Castlevania Lords of Shadow 2
107 svar till detta ämne
Postad 01 February 2014 - 01:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Wow, häftigt! Here’s a superb fact for you… The Castlevania: Lords of Shadow 2 soundtrack features the largest orchestra ever used in the production of a video game, and spanned several weeks of recording. Araujo designed the score to showcase the conflict Dracula feels; so make sure you check out the video (above) to see why the composer feels that Abbey Road played an important part.
http://www.youtube.com/watch?v=7I8WE0XnLLE&feature=youtu.be Btw, någon mer än jag som skulle vilja ha en remix av Dance of Illusions till slutbossen? Som en totalvändning. https://www.youtube....h?v=8oNVTrogNL4Tydligen inte
Redigerat av Zoiler, 01 February 2014 - 22:27.
Postad 05 February 2014 - 00:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Hmm.. 6/10 i Game Informer. - Claims nearly every attempt this game makes to "stray from its fundamental kill room formula ends in failure".
- Reviewer loved the first game, said "Unfortunately this sequel is as fresh as a whiff of garlic breath".
- Good new combat mechanics but enemies stun locking you out of combos from across the map while you fight with the camera.
- Reviewer hates the modern setting, its filled with generic alley ways, factory levels.
- Says there was one stealth segment that was the worst of its class. The more traditional Castlevania settings are better.
- Says there is one great level with the toy maker, outside of that most of the game is just ground previously covered in the first game.
- "This shambling monstrosity is composed of chunks from other, better games
Hoppas han snackar skit
Postad 05 February 2014 - 00:27
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Det gör väl alla recensenter?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 February 2014 - 00:27.
Postad 05 February 2014 - 00:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Nej men några, jag hoppas han är en av dem
Fast han tar upp en del poänger som inte låter alls bra som combo breakers utanför kameran, påtvingade smygsekvenser, samt stadsmiljön.
Postad 05 February 2014 - 13:11
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Spelade "ettan" på PS3an med ett gäng polare utspänt över några veckors tid. Gillade spelet så där men impulsköpte det idag till PCn för 99kr. Ska beta igenom det och vara lite peppad inför uppföljaren nu.
Postad 25 February 2014 - 19:05
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Gillarfe första spelet rätt mycket, såg dock ett gameplayklipp på los2, precis i början på spelet. Free Camera, tråkig miljö och en massa nyheter såsom att förvandla sig till mus och smyga förbi vakter gjorde att intresserat för detta spel svalnade direkt Överlag ljumma recensioner också. IGN - 6.5/10
Lords of Shadow 2 may have gained an open world, but a poor story, uninteresting enemies, and a bland cast of characters came with it. Combat might be improved, but forced stealth sections cause nothing but dismay and frustration. The end result is something that doesn’t come near the level of overall quality found in the original Castlevania: Lords of Shadow.
Gamespot - 7/10
if you have the patience to get through the rough start, you'll discover a much better game waiting for you on the other side.
Kotaku - NO
Lords of Shadow 2 squanders a great premise - playing as the King of vampires in a modern day city - with mediocre execution
Eurogamer - 5/10
Sharpening the disappointment is the fact that the team at MercurySteam has already made a good game, and perhaps had an opportunity here to make a great one. The first Lords of Shadow was a sweet surprise. The follow-up is a hostage to a story it tells badly, and a prisoner within a dull urban maze that refuses to become a characterful exploratory playground. To live on but to be diminished - that's the fate of the vampire in Castlevania's lore. Sadly, it's a bit of an epitaph for this well-meaning but bloated game as a whole.
Edge - 4/10
Lords Of Shadow 2 is clunky, ugly and deeply misguided. It’s a game that sees the lord of the damned as a vehicle for rat-powered linear stealth, and that takes a future-Gothic London setting and then sets the action in tower blocks and sewers. MercurySteam says this will be the final game in the Lords Of Shadow saga, and on the evidence of this cluttered, bloated and forgettable mess, it’s just as well.
