muspekar, etc fryser till. * LAGG!!! Nuff said * Recent games, verkar högst sporadiskt om ens spelade games dyker upp eller inte. * Menyerna / GUI, går i aftermatch trots pilar bara att bläddra åt ett håll oavsett vad de visar, samma sak i options. * Ranking problem, idag var vi några som rankade till samma rank typ 3 gånger för att den inte kan registrera XP ordentligt. * Kontrakten är trasiga så det förslår. Vissa kontrakt går inte att köpa, misstänker att det använder samma slot som en tidigare uppfyllt kontrakt, men för annat vapen. Uppfyllda kontrakt registreras inte ordentligt. Plockade precis 16HS med LMG-kontraktet och spelade en del och fick meddelande in game att det var uppfyllt, ronden är klar, hoppar ut i menyn... och skiten står som utgången, och jag kan inte återköpa den på 24 timmar. Det var 2500/2500 som jag inte fick tillgodo, tack för det. Åsikterna - Saker som är bra. * Kills från killstreaks stackar inte. * Dedikerade servrar och en server browsers - YAY. * Tillbaka till en klassiker, man springer snabbare om man har en pistol i handen än om man har geväret framme. * Inspelning av spelade spel (när det funkar) - Bra feature likt replays som jag uppskattat från Starcraft 2. Kan man I lugn och ro köra FRAPS och inte behöva ha det igång när man spelar som laggar ner om man vill spela in ett stycke. Åsikter - Saker som är sämre * Hela levelsystemet med challenges, achievments, osv har blivit rörigare än i MW2. * Sedan när blev en trubbnosig pistol mer träffsäker.. huh? Attention to detail - non existent. Känns som MOH lyckades bättre där faktiskt. * In-Game mätarna visar fortfarande inget om hur vapnen egentligen presterar. Tacka vet jag folk som DenKirson som visar hur det egentligen ser ut - http://denkirson.xan...6527/black-ops/ * Banorna är tämligen likartade. Även om de ser väldigt olika ut, så spelar de mycket mer lika än vad de olika banorna i MW2 gjorde. Jämför Afghan, Favela och Rust så är det tre helt olika saker att spela på dem. I Black Ops känns de flesta banor mer likartade generellt. * Känns lite som sirap jämfört med säg MW2. * Quicktime events i all ära, då behöver man iaf inte göra så mycket... men interaktiva cut-scenes där man måste hålla in en knapp för att figurerna ska röra sig... alltså... ge mig full kontroll, eller kör det som en cutscene, men att både kräva att man ska sitta och göra saker, men inte kunna göra något annat än en enda sak... fail. Alldeles för många sådana områden dessutom, blir väldigt hackigt i spelet. * Alla småpryttlar med att köpa saker hit och dit i multiplayer, osv. Trodde det var ett FPS jag spelade, inte Black Ops Manager * Orka köpa kontrakt hela tiden. Tar längre tid att köpa det än att få ihop samma XP för de mindre kontraken, varför inte bara slänga upp daily challenges och låt de gå automatiskt, utan tidsgräns, men att den börjar räkna från när du först använder vapnet som challenegen är för. * De har förstört en hel del av perksen. Vad är poängen med Sleigh of Hand Pro om det gäller för allt utom scoped weapons. Bara för att Quickscoping blev rätt stort i MW2, betyder inte det att man måste ta bort det. * Först måste man ranka för att låsa upp saker, sedan måste man ändå köpa det, och dessutom tillbehör till varenda vapen för sig. Vadå tårta på tårta. * Massor av de roliga modsen är bara tillgängliga i Wager matches, vilket gör att vill man bara spela lite gun-game måste man först spela en vanlig match om du inte har pengar kvar för att lägga i potten. Postad 13 November 2010 - 13:02 Jag har både PC och Xbox 360 verisionen och jo, konsolverisionen är bättre. Än så länge iaf. Att sätta mig vid Xboxen och spela black ops känns mycket roligare än att göra det på PC verisionen. Pc= Lagg och fps droppar hela tiden, då och då helt ospelbart. 360= Det enda problemet jag stött på är om man vill spela med kompisar. Då är det svårt att hamna all i en lobby utan att någon faller ur :/ Postad 13 November 2010 - 14:54
Jag har core2duo så det är mao inte ens ngn idé att prova det tills de fixat problemen.
Postad 13 November 2010 - 18:25
Här skriver dom upp senaste patch: http://www.callofdut...2glmkl560564023 Postad 13 November 2010 - 19:55
Ni som kör pc versionen tycker inte ni att det flyter mycket bättre efter patchen kanske inte helt perfekt men som sagt mycket bättre. Får något enstaka connection interupted ibland men inget som innan patchen! Gällande fps så har jag runt 80-100 fps. Mitt system är cpu Intel 920,6gb ram och ett geforce 260+ och jag har 1680*1050 allt på max förutom antialiasing. Postad 13 November 2010 - 21:00
Jag tycker jag inte märkt någon skillnad. Hade 60fps innan på högsta inställningarna och har samma nu. Dock har jag tagit bort "shadows" annars hade jag bara 30fps. (spelar på laptop: 4gb ram, i5-450m, Radeon HD 5650) Postad 13 November 2010 - 21:03
Jag håller med det har blivit mycket bättre att spela MP sen efter patchen. Men jag kan inte spela wenger eller rank servers. Can not join game får jag bara. Någon mer som får så???? Postad 13 November 2010 - 22:44
mm kanske dum fråga men jag antar att du har tagit bort "sync every frame"? Och skriva i konsollen /com_maxfps 120.
Du har fått det under dagen eller? För jag kunde inte heller joina någon ranked tidigare idag, nu på kvällskvisten har jag inte testat. Redigerat av Releaser, 13 November 2010 - 22:46. Postad 13 November 2010 - 23:07
Ingen dum fråga, har nämligen inte gjort något av de. Men jag tackar för de två tipsen och återkommer ifall de gjorde någon skillnad. Tack Redigerat av gårdemyr, 13 November 2010 - 23:07. Postad 13 November 2010 - 23:16
Hej alla. Är inte så haj på datorer men jag har fattat att det är mycket som är skit med Black ops. Kan knappt spela det själv. Kan det vara min dator som inte klarar spelet? Har följande grejer i burken:
AMD Phenom II X2 550 3.25 GHz 3.2 GB Ram ATI Radeon Graphics Processor (0x68BE) Räcker det för att spelet ska funka som det ska? Redigerat av omukae, 14 November 2010 - 00:33. Postad 13 November 2010 - 23:58
Allt flyter perfekt med allt på å max upplösning,funkar klockrent online,(pc).
Postad 14 November 2010 - 00:02
Du har fått det under dagen eller?
För jag kunde inte heller joina någon ranked tidigare idag, nu på kvällskvisten har jag inte testat.[/quote] Har aldrig kommit in först ikväll men då efter ett tag så kopplar servern ner, hände mig tre matcher i rad!! Någon mer som tycker att menyerna är röriga, i MW2 var det lätt att hitta. Nja tycker inte spelet är någon höjdare direkt Redigerat av Bojster, 14 November 2010 - 00:03. Postad 14 November 2010 - 00:06
Spelat sen 1500 typ,funkat klockrent hela tiden online,kommer in på alla servrar ja väljer,flyter perfekt allting,inte lika bra som MW2 men helt klart värt 299kr.
Postad 14 November 2010 - 01:25
Vet inte vad du har för grafikkort? Spelade du modern warfare 2 och klarade det borde du klara black ops....... Activision har väl någon sida som man kan testa sin dator för BO. Kommer inte ihåg/hittar inte adressen dit nu men www.callofduty.se deras forum där ligger en länk tilll "testsidan".
Hmm det du beskriver med att du bara förlorar kontakten med servern låter ju konstigt.... Du dödar inte för mycket så att dem kanske kickar dig rentav! Andra spel där har du inga problem eller? Att skriva i konsollen: /cl_maxpackets 100 kan hjälpa dig också clienten skickar mer info till servern. Jag har testat några utav dessa men inte spelat så mycket så kan inte uttala mig om man märker någon skillnad. seta r_multiGpu "0" ("1" är stöd för grafikkort med dubbla gpu) seta r_multithreaded_device "1" (Om man har flertaliga cpu kärnor skall denna stå på "1") Detta läste jag på ennat forum vet dock inte vad glow gör? Någon som vet? seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever) Postad 14 November 2010 - 03:28
Funkar icke Postad 14 November 2010 - 11:50
Jag har ett ASUS EAH5750 Formula grafikkkort. Är det tillräckligt kraftfullt?
Redigerat av omukae, 14 November 2010 - 13:59. Postad 14 November 2010 - 12:11
Halloj... nån som vet vad man ändrar i denna config för att få alla servrar... spelar ingen roll när jag ändrar i spelet, får bara upp free for all och HC... Edit: fixade det. Redigerat av Garrett, 14 November 2010 - 13:28. Postad 14 November 2010 - 12:27
Enda problemet jag stött på i MP var under gårdagen då man knappt såg några servrar och när man väl kom in så var det ospelbart. Det är utan tvekan väldigt dåligt optimerat men det fungerar bra här, snittar ca 90fps i 1920x1200 med 2xaa.
Postad 17 November 2010 - 15:58
Monterade ihop min nya dator igår och Black Ops funkar utmärkt med höga inställningar, stabil FPS och ingen lagg.
i5 760 och GTX 460 samt 4GB minne är specarna. Var väl dags att uppgradera ändå :-) Postad 18 November 2010 - 09:33
Är det fler som har problem med att det visas väldigt få servrar, jag kan ha bara 2-3 stycken att välja på.
Den räknar upp massor med servrar men listar upp väldigt få??? Är det jag som måste göra någon inställning i BO eller är det spelet i sig? Postad 18 November 2010 - 14:39
Av ca 2000 servrar får jag upp 6-10 stycken Angående din fråga om inställning i BO så förstår jag inte frågan. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |