Synd att jag inte fick XW-SMA1 när jag köpte min lx 86.
Redigerat av Audio One, 08 November 2012 - 00:17.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Pioneer 2012 high-end AV receivers SC-LX86, SC-LX76, SC-LX56 & SC-2022
Startad av
Peak
, May 15 2012 13:55
126 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 08 November 2012 - 00:16
De kör väldigt bra priser på dessa nu 56 sänkt från 15000 sek till 11990 plus att man får en XW-SMA1 trådlös högtalare värde 2500 sek. Vilken sänkning!
Synd att jag inte fick XW-SMA1 när jag köpte min lx 86. Redigerat av Audio One, 08 November 2012 - 00:17. Postad 08 November 2012 - 00:24
Det verkar inte gå så bra för Pioneer.
Det började med att de dumpade sina tidigare modeller och nu har de redan dumpat hela denna serien. LX86 säljs för 19.900 med XMA1 som har ett värde av 2200 kr Vad har hänt ? Postad 12 November 2012 - 22:51
Kan det inte vara så att det snart är 2013 och dom då planerar att släppa nya modeller? Vill inte ligga med en massa 2012or i lager. Postad 14 December 2012 - 13:13
Har precis fått hem en LX76 efter att min Onkyo 3008 gick sönder. Oj vad mycket inställningsmöjligheter blir helt vimmelkantig av att läsa manualen.
Kanske någon som kan hjälpa mig med denna fråga som ju känns rätt löjlig egentligen. Jag vill lyssna på cd musik i 2 kanal utan någon mcacc (kalibrering) med möjlighet att justera bas och diskant. Hur ställer jag in det? OBS recievern är inte nätverkskopplad så jag vill göra det via recieverns egna inställnignsmöjligheter. Postad 14 December 2012 - 23:46
Hej.
Tryck på fjärkontrollen Audio Parameter sedan bläddra till sidan tills du kommer till "Tone" som troligen står i Bypass. Ändra denna till on sedan bläddrar du vidare så finna Bass och treble. Redigerat av Audio One, 15 December 2012 - 11:41. Postad 15 December 2012 - 15:24
Någon som vet med vilken av följande som man får mest för pengarna: En Pioneer SC-LX56 eller Denon AVR-3313? Någon som jämfört dessa två förstärkare?
Har ett par Dali Zensor 7 som front + ett par Zensor 1 som sourround + en Zensor Vocal som center och en Dali SUB E-12 F subbas. Har idag en Denon AVR-2113 som jag inte tycker riktigt pallar med högtalarna. Är inte alls nöjd med ljudet fast att jag lagt ner många timmars kalibrering. Redigerat av virre, 15 December 2012 - 15:24. Postad 15 December 2012 - 16:11
Ärligt talat så ligger inte Pioneer LX 56 långt efter min Pioneer Lx 86 som är dubbelt så dyr. Jag har även hjälpt en del arbeskollegor att köpa recivrar och de har köpt Pioneer VSX 922 och man blir förvånad att dessa kan låta så bra. mest pris värd är sc 2022 om man klarar sig med 1 st hdmi ut. Annars är Pioneer LX56 mest prisvärd tror jag.
Jag kommer nog aldrig mer köpa de dyra modellerna för man får inte de där extra man vill han, bara lite meningslösa finesser som man ska betala 10000 sek extra för. Själv är jag ganska besviken på de dyrare modellerna om man jämnför med de billiga, man får inte vad man betalar för.. Man vill ju ha bättre ljud om man betalar mer inte massor krims karams Postad 15 December 2012 - 18:17
Tack för svaret audio one. Problemet var att jag hade läge Direct och då var Tone disablad. När jag bytte till auto surrond så ställer den in sig i stereo och då kan jag ändra tone.
Men det är allt lite meckigt att hålla koll på EQ, fas, tone, stående våg etc. Längtade lite efter en 2 kanals stärkare med diskant bas och balans. Kanske loudness knapp också :-) Postad 15 December 2012 - 21:21
Jag tycker det låter bäst om man gär en MCACC kalibrering. Sedan använder jag läget Direct (EQ off) (standing wawe on) (fullband phase controll)
Delar vid 80HZ i mitt fall. Men EQ går bort till musik den fungerar bättre till välinspelad film. Postad 16 December 2012 - 13:04
Håller på att prova mig fram, får se vad jag fastnar för. Antar att en inställningen kan se väldigt olika ut från fall till fall. Nu är jag mest nyfiken på en liten svart dosa som heter AS-WL300 wireless lan converter. Vad kan den tänkas vara till för? Ersätter wifi dongel?
Postad 19 December 2012 - 22:11
Hej!
Jag sitter idag på en BDP-140 och en LX-55, båda har tyvärr strulat en hel del. Ett krav från min sida när jag köpte prylarna var att jag skulle kunna styra allt med paddan. Det har inte fungerat alls på blu-ray-spelaren och väldigt opålitligt på förstärkaren. Dessutom har ett relä till slutstegen gått sönder och vissa THX-program har skapat knaster och spark ur högtalarna. Har haft hela paketet inne på service 3 ggr utan förbättring på nätverksfronten och har nu enligt löften från första servicen rätt till nya produkter. Är alla Pioneers produkter opålitliga vad gäller nätverksstryrning eller har jag bara haft otur? Vet i dagsläget inte hur mycket jag kommer kunna påverka vilka produkter dom ersätter mig med men antar att det blir BDP-150 och LX-56 i första hand. Om jag får möjligheten att välja andra märken, vad finns det för alternativ? Jag använder Canon GLE 5.0 och Samsung PS51-8005. Postad 19 December 2012 - 22:53
Till er som precis köpt en ny Pioneer receiver och tycker att ljudet låter väldigt platt/livlöst och saknar bas. Låt den användas "normalt" i en månad. Då kommer ni att märka skillnad och efter ett halvår oj vad ni kommer att älska den. Pioneer's receivrar är en av få som har så lång inspelningstid...
Hur vet jag det? Jo jag lånade hem en sprillans ny LX-86 och tyckte den lät platt och livlös. Tre månader senare vill jag testa igen och lånade hem den igen, men då den hade varit en demoprodukt i tre månader så var det en helt annan receiver! Postad 21 December 2012 - 15:53
AS-WL300 var viss till för att koppla ihop recievern med det trådlösa nätverket. Det fungerer tyvärr rätt dåligt- Är otroligt instabilt. Funkar ibland och ibland inte. Testade med kabel istället men då verkar nåt tok har hänt för då funkade det inte heller. Tillbakla till trådlöst och då funkar det ...ibland. Är dock riktigt läckert med kontrollappen till iPAD.
Postad 21 December 2012 - 18:13
Hade hoppats på att jag var ensam med problemen med opålitlig nätverksfunktion... Undrar vad felet kan vara? Känns väldigt dåligt att släppa produkter som inte fungerar med de funktioner som utlovas.
Postad 25 December 2012 - 21:50
Nja tveksam på en total förändring, men kan va så att den inte riktigt trivs med mina högtalare. Ska lyssna på ett gäng i mellan dagarna. Postad 26 December 2012 - 20:20
de få gånger jag lyckats få igång iPAD appen för att styra recievern (AV control?) så har jag noterat att det finns en meny som heter emphasis där man kan välja dialog, bass eller finger eq. Kan man komma åt de inställningarna utan appen (dvs med recieverns menyer)?
Postad 13 January 2013 - 13:38
Svarar på min egen fråga :-) Via advanced MCACC menyn och sedan MCACC kan man i alla fall komma åt en en per kanal.
När man sätter sw som "plus" så får man med sw vid stereolyssning. Men vad händer vid filmtittande med tex 5.1 ljud. Påverkas användandes av sjubben även där? Kanske någon som vet? Postad 18 February 2013 - 17:03
Jag jagar ny förstärkare som klarar de nya formaten. Jag har varit inne och snurrat på Onkyo, men har alltid gillat Pioneer och jag har även Bluray (BDP450) från samma märke.
Hur som helst såg jag att Hembiobutiken precis droppat SC-2022 till 6990:- och det känns som riktigt prisvärt Jag ser steget upp till LX-56 med 5000:- svårt att motivera. Jag hittar dock ganska få inlägg om just 2022:an. Någon som har lite omdömmen att delge? Postad 26 February 2013 - 21:23
Beställde en sc-2022:a idag. Jag får återkomma med en recension när biorummet är klart.
Postad 08 March 2013 - 07:24
Hade min LX 75:a i 1 år fungerade perfekt, köpte igår en SC LX 86:a idag stod det Fan Stop och stängdes av, har alltså fått en förstärkare som inte fungerar helt ny!
Väldigt besviken Postad 08 March 2013 - 07:27
Osis! Måndags exemplar finns nog hos alla märken/modeller. Men du har ju garanti iallafall Postad 08 March 2013 - 14:17
Jo hade en 81:a som var på service i 5 veckor inget man vill göra på en Förstärkare som är 1 timme gammal dock.
Åkte tillbaka med den fick ut en ny Postad 08 March 2013 - 16:40
Nä det är klart, riktigt surt när det strular, helst när det är nytt och man har gått och väntat och trånat efter den nya Postad 26 August 2013 - 16:10
Nedsatta LX76 9900kr..
https://www.prisjakt...t.php?p=1372474 LX86 11900kr https://www.prisjakt...t.php?p=1365526 Postad 28 August 2013 - 10:06
Galet bra priser..... Verkar konstigt att folk säger att dom är "platta och livlösa/tråkiga" när dom får riktigt bra betyg i tester! Man blir ju sugen på en LX86 bara pga att den gått ned så mkt i pris hehe
Postad 29 August 2013 - 21:34
För musiklyssning har jag kopplat LX-85 via kabel/nätverk till NAS. Helt klockrent system. Men förstår att det tydligen strular med wi-fi setup för flera. Då jag hellre söker stabil uppkoppling än trådlös så fungerar det finfint för mig. Redigerat av PML73, 29 August 2013 - 21:34. Postad 04 September 2013 - 07:42
Hej, jag behöver ni ägare av produkternas synpunkter! Jag skall slå till idag på antingen Pioneer LX56 eller LX86 ... Prisskillnaden är inte stor, ynka 3000. Vilken hade ni valt? Motiverar LX86 ett högre pris eller låter LX56 i princip lika bra? Tacksam för endel snabba svar då jag tänker köpa idag! Just nu lutar det LX86, för då kanske man kan behålla den liiiite längre och den i längden är både. Men nästan samma Power och YPAO så kanske de är dumt?
Postad 04 September 2013 - 13:51
Har ägt en lx86:a ett par dagar. Bytte upp mig från en 73:a.
86:an är en riktig best! Mitt monitor audio rx8 5.1 paket fick ett ordentligt lyft och framförallt så trycker det bättre ur det nya steget och 50w mer per kanal. Fick igång det trådlösa utan konstigheter, uppdaterade firmwaren via usb problemfritt och MCACC gjorde jobbet för rumskalibreringen bra! Som vanligt får man tweaka lite med ljudet i efterhand men efter ett antal Pioneer modeller känns detta tämligen enkelt. Ska man använda DLNA funktioner eller airplay för film rekar jag dock trådat nätverk för bästa hastighet/kvalité. OBS att det endast verkar vara modellen i silver som säljs för 11 990. Den svarta är betydligt dyrare. Redigerat av somoene2, 29 October 2013 - 11:35. Postad 04 September 2013 - 15:43
Alltså jag köpte den förra veckan, dvs, jag har endast ägt den ett par dagar
Postad 04 September 2013 - 15:59
haha, förlåt, snabb läsning på mobilen i köerna genom Tingstadstunneln :-P Känns bra att köpa något rejält när man ändå gör det... Hoppas man kan köääna sig nöjd och behålla den en 10 år .... Det blir LX86 för mig..
Postad 24 September 2013 - 21:15
Jag slog också till på en för 11995:-
Wow, vilken pjäs. Nu har jag testat väldigt många receivers på kort tid, men denna är helt enastående. Jag skulle också vilja dementera ryktet att den är "ljus" och inte passar "ljusa" högtalare. Ok, i "pure direct" finns det en uppåtpik i de högre frekvenserna, om man då jämför med yamaha, nad osv så rullar de flesta av(har kollat mätningar). Ja, denna behåller jag! Mitt omdöme från prisjakt(väldigt komprimerad info): "Riktigt kraftmonster. Ganska tråkig i pure direct men med MCACC får högtalarna perfekt balans(även i stereolyssning). Anser MCACC är bättre än audyssey xt32 och ypao, iaf tycker mina högtalare det. Första receivern som fått ljudet att kännas som i en biograf! Edit: Efter 2 veckor vill jag nästan höja betyget från 9 till 10 pga det utomordentliga ljudet det ger mig. Diskanten är så underbart perfekt silkeslen, den har dynamik som jag inte hört tidigare. Eftersom man har möjlighet att justera EQ:n efter en MCACC-kalibrering kan man få precis den värme man vill ha, man ska bara veta vilka frekvenser man ska höja o sänka. Jag föredrar även att använda det digitala filtret "sharp"(jag tycker att den kompenserar lite av receiverns annars lite "laid back" ljudkarraktär. Verkligen all musik går att spela med denna maskin, framförallt klarar den hårdrock som de flesta hemmabioreceivers haft lite problem med att få låta bra. Varför får den inte 10? Om man ska vara riktigt kritisk så har ju riktigt fina stereoförstärkare aningen renare ljud i 2-kanal, men o andra sidan är det mycket svårare att skapa samma ljudfält med de då de inte har inbyggda eq:s mm." Postad 25 September 2013 - 19:01
Sent svar. Men, sätt subwoofer som plus. Dock heter det inte Lfe i detta fallet Postad 26 September 2013 - 12:35 Klockrent! Jag kan bara instämma =) Kör med Klipsch 5.2 och det är inte dåligt vad den levererar.... Tummen UPP! Postad 27 September 2013 - 18:15
Pratat med dom eller? Står ju I lager (i lager antar jag), kan ju vara hur många som helst annars. /Fredrik Postad 27 September 2013 - 18:31
nej jag har inte pratat med dom men det står i mailet man får av dom.
Postad 29 September 2013 - 00:44
Hej
Tror jag ska slå till på en LX76 eller LX86 ,grymt bra priser på dom nu! Funderade ett tag på nån fetare Aventage men jag tror Pioneers ljud passar mig bättre. Ni som har LX förstärkarna, är det nån som provat Pro Logic IIz eller framför allt Dts Neo X? Om man kollar i instruktionsboken verkar det som man inte kan köra front high & front wide samtidigt, är det så? Är det nån automatik i förstärkaren som väljer om det ska låta ur high eller wide-högtalarna, beroende på matrialet?? Tycker instruktionsboken är minst sagt diffus ibland. Postad 30 September 2013 - 19:38
LX86 nu endast 10990kr på...
http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB Redigerat av mcmike, 01 October 2013 - 05:48. Postad 21 October 2013 - 11:04
Läste i Yamaha-tråden att spotify connect ryktas komma även till 2012-års modeller. Tyvärr ser det ut inte så för Pioneer. Iaf inte enligt svaret jag fick när jag mailade dem.
"Hejsan, jag undrar om ni kommer att släppa spotify connect till 2012-års modeller, typ LX86. Har hört via rykten att Yamaha kommer supporta deras 2012-års modeller vid ett senare skede. Hur ser det ut?" "Hej SC-LX86 kommer inte få Spotify Connect. De är inte förbereda för det. De modeller som kommer ha Spotify Connect är: AV receivers: Wireless speaker systems: Slim micro systems: • SC-LX87 • XW-SMA4 • X-SMC55 • SC-LX77 • XW-SMA3 • X-SMC55DAB • SC-LX57 • XW-SMA1 • SC-2023 • SC-1223 • VSX-1123 • VSX-923 • VSX-828 • VSX-528 • VSX-S510 Vi hoppas kunna ha hjälp er Observera att det inte är möjligt att svara på detta meddelande, om du fortfarande har några frågor vänligen kontakta vårt Contact Center http://www.pioneer.s...ontactform.html Vänligen, se till att fylla i din referencenummer, vilket ger oss möjlighet att ge dig bättre hjälp. Med vänliga hälsningar Pioneer Scandinavia A.B Kundsupport" Lite småtråkigt, ännu tråkigare om jag använt spotify istället för music unlimited Redigerat av Unregistered1384, 21 October 2013 - 11:05. Postad 05 November 2013 - 14:34
Nu har man köpt sig en sc-lx76 från fyndbörsen. Snuskigt mkt för pengarna.
Aldrig haft pioneer innan, går från en onkyo 818. Spännande kväll som väntar. Nån mer än jag som slagit till nu på utförsäljningen på fjolårets modeller? Postad 05 November 2013 - 15:19 Ah, en 86:a Vad matchar du den med? Postad 06 November 2013 - 10:11
är en 76a har inga märkvärdiga högtalare. dynavoce definition men oj vilket ljud en har. kan bara bli bättre när uppgradering av högtalare blir aktuellt (2 söner som trycker å klämmer massa så vill ej köpa nya än då dom kommer bli slaktade) precis gjort mcacc och vilken skillnad mot innan kalibreringen. skall bli spännande att se första filmen snart, 2 guns blir det. Postad 06 November 2013 - 11:12 Tips är o boosta basen lite i den manuella eq:n. Hade du Yamaha tidigare? Körde du simmetry? Postad 06 November 2013 - 13:35
Dom nya modellerna "x7" stoltserar med en otroligt kompetent DAC, nämligen SABRE 32bit!
Dock är dom ju inte lika billiga som den gamla modellen, men iom SABRE Dacen så ligger man verkligen i framkant. Om man kollar på dom nya modellerna (toppmodellerna) i samtliga olika märken så får man nu 32bitars Dacar.. Postad 06 November 2013 - 14:24
Hade onkyo 818 innan. Körde simmetry, all ch å front mcacc å jag tycker all ch kalibreringen låter bäst. Basen behöver ej nån boost, har tryck så det räcker. Postad 06 November 2013 - 14:27 Såg att Yamaha kör på den också i år. Hade varit intressant om någon gjorde en jämförelse. Vad är den bättre på rent teoretiskt? Postad 06 November 2013 - 16:26
Det är väl den bästa dacen på marknaden på papperet. Den har bättre signal/brus förhållande bla. klarar av högre db etc. tillverkningen håller absolut högsta klass och noggranhet. För att få all information så får du läsa på tillverkarnas hemsidor och jämföra specar rent tekniskt. När jag gick från BurrBrowns topmodeller i 24bit till deras 32bit modeller, tyckte jag att detaljupplösningen på tex DTS HD etc blev bättre, placebo eller inte? men jäklar vad detaljerat allt blev. . Då gällde det en Onkyo 5009 gentemot en Yamaha 3020, plus lite lägre modeller med 24bits i Onkyos sortiment. Oppo 105 har ju oxå denna dac, och den maskinen är ju sjukt välljudande. Redigerat av CynisktLjud, 06 November 2013 - 16:28. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |