Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Angående "fluctuating brightness" Panasonic TX-P50G30Y

97 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2011 - 15:55

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
1.317 finns att ladda ner via viera connect direkt i Tv'n så nu behöver ni inte pm:a om 1.314 längre :lol:

Postad 03 September 2011 - 17:40

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Nja fluktuerande Brightness finns i olika varianter. Min Pioneer uppvisar ett liknande fenomen när det kommer in ljusa objekt på skärmen. Då mörknar hela bilden en aning. Min variant kallas troligtvis APL(reservation för ändringar). Jag tror det betyder Average Picture Level eller nåt liknande.

FB som Panasonic har, och har haft, är troligtvis programmerat för att undvika ojämn ljusstyrka när plasman blir äldre, men jag är inte hundra på det.

Men hundratusenkronorsfrågan kommer nu; är det någon som efter uppdateringen provat att provocera fram fenomenet genom att ha ljuset(brightness) lägre än vanligt?

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 03 September 2011 - 17:40.

Postad 04 September 2011 - 08:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

FB fenomenet finns tydligen på ALLA plasmor enligt något test jag läst men det är mer eller mindre synligt/osynligt för ögat beroende på märke,modell,mjukvara osv.

Fluctuating Brightness, FBr, finns/fanns på alla 2011 års NeoPDP:er (i varierande grad), inte alla plasmor.

Nja fluktuerande Brightness finns i olika varianter. Min Pioneer uppvisar ett liknande fenomen när det kommer in ljusa objekt på skärmen. Då mörknar hela bilden en aning. Min variant kallas troligtvis APL(reservation för ändringar). Jag tror det betyder Average Picture Level eller nåt liknande.

Nej, nej...nu ska vi nog hålla isär begreppen lite här. Annars blir det tokigt.
Alla plasmor, och det flesta CRT, kommer i bilder med hög APL visa en lägre maximal ljusstyrka än vad de gör i bilder med lägre APL. Dvs en heltäckande vit yta kommer vara ljussvagare än en lite plutte vit fyrkant i en iövrigt svart bild.

Ofta pratar man om en ABL (Automatic Brightness Limiter), det finns alltså en begränsing i "totalt ljusflöde" i dessa displayer. ABL:en kommer kicka in i varierande grad beroende på bildens APL. En tv kan inte "ha en APL", APL är en genomsnittlig signalnivå i bildsignaler (Average Picture Level, som du säger).

Detta ska absolut inte förväxlas med det som blivit begreppet FBr, nån måtta på snurrigheterna får det vara. :)

FB som Panasonic har, och har haft, är troligtvis programmerat för att undvika ojämn ljusstyrka när plasman blir äldre, men jag är inte hundra på det.

Njae. FBr är en alternativ metod till den Floating Black (FB) som fanns i tidigare Pannor (finns inte i 2011 års modeller) och det är Panasonics sätt att bemöta ett problem alla plasmor har, nämligen att spänningen sjunker då APL går upp. Detta spänningsfall kan ge att pixlarna "klickar", misfires, och detta måste man kompensera för på nått sätt. I Pannasonics fall har alltså denna kompensation synts som först FB och numera som FBr. Andra tillverkare använder andra kompenseringsmetoder.

Nu verkar det som om Panna till slut hittat en lösning där kompensationen är i det närmaste osynlig - jippie. :P

Men hundratusenkronorsfrågan kommer nu; är det någon som efter uppdateringen provat att provocera fram fenomenet genom att ha ljuset(brightness) lägre än vanligt?

Vad är poängen med det? Om man ställer tv:n helt fel så dyker det ev upp nått annat fel, vad skulle den eventuella vetskapen ge? Displayer kan hitta på alla möjliga konstigheter om du ställer dem helt fel.

Ang att hitta FBr-problem så borde väl DVE vara ett utmärkt verktyg för att på ett renodlat sätt undersöka detta. Detta eftersom DVE låter en titta på olika delar av gråskalan, dvs vi har en radda testmöster med olika APL - precis det vi vill ha. :D

Postad 04 September 2011 - 09:09

falangen
  • falangen
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag bugar mej inför era kunskaper!
Antar att jag generaliserade lite hårt i mitt inlägg ang. vilka TV som var/är drabbade.

Hur som helst...
Bildjävlen skiftade i ljusstyrka efter ca 1-3 sek. vid byte av scen,kamera vinkel samt vid olika ljusförhållande.
Så upplevde JAG det i alla fall.
Jag har efter mjukvara 1.314 inte upplevt något problem med ovannämnda.

