![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 maj 2012 - 22:26
Postad 31 maj 2012 - 08:35
Halloj där allihopen. Jag såg att Dustin säljer samsung PS51D555 för 6199kr. Vad är det som skiljer den från de övriga i serien? Ser inte att den har nämnts någonstans här i tråden eller så var det bara jag som läste dåligt
ja det är en 2011-års modell. kanske finns en annan tråd som tar upp den. men vad jag vet så har den inte lika mycket lullull och lika bra filter dvs sämre svärta och klarar sig sämre i ljusa miljöer.
Postad 08 juni 2012 - 23:07
Postad 09 juni 2012 - 19:26
Nästa fråga då: Det finns bara en scartkontakt på TV:n, men jag har 2 enheter som jag anslöt till min förra tv som hade dubbla scartkontakter (DVD och box). Hur löser man detta?
Postad 09 juni 2012 - 21:39
Tack för snabbt svar. Blev en Samsung PS51E530 från netonnet.
Nästa fråga då: Det finns bara en scartkontakt på TV:n, men jag har 2 enheter som jag anslöt till min förra tv som hade dubbla scartkontakter (DVD och box). Hur löser man detta?
Det finns olika typer av switchar.
http://www.kjell.com...-adaptrar/scart
Men du kör väl inte DVD via scart?
Postad 09 juni 2012 - 21:49
Postad 12 juni 2012 - 17:59
Du får ju ny DVD eller Bluray för nästan samma peng som en adapter och slipper tjocka fula kablar och bättre bild får du på köpet.Jo, DVD:n har jag kört via scart på min förra tv. Tack för tippset med kjell.
Postad 18 juni 2012 - 16:16

Postad 18 juni 2012 - 16:47
Postad 19 juni 2012 - 09:56
Jag tyckte det här var rätt intressant:
Samsung plasma wins CNET's accidental burn-in test
ja faktiskt.
min gamla D8005 får IR efter 15-20 minuter så det här resultatet var verkligen oväntat.
Postad 08 juli 2012 - 18:44
http://www.inwarehou...aspx?sku=745623
Samsung 51" E535 för 4995kr på Inwarehouse (Ord 7995kr)
Vad är det man ska tänka på? Kontrast och ljus på låga inställningar de första 100h?
Läste omdömen från folk som köpt den och det är enbart positiva hyllningar till TV´n med tanke på priset!
Postad 08 juli 2012 - 18:52
Eller ska man köpa föra årets 64"?
Hmmm svårt!
Postad 08 juli 2012 - 18:58
https://www.prisjakt...t.php?p=1195575 för 13990:- men den kanske kommer tillbaka men det verkar som buzz problemen kvarstår på 2012 modellerna och jag får min imorgon så får hålla tummarna hehe.
http://reviews.cnet....g=latestReviews
Direkt jämförelse med Panasonic ST50 på vissa punkter.
http://www.digitaltr...60e6500-review/
Bara så att du vet så har ovan tv samma panel som Samsung PS64E8005 för 30k fast utan alla star trek grejjer så får man bara ett bra exemplar vad gäller buzzandet så tror jag att det är mycket tv för pengarna även till dagens priser.
Redigerat av Kadavret, 08 juli 2012 - 22:08.
Postad 10 juli 2012 - 14:26
Ingen värsting men ojoj vilken skillnad från min "Värsting" 47" Philips LCD från 2010..
Ett helt annat tryck/Bildkvalitet/Flyt i bilden och då har jag inte pillat med inställningar då jag läst att man ska vara försiktig med skärpa/Kontrast/Ljus i början..
Har testat Xbox 360 och lite Blu-ray..
Första Plasman jag någonsin köpt och definitivt inte den sista! Aldrig mer LCD!
Ord Pris 7995kr men Inwarehouse säljer nu för 4995kr
Postad 10 juli 2012 - 14:32

Postad 10 juli 2012 - 14:34
Postad 10 juli 2012 - 15:04
Postad 10 juli 2012 - 17:59

