Vad *** är välljud?!
323 svar till detta ämne
Postad 02 February 2011 - 18:44
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Absolut. Ingen hindrar dig att njuta av det. Men jag tycker att det är inte samma sak som om man rekommenderar detta till okända personer på ett forum. Tycker man bör ha en visst ansvar då och är det någon som anser det är fel så bör han/hon berätta det.
Va, är det fel att skriva att signalkällan är viktig för att det går inte att fixa den senare i kedjan..? /Mats
Redigerat av Unregistered89a7be48, 02 February 2011 - 18:45.
Postad 02 February 2011 - 18:47
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Absolut. Ingen hindrar dig att njuta av det. Men jag tycker att det är inte samma sak som om man rekommenderar detta till okända personer på ett forum. Tycker man bör ha en visst ansvar då och är det någon som anser det är fel så bör han/hon berätta det.
Varför bör han/hon göra det?? Det viktiga tycker jag i så fall är att man är noga med att poängtera att de åsikter man yttrar enbart är ens egna och inget som gäller alla... En del har väl det i sin personlighet, att man känner att man måste tala om för andra hur, vad o varför hela tiden, o dessutom tro att man gör andra en tjänst genom att göra detta...
Postad 02 February 2011 - 18:53
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Va, är det fel att skriva att signalkällan är viktig för att det går inte att fixa den senare i kedjan..? /Mats
Nej, det är inget fel men frågan är om det är det som är felet? Antagligen så är det ingen skillnad om det är a dSc rigg eller en Sony DVD för 900 kr. Min poängen var att det ska mycket till om felet ligger där. Men det är lätt att inbilla sig att det skillnader på spelare, t ex. Varför bör han/hon göra det?? Det viktiga tycker jag i så fall är att man är noga med att poängtera att de åsikter man yttrar enbart är ens egna och inget som gäller alla...
En del har väl det i sin personlighet, att man känner att man måste tala om för andra hur, vad o varför hela tiden, o dessutom tro att man gör andra en tjänst genom att göra detta...
Jag skulle hellre få ett råd som kostar mig 1000 kr och ger en stor verklig skillnad än ett råd som kostar 10,000kr och ger ingen verklig skillnad. Vi är nog olika där men jag vill inte lägga onödigt mycket pengar i onödan. Inget fel med det, det är ju bra att det finns dom som vill spendera en ******** massa pengar, för våran ekonomi.
Postad 02 February 2011 - 18:56
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Nej, det är inget fel men frågan är om det är det som är felet? Antagligen så är det ingen skillnad om det är a dSc rigg eller en Sony DVD för 900 kr. Min poängen var att det ska mycket till om felet ligger där. Men det är lätt att inbilla sig att det skillnader på spelare, t ex.
Jag skulle hellre få ett råd som kostar mig 1000 kr och ger en stor verklig skillnad än ett råd som kostar 10,000kr och ger ingen verklig skillnad. Vi är nog olika där men jag vill inte lägga onödigt mycket pengar i onödan. Inget fel med det, det är ju bra att det finns dom som vill spendera en ******** massa pengar, för våran ekonomi. 
Är ditt motiv till din mission att försöka övertala andra att de inte hör .... av ekonomisk karraktär Eller är du övertygad om att det du inte hör, kan andra heller inte höra ? Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 02 February 2011 - 19:02.
Postad 02 February 2011 - 19:01
Jas 74
-
Jas 74
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Mikael.
Du kan få ett billigt råd av mig. Gå till bibblan eller en kompis där är det gratis o lyssna så kan du sälja din anläggning.
Postad 02 February 2011 - 19:04
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Är dit motiv till din mission att försöka övertala andra att de inte hör .... av ekonomisk karraktär Eller är du övertygad om att det du inte hör, kan andra heller inte höra ?
Maveric
Jag har ingen mission och jag försöker inte övertala någon. Jag delar med mig av egna erfarenheter, kunskaper och tankar. För egen del så spelar det ingen som helst roll om "Pelle" köper en CD spelare för 100,000kr. Dock så tycker jag man bör ifrågasätta påståenden som är tveksamma. Jag baserar detta även på 100-tals olika kontrollerade blindtester, där folk som sagt sig höra skillnader i öppna tester, misslyckas att höra skillnad när dom inte vet vilken pryl dom lyssnar på. Det är en välgrundad åsikt helt enkelt.
Postad 02 February 2011 - 19:07
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Man skulle nästan kunna tolka Karlsson som att hans tips/råd alltid är de korrekta medan andra för det mesta har fel o mest inbillar sig saker...
Hmmm, vad skulle man kunna referera till för liknelser för sådant tankesätt? Det första som ploppar upp är sektledare eller diktator..svårt tänka mig mig att herr Karlsson är något dera, kanske mera en lärljunge som blint följer sin "ledare"
Redigerat av nickeskbg, 02 February 2011 - 19:08.
Postad 02 February 2011 - 19:08
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Tror ingen här vill lägga pengar i onödan, kul när man läser dina svar att du aldrig inser att du kanske har bara har lite fel men nej nej /Mats
Redigerat av Unregistered89a7be48, 02 February 2011 - 19:10.
Postad 02 February 2011 - 19:11
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Det bästa råd man kan ge tycker jag är att lyssna o lita på sina egna öron o sinnen, att själv jämföra o bilda sig en egen uppfattning...
Postad 02 February 2011 - 19:13
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Postad 02 February 2011 - 19:14
Tuomas
-
Tuomas
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ja ha, ser det är samma "tjat" här med, som på andra ställen på forumet...
Välljud sitter väl i betraktarens öron o ingen annan stans? dvs det jag tycker låter fint är välljud i MINA öron och det du uppfattar som välljud är således välljud i DINA öron... Vilka faktorer som spelar in är oväsentligt (enligt mig), tycker JAG att det låter fin fint så tycker jag det och tycker jag sen att det låter fin fint hemma hos mig så kan jag bara skatta mig lycklig, så får "andra" hävda precis vad som helst
Musik är för mig en känsla, jag kan inte bry mig mindre om hur något mäter så länge mina öron tillsammans med andra sinnen gillar vad de hör...
Precis! Tummen upp! Som jag sa, det är DU som ska lyssna på DITT system, skit i vad andra tycker.
Postad 02 February 2011 - 19:18
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Tror ingen här vill lägga pengar i onödan, kul när man läser dina svar att du aldrig inser att du kanske har bara har lite fel men nej nej /Mats
Jaså, du tror inte det? Jag tror rätt många som lägger onödigt mycket pengar. Många vågar helt enkelt inte testa om dom verkligen hör någon skillnad. Hur kan jag har fel när jag återger vad dom kontrollerade tester som har gjorts har gett för resultat? Det är ju en objektivt faktum och inte en åsikt. Sen har jag en fråga. Om du hör dessa skillnader mellan CD spelare, t ex. Hur kan det då komma sig att du rekommenderar Dire straits - Brothers in arms skivan (XRCD versionen ser det ut att vara på bilden) som "Några skivor med kvalitetsljud" när den är extremt dynamiskt komprimerad (upp till 10 dB!!) mot originalet? Detsamma med private investigations skivan och 24K guld CDn av Countdown to extinction. Om du kan höra skillnad på olika CD spelare, skillnader som ofta är kanske 0,2 dB vid 20 khz (=extremt små skillnader) varför hör du inte 10 dB dynamisk komprimering?
Postad 02 February 2011 - 19:19
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Nej, det är inget fel men frågan är om det är det som är felet? Antagligen så är det ingen skillnad om det är a dSc rigg eller en Sony DVD för 900 kr. Min poängen var att det ska mycket till om felet ligger där. Men det är lätt att inbilla sig att det skillnader på spelare, t ex.
Hur skulle ett 1000 kronors råd ge skillnad när det inte är skillnad enligt dig?
Postad 02 February 2011 - 19:20
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det bästa råd man kan ge tycker jag är att lyssna o lita på sina egna öron o sinnen, att själv jämföra o bilda sig en egen uppfattning...
Varför inte bara lyssna med öronen? Är det inte främst det man vill ha? Fast, inget säger ju att man kan välja en snyggare apparat bara för utseendet, men då borde man vara ärlig med det eller hur? Ingen köper en Rolex för att den visar tiden bättre än en billigare klocka.
Postad 02 February 2011 - 19:21
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Visst är det fantastiskt att en person kan engagera så många
Postad 02 February 2011 - 19:23
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Hur skulle ett 1000 kronors råd ge skillnad när det inte är skillnad enligt dig?
T ex köpa en stor matta för 1000 kr eller bygga en "akustiktavla" för att dämpa första reflexen vs t ex en 10,000 kr CD spelare som man inte kan skilja mot den DVD spelare man redan har.
Postad 02 February 2011 - 19:23
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Jaså, du tror inte det? Jag tror rätt många som lägger onödigt mycket pengar. Många vågar helt enkelt inte testa om dom verkligen hör någon skillnad. Hur kan jag har fel när jag återger vad dom kontrollerade tester som har gjorts har gett för resultat? Det är ju en objektivt faktum och inte en åsikt. Sen har jag en fråga. Om du hör dessa skillnader mellan CD spelare, t ex. Hur kan det då komma sig att du rekommenderar Dire straits - Brothers in arms skivan (XRCD versionen ser det ut att vara på bilden) som "Några skivor med kvalitetsljud" när den är extremt dynamiskt komprimerad (upp till 10 dB!!) mot originalet? Detsamma med private investigations skivan och 24K guld CDn av Countdown to extinction. Om du kan höra skillnad på olika CD spelare, skillnader som ofta är kanske 0,2 dB vid 20 khz (=extremt små skillnader) varför hör du inte 10 dB dynamisk komprimering? Fortsätt du bara ja vet inte vad jag ska säga börjar bli lite sandlåda över dig nu. /Mats
Postad 02 February 2011 - 19:25
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Visst är det fantastiskt att en person kan engagera så många 
Hur vore det dom du skippa mig som person och istället förde argument för åsikterna? Det vore mer seriöst. Fortsätt du bara ja vet inte vad jag ska säga börjar bli lite sandlåda över dig nu. /Mats
Sandlåda? Hur då? Det var ju en berättigad fråga. Är ju bättre och säga att du inte kan svara på den om du inte vet vad du ska säga än försöka undergräva diskussionen.
Postad 02 February 2011 - 19:26
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Varför inte bara lyssna med öronen? Är det inte främst det man vill ha? Fast, inget säger ju att man kan välja en snyggare apparat bara för utseendet, men då borde man vara ärlig med det eller hur? Ingen köper en Rolex för att den visar tiden bättre än en billigare klocka.
Hmm, är det bara du som kan jämföra med saker som inte är Hifi, när andra gör det så protesterar du ganska så snabbt... Men för att svara på frågan. Varför "bara" lyssna med öronen då flera andra sinnen också spelar in..?? Ja nu svarade jag visst på frågan med en annan fråga
Redigerat av nickeskbg, 02 February 2011 - 19:31.
Postad 02 February 2011 - 19:33
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Sandlåda? Hur då? Det var ju en berättigad fråga. Är ju bättre och säga att du inte kan svara på den om du inte vet vad du ska säga än försöka undergräva diskussionen.
Jag har laggt upp lite välljudande skivtips visst(får be om ursäkt att man försöker) men jag säger inte att dom är bäst i världen eller? utan sådana som jag tycker låter bra det finns säkert versioner som låter bättre men dom har inte jag så. Kan berätta för dig som är lite besatt utav BiA att det har kommit 3st. olika xrcd och det var den första som inte var något vidare. /Mats
Postad 02 February 2011 - 19:34
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Men för att svara på frågan. Varför "bara" lyssna med öronen då flera andra sinnen också spelar in..?? Ja nu svarade jag visst på frågan med en annan fråga 
Jaså? Måste du se för att kunna lyssna på musik? Måste du veta om vad du använder för prylar för att kunna lyssna?
Postad 02 February 2011 - 19:35
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
NiN subjektivisten Karlsson
Tänk om du hade lagt all din energi och tid till att försöka rädda världen eller barn som far illa
Så mycket bättre världen hade varit då .. För den starka övertygelse du har om att alla komponenter
låter lika och din goda vilja att tala om det för alla så att de sparar sina pengar skulle kunna flytta berg.
Tänk vad mycket nytta du skulle göra för röda korset och rädda barnen för att ta två exempel
Jag avundas din ork och ditt engagemang. Jag skulle inte orka hälften, med tanke på hur många trådar
du skriver detta i och att du faktiskt hållt på i snart 7 år med just BARA detta ..
Jag var tvungen att städa badrum och toalett, för jag blev helt anfådd av alla dina goda råd och
det bara i denna tråden ..
Jag tror att du skulle kunna bli ett ämne som "världssamvete" och kunna rädda världen till oss alla
Lycka till
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 02 February 2011 - 19:36.
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jaså? Måste du se för att kunna lyssna på musik? Måste du veta om vad du använder för prylar för att kunna lyssna?
Absolut inte!!!
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag har laggt upp lite välljudande skivtips visst(får be om ursäkt att man försöker) men jag säger inte att dom är bäst i världen eller? utan sådana som jag tycker låter bra det finns säkert versioner som låter bättre men dom har inte jag så. Kan berätta för dig som är lite besatt utav BiA att det har kommit 3st. olika xrcd och det var den första som inte var något vidare. /Mats
Men, borde du inte hört att det var så stor skillnad? Vilken XRCD utgåva har du då?
Postad 02 February 2011 - 19:37
Unregistered5bb908bc
-
Unregistered5bb908bc
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Hejsan, jag läser mycket här men skriver mindre, En hypotetisk fråga bara: finns det någon här som, om perfekta möjligheter* fanns, skulle gjort ett öppet test framför ett blint när ni skulle prova ut ny utrustning? Det kan det väl ändå inte finnas... Jag själv har aldrig gjort något blindtest men det kan ju inte finnas någon som ifrågasätter att detta är sättet att få reda på om man verkligen hör skillnad mellan grejjorna man ska införskaffa. *nu är det ju ruggigt komplicerat att blindtesta högtalare då bytet mellan dessa måste gå fort som blixten och dessa måste och stå på samma ställe och höjd  obs. jag äger ej INO-högtalare ps. sen så är det ju som vanligt väldigt tråkig "alla mot en"-stämning i dessa trådar edit: det är väl trots allt för ljudet vi HÖR med öronen som vi gör uppgraderingar, möjligtvis också estetisk då... /ea
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 02 February 2011 - 19:41.
Postad 02 February 2011 - 19:38
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Absolut inte!!!
Okej, då kan man ju testa t ex CD spelarna i blindtester, om det är ljudet man främst är ute efter. Eller hur?
Postad 02 February 2011 - 19:41
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Men, borde du inte hört att det var så stor skillnad? Vilken XRCD utgåva har du då?
Den andra . Skillnad? när jag inte har något att jämföra med nu är du bara dryg. /Mats Nu lägger jag ner och går och lyssnar på lite musik! Spelar som vanligt ingen roll vad man säger till Karlsson. /Mats
Postad 02 February 2011 - 19:42
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Okej, då kan man ju testa t ex CD spelarna i blindtester, om det är ljudet man främst är ute efter. Eller hur?
Absolut!! O skulle jag komma fram till att det inte i mina öron är någon som helst skillnad spelare emellan så skulle jag satsa på den maskin jag tycker ger mest byggkvalité o passar bäst in estetiskt in här hemma för pengarna...
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Påminner om bloggaren Jinge......man kan undra......
susP
-
susP
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Rolig och bra tråd detta, sitter och småler konstant, för att svara på TS så:
JAG är extremt nöjd med mitt (vårat, sambon räknas inte, hon fattar nada när det kommer till sådant här, det är sant) ljud.
Jag skulle absolut vilja ha "bättre" ljud (man kan alltid få bättre ljud men det handlar om ekonomi) men det jag har nu presterar otroligt bra för den prisklassen.
Har faktiskt blivit förvånad över att vänner säger att de skulle köpt liknande när de själva har öst in bradigt mycket mer pengar i sina system än vad jag har gjort.
Sen går det jag har idag alltid att få bättre såklart genom bättre möblering men vafan, vi bor i en hyresrätt och letar hus så det ligger inom snar framtid att rigga enligt alla "regler", ni förstår vad jag menar.
Allting ligger i betraktarens öron...
Postad 02 February 2011 - 19:44
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Den andra . Skillnad? när jag inte har något att jämföra med nu är du bara dryg. /Mats
Den från hong kong? Har du nr på den? Alltså, om någon spelar en skiva för mig som låter rätt dåligt så behöver jag inte jämföra den mot en annan version av den för att inse den låter illa. Så är det för mig iaf. Absolut!! O skulle jag komma fram till att det inte i mina öron är någon som helst skillnad spelare emellan så skulle jag satsa på den maskin jag tycker ger mest byggkvalité o passar bäst in estetiskt in här hemma för pengarna...
Bra, det låter som ett bra val. Påminner om bloggaren Jinge......man kan undra......
Vad är det du vill få fram?
Postad 02 February 2011 - 19:48
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Den låter bra så du behöver inte oroa dig!
