* Officiell tråd Sagemcom RT90-160 HD *
1406 svar till detta ämne
Postad 21 oktober 2010 - 21:20
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Hej,
de erbjöd mig en Dilog också för 299:-
Jag frågade om den verkligen kunde ta emot nya HD då ändrade han sig och sa att det var bara RT90 som kunde det. Den skulle jag också få för 995 precis som du. Sen bröts samtalet så det blev ingen affär denna gång!
Postad 21 oktober 2010 - 21:29
sommar99
-
sommar99
-
Rookie
-
4 inlägg
Har stora problem med min Box
Så fort jag ändrar HDMI ingång på Tv så ställer sig boxen i menyn för bildingställningar
Det går inte att använda tillbakaspolningen Den backar bara ca 5 sek går sen tillbaka till Direkt
Tittar man på ett Inspelat program o fösöker spola framåt går boxen över till i menyn för bildingställningar
ända sättet att komma därifrån är att stänga Boxen
Postad 22 oktober 2010 - 18:44
MIFFOT
-
MIFFOT
-
Användare
-
-
132 inlägg
Hur f**n ändrar man ordningen på kanalerna!?
Har provat det som står i manualen men det får jag inte att funka
Postad 23 oktober 2010 - 11:31
alfin
-
alfin
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag pratade precis med Boxers kundtjänst och blev erbjuden RT90-160 för 1899 om jag förlängde mitt Mix med 24 månader, MEN då skulle jag få 12 månader gratis enligt säljaren.
Dock var killen så otroligt dålig på att förklara och verkade osäker så jag tror han menade att jag skulle få HD-kanalerna gratis i 12 månader. Får ringa igen inom kort och hoppas jag blir kopplad till en talförd säljare.
Postad 23 oktober 2010 - 13:17
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
lite plus så här långt
- väldigt tyst. jämfört med min samsung 850 pvr så är det en jätteskillnad. - bilden via HDMi ärväldigt bra - stänger man av boxen när man spelar in så slutar inte inspelningen som på min gamla samsung. - lite rappare kanalbyten än samsungen. - EPG helt ok. tycker samsungens är bättre. framförallt så är det lite otydligt i epgn när man spelar in. tycker samsungen hanterar det bättre med en feting REC på programmet. på bifogade bilden ser man att texten blir röd och bakgrunden vit. inte in min smak 
Fler som tycker boxen är bra? Finns det nätverksutag så man kan titta på inspelning på dator? Tänkte använda den till att bara spela in Rivstart på TV 10 men samtidigt var redo för när alla kanaler går över till DVB-T2. Är annars väldigt allergisk mot Sagem så omvänd mig!
Redigerat av ruva, 23 oktober 2010 - 13:19.
Postad 23 oktober 2010 - 14:38
JoHi
-
JoHi
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Pratat precis med Boxers kundtjänst och fick EJ köpa RT90. Enligt dom, finns inte något underlag vad boxen skulle kosta vid Max 24 månaders förlängning. Men om jag väljer att förlänga med 12 månader får jag boxen för 2195; 
Som gammal Boxerkund vet jag att deras kundtjänst är inte lysande men det var droppen....
Börjar lista andras erbjudanden i hopp om sänkt blodtryck.
Postad 23 oktober 2010 - 15:50
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Verkar som att även Humax är på gång http://www.pocket-li...d-fox-t2-review
Den där och ett 10 tal andra boxar har redan funnits ett bra tag i England.
Postad 23 oktober 2010 - 19:00
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Pratat precis med Boxers kundtjänst och fick EJ köpa RT90. Enligt dom, finns inte något underlag vad boxen skulle kosta vid Max 24 månaders förlängning. Men om jag väljer att förlänga med 12 månader får jag boxen för 2195;  Som gammal Boxerkund vet jag att deras kundtjänst är inte lysande men det var droppen....
Börjar lista andras erbjudanden i hopp om sänkt blodtryck. 
Men, här köper du boxen för 1659 kr 24 mån med Max: http://www.boxer.se/...DERA_MAX_D799KR
Postad 23 oktober 2010 - 19:39
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Ja, men dom i UK saknar väl kortläsare?
Postad 23 oktober 2010 - 22:41
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Boxen i artikeln det hänvisas till är avsedd för just brittiska marknaden, den har varit ute ett halvår ungefär och det finns såvitt jag vet inget som tyder på att lansering i Sverige skulle vara på gång.
Postad 24 oktober 2010 - 00:29
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Boxen i artikeln det hänvisas till är avsedd för just brittiska marknaden, den har varit ute ett halvår ungefär och det finns såvitt jag vet inget som tyder på att lansering i Sverige skulle vara på gång.
Ja var ju det jag skrev också. Visst kommer säkert Humax och dom andra med boxar för svenska marknaden men just det jag kommenterade är för Freeview i England och har inget med Sverige att göra. Ja, men dom i UK saknar väl kortläsare?
Dom flesta ja och dom är inte avsedda för Sverige heller.
Redigerat av Leatherface, 24 oktober 2010 - 00:32.
Postad 24 oktober 2010 - 00:55
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Ja var ju det jag skrev också. Visst kommer säkert Humax och dom andra med boxar för svenska marknaden men just det jag kommenterade är för Freeview i England och har inget med Sverige att göra.
Det var inte ett ifrågasättande, snarare medhåll. Det jag däremot ifrågasätter är antagandet som gjordes att "Humax är på gång" i någon bemärkelse som berör oss i Sverige, åtminstone kan inte en artikel om en box för brittiska marknaden tas som intäkt för det. Humax har inte visat nämnvärt intresse för att sälja boxar för marknätet i Sverige medan man haft ett stort antal boxar för Freeview-nätet genom åren.
Postad 24 oktober 2010 - 07:06
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Ta diskussion om andra boxar här: https://www.minhembi...p;#entry3057366Har märkt fler problem. När jag har spelat in något under natten och skall starta boxen på morgonen så svarar den inte. Får rycka sladden för att den skall gå igång. När boxen spelar in två program samtidigt så går det inte att stänga av boxen via fjärren. Rycka sladden och förlora inspelningarna är det enda man kan göra. När man spolar tillbaka så beter den sig underligt. Ibland spolar den enbart 3 sekunder tillbaka och kör igång igen. Ibland så spolar den tillbaka okej men tappar istället sync med teven.
Redigerat av discomega, 24 oktober 2010 - 07:17.
Postad 24 oktober 2010 - 09:57
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Pratat precis med Boxers kundtjänst och fick EJ köpa RT90. Enligt dom, finns inte något underlag vad boxen skulle kosta vid Max 24 månaders förlängning. Men om jag väljer att förlänga med 12 månader får jag boxen för 2195;
Men, här köper du boxen för 1659 kr 24 mån med Max:
Vad skrev jag - med bifogade bilder - redan 19 oktober kl. 18:51? Bläddra uppåt och titta efter! Där finns både Mix- och Max-Erbjudandena med.
Postad 24 oktober 2010 - 13:23
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Vad skrev jag - med bifogade bilder - redan 19 oktober kl. 18:51?
Bläddra uppåt och titta efter! Där finns både Mix- och Max-Erbjudandena med.
Nu är det inte så statiskt. Man kan ringa upp och deala med dom. Som sagt, jag fick erbjudande att köpa den för 995:- med 24 mån ytterligare bindning. Jag har mix och är f.n. bunden till sista feb 2011.
Redigerat av ansgar, 24 oktober 2010 - 13:29.
Postad 24 oktober 2010 - 15:59
JoHi
-
JoHi
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Men, här köper du boxen för 1659 kr 24 mån med Max: http://www.boxer.se/...DERA_MAX_D799KR
Att köpa ja, det går inte att förlänga med 24 mån. Plus att HD kanaler ingår inte utan kostar 59 kr extra. Fria HD kanaler som SVT o TV4 ingår. Tror att det är nog best att avakta.
Postad 24 oktober 2010 - 17:06
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Konstigt, jag förlängde mitt ABB med länken ovan.
Postad 24 oktober 2010 - 17:44
JoHi
-
JoHi
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Mitt "fel" är nog jag ringde kundtjänsten.
Tre samtal, tre olika historier, törs inte ringa fjärde gången.
Postad 24 oktober 2010 - 18:11
Unregistered5ae3e7fd
-
Unregistered5ae3e7fd
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har också handskakningsproblem mellan boxen och Onkyo recievrn.