Vilken bild har haft LCD-TV och Projektor innan och nu får man ha hakklapp på sig när man tittar på tv hehe
Grymt nöjd med tv:n.
Postad 14 juli 2012 - 07:18
Svärtan har inte förbättras nämnvärt jämfört med förra årets PS51D8005 men man kan förvänta sig bättre svärta på Samsungs större modeller då så var fallet förra året.
Postad 14 juli 2012 - 13:41
Postad 14 juli 2012 - 15:45
Gjorde affär på en 60" E6505 under Inwarehouse-kampanjen och kan bara hålla med Kadavret att detta är en riktigt fin TV - dock upplever jag att den är kräsen med bra källmaterial. HD/Blu-Ray är sjukt bra, fin svärta och väldigt bra färger efter lite amatör-kalibrerande. SD-tv från boxer är dock ingen höjdare, kanske är beroende på storleken? Upplevde samma försämring när jag gick från 40" LCD till 50" Plasma vid förra tv-bytet, men sen vande man sig. En fundering är om en extern box ger bättre bild, typ en Samsung BD-D8xxxN, vad tror forumet?
Mitt ex är en buzzare tyvärr, men väldigt lågt, endast hörbart vid mute/tyst samt precis framför TV:n, dvs en halvmeter höger/vänster från centrum = knäpptyst. Vet inte om jag vågar byta den då man faktiskt kan få en som är värre...återigen vad tycker forumet?
Nu väntar man bara på PLEX-klienten till Smart-Hub (ska enligt ryktet komma om en månad) så är lyckan gjord!
Redigerat av Unregistered63d868b1, 14 juli 2012 - 17:03.
Postad 14 juli 2012 - 18:14
Postad 27 juli 2012 - 11:51
Inga inbränningar verkar för bra för att vara sant, men vem vet
Postad 27 juli 2012 - 15:09
Postad 27 juli 2012 - 15:13
Därför det är skillnad på inbränningar och spökbilder. En inbränning sitter där den sitter. En spökbild kan dyka upp för att sedan försvinna efter ett tags användning.
Allvarlig fråga, eftersom du skriver ovanstående i flera trådar. Hur lång tid ska det gå innan en sk spökbild ska betraktas som en inbränning?
/Fredrik
Postad 27 juli 2012 - 15:55
Då många gör sig av med teven redan när de får spökbilder så blir det svårt att avgöra om teven hade klarat sig från en riktig inbränning. Jag förstår dem. Jag hade själv tvekat om jag sett spökbilder flera månader i rad på min teve. Det skulle faktiskt vara intressant och höra vem som haft temporära spökbilder längst i forumet. Ja, vem äger den tidigaste plasman? Hör av dig.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 27 juli 2012 - 15:56.
Postad 27 juli 2012 - 16:01
Skulle egentligen varit i Panasonic tråden , där verkar det var många som har problem.
Postad 27 juli 2012 - 16:11
Postad 28 juli 2012 - 18:37
Postad 02 augusti 2012 - 12:08
http://www.hdtvtest....01207262022.htm
Inga inbränningar verkar för bra för att vara sant, men vem vet
Ja, Samsung verkar verkligen ha tagit tag i det här med spökbilder/efterbilder. Från ovanstående recension:
"We simply couldn’t get the PS60E6500 to show any obvious retention. Even after hours of displaying the BBC News channel – which features a permanent logo featuring a frankly irresponsible mix of white on solid red – the E6500 didn’t show a trace of retention, not even after we displayed low-brightness flat test screens and scrutinised every inch of the panel in a darkened room."
Postad 03 augusti 2012 - 17:53
Postad 04 augusti 2012 - 12:29
Jag gav upp efter sisådär 400-500h på min första plasma utan att se något som helst spår av avmattning.
Trebban och gänget har ni haft plasmor som haft inbränning där det inte synts någon bättring efter 500h men där inbränningen gått bort efter ett par år eller så? Det beror inte enbart på sämre ljusstyrka som gör det mindre synligt?
Postad 04 augusti 2012 - 14:03
Verkar ju bara va ett fåtal som klagar på envis IR.
Var samma när ja hade min gamla PK550.
Fanns ett fåtal av 120+ ägare som satt med envis IR.
Postad 04 augusti 2012 - 14:03
Postad 04 augusti 2012 - 14:11
Får man IR som sitter i så länge måste det ju va fel på tv eftersom de allra flesta inte har dessa problem.
Verkar ju bara va ett fåtal som klagar på envis IR.
Var samma när ja hade min gamla PK550.
Fanns ett fåtal av 120+ ägare som satt med envis IR.
Får lite ir ibland med min pk250 men det försvinner snabbt. Bar äckliga tokvita loggor som lämnar spår
Postad 04 augusti 2012 - 15:31
Nej, jag har aldrig haft inbränningar. Jag har dock fortfarande spökbilder på min gamla Panasonic när jag har en blank ingång på. Då brukar en logotyp åka runt för att visa vilken ingång jag är på. Men det har aldrig oroat mig då jag sett sådant här sedan tjocktevens tid.
Hur gamla är de spökbilderna då. Har du haft dem i flera år

Jag känner mig rätt så lugn med min plasma dock. Såsom jag använder får jag ytterst sällan ens några spökbilder. Förutom givetvis om man sett en brevlådefilm då men det går bort fort.
Postad 04 augusti 2012 - 18:05
Även om dom inte är permanenta är det något som är där och något som man stör sig på.
Men det finns ju istället ingen LED-LCD som lever upp till kraven.
Om det inte är extrem clouding eller bleeding så är det extremt högt input lag eller ingen gråskala. Sonys nya 855 hade kunnat varit en bra tv om den inte var för att den tappar så extremt mycket färg när man rör sig bara lite åt sidan, och man vill kunna sitta på alla ställen i soffan och få en bra bild.
Förhoppningsvis kanske 6505 kan vara en vettig tv. Jag väljer hellre lite sämre svärta än tvättar min Panasonic hela nätterna.
Postad 04 augusti 2012 - 18:08
IR, ghosting, vad man än kallar det, det är inte något jag vill behöva oroa mig för. Jag vill inte behöva köra en whitewash på kvällarna för att jag tycker om att kolla på tennis på dagarna och Eurosport sitter fast i ena hörnet.
Även om dom inte är permanenta är det något som är där och något som man stör sig på.
Men det finns ju istället ingen LED-LCD som lever upp till kraven.
Om det inte är extrem clouding eller bleeding så är det extremt högt input lag eller ingen gråskala. Sonys nya 855 hade kunnat varit en bra tv om den inte var för att den tappar så extremt mycket färg när man rör sig bara lite åt sidan, och man vill kunna sitta på alla ställen i soffan och få en bra bild.
Förhoppningsvis kanske 6505 kan vara en vettig tv. Jag väljer hellre lite sämre svärta än tvättar min Panasonic hela nätterna.
Jag är tvärtom. Hellre bra svärta med borttagbara spökbilder än dålig vinkelsvärta. Vinkelsvärta är något av det värsta jag vet. Men det är ju inte direkt ditt fel...

Postad 04 augusti 2012 - 18:12
Jag är tvärtom. Hellre bra svärta med borttagbara spökbilder än dålig vinkelsvärta. Vinkelsvärta är något av det värsta jag vet. Men det är ju inte direkt ditt fel...
Men du bor väl själv?, då behöver du ju inte bry dig om dålig vinkelsvärta.
/Fredrik
Postad 04 augusti 2012 - 18:18
Nä det är ju tur det

Jag har sett 6505 och 8005, ST50 och VT50, men det är ju svårt i butik att jämföra. Men jag tycker att Samsung står sig väldigt bra, speciellt i ljusa miljöer.
Postad 04 augusti 2012 - 18:40
Det gäller att inte vara otillräckligt väl inställd för att få sig till sända gratis testexemplar.Väckelsemöte om något!Ja, Samsung verkar verkligen ha tagit tag i det här med spökbilder/efterbilder. Från ovanstående recension:
"We simply couldn’t get the PS60E6500 to show any obvious retention. Even after hours of displaying the BBC News channel – which features a permanent logo featuring a frankly irresponsible mix of white on solid red – the E6500 didn’t show a trace of retention, not even after we displayed low-brightness flat test screens and scrutinised every inch of the panel in a darkened room."
Postad 04 augusti 2012 - 18:48
Vinkelsvärta på Google 1 träff gällande LCD.
Jag tror trebban har uppfunnit ett nytt ord.
Postad 04 augusti 2012 - 18:52
Men du bor väl själv?, då behöver du ju inte bry dig om dålig vinkelsvärta.
/Fredrik
Ibland sitter jag inte rakt framför teven och då är vinkelsvärta inte något bra. Jag har bra svärta oavsett var jag sitter nu. Vinkelsvärta blir också till ett problem ifall man sitter fler och tittar. Men de flesta jag känner fattar inte bild så jag tar tillbaks vad jag sa...ha ha.
Vinkelsvärta på Google 1 träff gällande LCD.
Jag tror trebban har uppfunnit ett nytt ord.
Det var värst.
Nääe...jag kan väl aldrig vara först i sverige med det ordet? Går det att se vem som myntade ordet först i forumet(nu börjar jag låta lite väl självupptagen..

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 04 augusti 2012 - 18:53.
Postad 04 augusti 2012 - 19:14
Ibland sitter jag inte rakt framför teven och då är vinkelsvärta inte något bra. Jag har bra svärta oavsett var jag sitter nu. Vinkelsvärta blir också till ett problem ifall man sitter fler och tittar. Men de flesta jag känner fattar inte bild så jag tar tillbaks vad jag sa...ha ha.
Det var värst.
Nääe...jag kan väl aldrig vara först i sverige med det ordet? Går det att se vem som myntade ordet först i forumet(nu börjar jag låta lite väl självupptagen..).
Finns det fler än 1 så får ni väl dela på äran.Men det förutsätter att minst 10 deltagare använt ordet i minst 30 dagar i fler än 3 trådar på minst 3 av varandra oberoende fora.
Sådana är reglerna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar