Men allvarligt talat, kom ner på jorden ett litet tag nu. Du är 21 år, och tänker lägga mer pengar på strömkabel än vad dina högtalare kostar. Det bästa rådet hittills är det du fick av joakim99, tätt följt av hmarkstrom och Bittermelonen. Det finns andra, ganska uppenbara, flaskhalsar i din anläggning som folk, med blandad nivå av sarkasm, påpekat för dig. Innerst inne vill nog folk bara hjälpa dig, och att du inte ska slänga pengar i sjön i onödan. Spara pengarna till ett eget boende, så kan du fixa till akustiken på riktigt och garanterat få mycket mer välljud för pengarna.Ahaha säger killen som sitter med ett par högtalare som låter som man hängt en matta framför högtalaren. Bara sluta. Ha ha!
Postad 21 August 2012 - 17:23
Postad 21 August 2012 - 17:35
Men allvarligt talat, kom ner på jorden ett litet tag nu. Du är 21 år, och tänker lägga mer pengar på strömkabel än vad dina högtalare kostar. Det bästa rådet hittills är det du fick av joakim99, tätt följt av hmarkstrom och Bittermelonen. Det finns andra, ganska uppenbara, flaskhalsar i din anläggning som folk, med blandad nivå av sarkasm, påpekat för dig. Innerst inne vill nog folk bara hjälpa dig, och att du inte ska slänga pengar i sjön i onödan. Spara pengarna till ett eget boende, så kan du fixa till akustiken på riktigt och garanterat få mycket mer välljud för pengarna.
Tänkte faktist inte lägga mer än 72000 + 12000 på en kabel. och svarar bara för mig själv. kan folk skriva som dem gör kan jag med
Postad 21 August 2012 - 17:57
Om du inte har fixat akustiken i rummet så gör en sjukt dyr kabel verkligen ingen skillnad. Akustiken påverkar ljudet mycket medans en kabel har inte ens i närheten av samma effekt.
Dessutom om du hör en förändring, hur vet att kabeln kommer förändra till det bättre? tänk så bränner du av närmare 100 000 på en ytterst marginell försämring?
Inte för att vara otrevlig men du kommer troligtvis slänga pengarna ner i en sliskig gubbes ficka som gillar att blåsa folk på placeboeffekter.
//JP
Postad 21 August 2012 - 18:34
Mitt råd gå är i linje med alla andras. Köp en vettigt prissat kabel. Den kanske kostar dig 50 - 300 kr men inte ett löjligt antal tusenlappar. Fixa akustiken så fort du har en egen lägenhet. Detta kommer ge mest bang for the buck!
Om du inte har fixat akustiken i rummet så gör en sjukt dyr kabel verkligen ingen skillnad. Akustiken påverkar ljudet mycket medans en kabel har inte ens i närheten av samma effekt.
Dessutom om du hör en förändring, hur vet att kabeln kommer förändra till det bättre? tänk så bränner du av närmare 100 000 på en ytterst marginell försämring?
Inte för att vara otrevlig men du kommer troligtvis slänga pengarna ner i en sliskig gubbes ficka som gillar att blåsa folk på placeboeffekter.
//JP
Jag vet mycket väl att akustikfix är den lönsammaste och mest hörbara uppgraderingen man kan göra!
Men som sagt det kommer när jag har eget!
Nu var det heller inte frågan om hur dyr eller billig kabeln skullr vara, ville ha tips (utöver det jag redan haft) och inte massa sarkastiska svar! Eller... Om dem nu tycker det! Kan dem säga att dem tycker det. Men skitsamma! Tack för någon kan vara lite trevlig allafall.
Postad 21 August 2012 - 18:36
Postad 21 August 2012 - 19:02
Lätt och säga när man har en anläggning som skulle kunna vara köpt på cleas..
Vet din mamma om att du beter dig som en idiot på internet?
Postad 21 August 2012 - 19:37
Snarare Lunarstorm.Fyfan! Dryga snorungar hör hemma på flashback! Skärpning!
Postad 21 August 2012 - 19:40
Vilken tur att jag är nöjd med mina högtalare då.Ahaha säger killen som sitter med ett par högtalare som låter som man hängt en matta framför högtalaren. Bara sluta. Ha ha!
Vilka strömkablar rekommenderar Audio Analogoue att man använder? Det bästa hade nog varit att fråga de om råd och försöka använda samma typ av kabel som de använder när de utvecklar förstärkare och cd-spelare. Dock får du nog vara beredd på att de använder lite mindre exotisk kabel än vad du vill använda.
Edit: Då jag är en snäll person gick jag till AAs hemsida och såg vad de rekommenderade:
18. Is there a recommended power cord?
18. Audio Analogue amps work at their best with the BCD Engineering power cord with four shielding levels.
Redigerat av joakim99, 21 August 2012 - 19:49.
Postad 21 August 2012 - 19:48
En fråga till de som modererar: varför tillåter ni den här nivån i tråden, när ni har regler att använda er av?
Postad 21 August 2012 - 20:00
Snarare Lunarstorm.
Man kan ju undra vem det som är dryg! Att stå på sig och säga vad man tycker,tycker inte jag är direkt drygt så länge man inte upprepar det som vissa här gör.
Redigerat av Unregisteredb909ed2a, 21 August 2012 - 20:02.
Postad 21 August 2012 - 20:04
Efter en stunds läsande i den här tråden, då blir man konfunderad.
En fråga till de som modererar: varför tillåter ni den här nivån i tråden, när ni har regler att använda er av?
För vissa tycker antagligen det är kul att skämta och försöker se ner på en som är 21 år. Tyvärr kommer de ingen vart då jag kan stå på mig!!
Postad 21 August 2012 - 20:15
Tyvärr är det så att du snarare gör bort dig själv och agerar just som den omogna 21-åring du uppenbarligen är.För vissa tycker antagligen det är kul att skämta och försöker se ner på en som är 21 år. Tyvärr kommer de ingen vart då jag kan stå på mig!!
Begreppet "Att stå på sig" handlar normalt sett om att kunna ha förmågan att argumentera på en saklig och mogen nivå utan att ta till personangrepp.
Något du tycks ha missat helt.
Inte som du gör, nämligen att bete dig som en trulig tonåring och förolämpa, vara otrevlig och ta till personangrepp när logiken sviker och argumentationen från andra blir dig övermäktig.
Dock brukar det ju oftast bli så när argumenten tar slut som vi sett så många ggr förut här på forumet.
Redigerat av masse70, 21 August 2012 - 20:27.
Postad 21 August 2012 - 20:29
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
83 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?