Postad 04 September 2011 - 09:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
"Vad är poängen med det? Om man ställer tv:n helt fel så dyker det ev upp nått annat fel, vad skulle den eventuella vetskapen ge? Displayer kan hitta på alla möjliga konstigheter om du ställer dem helt fel."

Först och främst vill jag tacka pacman, detta ymninghetshorn av kunskap. Det var tur att jag reserverade mig för eventuella tokigheter.

Jo, anledningen till att provocera fram FB är enkelt; om svärtan börjar fluktuera vid provokation så är uppdateringen värdelös. Man vill ju att svärtan ska vara bra även om man drar ner den. Ibland kan det finnas filmer vars svärta är alldeles för hög från början, tex den svenskanimerade filmen Dystopia som är förskräcklig. Bildkvaliteten alltså.

Börjar svärtan fluktuera när jag är tvungen att dra ner svärtan har inte mjukvaran gjort sitt jobb, och inte heller ingenjören bakom uppdateringen. Det är möjligt att mitt råd inte funkar. Men på min gamla PV-60 så är det så att när jag går under 50%-strecket med svärtan så kommer fluktuationen som ett brev på posten. Den restfunktionen kan finnas kvar på Panasonics apparater. Men jag är inte säker.

Åter till pacman. Så det är ABL som gör att min bild ger snabba ljusförändnringar? Det är bra att veta. Det låter som att jag inte kan åtgärda detta. Eller räcker det med att sänka kontrasten tro?

Antar att jag generaliserade lite hårt i mitt inlägg ang. vilka TV som var/är drabbade.

Hur som helst...
Bildjävlen skiftade i ljusstyrka efter ca 1-3 sek. vid byte av scen,kamera vinkel samt vid olika ljusförhållande.

Skönt att du blev av med problemen. Hoppas Panasonic håller sig på samma spår nu. :)

Postad 04 September 2011 - 09:40

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Hur som helst...

Vilken version har du nu? Vågar man gå från1.313 till 1.317, utan att få tillbaks FB? :)

Postad 04 September 2011 - 09:44

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Om du inte vågar kommer du aldrig få veta. Men det är ju bra att du frågar någon innan du testar själv. Det kan jag förstå.

Postad 04 September 2011 - 09:45

falangen
  • falangen
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Vilken version har du nu? Vågar man gå från1.313 till 1.317, utan att få tillbaks FB? :)

1.314 men jag håller just nu på att lägga in 1.317.... Surt om det blir SÄMRE igen...

Postad 04 September 2011 - 09:47

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Om du inte vågar kommer du aldrig få veta. Men det är ju bra att du frågar någon innan du testar själv. Det kan jag förstå.

Ja... vore tråkigt om man fick tillbaks det... vet inte om det går att lägga in äldre firmware, än den man har på G30n heller ju :)

Postad 04 September 2011 - 09:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jo, anledningen till att provocera fram FB är enkelt; om svärtan börjar fluktuera vid provokation så är uppdateringen värdelös. Man vill ju att svärtan ska vara bra även om man drar ner den. Ibland kan det finnas filmer vars svärta är alldeles för hög från början, tex den svenskanimerade filmen Dystopia som är förskräcklig. Bildkvaliteten alltså.

Värdelös skulle jag inte kalla en uppgradering som tar bort, eller kraftigt minskar, FBr. Dessutom handlar tråden problem om fluktuerande ljusstyrka, inte svartnivå... :)

Åter till pacman. Så det är ABL som gör att min bild ger snabba ljusförändnringar? Det är bra att veta. Det låter som att jag inte kan åtgärda detta. Eller räcker det med att sänka kontrasten tro?

Olika inställningar på Kontrast ger ofta olika relationer mellan ljusstyrkorna vid hög resp låg APL så i nån mån kanske man kan minska "problemet" något (ytterst lite) men jag känner inte till nått exempel där man har samma output oavsett APL.

Redigerat av pacman, 04 September 2011 - 09:52.

Postad 04 September 2011 - 10:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Helt värdelöst är det ju inte om det minskar. Men jag har haft mina duster med min PV-60 och är rejält trött på Panasonics tröttsamma konster när det gäller PV:ns bildhantering. Men jag har hoppet kvar och tror att Panasonic fortfarande kan.

Om man "tar bort" ABL, bränner man sönder fosforen då?

Postad 04 September 2011 - 11:10

falangen
  • falangen
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
1.317 installerad.
Allt fungerar som det ska,inget fluctuating brightness vad jag har sett än.