I och med att boxen tar så lång tid att starta så vill jag ha den påslagen hela tiden, men allt som oftast får jag bara en svagt lila bild när jag startar TV och reciever. Det enda sättet att få det att funka är att starta om boxen, om den då står i inspelning så måste jag rycka ur sladden till boxen, inte bra. Det sabbar dock inte inspelningen, den fortsätter som inget har hänt när den startar (men tappar såklart 30s eller så).
Hade ett liknande handskakningsproblem med min gamla Sagem box, dock inte lika frekvent, på den nya boxen är så är det stök minst 90% av gångerna när jag ska återaktivera kopplingen mellan reciever och boxen.
Har också samma ljudproblem som någon annan beskrev när jag kör HD-test kanalen, får inget ljud, måste gå till annan kanal och sen tillbaka för att få något ljud.
Men jag måste säga att SD-bilden (och HD-bilden för delen ) är mycket bra.
Postad 24 oktober 2010 - 19:49
Kraantz
-
Kraantz
-
Användare
-
-
212 inlägg
Har också samma problem som nämnts ovan. Tex, nu skulle jag slå på TV'n, tänkte kolla på The Event på TV 1 som börjat 2115. Men jag har boxen på inspelning av Flash forward, och jag får ingen bild på TV'n. Boxen svarar inte heller när jag försöker byta kanal. Så alternativet är att slå av boxen och starta om den på nytt eller vänta med att se TV tills imorgon och hoppas att boxen fungerat och kunnat spela in båda programmen.
Jag måste säga att det är en urusel box. Jag hoppas de kan lösa problemen med uppdateringar, som det är nu skulle jag absolut inte rekomendera denna box till någon, iaf inte till någon vän ...
Postad 24 oktober 2010 - 19:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det var inte ett ifrågasättande, snarare medhåll. Det jag däremot ifrågasätter är antagandet som gjordes att "Humax är på gång" i någon bemärkelse som berör oss i Sverige, åtminstone kan inte en artikel om en box för brittiska marknaden tas som intäkt för det. Humax har inte visat nämnvärt intresse för att sälja boxar för marknätet i Sverige medan man haft ett stort antal boxar för Freeview-nätet genom åren.
Oki om dom kommer lansera i Sverige eller inte säger jag inget om. Om inte dom så lär nån annan komma med en snart. Måste ju gå igenom Boxers godkännande först också som tar lite tid.
Postad 24 oktober 2010 - 20:24
Zebron
-
Zebron
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Att köpa ja, det går inte att förlänga med 24 mån. Plus att HD kanaler ingår inte utan kostar 59 kr extra. Fria HD kanaler som SVT o TV4 ingår. Tror att det är nog best att avakta.
Det här med 59:- för HD kanaler har jag missat. Var har du hittat den uppgiften ?
Postad 25 oktober 2010 - 05:43
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
TV4 kommer inte att vara fri, bara SVT. 59 kr förresten, var det kundtjänst som gav dig det priset, eller var har du fått den infon ifrån?
Postad 25 oktober 2010 - 06:17
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ingen ännu som vill omvända mig till att gilla tillverkaren av denna box. Känner igen problemen med HDMI handskakning från CD-boxen och plötsliga låsningar. När ska vi skicka fransmännen på en hårdvaruprogrammeringskurs? Insamlingen startar nu  Kan ju vara att Sagem inte är främmande att ge sig på ny hårvara och ligga i täten. Därför alla problem? Deras andra PVR-box för Boxer med mer inkörd teknik verkar ju inte alls ha en drös klagomål på sig.
Postad 25 oktober 2010 - 08:29
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
TV4 kommer inte att vara fri, bara SVT. 59 kr förresten, var det kundtjänst som gav dig det priset, eller var har du fått den infon ifrån?
Var ser du att TV4 inte kommer vara fri?
Postad 25 oktober 2010 - 10:30
endless
-
endless
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Box beställd sen ett par dagar tillbaka, får den förhoppningsvis i morgon. Trist att läsa om diverse problem Vid strul med 5.1-ljudet kan man tydligen köra ljudet via coaxiala digitalutgången istället. Om det också i viss mån förbättrar handskakningen känns det som att det är bäst att koppla så redan från början. Ni ovan (tex c2turbo, Kraantz )som har handskakningsproblem, har ni testat att köra ljudet över coax: någon förbättring? Vilka bildalternativ finns i boxen som kan påverka handskakningen? Någon som har en box som inte upplever några problem och i så fall hur har ni kopplat/inställningar mm.? Petar in en liten fråga till sist: lutar åt Televés Mira - DVB-T antenn. Någon annan inomhusantenn som skulle kunna fungera bättre (har 4-5 km till masten)?En sak till... Någon som har en bild på baksidan av enheten och kan tänka sig lägga upp den? Är rätt nyfiken!  Ansgar: Vad ger du för den då? - Ny kund, mix 24 mån/18-99 pix (rimmar)
Redigerat av endless, 25 oktober 2010 - 11:09.
Postad 25 oktober 2010 - 10:54
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Ingen ännu som vill omvända mig till att gilla tillverkaren av denna box. .............
Jodå jag har den gamla boxen DTR 94250 och den är jag hyfsat nöjd med. Box beställd sen ett par dagar tillbaka, får den förhoppningsvis i morgon. Trist att läsa om diverse problem .............. 
Vad ger du för den då? (Eftersom buden tydligen varierar!) Du får återkomma och berätta vad du tycker. Kanske är det bara de som har haft problem som skrivit här. Är det så förresten, är det inte nån som skrivit att han är nöjd och det fungerar bra?
Postad 25 oktober 2010 - 12:09
JoHi
-
JoHi
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det här med 59:- för HD kanaler har jag missat. Var har du hittat den uppgiften ?
I lördags, Daniel på Boxers kundtjänst. Han beklagade att dom gick ut med boxar utan klar info om abb men enligt papperna han fick är det följande som kommer att gälla: - Fria HD kanalerna blir fria i forts. (SVT 1/2, TV4) - Andra lär kosta 59/mån 12/24 mån abb med 6 betalningsfria månader. Som nämnde i tidigare inlägg, tre samtal med kundtjänst gav tre olika historier.
Postad 25 oktober 2010 - 12:39
endless
-
endless
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack för infon.
Hoppas nu bara inga fria HD-kanaler hamnar i MUX7. Har dålig koll på detta men hoppas kunna klara mig med endast en UHF-antenn . (kan man annars koppla ihop t.ex. en Televés Mira med en vanlig sprötantenn? Eller finns det 2 st antenningångar på boxen - eller är en kombiantenn ett måste?  )
Postad 25 oktober 2010 - 12:59
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Hoppas nu bara inga fria HD-kanaler hamnar i MUX7. Har dålig koll på detta men hoppas kunna klara mig med endast en UHF-antenn . (kan man annars koppla ihop t.ex. en Televés Mira med en vanlig sprötantenn? Eller finns det 2 st antenningångar på boxen - eller är en kombiantenn ett måste? :blush: )
Miran har ju en antenningång också så rimligen borde man kunna koppla en VHF-antenn till den. Tyvärr framgår det inte ur manualen om den ingången funkar för VHF-bandet. En bra antenn för VHF kan dock bli lite skrymmande jämfört med Miran.
Postad 25 oktober 2010 - 13:34
hek
-
hek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hmm.. har haft boxen en vecka nu ungefär. Igår skulle vi spela in ett program medan vi var borta och jag markerade det för inspelning och satte boxen i standby som på vår gamla Dilog box.
Men naturligtvis hade den inte spelat in programmet när vi kom hem... Klarar inte denna box att ta sig ur standbyläge när man har en inspelning inprogrammerad?
Postad 25 oktober 2010 - 14:32
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
UHF-antenn . (kan man annars koppla ihop t.ex. en Televés Mira med en vanlig sprötantenn? Eller finns det 2 st antenningångar på boxen - eller är en kombiantenn ett måste? )
Har du aldrig ens tittat bakpå din Mira? 'Antena Exterior' ...
103848.pdf 165,44K
41 Antal nerladdningar
Redigerat av anderswillhelmsson, 25 oktober 2010 - 14:33.
Postad 25 oktober 2010 - 16:36
endless
-
endless
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hade ingen mira då
Fick boxen redan idag. Sprang och köpte Mira-antennen och en annan billigare variant (för att se vilken som fungerar bäst).
Får inte in någon kanal alls!  Samma med båda antennerna, signalkvalitet visar 2%  Vad är fel?
Bifogar ett par bilder
uppdatering!
med miran hängande ut genom fönstret har den nu snappat upp ett par kanaler! Ännu finns det hopp!
Redigerat av endless, 25 oktober 2010 - 16:41.
Postad 25 oktober 2010 - 16:45
Unregistered69f558b3
-
Unregistered69f558b3
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Tack för bilderna, uppskattas.
Vad det är för fel? Kan vara vad som helst så tror inte du får svar på just den frågan.
Postad 25 oktober 2010 - 17:10
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Satt på Miran? Vridit upp signalförstärkaren till max?
Postad 25 oktober 2010 - 17:11
endless
-
endless
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack för bilderna, uppskattas.
Vad det är för fel? Kan vara vad som helst så tror inte du får svar på just den frågan.
Lägenheten är visst som en bunker. Ingen mottagning alls inomhus.  Har problem med mobilmottagning också för den delen. Verkar som jag måste ut genom ett fönster. Får kila tillbaka med dessa antenner och se om de har något litet spröt till antenn man kan ha utstickande. Den andra antennen jag köpte på kjell, Digitality DA-1200 fungerar inte ens utstickande genom fönstret.  Japp, mira påslagen. Inte ens med max förstärkning får den signal inne i rummet. Testat från hörnet där boxen står och 4 m ut från den punkten från golv till tak. Tar jag in antennen genom fönstret ca 5 - 10 cm från där jag får bra mottagning har jag fortfarande signal (om än betydligt sämre) och så fort jag stänger fönstret klipps signalen.
Redigerat av endless, 25 oktober 2010 - 17:49.
Postad 25 oktober 2010 - 17:16
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Kan variera kraftigt beroende på var du har antennen i lägenheten.
Själv då jag körde marksänt så hade jag ingen signal i fönstret men fick perfekt signal i ett hörn vid väggen där man tycker det inte borde vara nån signal.
Att sätta på olika höjder kan göra skillnad med.
Här är det 5 mil till sändaren så några km ska absolut inte vara nåt problem med Miran.
Postad 25 oktober 2010 - 19:20
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Var ser du att TV4 inte kommer vara fri?
Ingenstans, och det är just därför som jag tar för givet att den kommer vara en betalkanal.  Följande ligger till grund för min kvalificerade gissning: * Boxer skriver i senaste pressmeddelandet att TV4 HD ska börja sända hos dem i december - Teracom skriver ingenting. * Teracom skriver att SVT kommer att vara frikanaler - det står inget om att TV4 kommer att vara det. * TV4 HD ligger krypterad hos andra operatörer. * TV4 HD startar inte 1/11 - tolkar jag som att de inte helt kommit överens med Boxer om ersättningsnivån. Hade den varit en frikanal hade det ju bara vara att trycka på knappen.
Postad 25 oktober 2010 - 19:27
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Möjligt du har rätt men det säger absolut inget för mig iaf.
SVT HD är krypterad också hos t.ex Comhem men är fri i marknätet.
Datumen behöver inte betyda nåt heller.
Jag har en annan förklaring till varför det startar senare och det är kanske för att Mux 6 med dom 5 första HD kanalerna är redo att starta 1 November medans Mux 7 är redo senare.
Ni får maila/ringa och fråga helt enkelt eller vänta och se hur det blir.
Redigerat av Leatherface, 25 oktober 2010 - 19:35.
Postad 25 oktober 2010 - 19:52
Unregistered69f558b3
-
Unregistered69f558b3
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Nu kommer vi ur spår vad gäller boxen men minns ni rabaldret med att Com Hem inte fick visa fotbolls EM i HD? Matcherna sändes i en separat fotbollskanal hos Canal+. Så älskare av sport i HD tycker jag ska tänka till en gång extra innan ni beställer boxen för att kunna se sport i HD.
Den svenska TV-marknaden är ful och jag skulle kunna fylla en hel sida med exempel på kundfientlig ruffel för att vinna marknadsandelar. Eller så har bolagen barn anställda i högsta ledningen som hade gjort ett bättre jobb i sandlådan.
Postad 25 oktober 2010 - 20:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Nu kommer vi ur spår vad gäller boxen men minns ni rabaldret med att Com Hem inte fick visa fotbolls EM i HD? Matcherna sändes i en separat fotbollskanal hos Canal+. Så älskare av sport i HD tycker jag ska tänka till en gång extra innan ni beställer boxen för att kunna se sport i HD.
Den svenska TV-marknaden är ful och jag skulle kunna fylla en hel sida med exempel på kundfientlig ruffel för att vinna marknadsandelar. Eller så har bolagen barn anställda i högsta ledningen som hade gjort ett bättre jobb i sandlådan.
Nej den sändes i en separat VM kanal hos Canal Digital och har inget med Canal+ att göra.
Postad 25 oktober 2010 - 20:16
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Ingenstans, och det är just därför som jag tar för givet att den kommer vara en betalkanal. 
Följande ligger till grund för min kvalificerade gissning: * Boxer skriver i senaste pressmeddelandet att TV4 HD ska börja sända hos dem i december - Teracom skriver ingenting. * Teracom skriver att SVT kommer att vara frikanaler - det står inget om att TV4 kommer att vara det. * TV4 HD ligger krypterad hos andra operatörer. * TV4 HD startar inte 1/11 - tolkar jag som att de inte helt kommit överens med Boxer om ersättningsnivån. Hade den varit en frikanal hade det ju bara vara att trycka på knappen.
Allt står på Boxers hemsida http://www.boxer.se/...a-paket-med-hd//M
Postad 25 oktober 2010 - 20:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ok det måste ha kommit dit idag då det inte fanns där för nån dag sen.
Varför har Boxer lagt Canal+ Series i HD paketet då det inte är en HD kanal?
Vill man ha några HD kanaler så kostar det minst 99 + 59 + 50 = 218:-/mån.
Redigerat av Leatherface, 25 oktober 2010 - 20:52.
Postad 25 oktober 2010 - 21:06
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Ok det måste ha kommit dit idag då det inte fanns där för nån dag sen. Varför har Boxer lagt Canal+ Series i HD paketet då det inte är en HD kanal?
Vill man ha några HD kanaler så kostar det minst 99 + 59 + 50 = 218:-/mån.
Vad är den sista +50? Kortavgiften? Själv ser jag fram emot att kunna byta boxer mix mot mini+hd när väl TV3HD och Kanal5HD kommit igång. Billigare och bättre...
Postad 25 oktober 2010 - 21:17
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja Boxer Mini + Boxer HD + kortavgift.
Postad 25 oktober 2010 - 21:26
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Nu ikväll har det kommit ny info på boxers hemsida. Ny länk! SVT1HD och SVT2HD är fria kanaler!
Redigerat av ansgar, 27 oktober 2010 - 13:17.
Postad 25 oktober 2010 - 21:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja som vi redan diskuterade just ovanför
Postad 25 oktober 2010 - 22:20
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Japp, mira påslagen. Inte ens med max förstärkning får den signal inne i rummet. Testat från hörnet där boxen står och 4 m ut från den punkten från golv till tak. Tar jag in antennen genom fönstret ca 5 - 10 cm från där jag får bra mottagning har jag fortfarande signal (om än betydligt sämre) och så fort jag stänger fönstret klipps signalen.
Har du upptäckt att man kan VRIDA Plattan ovanpå? Det ändrar faktiskt mottagningsförhållandena mycket, så testa! Det sitter en liten uppstickande 'kant' mitt på, håll i botten och dra sen i den Kanten runt, så kanske du får in nåt. (Och du har väl anslutit den lilla Batterieliminatorn...  OCH sett till så du INTE matar Miran med ström ÄVEN från TVn/Mottagaren?) Ställ in TVn/Mottagaren på den Mux/Frekvens där SVTs kanaler finns, för den sändaren är alltid starkast.
Postad 25 oktober 2010 - 22:25
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Allt står på Boxers hemsida http://www.boxer.se/...a-paket-med-hd/
Suck, det där lär inte Boxer sälja många paket av, för vem vill betela 59:- Extra/mån. bara för att få: "MTVN HD, National Geographic Channel HD och TV4 HD" ? Den enda som är nåt med, är väl isf kanske NG HD, men inte för 59:- Extra/mån. inte.
Postad 26 oktober 2010 - 05:33
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Varför har Boxer lagt Canal+ Series i HD paketet då det inte är en HD kanal?
Nej, de har lagt C+ Series och C+ HD i C+-paketet. Du läste nog lite slarvigt. Suck, det där lär inte Boxer sälja många paket av, för vem vill betela 59:- Extra/mån. bara för att få: "MTVN HD, National Geographic Channel HD och TV4 HD" ?
Ja, riktigt skralt. Om de lägger till TV3 och TV5 i det paketet utan att höja priset så ser det lite bättre ut dock.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|