Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya SVS PB12-NSD DSP

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2011 - 11:12

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Nå, var är bilderna? ;)

Postad 02 November 2011 - 13:59

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Nå, var är bilderna? ;)

Du är lika ivrig som jag... :D

Subben kom idag vi lunch, strul med frakt bolaget. Så jag har inte hunnit pack upp den. Blir ikväll så jag ska ta lite bilder. B)

Postad 02 November 2011 - 14:01

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Du är lika ivrig som jag... :D

Subben kom idag vi lunch, strul med frakt bolaget. Så jag har inte hunnit pack upp den. Blir ikväll så jag ska ta lite bilder. B)

Jag är också ivrig =) vill se bilder och höra intryck, är själv väldigt inne på just den där subben.

Postad 02 November 2011 - 14:46

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
I väntan på Korpens bilder, kan jag dela med mig av mina. Kolla mitt galleri.

Bilderna ligger i 2 album, som båda heter "album 2".

Postad 02 November 2011 - 21:13

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

I väntan på Korpens bilder, kan jag dela med mig av mina. Kolla mitt galleri.

Bilderna ligger i 2 album, som båda heter "album 2".

Riktigt fet sub! Kom gärna med lite intryck.

Postad 02 November 2011 - 21:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
kom igen korpen! svs ftw!

Postad 03 November 2011 - 13:53

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Sådär ja, nu har jag lagt upp lite bilder i mitt galleri för er som vill se.

Första intryck...H..vete vilken bjässe, paketet var ju enormt. :D I love it.

Kvällen igår vart inte så lång som jag ville med subben, var tvungen iväg på annat.
Men iallafall så kopplade jag in den och justera in den med medföljande "quick start" manual som följde med.

Och slängde på The dark knight, just en scen som man fick bra bas upplevelser var när jokern sprängde sjukhuset.
Herregud vad det skaka om :D :D Som sagt kommer och testa mera så jag återkommer med input senare.

Jag har ingeting att jämnföra med eftersom detta är min först sub jag ägt. :lol: Nöjd än så länge.

Kom gärna med tips för inställnigar för suben eller vad jag bör tänka på. Är ju nybörjare med subwoofer, ;)

Mvh/Korpen

Redigerat av korpen, 05 November 2011 - 22:14.

Postad 05 November 2011 - 22:13

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag säger bara...helt sjukt asso. Jag är hel nöjd med denna sub.

Har lyssnat på både musik och film, det är fantastiskt !

Lyfte min anläggning nå fruktansvärt...få se hur länge man står ut med en sub. :D

Postad 06 November 2011 - 11:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
fett najs! det är svårt att koppla att det sitter en tolva i den där lådan, ser ut som en åtta med reflex typ =) gigantisk jättesub is the shit =)

Postad 06 November 2011 - 14:52

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

fett najs! det är svårt att koppla att det sitter en tolva i den där lådan, ser ut som en åtta med reflex typ =) gigantisk jättesub is the shit =)

Ja bilderna ljuger :rolleyes: Utblåset är ju 7" så det är bara att jämnföra på bilden. ;)

Postad 21 November 2011 - 13:07

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
Korpen, Äe du fortfarande nöjd med basen? Nu har du haft den ett par veckor. Lite mer intryck tack, skakar den om rummet?

Postad 21 November 2011 - 18:43

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Korpen, Äe du fortfarande nöjd med basen? Nu har du haft den ett par veckor. Lite mer intryck tack, skakar den om rummet?

Ja du Juan, den skakar om mitt biorum ! :D
Är du sugen på denna sub?
Jag tycker den låter jäkligt bra med denna placering som jag har nu både i film och musik. Har ej haft någon annan sub så jag kan inte jämnföra. Är ju fortfarande rookie på basfronten. :rolleyes:

Men den spelar på bra och går riktigt djupt så det vibrerar i hela soffa och det finns punsch i den. :D
Den lyfte verkligen mitt system !

Mvh/Korpen

Postad 22 November 2011 - 10:10

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0

Ja du Juan, den skakar om mitt biorum ! :D
Är du sugen på denna sub?
Jag tycker den låter jäkligt bra med denna placering som jag har nu både i film och musik. Har ej haft någon annan sub så jag kan inte jämnföra. Är ju fortfarande rookie på basfronten. :rolleyes:

Men den spelar på bra och går riktigt djupt så det vibrerar i hela soffa och det finns punsch i den. :D
Den lyfte verkligen mitt system !

Mvh/Korpen

Jo de lutar åt att de blir en sådan, vill inte lägga mer pengar på en bas.

Postad 22 November 2011 - 12:10

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jo de lutar åt att de blir en sådan, vill inte lägga mer pengar på en bas.

Precis, inte så dyr var den. Kollade först på SVS PB12-NSD PLUS men den var dubbelt så dyr. Vet inte om den är så mycket bättre !?
För 15K får man ju 2 st nya SVS PB12-NSD DSP. :D Kan bli en till i framtiden. ;)

Postad 27 November 2011 - 18:50

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Asså, jag måste bara få skriva av mig lite. FAN vad nöjd jag är med subben ! :D

Hitta ett tips av joakim123 låten "bass i love you", helt sjukt vilken bas. :D :D

Spelade några timmar musik i dag, det blir bara bättre o bättre!!!

Postad 27 November 2011 - 19:28

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Grattis! :)

Postad 28 November 2011 - 10:44

mbquart
  • mbquart
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Undrar hur den slutna varianten låter, problemet är att den portade är så sjukt stor.

Postad 29 November 2011 - 20:49

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Halloj,

tänkte dela med mig av ett litet bas test jag hitta på spotify "10 Hz Bass test" heter den. Här testar man subben :D kom ihåg volym kontrollen det gjorde inte jag :D. Fan vad det vibrera. uj uj uj.

Kändes lite konstigt i kroppen i de lägre Hz:en. :wacko: :D
HELA huset vibbbbbrera...

Roligt test iallafall...

Redigerat av korpen, 29 November 2011 - 21:13.

Postad 29 November 2011 - 21:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Det finns några balla låtar med djubas. Och så finns filmen "Pulse" som ska ha läskig bas.

Postad 01 December 2011 - 01:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Alltså... vi svs-ägare är verkligen sjukt nöjda med våra billiga superbasar :D

Postad 12 December 2011 - 12:30

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
När jag beställde min sub hos HBB 10/30/2011 så fanns det 7 st i lager, nu finns det bara 2 st kvar.

Vilka har köpt?

Ni kan väl skriva vad ni tycker om den, vore kul och höra andra tycka vilket kap det har gjort !? ;)

Postad 20 December 2011 - 21:13

Unregistered2e106cea
  • Unregistered2e106cea
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Som jag har förstått det så kan den här subwoofern sätta hela rummet i rörelse men hur är det med själva lådan? är den stabil? Eller vibrerar den som en gammal tvättmaskin?

Postad 20 December 2011 - 21:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Den skulle förlora energi om själva lådan vibrerade för mycket. Jag antar att lådan håller sig relativt lugn, medans resten av huset hoppas sönder sig.. :)

Postad 21 December 2011 - 12:05

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
De SVS jag har ägt har varit väldigt välbyggda och stabila.

Postad 06 January 2012 - 21:09

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Beställde en i veckan. Tyvärr hade HBB inte några hemma i lager. Får väl se hur lång tid det tar innan den kommer. Den skall ersätta en Infinity Beta 12 som jag aldrig har varit riktigt nöjd med och som nu ger konstiga ljud ifrån sig.

Låter som folket här är nöjda med sina PB12. Var väldigt länge inne på Velodyns SPL-1200R, men det är lite mer pengar och PB12 är inte ofantligt större än min Infinity (som frun vant sig vid :D )

Postad 07 January 2012 - 09:43

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Beställde en i veckan. Tyvärr hade HBB inte några hemma i lager. Får väl se hur lång tid det tar innan den kommer. Den skall ersätta en Infinity Beta 12 som jag aldrig har varit riktigt nöjd med och som nu ger konstiga ljud ifrån sig.

Låter som folket här är nöjda med sina PB12. Var väldigt länge inne på Velodyns SPL-1200R, men det är lite mer pengar och PB12 är inte ofantligt större än min Infinity (som frun vant sig vid :D )

Grattis !
Jag tror att du blir kanon nöjd med subben !? :D

Som sagt jag beställde min sub i slutet av nov,då hade de 7 st i lager nu är de slut. Man får mycket för de pengarna tycker jag.

Skriv gärna vad du tycker om den sen.