Postad 04 September 2011 - 11:25

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Min vill inte updatera, 1.313 ligger kvar efter jag sökte efter ny...

Postad 04 September 2011 - 11:51

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Min vill inte updatera, 1.313 ligger kvar efter jag sökte efter ny...

du ska inte söka via inställnings menyn utan klicka in dig med viera connect knappen (du måste ha tvn ansluten till internet) där får du meddelande om update.

Postad 04 September 2011 - 11:56

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ahh... det förklara ju saken, gick genom inställningar ju... tackar :)

Postad 04 September 2011 - 14:48

niclaslundstrom
  • niclaslundstrom
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Finns 1.317 för nedladdning till sdkort? Någon som vet?

Tack på förhand

Postad 05 September 2011 - 15:15

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Finns 1.317 för nedladdning till sdkort? Någon som vet?

Tack på förhand

Jag tror att du får kontakta Panasonic direkt eller en återförsäljare om du ska uppdatera via ett sd-kort.

Postad 13 September 2011 - 08:11

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Har använt FW 1317 en tid och ser inga Fbr längre!
Testade att sänka ljuset från 0 till -25 och nada FBr! Bra jobbat Panasonic!
Så, slutet gôtt allting gôtt... :)

Postad 27 September 2011 - 15:18

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
nja... är inte beredd att hålla med faktiskt. Efter att ha tittat på ett antal filmer samt tv-serier senaste veckan så måste jag säga följande.
Det har blivit bättre, dock lider min tv fortfarande av fenomenet då å då :(
Är ni andra nöjda eller har ni också fortfarande fluctuating brightness?

Postad 27 September 2011 - 16:42

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

nja... är inte beredd att hålla med faktiskt.

Näe, jag håller f** inte med mig själv längre utan jag håller med dig. Beroende på källan så finns det kvar, mer eller mindre.
Det har blivit mycket bättre men bra är det inte, och kanske inte blir heller?
På Blu-ray ser jag det oftast vid scenbyten, från ljust till mörkt så syns ett tydligt fluct. För tydligt! Bilden ljusnar något för att snabbt bli mörkare.
På TV kanaler syns det också... Men jag försöker glömma bort det, det finns inte, det finns inte, näe, jag ser inget FBr... fast det går ju f** inte...

På Panasonics sida för FW skriver man:
Sep. 15, 2011
Ver. 1.317
1. Improvement for Media player compatibility.

Inget om FBr så det finns väl inte längre?
Men vad gör man? Biter i sura äpplet och nöjer sig med att FBr är här för att stanna... UGH! :(

Postad 27 September 2011 - 17:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Instämmer ang bluray. för mig är det klart tydligast när jag tittar på serien Friends via DVD. Helt otroligt störande där. har plöjt igenom säsong 2 och ju mera man tittar desto mer förbannad blir man :(
Frågan är ifall man inte ska lämna tillbaka denna tv och satsa på något annat? :(

Postad 06 October 2011 - 08:48

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Något nytt om FBr? Märkligt lite intresse kring detta trots att det alltså observerats igen? Är det kognitiv dissonans månne som gör att så få vill tala om det?

Om inte G30 kan kvalitetsgaranteras så ligger det nära till hands att vänta ett helt år till på TV-inköp. En inte helt tilltalande tanke. Antalet andra kandidater under 10000:- i den storleken och generella bildkvalité samt med DVB-T2 = 0.

Postad 06 October 2011 - 09:57

SimonM7
  • SimonM7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ja jag är också mycket nyfiken på vad som händer på den fronten. Jag sitter fortfarande och velar mellan att köpa eller inte köpa en G30.

Det är lite förvirrande att kolla upp saken, för i USA finns det tydligen en fix som inte tillåts här på grund av energiförbrukningsbestämmelser. Huruvida de senare firmwares som släppts här i europa faktiskt ordnar biffen råder det uppenbarligen delade meningar om.

Postad 06 October 2011 - 11:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Det är därför jag vill att ni provocerar teven genom att sänka ljuset. På min Pv-60 ledde det oundvikligen till fluktuerande svärta. Det kan ju vara så att Panasonic fortfarande har kvar den "funktionen". Och är det så att svärtan fortfarande fluxar så tycker jag att ni skickar mejl till Panasonic om att de misslyckats med sin uppdatering.

Postad 06 October 2011 - 11:23

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag har haft min G30 i en vecka och jag tyckte faktiskt att jag såg lite FBr några ggr innan mjukvaruuppdateringen, men har inte sett något efter att jag uppdaterade. Har dock inte försökt att provocera fram något heller.

Postad 06 October 2011 - 19:08

jimmybazooka
  • jimmybazooka
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag kan bara tala om min g30 och den upplevde viss fbr innan jag uppdaterade den till senaste FW och nu efter uppdatering har jag inte sett fbr igen. I filmscener som förut hade fbr har jag försökt tvinga fram det efterr FW men det har varit borta då. Jag kan inte annat än rekomendera denna tv efter FW-uppdateringen.

Postad 07 October 2011 - 07:57

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Panasonic TX-P50G30Y är en skitbra plasma utan tvekan men FBr sabbar filmtittandet ibland.
Min uppvisar fortfarande tydliga FBr, försöker försätta mig i ett tillstånd av disassociation när det inträffar.
Gud-ske-lov är det inte så ofta och sen FW-uppdatering 1317 betydligt mindre.
Men det finns kvar... :(

Ska skicka ett mejl till Panasonic och kanske dom tar tag i det.
Hoppas kan man ju...

Postad 07 October 2011 - 11:48

Unregistered7937afa8
  • Unregistered7937afa8
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det just G-serien som har mest problem med detta fenomen eller är det lika mycket på VT och GT?

Postad 07 October 2011 - 13:17

SimonM7
  • SimonM7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jo det gäller samtliga "neo plasma"-modeller.

Frågan är om de fortfarande arbetar på det med framtida FW-uppdateringar. Dessutom vore det intressant att veta om fixen faktiskt fixat det hela för någon, eller om det är olika grader av känslighet/önsketänkande som brukas.

Redigerat av SimonM7, 07 October 2011 - 13:17.

Postad 07 October 2011 - 17:41

SimonM7
  • SimonM7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hur ser det ut på storleksfronten förresten? Vilken storlek har ni som upplever att uppdateringen helt botade FBr?

Postad 12 November 2011 - 13:13

T0K3RN
  • T0K3RN
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
1318 finns nu ute via Viera Connect! Ska testa den idag och se vad den går för :)

Postad 22 December 2011 - 12:58

PGB
  • PGB
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

1318 finns nu ute via Viera Connect! Ska testa den idag och se vad den går för :)

Har du märkt någon förbättring med denna?

Postad 27 December 2011 - 12:31

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
http://panasonic.jp/...w/down_eu4.html

https://eww.pavc.pan...1/P112_1318.zip

Postad 29 December 2011 - 20:52

Megabyte
  • Megabyte
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

http://panasonic.jp/...w/down_eu4.html

https://eww.pavc.pan...1/P112_1318.zip

U30 står inte med i listan men är denna uppdatering avsedd även för nämnda modell? Kan man installera via SD-kort isf?

Postad 29 December 2011 - 21:54

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Megabyte,

Kolla här, http://panasonic.jp/...d/fw/index.html om det finns nyare firmware till din tv.

Redigerat av Thomas S, 29 December 2011 - 21:55.

Postad 07 January 2012 - 21:23

jimmy1975
  • jimmy1975
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med panasonic support å fått en fil (uppdatering) av dom på mailen,hon sa att jag behövde ett SD kort å det har jag fixat nu. Jag la över mappen (P112_1318) på minnes kortet. Hur gör jag nu??

Postad 08 January 2012 - 12:19

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
jimmy1975,

http://panasonic.jp/.../step3_eu1.html

Postad 09 January 2012 - 02:16

sikvall
  • sikvall
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tjena!

Tänkte höra med er, jag har köpt en p50g30y.

Upplever att bilden hackar (ibland ganska mycket) när kameran "dras runt" eller följer nån som går.
Ser på 720p via mitt wd tv live mediacenter, är det nått speciellt man kan göra för att få det att flyta bättre?

Och att tvn buzzar en del, ska den göra de?

Tack på förhand för svar!

Postad 09 January 2012 - 07:22

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Slå på alla äckliga bildförbättringar. men det kan ge andra bildfenomen. Annars så är det så bakgrunden brukar se ut. Det som kameran följer hackar inte medans bakgrunden hackar.

Postad 09 January 2012 - 11:22

sikvall
  • sikvall
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har testat att sätta på de flesta bildförbättringar men blir ingen skillnad.. Det kan ju inte va så att bakgrunden ska hacka? Har alla så?

Postad 12 January 2012 - 21:45

Unregisteredea159534
  • Unregisteredea159534
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Tjena!

Upplever att bilden hackar (ibland ganska mycket) när kameran "dras runt" eller följer nån som går.
Ser på 720p via mitt wd tv live mediacenter, är det nått speciellt man kan göra för att få det att flyta bättre?

Jag har också problem med detta på min nyinköpta TX-P50G30Y. Vid ljusa scener känns bilden flimrig, på samma sätt som en gammal tjock-tv utan 100Hz teknologi, för er som var med på den tiden. Kan det vara att man ser 50Hz svängningarna i pixlarna? Har provat typ all olika bildförbättringsinställningar utan att avhjälpa flimret. Kan det bli bättre efter några timmars "inspelning"? Har bara haft den igång <10 tim än.

Samma fenomen inträffar vid panoreringar. Bilden hackar med samma frekvens som flimret.

Annars är jag riktigt nöjd men bilden.

Har inte lust att byta igen. Lämnade tillbaka en Sony LED-LCD 46EX-720 i förmån för G30:n. Rena skräpbilden i jämförelse, ojämna och onaturliga färger samt urvattnad kontrast.

Postad 13 January 2012 - 09:21

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag har också problem med detta på min nyinköpta TX-P50G30Y. Vid ljusa scener känns bilden flimrig, på samma sätt som en gammal tjock-tv utan 100Hz teknologi, för er som var med på den tiden. Kan det vara att man ser 50Hz svängningarna i pixlarna? Har provat typ all olika bildförbättringsinställningar utan att avhjälpa flimret. Kan det bli bättre efter några timmars "inspelning"? Har bara haft den igång <10 tim än.

Samma fenomen inträffar vid panoreringar. Bilden hackar med samma frekvens som flimret.

Annars är jag riktigt nöjd men bilden.

Har inte lust att byta igen. Lämnade tillbaka en Sony LED-LCD 46EX-720 i förmån för G30:n. Rena skräpbilden i jämförelse, ojämna och onaturliga färger samt urvattnad kontrast.

Känner samma sak med min GT30, ögonen blir lite ansträngda också. Får se om jag behåller den!

Postad 13 January 2012 - 09:26

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Kan det bli bättre efter några timmars "inspelning"? Har bara haft den igång <10 tim än.

Ja, min erfarenhet är att det blir bättre efter en tid. Gällde både min G20 och min ST32:a. Sen om det beror på att TV:n "lugnar ner sig" (d.v.s. fosforn blir äldre) eller om jag vänjer mig är svårt att säga.

Postad 13 January 2012 - 10:52

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Tjena!

Har det inte lite att göra med vad du skickar för signal från WD TV Live?
Det finns ju många inställningar där du kan prova med.

Har själv en sådan samt en GT30Y och kan möjligen känna av fenomenet vid 720p,Tv-serier.
Jag har precis köpt min TV så jag har inte testat så mycket ännu.

Postad 13 January 2012 - 13:19

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Många filmer är inspelade i 24 bilder per sekund, så om kameran panorerar snabbt kan det se ut som hack. Dessa hack syns tydligare på en plasma än på en LCD. En LCD har långsammare uppdateringsfrekvens, vilket gör att hacken "suddas ut" en aning p.g.a. rörelseoskärpa.

Jag vet inte om detta är orsaken i det här fallet, men det kan vara bra att veta.

Postad 20 January 2012 - 21:32

baxer21
  • baxer21
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Var och klämde lite på en Panasonic Viera TX-P50GT30y idag, den verkar ju helt ok men jag hittade inte någon inställning för "bild i bild" och det ska ju tv'n ha enl specifikationerna, har även laddat hem bruksanvisningen men hittar inget där heller, kan någon vänlig själ förklara om/hur det fungerar?

Postad 01 February 2012 - 11:23

jimmy1975
  • jimmy1975
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

jimmy1975,

http://panasonic.jp/.../step3_eu1.html

Tack men det ordnade sig. Glömde dock skriva här att problemet va löst.Gick faktiskt smidigt bara jag som va lite snurrig..

Tjena!

Min värken buzzar eller hackar kör med thx inställningen å den nyaste uppdateringen..

Postad 01 February 2012 - 19:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Har testat att sätta på de flesta bildförbättringar men blir ingen skillnad.. Det kan ju inte va så att bakgrunden ska hacka? Har alla så?

Japp. Det högre framrates(ofta video) som ger dokusåpa-flyt i bilden. För att minska hackandet dubblar man eller fördubblar filmhastigheten.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.