/Mats
Postad 02 February 2011 - 19:49
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
ps. sen så är det ju som vanligt väldigt tråkig "alla mot en"-stämning i dessa trådar
Kan det bero på att " EN " har en helt avikande mening än alla andra och försöker påföra alla andra sin åsikt genom att svara på vad alla andra skriver .. Kan det vara så att han själv skapar denna så kallade "stämning" Att han sedan inte är ensam, vet både jag och andra om .. Väntar bara på att de andra skall komma hit till tråden och att moddarna sedan får låsa tråden.. Så slutar det alltid ! Maveric Ps .. nu börjar dom strömma till (undrar om de har någon "kom så sticker vi till MHB och jäklas tråd på Faktiskt.se )
Redigerat av Unregistered1939, 02 February 2011 - 19:52.
Postad 02 February 2011 - 19:52
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Den låter bra så du behöver inte oroa dig! /Mats
Tja, har ju lyssnat på stort sett alla olika utgåvor av BiA och XRCD (har inte sett något bevis på olika mastering) låter rätt dåligt faktiskt. Du kan föredra den om du vill, det är din egna subjektiva åsikt. Men rent objektivt så är den kraftigt dynamiskt komprimerad. Dom flesta, men inte alla, audiofiler vill gärna ha kvar dynamiken.
Postad 02 February 2011 - 19:54
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Så var vi tvugna att vara lite dryga igen SUCK
Postad 02 February 2011 - 19:55
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Kan det bero på att " EN " har en helt avikande mening än alla andra och försöker påföra alla andra sin åsikt
Menar du att det bara finns en som gillar en mer vetenskaplig syn på hifi? Det är helt fel faktiskt. Jag får anta det är jag du menar. Exakt vart försöker jag tvinga på andra min åsikt? Citera gärna.
Postad 02 February 2011 - 19:55
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tja, har ju lyssnat på stort sett alla olika utgåvor av BiA och XRCD (har inte sett något bevis på olika mastering) låter rätt dåligt faktiskt. Du kan föredra den om du vill, det är din egna subjektiva åsikt. Men rent objektivt så är den kraftigt dynamiskt komprimerad. Dom flesta, men inte alla, audiofiler vill gärna ha kvar dynamiken.
Nyfiken fråga bara, har du jämfört originalutgåvan utav Megadeth, Countdown osv..... med den där "guldiga" utgåvan, skulle vara intressant veta hur stor skillnad det är på dessa två???
Postad 02 February 2011 - 19:56
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Så var vi tvugna att vara lite dryga igen SUCK
Vad är det som är drygt? Att förklara att utgåvan är dynamiskt komprimerad? Eller att vissa föredrar det och andra inte gör det?
Postad 02 February 2011 - 19:58
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2082 inlägg
Nyfiken fråga bara, har du jämfört originalutgåvan utav Megadeth, Countdown osv..... med den där "guldiga" utgåvan, skulle vara intressant veta hur stor skillnad det är på dessa två???
Kan tyvärr inte det har bara den guldiga utgåvan men ska absolut fixa den andra så. /Mats
Postad 02 February 2011 - 19:59
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Menar du att det bara finns en som gillar en mer vetenskaplig syn på hifi? Det är helt fel faktiskt. Jag får anta det är jag du menar. Exakt vart försöker jag tvinga på andra min åsikt? Citera gärna.
Hmm, är lite kluven där? Kan visst uppskatta en vetenskaplig syn på saker o ting men för mig ÄR musik en känsla och de känslor som bubblar upp inom mig utav den musik jag lyssnar på är inte speciellt vetenskaplig...
Redigerat av nickeskbg, 02 February 2011 - 20:01.
Postad 02 February 2011 - 20:00
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Har ingen lust att ta ställning i frågan överhuvudtaget men visst skulle det vara intressant om någon för en gång skull kunde nappa på Karlssons många tidigare inbjudningar och göra ett blindtest. Jag skulle i alla fall vara nyfiken på resultatet.
Själv har jag aldrig gjort några blindtest och inte många A/B-tester av cd-spelare heller.
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Bara en liten sak som nämns i börja av tråden: Har sett folk som ställt högtalarna i varsitt hörn utan att vinkla in dom sitta och förklara vilka skillnader det är på kablar
Alla högtalare ska inte vinklas in, det brukar stå i "manualen" man får till om de ska vinklas eller inte. Jag hade ett par Dali som inte skulle vinklas, men däremot så rekomenderar man att vinkla t.ex. Audiovector ca 4 cm.
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Om du inte klippt av det du citerar ( vilket du är mycket duktig på ) så hade du kunnat läsa .. Att han sedan inte är ensam, vet både jag och andra om .. Väntar bara på att de andra skall komma hit till tråden
och sluppit fråga denna frågan På frågan om var du försöker (tvinga) påföra alla andra din åsikt .. så väljer jag att inte citera nästan alla dina inlägg i denna och alla andra trådar lika denna. Du ger ju aldrig upp .. Varför kan du aldrig låta oss som hör skillnader mellan komponenter få diskutera detta och dela med oss om våra upplevelser och erfarenheter ? Varför måste du deltaga i alla dessa trådar ? Är det bara för att förstöra ? Eller är det för att du är så övertygad om att du har rätt och vill rädda oss från nergång och förstörelse .. som prästeskapet gjorde under medeltiden. Du vet bäst och vi ofrälse och olärde skall genom ständig upprepning lära oss det du vet och tror på Maveric
Postad 02 February 2011 - 20:01
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nja, inte lika väl som BiA som jag har jämfört varje låt. Men vad jag förstår så är 24K utgåvan baserad på Dave's remix som han gjorde 2004. Jämför man t ex Symphony of Destruction mellan original CDn och 24K utgåvan så är det rätt stor skillnad på ljudet. 24K utgåvan är lite mer dynamiskt komprimerad också. Framförallt skall man hålla sig väldigt långt ifrån Rust in Peace på remasterad utgåva, där har man t o m olika sång på vissa låtar!
Postad 02 February 2011 - 20:02
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Nu lägger vi ner allt bråk grabbar. Som vanligt så är det samma person/personer så får tråden att gå åt helt fel håll. Återgå till topic nu tack! (undrar om de har någon "kom så sticker vi till MHB och jäklas tråd på Faktiskt.se )
Skulle inte förvåna mig.
Postad 02 February 2011 - 20:02
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Har ingen lust att ta ställning i frågan överhuvudtaget men visst skulle det vara intressant om någon för en gång skull kunde nappa på Karlssons många tidigare inbjudningar och göra ett blindtest.
Om du bara visste hur många gånger han har bjudit in och hur många gånger han har ställt in ..
Postad 02 February 2011 - 20:03
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Hmm, är lite kluven där? Kan visst uppskatta en vetenskaplig syn på saker o ting men för mig ÄR musik en känsla och de känslor som bubblar upp inom mig utav den musik jag lyssnar på är inte speciellt vetenskaplig...
Sant, men återgivning av musiken är ju vetenskaplig. Att återge det så bra som möjligt ger ju även utrymme att återge känslan så bra som möjligt. Det vill säga musikens känsla inte känslan man kan få av en pryls utseende, status, märke eller pris.
Postad 02 February 2011 - 20:04
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Nja, inte lika väl som BiA som jag har jämfört varje låt. Men vad jag förstår så är 24K utgåvan baserad på Dave's remix som han gjorde 2004. Jämför man t ex Symphony of Destruction mellan original CDn och 24K utgåvan så är det rätt stor skillnad på ljudet. 24K utgåvan är lite mer dynamiskt komprimerad också. Framförallt skall man hålla sig väldigt långt ifrån Rust in Peace på remasterad utgåva, där har man t o m olika sång på vissa låtar!
Ok, lite vad jag anade med... Tack!
Postad 02 February 2011 - 20:06
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Om du bara visste hur många gånger han har bjudit in och hur många gånger han har ställt in .. 
Haha, ok...
Postad 02 February 2011 - 20:08
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Har ingen lust att ta ställning i frågan överhuvudtaget men visst skulle det vara intressant om någon för en gång skull kunde nappa på Karlssons många tidigare inbjudningar och göra ett blindtest. Jag skulle i alla fall vara nyfiken på resultatet. Själv har jag aldrig gjort några blindtest och inte många A/B-tester av cd-spelare heller.
Det har varit många tester som folk dragit sig ur. Det har varit en del som gjorts av andra, vilket har alltid slutat på samma sett, dom jag vet om. Det hindrar ju inte att man gör flera för att någon gång få fram ett test som lyckas, men för varje misslyckat så blir man mer och mer misstänksam mot påståenden.  Om du bara visste hur många gånger han har bjudit in och hur många gånger han har ställt in .. 
Detta är ju en lögn.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|