Blir dock galen när jag laddar ner canal digital go appen.
Någon som vet hur man lyckas logga in på den appen? Utan inloggning går ju inget att göra.
Och jag har ju ett konto på go som funkar via webben.
Ber om ursäkt om jag skriver på fel ställe!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
39 relaterade trådar
Postad 26 July 2012 - 17:52
hmm. har precis skaffat mig samsung hemmabiopaket som har inbyggt smart tv.
Blir dock galen när jag laddar ner canal digital go appen. Någon som vet hur man lyckas logga in på den appen? Utan inloggning går ju inget att göra. Och jag har ju ett konto på go som funkar via webben. Ber om ursäkt om jag skriver på fel ställe! Postad 27 July 2012 - 18:33
Har samma problem. Ska ringa deras support nu. Hör av mig om jag får svar.
Postad 27 July 2012 - 18:55
Det finns nog en inställningsruta med samtliga inloggningar för smart-tv kopplat till användare.
Det gör det på min 2010:a i vart fall. Det betyder när du skapat användarnamn och lösen samt loggat in så loggas du på på samtliga appars tjänster direkt. Varje familjemedlem kan därmed ha sin egna inloggning med tillhörande facebook, skype etc. Postad 27 July 2012 - 19:02
Snart kommer man inte in i teven utan lösenord. Jag vet inte om jag vill se den framtiden....he he.
Postad 03 August 2012 - 19:15
Har också problem att logga in på Canal digital go appen från Samsung smart. Fixat samsung kontot och får upp kopplingen mot canal digital go kontot men mitt användare id där fungerar ej. Fungerar alldeles utmärkt på webben. Någon som upplevt detta? Ringde Canal digital support men de hade ingen lösning...
Postad 19 August 2012 - 14:06
Har gett upp projektet med att streama 1080p trådlöst till Samsung smart hub.
Så min nya idé är att koppla in min externa hdd i tvns usbutgång och därefter föra över filerna till hdd där istället. Någon som vet om det här är genomförbart? Genom nätverket. Postad 23 August 2012 - 09:33
Försökte hitta Boxeen på min nya ue32es5505 igår, utan resultat. Vad krävs för att lyckas med det? Jag hittar datorns utdelade filer (via Windows-server) men när Windows-server är aktiverat i Boxeen hittas inget...
Postad 24 August 2012 - 16:49
Någon som testat Viaplayappen i smart-hub?
Fungerar bra att dela ut innehåll på iPad/iPhone med tex iMediashere utan tex apple-tv. Gillar skarpt. Postad 06 September 2012 - 08:19
Det är snålt med USB-uttag på Samsung smart-TV. Nån som provat om det fungerar med en USB-hub?
Postad 06 September 2012 - 18:19
Borde väl fungera tycker jag. Finns ju rätt stora usb-minnen (128 gb). En ättre lösning är en NAS och nätverkskabel. Postad 06 September 2012 - 19:09 Snålt med antal USB-uttag menar jag. Jag har 2 st. på ES5505. Säg att man kopplar en hårddisk för inspelning/timeshift och en trådlös lanadapter för internetåtkomst. Sen behöver man mus och tangentbord också...men det finns ju inga mer USB-uttag. Postad 06 September 2012 - 19:23
Ok, trodde du tänkte ha usb för lagring av media. Men en NAS för inspelning samt nätverkskabel borde ändå fungera bättre än hårddisk och lanadapter. Då har du uttag kvar för tangentbord och mus. Men om du vill köra som du gör så borde en hub fungera. Ser inte varför det inte skulle göra det. Postad 06 September 2012 - 21:03
Sätt i en USB-hub så har du löst problemet. Bara att bygga på med enheter. Postad 06 September 2012 - 21:09
Någon mer än jag som har haft problem med inspelning på extern hdd.
Har en 500GB 2.5" usb-hdd kopplad till TVn som jag spelar in på och kör timeshift, men jag tycker att det är ofta som det inte blir något. Senast idag spelade jag in ett program mellan 20:00-21:00 och ett annat mellan 21:00-22:00 på en annan kanal. Jag började titta på första programmet genom att köra timeshift på inspelningen, men när klockan sedan var 21:00 så byttes kanal och det som hade spelat in som jag tittade på med timeshift var borta. Sedan har jag varit med om program som är typ 1-2 timmar långa blir 10-15 min. Kan det vara hårddisken eller är mjukvaran så pass kass? Hårddisken matas via TVns USB-port, kan det vara problemet? Använder övre uttaget så det ska kunna leverera 1A 5V vad jag förstår. Postad 08 September 2012 - 06:58
Jag kör alla tänkbara format, 1080p,3d via plex och det fungerar utan problem via mitt trådlösa 2,4ghz nät. Redigerat av Svedrin, 08 September 2012 - 07:00. Postad 09 September 2012 - 12:20
Vad har du för tv? Postad 16 September 2012 - 16:57
Lyckas spela det mesta på min UE46ES6715, men kan inte pausa/spola något format i AllShare. Finns det någon lösning på detta?
