Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alternativ till Panasonic G30 som inte flimrar

51 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 August 2011 - 18:51

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
THX läget (tack för tipset) hjälper en hel del och tar bort nästan så gott som allt av fluktuationerna, men inte helt och hållet.

Har läst in mig på "fluctuating brightness" problemet och vad jag förstår av olika forum som det diskuteras
på så finns det förhoppningar om en firmware uppdatering från panasonic som ska lösa problemet.
Läste också om att fluktuationerna kan minska/upphöra över tid och det låter ju också bra.
Jag ska också testa att kalibrera, hittade några exempel som kan funka som grund, här i Panasonic Plasma 2011-tråden.

Jag är mer än nöjd med skärmen, bilden är ju helt enastående i färger, skärpa, kontrast och svärta.
Många bluray filmer överträffar alla mina förhoppningar på skärm och spelare, är så förbluffad över kvalitén så jag
glömmer bort att se filmen och missar handlingen! :blink:

Summa summarum... så e' ja j*****t nöjd med både plasma-skärmen å bluray-spelaren!!!

Postad 10 August 2011 - 22:19

Unregisteredc03a01a3
  • Unregisteredc03a01a3
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ursäkta sent svar...

Tror du upplever flimmer lättare vid ljusstarka inställningar/scener. Någon får rätta mig om jag har fel men det är min mening. Se till att du provkollar tvn med korrekta inställningar och inte butiksläge med dynamiska/ljusstarka inställningar.

Det var helt klart de ljusa partierna i bilden som flimrade. Men säljarna på Hifi-klubben påstår att dom kalibrerar alla sina visnings-skärmar. Dock sa dom också att kunder får fri tillgång till fjärrkontrollerna, så man vet ju inte.

snowlord

Hur gick det för dig med flimmret?
Vore kul att höra det eftersom jag upplevt flimmer på dom plasmor jag har kikat på också.
(för er som undrar så vet jag inte hur dom apparaterna var inställda, men alla flimmrade, i olika butiker)

Jag bestämde mig p g a av den här tråden att köra LCD, och efter sjukt mycket forum- och recensionsläsande så gick jag ner en prisklass till (vad jag förstår) beprövad CCFL-belysning. Jag har beställt en Sony 32CX520. Den är på väg med posten, mycket spännande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.