LG LW9800 - Här samlar vi alla info om denna!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
Postad 07 september 2011 - 13:04
Redigerat av andypandyswe, 07 september 2011 - 13:05.
Postad 07 september 2011 - 22:33
Fick se den på IFA, fanns inte mycket att gnälla över på den bilden. Dock knappast bästa omgivningen att se den i.
Du kollade och jämförde väl inte LG:n mot Panasonic VT30?
Postad 08 september 2011 - 20:15
Några nya finesser är kul..men bildkvaliten..är den "så bra som det låter" eller hur man nu skall uttrycka sig....
Jag står i valet o kvalet..denna eller en 650w..(om det inte kommer en större modell med full led!)
Nån som tittat på båda?

Postad 08 september 2011 - 21:13
Vet inte hur mkt det är värt "irl" men iallfall en bra kvalitets stämpel att de certifierar den.
http://www.engadget....on-our-home-th/
Postad 09 september 2011 - 07:29
ok, nån som sett den live samt även tittat på 650w , som kan yttra sig om det är värt 10 000 i mellanskillnad??
Några nya finesser är kul..men bildkvaliten..är den "så bra som det låter" eller hur man nu skall uttrycka sig....
Jag står i valet o kvalet..denna eller en 650w..(om det inte kommer en större modell med full led!)
Nån som tittat på båda?
Jag undrar samma sak=)
Postad 09 september 2011 - 07:45
ok, nån som sett den live samt även tittat på 650w , som kan yttra sig om det är värt 10 000 i mellanskillnad??
Nån som tittat på båda?
Det är nog rätt svårt med tanke på att 980 som den kommer heta här inte ens finns än.
Postad 09 september 2011 - 13:45

Postad 09 september 2011 - 16:00
Men jag tyckte mig se att nån varit på ibc mässan eller lyckats få se den live tidigare..men kan ju vara svårt om den inte finns
Jovisst men det är nog lite svårt att jämföra ngt om man inte har bägge i samma miljö vid sidan om varandra.
Bättre å vänta på en seriös recension med lite mätvärden osv
Postad 11 september 2011 - 11:33
Frågan e hur mkt 650w55 kommer kosta runt jul då denna lw9800 kommer. Lite bör 650 gå ner i pris.
Postad 11 september 2011 - 12:19
Men jag tyckte mig se att nån varit på ibc mässan eller lyckats få se den live tidigare..men kan ju vara svårt om den inte finns
Har sett den på IFA mässan, båda modellerna vra nära varandra. Men miljön där gör det omöjligt att säga något om hur skillnaderna är.
Postad 11 september 2011 - 19:34
Jag hoppas dock att den är så pas bra att det är värt den extra slanten! vore bra med nåt man kan ha kvar i några år....men sen är det ju en del nytt på g..oled o annat mums..men det känns som om det kommer ta några år innan de kommer ner i rimliga prisklasser...
Vadjag inte förstår är vaför man inte kan släppa större skärmar...snyft!
Postad 13 september 2011 - 17:11
Mvh Nicke
Postad 13 september 2011 - 23:52
Då blir det en tur dit imorgon !!

Postad 14 september 2011 - 07:03
Just det.....80 tum vore en lagom storlek att uppgradera till när man redan sitter med en 60 tummare.Vad jag inte förstår är varför man inte kan släppa större skärmar...snyft!
Till ett överkomligt pris vill säga.
Postad 14 september 2011 - 10:58
/Niklas
Postad 14 september 2011 - 11:24
Skall tydligen finnas hos elgiganten i barkaby enl eg själva,lurar på att åka dit o kika imorgon då jag är rackarns nyfiken på denna modell
Mvh Nicke
Dom sa inte att dom hade Iphone 5 inne oxå ,för den ska ju oxå snart komma.....
Postad 14 september 2011 - 16:27