Gamesradar - 3/5 stars
Lacking the focus, clarity and coherence of its precursor, Castlevania: Lords of Shadow 2 fails to satisfy as a sequel or as a game in its own right, delivering muddled game design and little narrative resolution.
Polygon - 5/10
this conclusion to MercurySteam's run on Castlevania is a far cry from the exciting potential suggested by the first game's cliffhanger ending. Lords of Shadow 2 fosters brief reminders of what made the first game special, but its novel premise is squandered on boring environments, terrible set piece moments and all-but-outright refusal to deliver on the over-the-top narrative that drew me in to begin with.
Metro UK - 4/10
A badly misjudged sequel that not only fails to fix the flaws of the original but manages to add a whole coffin full of new ones.
EGM - 7/10
Lords of Shadow 2 runs into a classic sequel problem. By trying to do more and fix the few issues of the first game, MercurySteam actually does less and creates more problems. Despite this, they’ve still crafted a competent tale with solid core gameplay that should entertain longtime Castlevania fans, even if it’s not quite everything they’d hoped for.
Game Informer - 6/10
This shambling monstrosity is composed of chunks from other, better games. Rather than blend them together into something new like its predecessor attempted, this one just feels like a patchwork mess.
Machinima - 7/10
Very few studios have the opportunity to close out a trilogy, and while this should lead to a stronger sense of finality, in the case of Lords of Shadow 2 and its ending—which is ultimately satisfying in the grand scheme of this trilogy reboot—is blemished with a journey that fluctuates from satisfying to unremarkable. In all, it was a good ride when appreciated as a collection, but since this is the Lords of Shadow we’ll come back to most often, it’ll be difficult to remember the experience that way
NOWGamer - 4/10
With little in the way of originality or excitement, the only thing Lords Of Shadow 2 will deliver is crushing disappointment.
PC Gamer - 44/100
A miserable blend of flawed game mechanics that's a giant leap backwards from its predecessor.
Joystiq - 4/5 stars
Like Dracula himself, his latest adventure is imperfect – its listless, poorly presented evils sometimes warring against its better, more exciting nature. I won't spoil Dracula's fate, but as for the fate of Castlevania: Lords of Shadow 2, the better half wins out.
Gametrailers - 8.3/10
Castlevania: Lords of Shadow 2 could easily be a better game if some things were simply removed. Still, despite the unnecessary stealth sequences and other roadblocks, it truly does get better over the course of its 15 to 20 hours. It isn't a perfect modernization of all we love about Castlevania, but it certainly feels like a proper part of the bloodline. Diverse, connected environments, creepy characters, and fantastic boss designs speak to a journey that resonates stronger than the plot itself.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 February 2014 - 19:08.
Postad 25 February 2014 - 21:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Användarbetyget är dock relativt högt (över 8 på både PS3/360). Nåja mitt är skickat så får testa själv.
Postad 25 February 2014 - 22:52
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Castlevania är bäst på DS.
Postad 28 February 2014 - 00:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Gillarfe första spelet rätt mycket, såg dock ett gameplayklipp på los2, precis i början på spelet. Free Camera, tråkig miljö och en massa nyheter såsom att förvandla sig till mus och smyga förbi vakter gjorde att intresserat för detta spel svalnade direkt
Spelat de två första bossarna nu, lekt lite med musen bland annat, ahem. Episk inledning, sedan drogs tempot ner. Ettan började inte heller jättebra, så here's hoping. Värt min tid än så länge iaf. Men stealthsektionerna är oförståeliga och passar absolut inte in, vem kommer på sånt liksom? Håll er till det ni gör bäst. Hade för övrigt inte kollat på TV-serien Once upon a time när jag spelade ettan... nu har jag det däremot och det är omöjligt för mig att höra Dracula, jag hör bara Rumpelstiltskin (Robert Carlyle).
Postad 28 February 2014 - 18:27
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
När jag spelade ettan hörde jag bara han-vad-han-nu-hette från stargate universe...
Postad 28 February 2014 - 22:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
- Relating the stealth sections: "Some of us said, "But what is this? Are we really doing this? Why rats? Really?". Those things were bad and talked between us. This has been like this for 2 years, not before. http://www.neogaf.co...ad.php?t=776423Verkar som att det har varit lite.. interna problem med utvecklingen av spelet. Edit: Ska sägas dock, de två bossarna jag mött hittills har förmodligen varit bland de häftigaste jag mött under generationen sett till hur de lagt upp det med musik, grafik och själva fighten.
Redigerat av Zoiler, 28 February 2014 - 22:29.
Postad 04 March 2014 - 08:54
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Drog igång med liret igår och måste instämma med Zoiler att det börjar riktigt episkt.
Har dock inte kommit så långt än så jag kan inte uttala mig mer om det. Hoppas att det skruvar upp tempot som det gjorde i ettan där inledningen var lite långsam som Zoiler nämner.
Ser fram emot timmarna man har kvar. :oD
Postad 04 March 2014 - 13:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag kommer snart skriva min recension, har bara slutbossen kvar. Kommer ranta en del. Mot media alltså.
Redigerat av Zoiler, 04 March 2014 - 13:44.
Postad 04 March 2014 - 14:20
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag kommer snart skriva min recension, har bara slutbossen kvar. Kommer ranta en del. Mot media alltså.
Ge ett bra betyg annars får du studiochefen efter dig: http://www.vg247.com...-give-it-a-410/
Postad 04 March 2014 - 14:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Haha, men tbh har han rätt angående de recensionerna. Bra sagt överlag i artikeln angående åsikter och recensioner.
Edge ger Lords of Shadow 2 4/10 och de ger Rambo 5/10. Bara en sån sak.
Redigerat av Zoiler, 04 March 2014 - 14:38.
Postad 04 March 2014 - 17:57
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
För att sätta det i perspektiv så är/var Rome:Total War som släpptes i fjol ett 4/10-spel. Rambo får 2/10 och liknande till höger och vänster, eller borde få. Båda spelen kan man se som söndriga eller så buggiga och ofärdiga att man inte kan ge dem högre. Ligger Castlevania 2 på det? Ja, om det är så söndrigt att det är svårt att spela igenom det på grund av tekniska begränsningar. Tvivlar rätt så starkt på att så är fallet.
Postad 05 March 2014 - 01:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
MHB:s recension uppe. Kör en liten klagorunda angående pressen i vanlig ordning, det är uppenbart att många inte spelat klart det (och inte hittat till där man stänger av QTE:s i Options). Detta angående stealthsegmenten är värt att ta upp. Then a few hours in you’re told not to step on leaves in case they rustle, and attract some goatman who’ll instakill you via cutscene. It’s the worst stealth section I’ve ever played in anything, ever,
What should been 10-15 minutes of tension turned into 4-5 hours of silent screaming. I haven't been as frustrated with an apparently broken chunk of gameplay since the infamous Star Destroyer sequence from Star Wars: The Force Unleashed. Yes, it's that bad.
Detta handlar om en sekvens i spelet som många recensenter hade problem med. Jag menar... 4-5 timmar för Kotaku? Värsta sekvensen i hans liv (från Rock Paper Shotgun)? Det tog fem minuter för mig. Och då utan att förvandla mig till dimma som tydligen är knepet för att klara det. Hur korkade är de egentligen? Jag tror inte ens på Kotaku, 4 timmar för pusslet och 10-12 timmar för spelet. Så resten på 6-8 timmar? Skitsnack. Sen har vi det här mästerverket. Orkar inte kommentera vad han skriver men observera hur han i slutet ger 5/10 till grafik och 3,5/10 till ljud utan att ge någon motivering alls i texten. Tekniska bitar som man ska kunna bedöma om man är med på Metacritic och påverkar andra personers jobb. Och så Edge då, 4/10 till Lords of Shadow 2 och 5/10 till Rambo. R A M B O är bättre än LoS2? Kom igen... Allt det här med stealthsekvenserna har blivit så överdrivet och det har blivit en ketchupeffekt. Jag förstår inte ens problemet, ja det drar ned tempot men så ofta händer det inte och det är lång tid mellan. Visst att de kan klaga på det, men man får ju sätta det i perspektiv. Kan ju inte sänka hela spelet på grund av det. Sen att de klagar på saker som att plattformingen är för enkel, men samtidigt hyllar den i Uncharted där den är precis likadan, får ju en att undra vad de sysslar med. Att många har problem med striderna är också knäppt, de ser inte skillnad på fiender, har problem att blocka, hinner inte dodga undan... och så skriver de att de vill ha det som i Batman där fienden visar att han ska anfalla med en neonskylt tre timmar innan han attackerar. I grunden handlar det låga betyget till LoS2 förmodligen om att många recensenter blivit frustrerade. Över att de inte klarar pusslen och över att de inte klarar ett fightingsystem med fiender som anfaller fler än en åt gången. Och då kanske de är lite för mainstream för att spela ett sånt här spel i slutändan, för detta är mer som ett Xbox/PS2-spel sett till hur det är upplagt.
Postad 05 March 2014 - 13:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ja ni ser... nu är det helt dött intresse för spelet. J-vla recensenter...
Crabban kommer definitivt att redeema mig dock.
Postad 05 March 2014 - 14:04
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Gillar att du ryter till Zoiler! Nivån på recensenter är inte alltid vad den borde...
Har precis plockat ner mitt PS3 och ska sälja av det eftersom jag nästan spelar exklusivt på Wii U't nuförtiden. Annars hade jag köpt då spelet verkar awesome för ett GoW fan som mig.
Postad 05 March 2014 - 15:04
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag ska också spela det, men inte till fullpris. Ettan var bra, men inte fullprisbra.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 March 2014 - 15:07.
Postad 05 March 2014 - 15:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Gillar att du ryter till Zoiler! Nivån på recensenter är inte alltid vad den borde...
Vill helst inte göra det men jag blir irriterad när jag ser att någon tar 4-5 timmar på sig med något en normal person klarar på 5-15 minuter och att de är med på Metacritic och bestämmer över andras jobb. Bara som exempel, det är f-n inte rätt. Det är som... du anlitar inte en rörmokare som aldrig hållt i en skiftnyckel. 3,5 i betyg på ljudet utan förklaring är också sjukt när de har den största orkestern någonsin, här är ett exempel: http://www.youtube.c...h?v=s6a9r355vLQ
Postad 05 March 2014 - 15:24
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Ska också ta tag i detta snart  Har en på jobbet som klagade på stealth-delen, eller klagade och klagade, han sa att han var frustrerad för att han dog många gånger. Men i övrigt tycker han att spelet är väldigt bra.
Postad 09 March 2014 - 13:11
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Ja ni ser... nu är det helt dött intresse för spelet. J-vla recensenter...
Crabban kommer definitivt att redeema mig dock.
Det tror jag och hoppas att det blir så. :oD
Postad 16 March 2014 - 13:40
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Zoiler: Vet du om man kommer få möjlighet att gå tillbaka i spelet för att leta saker man missat när man kommit längre i storyn?
Postad 16 March 2014 - 13:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ja det kan man göra innan slutbossen om man vill. Efter man varvat det också vill jag minnas.
Postad 16 March 2014 - 14:42
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Ja det kan man göra innan slutbossen om man vill. Efter man varvat det också vill jag minnas.
Ok, störigt då. Jag hade en extra dungeon nyckel när jag gick ner till gorgon lair och den hade jag tänkt använda borta vid bron men den försvann efter jag gjort det jag skulle där nere. Med andra ord så är det lika bra att leta secrets direkt då.
Postad 16 March 2014 - 14:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Hmm, ja de man kan, man kommer ju inte åt allt innan man låst upp alla förmågor.
Postad 16 March 2014 - 16:17
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Hmm, ja de man kan, man kommer ju inte åt allt innan man låst upp alla förmågor.
