Behöver hjälp med min nya Onkyo TX-NR609!
Onkyo TX-NR906
(Förstärkare)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR609
(Förstärkare)
|
4
|
(95)
|
Inga priser |
Postad 14 December 2011 - 12:54
Postad 14 December 2011 - 13:40
Du får endast HD-ljud (från blueray) om du kopplar med HDMI till receivern. Optisk/coax kan ej överföra HD-ljud. Så kopplar du HDMI till TV och ljudet via optisk eller liknande missar man detta om man har någon sådan källa. Har man en blueray med analoga ljudutgångar kan man få HD-ljud denna vägen dock.
Ja det är sant, därför ska jag skaffa en liten HDMI-växel så kan jag välja om jag ska skicka både bild och ljud via Onkyon, eller växla så HDMI'n går direkt till TV'n och ljudet till Onkyon. Vinsten med detta är att man slipper slå på Onkyon varje gång man ska ha ljud, eller ha HDMI Through aktiverat, vilket gör att den bara står och drar extra ström. Drar bara på Onkyon när jag känner att jag vill ha det där extra ljudet. Sen tycker inte jag skillnaden mellan HDMI-ljud och Toslink är så stor, men det är jag. :-)
Redigerat av Nicce70, 14 December 2011 - 13:41.
Postad 14 December 2011 - 14:38
Tack för svaret Nicce men det är som du säger ingen bra lösning. En anledning för mig att uppgradera förstärkare var att jag skulle få ner antalet kablar till tv och förstärkare. Helt perfekt med hdmi till förstärkare och sedan bara en hdmi till tv, sen är det också så att jag har satt tv:n på väggen och det finns bara ett hdmi uttag på sidan av tv:n. Börja bråka med uttagen som sitter på baksidan tänker jag inte göra. Ser gärna fram emot en lösning annars får man väl leva med att stänga av tv när man ska lyssna på internetradio eller via iphone och usb.Ingen bra lösning kanske, men jag skippade att dra bild via Onkyon (hade så först), kopplar direkt till TV'n istället. Sen tar jag ut ljudet separat från varje pryl, de har nästan alltid en Toslink eller ett Coax uttag som man kan koppla till Onkyon, och få perfekt ljud den vägen istället.
Har man brist på HDMI-ingångar på TV'n kan man koppla via en liten HDMI-växel, ska skaffa en sån med splitter, så kan jag enkelt välja sen om jag vill låta bilden gå via Onkyon eller direkt till TV'n.
Postad 14 December 2011 - 15:30
Finns ju ett autoläge för att tilldela monitor out.
Jag har problem med att jag kan inte använda autoläget med min tv, sony kdl-46cx520. Det blir bara flimmer, har en comhem ondemandbox och en boxee kopplade med hdmi till förstärkaren, hdmi kablarna är nyinköpta highspeed. Det blir samma sak om jag tvingar till 1080p blir bara flimmer på tv, däremot om jag använder 1080p/24 så funkar det klockrent ända till jag testade net och usb läget, kopplade in min iphone till usb och då är vi tillbaka till flimmer, likadant med netläget. Oerhört irriterande då man får stänga av tvn om man inte vill få migrän. Är det någon som har dylika problem??
Prova att stänga av funktionen DeepColor och se om det gör någon skillnad.
Håll inne CBL/SAT-knappen och tryck på ON/STANDBY tills det står DeepColor Off.
Hjälper kanske inte, men värt att prova?
Postad 14 December 2011 - 15:52
Tack för svaret Nicce men det är som du säger ingen bra lösning. En anledning för mig att uppgradera förstärkare var att jag skulle få ner antalet kablar till tv och förstärkare. Helt perfekt med hdmi till förstärkare och sedan bara en hdmi till tv, sen är det också så att jag har satt tv:n på väggen och det finns bara ett hdmi uttag på sidan av tv:n. Börja bråka med uttagen som sitter på baksidan tänker jag inte göra. Ser gärna fram emot en lösning annars får man väl leva med att stänga av tv när man ska lyssna på internetradio eller via iphone och usb.
jag håller med. Varför skaffa en HDMI receiver om man inte kan använda sig fullt ut av HDMI anslutningarna. Det ska ju bara fungera och gör det inte det så reklamera eller byt receiver. Halva iden är ju just att bli av med kabeldragning och fix med ljud, bild och inställningar. En bra receiver ska hantera detta utan problem.