Den kommer nästa onsdag enligt deras interna lager applikation.
21 sep alltså. Hoppas det stämmer , för de borde ju få ut lite demo ex till butikerna innnan högarna av apparater dyker upp.
Postad 19 september 2011 - 17:10
Vad är detta ...kommer det måhända en 65" version av denna??
pls say its true!!
Postad 19 september 2011 - 20:50
55" ger en area på 8333 cm2. Detta delat med 2300 zoner ger en zonstorlek på 3,6 cm2. (Rätta mig om jag räknar fel.) Är inte detta fortfarande rätt stora zoner?Precis som pacman skriver, jag tror också mycket på denna men hur många tv's flashar inte med massa häftiga nya tekniker och specar som vi aldrig sett förut för att sedan inte kunna leverera i verkligheten?!
Kolla bara på Toshibas "Cell TV"/ZX900, vad hände med den?!?
Denna har ju dock avsevärt många fler "tänd- och släckbara" zoner ( gäller dock endast 55-tummaren ), hela 2300 jämfört med Toshibas 512.
Vi får se helt enkelt...
Postad 20 september 2011 - 06:49
Den har 280 zoner, tydligen.55" ger en area på 8333 cm2. Detta delat med 2300 zoner ger en zonstorlek på 3,6 cm2. (Rätta mig om jag räknar fel.) Är inte detta fortfarande rätt stora zoner?
Relativt övriga tillverkare så är det inte stora zoner.
Postad 20 september 2011 - 07:02
Den har 280 zoner, tydligen.
Relativt övriga tillverkare så är det inte stora zoner.
What?! Har den 280 och inte 2300 zoner?!
Eller vad menar du?
Postad 20 september 2011 - 07:34
Postad 20 september 2011 - 07:41
http://www.avforums....15-post601.htmlJag är dock lite mer oroad av det Italienska testet dom refererar till på av-forums.
För den som inte orkar söka.
Postad 20 september 2011 - 07:50
EDIT: Resultatet från testet talar inte för denna tv tyvärr.
Redigerat av BrittBastard, 20 september 2011 - 07:58.
Postad 20 september 2011 - 08:08

Postad 20 september 2011 - 17:13
Ah, såklart. My bad. Det handlar ju om 2300 lampor fördelat på 288 områden. D v s ca 8 lampor/zon.
EDIT: Resultatet från testet talar inte för denna tv tyvärr.
Räknar vidare då'rå... (Rätta mig gärna...)
på 288 zoner blir det 28,9cm2 per zon. Om zonen är kvadratisk blir sidan 5,4 cm. Inte konstigt att det blir halos.
Redigerat av Ari Gold, 20 september 2011 - 17:13.
Postad 21 september 2011 - 06:40
<p> </p>
<p>Tror man kan bortse från det testet helt.</p>
<p> </p>
<div>
</div>Inte konstigt att det blir halos.
<div>Ett problem verkar vara att många tillverkare tar i för mkt i drivningen av LED:arna, i syfte "här ska det minsann bli svart". Om man låter bli att kraftigt överdriva omfånget LED:arna jobbar inom, och här krävs väl även viss anpassning till vad panelen klarar för omfång (vilket historiskt varit LGs IPS-panelers svaga sida), så borde halos och andra problem minska.</div>
<div> </div>
<div>Tydligen så ska t.ex. Sharp Elite jobba lite mer "lagom" (samtidigt som den nog har en panel som klarar ett tämligen stort omfång) och når i slutändan bättre resultat än de flesta.</div>
Postad 22 september 2011 - 08:51
Guuud vilken beslutsångest man har. Vt30 eller denna:( svårt val.
Hejsan allehopa!
Generellt tycker jag att man ska passa sig lite för "första generationen" av teknikprylar övht. Hur många gånger har man inte köpt en "dagslända", jag var först i kön till exv Minidisc när den kom....
Tror jättemycket på denna nya teknik, är det någon som vet om man kan spela PC-spel via den i 3D, är det Nvidia 3D som krävs eller gör LG om även spel med sitt "2D till 3D"?
Kanontråd dena förresten, kommer följa den med spänning.
Såg att Webhallen börjar sälja dom snart, kanske blir en till jul.....
Postad 22 september 2011 - 14:08
Spännande! Nästan lika stort som när Resident Evil kom till PS. Eller nja så stort är de nog inte, men fan stort är det.
Postad 22 september 2011 - 18:21
Postad 22 september 2011 - 19:36
Postad 24 september 2011 - 01:25

Postad 24 september 2011 - 07:46
Ser fram emot din recension på torsdagsmorgonen dåEnligt Netonet så kommer de in på onsdag natt...så jag passade på att beställa en
....får se om den tidsplanen håller...

