Felrapporter - Forumuppgradering 2011-11-02 (Version 3.2.3)
97 svar till detta ämne
Postad 13 december 2011 - 10:06
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag hade bara enstaka prenumeration innan ni uppdaterade till version tre, senaste inköp var inte med där. (eller menar du en senare tidpunkt? Numera prenumererar jag tyst på alla trådar jag postar i) Ser nu att du prenumererar på den tråden. Du, Fehrlund, är den enda. Inga osynliga och inte jag. Bara en och det är du. Om du går till "Mina prenumerationer" (användarmenyn) så borde du se tråden där... gör du det?
nope, där finns den inte. Borde ligga högt i listan eftersom det nyligen varit aktivitet i tråden. Har letat igenom hela utan spår.
Postad 13 december 2011 - 10:18
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Jag hade bara enstaka prenumeration innan ni uppdaterade till version tre, senaste inköp var inte med där. (eller menar du en senare tidpunkt? Numera prenumererar jag tyst på alla trådar jag postar i)
Okej, så det är alltså en "autoprenumeration" som det handlar om, det var bra att veta, det förklarar varför den är osynlig (Mitt antagande om konvertering var såklart fel då) och varför den inte dyker upp under "Mina prenumerationer" (och det känns ganska vettigt att prenumerationer av den typen inte dyker upp där). Ser nu att du prenumererar på den tråden. Du, Fehrlund, är den enda. Inga osynliga och inte jag. Bara en och det är du.
Så du kan se osynliga saker?  Osynliga syns inte alls (min är en vanlig prenumeration), det är inte samma sak som anonyma prenumerationer (där man ser dem i listan, men inte vem det är). Man borde ju se att man har en "automatisk prenumeration" där på något sätt (eftersom man inte kan göra en vanlig prenumeration om man har en automatisk, och man kan ju uppenbarligen inte ta bort den automatiska om man inte kan se dem under "mina prenumerationer" Det konstiga är varför den automatiska prenumerationen "slutade fungera" helt plötsligt. Sista "notifieringen" är från 3:e december... vet inte om den uppdateras vid inlineuppdateringar (menyn) eller bara vid mail. Jag har aktiverat det för mig själv och ska kika vidare. Jag har ändrat din så att den är synlig nu för denna tråden... men det är ju inte någon helhetslösning.
Postad 13 december 2011 - 10:39
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
ja, se, nu finns den där
Notif.PNG 18,45K
0 Antal nerladdningar
Tycks som alla mina notifieringar, utom de jag ändrat manuellt, är "Notifiera endast när jag är offline". Trodde nog att jag ställt in forumet att bevaka utan att meddela mig (nu är det den inställningen ivartfall). Det enda jag är ute efter, vid den automatiska bevakningen, är att se när det varit aktivitet i trådar jag varit aktiv i när jag öppnar Nytt innehåll.
Fast vad "Notifiera endast när jag är offline" innebär är oklart för mig....eller
Notif2.PNG 6,78K
0 Antal nerladdningar
det beror på vad man valt.
Nu har jag inget valt, inget får jag.
Så enkelt.
Postad 13 december 2011 - 20:05
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Jag har hittat två fel. Om du snackar med någon medlem i "konversationer" och väljer att trycka på personens annonser eller galleri så kommer man till en sida som heter "annons" (inget annat alltså) respektive minhembios startsida.
Postad 14 december 2011 - 11:41
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Om jag är på Hem Nyheter Galleri ... och får ner dropplisten så är det ett mellanrum där mellan, så drar man inte pekaren snabbt över så försvinner dropplisten.
Litet men otroligt irriterande problem 
Hoppas ni förstod annars så gör jag en printscreen.
Inte ens ett svar på detta  Skall jag göra en printscreen eller förstår ni vad jag menar?
Postad 14 december 2011 - 12:08
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Jag har hittat två fel. Om du snackar med någon medlem i "konversationer" och väljer att trycka på personens annonser eller galleri så kommer man till en sida som heter "annons" (inget annat alltså) respektive minhembios startsida.
Fixat
Postad 14 december 2011 - 12:13
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Inte ens ett svar på detta  Skall jag göra en printscreen eller förstår ni vad jag menar?
Du kan få berätta vad du använder för webbläsare, har inget problem i någon av de jag använder
Postad 14 december 2011 - 13:54
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Internet Explorer, hade precis likadant på jobbdatorn förut. Där använder jag mus till datorn och det var inte alls lika känsligt, men med musplatta/laptop så märker jag av detta.
Namnlös.jpg 26,18K
0 Antal nerladdningar
Postad 14 december 2011 - 14:47
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Internet Explorer, hade precis likadant på jobbdatorn förut. Där använder jag mus till datorn och det var inte alls lika känsligt, men med musplatta/laptop så märker jag av detta.
Japp det verkar vara en liten glipa i IE8 (Kanske även äldre varianter). Noterar det för fix när det finns tid. Skulle rekommendera en uppgradering till IE9 i övrigt, den är väldigt mycket bättre än tidigare versioner.
Postad 18 december 2011 - 18:28
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Tycker notifieringar om att någon svarat i en tråd/citerat mig fungerar väldigt dåligt, om jag klickat på en länk till en tråd så står det fortfarande kvar att nån har citerat mig, svarat i en tråd väldigt länge efteråt
Postad 03 januari 2012 - 09:39
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
En lite irriterande funktion är att om man trycker på Enter i rubrikraden, då skickas denna till "Posta ny tråd"-knappen.
Vore mer logiskt om fokus för Enter var textrutan, att man skickas till inläggstexten eller att inget händer.
Enter.PNG 20,8K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 januari 2012 - 11:30
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
En lite irriterande funktion är att om man trycker på Enter i rubrikraden, då skickas denna till "Posta ny tråd"-knappen. Vore mer logiskt om fokus för Enter var textrutan, att man skickas till inläggstexten eller att inget händer.
Ett formulär skickas om man är i ett inputfält och trycker på enter, det är standardbeteendet. Tycker inte att man ska ändra på det utan goda skäl (och det tycker jag inte att det finns här).
Postad 03 januari 2012 - 13:19
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Där ser, där fick man svar på tal
Nåja, det går ju ivartfall att redigera tråden som far i väg och jag har lärt mig, det kommer inte ske igen.
Postad 10 januari 2012 - 19:57
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Hallå!
Hoppas jag postar rätt nu.
När jag surfar på min iPad och tex. kollar ett galleri och sedan väljerkika en annan användares galleri så ser jag ca 3-4 bilder från det föregående galleriet i galleri nr 2. Dessa ligger jämt i slutet.
Märkte även nu att en användares avatar syndes i flera foruminlägg.
Använder safari som webläsare på paddan. Upplever inte detta med macen. Kan vara paddan men tänkte ge en heads up.
Postad 10 januari 2012 - 20:03
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Jag upplever detsamma samt att man via ipad2/safari inte kan använda undermenyerna i rullisten utan kommer bara åt Galleri, Forum etc huvudsida.
Postad 11 januari 2012 - 10:29
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Hallå! Hoppas jag postar rätt nu. När jag surfar på min iPad och tex. kollar ett galleri och sedan väljerkika en annan användares galleri så ser jag ca 3-4 bilder från det föregående galleriet i galleri nr 2. Dessa ligger jämt i slutet. Märkte även nu att en användares avatar syndes i flera foruminlägg. Använder safari som webläsare på paddan. Upplever inte detta med macen. Kan vara paddan men tänkte ge en heads up.
Händer det alltid eller ibland? Är du inloggad eller inte? Kan du ge exempel på två gallier där du sett det? Jag har precis suttit en stund och testat med en iPad 2 (iOS4) och kunde inte se något sånt här. Det är ju inte helt lätt att veta vilka bilder som hör hemma och inte dock, så jag kan ju ha missat någon. Jag upplever detsamma samt att man via ipad2/safari inte kan använda undermenyerna i rullisten utan kommer bara åt Galleri, Forum etc huvudsida.
Detta har jag inte märkt av på iPad'en vi har... vid första klicket så öppnas menyn, och sen kan man klicka på vad man vill.
Postad 11 januari 2012 - 20:46
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
99% säker att jag är inloggad. Ska vara uppmärksam när det händer.
Postad 13 januari 2012 - 17:24
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Hur får man fram spoilertexten via ipad? Bara svarta rader...
Postad 16 januari 2012 - 11:26
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Hur får man fram spoilertexten via ipad? Bara svarta rader...
Det där var onödigt jobbigt att fixa får man säga, men nu ska det fungera att klicka på spoilern på touchdevices. Exakt vilka enheter som nu stöds är jag inte helt säker på, iPad gör det i varje fall. Om någon har problem på någon annan enhet så får ni gärna säga till.
Postad 18 januari 2012 - 06:49
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
Spoiler-funktionen iallafall i firefox 8.0 fungerar inte med klickade länkar. https://www.minhembi...howtopic=293974Ser ut såhär för mig med en klickad och en oklickad länk: https://www.minhembi...c_id=405865.jpgSen undrar jag hur man får en spoiler som ser ut som denna: https://www.minhembi...showtopic=92608Edit: Nu på jobbet sitter jag med IE 8.0, och där funkar det som det ska med spoiler och klickade länkar... Edit igen: Fel igen.. IE 8.0 fungerar inte heller.. jag hade bara glömt att klicka på länken innan =) Det ser ut som FF 8.0, dvs avslöjar vad man har skrivit.
Redigerat av novaland, 18 januari 2012 - 08:03.
Postad 18 januari 2012 - 13:58
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Spoiler-funktionen iallafall i firefox 8.0 fungerar inte med klickade länkar. https://www.minhembi...howtopic=293974
Ser ut såhär för mig med en klickad och en oklickad länk: https://www.minhembi...c_id=405865.jpg
Sen undrar jag hur man får en spoiler som ser ut som denna: https://www.minhembi...showtopic=92608
Edit: Nu på jobbet sitter jag med IE 8.0, och där funkar det som det ska med spoiler och klickade länkar...
Edit igen: Fel igen.. IE 8.0 fungerar inte heller.. jag hade bara glömt att klicka på länken innan =) Det ser ut som FF 8.0, dvs avslöjar vad man har skrivit.
Nej det var nog samma fel i alla webbläsare, ska vara fixat nu (även hover på dessa länkarna.. även om jag inte är helt säker på att det var så bra  )
Postad 28 januari 2012 - 20:19
Jaymz
-
Jaymz
-
Användare
-
-
196 inlägg
De gjorde om systemet till version 3. Vid konverteringen så gjordes alla gamla om till "osynliga" prenumerationer. Alltså, du har en prenumeration (jag kan se den i databasen) med läge "offline" (det är därför du inte kan göra en "ny") Den borde dyka upp på samma ställen som övriga prenumerationer - om det inte är något knas med dessa "osynliga" prenumeration alltså.
Om du går till "Mina prenumerationer" (användarmenyn) så borde du se tråden där... gör du det? Du kan eventuellt testa att byta notifieringsmetod på den... men jag tycker ju att den bör dyka upp under "Nytt innehåll" oavsett.
Om det inte funkar så kan jag testa att flippa flaggan så att det blir en synlig, så kan vi se om det hjälper.
Jag har samma problem med https://www.minhembi...howtopic=281692Kan inte prenumerera på just denna tråd - säker på att jag prenumererat på den tidigare - men den verkar försvunnit. Kan inte se den bland "mina prenumerationer" heller.
Postad 30 januari 2012 - 10:26
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Jag har samma problem med https://www.minhembi...howtopic=281692 Kan inte prenumerera på just denna tråd - säker på att jag prenumererat på den tidigare - men den verkar försvunnit. Kan inte se den bland "mina prenumerationer" heller.
Jag har startat en support ticket hos IPB om detta nu så att vi kan få det löst en gång för alla. Jag tror att jag vet vad problemet är, men vill dubbelkolla med dem innan jag ändrar alla som ser ut att vara fel. Jag har ändrat på din prenumeration på den där tråden, så den borde fungera för dig nu.
Postad 30 januari 2012 - 14:10
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Haft detta problem sen uppdateringen, men inte orkat ta tag i det.
Men de trådar jag prenumererar på får jag ett mail för varje nytt inlägg, istället för bara det första inlägget (fram tills ajag läst tråden, då får jag sen ett nytt igen för nästa inlägg!)
Hur åtgärdar jag detta?
/Jocce
Postad 30 januari 2012 - 20:39
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
citattecken.jpg 16,95K
0 Antal nerladdningar
KAN ni inte fixa detta - den där rutan ska ju Stängas när man fixat felet ...
Postad 31 januari 2012 - 15:40
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Haft detta problem sen uppdateringen, men inte orkat ta tag i det.
Men de trådar jag prenumererar på får jag ett mail för varje nytt inlägg, istället för bara det första inlägget (fram tills ajag läst tråden, då får jag sen ett nytt igen för nästa inlägg!)
Hur åtgärdar jag detta?
Du går till "Mina Prenumerationer" (hittar du i användarmenyn + under notifieringsmenyn) och ändrar de som du vill ändra till "offline" istället för "omedelbar" (klicka igång editläge, kryssa i, välja i dropdown längst ner på sidan).
Postad 31 januari 2012 - 15:46
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
citattecken.jpg 16,95K
0 Antal nerladdningar
KAN ni inte fixa detta - den där rutan ska ju Stängas när man fixat felet ...
Du menar att den ska försvinna när du suddar i texten? Som systemet är gjort så ska den ju inte stängas, kontrollen görs på serversidan och då hade den behövt skicka vid varje knapptryckning så. Det man kunde gjort är kanske att den tonade bort av sig själv så att man slipper klicka. Har du ofta många sånna? För du behöver ju inte ta bort rutan för att skicka igen.
Postad 31 januari 2012 - 15:51
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Du går till "Mina Prenumerationer" (hittar du i användarmenyn + under notifieringsmenyn) och ändrar de som du vill ändra till "offline" istället för "omedelbar" (klicka igång editläge, kryssa i, välja i dropdown längst ner på sidan).
Tackar, provar detta o håller tummarna  /Jocce Nästa fråga, går det att få notifieringsmailen HTML formaterade, så länkarna blir klickbara? (Ja min webmail"klient" suger...) /Jocce
Postad 01 februari 2012 - 08:29
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
kunde gjort är kanske att den tonade bort av sig själv så att man slipper klicka.
Duger bra, så fixa så, Tack!
Postad 06 februari 2012 - 13:36
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Nästa fråga, går det att få notifieringsmailen HTML formaterade, så länkarna blir klickbara? (Ja min webmail"klient" suger...)
Det finns, men vi har det avstängt eftersom det har varit en del problem med dem. Bland annat trunkerar den den länkar vilket gör att t.ex. Thunderbird flaggar mailen som spam. Vi kommer att sätta igång det om de problemen som finns idag fixas. Duger bra, så fixa så, Tack!
Kollade igenom IPB's forum och kunde inte hitta någon annan som nämnt detta nånstans. Jag planerar inte att genomföra sånna här ändringar utan det får komma med uppdateringar av forumet. Och jag kan inte riktigt lägga fram det som ett förslag om jag inte vet varför det är ett problem.
Postad 06 februari 2012 - 13:44
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Och jag kan inte riktigt lägga fram det som ett förslag om jag inte vet varför det är ett problem.
Problemet är ju att rutan stannar kvar - varför ska jag behöva klicka extra för, när ju själva problemet rutan berättat om, är fixat? Att rutan stänger sig själv efter kanske 10sek. skulle ju lösa irritationen.
Postad 06 februari 2012 - 15:17
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Problemet är ju att rutan stannar kvar - varför ska jag behöva klicka extra för, när ju själva problemet rutan berättat om, är fixat? Att rutan stänger sig själv efter kanske 10sek. skulle ju lösa irritationen.
Om du fixar problemet så är ju nästa steg att trycka på "skicka", om då allt är som det ska så postas inlägget och sidan laddas om. Därav behöver du ju inte ta bort rutan, utan kan helt enkelt ignorera den. Edit: Sidan laddas ju inte om nej :-) Edit2: Jag har startat en tråd hos IPB, men jag kan såklart inte lova nånting.
Redigerat av fehrlund, 06 februari 2012 - 17:20.
Postad 14 februari 2012 - 22:50
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Går det inte att lägga folk på svarta listan längre?
Postad 14 februari 2012 - 23:50
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Har varit mindre aktiv ett tag - kanske bl-a. på gr. av att jag inte längre får info om nya trådar. För de flesta av mina gamla får jag inte heller några nya mail. Det är eg bara tre trådar som funkar på så sätt. Men till min förvåning så ser jag att flera fel som jag tidigare rapporterat finns fortfarande. - När jag sökt ovan och kollar svaren finns det en brytning på varenda rad så de blir felaktigt lineade. Pris t.ex är förskjutet och står på så sätt på fel produkt.
- När jag skriver inlägg fungerar inte pilknapparna. Jo egentligen gör dom det men markören följer inte med så man vet inte var man är i texten när man använder dom. Mycket irriterande för dom som vill använda musen så lite som möjligt.
Jag kör nu med en nyare laptop, Asus, Windows 7 och IE9 32-bit.
Postad 15 februari 2012 - 00:04
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Ett exempel på felet jag nämnde ovan punkt 1.
Inte så lyckat, hur laddar man upp en bild/ hur skapar man enklast en printscreen här
Redigerat av ansgar, 15 februari 2012 - 00:11.
Postad 15 februari 2012 - 10:45
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Har varit mindre aktiv ett tag - kanske bl-a. på gr. av att jag inte längre får info om nya trådar. För de flesta av mina gamla får jag inte heller några nya mail. Det är eg bara tre trådar som funkar på så sätt.
Har du kollat vad du har för inställningar för prenumerationerna? Man kan ju se i menyn att det finns ett gäng prenumerationer, men notifikationerna kanske inte är rätt inställda för dig. Säg till om du behöver hjälp med att hitta / ställa in dem och om de är korrekt iställda så säg till så att jag kan kolla på varför. Men till min förvåning så ser jag att flera fel som jag tidigare rapporterat finns fortfarande. När jag sökt ovan och kollar svaren finns det en brytning på varenda rad så de blir felaktigt lineade. Pris t.ex är förskjutet och står på så sätt på fel produkt.
Din browser har satt Minhembio i "Combability Mode" vilket gör att den renderar felaktigt. Den sätter inte igång detta för mig när jag kör IE9 (fast alternativet finns i addressraden). Det är möjligt att jag stängt av det och att den då kommer ihåg inställningen. Jag har lagt in en metatag som ska tvinga standardrenderingen nu. När jag skriver inlägg fungerar inte pilknapparna. Jo egentligen gör dom det men markören följer inte med så man vet inte var man är i texten när man använder dom. Mycket irriterande för dom som vill använda musen så lite som möjligt.
Jag hade inte det här problemet, så jag skulle tro att det beror på samma sak som ovan
Postad 15 februari 2012 - 10:49
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Går det inte att lägga folk på svarta listan längre?
Postad 15 februari 2012 - 11:47
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Har du kollat vad du har för inställningar för prenumerationerna? Man kan ju se i menyn att det finns ett gäng prenumerationer, men notifikationerna kanske inte är rätt inställda för dig. Säg till om du behöver hjälp med att hitta / ställa in dem och om de är korrekt iställda så säg till så att jag kan kolla på varför.
Din browser har satt Minhembio i "Combability Mode" vilket gör att den renderar felaktigt. Den sätter inte igång detta för mig när jag kör IE9 (fast alternativet finns i addressraden). Det är möjligt att jag stängt av det och att den då kommer ihåg inställningen. Jag har lagt in en metatag som ska tvinga standardrenderingen nu.
Jag hade inte det här problemet, så jag skulle tro att det beror på samma sak som ovan
Hurra vad bra du är!!! :-) Jag hittade det inte först men sen såg jag att" visa alla webplatser var ibockat" Nu verkar det fungera, även pilarna gick bättre! Jag ska testa mera för just nu vill det inte fungera. (Men man ska inte ändra när man skriver inlägg) Din metatag hjälpte i alla fall inte! Ang pren. inser jag att det är en utbildnings- och inställningsfråga. Jag har bara inte haft tid att fixa det. Hurra vad bra du är!!! :-) Jag hittade det inte först men sen såg jag att" visa alla webplatser var ibockat" Nu verkar det fungera, även pilarna gick bättre! Jag ska testa mera för just nu vill det inte fungera. (Men man ska inte ändra när man skriver inlägg) Din metatag hjälpte i alla fall inte! Ang pren. inser jag att det är en utbildnings- och inställningsfråga. Jag har bara inte haft tid att fixa det.
Testar pilarna igen och tyvärr vill det inte fungera nu. Men det gick bra ett tag. Kanske har nåt hängt sig då jag bytt fram och tillbaka flera ggr. Nu kan jag i alla fall söka på "ny tv" och se dom rätta priserna och rätt antal dagar m.m.
Postad 15 februari 2012 - 12:00
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Hurra vad bra du är!!! :-) Jag hittade det inte först men sen såg jag att" visa alla webplatser var ibockat" Nu verkar det fungera, även pilarna gick bättre! Jag ska testa mera för just nu vill det inte fungera. (Men man ska inte ändra när man skriver inlägg) Din metatag hjälpte i alla fall inte! Ang pren. inser jag att det är en utbildnings- och inställningsfråga. Jag har bara inte haft tid att fixa det.
Testar pilarna igen och tyvärr vill det inte fungera nu. Men det gick bra ett tag. Kanske har nåt hängt sig då jag bytt fram och tillbaka flera ggr. Nu kan jag i alla fall söka på "ny tv" och se dom rätta priserna och rätt antal dagar m.m.
testar pilarna efter omstart av IE och nu fungerar det som det ska!! Tack ska du ha.
Postad 25 februari 2012 - 23:38
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Det går inte att länka till ett sökresultat på minhembio, se här
Redigerat av Benkke, 25 februari 2012 - 23:40.
Postad 27 februari 2012 - 11:07
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Det går inte att länka till ett sökresultat på minhembio, se här
Om du klickar på "avancerad sökning" i supersöksresultatet så får du nu en länk som har sökordet i sig. Att själva söksidan inte ser till att det finns med i länken är lite tramsigt, vet inte varför de valt att göra så.
Postad 27 februari 2012 - 13:14
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Not really, det här kommer jag till https://www.minhembi...ch&fromsearch=1Dvs det fungerar när jag söker men länken går till tom sida
Postad 27 februari 2012 - 13:33
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Not really, det här kommer jag till https://www.minhembi...ch&fromsearch=1 Dvs det fungerar när jag söker men länken går till tom sida
Jo fast du klickade på sökknappen på söksidan. Har ändrat länken så att den går direkt till resultatet nu. (Du får alltså en sån här länk från supersöken nu: https://www.minhembi...&search_term=dd)
Postad 27 februari 2012 - 14:38
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
https://www.minhembi...ch&fromsearch=1
Fungerar det för någon? Samma tomma sida här
Postad 27 februari 2012 - 15:48
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
https://www.minhembi...38;fromsearch=1 Fungerar det för någon? Samma tomma sida här
Du ska söka i SUPERSöKEN (alltså den som är i toppen på alla sidor), och trycka på "Avancerad sökning" i forumdelen. Den länken som du hamnar på då har sökningen i sig. Du kan inte gå till söksidan och göra en sökning.
Postad 27 februari 2012 - 16:35
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Fyller jag i detta formulär fungerar det inte
sök.JPG 43,55K
0 Antal nerladdningar
Trycker ja där pilen finns går det, men jag skulle ändå klassa det som en bug då jag inte kan välja forumdel
sök1.JPG 101,01K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 februari 2012 - 17:06
fehrlund
-
fehrlund
-
Developer
-
-
348 inlägg
Fyller jag i detta formulär fungerar det inte ---bild---
Precis, det är detta jag försökt säga  Bugg tror jag inte att det är utan snarare ett medvetet val från deras sida. Exakt varför vet jag inte, men det bottnar nog i att sökningar kan vara tunga för vissa siter. Kan inte hitta någon inställningar för det och en sökning i deras support forum gav heller inte några träffar.
Postad 04 april 2013 - 21:42
Jaymz
-
Jaymz
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag gissar att allt borde bara löst vid det här laget, men jag får fortfarande inga mail notifieringar på de trådar jag prenumererar på. Ser inget konstigt i mina inställningar...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|