Postad 28 February 2012 - 09:06

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Då har man beställt en SVS PB12 NSD DSP som kommer att levereras hem imorn =) Har velat fram och tillbaks en tid nu, mycket på grund av storleken. Hoppas nu att jag blir nöjd, har kört med en XTZ 10.16 en tid som jag varit rätt nöjd med, men har uppgraderat i princip allt annat i anläggningen så nu var det subbens tur =)

Postad 29 February 2012 - 21:38

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Ja då har man packat upp sin nya SVS och hunnit med några låtar och testat lite film. Första intryck, betydligt större än jag väntat mig, den är enorm! Till musik så blev jag faktiskt lite besviken måste jag säga... ljudet var "tightare" med min gamla XTZ och hade lite bättre punch. Över till film, den spelar med kraft, det finns enorma basresurser, har volymratten en bra bit innan hälften men ändå skadades rummet om =) Känns som om den kanske rentav är för stor och kraftfull för mitt rum, har ju en del problem med resonanser, och en ännu kraffullare sub gör ju inte saken bättre på den fronten. Nu har jag ju inte testat den så mycket, men det här var mina första intryck i alla fall..

Postad 01 March 2012 - 07:46

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Grattis till ditt köp !

Jag hoppas du bilr nöjd med tiden.

Postad 01 March 2012 - 08:58

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Korpen, hur upplever du den nu efter att du spelat in den, upplever du någon skillnad??

Postad 01 March 2012 - 10:02

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Halloj,

Jag tycker den levererar bra på både musik sidan och film. Jag har inget att referera till för jag har inte ägt nån sub tidigare.
Jag tror det blir bättre för dig med tiden, när du har rattat in och spelat in den.
Jag spelade väldigt mycket djup bas musik och efter det tycker jag den spelar bättre.

Jag är väldigt sugen på en till sub, såg att HBB hade en demo sub till ett bättre pris. Men inte nu längre. :(

Postad 01 March 2012 - 11:08

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Halloj,

Jag tycker den levererar bra på både musik sidan och film. Jag har inget att referera till för jag har inte ägt nån sub tidigare.
Jag tror det blir bättre för dig med tiden, när du har rattat in och spelat in den.
Jag spelade väldigt mycket djup bas musik och efter det tycker jag den spelar bättre.

Jag är väldigt sugen på en till sub, såg att HBB hade en demo sub till ett bättre pris. Men inte nu längre. :(

Ok, trevlig att höra. Ja, jag har ju precis fått den så har inte hunnit labba med placering eller inställningarna.

Hehe, ja, det var jag som köpte den, den hade tydligen bara använts en gång =)

Postad 02 March 2012 - 09:49

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Ok, trevlig att höra. Ja, jag har ju precis fått den så har inte hunnit labba med placering eller inställningarna.

Hehe, ja, det var jag som köpte den, den hade tydligen bara använts en gång =)

Aha, så det va du... hehehe som köpte den.

Om det skulle vara så att du tycker att den fortfarande är för stor och kraftfull för ditt rum och vill sälja den, så tveka inte att höra av dig. ;)

Mvh

Postad 02 March 2012 - 10:31

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Hehe =)

Har bestämt mig för att ge den en månad, spela in den och labba med placering inställningar m.m. Är jag inte helt nöjd då säljer jag den.

Labba lite med inställningarna igår, fick till rätt bra punch i midbasen precis som jag vill ha, så det lutar ju mot att jag behåller den. Ikväll ska det testas en massa filmer =)

Postad 02 March 2012 - 11:07

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Jag såg på Limitless igår och den pustade ut lite lågbas. Vilket knäppt slut det var på den filmen förresten. Ha ha..

Postad 03 March 2012 - 17:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Hehe =)

Har bestämt mig för att ge den en månad, spela in den och labba med placering inställningar m.m. Är jag inte helt nöjd då säljer jag den.

Labba lite med inställningarna igår, fick till rätt bra punch i midbasen precis som jag vill ha, så det lutar ju mot att jag behåller den. Ikväll ska det testas en massa filmer =)

Vad testar du med för filmer?

Jag själv brukar testa med filmen 300, tex när kaptenen tror att det är jordbävning fast det är battle formations och sen fighten Leonidas vs jätten som får svärdet i biceps, pareringarna mot skölden i den scenen och när Leonidas kastas iväg brukar ge en skön duns.

Postad 03 March 2012 - 19:21

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Vad testar du med för filmer?

Jag själv brukar testa med filmen 300, tex när kaptenen tror att det är jordbävning fast det är battle formations och sen fighten Leonidas vs jätten som får svärdet i biceps, pareringarna mot skölden i den scenen och när Leonidas kastas iväg brukar ge en skön duns.

Har dessvärre bara 300 på HD DVD, orkar inte koppla in HD DVD'n till Xbox 360, annars vet jag att det är en riktigt fet film att testa ljudet med. Idag har jag kört scener från Cloverfield, The Dark Knight, Super 8, Saving Private Ryan m.fl. Jag kan redan nu säga att jag kommer inte sälja subben de närmsta åren i alla fall =) Subben är faktiskt riktigt jäkla grym för priset! Den spelar riktigt djup bas med en otrolig lätthet och kraft, och den känns aldrig det minsta ansträngd. Väggarna och annat i rummet vibrerar i takt med effekterna i filmerna =) Nu tycker jag dessutom att jag fått till det rätt bra vid musiklyssning också, var tvungen att sänka volymen på subben för att få det att låta mer neutralt.

Basen i Cloverfield är sinnesjuk! Finns nog ingen som slår den på fingrarna när det gäller djup bas med hög SPL. Tågscenen i Super 8 är dock min absoluta favoritscen för att testa just ovanstående..

Redigerat av Mikael_80, 03 March 2012 - 19:24.

Postad 04 March 2012 - 14:27

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Halloj,

tänkte dela med mig av ett litet bas test jag hitta på spotify "10 Hz Bass test" heter den. Här testar man subben :D kom ihåg volym kontrollen det gjorde inte jag :D. Fan vad det vibrera. uj uj uj.

Kändes lite konstigt i kroppen i de lägre Hz:en. :wacko: :D
HELA huset vibbbbbrera...

Roligt test iallafall...

http://www.youtube.com/watch?v=ZLMoV9ZL0NU&feature=youtu.be

Jag hörde ingen bas alls när jag filmade :huh:

Postad 05 March 2012 - 12:23

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Du måste ha en SVS sub annars går det inte.... :D

Postad 06 March 2012 - 22:56

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Hehe =)

Lite uppdatering? Hur går det hur känns den? Finns det risk att den är för fet för ett normalt rum i en lägenhet, går det spela lagom på den?

Postad 07 March 2012 - 07:20

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Det är bara att dra ner volymen på den. Eller är det en sub som kommer utan volymkontroll?

Postad 07 March 2012 - 08:32

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Lite uppdatering? Hur går det hur känns den? Finns det risk att den är för fet för ett normalt rum i en lägenhet, går det spela lagom på den?

Jag känner mig redan nu väldigt nöjd med mitt köpt. Dom som påstar att större baser typ SVS inte passar till musik har antingen väldigt dålig akustik i sitt rum eller har inte ansträngt sig för att få till ljudet optimalt genom att labba med placering och inställningar.

Den spelar mycket "rappt" och djupt med grym kraft ned till 18hz! =) Min XTZ W10.16 tappade andan strax under 30hz och hade jobbiga blåsljud för sig då. SVS:en spelar alla frekvenser den klarar av med lätthet! Måste dock säga att XTZ:an är extremt bra för sitt pris. SVS spelar i alla fall på en annan nivå både i film och musik. I mitt rum är jag tvungen att sänka volymen rätt mycket, har gain på ca 1/3 och sänker till mellan - 5-7 i förstärkaren, då blir basen riktigt tight och tar inte över ljudbilden på något sätt. I film väljer jag att ha lite högre volym.

Redigerat av Mikael_80, 07 March 2012 - 08:35.

Postad 08 March 2012 - 23:51

Unregistered29f0d3e8
  • Unregistered29f0d3e8
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej, jag är allt mer inne på att skaffa mig en PB12 jag med, det låter som ni som har en är väldigt nöjda. Idag använder jag en Yamaha sw800 på 1000w en 10". Den är dock ca 10 år gammal nu tror jag så jag är sugen på en uppgradering då jag har precis byggt mig ett biorum på ca 30k^m. Vet inte om ngn känner till denna Yamaha den har hållet ett bra mått till mina även gamla dali 909.

Min första fråga här är går det kombinera min Yamaha som går ner till 17hz med en pb12? Eller blir det oljud? Idag i det nya biorummet är det ej jämn bas då det varierar mycket beroende på var man sitter. Jag är intresserad av en jämn bas, jag saknar även kraft i basen. Som jag hoppas en pb12 kan leverera. Huvudsakligen är det film men även musik spelas högt. Pb12 verkar klara jobbet bra på båda områden.

Tacksam för svar och tips.

Postad 09 March 2012 - 08:38

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej, jag är allt mer inne på att skaffa mig en PB12 jag med, det låter som ni som har en är väldigt nöjda. Idag använder jag en Yamaha sw800 på 1000w en 10". Den är dock ca 10 år gammal nu tror jag så jag är sugen på en uppgradering då jag har precis byggt mig ett biorum på ca 30k^m. Vet inte om ngn känner till denna Yamaha den har hållet ett bra mått till mina även gamla dali 909.

Min första fråga här är går det kombinera min Yamaha som går ner till 17hz med en pb12? Eller blir det oljud? Idag i det nya biorummet är det ej jämn bas då det varierar mycket beroende på var man sitter. Jag är intresserad av en jämn bas, jag saknar även kraft i basen. Som jag hoppas en pb12 kan leverera. Huvudsakligen är det film men även musik spelas högt. Pb12 verkar klara jobbet bra på båda områden.

Tacksam för svar och tips.

Du ska nog inte kombinera två helt olika subwoofers, det är ingen höjdaridé enligt mig.. bättre att sälja Yamahan då och köpa två SVS. En SVS räcker gott och väl i mitt rum som är på drygt 20kvm, men men, det beror ju helt och hållet på vad man har för krav.

Postad 10 March 2012 - 01:38

Unregistered29f0d3e8
  • Unregistered29f0d3e8
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Du ska nog inte kombinera två helt olika subwoofers, det är ingen höjdaridé enligt mig.. bättre att sälja Yamahan då och köpa två SVS. En SVS räcker gott och väl i mitt rum som är på drygt 20kvm, men men, det beror ju helt och hållet på vad man har för krav.

Tack så mycket för ditt svar, mm jag misstänkte att det kanske inte var optimalt att blanda yamahan med en svs. Effektmässigt, en SVS PB12 i ett rum på 30kvm, ganska så högt i tak, klarar den leverera samma kräm i den storleken som vid ett 20kvm? Vid vilken storlek börjar man märka den tappar kraft tror du? 2st skulle varit optimalt såklart för att få jämn bas, men tror det får vänta lite, har lagt en hel del på att bygga klart biorummet.
Jag gissar SVS' en spelar både bättre, djupare, och kraftfullare än min gamla Yamaha, dvs det skulle bli en klart märkbar uppgradering?

Tack igen.

Postad 10 March 2012 - 07:11

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Ju större rum, ju mer att fylla. En enkel regel att följa. Det är bättre att ha för mycket strömstyrka än tvärtom.. :)

Postad 12 March 2012 - 23:37

Unregistered29f0d3e8
  • Unregistered29f0d3e8
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag sitter med beställningen i halsgropen just nu på en PB12, jag undrar lite om det finns en konkurrent till denna för 7-8k som har ännu mer kräm med samma kvalite så klart i denna prisklassen? Försöker komma fram till om denna är den absolut bästa lådan jag kan köpa om jag är ute efter mycket kraft och låg spelande låda för den prisklassen.

Ni som har köpt den, dela gärna med er igen av lite information här nu när ni spelat in dom :)
Jag har ingen möjlighet att jämföra min gamla Yamaha YST SW800 bredvid en SB12 men vill vara säker på att det är en märkbart god uppgradering till mitt 30kvm rum.

Jag funderar även lite om det ska vara cylindern eller boxen, ngn som vet om det är någon skillnad på dom? det står det ska ej vara det, ändå ser man stor skillnad på deras hz 18-130 vs 18-200hz Dock använder man väl inte det högre så mycket om man har stora golvhögtalare?

Tacksam för svar från er SVS ägare.

Postad 13 March 2012 - 11:42

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
XTZ W12.18 ICE ser jag nog som största konkurrent i prisklassen, jag var själv inne på att köpa den. Jag har dock inte ångrat mig en sekund att jag köpte en SVS. I mitt rum på drygt 20kvm så har jag volymratten på subben på en 1/3 av maxvolym och i förstärkaren 2-3 -. Det är ändå tillräckligt för att skaka om rummet mer än min gamla XTZ W10.16 där volymen var uppdragen till häflten, då skakade dessutom subben en del, SVS vibrerar endast lite lätt.. nu har jag ju betongväggar som förstärker basen en hel del, men den har kraft så det räcker å blir över så jag tror inte den skulle ha några problem med att fylla ditt lite större rum med dånande skön och tung bas =)

Cylinder eller boxen ska inte skilja sig märkvärt mycket ljudmässigt, välj den som fall dig i smaken estetiskt sett och som du enklast får plats med.

Postad 13 March 2012 - 17:05

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Henrik THX
Sitter i liknande sits som dig ska bygga ut min gillestuga så att jag får ett riktigt biorum på ca 30m2 och har själv sneglat på SVS PB12-NSD men även Monolith+ som verkar ha liknande prestanda eller går den bort mot SVSen? Sorry.... frågetecknet på plats :P

Redigerat av fenix71, 13 March 2012 - 21:55.

Postad 13 March 2012 - 20:00

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Frågetecken verkar vara utdöende. Är det en fråga eller? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.