Jag tror säkert att den är nere på 25 innan jul så jag avvaktar lite...
Vad har netonnet för returnpolicy? Ska man vara en sååå early adopter så vill man ju att det ska vara lätt att returnera...
Postad 24 september 2011 - 08:34
Postad 24 september 2011 - 12:07
Den har dock fått bra kritik..o jag tror inte den är sämre än deras 550/650..med mindre bleed/clouding/mysko pysko som man skall akta sig för...
De talar rätt varmt om den på avf forumet..men kan alltid utnyttja ångerrätten om det visar sig vara nåt hel tok på den!

Postad 25 september 2011 - 14:41
Postad 25 september 2011 - 14:57
Däremot är det väl rätt klart att detta inte ger någon märkbar försämring i upplösning (så länge du sitter tillräckligt långt ifrån TV'n) då hjärnan sätter ihop de båda bilderna till en 1920x1080 -bild. Testa själv innan du köper. Jag åkte iväg och kollade på en 650 och blev inte besviken.
Postad 25 september 2011 - 15:01
Finns ett Italienskt (som alla verkar vara överens om att det var en pre-production modell eller ett rejält måndagsexemplar) och tror även jag sett en holländsk någonstans.Var hittar man något test på denna ?
Vill du slippa google translate och ha lite mer väkända reviewers får du ge dig till tåls ett par veckor till...
Postad 26 september 2011 - 07:31
För bövelen.....TV:n verkar bara bli sämre allt efterhand som specifikationsdetaljerna kryper fram.Den har 280 zoner, tydligen.
Jag har sagt det innan och säger det igen.
En Full Backlit TV med Local Dimming bör ha 1st LED per 64 pxixlar, dvs 8x8st per LED för att dra fullständig nytta av denna teknik utan att en massa brister uppstår.
Att de överhuvudtaget sitter och designar något så pass undermåligt på LG som 280 zoners indelning visar bara att man skall se till att ha 30 dagars öppet köp med returrätt om man vågar sig på ett köp av denna TV.
Själv sätter jag ribban högt när jag börjar på en ny design inom jobbet. Man har ju ingen yrkesstolthet ifall man skulle släppa ifrån sig undermåligt crap gång på gång.
Det skall dock bli intressant att läsa diverse reviews. Kanske är TV:n bättre än den låter via specifikationerna.
Förhoppningsvis är den så pass bra (och problemfri) att jag får äta upp mina ord (med en gnutta salt)

Postad 26 september 2011 - 16:40
Sitter vi fortfarande att gissar bild baserat på spec? Har inte detta forum kommit längre.TV:n verkar bara bli sämre allt efterhand som specifikationsdetaljerna kryper fram.

Var får du 8*8 ifrån? 1 LED per pixel, då kan du börja prata om "potentiellt bristfri local dimming". Kommer med OLED.En Full Backlit TV med Local Dimming bör ha 1st LED per 64 pxixlar, dvs 8x8st per LED för att dra fullständig nytta av denna teknik utan att en massa brister uppstår.

Undermålig? Inte sämre, snarare tvärtom, än någon annan LD-baserad display. Sony HX t.ex har väl 96 zoner eller nått sånt.Att de överhuvudtaget sitter och designar något så pass undermåligt på LG som 280 zoners indelning
Att man bör kolla upp vad det är man ska köpa innan man köper det gäller av tv-apparater, oavsett om de har en miljon, 280, 10 eller 0 zoner.visar bara att man skall se till att ha 30 dagars öppet köp med returrätt om man vågar sig på ett köp av denna TV.
Postad 26 september 2011 - 18:20

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar