Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Integra 70.2

76 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2011 - 21:26

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

En del påstår det, men jag tycker att de låter likadant.

Vilken Onkyo och Integra maskin är det som du jämfört?

Du säger även att du inte "funkar" med Onkyo, men vet inte varför.. hmm, kan du försöka specifiera dig lite angående detta uttalande tack.

Postad 09 January 2011 - 22:05

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Vilken Onkyo och Integra maskin är det som du jämfört?

Du säger även att du inte "funkar" med Onkyo, men vet inte varför.. hmm, kan du försöka specifiera dig lite angående detta uttalande tack.

Edit: ska bli intressant att se om MAFIX kommer att svara på dessa två frågor på ett konstruktivt sätt..

Postad 15 January 2011 - 11:59

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jösses.. snart komer väl en diskussion om mac vs pc. är man inte nöjd med resultatet så lämna tillbaka dynghögen. man kör på det man gillar. end of story. för min egen del så har jag bara gott och säga om integran. jag hade en tidigt pioneer sc-lx71 som var min första receiver. återigen. .för min egen del så är jag toknöjd med vilket lyft jag fått i mina högtalare. jag kör MA Silver Rx runt om. använder ingen sub. och det dånar på bra efter jag har kalibrerat, vad jag fick förklarat för mig då jag ringde ner till återsäljaren som är en mkt trevlig prick han förklarade lite hur jag skulle göra. uppdaterade til lsenaste firmware pch gjorde en rumskalibrering. vips så var pappa hemma. sluta bråka om vad ni känner är bästa kommentaren och bästa maskinerna. funkar det för dig eller om den funkar för honom så låt dom tycka det i lugn och ro. alla kan inte gilla allt. smaken är som baken. DELAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 15 January 2011 - 12:16

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

jösses.. snart komer väl en diskussion om mac vs pc. är man inte nöjd med resultatet så lämna tillbaka dynghögen. man kör på det man gillar. end of story. för min egen del så har jag bara gott och säga om integran. jag hade en tidigt pioneer sc-lx71 som var min första receiver. återigen. .för min egen del så är jag toknöjd med vilket lyft jag fått i mina högtalare. jag kör MA Silver Rx runt om. använder ingen sub. och det dånar på bra efter jag har kalibrerat, vad jag fick förklarat för mig då jag ringde ner till återsäljaren som är en mkt trevlig prick han förklarade lite hur jag skulle göra. uppdaterade til lsenaste firmware pch gjorde en rumskalibrering. vips så var pappa hemma. sluta bråka om vad ni känner är bästa kommentaren och bästa maskinerna. funkar det för dig eller om den funkar för honom så låt dom tycka det i lugn och ro. alla kan inte gilla allt. smaken är som baken. DELAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men alla vet ju att Mac är bättre än PC ha ha ;)

Postad 15 January 2011 - 12:18

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Men alla vet ju att Mac är bättre än PC ha ha :)

Det är ett helt annat påstående, men påståendet är korrekt. ;)

Postad 15 January 2011 - 17:34

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
som sagt. smaken är som baken. mitt val till mac beror helt o h hållet på ett program som heter Logic audio. mkt bra program och göra musik med vilket tar upp en stor del vid sidan av mitt nyfunna intresse för hembio =) men å andra sidan.. jag e nöjd med min burk. den gör det den ska och det gör säkert din pc med så då är vi ju båda två skitglada prickar eller hur ;)

Postad 15 January 2011 - 22:00

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

som sagt. smaken är som baken. mitt val till mac beror helt o h hållet på ett program som heter Logic audio. mkt bra program och göra musik med vilket tar upp en stor del vid sidan av mitt nyfunna intresse för hembio =) men å andra sidan.. jag e nöjd med min burk. den gör det den ska och det gör säkert din pc med så då är vi ju båda två skitglada prickar eller hur :)

Jag har ett äpple jag med. Faktum är att det mesta här i huset kommer från Kalifornien. <_<

Postad 18 January 2011 - 19:30

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Vi körde en helkväll med Integra DTR-70.2 och Monitor Audio RX i helgen. En riktigt lyckad kombination som är värd att upplevas..

Läs mer i våran blogg

Mvh
Erik Reference audio

Postad 19 January 2011 - 08:50

Unregisteredad2296f2
  • Unregisteredad2296f2
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Igår var firman som jag lånade Integran över med den samt en Maratz 6005. Anledningen att det blev en 6005 istället för 7005 var att dom hade sålt sina 7005 och det verkar vara problem för Marantz att få fram dom.
Och jag vet att jämföra en Integra 70.2 med en Marantz 6005 inte är riktigt rättvist eftersom Integran är mer än dubbelt så dyr med det var vad som fanns att tillgå.
Jag kan nämna att jag har en Sony STR-VA555ES själv sen tidigare och den presterar riktigt bra.
Som jag skrev tidigare så tyckte jag Integran inte funkade bra, men jag vet inte vad som hänt men nu levererade den som den skulle. Vi körde ingen hemmabio utan koncentrerade oss på musik i två-kanal.
Vi började med min gammla Sony för att få en reference punkt. Sedan kopplade vi in Integran och körde den i två kanal och del lät mycket bättre än förra gågen. Bra tryck genom hela registret och en grym ljudbild.

Efter en stunds lyssnande så blev det Marantzens tur. Och efter en lite stunds lyssning så konstaterade vi att den lät otroligt dåligt i två kanal. Min gamla Sony låter otroligt mycket bättre. Som hemmabio maskin kan den nog vara ok till just film tittande men som musikmaskin fugerar Marantzen inte alls. Bullrig och otajt bas, extremt dåligt mellanregister och en diskant som var rätt tråkig och odetaljerad.

Det sista vi gjorde var att koppla in Intergran igen, denna gång så bi-ampade vi frontarna och det tog musiken till ytterligare en nivå upp. Det låter helt enkelt sjukt bra.
Sannolikt så blir det en Integra för jag har svårt att se att någonting kan slå den för dom pengarna.

Som kringutrustning använde vi en SACD- Pioneer PD-D6-mkII, högtalare - Infinity Kappa 600. Kablar var Linn mellan SACD och reciver, samt SilSpeak till högtalarna utom vid bi-amp då använde vi Linn.

Det som var intressant var att killen från affären vart förvånad över att Marantzen var så dålig jämfört med både min gamla Sony men framför allt mot Integran.

Ni som tycker att jag har fel angående Marantzen får gärna tycka det, detta är mina åsikter och ni får ta dom för vad dom är. Jag kan inte rekomendera någon att köpa maskiner för dom här pengarna utan att först tagit hem och provlyssnat ordentligt eftersom det ger aldrig en riktigt rättvis bild när man lyssnar på affären eftersom det är oftast optimerat för att låta bra där, den optimeringen kan inte alltid göras hemma.

Postad 19 January 2011 - 09:14

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Men alla vet ju att Mac är bättre än PC ha ha :P

Mac bättre... hmm... nu fattar jag ingenting. Själv tycker jag att Burger King är helt ok.

Postad 19 January 2011 - 09:33

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

En del påstår det, men jag tycker att de låter likadant.

Hur är egentligen relationen mellan dem?

Ledsen om jag frågar något som redan är utrett på annat håll och bara håller mig halvt on topic här.

Postad 19 January 2011 - 12:12

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Ledsen om jag frågar något som redan är utrett på annat håll och bara håller mig halvt on topic här.

Onkyo tillverkar båda märkena, men säger att komponenterna i Integra är bättre.
Har inte själv lyssnat på Integra, men ljudkaraktären bör vara detsamma känns det som.
Man tillverkar väl det man själv tycker låter bra, så ljudidealet är väl detsamma oavsett det står Onkyo eller Integra på apparaten.

Postad 19 January 2011 - 12:20

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag har mailat dem och frågat. Fick till svar att toleranserna på komponenterna är snävare (bättre) på integra samt strömförsörjningen skulle vara maffigare (stämmer om man jämför vad apparaterna drar).

Postad 15 May 2011 - 22:28

Leifo
  • Leifo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en Integra 70.2 som står ouppackad sedan i tisdags......

Jag har börjat fundera på om det ändå är värt att gå upp till en 80.2 nu när jag ändå byter upp mig (jag hade en Onkyo 1007 innan).

Någon som har erfarenheter från 70.2 och/eller 80.2?

Är det värt pengarna att gå upp till en 80.2?

Mycket tacksam för synpunkter :-)

Postad 16 May 2011 - 11:43

psycho_nr1
  • psycho_nr1
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en Integra 70.2 som står ouppackad sedan i tisdags......

Jag har börjat fundera på om det ändå är värt att gå upp till en 80.2 nu när jag ändå byter upp mig (jag hade en Onkyo 1007 innan).

Någon som har erfarenheter från 70.2 och/eller 80.2?

Är det värt pengarna att gå upp till en 80.2?

Mycket tacksam för synpunkter :-)

Är det inte bara styrkan som skiljer?
270 mot 300w i 4ohm?

Kan ha fel...

Postad 16 May 2011 - 13:39

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
80.2 har en USB port på baksidan, mer watt, bättre och mer förfinad strömförsörjning, 32 bits daccar, finare/bättre högtalarkontakter gentemot 70.2, detsamma gäller för Onkyo 5008 gentemot 3008.

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit detta...

Postad 16 May 2011 - 14:09

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Imponerande att en struntsak som "guldpläterade kontakter" kan vara ett försäljningsargument i dessa prisklasser.

Postad 16 May 2011 - 15:05

Leifo
  • Leifo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ja, dom fysiska skillnaderna har jag läst i specen och det ser ut som den matar klart mer ström än 70.2.

Bara för att specen är bättre så behöver den ju inte låta bättre i sig :-)

Min fråga är mer om någon har erfarenhet/testat/lyssnat på dem eller en 80.2:a mot något annat.

Förresten är det någon som vet vad man kan köpa 80.2 för pris?

Ps. jo guldplaterade kontakter i den priklassen är väl nästan "standard"

Redigerat av Leifo, 16 May 2011 - 15:08.

Postad 16 May 2011 - 15:19

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Ja, dom fysiska skillnaderna har jag läst i specen och det ser ut som den matar klart mer ström än 70.2.

Bara för att specen är bättre så behöver den ju inte låta bättre i sig :-)

Min fråga är mer om någon har erfarenhet/testat/lyssnat på dem eller en 80.2:a mot något annat.

Förresten är det någon som vet vad man kan köpa 80.2 för pris?

Ps. jo guldplaterade kontakter i den priklassen är väl nästan "standard"

Det handlar inte om guldpläterade kontakter, att det är det som är skillnaden, utan kontakterna är bättre och mer påkostade, i hela uppbyggnaden.

Och varför hakar ni upp er på just det!?, ni ville ju veta skillnaderna?, och det viktigaste skillnaderna är ju strömförsörjningen och 32 bits daccarna.

En 80.2 går på drygt 28000kr.

Redigerat av dallan1981, 16 May 2011 - 15:31.

Postad 16 May 2011 - 15:43

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0
min personliga lösning blev en 70.2 och ett audyssey pro-kit.
Fortfarande något billigare än 80.2 men jag tror att ljudkskillnaden totalt blir större än enbart 70.e2 -80.2. Fast jag behöver ju inte den extra effekten

Postad 16 May 2011 - 15:52

Leifo
  • Leifo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Så skillnaden är 6000 kr....... är ju inte så mycket i sig när man redan har lagt ut 22 000:-

Jag är sådan att jag retar mig jättemycket om jag kommer på att modellen ovan har något / låter bättre än den jag har köpt..... fast man kan ju inte köpa det dyraste hela tiden heller....det ger ju ingen lycka om det kostar pengar mern man inte upplever värdet av det man har köpt.

Ger det någon märkbar skillnad i sig mellan 24 och 32 bitars daccar?

Vad innebär ett audyssey pro kit?

Redigerat av Leifo, 16 May 2011 - 15:59.

Postad 16 May 2011 - 16:11

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0

Vad innebär ett audyssey pro kit?

En mätmikrofon och mikrofonförstärkare som är kalibrerade samt en programvara som man kör på en pc ,eller enkelt en mer förfinad variant av kalibrering där man kan mäta betydligt fler punkter än med den medföljande micen samt att man kan påverka kurvorna en del .

Se audyssey.com för mer detaljer.

pris för kitet 4000:- samt 150 dollar för licensen.

Redigerat av macman, 16 May 2011 - 16:12.

Postad 16 May 2011 - 17:01

Leifo
  • Leifo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

En mätmikrofon och mikrofonförstärkare som är kalibrerade samt en programvara som man kör på en pc ,eller enkelt en mer förfinad variant av kalibrering där man kan mäta betydligt fler punkter än med den medföljande micen samt att man kan påverka kurvorna en del .

Se audyssey.com för mer detaljer.

pris för kitet 4000:- samt 150 dollar för licensen.

Verkar intressant! Får läsa mer om det! Tack!

Postad 16 May 2011 - 21:39

Leifo
  • Leifo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ingen som har en 80.2 och som kan ge ett omdöme???

Postad 17 May 2011 - 15:50

Leifo
  • Leifo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Gör inte som jag dvs. att ställa frågor utan att använda sökfunktionen............sorry alla!!!!

Här är en länk där det finns mycket info om Integra

https://www.minhembi...s...6705&st=180

Postad 02 February 2012 - 15:13

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Har precis fått tillbaka min Integra 70.2 från reparation. Fjärr som slutade fungera stegvis och till slut fungerade inga knappar fram på receivern alls, inte ens volym ratt. Enda som fungerade var iPad/iPhone appen. Det som byttes var "change sockets cpu - front" enligt service arbetsrapporten. Nu fungerar den som en dröm igen =).
Kan vara bra att veta om ifall någon fler får problem med sin maskin.

Postad 02 June 2012 - 12:01

Unregistered44e91e4f
  • Unregistered44e91e4f
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon som har tips på bra inställningar?
Jag är helt grön på detta.
Tex Dolby Volume, THX och alla andra inställningar. Vad är detta, och vad är en bra utgångspunkt?
Jag kör de olika zonerna i olika rum, och huvudzonen i vardagsrummet. (DTR 70.2)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.