Postad 15 December 2011 - 11:07
Har haft min Onkyo 609 i en dryg vecka nu och känner mig nöjd med köpet (bytte en Pioneer VSX921). Men så igår kväll la (även min) NET-del upp.Igår slutade även NET-funktionen att fungera. När man går in i den menyn brukar ju Spotify, Napster, DLNA m.m. dyka upp. Nu blev det bara en svart bild. Mycket märkligt.
Får göra en fabriksåterställning. Men tack för alla tips!
Satt och lyssnade på musik från Spotify när en låt fastnar. Kunde bara ändra volymen men inget annat. Startar om allt och då kommer ja inte längre in i NET.
Henke - Hjälpte de med en fabriksåterställning? Någon annan som varit med om samma sak? Allt annat verkar funka utom NET.
Redigerat av danne_king, 15 December 2011 - 11:10.
Postad 15 December 2011 - 13:16
Har haft min Onkyo 609 i en dryg vecka nu och känner mig nöjd med köpet (bytte en Pioneer VSX921). Men så igår kväll la (även min) NET-del upp.
Satt och lyssnade på musik från Spotify när en låt fastnar. Kunde bara ändra volymen men inget annat. Startar om allt och då kommer ja inte längre in i NET.
Henke - Hjälpte de med en fabriksåterställning? Någon annan som varit med om samma sak? Allt annat verkar funka utom NET.
När du trycker på NET, vad står det på displayen då? Kommer texten "Now Initializing..." fram?
Varför bytte du från Pioneer VSX-921 till Onkyon?
Postad 15 December 2011 - 13:44
Exakt samma problembeskrivning passar in på min 609a. Jag hann faktiskt inte prova fabriksåterställning, men jag ber till gudarna att det fungerar och att jag inte behöver lämna in den, för jag kan inte vara utan min Onkyo nu. Det skulle innebära att det inte blir något TV-tittande då allt går genom Onkyon, och jag kan inte gå tillbaka till den gamla lösningen.Har haft min Onkyo 609 i en dryg vecka nu och känner mig nöjd med köpet (bytte en Pioneer VSX921). Men så igår kväll la (även min) NET-del upp.
Nej, det står bara NET på displayen, som det brukar göra när allt fungerar. På TVn är det bara en blå skärm (som det brukar vara när TVn inte får någon signal)När du trycker på NET, vad står det på displayen då? Kommer texten "Now Initializing..." fram?
Ja självklart fungerar nätverket som det ska.
Redigerat av henke19822, 15 December 2011 - 13:47.
Postad 15 December 2011 - 14:11
Vi verkar ha samma problem helt klart.Exakt samma problembeskrivning passar in på min 609a. Jag hann faktiskt inte prova fabriksåterställning, men jag ber till gudarna att det fungerar och att jag inte behöver lämna in den, för jag kan inte vara utan min Onkyo nu. Det skulle innebära att det inte blir något TV-tittande då allt går genom Onkyon, och jag kan inte gå tillbaka till den gamla lösningen.
Nej, det står bara NET på displayen, som det brukar göra när allt fungerar. På TVn är det bara en blå skärm (som det brukar vara när TVn inte får någon signal)
Ja självklart fungerar nätverket som det ska.
Har försökt göra en uppdatering flera gånger. Den kan stå på ett par timmar utan att de händer nåt.
Läste på Onkyos sida (under nyheter tror ja de var) att dom kommit med någon uppdatering för Spotify och som ja hajade var de idag. Men de var till andra modeller.
Pallar inte heller att lämna in på lagning osv. Bytte min helt nya Pioneer då ja hade knas med 3D som inte ville funka och nu en vecka senare så händer det här. Är så less på strul...
EDIT: New firmware update brings Spotify to even more Onkyo products
Redigerat av danne_king, 15 December 2011 - 14:17.
Postad 15 December 2011 - 15:18
Jag ska felsöka, och kommer jag fram till något så postar jag det här. Gör gärna detsamma du om du ramlar över en lösning!
Lycka till!
Postad 15 December 2011 - 16:30
Init_Onkyo.jpg 40.16K
10 Antal nerladdningarSen kör jag med statiska IP-adresser och inte DHCP. Så man vet var man har vad på vilken IP-adress.
Intressant och se om ni hittar någon lösning på era NET-problem.
Postad 15 December 2011 - 16:47
Kollade lite på Onkyos FAQ och hittade de här men de har kanske bara att göra med att kunna logga in.
The music service...
När dog eran Net-funktion?
Mitt la av vid 12-1 i natt. Innan hade de funkat bra.
Fattar inte heller varför de inte går att göra någon uppdatering (även om ja har den senaste), varken på nätet eller med USB. Vill minnas att den uppdatering ja gjorde direkt efter köpet gick ganska fort men nu har ja väntat i ett par timmar.
Kommer till där de står att de tar upp till 60min och när ja sen trycker enter så ser de sen lika ut tills ja stänger av med powerknappen.
Vet inte vad ja ska testa, är inte så jättehaj på sånt här.
Kollade lite på Onkyos FAQ och hittade de här men de har kanske bara att göra med att kunna logga in.
The music service...
När dog eran Net-funktion? Kan ju inte vara en slump att vi är flera som har problem samtidigt.
Fattar inte heller varför de inte går att göra någon uppdatering (även om ja har den senaste), varken på nätet eller med USB. Vill minnas att den uppdatering ja gjorde direkt efter köpet gick ganska fort men nu har ja väntat i ett par timmar.
Kommer till där de står att de tar upp till 60min och när ja sen trycker enter så ser de sen lika ut tills ja stänger av med powerknappen.
Postad 15 December 2011 - 17:59
Vet inte vad ja ska testa, är inte så jättehaj på sånt här.
The music service...
När dog eran Net-funktion?
Hur kopplar du nätverks-sladden? Min går från Onkyon till en router D-Link DIR-655 (tror jag den heter). I den ställer jag in en fast IP-adress för Onkyon, 192.168.0.196. Sen kan man logga in på den genom att enkelt skriva den IP-adressen i min webbläsare på Windows 7 datorn som då också är inkopplad till routern. (Ser ut enligt bifogad bild)
Får du kontakt med Onkyon den vägen via datorn?
NätOnkyon.PNG 86.76K
11 Antal nerladdningar
Postad 16 December 2011 - 08:55
Gjorde en återställning igår, då fungerar NET-funktionen igen.
Postad 16 December 2011 - 13:04
Hur kopplar du nätverks-sladden? Min går från Onkyon till en router D-Link DIR-655 (tror jag den heter). I den ställer jag in en fast IP-adress för Onkyon, 192.168.0.196. Sen kan man logga in på den genom att enkelt skriva den IP-adressen i min webbläsare på Windows 7 datorn som då också är inkopplad till routern. (Ser ut enligt bifogad bild)
Får du kontakt med Onkyon den vägen via datorn?NätOnkyon.PNG 86.76K 11 Antal nerladdningar
Ja har bara satt i kabeln i routern. Kör trådlöst till datorn.
Missade att recivern inte hade trådlöst nätverk så nu har ja en kabel genom hela huset (lösning?) vilket inte är så kul.
Bra om NET funkar igen om man gör en fabriksåterställning, får testa lite senare. Frågan är bara varför de knasat. Hade de varit hos någon enskilld är de ju en sak, men att flera drabbats samtidigt måste ju hänga ihop på nåt sätt.
Tråkigt om man ska behöva köra återställning med jämna mellanrum.
Hur länge har ni som haft NET-knas haft era recivers?
Edit. Tror även de är knas på USB. Har inte testat att köra USB innan de blev strul men nu hittar den inget där i alla fall, samma som på NET.
Redigerat av danne_king, 16 December 2011 - 13:09.
Postad 16 December 2011 - 14:25
Skippa dynamisk IP-adress, och kör med en statisk istället, enligt följande:
Gå in på eran router och reservera en IP-adress för Onkyon med hjälp av dess MAC-adress, kan se ut enligt nedan bild (från min D-LINK DIR-655, ska finnas någon funktion som heter typ DHCP reservation eller så i de flesta routrar):
DHCP-reservation.PNG 9.8K
6 Antal nerladdningarGe den ett namn, en dedikerad IP-adress ni vill att den alltid ska ha, samt fyll i MAC-adressen.
Sen går ni in i Onkyon Setup, välj "7. Apparatinställningar" och sen "5. Nätverk" (här kan ni även läsa ut MAC-adressen som er Onkyo har). Fyll i uppgifterna.
Alternativt loggar ni in på den IP-adress som Onkyon har, och gör inställningarna där via er webb-läsare, ser ut enligt nedan:
NET-settings.PNG 68.92K
9 Antal nerladdningarDå har ni iaf säkrat upp Onkyon med en fast IP-adress, och då kan man eliminera att det är något som felar den vägen.
Postad 17 December 2011 - 13:10
Postad 17 December 2011 - 16:18
Tack Nicce70, jag har redan dock styrt allt från routern istället för förstärkaren. Känns tryggare att låta den enhet som har det som huvuduppgift i nätverket att sköta det...
Får du det att fungera med NET?
(För min del gillar jag att sätta fasta ip-adresser, det är lite som att jämföra med sin mobiltelefon, skulle man köra med dynamiskt telefon-nummer får man ett nytt telefonnummer varje gång man slår på mobilen, och det spelar ju inte så stor roll om man bara ska ringa ut med den, men om någon vill ringa till en, så blir det lite jobbigare. Enklare att ha ett fast telefonnummer då. Likadant med dynamsk och statisk ip-adress, men det är jag.)
Redigerat av Nicce70, 18 December 2011 - 14:41.
Postad 18 December 2011 - 23:56
En annan sak.
Hur har ni gjort med synkning av ljud?
Är olika från gång till gång, både med tv och blueray. Kan leva med att de inte alltid synk närman kollar tv men tråkigt när man ser film. Kan man man ställa in synk för varje egen del, tex tv game bluray osv?
Postad 19 December 2011 - 10:21
Jo men jag har ju oxå fast IP-adress till min Onkyo (och alla andra enheter i nätverket) och har alltid haft det, men jag har löst det från routern istället. NET fungerar utmärkt nu efter en fabriksåterställning, vet inte vad som var felet och det känns inte bra. Jag har fortfarande Resolution Error på alla upplösningar. Lite smolk i bägaren på en i övrigt fungerande produkt...Får du det att fungera med NET?
(För min del gillar jag att sätta fasta ip-adresser, det är lite som att jämföra med sin mobiltelefon, skulle man köra med dynamiskt telefon-nummer får man ett nytt telefonnummer varje gång man slår på mobilen, och det spelar ju inte så stor roll om man bara ska ringa ut med den, men om någon vill ringa till en, så blir det lite jobbigare. Enklare att ha ett fast telefonnummer då. Likadant med dynamsk och statisk ip-adress, men det är jag.)
Redigerat av henke19822, 19 December 2011 - 10:21.
Postad 19 December 2011 - 19:50
En annan sak.
Hur har ni gjort med synkning av ljud?
Är olika från gång till gång, både med tv och blueray. Kan leva med att de inte alltid synk närman kollar tv men tråkigt när man ser film. Kan man man ställa in synk för varje egen del, tex tv game bluray osv?
Det går att ställa in ljud-sync separat för varje ingång. Välj först den ingång du vill justera, och sedan Setup, 4. Källinställningar och 3. Ljud/bild-sync., tryck Enter för att visa bilden samtidigt som du kan ändra fördröjningstiden på ljudet.
Postad 27 December 2011 - 00:22
Har precis införskaffat en tx-nr609 och har någon fråga om "HDMI Through". Som jag förstår den funktionen så ska den skicka igenom HDMI signalen om den är i standby som en HDMI växel. Men när jag tex startar mitt PS3 så startar den och det står i displayen "Game" och "TV speakers" och att ljudet är "Mute". Men varför startar den?
Stänger jag av den så fungerar det som jag vill att signalen passerar igenom.
Är det rätt att den ska starta första gången när den känner att det kommer signal in på en HDMI IN, då försvinner ju lite tanken med "HDMI Through" så som jag i alla fall vill att den ska fungera.
Ubbe
Postad 27 December 2011 - 07:38
Om jag tex kör digitalboxen via hdmi through så släpper den igenom signalen. Men om jag sen startar mitt ps3 så vill jag ju att recievern ska byta ingång. Fungerar hdmi through bara till en källa? Ska man ställa in ridh på "på" eller är det en helt annan funktion?
/Mange
Postad 27 December 2011 - 09:01
Den kan jag nog svara på. När jag höll på att testa med mitt problem igår så testade jag också detta och kommer jag ihåg rätt så väljer den att skicka igenom den signal som kommer in först dvs digitalboxen. Stänger du av både digitalbox och PS3 och sedan startar PS3 först kommer den signalen att skickas igenom och startar du därefter digitalboxen så fortsätter den att skicka igenom PS3:ans signal. Som sagt har för mig det och då har jag satt HDMI Through till --> Automatisk.
Det är ju lite svårt för den att veta vad den ska skicka igenom Digitalbox eller PS3, den kan ju inte skicka båda därför måste den välja någon och nu verkar det som de har valt att ta "först in, först ut".
Någon annan får gärna rätta mig om jag har fel.
Ubbe
Redigerat av Unregistered2171b113, 27 December 2011 - 09:09.
Postad 27 December 2011 - 09:46
Vet någon varför startbilden på ps3:an är svartvit? Färgen återkommer när skrivbordet laddad klart. Kör ps3 till reciever. kopplar jag ps3:an direkt till tv:n så är det ju färg även vid uppstarten.
/Mange
Postad 27 December 2011 - 10:08
Startar din receiver också upp när du startar tex PS3 eller digitalboxen? Min gör det och tycker det är konstigt då den bara ska skicka igenom signalen. Jag kan sätta receivern i stanby direkt efter och då stannar den i det läget och skickar igenom HDMI signalen och det är så jag hade önskat att den gjorde från början.
Ubbe
Postad 27 December 2011 - 10:12
Nej recievern startar inte upp när jag startar tv och digitalbox. Då körs bara hdmi through. Kör du hdmi through automatiskt? Kör du rihd? Jag har den på "av".
Man får prova sig fram med lite olika inställningar. Manual läser man ju bara i extrema nödfall :-)
/Mange
Postad 27 December 2011 - 10:27
Manualen har jag bläddrat i en del men det är ganska mycket att "pilla" på och vissa inställningar påverkar andra, tex så måste jag som ovan ha RIHD aktiv för att kunna utnyttja ARC som är en annan inställning.
Ubbe
Postad 27 December 2011 - 10:29
Förresten, kör du ps3 via recievern? Om ja, är din bild svartvit vid uppstart?
/Mange
Postad 27 December 2011 - 11:26
Ubbe
Postad 28 December 2011 - 07:09
Asså hdmi från av out till tvens hdmi(arc) port men det är tyst som fan...
Postad 28 December 2011 - 09:02
Men...Spotify vägrar fungera för mig och jag undrar om någon har något tips. Firmware uppdaterades direkt jag stoppade i nätsladden och den är på senaste version nu säger den. Jag har Spotify Premium som funkat klockrent i över 1 år på alla mina enheter, PC, Squuezebox Radio, Android Mobil mm mm. Så fort jag försöker logga in via Onkyon får jag bara Login Error. Detta verkar vara ett problem för en hel del användare där ute ser jag när jag googlar. Även efter Firmwareuppdateringen alltså. Jag har provat att byta lösenord på Spotify men utan resultat. Lite småsegt att det inte fungerar och jag har ingen aning om hur man kan lösa det. I vanliga fall kryllar ju nätet av tips men inte i detta fall då det verkar fungera för de flesta.
Postad 28 December 2011 - 11:39
Jag köpte min TX-NR609 igår nån timme innan Elgiganten höjde priset med 1000 kr så lite tur har man ibland.
Men...Spotify vägrar fungera för mig och jag undrar om någon har något tips. Firmware uppdaterades direkt jag stoppade i nätsladden och den är på senaste version nu säger den. Jag har Spotify Premium som funkat klockrent i över 1 år på alla mina enheter, PC, Squuezebox Radio, Android Mobil mm mm. Så fort jag försöker logga in via Onkyon får jag bara Login Error. Detta verkar vara ett problem för en hel del användare där ute ser jag när jag googlar. Även efter Firmwareuppdateringen alltså. Jag har provat att byta lösenord på Spotify men utan resultat. Lite småsegt att det inte fungerar och jag har ingen aning om hur man kan lösa det. I vanliga fall kryllar ju nätet av tips men inte i detta fall då det verkar fungera för de flesta.
Har du testat ex V-tuner eller dina favoriter så att du är säker på att det inte är lokalt i ditt nätverk?
Postad 28 December 2011 - 14:01
Har du testat ex V-tuner eller dina favoriter så att du är säker på att det inte är lokalt i ditt nätverk?
Japp, allt funkar utom inlogg på Spotify. Läser man på Onkyo Europes Facebook sida så är jag långt ifrån ensam om detta problem. Jag postade mitt problem där och fick snabbt feedback från en kille från Onkyo som verkade veta vad det handlade om. Så det finns hopp.
Postad 28 December 2011 - 15:28
Får du inget ljud i receiverns högtalare. I så fall kan det finnas en inställning på TV:n att man ska aktivera ARC. Receivern måste också ställas in för detta samt att du måste sätta den på källa TV/CDHar kopplat enligt instruktionen ARC till TV:n men får inte ut ngt ljud va fan gör jag för fel?
Asså hdmi från av out till tvens hdmi(arc) port men det är tyst som fan...
Ubbe
Postad 28 December 2011 - 16:25
Testade att uppdatera funkade en stund sitter nu med "Error 3.81" verkar inte vara så kul den här stärkaren
Postad 28 December 2011 - 17:42
Problemet med flimmer på usb och net är löst, köpte nya kablar från dustin varav en är defekt tydligen för så fort jag bytte hdmikabel på monitor out så får jag bild utan flimmer på usb och net.Finns ju ett autoläge för att tilldela monitor out.
Jag har problem med att jag kan inte använda autoläget med min tv, sony kdl-46cx520. Det blir bara flimmer, har en comhem ondemandbox och en boxee kopplade med hdmi till förstärkaren, hdmi kablarna är nyinköpta highspeed. Det blir samma sak om jag tvingar till 1080p blir bara flimmer på tv, däremot om jag använder 1080p/24 så funkar det klockrent ända till jag testade net och usb läget, kopplade in min iphone till usb och då är vi tillbaka till flimmer, likadant med netläget. Oerhört irriterande då man får stänga av tvn om man inte vill få migrän. Är det någon som har dylika problem??
MEN ett annat problem har uppenbarat sig, Usbporten hittar ingenting, inte min iphone, ingen hd vare sig strömförsörjd eller inte. Det står bar "NO STORAGE" när jag pluggar in något i porten. Har gjort fabriksåterställning men det hjälpte inte, fel på usbporten eller vad tror ni eller har ni någon ide.
Postad 28 December 2011 - 21:31
Problemet med flimmer på usb och net är löst, köpte nya kablar från dustin varav en är defekt tydligen för så fort jag bytte hdmikabel på monitor out så får jag bild utan flimmer på usb och net.
MEN ett annat problem har uppenbarat sig, Usbporten hittar ingenting, inte min iphone, ingen hd vare sig strömförsörjd eller inte. Det står bar "NO STORAGE" när jag pluggar in något i porten. Har gjort fabriksåterställning men det hjälpte inte, fel på usbporten eller vad tror ni eller har ni någon ide.
I bruksen står det följande:
Krav för USB-enheter
• USB-masslagringsenhetens klass (men garanteras inte
alltid).
• FAT16 eller FAT32 filsystemformat.
• Om lagringsenheten har partitionerats behandlas varje
partition som en fristående enhet.
• Varje mapp kan innehålla upp till 20000 musikfiler och
mappar, och mappar kan vara nästade upp till 16 nivåer
ner.
• USB-hubbar eller USB-enheter med hubbfunktion stöds
inte.
Obs
• Om mediet du ansluter inte stöds, kommer meddelandet ”No
Storage” att visas på displayen.
Prova med ytterligare USB-enheter enligt ovan och se om den hittar, annars kan det ju vara något fel på Onkyon.
Postad 29 December 2011 - 00:42
så ljud via TV men tyst ur Blue ray!
Riktigt besviken efter att ha längtat länge efter denna.
Ljudet funkar via tv men tvärtyst ur "blåstrålen"
Klipper som fan iof ur tv (både ljud o bild)
Skulle slänga en par tusen extra på en annan stärkare direkt i dag kan jag lova
Redigerat av otmc, 29 December 2011 - 00:45.
Postad 29 December 2011 - 08:51
Saken är den att den har stöd för iphone 4 och det fungerade när jag hade strulet med flimmer på tv:n, har bara slutat att fungera och det är väl kanske så att det är fel på porten så jag får väl kanske reklamera och skicka tillbaka.I bruksen står det följande:
Krav för USB-enheter
• USB-masslagringsenhetens klass (men garanteras inte
alltid).
• FAT16 eller FAT32 filsystemformat.
• Om lagringsenheten har partitionerats behandlas varje
partition som en fristående enhet.
• Varje mapp kan innehålla upp till 20000 musikfiler och
mappar, och mappar kan vara nästade upp till 16 nivåer
ner.
• USB-hubbar eller USB-enheter med hubbfunktion stöds
inte.
Obs
• Om mediet du ansluter inte stöds, kommer meddelandet ”No
Storage” att visas på displayen.
Prova med ytterligare USB-enheter enligt ovan och se om den hittar, annars kan det ju vara något fel på Onkyon.
Postad 29 December 2011 - 08:54
Redigerat av boltis, 29 December 2011 - 08:55.
Postad 29 December 2011 - 10:10
Jag har en liten undring kring min 609.
Har viasatbox via hdmi, mac mini via hdmi och 360 via hdmi in i 609, ut via hdmi till en LG plasma.
Sitter jag och lyssnar på musik genom något prgm i minin, och stänger av tvn, så dör ljudet efter ca 5 sek, och börjar istället spela ur minins inbyggda högtalare.
Varför blir det så?
Redigerat av lazpete, 29 December 2011 - 10:10.
Postad 29 December 2011 - 10:30
Låt mig säga så här, när ja på 607a ser på viasatboxen på hdmi, o ser på tv`n. Om ja då byter hdmi ingång till
ps3an på tvn men har kvar viasatboxen på förstärkaren. Så försvinner signalen från tv`n o de gör att de tappar signalen in
från digitalboxen. Men efter 1-3 sekunder så kommer ljudet tillbaka igen då viasatboxen fortsätter att skicka signalen konstant.
Medans ja kan tänka mig en dator känner att kontakten försvinner och då stänger av hdmi ut istället för att fortsätta pressa ut signal där
oavsett om något finns i andra änden.
Ska tillägga att jag bara spekulerar villt nu!
(jag har ps3an direkt in i tv`n för att tv`n är en 3D tv och min 607a inte klarar av 3D via hdmi)
Postad 29 December 2011 - 13:20
Det jag saknar mest på 609 är möjligheten att kunna välja ingång själv när den står i HDMI-trough-läget, det skulle underlätta mycket. Då skulle man verkligen kunna använda den som en HDMI-växel. Nu ska den antingen:
a- köra på auto och känna av källan själv, vilket aldrig riktigt lirar till fullo
b- köra med en och samma HDMI in som out
c- slå på onkyon varje gång bara för att kunna välja rätt HDMI in.
För min del är det inte alltid så att jag vill ha den på, det är bara ibland man vill köra med sorround-ljudet.
Så nu skippar jag att koppla allt via Onkyon, kör med alla grejer till TV'n direkt, och sen en separat SPDIF/koax sladd från varje pryl till Onkyon. Mer sladd, men hellre det, nu har jag återtagit kontrollen iaf. Och inga problem med bilden heller. Mer sladd åt folket :-)
Redigerat av Nicce70, 29 December 2011 - 13:20.
Postad 29 December 2011 - 14:24
Någon som vet?
Postad 29 December 2011 - 14:57
Jag har ett problem med min 609 när jag kopplar in min Xbox 360 genom vga och då i porten "PC IN". Har läst i manualen och försökt med allt jag kan komma på men jag får ändå ingen bild. HDMI gå till projektorn från 609:an.
Någon som vet?
Gå in i Setup, Välj meny 1 - In/utgångstilldelning, sen tar du meny 2 - HDMI, där det står PC, ändra så det står ---- bara, sen kollar du även i meny 3 och 4 så att det står ---- på PC där med. Hoppas det funkar :-)
Postad 29 December 2011 - 15:38
Hej alla glada!
Jag har en liten undring kring min 609.
Har viasatbox via hdmi, mac mini via hdmi och 360 via hdmi in i 609, ut via hdmi till en LG plasma.
Sitter jag och lyssnar på musik genom något prgm i minin, och stänger av tvn, så dör ljudet efter ca 5 sek, och börjar istället spela ur minins inbyggda högtalare.
Varför blir det så?
På vilken HDMI in har du kopplat in minin?
Postad 29 December 2011 - 16:08
Jo BR är intsälld efter konstens alla regler och att koppla in tog inte lång stund (dock mer än en kvart då jag ägr ganska noga av mig) och skiten funkade en stund men sen så skulle jag uppdatera och då la den i hop efter en ny uppdatering ( denna gång med ARC avstängd) så har jag inget ljud då jag går via BL GRRRRRRR.Otmc: Konstigt. Tog inte ens en kvart för mig att få in rätt ljud/bild för tv, viasatbox, blu-ray, dator, xbox och boxerbox. O då snackar vi en salig blandning av hdmi, komponent, scart och optiska kablar. Dessutom rca-3,5mm för inkoppling av blåtandsmottagare. Ta det inte som en pik dock! Försöker inte vara dryg..
kan ju vara nåt annat som jäklas. Dum fråga kanske, men är ljudet rätt inställt på br? Så att det är inställt på att gå via hdmi istället för optisk/koaxial tex? Så att du får rätt källa?
Brukar inte ha några problem då jag skall koppla in saker har byggt massor med datorer motorer mm mm men det här verkar vara en liten djävul.
Va andra inlagor i tråden att dömma så verkar jag inte vara ensam
Postad 29 December 2011 - 16:22
Jag kör 5.0 och Bi-amp på frontarna, så jag antar att problemet är att den inte hittar någon subwoofer. Har ändrat inställningen "Subwoofer No", men testet med micen stannar alltid vid subwoofern.
Några förslag på hur man gör för att få det att fungera? Det ska väl inte vara så att man måste ha subwoofer för att göra inställningarna automatiskt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
20 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?