Nej, det har jag koll på. Det var just det här stället som jag märkte att nyckeln bara försvann när jag tänkte gå tillbaks efter att ha varit där nere. Sen tappade jag en lifegem på att jag glömde bort att plocka den igen efter att jag råkade dö vid ett ställe. Fick för mig att när man väl plockat dem så var de kvar. Är lite förstörd att all uppgrades automatiskt sparas efter att ha lirat Tomb Raider innan. Haha. Men måste då säga att spelet som sådan lever över till de förväntningar jag haft på det. Kan väl dock hålla med om att stealth delarna bara är dravel och det kunde de ha skippat. Men det är juh som förstör spelet i sin helhet som vissa vill ge sken av.
Postad 16 March 2014 - 16:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ja nä.. det är guld om man är ute efter God of War-esque spel. Älskade stridssystemet, slutbossen kom jag in i en sån zon att det var sjukt, fingrarna och hjärnan var ett, untouchable
Hade säkert fått 20 % bättre betyg på MC om de skippade stealth för känner på mig att många lade av tidigt pga det.
Postad 16 March 2014 - 19:27
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Ja nä.. det är guld om man är ute efter God of War-esque spel. Älskade stridssystemet, slutbossen kom jag in i en sån zon att det var sjukt, fingrarna och hjärnan var ett, untouchable
Hade säkert fått 20 % bättre betyg på MC om de skippade stealth för känner på mig att många lade av tidigt pga det.
Det är så j**** nice när man kommer in i zonen och allt bara funkar. Känner själv att jag måste spela lite mer för att vara där då det slarvas lite med blockning och lite enkla misstag då man stressar istället för att ta det taktiskt.
Redigerat av Crabban, 16 March 2014 - 20:56.
Postad 17 March 2014 - 09:36
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Har verkligen kommit in i zonen på detta spel nu. Hade en riktigt bra sittning igår kväll som slutade med att jag kom på mig själv framåt tolv att det kanske kan vara lägga att runda av.
Skulle mer än gärna skita i jobbet idag och bara spela. :oD
Postad 17 March 2014 - 12:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Postad 17 March 2014 - 13:12
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Jag lyckades för övrigt komma tillbaks till det där stället jag pratade om tidigare(där jag hade en dungeon key över). Sen hittade jag till Map room som för övrigt är en sak jag väntat på då man inte kan välja "uppdrag" från huvudkartan som man gjorde i ettan om man vill tillbaks och hämta grejer där man missat eller kan göra det efter att man fått nya uppgraderingar.
Underlättar en del istället för att springa igenom hela kartan och backtracka. Blir perfekt så jag kan gå tillbaks och hämta lifegem som jag missade tidigare också.
Redigerat av Crabban, 17 March 2014 - 13:12.
Postad 17 March 2014 - 13:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Tja, det är tur att det finns någon form av vägledning, det är inte helt lätt att hitta, tyckte inte jag iaf. Kartan var inte jättebra.
Postad 17 March 2014 - 14:00
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Tja, det är tur att det finns någon form av vägledning, det är inte helt lätt att hitta, tyckte inte jag iaf. Kartan var inte jättebra.
Nej det kan jag hålla med om. Stör mig lite på att man inte kan scrolla i kartan som man normalt sett kan göra på andra spel. Sen vet jag inte om det hade varit sjysst också om man varit vid någon secret att den kom upp på kartan och var kvar där. Map roomet hjälper juh inte med det heller direkt utan bara sjysst med Fast travel då det är rätt stora ytor att röra sig på.
Redigerat av Crabban, 17 March 2014 - 14:02.
Postad 17 March 2014 - 14:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Map roomet hjälper juh inte med det heller direkt utan bara sjysst med Fast travel då det är rätt stora ytor att röra sig på.
Fast man måste ta sig till dem också, lite omständigt när man bara vill fasttravla. Nåja, bättre än inget.
Postad 17 March 2014 - 14:14
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Fast man måste ta sig till dem också, lite omständigt när man bara vill fasttravla. Nåja, bättre än inget.
Det är förvisso sant. Man får se till att ha ett minne som inte går av för hackor så man kommer ihåg vart man gått förbi dessa och leta sig tillbaks. :oD
Redigerat av Crabban, 17 March 2014 - 14:14.
Postad 18 March 2014 - 10:50
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Jag hade lite tankar på att spela Castlevania: Lord of Shadows - Mirror of Fate HD innan jag satte igång 2an, för att få storyn mellen de två stora spelen. Men när jag såg lite gameplay så tyckte jag det såg riktigt tråkigt ut, är det någon som har spelat det och kan säga något om det?
Postad 18 March 2014 - 10:55
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Jag hade lite tankar på att spela Castlevania: Lord of Shadows - Mirror of Fate HD innan jag satte igång 2an, för att få storyn mellen de två stora spelen. Men när jag såg lite gameplay så tyckte jag det såg riktigt tråkigt ut, är det någon som har spelat det och kan säga något om det?
Jag tror Zoiler kan ha lirat det. Sen om det är på 3DS eller konsol vet jag inte. Själv har jag inte lirat mirror of fate innan utan gick direkt från ettan inkl. dlc på tvåan. Man får en rätt så bra "genomgång" av det hela vad som hänt mellan de två spelen. Känner inte att jag har missat något för att jag inte lirat mirror of fate.
Postad 18 March 2014 - 12:32
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Jag spelade bara det första DLC:et, sedan kraschade hårddisken och sparfilerna försvann. Orkade aldrig ta tag i det andra sen. Kanske tar tag i 2an direkt då
Postad 18 March 2014 - 12:41
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Jag spelade bara det första DLC:et, sedan kraschade hårddisken och sparfilerna försvann. Orkade aldrig ta tag i det andra sen. Kanske tar tag i 2an direkt då 
Sånt där är aldrig kul. Helt rätt, det är bara att tuta och köra!
Redigerat av Crabban, 18 March 2014 - 12:41.
Postad 18 March 2014 - 13:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag tror Zoiler kan ha lirat det.
Nej faktiskt inte. Hade ingen 3DS då så fick det inte att recensera och tyckte inte spelet lät bra nog för att köpa. Blev lite sugen på det när jag spelade detta, kan bli en beställning så småningom. Ödets spegel är med i LoS2 men inte så att man behöver storyn för kött på benen, tycker inte jag heller.
Postad 18 March 2014 - 14:19
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Zoiler: Vad hade för stats på secrets discovered när du klarade spelet?
Tycker att jag plockat en hel del men trots 40% in storyn så har jag enbart 21% på secret.
Postad 18 March 2014 - 14:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Euh, kollade inte ens  . Jag letade inte efter secrets direkt, tyckte kartan var för jobbig samt att de inte gav någonting. Vad är det man får, mer liv och? Räknar de soldatlapparna som secrets? Kändes inte så intressanta.
Redigerat av Zoiler, 18 March 2014 - 14:54.
Postad 18 March 2014 - 18:04
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Euh, kollade inte ens . Jag letade inte efter secrets direkt, tyckte kartan var för jobbig samt att de inte gav någonting. Vad är det man får, mer liv och? Räknar de soldatlapparna som secrets? Kändes inte så intressanta.
Vet inte hur det är med lapparna. Däremot är juh pain boxarna intressanta och dungeon keys är väl hyffsat intressanta då man får xp av dem. Sen så vet jag inte hur det är med de som man offrar blod till så man får addsen till relicsen för att passera in i spegel om de räknas in. Då ska jag inte offra så mycket tid på dem utan lira storyn och ta det grejer man kommer över istället. Men det känns alltid som om man missar något när man väljer gå vänster istället för höger om du förstår vad jag menar. Haha
Redigerat av Crabban, 18 March 2014 - 18:04.
Postad 19 March 2014 - 07:18
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Igår kväll var det dags för mig att ta mig förbi den beryktade smygsekvensen som skulle vara det värsta i mannaminne om man läst lite recensioner.
Måste bara få instämma med Zoiler och undrar hur korkad man är om det tar 4-5 timmar att ta sig förbi det. För egen del så fick jag väl göra ett par försök innan jag tog mig förbi. Men då pratar vi om 5-10min på sin höjd innan man var förbi.
Sen personligen kan jag väl tycka att själva upplägget med smyg som de har gjort i tvåan inte är det mest meningsfulla utan man hade kunna skippa det och lösa det på annat sätt. Vill vidhålla det jag sa tidigare att det är onödiga segment men inget som drar ner ett helhetsbetyg typ 4 pinnar.
Hamnade i samma situation igår kväll där klockan tickade på och helt plötsligt var den kvart i tolv. Svårt att stänga av när man väl är inne i det, man vill bara spela lite till för att se vad som händer, haha.
Zoiler: När du pratade om finishen på en av slutbossarna som var lite mer "rå". Menade du då (spoiler alert)
Redigerat av Crabban, 19 March 2014 - 07:20.
Postad 19 March 2014 - 13:25
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Stenkorkad måste man vara, men nu när du har spelat, tror du verkligen att det kan vara möjligt? Jag är väldigt tveksam, fast varför skulle man utmåla sig som en dumskalle genom att skriva att det tar 4-5 timmar flera gånger i recensionen. Det är mycket märkligt, jag skulle ha velat vara en fluga på väggen när han spelade bara för att se vad som verkligen hände. Zoiler: När du pratade om finishen på en av slutbossarna som var lite mer "rå". Menade du då (spoiler alert)
Hehe, ja... en av de råa scenerna, more to come. Blev lite chockad av det
Postad 19 March 2014 - 13:46
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Stenkorkad måste man vara, men nu när du har spelat, tror du verkligen att det kan vara möjligt? Jag är väldigt tveksam, fast varför skulle man utmåla sig som en dumskalle genom att skriva att det tar 4-5 timmar flera gånger i recensionen. Det är mycket märkligt, jag skulle ha velat vara en fluga på väggen när han spelade bara för att se vad som verkligen hände.
Hehe, ja... en av de råa scenerna, more to come. Blev lite chockad av det 
Jag har svårt att se att det skall ta så lång tid. Känns inte ens möjligt att det skall ta så lång tid även om man sitter väldigt sent på kvällen och är trött i huvudet och börjar göra enkla misstag då man börjat lessna och stressar. Jupp, jag hajade också till vid finishen. Gillar verkligen spelet, fighterna är grymma och man får vara på sin vakt när det är par stycken med block och dodge. Missar man så är det lätt hänt att man blir straffad för misstaget och torskar liv rätt mycket. Det är vad jag upplever på Hard eller vad nivån heter. Dock så har jag stört mig på kameran någon gång som hamnar helt galet vilket gör att någon gubbe hamnar utanför bild och lyckas få in en träff så man blir straffad och torskar liv innan man kommer i ordning igen. Är det något som du upplevde någon gång?
Redigerat av Crabban, 19 March 2014 - 13:47.
Postad 19 March 2014 - 15:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Haha, den tanken slog faktiskt aldrig mig, jag såg det efteråt  . Väldigt underligt ja, men jag hade knappt använt den kraften under hela spelet så det var väl därför. Jag klarade det genom att hoppa över löven, blev lite prassel men klarade det ändå genom att fly snabbt till andra ställen. Dock så har jag stört mig på kameran någon gång som hamnar helt galet vilket gör att någon gubbe hamnar utanför bild och lyckas få in en träff så man blir straffad och torskar liv innan man kommer i ordning igen. Är det något som du upplevde någon gång?
Nje, jag skötte kameran rätt aktivt under striderna så jag inte skulle hamna i sådana situationer och hade rätt bra koll på vart fienderna var om de var utanför kameran. Men jag kan se hur det kan vara ett problem. Jag föredrar nog dock att man själv styr kameran jämfört med att den är låst och då är det svårt att undvika att personer kommer utanför bild.
Postad 20 March 2014 - 09:46
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Jag jobbar också med kameran hela tiden men ibland har den knäppat till sig och pajjat för mig. Men annars funkar den precis som man vill och det är inga som helst problem.
Lite abstinens nu när det inte vart något lira igår. :oD
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|