Postad 16 September 2012 - 20:04 Jag har en lika, fast 40 tum, i sovrummet. pausknappen fungerar lysande. Spoa gör jag antingen med pil till vänster/höger eller via knappen Tool och där efter uppspelning. Då kör du också med vänster/höger och ser då hur långt du vill spola. Postad 16 September 2012 - 20:14
Det där har jag (så klart!) testat! Det fungerar dock inte alls. Hmmm vad är skillnaden tro? Spelar du via WiFi? Postad 17 September 2012 - 18:04
Nej, via nätverkskabel från NAS-hårddisk (via nätverket). Om du kör via telefon/padda så spolar/pausar du på den. Kanske är självklart iofs Har även testar från usb-minne och det fungerade. Redigerat av Unregisteredcb205f2c, 17 September 2012 - 19:01. Postad 02 October 2012 - 18:51
Kopplade in en trådlös mus till TV:n. Funkade bra för navigering i webbläsaren. Men den gick inte att använda ihop med dom flesta av apparna. Musmarkören la sig bakom appen!!! Värdelöst, men apparna är värdelösa också så det spelar inte så stor roll. Det är bara webbläsaren som är användbar. Youtube-appen är ett skämt.
Postad 04 October 2012 - 22:08
nyss skaffat en es7005. tidigare så körde jag på klassisk HTPC med windows7 och windows mediacenter. där hade jag ett plugin som presenterade filmerna på nas med info från imdb.
finns det något snyggt sätt att presentera filmerna på nas med info på smart tv? Postad 05 October 2012 - 13:21
Kan tänka mig att det var XBMC. Finns idag inget stöd i någon smart TV (så vitt jag vet). Men det går att jailbraeka apple tv 2 och köra XBMC (snart även AppleTV 3 hoppas jag). Går även att få till det med PS3 även om det är sjukt krångligt att installera PMS och XBMC i NASen.
Annars kan man alltid ha en HTPC kopplad till datorn med XBMC som nasen kommunicerar med. Men det finns kanske någon annan app till NASensom jag inte känner till. Men XBMC är övergrymt då den klarar alla (i stort sett) format och klarar 1080 MKV filer galant. Postad 05 October 2012 - 14:45
jag har datorn inkopplad så jag kan byta source till den, men ah, man hoppas ju att smart tv också ska vara smart.... Postad 07 October 2012 - 12:11
Kanske fel tråd men jag måste säga ett att min samsung smart tv es7005 är en riktigt besvikelse. Grym tv i sig, bild etc men som multimedia som den mest säljs för är den inte alls bra. låst låst låst. får apple att bli öppna.
- Jag saknar snabblänkar i hubben till filmmapparna. - Jag saknar filminformationskoppling på filmerna för snygg presentation. - Filmerna på nas syns inte alla. i ena mappen med inspelade familjefilmer så finns bara 1 st och det är en jäkla massor filmat med DV-cam och VHS rippat Appar.. klent utbud! Jösses. Var är spotify? Tvn är mindre än en vecka och jag ångrar köpet. För dyr tv för pengarna. Bättre med windows mediacenter via dator och ren tv. Då kan man göra "allt" man själv vill med den. Men tanke på hausset och hur de i butiken presenterade den så blev jag såld och "gick" på det. Trist... hoppas jag blir nöjd och hittar uppsidor för det finns det inte i dag Den läggs nog upp på blocket i dag :-( Redigerat av xlntD, 07 October 2012 - 12:33. Postad 07 October 2012 - 17:18
Du lär ju ha öppet köp! Kopplingen mot NASen borde fungera. Kör en rescan så dyker de säkert upp. Borde bli fler möjligheter med kommande uppgraderingar. Den är mer som en mediecenter light. Du slipper ju flera prylar och behöver balra dra nätverkssladd. Men är man van vid XBMC så blir man besviken. Annars ser ju Allshare-appen ut som PS3 mediacentret. Postad 09 October 2012 - 10:11
Japp den blir som en light mediecenter. Nä inte kört XBMC, kört WMC (standard programmet) och den håller så faktiskt rätt bra än i dag. nu blev det att jag fick gå via source tillbaka och gå in den vägen för att se film. I samsung så ser man inte så mycket om själva filmen då det blir bara en fil av det. Men det är som du säger, många fina fördelar/finesser med Samsung men det räcker inte till, de ha missat vissa viktiga saker för min del.Dock är tv bilden sjuk bra!! Gällande NAS så verkar det vara ett problem, dock inte när man läser eller pratar med Samsung men läser man forum så verkar det inte vara helt ovanligt http://www.computing...ung-tv/970.html Antar att många "normal"-användare inte ens har en NAS :-) I mitt fall är inte inte bara filer som inte dyker upp utan även undermappar Ska man ha tvn så måste man nog modda den via "SamyGo" för att få lite grädde på den. Men ska jag hålla på mecka så kan jag mecka vidare i mer öppen miljö. För de pengarna som tv kostar så blir det verkligen lite to much :-) Postad 09 October 2012 - 15:59
Jag hade också vissa problem med att visa alla filer i min gamla ReadyNAS Duo. Men jag löste det till sist. Va en fil som sabbade scanningen av filer. Läs i denna tråd hur jag löste det: https://www.minhembi...c=224022&st=100 Vilken NAS har du? Postad 09 October 2012 - 21:21 LaCie Network, den ska ha inbyggt klart DLNA Postad 10 October 2012 - 16:02
Har bara kört Netgears readyNAS så jag kan inte vägleda dig på detaljnivå. Du kan dock behöva öppna någon port i routern, men om du kommer åt vissa filer så är det säkert något annat. Har du testat att rescanna NASen och se om den läser igenom alla filer utan problem. Om den fastnar kan det vara någon/några filer du måste ta bort (borde framgå av loggarna). Postad 11 October 2012 - 22:07
"Deltaco (TB-109N) Bluetooth micro keyboard with touchpad" funkar klockrent via blåtand....mkt bättre än medkommande touchfjärrkontroll. Litet, smidigt och med bakgrundsbelysning oxå. Fin materialkänsla dessutom. Postad 11 October 2012 - 22:24
Stöder NASen filformaten som inte visas i tven?
Tack för tipset, har dock redan köpt ett. Postad 13 October 2012 - 12:57 ja den funkar på winowsmediacenter menyn och övrigt via wifi Postad 14 October 2012 - 09:00
Även om man kan spela upp alla format från NAS på datorn så kan det väl ändå betyda att det kan skita sig vid rescan? Tex vob-filer ställde till det för mig. Postad 15 October 2012 - 12:41
Netflix släpptes i natt men hittar inte appen på min Samsung D8005 tv.
Gjorde en uppdatering, men inget finns ändå. Någon som har ett tips för att få tag i appen för Netflix? Postad 17 October 2012 - 06:54 Sitter i samma båt!! Hittar inte heller Netflix appen... Edit: Enligt samsungs support så har inte netflix släppt appen till sverige ännu.. Redigerat av CrazyEyez, 17 October 2012 - 12:50. Postad 17 October 2012 - 18:48 Då tror jag att Samsung support inte har riktigt koll på läget... På min ES8005 dök Netflix-appen upp i förrgår i samband med uppdatering av Smart Hub. Postad 17 October 2012 - 19:02
Jag har den på min ES6535 Postad 18 October 2012 - 05:15
Går snart inte att lita på någon support känns det som. Kanske är min tv som är för gammal för appen (c8705, från 2010)... Postad 20 October 2012 - 13:40
Jag har fått netflix appen till min Samsung51PS8005XXUE som står på finsk mark. I Finland har Netflix dessutom lanserats senare än i Sverige.
Postad 21 October 2012 - 21:13
Har en Samsung UE46ES5505 och har enorma problem med bilden. Har Viaplay och Netflix och båda har suddig bild och det beror inte på nätverket. Har en WIFI-adapter i USB:n men även när jag provat med kabel har bilden sett likadan ut. Vad kan felet vara måntro? Får mycket bättre bild när jag testar i datorn och kör via HDMI.
Postad 21 October 2012 - 22:37 Jag har en ES5505 och får bra bild på Netflix fast min internethastighet bara är ca 7 mbit. Kör med WIFI-adapter. Bilden på Netflix är dålig dom första ca 20 sekunderna efter att man startar en film sen så rättar den till sig och blir skarp. Postad 22 October 2012 - 15:04
Ja, Netflix var bättre efter en stund noterade jag. Viaplay däremot har fortsatt ruskigt risig bild även på HD-sändningarna. Suddigare än analog TV. Postad 05 November 2012 - 01:16
Jag har nyss införskaffat en samsung UE46ES6715 men får inte till undertexterna. streamar via allshare och så vitt jag kunnat läsa mig till så ska srt sub funka. Har fattat det som att den har svårt att läsa vissa filer med streck och punkter osv. Men när jag ska döpa om filmen ex, ändrar om till ett ord bara "filmen.avi "och döper om srt filen till samma, så ploppar filmen fortfarande upp med orginalnamnet, har provat att ladda hem på nytt, startat om osv. Vad göra? vet inte ens om jag ska ställa om något på datorn eller i tv:n.
Redigerat av tomaserikforsberg, 05 November 2012 - 01:17. Postad 05 November 2012 - 01:59
viaplay har helt okej kvalitet på min PS51D7005. Fortfarande ingen netflix app dock. Vet någon hur det ligger till med netflx app på fjolårsmodellerna?
Postad 05 November 2012 - 19:45 Bara från 2012-års modeller, har jag hört. Postad 13 November 2012 - 14:07
Hej
Funferar inte Netflix och Spotify appen till Samsung smart tv modell D8005 som jag köpte 2011, isåfall var den inte så smart ändå. Tacksam för hjälp! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |